קליי בדאלאס – איך זה יעבוד/ שחר צ'קוטאי

קליי בדאלאס – איך זה יעבוד/ שחר צ'קוטאי

קליי בדאלאס – איך זה יעבוד/ שחר צ'קוטאי

אני יודע, זה החיבור המושלם. לכן נצלול ישר לסרטונים ונראה איך קליי ישתלב בעסק.

אז קודם כל, לא יודע מה קרה בין קלי לג"ס, מניח שמדובר בעיקר בהערכה קבוצתית וכללית. הוא חלק משמעותי מהצלחת הקבוצה וכולם מדברים על כמה סטף היסטורי ואת קליי שמים במשבצת של "היה בזמן הנכון במקום הנכון ועשה את הדבר הנדרש". לכן מרגיש לי שהוא רוצה להראות לכולם שהוא יכול להיות משמעותי גם בקבוצה אחרת והבעיה היא בג"ס ולא בו.

שיטת המשחק של דאלאס שונה לגמרי משיטת המשחק של ג"ס. אם ג"ס מדברים על תנועה בלתי פוסקת ועל חסימות בלתי פוסקות אחד לשני, בדאלאס הסיפור הוא יותר וואן-מאן שואו+עוד אחד כזה + קלעים וקופצים. לכן קליי הוא המושלם לתפקיד הקלעי סביב לוקה. בסרטונים הבאים אפשר לראות בקלות את ההבדלים בין הסגנונות.

בסרטון – קלי וסטף במשחק רגיל

בסרטון – לוקה ופורזי

אחרי שנקרענו מצחוק משני החקיינים הנהדרים הללו, הגיע הזמן לדבר מבחינה מקצועית.

קליי מגיע לקבוצה של לוקה. הוא נכנס לתפקיד ידוע שהוא רק צריך לבצע בצורה טובה. ההתקפה של המאבס סובבת סביב לוקה וקיירי ולכן זה גם כל כך מסוכן.

לוקה עמד על 35.5% בעונה הסדירה ו-32.5% בפלייאוף (בגלל הסדרה מול אוק', אם נוציא אותה נקבל 37.5%). כך שההגנות יודעות שהוא הסיכון המרכזי, מה שנתן בעונה שעברה את הפתח לדרק ג'ונס ג'וניור ולפיג'יי וושינגטון לקלוע בחופשיות יחסית. קליי מתפרץ לדלת פתוחה מהבחינה הזאת.

  1. המהלך הטוב ביותר של דאלאס הוא הפיק&רול הקלאסי, וכיוצא בו (זריקה/חדירה/הרמת אלי-הופ). וכאן גם נכנס החלק של קליי.

ההגנות אוהבות לעזור בד"כ בחסימות וגלגול. כך נותר שחקן בפינה עם מגן שרחוק ממנו לוקה מזהה את העזרה ויודע לשלוח מסירות מדויקות כמו כשפים לשחקנים הפנויים בפינות. קליי קולע ב-40% מהפינות. פי ג'יי קלע בפלייאוף ב-38.6 מהפינות. איום מתמיד שדורש מההגנות לא להשאיר שחקן חופשי. מנגד אם לא עזרת בחיפוי לוקה יכנס ויקלע או ירים את הגבוה לשמיים להוריד כדור לתוך הטבעת.    

2. גם במהלך הזה אפשר לראות איך לוקה וכל דאלאס יכולה לנצל את היכולת של קליי בשלשות כדי לפתוח את הצבע. חדירה הוצאה ואקסטרה פס. קליי עולה למעלה עם הזמן ויקלע את זה. יש כמובן את האופציה המהירה יותר של הטעייה ומסירה מהירה לקליעה.

3. הנד-אוף – בנוסף ללוקה וקיירי גם קליי יודע למסור. לכן גם המהלך הזה מעולה בסט המהלכים. מעבר לאפשרות הקליעה בהנד-אוף בינו לבין הגבוהים, יש גם האפשרות שקליי יכנס פנימה לזריקת חצי מרחק או להרים לשחקן המתגלגל.

