"המעלה הגדולה ביותר של סטיב באלמר? הוא חולה כדורסל!" / מנחם לס

( נראית לי בסדר גודל – ובגיל – של נשות מומי!)

*****************************

A New Era For The Clippers

"המעלה הגדולה ביותר של סטיב באלמר? הוא חולה כדורסל!" זה לא אני שאמרתי זאת. זה היה ג'מל קרופורד. האיש הששי של הקליפרס.

מעשה שהיה כך היה:

לפני שנתיים היה בקיץ משחק ראווה למטרות צדקה שאורגן בספוקיין, וושינגטון. משחק בין שחקני הקליפרס שלא היו עסוקים למכור סניקרס בסין או במשחקי גולף, ומין נבחרת 'אול-סטארס' של  X-שחקני קולג' מגונזגה, אוניברסיטת וושינגטון, ואונ' סיאטל פסיפיק.

המשחק קויים באיזה פרקר בספוקיין לעיני 2,000 צופים.

לפתע נוחת הליקופטר ענק, מהסוג שמטיס את הנשיא. סטיב יורד ממנו.

-מה הביא אותך הנה?

שמעתי שיש משחק הופס. כשיש הופס, סטיב מגיע!

-האם יש לך עניין מיוחד בקליפרס?

העניין היחיד שיש לי זה לראות כמה סלים יפים וכמה תרגילים במשחק חופשי!

רציתי רק להסביר לכם איזה ספור יש לנו עתה, עם סטיב באלמר כבעל קבוצה.

הבנאדם חולה כדורסל. אני מכיר כמה תכונות גרועות יותר של כמה מבעלי קבוצות אחרות ב-NBA.

זה פנטסטי שבסקוהוליקס – כמו מרק קיובן למשל, ואפילו הרוסי של הנטס – הם  בעלי קבוצות. רע לא יכול לצאת מזה.

אז שתדעו דבר אחד: עם כל מה שעשה במיקרוסופט, וכל הביליונים שהוא עשה להם כשהיה נשיאה, הכדורסל תמיד היה בראש מעייניו. ישנם אנשים כאלה. ג'ק ניקולסון לדוגמא.  ראש עיר ניו יורק דינקינס היה כזה. הנשיא אובמה היה בסקוהוליק אבל למסכן ישנן היום יותר מדי בעיות לטפל בהן והתעניינותו בכדורסל ירדה מעט. אם אני לא טועה, ראש הממשלה לשעבר אולמרט היה חולה כדורסל.

אנשים לא יודעים שהוא היה האוהד השרוף ביותר של הסיאטל סופרסוניק, והוא פעם נשבע לעשות הכל להחזיר את הכדורסל לעיר. לדעתי העברת הקליפרס לסיאטל יהיה רעיון מצויין, ואז ללייקרס תהיה עיר משלה, כי כפי שדברים נראים עתה? – – הם ישחקו באולם חצי ריק עד שנת 2020 – וזה במחשבה אוהדת. אז לפחות תנו להם את העיר ושלא יהוו כינור שני לקליפרס.

אגיד לכם דבר אחד: אם הוא היה נשיא מיקרוסופט, דבר אחד יש לו: גאטס, ודבר שני – רצון להיות 'נומרו אונו'. זה שאפל וגוגל עברו את מיקרוסופט זו לא אשמתו; הוא כבר כמה שנים מחוץ לעניינים.

כשהוא ישב ערב אחד בעונה שעברה ליד אדם סילבר במשחק הווריורס – קליפרס, כולם חשבו שהוא בא סתם ככה לראות משחק. או שכן או שלא. העובדה היא שחודש אח"כ הוא הסכים להשיל (מומי! 'להשיל' זה משהו כמו 'להוריק'!) 2 מיליארדי דולארים לקניית הקליפרס. זה עושה אותה הקבוצה העשירה בעולם, כי אולי מנצ'סטר יונייטר שווה 3.5 מיליארד, אבל עד שאיזה שייך מקטאר לא ישלשל את הכסף, היא לא שווה יותר מהפרסומת הענקית מעל איצטדיונה המודיעה שזה הבית שלה.

לפי פורבס, הונו של סטיב נאמר ב-21.4 מיליארד, סכום העושה ממנו האדם ה-31 בעושרו בעולם.

"אני גאה להיות בעל הקבוצה המיוחדת הזאת ואוהדיה הנפלאים שאין כמותם לאף קבוצה!" – הוא אמר. "הם היו איתה בשעת גאות ושפל, ואלוהים יודע ששנות השפל היו יותר משנות הגאות. זהו 'HARD CORE' של אוהדי כדורסל, בדיוק כמוני, ואני מבטיח להם לעשות הכל לתת להם תוצר שתמיד יוכלו להיות גאים בו!".

