החזירו לי את האול סטאר! / אלון (גולש תורם)

 

תחזירו לי את האולסטאר!

מאת אלון

 

 

21.2.93
קצת יותר משנה לפני כן, התפרקה בריה"מ והשאירה את ארה"ב, או בשמה העממי יותר, אמריקה, לשלוט לבדה על העולם. אלו ימים בהם ההשפעה התרבותית של ארה"ב היתה בשיאה. אפילו האירופאים, רחמנא לצלן, אהבו אז אמריקאים.
ואמריקה בהחלט סיפקה אז את הסחורה. שני המייקלים, ג'ורדן וג'קסון היו הפנים המוכרות בתבל. אח שלנו, ביל קלינטון הושבע לנשיא כחודש לפני כן. הגעתם הצפויה של מייקל ג'קסון ורשת מקדונלדס לארץ הקודש הרטיטה לבבות פנימה ונפשות יהודים המו גם המו. אין ספק, המותג היה בשיאו.

אותי, ילד בן 12 וקצת, ריגשה במיוחד העובדה שבאותו הלילה ישודר משחק האולסטאר של ה-NBA שייערך בסולט לייק סיטי. מבחינתי, משחק האולסטאר היה ללא ספק גולת הכותרת בלוח המשחקים של העונה ושקול אולי רק לגמר הפלייאוף.
רכשתי קלטת וידאו ריקה של 240 דקות ותיכנתתי את מכשיר הוידאו כך שיקליט את רונן גרוביץ' משדר את המשחק. באותם ימים האינטרנט עוד היה בחיתוליו כך שהאפשרות שתתקל בתוצאת המשחק ביום למחרת שאפה לאפס. רוב תושבי ישראל ייחשפו לתוצאת המשחק רק בעוד יומיים, בעמוד אמצע כפול וצבעוני בידיעות אחרונות  ובאדיבותו של מנחם לס כמובן.
המשחק עצמו לא אכזב וקיבלנו משחק שקול, בו שני הצדדים רוצים קודם כל לנצח ורק אחרי זה להכניס מהלכים להיילייטס. ההגנות היו הגנות (יחסית לאולסטאר) והמשחק אפילו נגרר להארכה. קרל מלון וג'ון סטוקטון זכו במשותף בתואר ה-MVP במגרשם הביתי לאחר שניצחו 135-132 את המזרח של מייקל ג'ורדן על 30 נקודותיו  ושל הרוקי שאקיל אוניל בהופעת אולסטאר ראשונה בקריירה.

הרעיון של לקחת את הטובים ביותר מכל קונפרנס ולבדוק מי יותר טוב ולמי יש יותר גדול הצית את דמיון האוהדים בכל העולם ואת שלי במיוחד. המשחק בהחלט סיפק את הסחורה וניתן לומר שיצאתי עם מלוא תאוותי בידי.

בסלנג של אותם ימים, נהוג היה לומר על משהו מענג ומהנה – אמריקה. "אחי, איך באילת?", "וואלה שוכב עם בירה בבריכה, מה אני אגיד לך… אמריקה!"

אז כן, היה אמריקה…

.

 

16.2.14

ערב משחק האולסטאר ה-63 שייערך בניו אורלינס, מייקל ג'קסון כבר לא איתנו, ג'ורדן עדיין כן אבל הוא כבר ממש לא הכי טוב בעולם במה שהוא עושה (וזה באנדרסטייטמנט), מקדונלדס מואשמים בפיטום האוכלוסיה ובכל תחלואות העולם, האירופאים כבר לא אוהבים אמריקאים ורונן גורביץ' הוא המשנה למנכ"ל משרד המשפטים.

יש מצב שאני לא זוכר שהלילה ייערך משחק האולסטאר, מה זה כבר משנה, אני בטח אתקל באחד מאינסוף השידורים החוזרים באחד מאינסוף ערוצי הספורט. האמת, אני גם לא מסוגל לראות את כל המשחק, אין הגנות בכלל, אין תחרותיות, אין עניין, אין טעם. יש בעיקר מהלכי היילייטס (או נסיונות לייצר כאלו), רק חסר ששחקן ימסור אליי הופ לשחקן יריב ונגמור עניין. הרעיון המקורי של משחק האולסטאר פשט את הרגל. נראה לי שאסתפק בתקציר שיכינו בחדשות הספורט. באופן אישי, משחק עונה רגילה בין מילווקי לשארלוט מעניין אותי יותר ממצג השווא הזה.

