אירועי דיומא – 11.07.2024 – אופניים

אירועי דיומא – 11.07.2024 – אופניים

אירועי דיומא – 11.07.2024 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 12

קטע 11, שכלל מספר טיפוסים בחלקו השני, היה ללא ספק מהמשובחים בטור הנוכחי. הקטע, שנראה במקור כאחד שיתאים לקבוצת בריחה, אכן הפיק לאחר מאמצים רבים אחת כזאת איכותית, שכללה רוכבים כריצ'רד קאראפאז, בן הילי, אוייר לזקאנו וגיום מרטאן. אלא שלקבוצת האמירויות של טאדיי פוגאצ'אר, שמשכה בחזית הדבוקה, היו תכניות אחרות עבור הקטע, והיא הותירה חבל קצר מאד לבורחים. החבל הלך והתקצר עוד בטיפוס היחיד מדרגה 1 לפוי מארי, עד שהדבוקה תפסה את אחרון הבורחים הילי. מייד לאחר מכן, בחלק התלול של הטיפוס, קיבלנו את ההתקפה של פוגאצ'אר. יונאס וינגגור היה הקרוב ביותר לפוג במהלך הטיפוס, אך בירידה הצטרפו אליו גם רמקו אוונפול ופרימוז' רוגליץ'. המרדף אחר פוג נמשך גם בטיפוס הבא, כשהראשון להתקשות היה אוונפול, ולאחר מכן וינגו נפטר גם מרוגליץ'. המהלך השתלם לדני, שהצליח לבסוף לתפוס את הסלובני לפני הפסגה. הפסגה הנ"ל היוותה מצע למאבק הראשון בין השניים, בו זכה פוג על מנת להשיג את מלוא שניות הבונוס, ואגב כך גם לעלות לראשות הדירוג בקטגוריית מלך ההרים. השניים המשיכו לרכוב יחד עד לקראת הסיום, כשאוונפול ורוגליץ' כחצי דקה מאחוריהם. ממש לפני הסיום הוליך וינגו את פוג אל הקו, למה שנראה כמה שיהיה עוד ניצחון של הסלובני בדו קרב אל הקו (מעמד שבו פוג מעולם לא הפסיד עד כה בטור), אך כנגד כל הציפיות היה זה דווקא וינגו שחצה ראשון את הקו, במה שמהווה את ניצחונו הראשון מאז אותה תאונה מזוויעה בטור הבאסקים, ניצחון ששם אותו בעמדה מצויינת להמשך הטור, שוב כנגד כל הציפיות. בכל הקשור לחישובי הזמנים, אזי בשקלול כל שניות הבונוס, הדני קיזז מהפער של הסלובני שנייה בודדת סה"כ. אשר לשני הרודפים שמאחוריהם, אזי רמקו הצליח לצמצם פערים על מנת להגיע שלישי בפער של 25 שניות, בעוד שאת רוגליץ' ראינו מתרסק בצורה אופיינית בירידה שלפני הסיום, אך ניצל מאיבוד זמן נוסף בזכות חוק שלושת הקילומטרים. עוד ראינו את דרק ג'י מגיע בפיגור של 3:38 דקות, מה שהוריד אותו למקום ה-11 ב-GC. לפיכך בסיום הקטע המרתק, פוגאצ'אר ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו אוונפול (1:06+), וינגגור (1:14+), רוגליץ' (2:15+), אלמיידה (4:20+), רודריגז (4:40+), לאנדה (5:38+), אדם ייטס (6:59+), איוסו (7:09+), וצ'יקונה (7:36+).
קטע 12 לוקח את הרוכבים לאיזור הדרום מערבי של צרפת. זהו קטע גבעי מתחילתו ועד סופו, כולל בסיום שיהיה בעלייה קלה. יכול ללכת במידה שווה לקבוצת בריחה או לקלאסיקנים מהסוג של גירמאי, דה לי, מתיוס, ואן דר פול או אולי אף חברו פיליפסן. שידור ביורוספורט 1 מ-13:15 עד 19:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.
Subscribe
Notify of
80 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
aki
aki
11/07/2024 7:33:34