4. חסימות בין גארדים – האיום הזה קיים בכמה קבוצות בליגה ויש לו שמות שונים, אבל העיקרון ברור. חסימה של הגארדים אחד לשני כדי ליצור יתרון, אם זה החלפת שומר לשחקן נמוך/פחות טוב הגנתית, אם זה כדי לתת את השנייה של הפיק&פופ ושלשה של החוסם ועוד. אחת הפעולות הידועות של ג"ס זהו ה"ספליט", שבו גבוה מקבל כדור ומתבצע תנועה מקבילה שנותנת מרווח לזריקה. לוקה יהיה זה שישמש כגבוה בפוסט וקיירי את קלי יבצעו את התנועה.

עכשיו תדמיינו את הקליעה של קליי לצד שני מובילי כדור שיכולים למצוא אותו פנוי, ואיתו עוד קלע שיכול לתת ביום נתון 7-8 שלשות בלי כדור בנוסף לסנטר שמרחף וקיבלנו קבוצה מפחידה עם אפשרויות בלתי נגמרות.

כולי תקווה שקליי ימצא את עצמו בדאלאס, נקווה שכולם יהיו בריאים בקבוצה כי קבוצה עם ארסנל כזה הוא מאתגר במיוחד. שיהיה המון בהצלחה להגנות.

יותר חשוב מהכל – שכל חיילנו יחזרו בשלום וחטופינו ישוחררו. שנזכה לבשורות טובות.

Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bobby
bobby
07/07/2024 10:23:48

תודה על הסקירה הנהדרת!
מרוב שזה נראה טוב על הנייר, איכשהו אני חושש שדברים לא כל-כך יתחברו שם. בין אם זה לאור הירידה המתמדת בכושר של קליי מאז הפציעה, או כי ההגנות של היריבות יידעו למה לצפות ויגיבו בהתאם.
ותמיד יש את הסימן שאלה על הברגים בראש של קיירי.
אבל אין ספק שאם היו מוסיפים קלע ברמה של קליי לדאלאס בריצת פלייאוף האחרונה, זה היה יכול לשנות את התמונה לטובתם.

yaniv
yaniv
07/07/2024 10:46:20

תודה שחר.הבאת פה מה שנקרא את הצד האופטימי בהחתמה,יש כמובן את העובדה שקלי עדיין מחשיב את עצמו ככוב ולשחק ליד 2 סופרסטארים שמחזיקים את הכדור כל הזמן ואתה לא רואה כדור יכול להיות בעייתי.כאילו כל הזמן משווים אותו לעומת דרק גונס אבל דרק גונס נתן הגנה מעולה מה שכבר אין לקלי וללא רואה את קלי עומד בפינה ומחכה שימסרו לו לשלשה.
אחרי שאמרתי את כל זה אני דווקא יותר נוטה להסכים איתך וזה נראה לי מהלך טוב של דאלאס.קלי יבוא להוכיח לעצמו ובעיקר לאחרים שהוא עדיין שחקן מעולה ומה שנקרא משנה מקום משנה מזל

אשך טמיר המקורי
07/07/2024 11:11:28

התאמה רעה מאוד.
– מי הולך לשמור?
– קליי הכריח זריקות כבר בגולדן, מה יעשה כשיישארו לו פירורים אחרי לוקה וקיירי?
– כמה מהר יימאס לו מהתקפת הבידודים האגוצנטרית של לוקה?
– יש לכם שני אגומניאקים ופועלים שחורים מסביבם. אתם מוסיפים להם עוד אגומניאק במקום הפועלים ועוד כזה שעם רגל אחת בקבר?
– איבדו המון עם דרק ג'ונס ההגנתי, ג'וש גרין שנתן להם סלי קלאץ' והיה מבטיח מאוד, והנקודות של הארדאווי מהספסל.

עוד לפני המהלכים חשבתי שדאלאס לא יחזרו לגמר, עכשיו הם הפכו בעיניי ללא רלוונטיים בכלל.

אור
אור
07/07/2024 11:28:40

חשבתי על זה גם, קליי הולך לשמור בשביל כולם חח

yaniv
yaniv
07/07/2024 11:41:28

בתור אחד שצפה בכל כמעט בכל משחקי דאלאס שנה שעברה יכול להיגד לך שגרין היה פוטנציאל אבל ביותר מדי משחקים הוא לא היה פקטור והיה מאוד מאוד לא יציב,אם יכלו לשמור עליו ולתת לו עוד צאנס זה היה נחמד אבל לא משהו שינה אצל דאלס.לגבי הארדואי אתה פשוט זוכראותו מהעבר,שנה אחרונה הוא היה מזעזע ברמות מחרידות ממש.
לגבי קלי אז השאלה איזה קלי תקבל.קלי של גולדן שבה הוא היה מפונק ומכריח זריקות או שתקבל קלי שרוצה להוכיח שיש לו עדיין יכולת והוא עדיין יכול להיות שחקן יעיל וטוב.בתור כוכב שלישי בקבוצה שתפקידו העיקרי זה לקלוע שלשות יש בהחלט סיכוי טוב שזה יעבוד.
לסיכום אין לי מושג אם הם עשו טוב או רע זה באמת יכול ללכת ל2 הכיוונים אבל אני אהבתי את הנסיון להתחזק(אם זה יילך ויעבוד לפי התוכנית הם יהיו קבוצה חזקה מאוד)

עמיחי קטן
07/07/2024 11:42:38
  • הארדווי יצא מהרוטציה בפלייאוף, אז הוא לא רלוונטי
  • ג'ונס וגרין שחקנים נחמדים מאוד, אבל בשביל זה הם הביאו את נאג'י מרשל וגריימס
ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
07/07/2024 17:56:40

הפעם אני מפתיע שי,
אתה צודק ב100%.
סיכוי גבוה להתרסקות אבל,
אם קליי יקבל זריקת מרץ ומוטיבציה להוכיח,
יכולה להיות להם הצלחה(סיכוי נמוך)

אשך טמיר המקורי
07/07/2024 18:05:30

אתה יודע איך לומדים לעוף?
הסוד הוא ליפול ולהצליח לפספס את הקרקע

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
07/07/2024 21:26:21

פייר אינף

thetroll
thetroll
07/07/2024 20:19:40

מדויק

אשך טמיר המקורי
07/07/2024 11:13:14

מרגיש לי כמו הלייקרס אחרי אליפות הבועה, איבדו פיסות חשובות עבור עוד שם גדול לשעבר.
חיסלו את החיבור והסינרגיה שעוד עבדה.

Last edited 2 months ago by אשך טמיר המקורי
yaniv
yaniv
07/07/2024 11:43:32

דוגמא לא מדוייקת כי דווקא אחרי האליפות בבועה הלייקרס עשו מהלכים מצויינים וכולם חשבו שהם ניקח אליפות נוספת.חיזקנו את הספסל הבנו את הראל(שהיה השחקן השישי של העונה) והבנו את שרודר ועל הנייר זה היה נראה שחיזקנו בדיוק את הנקודות החלשות של העונה הקודמת מה שבפועל לא קרה.
שנה אחרי זה היה הטרייד המטופש של ווסטברוק

אשך טמיר המקורי
07/07/2024 13:21:09
Reply to  yaniv

👍

עמיחי קטן
07/07/2024 11:24:53

תודה שחר.
דריק ג'ונס היה שחקן חשוב בדאלאס וקליי לא ימלא את חסרונו ההגנתי, אבל הוא שומר מספיק טוב כדי לא להיות חיסרון הגנתי, ויש להם שומרים טובים כמו וושינגטון, מרשל, גריימס ואחרים.
בצד ההתקפי, קליי היה טוב יותר מכל דבר שיש לדאלאס למעט לוקה וקיירי גם בעונה שעברה הרעה שלו, והוא מגיע לסיטואציה הרבה יותר נוחה עבורו ועבור בחירת הזריקות שלו.
מבחינת דאלאס זה בוודאי היה מהלך נכון שחיזק את אחת מנקודות התורפה הכי חשובות שלהם, גם אם יש ללא ספק סימני שאלה האם ועד כמה זה יעבוד בפועל. זאת יכולה להיות קבוצה של אליפות ומנגד גם ראינו מה קרה לדאלאס ב-2023