אולי התבגרתי, אולי אני פחות תמים, אבל אין לי ספק שפעם היה יותר טוב. מה שהביא אותי להרהר רבות בנושא, ולבסוף לחשוב על פתרון…

 

 

הפתרון

כן, אנחנו רוצים הייליטס, רוצים דאנקים מהדהדים ואליי הופים מרהיבים. אחנו רוצים מסירות מאחורי הגב, בין הרגליים ועם עין עקומה. אבל אנחנו רוצים גם יותר תחרותיות, יותר הגנה ובעיקר רצון לנצח. הרי בהיעדרם, אין ערך למשחק וכפועל יוצא אין גם ערך להיילייטס.

איך מתקנים את המצב? די פשוט האמת, הקומישינר מודיע שהקונפרנס שינצח במשחק האולסטאר ייהנה מהפריווילגיה הבאה: אם שתי הקבוצות שמגיעות לגמר הפלייאוף מחזיקות במיקום זהה בקונפרנס שלהם, מי שתהנה מיתרון ביתיות תהיה זאת שמגיעה מהקונפרנס המנצח במשחק האולסטאר ולא זאת שמחזיקה במאזן טוב יותר.

לדוגמא, אם בעונה שעברה אינדיאנה שסיימה במקום הראשון במזרח עם מאזן 56-26 היתה מגיעה לגמר נגד סן-אנטוניו שסיימה ראשונה במערב עם מאזן 62-20, אזי, לפי החוקים הנוכחיים, שתיהן ראשונות בקונפרנס שלהן אך סן-אנטוניו מחזיקה במאזן טוב יותר ולכן זוכה ביתרון הביתיות. לפי הצעתי, שתיהן במקום הראשון ולכן שובר השוויון יהיה משחק האולסטאר ולא המאזן הכללי, במקרה זה המזרח ניצח ולכן אינדיאנה זוכה ביתרון הביתיות.

עכשיו תחשבו על משחק אולסטאר עם כאלה השלכות… כרמלו לא שומר? יש מצב שלברון דוקר אותו. הארדן מחפף בהגנה? קובי מוציא עליו חוזה (רציתי להגיד טימי אבל זה לא מתאים לו לאופי…).

גם שחקנים שלא משחקים בקונטנדריות יתאמצו בשביל החברים שלהם, התחרותיות תחזור, הערך הספורטיבי גם כן. נוכל סוף סוף לחזור ולדעת למי יש יותר גדול, זאת מבלי לגרוע בכמות ההיילייטס והשואוטיים, בכל זאת, הפרס הוא לא עד כדי כך הרה גורל וזה עדיין אול סטאר בו כל אחד רוצה להתבלט ואולי אף לזכות ב-MVP ולהחקק בדפי בהסטוריה.

אני יודע, נשמע מהפכני מדי ואין ממש סיכוי שהליגה תאמץ את זה, אבל תקדישו לזה קצת מחשבה, זה יעיף את הרייטינג לשמיים וזה יהיה אשכרה משחק הכדורסל היחיד בו השחקנים הכי טובים בעולם מאיישים את סגלי שתי הקבוצות, שזה בעצם הרעיון בקיום המשחק הזה מלכתחילה.

אני מציע לאמריקאים לחשוב על זה ברצינות, מי יודע, אולי האירופאים יחזרו לחבב אותם…

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. מסכים לחלוטין אבל הבעיה העיקרית היא סוף השבוע עצמו תחרות שלשות זה לא מעניין אך אחד, במשחק הסלבריטאים אין סבלריטאים, בתחרות ההטבעות באים בחורים כמו דמיאן לילארד. הפתרון הוא לחייב סופרסטארים להשתתף בתחרות ובמקום תחרות השלשות לעשות משחקי אחד על אחד.

  2. מסכים ממש… אני לא בטוח אבל נראה לי באחד מענפי הספורט האמריקאי המובילים כבר יש משהו דומה.. אולי בבייסבול?

