יומן גולדן סטייט – הקיץ שאכזב וליגת הקיץ / שחר שרון

יומן גולדן סטייט – הקיץ שאכזב וליגת הקיץ / שחר שרון

יומן גולדן סטייט – הקיץ שאכזב וליגת הקיץ / שחר שרון

את העונה האחרונה שעברה על אוהדי גולדן סטייט כולם במפרץ רוצים לשכוח. כשהקיץ הגיע אין מי שלא שמח שהסיוט הזה נגמר. מההשעיות של דריימונד, לספסול של קליי, דרך ירידה ביכולת של סטף, עוד עונה אנמית של וויגינס, אי פגיעה בהחתמות של הסגל המשלים, ואפילו יריב מושבע שפתאום לובש את הסמל של גשר המפרץ. עונה שהסתיימה במקום עשירי מלאת אכזבות עם המון משחקים שבהם יתרונות דו ספרתיים התמוססו בדרך לקריסות, באופן מוזר במיוחד במשחקי הבית. עונה שבה הפוסט סיזן היה משחק חוץ אחד בסקרמנטו שגם הוא נגמר בתבוסה כשקליי עם 0/10, עוד נגיע לזה.

אלו שהלכו

אחרי העונה האחרונה הציפיות היו שבקיץ יגיע ה reload שיחזיר את הקבוצה לטופ של המערב, משימה מאוד קשה בהינתן כמה שהמערב עמוס בקבוצות עילית. ועדיין, לאחר עונה שבה הצעירים עשו קפיצה משמעותית. כולל 2 רוקיז שנכנסו לחמשיית הרוקיז. אז הקיץ הגיע ואיתו גם הרבה כסף ירד מהספרים, והייתה צפיה לקיץ של שיחזיר אותנו למפה. ככל שהזמן התקדם לקראת ה Free Agency כך גם השמועות, שהתחילו עם דחיית ה deadline בנוגע להחלטה על האופציית שחקן על כריס פול. החלטה שהתפרשה כ-אנחנו מבשלים טרייד וצריכים את החוזה שלך בשבילו. השמועות היו כמובן על פול ג׳ורג׳ שהיה לו אופציית שחקן. התוכנית גם הייתה לתת לקליפרס חבילה בשביל ה sign and trade. הקליפרס סירבו ועד היום יש חרושת שמועות מה קרה שם. כאשר דריימונד גרין התייחס גם הוא בפודקאסט שלו ואמר שהקליפרס פשוט לא כיבדו את פול גו׳רג׳ ואת מה שהוא רצה. המגייס שעבדתי איתו על משרה בפייסבוק, אחיו מאמן בקליפרס והוא סיפר לי שהווריורס מעולם לא הביאו חבילה שכללה גם את וויגינס וגם את קמינגה ולכן הקליפרס לא רצו להתקע עם חוזים גבוהים. בכל מקרה פול ג׳ורג׳ בפילי. כריס פול וקלי הלכו כמעט ללא שום תמורה.

ואלו שבאו

אז לגולדן סטייט הגיעו פנים חדשות, ואף אחד מהם כנראה לא יהיה game changer. מהעסקה על קליי הגיעו לגולדן סטייט באדי הילד בתקווה להחליף את ה splash brothers עם ה splash buddies. וקייל אנדרסון, שדיבר ברדיו המקומי על כמה הוא מתאים לקבוצה ולשיטה ושהוא האמין בזה עוד כשהוא היה רוקי. נשמע מדבריו שהוא באמת שמח להגיע לכאן ואני מקווה שהוא גם יצליח לשמח את הקהל המקומי.

לדעתי ההחתמות האלו מעולות והשחקנים מאוד יוכלו לעזור לעומק של הקבוצה, אך אלו לא יהיו השחקנים שיקחו את הקבוצה לריצת פלייאוף עמוקה שנה הבאה.

בנוסף בעקבות החוזים שירדו גם גולדן קיבלה אפשרות להחתים שחקן ב mid-level exception שבו היא החתימה את דאונטוני מלטון, שחקן שאם יצליח להישאר בריא, וזה אם גדול, יוכל אולי להיות אחת הגנבות של ה free agency השנה. כנראה ההחתמה עם ה upside וה downside הכי גדולים עור הקבוצה.