golan
golan
07/07/2024 11:46:41

תודה שחר,
נכון שדאלאס הגיעה לגמר, אבל היא לא היתה הקבוצה הכי טובה במערב.
בגלל עניין של מצ'אפ והגרלה (אני לא חושב שהיא עוברת את דנבר, אבל מול מיניסוטה אחרי השיא של הדחת דנבר- זה עבד)
אז אולי היה חסר לה קלעי טוב בגמר,אבל הם גם לא התמודדו טוב הגנתית מול בוסטון, ואת הדרך לשם היא עשתה עם 2.5 שחקנים ומלא מגינים.
ועכשיו פתרו את בעיית הקלע (נניח שקלי יותר טוב מג'ונס בהתקפה גם בגילו אחרי הפציעות )
אבל יצרו בעיות אחרות, הוסיפו אגו, רצון להוכיח.
וגם מי בדיוק ישמור בקו האחורי על ג'מאל מארי / שג"א / אנטוני אדוארדס / סטף / גארד אחר ?
אני מאוד אוהד את קלי, אבל לצערי לא נראה לי שהם יחזרו העונה לגמר.

yaniv
yaniv
07/07/2024 11:56:22
Reply to  golan

גרייבס ומרשל אמורים לחפות על גונס ובוא גונס נתן אחלה עונה באמת אבל הוא לא השחקן שבגללו את תגיע לגמר או לא,יש מספיק מחליפים שיכולים לעשות את אותה עבודה.

עמיחי קטן
07/07/2024 12:03:26
Reply to  golan

דאלאס הפסידו את הגמר בגלל ההתקפה ולא בגלל ההגנה. מבט פשוט על הסטטיסטיקה יראה שהסלטיקס היו עם רייטינג הגנתי של 117.7 נגד מיאמי ו-120+ נגד קליבלנד ואינדיאנה לעומת 109.2 נגד דאלאס. גם אם נוריד את משחק 4, בוסטון עם רייטינג התקפי של 114.9 – פחות מאשר בכל סדרה אחרת, למרות שבהן כן כללתי את המשחק שבו בוסטון הפסידו.
לי זה ברור שדאלאס היו צריכים להוסיף קלעי, גם אם זה על חשבון קצת הגנה, עם או בלי קשר לקליי

Shenanigans
Shenanigans
07/07/2024 15:59:41
Reply to  golan

דאלאס עברו את מקומות 1,2 ו4 במערב בפלייאוף. להגיד שזה עניין של מצ׳-אפ והגרלה חוטא לאמת ומקטין את ההישג האדיר שלהם לדעתי.

הקיפוד
הקיפוד
07/07/2024 13:01:10

מבחינה התקפתית המעבר מושלם, ואין צורך להכביר במילים, אבל הבעיה הגדולה היא בהגנה, גם לפני הטרייד היו לה בחמישייה שלושה שחקנים עם חולשות הגנתיות, לוקה, קיירי וגאפורד, ולא מעט מהיכולת ההגנתית שלה נבע מהפורוורדים שלה, לדוג' djj הוריד את אדוורדס לאחוזים הכי נמוכים שלו בפלייאוף עד כה. ועכשיו אין לה באמת מישהו שיכול לשמור את הכוכבים של היריבות, בין אם זה גארדים כמו שיי ומארי או סוויגמנים כמו אדוורדס ובראון ופורוודים כמו טייטום, כל הגנת הפרימטר שלה טיפול על וושינגטון ומי שמציין שיש גם מארשל וגריימס שוכח שבחמישיה יש מקום רק לחמש שחקנים ולא יותר ויותר מזה שקליי לא בדיוק 3, ויתקשה להתמודד עם האתלטים של היריבות.
הפתרון היחיד לבעיה הנ"ל הוא קיירי מהספסל

Om3r
Om3r
07/07/2024 13:34:41

סימן השאלה הוא נטו הגנתי.
בהתקפה – קליי עדיין אחד מהקלעים הטובים בליגה מCatch and Shoot. בעונה האחרונה בגולדן סטייט הכריח הרבה זריקות מכדרור והאחוזים בהתאם, אבל היד עדיין שם ועדיין יכולה להיות קטלנית.
בהגנה, לא בטוח שנשארו לו הרגליים לשמור חזק. זה נכון שיש לדאלאס שחקנים שיכולים לשמור טוב, אבל אם קליי הולך לשחק דקות ממושכות הוא יהיה חייב להדביק את הפער ולא להיות נטל.
כך או כך זה מהלך שדאלאס הייתה צריכה כדי להמשיך להתחרות. ביחס למי שעזב, הם הביאו תחלופה טובה.
מקווה שדברים יתחברו שם יפה – הפוטנציאל ממש חזק.

The Pro
The Pro
07/07/2024 14:07:01

איך זה הולך לעבוד? בדיוק אותו הדבר.
טומפסון נכנס למשבצת של הארדווי ג'וניור שהוא לא כזה סקורר גרוע כמו שעשו
ממנו בפלייאוף האחרון.

האם קליי מסוגל ליצור לעצמו מצבים בבידוד ולהוביל ספסל? כנראה שלא,
האם קליי מסוגל לתת את אותה הגנה שחיפתה על סטפן קורי?לא.
באותה מידה שקליי יכול לתרום עם הקליעה שלו זה גם יכול להסתיים במאבק אגו.

אשך טמיר המקורי
07/07/2024 15:25:31
Reply to  The Pro

קליי לא יסכים לעלות מהספסל כמו שלא הסכים בגולדן

yaniv
yaniv
07/07/2024 16:10:35

לא בהכרח.יכול להיות שה שהוא לא הסכים בגולדן הוא יסכים בדאלאס.קח לדוגמא את שאקיל וקובי שבגלל משחקי אגו של מי יהיה השחקן המוביל הלייקרס פירקו את החבילה והנה הוא הגיע למיאמי והפך להיות כינור שני לוייד

אשך טמיר המקורי
07/07/2024 16:50:30
Reply to  yaniv

יש הבדל בין להיות כינור שני ללעלות מהספסל.
אם קליי יידחק לספסל הוא יהיה מאוד ממורמר.
זו אחת הסיבות המרכזיות שעזב.
הבעיה? איך שאני רואה את המצב שלהם בהגנה זה יהיה הכרח שיעלה מהספסל.
כי לא לוקה ולא קיירי יירדו לשם.

Air Canada
Air Canada
07/07/2024 16:01:33

תודה רבה. בשביל שכל זה יעבוד צריך 2 דברים:
1. שהברגים בראש של קיירי יהיו שוב במקום הנכון.
2. שקליי ישנה מיינדסט מכוכב או שחקן שמנסה להוכיח שהוא עדיין כוכב לשחקן משלים שמקבל את הזריקות שלו. אם זה לא יקרה לא יהיה מספיק כדור לכולם בדאלאס וזה ישפיע על הסעיף הראשון.

Shenanigans
Shenanigans
07/07/2024 16:02:51

דאלאס לדעתי עשו עבודה מצויינת הקיץ.
הם אמנם הקטינו את הסיכויים שלהם לצאת מהמערב בגלל עזיבת ג׳ונס, אבל הגדילו את הסיכויים לקחת אליפות בזכות החלפת ג׳ונס.

ג׳ונס את וושינגטון היו חלק נכבד מהסיבה שדאלאס הצליחו לעבור את okc ואת מיני, אבל ראו שחסר להם כוח התקפי בול בוסטון. זה כמובן עדיין לא יספיק מול בוטסון כשירה, אבל הסיכויים עלו במעט.
באופן אישי אני מעדיף קבוצות שנבנות בשביל לקחת אליפות, ולא בשביל לקחת אליפות איזורית. לדעתי מיאמי חטאו בזה בשנים האחרונות.

מנחם לס
07/07/2024 17:25:32

תודה שחר

מנחם לס
07/07/2024 17:26:31
Reply to  מנחם לס

הכל יכול לעבוד אם קליי יבין שהוא כבר לא הכוכב שפעם היה לפני הפציעה האיומה

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
07/07/2024 17:59:54
Reply to  מנחם לס

הוא לא הצליח למצא את מקומו בגולדן בתור משלים במשך 3 שנים.
הסיכוי שעכשיו זה יקרה בדאלאס אפשרי אבל נמוך ומסוכן

asaf
07/07/2024 18:31:39

תודה שחר. מקווה מאוד גם שזה יעבוד בשביל קליי וגם בשביל דאלאס. בעיניי השאלה היא דווקא יותר התאמה הגנתית והיכולת של קליי במידה ומשחק ליד לוקה וקיירי לשמור על שלל הוינגמנים בליגה. האמת שאישית יש מצב שהייתי חושב להעלות אותו כאיש השישי בכלל שנותן כוח אש מהספסל.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