בכושר הנוכחי גם על אקי אפשר לדבר

מתן גילור
מתן גילור
11/07/2024 8:46:01

תודה רבה.
הופתעתי שחוק ה-3 ק"מ חל אתמול. לכאורה, בקטע מסוג זה, אפשר להשתמש בזה כקרדום לחפור בו.
שאלה פילוסופית: מהו המיקום הנמוך ביותר ב-GF שווה יותר מזכייה בקטע?
מניח שיהיה קונצנזוס שפודיום > קטע, ושמחוץ לעשירייה < קטע.

עידו גילרי
11/07/2024 8:52:40

stage>2nd

מתן גילור
מתן גילור
11/07/2024 9:16:48

כמו שאמר סשה ברון כהן: "ok my friend, let's agree to disagree".

עידו גילרי
11/07/2024 9:39:56

אני יודע שאני בעמדת מיעוט כאן…

מתן גילור
מתן גילור
11/07/2024 11:19:42

אבל האם את הקטע מהסרט אתה מכיר? כי אחרי שהוא אומר את המשפט הוא מסמן משהו…

עידו גילרי
11/07/2024 10:02:49
Reply to  פאקו

הם מאד הרחיבו את ה"שוליים" של החוק מטעמי בטיחות.
אפשר לקרוא לזה מעכשיו חוקי רוגליץ'…

city_jogger
city_jogger
11/07/2024 13:26:02

גם לי זה היה נראה אתמול כמו "חוק" שנתפר למידותיו. הרי בקטעים מישוריים גם מי שסתם מאט ונשאר מאחור (ולא מתרסק) בתוך ה3 ק"מ מקבל את אותו זמן. ואם אתמול רמקו היה בורח לרוגליץ' בתוך ה3 ומשאיר אותו מאחור, אז גם היו משווים להם את התוצאה?.. קצת הזוי בעיניי, מעניין איך הצדיקו את ההחלטה.

עידו גילרי
11/07/2024 13:28:12
Reply to  city_jogger

לא הצדיקו כלום – זה נקבע עוד לפני המירוץ.

city_jogger
city_jogger
11/07/2024 15:21:15

וואלה, טוב לדעת. אז אולי הפעם רוגליץ' התאים את הנפילה שלו לכללים.

elad794
elad794
11/07/2024 9:04:33

בוקר טוב

טדי פוגאצ'אר – אתה יכול לאהוב אותו (ואני אוהב) ואתה יכול שלא, אבל אין ספק – אף פעם לא משמעמם איתו. חושב מחוץ לקופסא ולא נמצא בתבניות של קטעי המירוץ. זה מעניין, וזה נהדר – לפחות לדעתי.
וזה גם מחייב את שאר המתחרים להיות מרוכזים כל הזמן בלי יכולת לנוח מחשבתית.

ויניגור (ואני אוהב גם אותו) – אין מילים. מתאונה שבה הוא כמעט "החזיר ציוד" – השתקם, ניצח את פוג', בדיוק במקום שפוג' חזק בו, ובעמדה מצויינת להתחרות על המקום הראשון… – מדהים

שאלת הבוקר שלי – איך אפשר שלא 🙂 – היא לא בקשר לטור, אלא לגבי כתבה שקראתי על רוכבת ישראלית באופני כביש – שנכנסה לנבחרת האולימפית. אני לא מכיר אותה אז אשמח לשגעת מי זו? האם זו הפתעה? ובכלל איזו נבחרת יש לישראל באופניים באולימפיאדה? האם עומר שפירא שהביאה שעשתה תחרות נפלאה בטוקיו, חוזרת גם הפעם?

בברכה,
אלעד

elad794
elad794
11/07/2024 9:05:30
Reply to  elad794

אשמח לדעת* – כמובן

אלכס דוקורסקי
11/07/2024 14:31:49
Reply to  פאקו

עומר רכבה נהדר בטוקיו. יחד עם ההופעה של מתן רודיטי בשחייה במים הפתוחים, היו אלה התוצאות המפתיעות מאוד לטובה של המשלחת.

עידו גילרי
11/07/2024 9:39:18
Reply to  elad794

רותם היא כבר שנים הרוכבת מספר 2 מאחורי עומר.
עומר חזרה מלידה וניסתה לעשות תוצאות כדי שיתנו לה לרכב באולימפיאדה. זה לא הסתדר והיא פרשה מאד ממורמרת.

yaniv
yaniv
11/07/2024 11:11:12
Reply to  פאקו

קראתי מה שהיא אומרת וחייב להגיד שלא כל כך הבנתי מה היא רוצה.כאילו הבנתי אבל לא הבנתי מה התלונות.להוריד את הקרטיריון ולשלוח לאולמפיאדה מישהי שלא עונה על תנאי הסף רק כי היא רוצה לפרוש בסטייל

עידו גילרי
11/07/2024 12:01:30
Reply to  yaniv

אתה אומר את כל זה בלי לדעת מה הקריטריון עצמו?
בפועל מה שהיא אומרת שהקריטריון לא באמת נתן לה צ'אנס.
בתכלס היא עדיין הרוכבת הכי חזקה שלנו.

Last edited 1 month ago by עידו גילרי
yaniv
yaniv
11/07/2024 12:37:09

כן רק לפי מה שקראתי מה שהיא כתבה.בוא תסביר לי מה הכוונה לא נתן לה צאנס?
האם הוא היה צריך להיות נמוך יותר? קל יותר? מותאם לנשים אחרי לידה?
הרי אני מניח שאותו קרטירון היה שהיא העפילה לאולמפיאדה הקודמת.

עידו גילרי
11/07/2024 12:59:40
Reply to  yaniv

אני לא יודע מה הקריטריון המדויק אז קשה לי להגיב.
אתה אומר נמוך יותר כאילו זה סף שצריך לעבור ולא משהו שמשווה תוצאות של מספר רוכבים/ות.
כל מה שאני יודע שזה כנראה מתבסס על הניקוד של ה-UCI באיזשהו אופן וזה גם ככה סולם די דפוק.
היא חזרה מלידה ונאלצה לרכוב באיזה קבוצה דרג משני שגם לא מוזמנת למירוצים וגם זה לא תמנאים לרכיבה אין לך שום תמיכה כמעט מהקבוצה.
בקיצור אם היו נותנים לי להחליט – הייתי שולח את המנצחת באליפות הארץ.

אלכס דוקורסקי
11/07/2024 14:27:23

עומר ורותם רוכבות מעולות. הלוואי שאפשר היה לשלוח את שתיהן למשחקים.
ניתן רק לדמיין עד לאן יכלו הרוכבים המצטיינים של שנות ה-80 – יהודה גרשוני, עמוס גרי, האחים גיגי ועוד – להתקדם אילו נהנו מהתנאים הנהוגים, בחלקם, כיום: מעניקי חסות, קבוצה מקצוענית בבעלות ישראלית, גישה נוחה יותר לחו"ל וכיו"ב. גרשוני חתם בקבוצה מקצוענית באירופה, עניין יוצא דופן במונחים דאז, והיה קרוב להשתתף בטור דה פראנס, אך חלה ערב תחרות המטרה ופספס, לצערו, את ההשתתפות.

עידו גילרי
11/07/2024 13:25:07
Reply to  yaniv

ושלא תבין אותי לא נכון – אני לא אומר שלרותם לא מגיע. היא הביאה את הנקודות שבכלל הכניסו לנו רוכבת לאולימפיאדה ולכן זה רק הוגן שהיא תיסע. מצד שני אני גם מבין את התסכול של עומר שמרגישה שלא קיבלה צ'אנס אמיתי.

city_jogger
city_jogger
11/07/2024 13:41:53
Reply to  yaniv

לא מכירה את הקריטריון ובאיזה אופן היא לא הצליחה להשיג אותו, אבל עונה לפי מה שנראה לי (ואולי בטעות זה גם יהיה נכון). עצם הפספוס של הקריטריון הזכיר לי מקרה טראגי למדי של שתי ג'ודוקות ישראליות במשקל זהה שנאבקו על אותו כרטיס למשחקים האולימיפיים, אבל אחת מהן נפצעה בזמן קריטי להשגת הקריטריון, ולכן למרות שהספיקה להתאושש בזמן למשחקים עצמם ואף הייתה כנראה מתמודדת חזקה יותר מהיריבה, היא החמיצה את הקריטריון ולא השתתפה במשחקים. זה מבחינת הפן הטכני של אי העמידה בקריטריון. אפשר להגיד על זה "טאף לאק" למחמיצת הקריטריון, כאילו זה מקרה פרטי מצער.
אבל יש שני הבדלים גדולים, ומהבחינה הזאת אני חושבת שעומר צודקת: 1. קצת יותר קשה להסתכל על הריון/לידה/יצירת חיים חדשים בעולם כאל נסיבות מצערות (כמו פציעה) ומזל נאחס שתוקף אותך. 2. התרחיש הזה, בניגוד לפציעות, יכול לקרות רק לחצי מוגדר מאוד מהאתלטים – זה שיש לו רחם. ומהבחינה הזאת אני מסכימה איתה שיהיה נכון לעשות חשיבה מחודשת על העניין הזה (השגת קריטריון אולימפי כשמתחרה יולדת כך וכך זמן לפני המשחקים). לא יודעת אם ומה בדיוק לשנות, אבל לפחות לתת לזה הכרה.
ומעניין איך ההיסטוריה של האתלטיקה וכלל ענפי הספורט הייתה משתנה אם הריון ולידת ילדים היו משפיעים על גברים וגופם כמו על נשים…

עידו גילרי
11/07/2024 13:55:42
Reply to  city_jogger

טוב פה יכולנו לשלוח את שתיהן אם היינו מספיק טובים אבל זה רחוק.

עידו גילרי
11/07/2024 13:51:18
Reply to  פאקו

ממש

מתן גילור
מתן גילור
11/07/2024 14:29:01
Reply to  פאקו

זה פחות או יותר (בעיקר יותר) מה שקרה בין משיח לצוברי בריו. צוברי שהוא אשף כשאין רוחות השיג יותר ניקוד בתחרויות כאלה, אבל משיח גדול וחזק בהרבה והרבה יותר מתאים לאתר עם הרוחות החזקות באוקיאנוס. בסוף צוברי הלך למשחקים וסיים 17, כשמשיח נחשב פוטנציאל רציני למדליה באותם התנאים.

אלכס דוקורסקי
11/07/2024 14:33:24

היו גם מאבקים צמודים מאוד, בזמנו, בין גל פרידמן לעמית ענבר.

אור
אור
11/07/2024 12:10:35
Reply to  פאקו

לא ידעתי שהיא וגיא שגיב ביחד, אולי הבת תהיה רוכבת GC

עידו גילרי
11/07/2024 12:13:08
Reply to  אור

זה בערך האייטם היחיד שהיה בתקשורת המיינסטרים שלנו על רכיבה ישראלית בשנים האחרונות – כשהם התנשקו באמצע הרכיבה באליפות ישראל (כל אחד בדרך לתוארו הוא).

אור
אור
11/07/2024 13:13:43

כן, לא זכרתי את זה. פאוור קאפל מספר 2 בענף אחרי מיודעינו..

עידו גילרי
11/07/2024 13:14:13
Reply to  אור

🙂

גיא
גיא
11/07/2024 14:01:31
Reply to  אור

מי מס' 1

aki
aki
11/07/2024 16:10:52
Reply to  גיא

פוגי ואורשקה. אתה קורא את עידו?