מילים כדורבנות (מומי! ז"א מילים מגן העדן) שאתה רוצה לשמוע מבעל קבוצה, ואם יש לו 21 מיליארד, הן נשמעות פי 40 (בערך) חזקות מאיזה בעלים חרמנים כמו הבנים והבת של ג'רי באס מהלייקרס, אפילו שאיזה ביליונר חרמן הצטרף אליהם עתה. (אבל ההבדל בינו לבין באלמר? באלמר עשיר פי עשר, ומוכן לשים כסף; הגרוטאה מהלייקרס עשיר רק תיאורטית, לפי חשבון הבנק המטעה שלו).

"זה יום גדול בהסטוריה של הקליפרס", אמר דוק ריברס המאנמן. "אני לא יכול להיות יותר מאושר לבנות יחד איתו קבוצה ברמת אליפות שנה-שנה. לקליפרס לא יקראו מעתה ועד עולם 'לוזרית' יותר. אנחנו נהיה סמל הנצחון והטוב בכדורסל!".

מה שריברס לא יודע כנראה היא העובדה שעל הקליפרס רובצת קללה. לא יודע למה, ולא יודע את המקור. אבל זוהי קבוצה מקוללת, ועד שלא ינצחו את המערב לפחות, היא תישאר מקוללת בעיני, אפילו בילי גייטס יצטרף כעוזר מאמן.

קליפרס = מפסידנית.

הכסף של באלמר לא ישנה זאת. רק נצחון בגמר המערבי יסיר ממנה את הקללה.

כמה שנים זה ייקח? אני ביום ראשון בן 77. מקווה שזה יקרה עוד בימי חיי.

**********************

סטיב באלמר מסביר את הקנייה ב-2 מיליארדים לאינסיידר:

********************

 

Thomas Peter/Reuters

Ex-Microsoft CEO Steve Ballmer completed his purchase of the Los Angeles Clippers Tuesday, as the $2 billion deal was finalized after a California court ruled that Shelly Sterling was eligible to sell the team. The price is one of the highest ever paid for a pro sports team, nearly matching the $2.15 billion paid for the Los Angeles Dodgers in 2011. The pricetag seems astronomical (the Milwaukee Bucks were sold earlier this year for $550 million), but Ballmer believes the team is a safe investment. Ballmer told ESPN’s Ramona Shelburne that it’s not the craziest purchase he’s ever made.

Via @ramonashelburne:

“Lots of people run lots of numbers. I feel like I paid a price I’m excited about. It obviously was a price that was negotiated and I feel very good about it. It’s not a cheap price, but when you’re used to looking at tech companies with huge risk, no earnings and huge multiples, this doesn’t look like the craziest thing I’ve ever acquired…. And compared to some of the public traded companies, there are great companies out there like Amazon with absolutely no earnings and a huge market caps and lots of risk. There’s much less risk. There’s real earnings in this business. There’s real upside opportunity.

The franchise’s value will surely increase in the coming years. The Clippers will be negotiating a new local television deal that could rival the Lakers’ $200 million deal, according to the AP, and the NBA is set to get a massive new national television contract in 2016. Forbes estimated the Clippers’ value to be $575 million as of January.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. מנחם, תודה שגם תוך כדי ימים עמוסים של בייביסיטר מצאת זמן לאחלה פוסט.
    אני ממש מקווה בשבילו שזו תהיה השקעה טובה…
    יש פה באתר מלא מגיבים חכמים, אז אולי מישהו יכול גם להסביר איך מגיעים להון של 21 מיליארד דולר?!?!?!

  2. מה לא בעניינים? עד לפני שנה הוא היה המנכל של מיקרוסופט, וזה לא אשמתו כי לביל גייטס היתה תמיד את המילה האחרונה אבל בכל זאת מנכ"ל…

  3. מנחם אתה יודע שאין דבר כזה שקוראים לו קללות הקליפרס הקליפרס הולכת לכסח את המערב ולזכות באליפות על שיקגו/קליבלנד

  4. "המעלה הגדולה ביותר של סטיב באלמר?" – יש לו טונות של כסף !
    ברצינות, תודה על הטור המעניין. באלמר נשמע לי כמו עוד מארק קובן וזה מעולה לליגה וגם לנו.
    רק חבל לי על הסופרסוניקס שמאוד אהבתי אותם, אם באלמר לקח את הקליפרס מי יביא ישועה לסיאטל ?

    1. רק באמריקה. רק באמריקה מולטי מיליונר יכול לקנות מועדון ולהעביר אותו לעיר אחרת.
      ואח"כ באים בטענות לשחקנים שלא נאמנים מספיק ל"מועדון" שלהם (ע"ע" לברון)

      1. הוא לא יכול להעביר מועדון לעיר אחרת כל כך בקלות. פעם זה היה ככה: הקליבלנד בראונס ברחו בחשכת הלילה לבולטימור. לפניהם הברוקלין דודג'רס ברחו מברוקלין ללוס אנג'לס.
        היום חייבים אישור ליגה, ותמיד ישנם בעלים שמתנגדים (למה שפורטלנד תרצה מתחרה בסיאטל? מספיק יש להם בכדורגל!)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט