מעורב הופס ליום חמישי: כדורגל: משחק שהיה פעם מרתק, הפך ל-90% שעמום / מה אליפות העולם הזאת נחשבת לכוכבי ה-NBA האמיתיים? 31-44 לארה"ב. רבע? לא. חצי… / מנחם לס

מעורב הופס ליום חמישי: כדורגל: משחק שהיה פעם מרתק, הפך ל-90% שעמום / מה אליפות העולם הזאת נחשבת לכוכבי ה-NBA האמיתיים? 31-44 לארה"ב. רבע? לא. חצי… / מנחם לס

מעורב הופס ליום חמישי: כדורגל: משחק שהיה פעם מרתק, הפך ל-90% שעמום / מה אליפות העולם הזאת נחשבת לכוכבי ה-NBA האמיתיים? 31-44 לארה"ב. רבע? לא. חצי… / מנחם לס

1.כדורגל: בעקבות נצחון אנגליה על הולנד: משחק שהיה פעם מרתק ושהפך לשעמום אחד גדול

תשאלו כל אוהד כדורגל אנגלי חצי שתוי על הנצחון של אנגליה על הולנד והוא יגיד לך "אחד ממשחקי הכדורגל הטובים ביותר שראיתי בחיי". אני עצמי אוהד כדורגל אנגלי וקפצתי משמחה עם בעיטת הנצחון.

אבל רק כ-20 דקות לפני כן ספרתי 37 מסירות של האנגלים בלי שקורה שום דבר. שלושים ושבע מסירות בלי נסיון חדירה אחד. וההולנדים? עושים מין הצגה שהם מגינים. בולשיט אחד גדול.

בכל המשחק כולו ספרתי 9 רגעים 'מותחים' כל שהם. כמעט תמיד זה קרה כשההולנדים חוטפים כדור ממשחק המסירות המעייף ויוצאים למין פאסט-ברייק. אמרתי לעצמי שאם אני מאמן כדורגל כזה אני מעדיף שהיריבה תחזיק בכדור, תמסור אותו הלוך וחזור כמו גה-גה (ואני אומר לשחקני לתת להם למסור – מה שיותר, יותר טוב לקבוצתי!), ואז פתאום במין סימן, ללחוץ ולגנוב כדור ולצאת להתקפה מתפרצת.

נראה שהרגעים המותחים ביותר במשחק הם הקרנות.

להולנדים שהחזיקו בכדור אולי 35% מהזמן בעוד שהאנגלים מהחזיקו בכדור 65% מהזמן, היו 5 מתוך 9 'הרגעים המותחים'. השוער האנגלי הציל יותר כדורים מהשוער ההולנדי, אבל שניהם יכלו להירדם ל-8-12 דקות מדי פעם כשלא קורה מאומה.

בכדורגל של פעם – ואני מדבר רק על 20 השנים האחרונות – קרו "9 רגעים מותחים" כל רבע שעה או עשרים דקות. המשחק היו בנוי על חדירות ולא על מסירות. שחקנים רצו כמה קילומטרים כל משחק. היום? לדעתי השחקנים יכולים לשחק כל יומיים. כמו בכדורסל כי אם שחקן חורש קילומטר אחד משך כל המשחק זה המון. מדברים על 'כושר גופני'??? כושר גופני לעשות מה? לעמוד ולמסור? למסור ולעמוד?

לכן אין שערים ביורו הזה. הדבר המרתק ביותר הוא תיקו, הארכה, ואז פנדלים. משחקים נגמרים 0-0 או1-1 או 2-1. אני בחיים לא הייתי קונה כרטיס למשחקים היום. עדיף לי ללכת לישון במיטה.

ואת כל זה כותב מנחם ששיחק נוער במכבי חיפה, כמה משחקים בבלפוריה בלאומית, ואח"כ בארה"ב היה 'אול אמריקן' בקולג' של ווסטר (דיביזיה III), ואז אימן 10 שנים את אוניברסיטת אדלפי לאליפות המכללות דיביזיה II, פעמיים מקום שלישי בדיביזיה II, ואז העליתי את אדלפי לדיביזיה I, עשינו את הפלייאוף, הפסדנו, ואז התפטרתי ונתתי למאמן העוזר שלי בובי מונטגומרי למשוך את העגלה קדימה. אני אוהב כדורגל. מת על כדורגל.

אבל שונא את הכדורגל ברמה הגבוהה ביותר היום. מעדיף כדורגל של המכללות – או כדורגל של ליגה ב' – בהם יש אקשיון בלתי פוסק 90 דקות!

2. אולמיפיאדת פאריז תהיה ראשונה ללברון, סטפן קרי, ודוראנט

(נעזרתי בפוסט של Tim Bontemps ל-ESPN)

השיתוף בין לברון ג'יימס וסטפן קרי באולימפיאדת פאריז התחיל עם שיחת טלפון בסתיו האחרון. זו הייתה הפעם הראשונה ששני היריבים דברו על האפשרות להתאחד וליצור – אולי – את 'נבחרת החלומות' מספר 2. הם דיברו על האפשרות לחבר יחדיו את קבוצת הכדורסל המוכשרת ביותר מאז 1992, אם אפשרות, אולי, לעלות אפילו עליה.

לדעת שניהם, אם כל האמריקאים הטובים ביותר ב-NBA יסכימו לשחק, תהיה זו "THE GREATEST TALENTED TEAM IN HISTORY".

הוא גילה ביום ראשון שהוא היה הראשון לדבר עם סטפן קרי, ואז שניהם אמרו כמעט ביחד "Would this be something I would want to do?' And from there it was like, 'Let's get it done.'"

עם כל מה שלברון, קרי, ודוראנט עשו בשנים רבות מאד של כדורסל, הם אף פעם לא שיחקו יחד בנבחרת ארה"ב. סטף אמר: "הרגשנו שאם שלושתנו משחקים, כל שחקן אחר שיתבקש לשחק יסכים ברצון, ואם הטובים ביותר ב-NBA ישחקו בפאריז, תהיה לנו 'נבחרת חלומות מס' 2'. היו כמה קבוצות שניסו לכנות את עצמן 'DREAM TEAM' אבל זה אף פעם לא עבד כי תמיד חסרו כמה שחקני-על. אנחנו גם מרגישים שהאמריקאים הטובים ביותר ב-NBA השנה ישחקו, אז בצדק יוכלו לכנות אותנו, ולקרוא לנו 'DREAM TEAM 2'"

מה דעתי בנידון? אלף, חובה שקוואי לינרד יהיה בריא ושלם ובכושר שיא. הערב נודע שהוא פרש מהנבחרת. כבר מינוס די גדול. אותו דבר נכון לגבי ג'ואל אמביד. כמובן שחובה גם שקווין דוראנט יהיה במלוא כושרו. הנה גם הוא לא ישחק הלילה נגד נבחרת קנדה בגלל מתיחת שריר התאומים.

הנבחרת היום היא:

LeBron James, Stephen Curry, Kevin Durant, Joel Embiid, Jayson Tatum, (Kawhi Leonard*), Devin Booker, Jrue Holiday, Anthony Davis, Anthony Edwards, Bam Adebayo, Derrick White and Tyrese Haliburton.

אני הייתי מחליף את טייריס הליברטון בפול ג'ורג', ובמקום דריק ווייט הייתי מכניס את קופר פלאג בן ה-17, כמו שבנבחרת החלומות של 1992 היה כריסטיאן לייטנר שחקן אונ' דוק בן ה-20 בנבחרת החלומות.

הנה היא נבחרת החלומות:

PlayersCoaches
Pos. # Name Age Height Weight From PF 4 Laettner, Christian 22 6 ft 11 in (2.11 m) 235 lb (107 kg) Duke Blue Devils C 5 Robinson, David 26 7 ft 1 in (2.16 m) 235 lb (107 kg) San Antonio Spurs C 6 Ewing, Patrick 29 7 ft 0 in (2.13 m) 240 lb (110 kg) New York Knicks SF 7 Bird, Larry 35 6 ft 9 in (2.06 m) 220 lb (100 kg) Boston Celtics SF 8 Pippen, Scottie 26 6 ft 8 in (2.03 m) 210 lb (95 kg) Chicago Bulls SG 9 Jordan, Michael 29 6 ft 6 in (1.98 m) 198 lb (90 kg) Chicago Bulls SG 10 Drexler, Clyde 30 6 ft 7 in (2.01 m) 222 lb (101 kg) Portland Trail Blazers PF 11 Malone, Karl 28 6 ft 9 in (2.06 m) 256 lb (116 kg) Utah Jazz PG 12 Stockton, John 30 6 ft 1 in (1.85 m) 175 lb (79 kg) Utah Jazz SF 13 Mullin, Chris 28 6 ft 7 in (2.01 m) 215 lb (98 kg) Golden State Warriors PF 14 Barkley, Charles 29 6 ft 6 in (1.98 m) 250 lb (110 kg) Phoenix Suns PG 15 Johnson, Magic 32 6 ft 9 in (2.06 m) 220 lb (100 kg) Los Angeles Lakers[i]Head coach Chuck Daly Assistant coach(es) P. J. Carlesimo Mike Krzyzewski Lenny Wilkens Legend: From – describes teams affiliated
during the Olympics

להקל עליכם אז הנה הנבחרת:

DREAM TEAM 1992 ROSTER

The 1992 Olympic Dream Team was a historic team that consisted of 12 of the greatest basketball players of all time. The roster was made up of:

  • Michael Jordan
  • Magic Johnson
  • Larry Bird
  • Charles Barkley
  • Karl Malone
  • John Stockton
  • Patrick Ewing
  • David Robinson
  • Clyde Drexler
  • Scottie Pippen
  • Chris Mullin
  • Christian Laettner

הטענות נגד הנחרת פאריז היא שישנם בה שחקנים 'מבוגרים'. כמובן שהם לברון שיהיה בן 40, סטפן קרי בן ה-36 ודוראנט בן ה-35. בנבחרת החלומות לארי בירד היה בן 35 ומג'יק ג'ונסון בן 32. אבל היום שחקנים בני 35 הם 'צעירים' כפי שהיו בני ה-30 ב-1992.


    קיים גורם נוסף: ב-1992 רובכם הייתם ילדים. שמות כמו מייקל ג'ורדן, סקוטי פיפן, פטריק יואינג…נכנסו לכם בראש כמין בני תמותה שלא מהעולם הזה. לילדים של היום לשמות כמו לברון ג'יימס, אנטוני אדווארדס או ג'ייסון טאטום ישנה השפעה מגית על הצעירים. כשהם יגדלו – כפי שאתם גדלתם – ג'ייסון טאטום, סטפן קרי, או דווין בוקר – ייכנסו למוחם בדיוק כמו שמייקל ג'ורדן ומג'יק ג'ונסון נכנסו למוחכם (אני כזה קשיש שמה שאני מרגיש כבר לא קובע לכאן או לכאן).

    אז מה? האם לנבחרת הזאת לפאריז ישנו סיכוי להפוך לנבחרת החלומות מס' 2?

    3. משחק הלילה נגד קנדה

    ארה"ב עולה עם ת'רו הולידיי בפוינט, סטף קרי שוטינג גארד, דווין בוקר סמול פורוורד, לברון ג'יימס בפאואר, וג'ואל אמביד סנטר. חוקים בינלאומיים. 10 דקות רבע; קשת שלוש קצרה יותר, כדור בינלאומי שהוא קטן בשני סמ"ר בקוטר. הכל מרגיש שונה מ-NBA.

    קנדה עם שג"א, ג'מאל מוריי, אר. ג'יי ברט, ברוקס, אוליניק… מובילה מיד 11-4.

    רבע ראשון נגמר 21-14 לקנדה.

    משחק ארה"ב חורק יותר מהגיר של המורה שלי קווינט על הלוח. משחקים ממש כמו גלמים. משחק יותר שכונתי מאשר משחקים על הטיילת בבת-גלים. הנשיא לשעבר אובמה נראה יותר נהנה מכולם. הוא מראה לטאטום מה לדעתו עליו לעשות.

    ללכת לישון?

    אולי אשאר עד החצי.

    בינתיים נבחרת ארה"ב היא נבחרת חלום הבלהות

    האמריקאים לא מסתדרים עם הכדור הקטן יותר, קל יותר, וקפיצי יותר. אני חושש שסטפן קרי יסבול מכך יותר מכולם.

    טוב. אנטוני אדוורדס יותר מכולם מקטין ל-21-20. ג'ואל אמביד באחד משני פאולים משווה לראשונה ל-23-23, ובוקר נותן ליאנקים יתרון ראשון 23-25.

    וואווו…לברון עם חסימה ובוקר עם שלשה 23-28. ארה"ב מתחילה להיראות כקבוצה. הצרה של קבוצה כארה"ב היא שאף אחד לא רוצה להיראות כהוט דוג וכולם מוסרים במקום ללכת לבד. כולם מלבד אנטוני אדווארדס כמובן שלא שם קצוץ. קרי מחמיץ ארוכה שלישית. כל הזריקות שלו ארוכות מדי. סטפן, זה כדור קטן יותר וקל יותר, ועליך להבין זאת, אוקיי?

    28-30. לברון עם סל ראשון תחת הסל. וואווו…אנטוני דייויס מחמיץ ל-ב-ד-ו תחת הסל. מה קורה כאן?

    היי, אני רואה את קואץ' ששבסקי. הוא מחייך ונהנה. למה לא? עכשיו הנבחרת היא צרה של אחרים.

    כל הזריקות של כולם – אמריקאים וקנדים – הן ארוכות מדי. הם לא מבינים שזה כדור אחר? אדוורדס ממשיך לשחק לבדו ולא מסוגל לקלוע. החצי הזה ייגמר בפחות מ-80 נקודות לשתי הקבוצות יחד.

    טאטום פורץ וקולע. 31-44 לאמריקאים. חצי.

    אובמה עלה למגרש וקולע כמטר אל תוך הקשת. אף אמריקאי לא הצליח יותר.

    31-44. אני מחליט שהגיע הזמן ללכת לישון.

    מנחם לס

    מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
    Subscribe
    Notify of
    96 Comments
    Oldest
    Newest Most Voted
    Inline Feedbacks
    View all comments
    ד"ר פופרס
    ד"ר פופרס
    11/07/2024 6:41:48

    בוקר מעורבב וטעים,
    זאת נבחרת הפלולות
    או נבחרת הפנסיונרים
    אמן שיפסידו את התחתונים וילכו מכות מי האלפא

    דוקטור רזי הופמן
    11/07/2024 11:31:36

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    למה אתה רע?
    תכלס, מי הנבחרת שלך באולימיפיפיאדה?

    ד"ר פופרס
    ד"ר פופרס
    11/07/2024 14:39:52

    😂😂😂
    כל אחת שלא USA.
    עדיפות לקנדה

    Millertime
    Millertime
    11/07/2024 6:43:19

    הסיבה העיקרית שהנבחרת הזו לא תהיה "נבחרת החלומות 2" היא שהעולם השתנה. חלק ניכר מפערי האתלטיות, הקליעה, מהירות המשחק והכרת היריב נסגרו. היריבים הם שחקני נ.ב.א בעצמם במקרים רבים, ואפילו כוכבים, וגם שחקני יורוליג לא מפחדים מהכוכבים האמריקאים כמו פעם. אי-אפשר להחזיר ביצה מטוגנת חזרה לקליפה.

    מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

    תודה רבה מנחם אחלה מעורב. זה תלוי באמריקאים. זה שלהם להפסיד. נראה אם אכן יפסידו.

    etayef
    etayef
    11/07/2024 7:17:49

    כדורגל הוא משחק ארוך ומשעמם.
    תמיד היה, ואני זוכר גם בשנות ה 90 וה 80 שדיברו על מיעוט הגולים.
    מאד נהניתי אתמול, היתה תחושה שכל קבוצה יכולה לנצח, ובמחצית הראשונה היו הרבה אירועים.
    עדיין, השחקנים התעייפו במחצית השניה, וזה הפך לקרב של כושר, כוח רצון וסיבולת.
    צריך לקבל את העובדה שצופים בשילוב של משחק כדור ומרתון, מין טריאטלון קבוצתי על דשא.

    יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

    מנחם כל מילה על הכדורגל שעמום רצחני היורו רוב המשחקים.
    רק רצים 10 עד 15 קמ שתדע.
    מבאס שאנגליה עלו הנבחרת ה3 הכי מגעילה בטורניר אחרי איטליה וצרפת שהסריחו וחירבנו על הדשא.
    מקווה שספרד יטפלו בהם.
    כמה דיבןרים של כתבי המלך על הדרים טים ומחפשים סלוגנים חדשים מוסט טאלנטד עלאק כמו מיי טאלנטס טו מיאמי חחחח.
    זה נבחרת של דוראנט וסטף בלעדיהם הם לא שווים שקל מצחיק שלברון מנסה הנרטיב להעמיד את עצמו בדרגה שלהם.

    The Oak
    The Oak
    11/07/2024 13:56:48

    האם אתה גם יו"ר איגוד שונאי לברון העולמי, והאם יש מניעה חוקית להחזיק בשני תפקידי יו"ר במקביל? 😉

    NBA בדם
    11/07/2024 14:02:10
    Reply to  The Oak

    פופרס כבוד היו"ר. הוא הסגן ביחד עם האשך. זה קביל, בדקתי את זה בשבילו עם טובי המומחים😄

    שלהבת
    11/07/2024 7:36:45

    תודה רבה מנחם. ועוד לא דיברת על הקופה אמריקה ומשחק הבלהות קולומביה-אורוגוואי…

    Berch
    11/07/2024 7:41:00

    אחלה מעורב
    כדורגל משעמם אותי, בדיוק מהסיבות שהזכרת.
    והנבחרת האמריקאית צריכה להתחבר…. מאמין שיהיו בסדר
    🤩

    עידו גילרי
    11/07/2024 7:44:48

    דווקא נראו בסדר האמריקאים.

    ג'סטין קייס
    ג'סטין קייס
    11/07/2024 7:51:14

    בראון בינתיים רומז לקונספירציה ברשת על למה הוא לא בנבחרת (בכל זאת הפיינלס MVP) עם קריצה לנייקי והפיוד שהיה לו איתם כשהגן על קיירי והפוסטים האנטישמיים. לא באמת חושב שהוא צודק, אבל מצד שני לא מופרך שמי שמתעסק עם הכוחות החזקים בNBA ישלם על זה מחיר (ראה ערך אנס פרידום קנטר)

    יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

    בראון פשוט לא נבחר עי לברון כנראה לא מספיק מקורב הרי מי הודיע לקר על הסגל הזה? לברון דרך כתבי החצר. מישהו היה לוקח את קאווי אם הוא באמת מחליט?

    בתכלס מקומו של בראון לא בסגל הוא לא בין השחקנים טופ בnba

    דוקטור רזי הופמן
    11/07/2024 11:33:28

    אולי יש משהו במה שאתה אומר פה.

    thetroll
    thetroll
    11/07/2024 8:00:08

    מנחם מעורב לפנתיאון אין לי מושג איך אתה עושה את זה כל יום.
    נתון מדהים: 9 מתוך סך השערים שהובקעו ביורו היו עצמיים. מסקנה: כשהכדור מגיע לרחבה גם אם יש בלגאן יש סיכוי לא רע שהכדור יכנס לשער. מה עושים המאמנים? מעבירים משחק ארוך של מסירות באיזור החצי. משחק מסודר קוראים לזה. מחפשים הזדמנות. אני קורה לזה כדורגל מתודי. כאילו יש "שיטה". ההזדמנות לא מגיעה כי 11 שחקנים מגינים על איזור השער. הקו האחרון של ההגנה נמצא 20 מטר מהשוער (לייצר נבדל) וככה מקבלים שיעממון. הקשרים לא מייצרים תנועה כדי להתפנות כי ממילא הם יצטרכו להחזיר בסוף אחורה. אז בשביל מה להתאמץ? זה כדורגל של מאמנים בני 40 כשעל הדשא משחקים בני 20. בני ה 40 מדכאים את כל הכשרון האנרגיה ושמחת הנעורים של בני ה 20 שעל הדשא. שחקנים עם חליפות.
    אנגליה. נבחרת עם כל כך הרבה כשרון עוצמה יכולת. משחקים מול סלובקיה. שעה שלמה בקושי עוברים את החצי העיקר לא לאבד כדור. ואז סלובקיה כובשת. ממשיכים עם הכדורגל החנוט בעניבה. עד לדקה ה 95. ממש כשאין כבר ברירה. ואז פשוט מכניסים את הכדור לרחבה שיהיה איכשהוא באיזור השער אולי משהו יקרה. ואז בחור בן 20 עם טונות של כשרון וירטואוזיות רצון ואנרגיה של בן 20 כובש שער שכולו וירטואוזיות וכל כולו לא חנוט בחליפה. מספרת. טירוף. ומציל לזקן בן ה 40 את העבודה. זה הסיפור. שכחו ששערים מבקיעים מאיזור השער. כל כך מפחדים לאבד כדור. נחזיר לשוער מאיזור החצי בשם הקדושה של המשחק המתודי. 37 מסירות.
    חסר בכדורגל בלאגאן. חסרה בו יצירתיות. הוא הפך להיות יותר מידי כזה של שנת 2024. כמו צ'יפ שמייצרת אנבידיה. מתוכנן לפרטי פרטים. מתודי. מאורגן. מסודר. זה לא עובד ככה עם בני אדם. איפה ברזיל של 1982 ? כל מהלך תאוה לעיינים. וירטואוזיות שמחת חיים…השחקנים של היום פחות טובים? ממש לא. ראה את השער של בלינגהם. איזה רמה אישית. איזו וירטואוזיות.
    אי אפשר לשחק ככה כדורגל. חייביים להוציא אותו מהחליפה. מהחניטה. ולהחזיר לו את שמחת החיים. אלה בני 20. שים כבר את הכדור ליד השער משהו יקרה. תזכורת: תשעה (!!) שערים עצמיים.

    Last edited 3 months ago by thetroll
    thetroll
    thetroll
    11/07/2024 8:23:11
    Reply to  thetroll

    נ.ב. אני עם אנגליה מתחילת היורו הזה. ספרד זה אגוז קשה. זה בדיוק הגמר שחשבתי שיהיה. לספרד יש יתרון בכדורגל מתודי. הם יודעים לשחק על שטחים קטנים. והלטיניות מוציאה מהם מידי פעם משהו פחות מאורגן. להם הכדורגל המתודי אולי דוקא מתאים. כי הוא לא מדכא לחלוטין את היצירתיות והאנרגיה האישית. הסתברות של 55% + שספרד תיקח את היורו. אני בכל זאת עם אנגליה. כי הגיע הזמן. אם הם כבר פה. זה רק משחק אחד. קצת התלהבות וחוסר ארגון ואולי סוף סוף זה יקרה.

    דוקטור רזי הופמן
    11/07/2024 11:39:07
    Reply to  thetroll

    ענני ואנתה נשנה את העולם!
    לטס גו אינגלנד אינגל'ה

    דוקטור רזי הופמן
    11/07/2024 11:37:51
    Reply to  thetroll

    וואוווווווווווווווווווווווווו
    זה לא שיר, זו הצהרת הון גיברת קרקר
    🙂
    אנגליה. נבחרת עם כל כך הרבה כשרון עוצמה יכולת. משחקים מול סלובקיה. שעה שלמה בקושי עוברים את החצי העיקר לא לאבד כדור. ואז סלובקיה כובשת. ממשיכים עם הכדורגל החנוט בעניבה. עד לדקה ה 95. ממש כשאין כבר ברירה. ואז פשוט מכניסים את הכדור לרחבה שיהיה איכשהוא באיזור השער אולי משהו יקרה. ואז בחור בן 20 עם טונות של כשרון וירטואוזיות רצון ואנרגיה של בן 20 כובש שער שכולו וירטואוזיות וכל כולו לא חנוט בחליפה. מספרת. טירוף. ומציל לזקן בן ה 40 את העבודה. זה הסיפור. שכחו ששערים מבקיעים מאיזור השער. כל כך מפחדים לאבד כדור. נחזיר לשוער מאיזור החצי בשם הקדושה של המשחק המתודי. 37 מסירות.

    וכן אני מסכים שחייבים להוציא את הכדורגל מהחליפה ולהחזיר אות ולפאבלות…

    SWIv
    SWIv
    11/07/2024 8:15:23

    אחלה מעורב מנחם איזה כיף

    רק לא כדורגל
    רק לא כדורגל
    11/07/2024 8:25:56

    בהחלט מעורב מרשים. תודה כמו תמיד דוק לס.
    בכדוריד יש חוק לפסיבי, אם קבוצה מניעה את הכדור בהתקפה בלי נסיון לזרוק לשער, השופט יכול לשרוק לפאסיבי והכדור עובר לקבוצה היריבה. דומה לשעון התקפה בכדורסל. לדעתי יעזור מאוד למשחק הכדורגל.

    מנחם, אולי אתה מהמעטים כאן שיכולים לעשות השוואה אובייקטיבית בין הדרים טים המקורית והיעני של היום, בגלל שהיית מספיק מבוגר לא לעשות להם אידוליזציה. מה אתה אומר? יש מקום להשוואה?

    קרי היה צריך להתאמן לפחות חודש מראש עם כדור כמו של האולימפיאדה. היה לו מספיק זמן, לא היה לו פלייאוף.

    רן הנרגן
    רן הנרגן
    11/07/2024 8:40:10

    קרי סיים עם 3 מ 6 מה 3.

    דן רוזנבלום
    11/07/2024 8:26:27

    ההשפעה העמוקה של ה- Tiki Taka , סגנון המשחק של ברצלונה שתפס את מושכות היצירה בעקבות ההצלחה הבלתי רגילה של פפ גווארדיולה היא עמוקה. כמו שמשחק האגפים הקלאסי פותח ע"י נבחרת הולנד של קרוייף…ישנם תקופות של יצירתיות וטקטיקה בכדורגל.

    מכיוון שלכל צוות כיום יש Performance Analysts ו Sports Scientists וכמובן 3-4 רופאים מוסמכים (פעם היה מספיק אחד) נושא בחירת השחקנים לדעתי מעט נשחק.

    פעם היית בוחר את השחקן הרעב ביותר, זה שנלחם הכי חזק, רץ הכי הרבה, משקיע הכי הרבה…
    כיום ישנם יוצעים שקרובים מאוד למערכת שמשפיעים הרבה יותר ממה שחושב האוהד הממוצע על המאמנים בנושאים סטטיסטיים ואסטרגטיים. כך שלא תמיד השחקן "המוכן ביותר" עולה לדשא אלא "המתאים ביותר". זה מעט מחסיר מהמשחק.

    ראיתי הרבה מהיורו האחרון ולמרות שלא היו הרבה שערים, התרשמתי שרמת הכדורגל של השחקנים באופן כללי, עלה. הפערים בכושר הגופני, גישה לאימונים מפותחים, מאמנים מיוחדים והבנת משחק השתדרג. ראינו את זה עם רומניה, סלובקיה ואחרים…

    כמו שאתה מציין בנוסטלגיות, הכדורגל שאני גדלתי עליו בעיקר שוחק מהלב ומהקיבה…או לפחות זו הייתה ההרגשה. כיום הרבה מהמשחק מנותב ע"י המוח.
    מה שקצת משנה את התאטרון של הספורט, אך עבורי הוא נותר מעניין כתמיד.

    בדיוק כמו שניבאו פה רבים, קוואי גמור. יש סיכוי שהוא לא יקבל חוזה נוסף לאחר זו ויפרוש.
    דריק וויט הוא אחלה, אבל איך לא בחרו בג'יילן בראון?

    תקציר המשחק בווידאו –
    https://www.youtube.com/watch?v=y5SP-tFBqjs&ab_channel=FreeDawkins

    ברבע השלישי הקצב השתנה ליותר דומה של נ.ב.א, התקפות של 5 שניות וסלים של קילרים.
    ארה"ב ברחה וקנדה לא ממש הצליחה להשמיש את התותחים הכבדים שלה בדמות מארי ושגא…
    הרבה חילופים בשני הנבחרות, עדיין בשלבי גישושים והשמת דגש בעירנות של מצ'ים ומיס מצ'ים לאורך הטורניר.

    סה"כ נצחון חשוב לארה"ב בתור המשחק הראשון שלהם יחד, אני מקווה שנראה מהם דברים מיוחדים. אם הם לא יביאו את הזהב, זו תהא בכיית דורות.

    תודה רבה מנחם על המעורב המעניין כרגיל!

    לקחתי יומיים חופשה בתשלום וסופ"ש ארוך 😉
    קצת הקלה מהחום המטורף הזה.

    Last edited 3 months ago by דן רוזנבלום
    yaniv
    yaniv
    11/07/2024 8:33:10

    תודה מנחם.דווקא המשחק אתמול הראה למה הכדורגל היה ותמיד יהיה הספורט מספר אחד.האמוציות שמשחק כדורגל מוציא ממך לא משתווה לאף ספורט.וזה בדיוק היופי המשחק יכול להיות משעמם רצח ואז מגיעה דקה 90 2 מחליפים עושים פעולה אחת מוצלחת והכל משתנה.
    לגבי הדרים טים לא תהיה לעולם דריםטים נוספת ולו רק מהעובדה שציינת ב92 כל השחקנים האלה היו כפי שכינית אותם כדרוסלנים מעולם אחר ובקושי ראית אותם משחקים לייב הרוב היה או שידורים מוקלטים של משחקים ובעיקר בעיתונות ספורט.היום זאת מציאות אחרת בחיאת אני מקבל סרטונים על קופר פלאג כבר מלפני שנתיים שלא נדבר שפעם לראות שחקנים כל כך טובים משחקים ביחד היית צריך לחכות לאולסטאר.היום שלושה שחקנים מבוסטון בסגל כאשר הרביעי גם כן היה אמור להיות והחמישי פשוט בנבחרת אחרת.וכן בוסטון לא הראשונה שמעמידה חמיישיה שיכולה להתמודד בעצמה.
    היום הכל שונה ולכן לא יכולה לקום עוד פעם דרים טים וזה בכלל לא משנה השחקנים שישחקו שם

    רן הנרגן
    רן הנרגן
    11/07/2024 8:44:15

    אולי נדבר על הנבדל? במשחקים הספורים שראיתי 2 או 3 שערים התבטלו בגלל נבדל. מדובר היה במצבים בהם המתקיף נהנה מיתרון זעום של חצי שניה בערך וגם העומק לא עבר את חצי המטר. זה מגוכח בעיני וזו הסיבה המרכזית למיעוט השערים.
    .
    גם אם לא רוצים לבטל כלל את הנבדל אני חושב שצריך להכניס שינויים למשל, רלונטי רק בתיבת ה 16 או רק כשיש יתרון של יותר מחצי מטר (הכל נמדד היום בטכנולוגיה הקיימת)

    The Oak
    The Oak
    11/07/2024 16:50:24

    נכון. לעניות דעתי צריך חוק שטם יש חלק גוף חופף בין המגן לתוקף בקו שמותחים אז זה לא נבדל. רק אם כל גוף התוקף בנבדל אז לשרוק נבדל.

    ברוך רובין
    ברוך רובין
    11/07/2024 8:52:30

    מצויין מנחם זה אחד מהטורניר הכי משמיימים שאני זוכר, הנבחרות האירופאיות פרט לספרד משחקות כדורגל הגנתי וסגור, לדעתי זאת ההשפעה השלילית של ריאל מדריד הנוכחית על המשחק.

    ריאל כיום הוא המועדון הטוב בעולם כמות ההשגים שלו בשנים האחרונות היא חסרת תקדים, בטח בשליטה בגביע האלופות, מאמנים בדומה ל NBA מעתיקים שיטה ונוצר טורניר משעמם וחסר קצב .

    ברוני ג׳יימס כרגע הוא לא מתאים לגי ליג, לצערו הוא קיבל את היכולת והכשרון של האמא ולא של האבא, יקח לו כמה שנים עם טובי המאמנים אולי להפוך לשחקן . אין לו שום סקיל התקפי לא מדובר באתלט יוצא דופן והוא נמוך וקצר מדי לעמדת הSG.

    כשרון ואתלט כמו לברון בא פעם בדור הסיכוי לרשת את אותו מטען גנטי הוא אפסי, למזלו של הילד הוא נולד לשחקן הטוב ביותר מאז ג׳ורדן .

    לנבחרת הקנדית לא היה סיכוי, העומק של האמריקאיים נותן להם יתרון אדיר לא רק ברמת הכשרון אלא גם בעומק אתמול הם יצרו את ההפרש, החמישייה הראשונה לא נראתה טוב .

    אדוארדס אפשר לעצור אותו רק עם רובה. כשרון על, יכול להיות שבהחלט עוד שנה שנתיים הוא יכנס לרשימה של התותחים הכבדים של הליגה שמכילה כיום 4 שמות ( יוקיץ, דונציץ, יאניס, ושי גוליוס אלכסנדר)

    לגבי קוואי לאונרד הוא כבר לא שחקן פעיל, הגוף שלו לא מאפשר לו לשחק יותר מכמה משחקים רצופים בלי להפצע, טנידיופה בשני הגידים זה דבר רציני (גיא יכול להסביר טוב ממני)

    Last edited 3 months ago by ברוך רובין
    יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

    הכי מצחיק,שקאווי קיבל הארכת חוזה חחח

    מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

    צרפת והולנד הובילו 1-0 שתיהן הפסידו,משהו טוב קורה לקבוצה שנמצאת בפיגור ,היא עם הגב לקיר ומתחילה לשחק כדורגל יותר רציני,תגידו רגע ,רגע, גם צרפת היתה בפיגור והיה לה שעה לתקן.התשובה שלי היא שאלה! ,איך צרפת בכלל הגיעה ללא שערי שדה לכמעט גמר בזמן הקצר שהיה לה 1-0?איך עם הרמה שצרפת הציגה היא הגיעה כל כך רחוק?
    לגבי המשחקים כל 20 שחקני השדה נמצאים במרחק קטן מאוד אחד מהשני.יותר צפוף מרחבת ריקודים,במקום פריסה מעגלית ,יש מלבן צר,חוק הנבדל מסרס את היכולת ליצור מלבן נרחב יותר.בכלל חוק הנבדל בצורה שמשחקים היום כדורגל הורס את המשחק.למה לרוץ?אם תרוץ יותר מידי תכנס לנבדל.אם אתה רוצה לנצל טעות של ההגנה ולהסתנן פנימה ,אתה צריך לא להסתנן יותר מידי,שמא תקלע לנבדל. אם כל השחקנים יחד במרחק קטן "שבת אחים כבר יחד"בשביל מה נבדל?למה לשים מגן 5 מטר מהשער ולהזמין התקפה ,אם אפשר ליצור קו משוריין 20 מטר מהשער באדיבות חוק הנבדל?
    טענו שהכדורגל של שנות השבעים שמונים,היה כדורגל לעצלנים.אתה מסתכל במשחקים של היום ואתה רואה שחקנים משחקים בעמידה, בקושי מישהו רץ.
    וענין הפנדלים להכרעה. מה הקשר של זה לכדורגל.תארו לעצמכם שאליפות ליגה בנ.ב.א תוכרע בקליעות עונשין לסל!זה יהיה מופע של קרקס לא של ספורט.
    לברון ונתיניו אמורים לזכות במדליה.איפה הם ואיפה נבחרת החלומות של 1992? לברון,קרי,ודוראנט יכלו למצוא מקום בנבחרת של 1992 ,אבל השאר לא בכיוון בכלל .מי מחבורת החיוורים של היום מזכיר את ברקלי או מאלון.מי מזכיר את סטוקטון? בקיצור אין אפילו גימיק קטן להשוות בין הנבחרות.אדוארדס גארד גם מגיק גארד,להשוות בינהם זה להתגלגל מצחוק!
    רוצים חלום? הנה הבאתי לכם את משקה החלומות!

    ברוך רובין
    ברוך רובין
    11/07/2024 9:50:39

    הכדורסל נהיה גלובלי, בNBA הבינו שבניגוד לעבר הכשרון לא שייך רק לאמריקאים, וכיום 4 השחקנים הטובים בעולם אינם מארה״ב. באותה תקופה שאר העולם לא החזיק בשחקן שהוא טופ 10 (הרבה בגלל למאמנים הדפוקים שלא העריכו את פטרוביץ, היום הוא היה כוכב על).

    אתה משווה את קרי למגיק,לא את אדוארדס ובוקר שבחמישייה השנייה ושניהם טובים מסטוקסטון, אני לא מדבר על אבולוציה של המשחק בכלל אלא ביחס לגיל .

    מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

    אין ספק הכדורסל הבינלאומי עשה קפיצת ענק,אבל 4 הזרים בצמרת משתייכים כל אחד לנבחרת אחרת.
    בעקרון השוואה בין שחקנים היא מלאכה קשה ביותר,בפרט שלתוך המשוואה נכנסים גם תקופות שונות עם הפרש גדול בשנים.נראה לי שהכי טוב זה להשוות נבחרת מול נבחרת.מבחינתי הנבחרת של 92 הרבה יותר טובה.
    אבל אולי ניתן קרדיט לנבחרת הנוכחית ולא נכנס בכלל להשוואות. יש בנבחרת של היום מספיק שחקנים מעולים שעומדים בפני עצמם.
    אישית הייתי מאוד רוצה שארה"ב תיקח את מדלית הזהב.

    יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

    היתרון הגדול של ארהב הוא בספסל מול כל יריבה

    ברוך רובין
    ברוך רובין
    11/07/2024 16:46:26

    אי אפשר להשוות בין תקופות בגלל אבולציה של המשחק, מה שאפשר להשוות זה את השחקנים בנבחרת ביחס לליגה בתקופתם .

    נבחרת החלום החזיקה בטופ של שחקני הכדורסל, שרובם נכנס לפריים שלו, באותם שנים כל החמישה הראשונה בליגה שחקניה באו מנבחרת החלום, אפשר להרחיק ולהגיד שגם כל אותו עשור הMVP באה מאותו נבחרת (עד הזכייה של שאקיל בשלהי שנות ה90).

    הנבחרת הנוכחית מובלת בידי לברון בין 40, דוראנט אחרי אכילס בין 36, וקרי בן 36,
    פרט לטייטים אף אחד לא מצא בחמישייה הראשונה וגם לנבחרת אין מועמד לMVP.

    היתרון כיום נשאר העומק, וזה קשור לתרבות הספורט האמריקאית המתקדמת לגודל האוכלוסיה…

    onetwo3
    onetwo3
    11/07/2024 9:20:43

    תודה דוק.
    אליפות אירופה מעולה לטעמי, מלבד משחקי אנגליה וצרפת.. זו דעתי, וראיתי כמעט את כל המשחקים.
    בנוסף, תראה קולומביה נגד אורוגוואי ותתאהב בחזרה בכדורגל..
    וגמר הקופה באופק, וספרד גם

    דוקטור רזי הופמן
    11/07/2024 11:46:22
    Reply to  onetwo3

    איפה נעלמת זיו?
    רואה ולא משתף אותנו באמוציות?
    לא תקבל פס בגמר
    חמאס הוא לייט בלומר אמיתי. אחרי שחזר מאירופה לאמריקה חשבתי שזה סוף הדרך אבל הוא מוכיח שטעיתי לגביו. מעדיף לראות אותו מאשר את מבפ'ה.

    The Pro
    The Pro
    11/07/2024 9:43:08

    נס גדול שגם אתמול זה לא נגמר בהארכה מעיקה ופנדלים.
    שתי הקבוצות בעצם עמדו על המגרש בחצי השני כדי להשיג
    מצב נייח או לא להיתפס בחוסר בהגנה. קיין חלוץ המטרה של אנגליה לא נמצא בתוך הרחבה וזו הבדיחה הגדולה שאנגליה מגיעה ככה לגמר של הטורניר,

    הכוכב הגדול של הטורניר הוא ה-VAR שנתן לאנגלים ספק פנדל מוצדק(לא היה ניתן לולא הצגה מוגזמת של החלוץ), ובמשחק השני של ספרד-גרמניה הוא מפספס פנדל ברור שהגיע לגרמנים.

    elad794
    elad794
    11/07/2024 9:48:34

    בוקר טוב
    כמו תמיד זו הנאה צרופה לקרוא את המעורבים – תודה מנחם

    לגבי היורו – הכדורגל ביורו באמת משעמם ולדעתי זה לא התצוגה האמיתית של המשחק הזה:
    השחקנים מגיעים עייפים, אחרי עונה ארוכה בקבוצות (שם הכדורגל האמיתי) וללא מחוייבות.

    אנגליה – זה פשוט אנטי כדורגל. אתמול שיחקו ללא צד שמאל בכלל. כל שחקן לא נמצא בכלל בעמדה שהוא רגיל לשחק בה. ולמרות זאת היא בגמר, מה שמעיד על הרמה.
    לדעתי אם היא הייתה בצד השני של ההגרלה – מזמן הייתה עפה
    צרפת – הקבוצה הכי מוכשרת – נראית עייפה, לא מחוייבת ולא באמת איכפת לה. ננצח טוב, לא ננצח – לא נורא
    גרמניה – היחידה שנראיתה כמו קבוצה (אירוח היורו מחייב) ולטעמי הייתה צריכה לנצח את ספרד.
    ספרד – האמת שאין לי משהו לומר עליהם – נבחרת צעירה, מוכשרת אבל מבריקה שהצליחה יותר בגלל שהיריבות שלה פישלו.

    לגבי ה DREAM TEAM
    הקבוצה הנוכחית לדעתי לא מתקרבת לנוכחות של הקודמת. ואני מדבר רק על נוכחות.
    ב 1992 (ואני זוכר את זה היטב… ) לראות את מייקל, בירד ומג'יק מגיעים לאולימפיאדה, זה כאילו האלים ירדו מהאולימפוס. זה לא היה עד אז. מי שזוכר את שחקני הקובוצות היריבות רצים להצטלם איתם תוך כדי משחק או אחריו – מבין מה היה שם.
    היום זה לא כך – לאף אחד בנבחרת הנוכחית את ההילה שהייתה סביב הנבחרת הקודמת. לברון – היחיד שאולי מתקרב ברמה אליהם – לא נתפס היום כמו אל – אלא כמו שחקן מדהים, אבל לא יותר מזה… לדעתי

    בברכה,
    אלעד

    דוקטור רזי הופמן
    11/07/2024 11:47:42
    Reply to  elad794

    אני עדיין בגישה שגרמניה נשדדה. לפחות אחד מהפנדלים הגיע לה.

    Shenanigans
    Shenanigans
    11/07/2024 9:49:29

    בתור אוהב כדורגל מושבע שעבר לכדורסל בתהליך הדרגתי לפני כמה שנים, מסכים איתך לחלוטין.
    והיורו הזה משעמם מאוד.

    אבל – יש יתרון אחד עצום לכדורגל – הרבה יותר כיף לראות את המשחק הזה עם חברים, בתכלס רוב הזמן מדברים ואוכלים, ומדי פעם כשהדציבלים של השדרן עולים מסתכלים מה קורה. זה ספורט שהוא יותר נגיש למפגש חברתי בגלל שהוא רוב הזמן משעמם. וגם אם יש משחק מותח, החל מדקה 80 כולם מרותקים למסך.

    עגל
    11/07/2024 14:11:40
    Reply to  Shenanigans

    חחח צודק.
    כדאי לך לנסות בייסבול, זה אפילו יותר משעמם מכדורגל

    יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
    Reply to  עגל

    זה המשחק הכי נוראי בעולם לא מבין איך מישהו יכול לצפות בשמנים חובטים במקל

    עמיחי קטן
    11/07/2024 20:02:39

    תשים נבחרת ישראל ותחרות מספיק חשובה ואני מסוגל לצפות כמעט בהכל

    The Pro
    The Pro
    11/07/2024 9:51:21

    איאפשר לקרוא לנבחרת ארה"ב נבחרת חלומות,
    כשהשחקן המוביל שלה לברון, נמצא בגיל פרישה ומגיע רק בשביל הפעם האחרונה.

    דורנט אחרי ה-ACL הוא לא אותו שחקן מוביל.
    ג'יילן בראון הגארד הטוב בליגה לא מוזמן.
    דווין בוקר הוא שחקן שלא היה נכנס בעבר לשום חמישיה בנבחרת כזאת.

    האווי לאסוף
    האווי לאסוף
    11/07/2024 10:18:57

    תודה רבה מנחם

    Guy d
    Guy d
    11/07/2024 10:51:04

    תודה מנחם, מי ניצח בסוף האמריקאים או הקנדים?
    לדעתי כדורגל הוא משחק יותר משעמם מכדורסל, אבל הוא הרבה יותר דרמטי ומרגש.

    עידו גילרי
    11/07/2024 10:54:07
    Reply to  Guy d

    USA די בקלות

    NBA בדם
    11/07/2024 11:03:35

    מעורב נהדר
    בתור אוהד כדורגל מושבע לשעבר, יש לענף הזה כמה חסרונות מהותיית:

    1. משחקים לא תמיד דינמיים, ויש המון דקות "מתות". אפשר בתקציר של 5 דקות להראות את כל מה שמעניין באמת
    2. שקבוצה מובילה או שהיא חפצה בתיקו, היא עושה בונקר ואז המשחק נהיה עוד יותר קשה לצפייה. הקבוצה החזקה מניעה כדור בעצלתיים, והקבוצה המתגוננת מעיפה כדורים ללא מחשבה על התקפה. בנוסף הם כאילו נפצעים נופלים לדשא ומושכים זמן. השוער עוצר דרדלה ואז נשכב על הדשא ועד שמוציא את הכדור בבעיטת שוער הנשמה יוצאת. שחקנים הולכים לדגל הקרן במטרה לשרוף עוד דקה. מוציא את החשק.
    3. להבדיל מטניס או כדורסל ששם אתה יכול להעריך את מגוון יכולות השחקן (אחד טוב מ3 / אחד טוב הגנתית, אחד בעל ראיית משחק וכו' או בטניס אחד יש לו פורהנד קטלני/ בקהנד אמין, סרב, החזרה, סלייסים, דרופשוט). בכדורגל יש פחות מגוון יכולות שונות בין שחקן לשחקן שממש אפשר להבדיל ביניהם. החיבור לשחקנים גובר ברגע שיש לך את האפשרות לראות בבירור במה הם טובים, ואיך הם מביאים את היכולות הללו לידי ביטוי, ובכדורגל אין את זה מספיק.
    4. כדורגל זה ספורט לא הכי "צודק". לא תמיד הקבוצה הטובה ביותר מנצחת. אין פה בנייה של נקודות אלא מספר הזדמנויות שאתה צריך לנצל אותן. גם להכריע בפנדלים זה פחות "הוגן" מלנצח בהארכה בכדורסל או בשובר שוויון בטניס.
    5. אין הכרעה בכדורגל – חלק נכבד מהתוצאות מסתיימות בתיקו. זה חלק מהענף, אבל שאין הכרעה זה פחות מעניין.
    יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
    Reply to  NBA בדם

    אמת זה למה אני פחות אוהב כדורגל.
    זה שהתיקו עדיין קיים זה בדיחה חייבים לבטל את זה. כמדומני זה הענף היחיד שאין בו הכרעה.
    צריך להיות.פנדלים ישר אחרי 90 דק במקרה של תיקו.

    NBA בדם
    11/07/2024 11:21:20

    גם פנדלים זה מגעיל.
    עזבתי את הענף הזה מזמן, אני רואה רק טורנירים גדולים וגם בהם רק את המשחקים המובחרים ביותר.

    יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
    Reply to  NBA בדם

    בסדר אין משהו אחר פעם היה בmls 1 על 1 מול השוער

    Shenanigans
    Shenanigans
    11/07/2024 12:05:07

    לדעתי עדיף 0 נקודות על תיקו (כמו הפסד)
    אם תתן פנדלים הקבוצות הגרועות יעשו בונקר וינסו לעקוץ בפנדלים

    יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
    Reply to  Shenanigans

    גם ככה הן עושות בונקר. וזה חלק מהמשחק אין תיקו בשום ענף

    עידו גילרי
    11/07/2024 13:01:58

    תתפלאי…

    yaniv
    yaniv
    11/07/2024 11:20:28
    Reply to  NBA בדם

    לא יודע מה אתה רואה אבל שחקנים טובים אתה מיד רואה את סט היכולות המטורפות שלהם גם שמשחקים 11 נגד 11.לגבי הקבוצה הטובה ביותר מנצחת זה דווקא לדעתי נקודת יתרון לכדרוגל.הידיעה שתמיד תמיד יש סיכוי לקבוצה השנייה ולא משנה מול מי היא מתמודדת זה אחד הדברים שנותנים לך את הציפייה לראות את המשחק .
    לגבי הכרעה פה אני מסכים איתך

    NBA בדם
    11/07/2024 11:30:53
    Reply to  yaniv

    רק בשחקני העילית אפשר לראות הבדלים מהותיים, בטנים/כדורסל אתה רואה זאת גם בכל דרג. למשל קווין לאב נותן קליעה טובה משלוש, מכונת ריב', אבל חור הגנתית. מרכוס סמארט נותן הגנה חזקה, ניהול משחק סביר וקליעה בינונית. על כל שחקן אפשר להגדיר אותו לעומת כדורגל.
    גם בטניס למשל גריגור דמיטרוב: פורהנד טוב וסרב טוב, בהקהנד לא יציב בעליל, אבל סלייסים הגנתיים מעולים.

    Last edited 3 months ago by NBA בדם
    Drexler
    Drexler
    11/07/2024 11:05:47

    לרוב כדורגל נבחרות הוא לא כדורגל מבריק,
    בנבחרות כמו ספרד וגרמניה השחקנים באים ממחלקות נוער במדינה שלהן שמלמדות בסיס דומה של החזקה בכדור ולחץ ולכן קל יותר לבנות כימיה קבוצתית ושיטה בזמן קצר ,באנגליה עם כל הכישרון אין כימיה בין השחקנים ,התפקיד של המאמן זה להוציא את המקסימום מהכישרון ,אתמול מאמן אנגליה דווקא עשה את זה כשהוא שם את פודן בעמדה האידיאלית עבורו וראינו כדורגל מצידם.
    באופן כללי הכדורגל תמיד משתנה כמו הכדורסל, השחקנים יותר אתלטים ,כל הנבחרות מסוגלות ללחוץ לפרקי זמן ארוכים ,כל הנבחרות יודעות לסגור כמה שורות בהגנה, לצופף ואז לצאת למתפרצות ,אין את החופש שהיה לשחקני התקפה פעם להישאר למעלה כשעושים הגנה .
    צריך לומר את האמת יש ירידה בכישרון של שחקני ההתקפה , בלינגהאם לא משתווה לקשרים של פעם בכישרון והאלאנד לא משתווה לחלוצים של פעם בטכניקה. אבל תמיד באים חבר'ה חדשים עם כישרון.

    yaniv
    yaniv
    11/07/2024 11:16:22
    Reply to  Drexler

    איזה שטויות,אין שום ירידה בכישרון של שחקני התקפה.לא הרבה שחקנים בעבר הגיעו לרמה של אמבפה בגיל 21 ושלא נדבר על יאמין,ניקו,וינסיוס,גולר הטורקי ועוד ועוד.גם האלנד שקטלת שכחת את המימדים שלו,בכל ההיסטוריה של הכדורגל היחיד שהגיע לרמה שלו מבחינת טכניקה(ושוב אני מדבר על מבנה גוף ) היה איברהמוביץ.

    Drexler
    Drexler
    11/07/2024 14:14:20
    Reply to  yaniv

    אתה אומר לי שבלינגהאם הוא ברמת הכישרון של קאקה או זידאן שהיו יכולים לעבור שחקנים בדריבל או להבקיע בוולה,
    הוא שחקן יותר אתלטי עם יכולת הבקעה קצת יותר טובה אבל מבחינת כישרון טהור זה לא קאקה או זידאן. אפילו אנצ'לוטי אמר את זה. הדרישות משחקן בעמדה הזו השתנו.
    האלאנד חי על האתלטיות שלו שזה לא מה בכך בהתחשב שהוא מטר תשעים וחמש אבל הוא לא כישרוני עם הכדור כמו חלוצים שבאו לפניו לואיס סוארס , בנזמה, דרוגבה שבנוסף סחבו קבוצות על הגב שלהם.
    הוא שחקן שנהנה משערים שהקשרים הכי טובים בעולם מסדרים לו דבר איתי כשהוא יסחוב קבוצה לבדו.
    יאמין ניקו גולר עדיין צעירים אבל אתה יודע איזה שחקני אגף מטורפים פרצו בגיל שלהם ניימאר , הזארד, בייל שהיו לא פחות כישרוניים בגילם.

    yaniv
    yaniv
    11/07/2024 15:16:31
    Reply to  Drexler

    לא מצליח להבין אותך באמת.נצא מנקודת הנחה שאתה צודק ובלינגהם לא יכול לעבור שחקנים בדריבל אז זה אומר שהוא שחקן פחות כישרוני מקאקה??? כאילו מה קשור.הגול של בלינגהם מול סלובקיה בדקה שהוא שם אותה מספרת בתוך הרחבה לי מראה שכנראה יש לו קצת כישרון אה וגם שכחנו שהוא פאקינג בן 20.
    שוב אתה משווה את האלנד שהוא שחקן מסוג מסויים מאוד לסוארס,בנזמה (דרוגבה אפשר להשוות הוא גם היה שחקן פיזי מאוד)למה אתה לא משווה את השחקנים האלה לאמבפה,וניסיוס אפילו רודריגו ולשאלתך בוודאי בוודאי שאני מעדיף כבר היום את האלנד על סוארס בוודאות בנזמה עוד מתלבט.
    לגבי הצעירים זה אתה אמרת שאין היום כישרון כמו שהיה פעם אז הבאתי לך דוגמאות לשחקני על צעירים להראות לך שהכישרון לא הלך לשום מקום ולא ניימאר לא בייל ולא האזרד היו מועמדים לקחת שחקן הטורניר עוד לפני שמלאו להם 17.
    בוא נלך לפי התזה שלך אז רונאלדו סתם שחקן לא מוכשר שכמו האלנד נהנה מקשרים שסידרו לו גולים,הרי לרונאלדו אין דריבל מטורף ,הוא לא עובר שחקנים על ימין ושמאל אלא יש לו התמצאות מעולה,ניתור מדהים ונגיד בעיטות חזקות לא רע אבל בטח שהוא לא מוכשר כמו אלה לפניו נגיד רונלאדו המקורי,רומאריו שבצינקו ועוד חלוצים שהיו

    NBA בדם
    11/07/2024 11:19:12

    הדרים טים של 92 היא עולם אחר מכמה סיבות:

    1. מלבד בירד (שהיה ממש מעבר לשיאו, אבל בגלל שהוא אגדה מטורפת אז זה יחסית יתקזז), לייטנר ומאלין כולם היו שחקני טופ 10 בליגה.
    2. מרבית הסגל היו שומרי על, מגארדים עד סנטרים. ככה שלא היה צריך להביא שחקני הגנה כמו הולידיי וויט שהם רול בהתקפה.

    הדרים טים הנוכחית מעולה אבל היא פספסה את הרכבת מבחינת הפיק שלה להיות היסטורית ממש. ב 16' היא יכלה להיות משהו מטורף עם סגל בפריים של הפריים: פול,קרי,ראס,קיירי,הארדן,קיידי,קוואי, ג'ורג',לברון,דריימונד,דיוויס,גריפין. שיש עוד במחסנים את דיאנדרה ג'ורדן בשיאו הפיזי, קליי,באטלר,קאזינס,אולדריג',לילארד,דראמונד. גם ב21' היא יכלה להיות טובה יותר, אבל הכי טובה שיכלה לתת פייט ל92' היה 16'.

    דוקטור רזי הופמן
    11/07/2024 12:01:49
    Reply to  NBA בדם

    מסכים עם 92% ממה שכתבת.

    NBA בדם
    11/07/2024 12:06:14

    נייס
    איך ידעת שאני יליד 92'? אתה קורא בקלפים?

    דוקטור רזי הופמן
    11/07/2024 12:24:58
    Reply to  NBA בדם

    חחחחחחחחחחחחחחחחח
    אני קורא במדוזות וברגלי סרטנים.

    NBA בדם
    11/07/2024 12:51:27

    🤮🤮
    אתה לא בד"ץ או חתם סופר. פעם הבאה לא לקרוא אותי עד שמשגיח כשרות לא נכנס לעסקך.

    אשך טמיר המקורי
    11/07/2024 11:24:23

    הרבה שנים לא ראיתי כדורגל, ואני דווקא נהנה מאוד מהיורו הזה.
    הקצב מהיר, השחקנים בכושר, הטכניקה פנטסטית.
    המשחקים מעניינים ויש גולים מאוחרים ודרמות.
    הילד של ספרד זה משהו שלא ראיתי.
    הסיפור של אנגליה, שהופכת פתאום לווינרית ולמרות שהתחילה זוועה הולכת ומשתפרת.
    גרמניה – ספרד היה המשחק הטוב בטורניר, וכנראה שתי הנבחרות הטובות ביותר.

    אשך טמיר המקורי
    11/07/2024 11:33:43

    בנוסף השיפוט מאוד השתפר.
    כבר אין את ההחלטות השנויות במחלוקת, העיסוק בשופט הספציפי, והשכונה שהייתה (למשל, שחקנים מתגודדים סביב השופט כל החלטה).
    הדבר היחיד שחורה זה שעכשיו שהולכים ל-VAR, אז פתאום מבטלים שערים על נבדל של סנטימטר או יד אקראית שלא שינתה דבר.
    זה מיותר ולא מתאים לרוח המשחק.
    צריך לחשוב איך מתקנים את זה.
    אבל הסה"כ מאוד התקדם בתחום השיפוט, השופטים עצמם גם מאוד השתפרו.

    דוקטור רזי הופמן
    11/07/2024 12:03:17

    צודק לגבי גרמניה ספרד
    חזרתי הביתה מהפאב בגילופין.

    עמיחי קטן
    11/07/2024 13:11:49

    +1

    אשך טמיר המקורי
    11/07/2024 11:25:35

    ראיתי תקציר של המשחק ארה"ב – קנדה, ונראה שאמביד הגולם לא מחובר בשיט לקבוצה.
    נראה שכל פעם שהיה במגרש, הקבוצה השנייה רצה ולא הייתה הגנה.
    עשה 5 עבירות, כולל אחת מהשטיקים המסריחים שלו – ועוד במשחק ידידות:
    https://youtu.be/GHtIxjKPP9w?si=ZzgD5fieHnMpceOs&t=403

    NBA בדם
    11/07/2024 11:35:12

    בנבחרת כמו ארה"ב שאוהבת לרוץ ולשחק מעל הטבעות, אתה צריך סנטר קופצני סטייל דיאנדרה ג'ורדן בשיאו ופחות סנטר עם משחק פוסט.שיאיט לך את המשחק. בסט הכישרונות של הנבחרת הוא יחסית מיותר. בצרפת הוא היה הכוכב. הייתי שם אותו סנטר שלישי שדיוויס פותח ובאם סנטר שני.

    אשך טמיר המקורי
    11/07/2024 11:39:46
    Reply to  NBA בדם

    אמת, הוא לא מתאים בשיט, שם רק בגלל השם וההייפ.
    באם ודייוויס הרבה יותר טובים ומגוונים, בשני הצדדים.

    דוקטור רזי הופמן
    11/07/2024 12:05:25

    הוא באמת נהיה יותר גרוע מהשקץ הראשון לשמו.
    מקווה שפווק יחרXן לו בגרון ושיעוף כרגיל בסיבוב ראשון בפליי-עוף.
    זה יגמר בבכי?

    Alex Rabino
    11/07/2024 11:31:35

    אני ממש לא מסכים אתך מנחם. הכדורגל היום הוא הרבה יותר הגנתי וטקטי ממה שאתה ואני זוכרים. שהקבוצה מולך מסתגרת עם 9 – 10שחקנים בהגנה (מה שנקרא בלעז "בונקר") אין ברירה אלא להחליף מסירות מאחור ואז לנסות למצוא את הפרצה. השוער היום הוא מעין בלם אחורי המשתתף בהנעת הכדור. למרות כל זאת 2 משחקי חצי הגמר היו מהנים.

    The Pro
    The Pro
    11/07/2024 16:34:50
    Reply to  Alex Rabino

    הבעיה בכדורגל אתמול שגם הקבוצה ההתקפית משחקת הגנתי,
    כדי לא להיתפס במתפרצת.
    לא צריך ללכת רחוק כדי לזכור את הכדורגל ההתקפי של הולנד עם רובן,סניידר ופרסי.
    הולנד אתמול חיכתה רק למצב נייח וגם אנגליה היא מומחית לפנדלים יותר מהכל.

    birdman
    birdman
    11/07/2024 13:19:33

    זה היופי בכדורגל, לא קורה כלום וזה מעצים את הרגע שהגול מגיע.
    שחקן רץ 10-12 ק״מ.

    The Oak
    The Oak
    11/07/2024 13:54:58

    א. אתה צודק בקשה לשיעמום של הכדורגל
    ב. מצד שני, במיוחד כשגרים בישראל ודווקא בזמן האחרון, זה עוזר להפיג את המתח ולנקות את המוח להסתכל על זה.

    Florida man
    Florida man
    11/07/2024 15:07:40

    צפיתי ברוב המשחק. ההרכב המשני של האמריקאים היה יעיל יותר מהרכב הזקנים (לברון, סטף, אמביד בוקר והולידיי). AD שלט ברמות ולידו אדביו סגרו את הצבע. הנמלה וטייטום שיחקו טוב. הליברטון לא שייך לפה בכלל.

    TheMike
    TheMike
    11/07/2024 17:06:36

    תודה דוק.
    הקטע עם הכדורגל מבאס. זה היורו הכי מחורבן מאז היורו בו זכתה יוון.
    אני הייתי מכניס עונש על פסיביות במשחק. השעיית שחקן הגנה לחמש דקות והחזרתו למשחק בכל מצב של פסיביות. זה היה נותן לקבוצה השניה מוטיבציה לתקוף כמו משוגעת.

    בקשר למשחק הראשון, רני חושב שהדרים טים המקורית הפסידה אותו לנבחרת נובודי'ז מהקולג'ים. בקדע שהכל יתחבר, הם בלתי עצירים

    אור
    אור
    11/07/2024 17:42:03

    אני לא עוקב גדול אחר כדורגל אבל לא מבין את התלונות, היורו ברמה גבוהה. מה שבד"כ הגנתי ולא משהו רוב הזמן זה המונדיאל

    דה שוט
    11/07/2024 17:48:37

    הנבחרת הנוכחית כמה שהיא זקנה אם קאוואי היה בריא ופול גורג בסגל, הייתה מכניסה את הדרים טים 92 לתוך הסל. בדרים טים ההיא בירד ומגיק כבר היו מעבר לשיא. היא שיחקה נגד קונוסים שהצטלמו איתם למזכרת לפני המשחק

    Last edited 3 months ago by דה שוט
    NBA בדם
    11/07/2024 18:19:49
    Reply to  דה שוט

    לא מסכים, הדרים טים של 92 הייתה הנוצצת והחזקה ביותר.
    אבל אם כל הכוכבים הגדולים ב2016 היו באים זאת הייתה הנבחרת הכי גדולה ששיחקה יחדיו אי פעם.
    סטף,ראס,פול,קליי,ג'ורג',לברון,דוראנט,קוואי,דיוויס,הארדן,דריימונד, דיאנדרה ג'ורדן.כולם בשיא של השיא.
    ועוד אני משאיר בחוץ את קיירי,לילארד,אולדריג',קאזינס,גריפין,דראמונד כולם גם הם בפיק של הקריירה.
    זה לא קרה כי לברון לא היה חבר אז של קרי ודוראנט, דריימונד

    דה שוט
    11/07/2024 19:26:33
    Reply to  NBA בדם

    כן צודק זה לגמרי – היו מורידים על 92 גשם של שלשות

    etayef
    etayef
    11/07/2024 20:09:17
    Reply to  דה שוט

    כל אחד נהיה לנו שמעון.
    בוא תגזים עוד קצת.

    דה שוט
    11/07/2024 21:43:24
    Reply to  etayef

    היתרונות היחידים של 92 זה מייקל ובארקלי. בשאר העמדות 2016 עולים עליהם בקלות וזאת של השנה עם קאוואי וג׳ורג׳ נותנת פייט. זאת של 92 תקלע אולי 8 שלשות במצטבר (מאלין ובירד). היום כולם קולעים שלשות – אמביד עולה בהרבה על יואינג ורובינסון בכל צד של המשחק, כולל הגנה. דיוויס עולה עליהם בהגנה. אתה משווה את סטוקטון לסטף? בירד ומג׳יק כבר היו זקנים. קלייד מוגבל במושגים של היום.

    etayef
    etayef
    12/07/2024 8:34:48
    Reply to  דה שוט

    שמע, אני לא מסכים עם כל מה שאמרת. אבל בעיני זה ויכוח שאין מה להיכנס אליו. אי אפשר להשוות שחקנים מבלי שהתחרו ביניהם, אז מה הטעם? אבל להגיד שאיזו קבוצה שקיימת היום היתה מכניסה את הדרים טים לתוך הסל, זו שמעוניזציית המציאות. אם אומרים משהו בהגזמה, ואחר כך חוזרים עליו בלי הפסקה (לא אומר שעשית את זה, זה רק מיודענו בינתיים), זה לא מחזק את הטיעון שלך, ולא הופך אותו ליותר נכון.

    S&M
    S&M
    11/07/2024 18:53:54

    לא היה לי מושג שבפיב"א משחקים עם כדור קטן יותר. :-O

    אשך טמיר המקורי
    11/07/2024 19:46:49
    Reply to  S&M

    כי זה לא נכון

    Apart from the manufacturer, the FIBA and NBA have rules regarding the size of the basketball. The circumference can be from 749 mm to 780 mm, while the weight should be at least 567 grams or won't exceed 650 grams.

    As for the NBA, they use a ball with a circumference of 749.3-755.65 mm measured from the spherical line in the middle. Another circumference range is from 752.5-758.8 mm measured in the surface of the ball. The weight of the ball should be exactly 623.7 grams, which is inside FIBA's range.

    ד"ר פופרס
    ד"ר פופרס
    12/07/2024 0:15:15

    קצת בלה בלה מרחבי הWWE
    קווין דוראנט על הגובה שלו לעומת סנטרים אחרים שנראים באותו גובה איתו: "אני 2.06 אז החבר'ה האלה כנראה נמוכים ממה שהם טוענים." דוראנט גם אמר במפורש שבאם אדבאיו, אנת'וני דייוויס ואמביד משקרים לגבי הגובה שלהם.
    https://bleacherreport.com/videos/577439-kd-im-69
    מחכה למכות של שיקוצים וחננות.
    סאדיק ביי סיכם בוושינגטון על 20 מיליון ל-3 שנים. ביי לא צפוי לשחק העונה לאחר שנפצע ב-ACL בתום העונה שעברה. חחחחח מצחיק או עצוב,נשבע לכם אני מבולבל
    אנת'וני דייוויס טוען שנבחרת ארה"ב "בלתי מנוצחת"
    ככה אני אוהב את הגבון,עכשיו אמן שיפסידו.
    מיאמי לא מתכוונים להעביר את באטלר בטרייד, אך בינתיים גם לא להציע לו הארכת חוזה. הכוונה להיכנס לתוך העונה ולראות.
     חחחחחח ככה מחנכים מנייקים.
    פול פירס על נבחרת ארה"ב: "אנת'וני אדוארדס המנהיג הברור של של הקבוצה."
     חחחחח תודה פול ימנייק, גם עושה רעש וגם תורם לאהבה שאין שם.👌👌👌
    ג'יילן בראון טוען שהביקורת על נייקי גרמה לו שלא להיות מוזמן לנבחרת.
    חחחחחחחחחחחח ג'יילן משתין לבאר

    martin
    martin
    12/07/2024 2:13:53

    מה שהכי מפריע לי ביורו זה שברוב המשחקים זה נראה כמו אליפות אפריקה ולא אליפות אירופה. לדעתי זה מה שמשפיע על סגנון המשחק של הנבחרות והורס את המקוריות.

    Last edited 3 months ago by martin
    NBA בדם
    14/07/2024 22:49:20

    ך

    ירון, החלום
    ירון, החלום
    26/07/2024 7:18:06

    בס"ד
    תודה