עידו גילרי
11/07/2024 16:49:45
Reply to  פאקו

pog is mad…

עידו גילרי
11/07/2024 17:18:06
Reply to  פאקו

במה חטאו מתחרי הטור…

גיא
גיא
11/07/2024 18:43:48
Reply to  aki

לא עוקב אדוק רק בטור קופץ טרמפ. את פוגי ואשתו ראיתי בנטפליקס

Tom
Tom
11/07/2024 19:45:34
Reply to  aki

ואני חשבתי שהכוונה לצחי בן גיגי וליאן ויתקין
אור צחי לא חבר שלך? בטוח חבר של אחד המגיבים כאן..

אור
אור
11/07/2024 19:49:35
Reply to  Tom

יפה

עידו גילרי
11/07/2024 10:01:54

שוב פעם זרקת גלגל לפני…

עמיחי קטן
11/07/2024 9:53:10
Reply to  elad794

הייתי עושה כאן טיזר (גריין בעברית) לכתבה שלי שתעלה בערך עוד שבוע וחצי, אבל אלה שגם מבינים בענף כבר עשו לי את העבודה כאן

אהרון שדה
11/07/2024 11:35:43

תודה רבה היום גם חצי גמר ווימבלדון
ב 15.30 תפגוש דונה וקיץ מקרואטיה את יסמין פואליני האיטלקיה המדורגת 7 בטורניר.
פואליני מדורגת גבוה יותר ועברה דרך קצת יותר קשה
המנצחת כאן תגיע לגמר סלאם הראשון שלה בהיסטוריה

מייד אח,כ נקבל את חצי הגמר השני בין
ברבורה קרייצ'קובה הצ'כית המדורגת 31 שתפגוש את לנה ריבאקינה הקזחית המדורגת 4
ריבקינה היא אלופת הטורניר בשנת 2022 והגכיע גם לגמר אוסטרליה 2023
הצ'כית זכתה באוסטרליה בשנת 2021 אך עד העונה לא עברה את שמינית הגמר בווימבלדון

אלכס דוקורסקי
11/07/2024 14:16:37

אהרון, תודה רבה. פאוליני האנרגטית היא השחקנית המתקדמת של השנה. התכוונת בוודאי שזה עשוי להיות גמר הווימבלדון הראשון שלה, כיוון ששיחקה בגמר הרולאן גארוס לפני מעט יותר מחודש. אזכורה של פאוליני הוא הזדמנות טובה לציון נוסף של הטניס האיטלקי המשתפר (בעיקר של הגברים), לו יהיה נציג נוסף, לורנצו מוסטי, בחצי הגמר מחר.
קרייצ'יקובה הצ'כית זכתה ברולאן גארוס ב-2021 (באליפות אוסטרליה ניצחה בזוגות המעורבים), והיא תוצר משובח נוסף של טניס הנשים בארצה, העמוק ביותר בעולם, כפי הנראה.

Last edited 1 month ago by אלכס דוקורסקי
אלכס דוקורסקי
11/07/2024 14:07:19

פאקו, תודה רבה.

aki
aki
11/07/2024 17:58:32
Reply to  פאקו

זה לא יכול להיות רק מזל גרוע

עידו גילרי
11/07/2024 17:58:35
Reply to  פאקו

והמירוץ שלו ל-GC נגמר היום רשמית

עידו גילרי
11/07/2024 18:02:47

למי DSM עובדים כל כך קשה?

עידו גילרי
11/07/2024 18:06:22

סססעמק לאקי לגמרי היו רגליים אבל הוא נלכד

aki
aki
11/07/2024 18:07:21

דווקא שהוא צריך לפרוץ יותר מהר הוא לא פורץ

עידו גילרי
11/07/2024 18:09:04
Reply to  aki

הם התחילו בזמן הנכון ואז דמאר בדיוק נכנס

עידו גילרי
11/07/2024 18:16:36

השאלה עכשיו אם פרימוז' יארוז מטלטליו כדי ללכת להתנחם בזרועותיה של המאהבת הלטינית שלו.