אלו שנשארו

אך לדעתי העונה הזו תקום ותיפול עבור הווריורס בעיקר לפי קמינגה. כמובן שסטף צריך להיות סטף, אך בשביל שהקבוצה תהיה חזקה במערב היא צריכה כוכב מספר 2. כרגע לפי הסגל הקיים זה כנראה יצטרך להיות קמינגה, שעשה קפיצת מדרגה משמעותית שנה שעברה. אם הוא יוכל להיות סקור ולהוביל את הקבוצה כשסטף נח, או נמצא בדקות פחות טובות, אז גולדן יוכלו גם כן כקבוצה לחזור לתמונת הפלייאוף. אם הוא יהיה בעוד עונה שבה הוא שחקן סגל טוב אך ללא קפיצה משמעותית, כנראה שגם העונה תדשדש בערך באותם המקומות של עונה שעברה. גם קפיצת מדרגה נוספת תידרש מהרוקיז של שנה שעברה פודג׳מסקי וטרייס ג׳קסון דייויס שהיו נהדרים שנה שעברה אך כמובן שהשנה הם יצטרכו לתת יותר, בתקווה כמובן שהם ימשיכו במגמת השיפור.

ואלו שלא הגיעו

בנוסף לפול ג׳ורג׳ ישנם שמועות כבר הרבה זמן על טרייד שגולדן מנסה לבשל על מארקנן. דני יינג ידוע כאחד שלא קל להגיע איתו לעסקאות נוחות ויתכן מאוד שגולדן סטייט יצטרכו למשכן את כל העתיד בשביל להחתים אותו. היום התפרסם שיוטה לא מעוניינים בקמינגה אלא בפודגקמסקי. גולדן סטייט מאוד לא רוצים לוותר על קמינגה כך שיכול להיות שזה יעזור לקדם עיסקה אך מצד שני מאוד מסבך אחת כזו מכיוון ששנה הבאה קמינגה ומרקנן שניהם יצטרכו לקבל חוזים שמנים. ועסקה שתשאיר את קמינה העונה בקבוצה תביא את גולדן סטייט למצב שבה היא תצטרך לתת לאחד מהם ללכת בחינם בקיץ הבא.

בנוסף היו המון שחקנים שבתור אוהד גולדן קיוויתי שיגיעו אלינו אך ההנהלה נכשלה בהחתמה משמעותית, כמו דרוזן שחתם בסקרמנטו ויכל להיות מושלם בקבוצה. גם פול ריד שחתם בפיסטונס יכל להיות תוספת נהדרת, במיוחד לאחר שלוני עונה שעברה הפך פשוט ללא שחיק.

סיכום ביניים של הקיץ

ללא שם רציני גולדן ילכו השנה לעוד עונה משעממת וידשדשו איפשהו במרכז הטבלה. אלא אם קמינגה יהפוך העונה לאול-סטאר, ואני לא רואה את זה קורה, כנראה שיציאה בסיבוב הראשון של הפלייאוף זה התקרה של הקבוצה הנוכחית. לפי המסרים שיוצאים מההנהלה, נראה שהם מתכננים להתחיל את העונה עם הסגל הנוכחי, ואם הקבוצה תראה שהם עדיין יכולים להתחרות וצריכים טרייד אחד, ואולי גם בהתאם לאיך שיוטה תתנהל במהלך העונה, אולי נראה טרייד שיריץ את הקבוצה חזרה אל הפסגה.

הקיץ שלי

היה פעם את המימ הזה… yep that's me you're probably wondering how I ended up in this situation אז קצת על השנה האחרונה והקיץ שעבר עלי בדרך לסאמר ליג

קודם כל, היי, אני שחר, מתכנת בן 35 עברתי לעמק הסיליקון בגיל 27, נשואי כשהראשונה בדרך.

2023 הייתה שנה מאוד קשה עבורי, כמו עבור כל עם ישראל. החיים בסן פרנסיסקו נהיו לא פשוטים לאחר ה7 באוקטובר, כמובן שאין להשוות לקושי של לחיות בארץ. גם מבחינת עבודה, עבדתי כמתכנת בחברה שנרכשה על ידי חברה גדולה יותר ומשם דברים לא הסתדרו טוב. לא עבורי שמאוד לא נהנתי מהיום יום, עבור הפרויקט שעברתי אליו ובכלל המיזוג שלא הצליח. תוסיפו נפילה של סבא, קהילה ישראלית שמתפוררת עם חברים שעוזבים בלי סוף למדינות יותר ״אדומות״, משבר כלכלי ומשבר תעסוקתי בענק שאני עובד בו ובקיצור… שנה לא פשוטה, ועדיין שנה שיכלה גם בקלות להיות הרבה יותר גרועה.

את השנה הזו סיימתי בטיול ביפן שממנו חזרתי עם ההחלטות הבאות ל2024: לחזק את הקהילה הישראלית בעיר, להחליף עבודה, ולהרחיב את המשפחה.

תוך פחות מחודש קמתי בבוקר לאימייל (לחשבון הפרטי) שאומר שהתפקיד שלי נסגר בחברה, אני מפוטר (layoff ולא fire). באותו יום שגב מודיע לי שסוף סוף אישרו לי אקרדצית כתב להופס. כך שיצא שקיבלתי הסכם פיצויים די נדיב לעזוב עבודה שרציתי לעזוב בכל מקרה ועכשיו יהיה לי גם הרבה זמן וכרטיסים לכל המשחקים של גולדן סטייט. החוויה שעברתי אתכם הקוראים של hoops עונה שעברה הייתה מדהימה! ושוב הזמנות להגיד לכם, ולמערכת הופס תודה על הכל.

את התקופה האחרונה העברתי גם בראיונות עבודה, ובסוף החודש אני מתחיל עבודה חדשה כמתכנת בפייסבוק, חלום נוסף שמתגשם!

לפני שהגעתי לוגאס בשבת הייתי בשבועיים עם אישתי באיטליה, אצלנו האמריקאים קוראים לטיול לפני לידה בייבי מון. כך שאני מפוצץ בפחמימות ועם ג׳ט לג נוראי. ועדיין אין שום תלונות בנוגע לזה, את התלונות אני שומר כלפי ההנהלה של גולדן סטייט.

לפני המשחק

אני לא רוצה להיכנס לנושא בקטע פוליטי, אלא רק בחוויה להיות באולם מלא אנשים כשזה קורה. היום אחר הצהריים שעון מקומי טראמפ נורה במהלך עצרת. קשה לי להאמין שבישראל אם מועמד פוליטי בכיר היה נורה לא היו אומרים משהו או הקהל היה פשוט ממשיך בשלו. אך כאן, עולם כמנהגו נוהג, השואו מאסט גו און. בכל מקרה עכשיו שהכל בסדר אפשר גם להתמקד במימים

גולדן סטייט נגד הסאנס

פוסט מפורט על הנסיעה שלי עם שגב לוגאס אנחנו נפרסם בהמשך, כאן אנסה להתמקד במשחק שנועל את הערב השני של הסאמר ליג. גולדן מגיעה אל המשחק הזה לאחר מאזן מושלם בטורניר הקליפורניה קלאסיק שהיה בצ׳ייס כולל מותחן שנגמר 90-91 מול הקינגס. ונראה שבנוסף לפודג׳מסקי וטרייס גם קוין נוקס, פלודוין ובולדן מראים פוטנציאל. לצערי הערב רומן כנראה לא ישחק אך נקווה שבמהלך הטורניר הוא יחזור לקבל דקות. המשחק עצמו לא כל כך צמוד ונראה שאולי יהיה יותר כיף לראות משחקים של סנטה קרוז השנה. בנוסף קמינגה החליט לשכור את שירותיה של סבתא של שחר חסון בתור הסטייליסטית הראשית שלו והגיע לראות את חבריו לקבוצה עם מטפחת על הראש שכנראה הוא לא הספיק להוריד מההבדלה שהוא עשה יחד עם דני וסורקין. בנוסף אנדרו וויגינס הגיע לראות גם כן את חבריו לקבוצה ונקווה שזה סימן לכך שעם העזיקה של קליי הוא מוכן לקחת על עצמו יותר את תפקיד המנהיג, ולהיות יותר מגויס להצלחת הקבוצה. מי שלא נמצא כאן הערב, או לפחות לא ראיתי אותו, הוא דריימונד גרין, שבדרך כלל נוהג להגיע.

מי שמעוניין מתארגן טקס סיאנס במלון הבאלז׳יו לאחר המשחק

גם לוני וגרי פייתון הגיעו לראות את הדור הצעיר בליגת הקיץ

כבר במחצית הראשונה המשחק איבד עניין כאשר אין הרבה קהל והמשחק עצמו עומד כבר 3 דקות בערך על 20 הפרש לגולדן סטייט כשאף קבוצה לא מצליחה לקלוע אבל קל לראות שפודג׳מסקי בהחלט לא שייך לליגה הזו והוא מוכן לליגה של הגדולים. טרייס דווקא נראה פחות חד ומקווה שהוא יחזור לעצמו מהר. ובינתיים ה MVP  של המשחק הוא הגורילה של הסאנס שמצליחה לעורר פה את הקהל.

המחצית נגמרה ב 50-33 די משמים. המחצית השניה נפתחה יותר טוב וסאנס אפילו הצליחו לחזור לפיגור 10 בלבד אבל נראה שפלואדן הולך לקבל two way לפי הקיץ שלו.

ההילייט של המשחק היה דקוון פלאודן, מהמהלכים שלו אפשר לראות שהוא גוף גדול עם שליטה טובה בגוף שלו. אתלט שיכול לקפוץ גם מעל כולם, והכי חשוב גם יכול לקלוע מ-3.

גם פודג׳מסקי נראה נהדר, עם 3-6 מחוץ לקשת וראיית משחק כולל כמה מסירות no-look נראה שהוא אולי כן יהיה מוכן להיות המחליף של קליי. אולי הוא לא יהיה ברמה של קליי של 2016, אבל שהוא כן יהיה שדרוג לקליי של 2024.

בינתיים גם סורקין עדיין בקצה של הספסל עם מכנסיים כחולות ולא לבנות שזה אומר שהוא כנראה לא ישחק היום. לצערי גם בינתיים הוא לא הצליח להרשים פרט למהלך אחד שלו שהפך ויראלי ב.ESPN.

מי שמעוניין אגב בסיקור על רומן בינתיים ולמי שלא מכיר את הערוץ הנהדר של פיני

לא הרבה השתנה ברבע השלישי וכשברבע האחרון התוצאה עמדה על 80-57 ורומן עדיין לא זז מהספסל הבנתי שהגיע הזמן לחזור למלון לקראת יום משחקים נוסף מחר.

Subscribe
Notify of
28 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מלובני
מלובני
15/07/2024 1:03:07

השקעה מטורפת תודה רבה לך!

מאוד רציתי שיקבלו חיזוק רציני וסטף לא יתבזבז, מרגיש אבוד נכון לעכשיו ואני כבר מקווה לתרחיש שסטף עובר לקבוצה תחרותית והם ישארו עם הצעירים ויבנו מחדש…

NBA בדם
15/07/2024 1:11:38

תודה רבה שחר
גולדן הביאה תחליפים ראויים לקליי בדמות מלטון והילד וגם הוסיפה את סלומאו, אבל סטף מבוגר בעוד שנה, והסגל צפוי להיות ברמה של שנה שעברה פחות או יותר. קרב על כניסה לפלייאין/פלייאוף נשמע סביר ביותר.

golan
golan
15/07/2024 2:16:41

אחלה פוסט. תודה רבה.
וויגינס צריך להתעורר ולהיות מס' 2 של סטף.
זה הסיכוי היחיד שלהם נכון לסגל הזה, שלדעתי יש בו יותר מדי גארדים קטנים.

Last edited 3 months ago by golan
Smiley
15/07/2024 5:46:54

פוסט נהדר, ובהצלחה לקראת ההתחלות החדשות.

לגבי ג"ס, לדעתי יהיה עוד מאותו הדבר כי הם לא ממש התחזקו.
יקוו לקפיצת מדרגה של קומינגה, יחד עם חזרה לרלוונטיות של וויגינס ואולי ככה יצליחו להביא איזה מארקנן.
מאז שבאדי הילד יצא מהמכללות לא היה כזה הייפ לקראתו כמו אצל אוהדי הווריורס. אולי התקפית הוא מתאים אבל עדיין מדובר בשומר נוראי עם קבלת החלטות שיכולה להוציא מאמן מהכלים.
כרגע גם עם יכולת עילאית של קארי זה לא יספיק מול המערב הצפוף.
מילטון לדעתי זה "החיזוק" המשמעותי כי הוא שומר טוב מאוד, דבר הכרחי לצד קארי.

Last edited 3 months ago by Smiley
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

היי שחר תענוג לקרוא. שיהיה בהצלחה בעבודה החדשה ובחיים האישיים עם המשפחה המתרחבת.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
15/07/2024 7:17:44

+1965

Berch
15/07/2024 7:49:34

אחלה טור
גם להופס וגם כטיול לפני לידה
שיהיה הרבה במזל
😍

Avri
Avri
15/07/2024 9:02:02

טור נהדר, ונעים להכיר. האמת, הדאבס השנה כנראה יעניינו את הביצה השמאלית שלי. קבוצה כל עך חסרת השראה, בלי צעירים מבטיחים (סורי קמינגה), עם כוכב מזדקן והמון שחקנים סוג ג מסביבו. דיכאון, והכל בשביל שסטף ישאר, מה שדי לא הוגן בשבילו ובשביל הקבוצה.

באמת יש טרנד בארה"ב שישראלים עוברים למדינות אדומות? לא טיפה קיצוני?

רן הנרגן
רן הנרגן
15/07/2024 9:58:02

תודה שחר. בהצלחה בג'וב החדש. אני אשמח לקרוא על המחשבות שלך לגבי סאן פרנציסקו. אני זוכר אותה מראשית שנות התשעים ומאז זרמו הרבה מים מדרום למיין סטרייט. כבר אז היו לא מעט הומלסים ברחוב אבל הרבה פחות ממה שעולה מהתיאורים של היום.
.
הנתוח שלך את מהלכי ג"ס דומה לאופן שבו אני רואה אותם.
.
הפיספוס הגדול של ההנהלה של ג"ס היה בבחירות של וויזמן וקמינגה. הם הלכו על פוטנציאל ולא על שחקנים שיתרמו לעוד אליפויות בקדנציה של קרי. על הטווח הקצר זה הפשיע פחות. לראיה האליפות של 2022. אבל על הטווח הבינוני (עכשו) והארוך (אחרי קי) זה משפיע וישפיע. זה חלב שכבר נשפך. גם ההחלטה להחזיק את קלי בשנתיים האחרונות היתה כזו. היא נגזרה מהאתוס של הקבוצה ולא יכלה להיות אחרת מבלי לקומם את קרי.
המציאות של תקרות שכר קשיחות פלוס הצע נמוך של כוכבים בשוק די הגבילו את האופציות. אינגרם נפסל (בתמיכת שמעון), דרוזן וג"ס מעולם לא היו על אותו דף, לווין נפסל בגלל גודל החוזה, קליפרס העדיפו לתת לגורג ללכת בלי לקבל כלום מאשר לחזק את ג"ס ולהתקע עם החוזה של וויגנס. נשארו קוזמה ומרקנאן. שיקום מי שחושב שקוזמה מזיז את המחט.
.
מרקנאן – אינג' נתפס כמי שרוצה את השמש והירח וגם את כל הכוכבים. כבר כתבתי שלדעתי הוא די נתקע כי חוזה לטווח ארוך למרקנאן תוקע לו את אפשרויות הטאנק והוא חייב להעביר אותו השנה. אני מעריך שההצעה של ג"ס נותנת לו בערך 2/3 ממה שהוא רוצה, בעיקר בחירות ומחייבת אותו לקחת את וויגינס (כדי לפנות מקום להעלאת שכר למרקנאן). הסוס השחור זו סאן אנטוניו. אבל סאן אנטוניו בעיני יוטה תהיה מתחרה עתידית ראשית. עד 6 ל אוגוסט הדברים יוכרעו.

yaniv
yaniv
15/07/2024 10:19:51

צודק לגמרי.אם תשאל אותי הניצנים של זה היו כבר בזמן שיא ההצלחה שלכם שאיך אמר לייקוב אנחנו 20 שנה בפור מעל כל בליגה או משהו כזה.בסופו של דבר הזחיחות פוגעת ואמנם להנהלה יש חלק גדול וחושב בהצלחה של קבוצה(וגודלן באמת לא עשו כמעט אף טעות בהתחלה החל מהויתור על מונטה אליס(נדמה לי אני כבר לא בטוח בשם) הטרייד על בוגוט ,איגואדלה בחירה בגרין וקלי וכו וכו )בספו של דבר זה תלוי בשחקנים ובכוכבים שלך.הם התאהבו בפוזיציה של 20 שנה פור על הליגה וכמו שאמרת במקום לנצל את הבחירות ולדאוג לעוד כמה שנים של צמרת הם חשבו שהם יוכלו לעשות גם וגם וזה התפוצץ להם בפנים

Avri
Avri
15/07/2024 13:03:29

די מסכים איתך. נקודת השבירה היתה הבחירות בוייסמן וקמינגה, רק תאר לעצמך את פרנץ וגנר והליברטון/מקסי במקומם. משם היתה עוד שנה של גרייס עם אליפות שרק עכשיו מבינים כמה היא היתה הזויה, ואז הכל התחרבן, החל מהברגים של ג'ורדן פול, פציעות, טריידים חסרי טעם ובכלל לא ברור מה הם עושים ולמה הם מכוונים (כנראה הכל מוכוון לספק את סטף, שדווקא לא נראה מי יודע מה מסופק מהמצב). 

yaniv
yaniv
15/07/2024 10:15:30

תודה שחר.בהצלחה בפייסבוק(אולי נחזור להסתכל שם קצת) ובהרחבת המשפחה

yaniv
yaniv
15/07/2024 12:07:51
Reply to  yaniv

שכחתי להגיד שהממ של קליי פשוט ענק

האווי לאסוף
האווי לאסוף
15/07/2024 10:25:54

תודה רבה שחר ובהצלחה בכל החזיתות

Dor
Dor
15/07/2024 11:11:20

מעולה שחר. תודה

מנחם לס
15/07/2024 15:20:42

תודה שחר. אחלה פוסט. אני מאחל לך הצלחה בכל המישורים

מנחם לס
15/07/2024 15:23:12

משקפי שמש יש לך של כוכב הוליווד

מנחם לס
15/07/2024 15:29:18

כמתכנת פייסבוק, איך אני מבטל את
meless888@yahoo.com
בפייסבוק ונשאר רק עם
meless1937@gmail.com

צפנת פענח
צפנת פענח
15/07/2024 22:07:18

פוסט יפה ובהצלחה בעבודה החדשה.
אני מחכה ללוח משחקים שיפורסם כדי להגיע לסן פרנסיסקו בדצמבר .
מרקנן זה גייים צ'יינג'ר עבור גולדן סטייט, ובשבילו הייתי נותן הרבה כולל קומינגה שלא ייצא ממנו כלום , וויגנס שאבד עליו הכלח ולוני שקשה לו כבר לקפוץ ..
אבל הבעיה הגדולה של הווריורס זה סטיב קר השמרן שחבל שנשאר .
אני דווקא לא חושב שגולדן סטייט יתחילו את העונה בסגל הקיים. לייקוב לא ירצה להעביר עוד עונה סתמית .

ירון, החלום
ירון, החלום
28/07/2024 8:09:40

בס"ד
תודה רבה
שתהיה לך. ולכולנו שנה מוצלחת הרבה יותר