ממה צחקנו העונה? / מתנאל אלאשבילי

ממה צחקנו העונה? / מתנאל אלאשבילי

בכל עונת NBA יש לנו כמות של מימז ובדיחות לאורך העונה, חלק גם עולים כאן. הרבה מהבדיחות רלוונטיות לאותה עונה, יש כאלו שנוצרו לעונה אחת, ויש כאלו שהותירו חותם. לקחתי כמה בדיחות ומימז מהעונה האחרונה ורציתי להבין מה יישאר לאורך זמן, מה יעלם בעונה הבאה וגם כמה זה באמת מצחיק. אז ממה צחקנו העונה?

קליי תומפסון בפליי אין

הבדיחה – "קליי תומפסון קלע 0/10 במשחק פליי אין".
וריאציות – "לא נשכח שקליי תומפסון…", "כמה קליי קלע במשחק הפליי אין נגד הקינגס?".
שורש הבדיחה – במשחק פליי אין שמשמעותו עלייה למשחק על המקום השמיני, הווריורס שיחקו נגד הקינגס, המפסידה מסיימת את העונה. קליי תומפסון, שהתרברב בשתי העונות האחרונות על כך שהוא ווינר ושיש לו ארבע אליפויות, סיים את המשחק עם 0 נקודות, 0/10 מהשדה, 0/6 לשלוש והווריורס הפסידו 94-118. ברור שכל גולדן סטייט היו לא טובים, קרי סיים עם 6 איבודים על 2 אסיסטים, וויגינס סיים עם 4/11 מהשדה, גולדן סטייט סיימה עם פחות זריקות מהשדה מהקינגס, 80 מול 98 של סקרמנטו, איבדו 16 פעמים וקלעו ב-41.3 אחוזים מהשדה.
למה זה מצחיק – כי לא יורדים על כל גולדן סטייט אלא ספציפית על השורה הסטטיסטית המבישה של שחקן ברמה של קליי תומפסון שמתעקש לספר בכל הזדמנות כמה טבעות אליפות יש לו.
האם זה באמת מצחיק – בעיקרון לרדת על משחק לא טוב של שחקן זה דבר מוגזם אבל יש בזה משהו משעשע כשמדברים על השחקן. הבעיה היא שאת הבדיחה הזאת מזכירים בכל הקשר, מי שיסתכל בתגובות על פוסט אינסטגרם שלא קשור לנושא בכלל יקלוט אלף תגובות שכולן "בואו לא נשכח שקליי תומפסון קלע 0/10 במשחק הדחה". האם זה נמאס על מישהו? כנראה על הרבה אנשים. האם יש כאלו שלא נמאס להם? עובדה שכן.
כמה זמן זה יחזיק – תלוי באיך קליי ישחק בדאלאס, אם יעשה את אדפטציית ריי אלן במיאמי כנראה ישכחו לו את זה עוד שנה. אם יהיה לא טוב וימשיך לספק ערבי קליעה שקל לצחוק עליהם, זה לא יעזוב אותו עד שיפרוש ואז יתחילו קצת לדבר בשבחו.
הנה כמה גרסאות של הבדיחה:

טייטום יולד לפני שהוא זורק

הבדיחה – "ג'ייסון טייטום נראה כאילו הוא יולד את הכדור לפני שהוא זורק".
וריאציות – אין יותר מדי, בעיקר סרטונים שבהם מגזימים את הג'אמפשוט של טייטום.
שורש הבדיחה – האמת שאני לא יודע מאיפה זה צץ. ג'ייסון טייטום שחקן מוערך כבר שבע עונות, ומנגד הוא אחד השחקנים הכי שנואים ומריצים עליו די הרבה דאחקות. כנראה שזאת השטות התורנית אחרי שעברו המימז של "הוא רק בן 19" ו"לטייטום הלוזר אין אליפות". בעיקרון אני כן מבין את הבדיחה כי טייטום זורק בדרך מעניינת, הכדור עושה מסלול של קשת רחבה מלמטה למעלה עד הזריקה – הוא מצמיד את הכדור לכיוון הגוף ומעלה אותו עד לשחרור. זה יוצר צורה שנראית כאילו הוא דוחף את המותניים לכיוון הכדור, מעלה אותו וכאילו "יולד" אותו בזריקה.
למה זה מצחיק – כמו כל דבר בקומדיה, צריך להגזים כדי שזה יצחיק, ואת זה די הגזימו כפי שתראו בסרטונים. זה מגוחך אבל יש לזה קטע.
האם זה באמת מצחיק – לא… לא כל כך מצחיק ברמה שאנשים יתגלגלו מצחוק מזה, אבל בגלל שמדובר בקומדיה ויזואלית שקל לשחזר אז זה מצחיק את הטיקטוק.
כמה זמן זה יחזיק – כמו כל טרנד בטיקטוק, חצי שנה במקסימום.
גרסה של הבדיחה כי לא צריך יותר מאחת כדי להבין:

אתה שמשי הזורחת

הבדיחה – השיר "you are my sunshine" של כריסטינה פרי מתנגן כשברקע תמונה של לברון ג'יימס זוהר מהשמש.
וריאציות – וואו יש יותר מדי. זה התחיל במימ הרגיל שבו השיר מתנגן ויש את התמונה של לברון, לאחר מכן באמצעות בינה מלאכותית שינו את השיר לז'אנרים אחרים של מוזיקה (קאנטרי, רוק, רגאי) ואפילו גרסה ישראלית עם דני אבדיה עם השיר "קרן שמש" של בניה ברבי.
שורש הבדיחה – מאחר שלברון הוא השחקן הכי מוערך בליגה האוהדים רצו להמחיש כמה הם מעריכים ומעריצים אותו באמצעות הפיכתו לדבר מרכזי מאוד כמו השמש, ושסביבו כולם חגים. כמובן שיש בזה מן המקום לעקוץ, שכן מייחסים את הבדיחה גם לכך שלברון מחליט על הכול בליגה והוא די שולט בה כמו שהשמש, בין היתר, שולטת על קיום כדור הארץ.
למה זה מצחיק – קודם כל כי זה די נכון, מי שאוהד את לברון מתייחס אליו כמו הדבר הכי חשוב שיש בכל הענף ושבלעדיו אין כלום. הסיבה העיקרית שזה מצחיק היא שחלק לקחו את זה ברצינות והחלו לקרוא ככה ללברון באופן קבוע, מה שרק עוזר לקיום של הבדיחה. זה למעשה אומר שלא משנה כמה שחקנים יגיעו, הם בסוף הכוכבים והוא השמש. כמובן שגם השילוב של השיר על כל גרסאותיו שנוצרו אדירות ומקדשות את המטרה של הבדיחה.
האם זה באמת מצחיק – בסופו של דבר, כן. זה מצחיק לקחת שיר שמיוחס כנראה לילד של הזמרת שהוא כל עולמה ולנכס אותו לשחקן אחד וממש להאמין בזה, למי ששונא את לברון זה סיוט אבל למי שאוהב/מסמפת מאוד כיף לצחוק מזה.
גרסאות של הבדיחה:

אישית הגרסה האהובה עליי
הגרסה של ארץ הקודש

חמש השנים האחרונות היו שלך, חמש השנים הבאות שלי

הבדיחה – ציטוט של פטריק בברלי אומר את זה בפתיחת עונת 2019/20 לסטפן קרי אחרי שעבר אותו ואת הקליפרס בעונה הקודמת בסדרת פלייאוף.
וריאציות – אין יותר מדי, פשוט השימוש בציטוט הזה כגיחוח על האמירות והמעשים של פטריק בברלי שהם לרוב שנויים במחלוקת.
שורש הבדיחה – פטריק בברלי הוא פרובוקטור, הוא חי על אמירות ומעשים שיוצרים בלאגן. הוא כמובן גם שחקן הגנה מצוין שזה אחד הקריטריונים של שחקן כדי להיות קוקו. בעיקרון זה היה ציטוט שהיה אמור להיעלם כי אף אחד לא לקח אותו ברצינות, עד ש… בעונת 2020 בברלי מגיע עם הקליפרס לבועה ומודח אחרי ששמט יתרון 1-3 נגד הנאגטס, גולדן סטייט בעונה מאכזבת עם פציעה שהשביתה את קרי לאורך כל העונה לא הגיעה לפלייאוף. עונה לאחר מכן, הווריורס מגיעים לפליי אין ומודחים נגד לברון, הקליפרס לעומת זאת מגיעים לגמר מערב ומודחים נגד קבוצה מצוינת (פיניקס). האם מישהו חשב שבברלי באמת יתעלה על הקלע הגדול בהיסטוריה לחמש שנים? ברור שלא, אבל היה נורא מצחיק לראות שלפחות לשנתיים בברלי הגיע ליותר הישגים מסטף. ואז הגיעה עונת 2021/22, קרי השתיק את המבקרים, לקח אליפות, לקח אם וי פי של הגמר, בעונה לאחר מכן שבר את שיא השלשות בכל הזמנים והוכיח שהוא עדיין אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה ושיהיה קשה להפיל אותו. פטריק בברלי בעונת 2021/22 חגג עלייה לפלייאוף ממשחק פליי אין עם מינסוטה כאילו לקח אליפות, והפסיד בשישה משחקים לגריזליס (שהפסידו לווריורס). בעונה לאחר מכן בברלי עבר ללייקרס ומשם בטרייד לבולס ולא שיחק בפלייאוף, שם הווריורס פגשו את הלייקרס בסיבוב השני והפסידו בשישה משחקים. בעונה האחרונה דווקא בברלי הוא זה שהגיע לפלייאוף ושיחק די הרבה במדי מילווקי בעקבות הפציעה של לילארד. קרי כאמור היה קורבן לזה שקליי תומפסון קלע 0/10 מהשדה ולא עלה לפלייאוף העונה.
למה זה מצחיק – לא כי ברור שקרי שחקן גדול מבברלי בכל הרמות וגם לא כי בברלי אוהב להגיד שטויות. התאריך הוא 16 ביולי 2024, סטפן קרי נהנה מהחוזה השמן שלו מהווריורס ומהעובדה שהוא משחק בנבחרת ארצות הברית יחד עם השמש הזורחת וסגל האוונג'רס שנבנה. פטריק בברלי באותו זמן חותם בהפועל תל אביב ועוזב את האן בי איי. בברלי הבטיח לקרי בתחילת עונת 2019/20 את ההבטחה ואכן הצליח לשרוד את חמש העונות בליגה ולהגיע גם לחמישיית הגנה, ואז… הוא עזב את אמריקה, את הליגה הטובה בעולם ואת האפשרות להמשיך "להוות תחרות" לקרי בשביל הסביח של עובד. ציוני אמיתי.
האם זה באמת מצחיק – בטירוף.
כמה זמן הבדיחה תחזיק – בארץ כנען? כנראה שניים או שלושה דורות. באמריקה? תלוי בכמה סיטואציות מצחיקות בברלי יהיה מעורב בארץ (יהיו הרבה).
הגרסה הכי טובה של הבדיחה:

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.
Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רותם אלרן
17/07/2024 14:26:50

רעיון אדיר לכתבה וביצוע אפילו יותר טוב. יש לציין את אנתוני אדוארדס עם Send da video שהיה אחד הגדולים כשלעצמו

מנחם לס
17/07/2024 15:33:17

תודה על פוסט על הכיפאק

אור
אור
17/07/2024 16:44:58

מצוין

golan
golan
17/07/2024 17:17:37

מעולה. תודה רבה.

Drexler
Drexler
17/07/2024 19:34:36

המם עם בברלי אדיר .
How little did he know

Last edited 3 months ago by Drexler
The Pro
The Pro
17/07/2024 20:09:26

כבוד על ההשקעה,
אף פעם לא הבנתי מה מצחיק בשטויות של הטיקטוק.

המימס גם ירדו באיכות המקורית שלהם עם השנים,

Izzy
21/07/2024 17:09:06
Reply to  The Pro

בטח מה זה כיף איתך במסיבות…

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
17/07/2024 20:16:13

אחלה רעיון,
את הרוב לא הכרתי

שדות פופ לנצח
18/07/2024 6:21:27

אחלה פוסט, נהניתי לקרוא, תודה מתנאל

Berch
18/07/2024 12:22:03

משעשע
גם הבדיחות וגם סיפורי הרקע
🤣

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

Thanks 😊

Izzy
21/07/2024 17:07:13

מעולה! תודה!

יהיה מעניין לראות בכמה קטטות בברלי יהיה מעורב בליגה הקטנה שלנו.
Can't wait..! 😋

ירון, החלום
ירון, החלום
29/07/2024 15:16:09

בס"ד
תודה רבה, מצחיק. במיוחד בברלי.