עידו גילרי
11/07/2024 18:39:07
Reply to  פאקו

בפעם האחרונה גם היא זרקה אותו.

עידו גילרי
11/07/2024 18:42:12

בתכלס בפעמיים האחרונות אבל האחרונה לא באמת נחשבת כי מה הוא ציפי שהיא תעשה כשהוא בא עם עוד שני חברים…

aki
aki
11/07/2024 18:27:42

לאקי יש עוד 2 הזדמנויות.
צריך להגיד- הקבוצה מצליחה בענק בשלבי הספרינטרים, זה אמנם לא מתחבר לניצחון עדיין, אבל לקבוצה אף פעם לא באמת היה עניין בשלבי ספרינט עד הטור הזה.
אם איתן ורנון יתפתח לכיוון ספרינטר על, יש לו כבר את הרכבת

עידו גילרי
11/07/2024 18:35:44
Reply to  פאקו

גייק מורקוב…

אור
אור
11/07/2024 19:50:21

יש רוכב בהיסטוריה שמתרסק כל כך הרבה כמו רוגליץ'?

עידו גילרי
11/07/2024 20:25:39
Reply to  פאקו

הוא למד ליפול לפני שהוא למד לדווש…

city_jogger
city_jogger
11/07/2024 20:24:03

עוד שלב שלא סומן מראש כמי יודע מה עם עניין, והיה כל כך מרובה אירועים! פרישות, התרסקויות וביני אחד מעל כולם.
אם בשלבים הראשונים של הטור ראינו שהפלוטון התיר לרוכבים מהבריחה לקחת את השלב (או סתם כשל בניסיון למנוע את זה), עכשיו הגלגל התהפך, הפלוטון לוחץ חזק (מוביסטאר?!) והבריחות מסיימות את חייהן בשלבים מוקדמים.
נחמד שהייתה עוד הזדמנות לקבל תשובה לשאלת השאלות "מה פיליפסן שווה ללא ואן דר פול?".
ורוגליץ', אוי רוגליץ'… אולי החליף קבוצה ומדים אבל בהחלט גרר איתו לגרמניה את המזל הנאחס (שאני כיניתי בעבר "לוזריות" ועדיין לא לגמרי מתנערת מזה). האמת היא שכבר אתמול, כשבאופן מוזר הוא לא נאלץ לשלם בזמן על ההחלקה שלו, היה לי דה ז'ה וו לאותו שלב מסיים בפארי ניס שהוא הוביל בו בבטחה, יחסית בהתחלה התרסק פעם אחת והפלוטון חיכה לו, ואז הגיעה התרסקות מארץ ההתרסקויות וגרמה לו לרדוף אחרי כולם עד לסיום הקטע ולאיבוד החולצה הצהובה (ואולי אפילו הפודיום). בקיצור, הייתה לי הרגשה שהנפילה הקטנה והלא משמעותית היא סימן לבאות (רק לא חשבתי שזה יבוא כל כך מהר!). בכל מקרה לדעתי הוא לא איבד את הטור היום, מהסיבה הפשוטה שגם קודם לא ממש היה לו סיכוי. הוא יתחרה עדיין על המדרגה הנמוכה בפודיום, אולי מול רמקו או מול מישהו אחר.

city_jogger
city_jogger
11/07/2024 21:02:24
Reply to  פאקו

כן, נכון… גם לרוב אחרי התרסקויות כאלה הוא לא נשאר עד לסוף המירוץ

city_jogger
city_jogger
11/07/2024 21:03:01
Reply to  פאקו

והנחתך התמידי: ואן ארט

Last edited 1 month ago by city_jogger
ירון, החלום
ירון, החלום
26/07/2024 11:00:22

בס"ד
תודה