  3. פוסט נהד,בדיוק משקף את תחושותי,פעם משחק בין כל הכוכבים היה מדיר שינה, מעיני מג'יק,דרקסלר,אלאוג'ורן נגד בירד,ג'ורדן,תומאס,יואינג,הייתי מחכה לזה כל העונה(ואת רובם אפילו לא ראיתי כי זה לא היה משודר בשום מקום,הייתי מחכה לדיווחים של מנחם)ואז שבאמת התחילו השידורים,הייתי על גג העולם.היום כפי שכתבת זה סתם ליחסי ציבור,סוף שבוע ארוך מאוד ומיותר ומשחק שלא מעניין אף אחד.הרעיון שלך נחמד אבל קצת בעייתי,גם ככה העונה ארוכה ודי מיותרת אז גם וזכית במאזן הטוב ביותר תפסיד אותו בגלל האולסטאר.כך את סן אנטוניו שלא בטוח שתשתלח בכלל שחקן לאולסטאר,אז עתיד אירוח סדרת הגמר שלה יפול על חבריה לקונפרנס? קצת בעייתי אבל בהחלט מסכים שחייבים להחזיר את התחרותיות למשחק

  4. שכח מזה. לא יקרה מסיבה פשוטה:
    מה אם לקבוצה מסויימת אין אפילו נציג אחד באולסטאר, (או אפילו 2 נציגים שלה נבחרו אבל בקושי ישחקו באולסטאר עצמו),היא מגיעה לגמר ופוגשת יריבה עם מאזן דומה?
    נשמע הגיוני שקבוצה שלא היתה לה נגיעה ממשית לאולסטאר תצטרך "לסבול" את התוצאה שנקבעה על ידי שחקנים שלא שייכים לה?
    לא יקרה, שכח מזה.

    מה שכן יכולים לעשות כדי תמרץ קבוצות, ממה שחשבתי עליו, סתם משהו שעלה לי לראש זה לקבוע שהקונפרנס המנצח ייארח את האולסטאר בשנה לאחר מכן (ידוע שערים בארה"ב נלחמות על אירוח של דברים כאלו)

  5. הרעיון לא טוב בכלל.

    זה קיים בבייסבול ומהסיבה הפשוטה ששם אין כמעט ערך לביתיות.
    העונה כולה ארוכה מאוד וקבוצה חזקה זו אחת שיכולה לסיים עונה עם 70 הפסדים.

    ב NBA התחרותיות בליגה הרבה יותר גבוהה ולא לתת גמול לקבוצה שמקיאה את הנשמה בשביל מאזן טוב זה לעג לספורט.

    באמת אפשר להשוות בין ספורט של שמנים עם כרס בעלי כשרון ספציפי בלי כמעט שום סיכוי להיפצע לבין הספורט הכי אינטנסיבי שיש, שבו ספורטאי על בנס לא נפצעים וגומרים את העונה מותשים?

    אם יש בעיה במשחק אז שלא ישוחק- אם המשחק הפך להיות משחק של היי לייטס בלבד אז עדיף שלא ישוחק.
    אבל בואו לא ניתן למשחק ראווה להשפיע על עונה שלמה.

    ביג דיל, אז משחק ראווה אחד בשנה לא יהיה תחרותי.
    את מי זה מעניין.

    1. אני מסכים, וגם מוסיף – יכול להיות גם סבוטאג' של שחקנים שרוצים לפגוע במתחרה שלהם מאותו קונפרנס. נניח שחקן אינדי משנה שעברה שרוצה לפגוע במיאמי.
      אישית אף פעם לא התלהבתי מהאול סטאר, זה הארלם גלוב טרוטרס במסווה.

      1. אפשר להפוך את זה להרבה יותר מעניין, בענק:

        רון ארטסט/פנדה פרינד/מטה וורלד פיס קפטן של המזרח, סטיבן ג'קסון קפטן המערב

        מאמן מזרח: פי ג'יי קרליסימו

        מאמן מערב: לטרל ספירוול

        ובתחרות ההטבעות אדי קארי וסטפן מארברי נגד אוהדי ניקס זועמים

      2. בעניין הסבוטאג' – ראשית, אף שחקן לא יחבל בסיכוייו לזכות ביתרון ביתיות במידה והוא מגיע לגמר, אפילו אם הסיכוי שקבוצתו אכן תגיע לשם הוא קטן ביותר.
        שנית, אף שחקן לא ירצה להסריח את המגרש לעיני העולם כולו ולאבד את הפופלוריות שלו ואת ההטבות הנלוות לכך (חוזי פרסום וכו').
        שלישית, אם בכל זאת יש שחקן שמספיק מטומטם לעשות את זה, יש מאמן שאמור לקלוט את זה בשניה הראשונה ולזרוק את אותו שחקן לספסל.