קליי בחר בדאלאס הוא לא הגיע כי היה מוכרח.הוא מרגיש שבדאלאס הוא ימקסם יכולת.השמירה החזקה על לוקה ,ההשגחה הצמודה על קיירי ,תחשוף אותו לקליעות נוחות.
לטעמי האישי הכנסה של קליי תגדיל מאוד את סיכויי דאלאס לאליפות.תשכחו ממה שראיתם ממנו בג"ס ,הוא משנה מקום ומשנה כנראה גם מזל.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה צ'יקו, אחלה פוסט.

Berch
07/07/2024 22:28:24

ניתוח משובח
בסופו של יום הכימיה הקבוצתית תקבע….
מקווה שיצליח להם, וישפגשו את פילי בגמר
🤣

thetroll
thetroll
07/07/2024 23:05:02

אחלה ניתוח תודה שחר. הלינקים למעלה גדולים צחקתי הרבה.
אני לא פוסל שזה יצליח אבל אני מהסקפטיים. הרבה מזה זה בגלל קליי שפשוט לא אותו שחקן שהיה. אם יבוא בראש אחר אולי זה יעבוד אבל יותר קשה לי להאמין בזה. הויתור על דרק ג'ונס הוא טעות קשה. הלך להם השומר הטוב ביותר שלהם.

Last edited 2 months ago by thetroll
ברוך רובין
ברוך רובין
08/07/2024 4:11:14

התאמה מושלמת לדאלאס שדרוג אדיר על ג׳ונס הנכה שלא מסוגל לקלוע שלושה שלא מהפינה. גם הגנתית הוא יהיה מצויין, בגולדן סטייט הוא צריך לרוץ בלי סוף בין חסימות בדאלאס הוא יעמוד בפינה ויקבל מסירה לשלוש מדונציץ, אני בכלל לא מדבר על התקפת המעבר שהוסיף להם אלמנט.

שנה שעברה כתבתי על השילוב של קרי וצדקתי קליי תוספת לא פחות חשובה ממנו לדאלאס באלמנטים שהוא נותן להם ובמחיר האפסי.

ברוך רובין
ברוך רובין
08/07/2024 4:14:10

דאלאס עושה בדיוק מה שרשמתי יכול להיות שGM שלהם קורא hoops, הם מבינים שדונציץ זה השיטה ומוסיפים חתיכות מתאימות סביבו, שחקנים עם אפסייד עצום שהשוק שלהם נמוך.

צריך לזכור דונציץ בדיוק נכנס לשיא וזה הולך להיות מפחיד, כבר עכשיו הוא השחקן ההתקפי הטוב בעולם ביחד עם יוקיץ, אצלי דאלאס המועמדת מספר 1 לצאת מהמערב

הקיפוד
הקיפוד
08/07/2024 10:26:17

ברור שהתקפתית זה שיפור מטורף אבל ההגנה נפגעת קשות, יש להם שלושה שומרים מוגבלים בחמישייה וקליי כיום לא נותן להם שיפור הגנתי שמעלים את כוכבי היריבות
בסופו של דבר המערב מלא בגארדים זריזים או בווינגמנים מוכשרים שפשוט לא יהיה להם פתרונות הגנתיים מולם

thetroll
thetroll
08/07/2024 21:46:39

ברוך אני לא פוסל את התרחיש הזה אבל לא נותן לו הסתברות גבוהה. יכול להיות שראיתי את הלוחמים יותר מידי השנה קליי פשוט ניהיה גרוע. אתה מדבר על קליי שכבר לא קיים למרות שאשמח להתבדות .

Jonathan
08/07/2024 10:42:19

קליי אמור להיות טים הארדאוויי ג'וניור משודרג. בתיאוריה זה מה שדאלאס צריכה.
בפועל לא ברור אם המעבר מלהיות קאץ' אנד שוט בהתקפה הזזה של גולדן סטייט יהיה זהה ללהיות הקאץ' אנד שוט במופע ההירו-בול של לוקה וקיירי.

ירון, החלום
ירון, החלום
17/07/2024 0:19:27

בס"ד
תודה רבה