        1. עוד משהו קטן בעניין סבוטאג' – זרקתי את הרעיון בצורה קצת פרובוקטיבית (מושפע מהנפשות הפועלות באתר) אבל זה לא כל כך מופרך כשזוכרים התנהגות מחפירה של הרבה שחקנים. סקוטי פיפן מסרב לעלות לשחק כשהוא מגלה שמי שיזרוק את הכדור האחרון הוא קוקוץ' נשמע מוכר?

  6. אני לא יודע אם הרעיון הזה ישים, אבל אתה צודק שחייב להיות ערך למשחק. בהחלט חייבים לתת בונוס לקונפרנס שזוכה.
    לאחד המגיבים לפניי שכתב שאם לקבצה שמגיעה לגמר לא היה בכלל נציג באולסטאר אני אפנה שאלה- מתי לעזאזל זה קרה בפעם האחרונה?? הליגה הזו בנויה על כוכבים, אם לקבוצה אין לפחות 2 אולסטארים בסגל היא לא תגיע אפילו לגמר אזורי.
    לגבי הרעיון, אהבתי אבל אין סיכוי שזה יקרה, וחבל.

    1. השנה זה בהחלט יכול לקרות,סן אנטוניו לא בטוח שתשלח נציג לאולסטאר וגם אם כן מתי פעם אחרונה אתה זוכר נציג של סן אנטוניו שכיכב באולסטאר?

        1. או שלא. במחשבה שנייה זה משהו אחר.
          אולי קבוצת שחקנים שהאיכות שלהם היא לא מהסוג שהליגה מעריכה?
          אולי סגנון משחק שהליגה מעדיפה לא להציב בחלון הראווה

      1. העובדה שקבוצה שלא שולחת שחקן אחד לייצג אותה, תלויה בשחקנים אחרים בדבר כזה קריטי הולך נגד רוח הקפיטליזם.
        אני אוהב את זה!!!!!
        +6

          1. באמת לא הייתי ברור.
            העובדה השחקן לא יתאמץ ייעשה הגנה ויסכן את עצמו הפציעה, או חס וחלילה עייפות נובעת מאותה מחשבה קפיטליסטית ( ושלא משתמע שאני תומך של הקיבוץ המאוחד) כמו זאת שסן אנטוניו במקרה שלנו לא תיתן לקבוצות אחרות לקבוע כמעט לחלוטין למי יהיה יתרון ביתיות.
            יוצא שהרעיון של אהרון פועל ממש נגד הסיבה שהאול-סטאר הפך להיות fifa98 על amature.
            אני מצטט
            "+6"

          2. בעיניי האולסטאר משקף את הליגה.
            כדי שמשהו ישתנה בו צריך לבוא שינוי בתפיסה של הליגה.
            השיא בעיניי היה הטבעת המקהלה והאוטו של גריפין בתחרות הטבעות, כדוגמה למה תעשה הליגה בשביל מי שהיא חפצה ביקרו..

  7. ממש נהניתי לקרוא את החלק הראשון של הכתבה. החזיר אותי אחורה לימים בהם הייתי ממש מתרגש לקראת כל האירוע.
    בקשר לרעיון שהצעת, אני חושב שזה יכול להיות טוב אם הקבוצה הראשונה במערב ובמזרח סיימו במאזן זהה.

  8. יש לי רעיון הרבה יותר פשוט: הקבוצה המנצחת מקבלת 18 פרארי'ס (גם למאמן, העוזרים והטריינרים). כמה שהשחקנים מולטי מיליונרים, הם יעשו הכל בשביל פרארי או רקולס רויס, והליגה, עם הביליונים שהיא עושה, יכולה לשים 2-3 מיליון למכוניות אירופאיות יקרתיות לשחקנים המנצחים. אני מכיר אותם – שים להם 'מתנה' ראוייה, והם יהרגו את עצמם לנצח.

  9. 1+ לכתבה

    1- לרעיון – קיצוני מדי ולא ספורטיבי.
    צריך גירסא מרוככת, משהו כמו הקבוצה המנצחת זכאית לבעוט ללברון ג'יימס בביצים אחד אחרי השני.

  10. רעיון חלש.
    האולסטאר יהיה מעניין כשהכוכבים כולם בכושר…
    בלי קובי ולברון בכושר שיא תמיד האולסטאר יאכזב

  11. האולסטאר היה מושך כשלא היתה אופציה לראות את כל הכוכבים על בסיס יומי
    עם ערוצי הספורט והליג פאס כבר לא מתרגשים ממנו
    זה ממש לא קשור לג'ורדן או מג'יק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט