מי יהיה הרכז הפותח של המבריקס? / גילעד זרצקי (בן 10)

dal

מי יהיה הרכז הפותח של המאבריקס?

מאת גילעד זריצקי, בן 10, אוהד מאבריקס, פלאנו (Plano, פרבר של דאלאס)

הפוסט מבוסס על הפוסט  http://www.mavs.com/trio-veteran-point-guards-give-mavs-stability-position/  ומספר מי יהיה הרכז הפותח בדאלאס. בסקר שפורסם באתר, רב האוהדים הצביעו למקל! (למרות שת'כלס אין לו סיכוי, והסקר מבוסס על מעט מצביעים…)

אחרי קיץ עמוס בשוק ההעברות כדי לשפר את הסגל, דאלאס הוסיפו עומק ויציבות לעמדת הרכז.

למרות הטרייד עם ניו יורק שהעביר לניקס את חוזה קלדרון ושייו לארקין בטרייד שכלל שישה שחקנים, המאבריקס מילאו את את עמדת הרכז. ראשית, מהטרייד הם קיבלו את ריימון פלטון, הותיק בן ה-30 מהניקס. שנית, המאבריקס החתימו מחדש את דווין האריס, חביב האוהדים, שהשתקם מניתוח בבוהן, חזר במהלך העונה שעברה (במשחק שצפינו באולם מול פורטלנד!) והוכיח את עצמו כתורם עיקרי מהספסל. אבל דאלאס לא הפסיקו שם, כשחתמו את ג'אמיר נלסון, בעל 10-שנות נסיון ובחירה אחת למשחק האולסטאר בעבר, להוסיף עומק וגיוון לקו האחורי.

מאמן המבריקס, ריק קרלייל, מצהיר שתהיה תחלופה בעמדת הרכז, אולם עם עומק איכותי רב כ"כ לא ברור מי יהיה הרכז הפותח? ההחלטה הזו עדיין לא נקבעה, לפי דברי קרלייל.

פלטון, הבחירה החמישית בדראפט 2005, רוצה להוכיח שהעונה החלשה בניקס (הרבה החשיבו אותו כרכז הפותח הגרוע בליגה) היתה רק מעידה חד פעמית. גובהו 1.85 מ', שיחק קולג' בצפון קרוליינה וממוצעי הקריירה שלו הם 13.1  נקודות, 6.5 אסיסטים, 3.3 ריבאונדים ו-1.4 חטיפות למשחק, בשרלוט, דנבר, פורטלנד וניו יורק. אולי יותר חשוב, הוא פתח ב-611 מתוך 667 משחקים בקריירה. אין ספק שפלטון רכז מוכשר, בעיקר מבחינה התקפית, סימני השאלה לגביו הם לגבי יכולתו לשמור על המשקל ועל אורך חיים ספורטיבי.

נלסון מגיע  לדאלאס אחרי ששיחק באורלנדו מג'יק לאורך כל הקריירה עם ממוצעים של 12.6 נקודות, 5.4 אסיסטים, 3.1 ריבאונדים וחטיפה למשחק. נלסון פתח ב-556 משחקים במג'יק, בנוסף הוא עזב את הקבוצה כמוביל האסיסטים בכל הזמנים עם 3,501 מסירות לסל. גם נלסון אחרי השיא והשאלה העיקרית היא האם נשאר לרכז בן ה-32 עוד טנק במיכל לשחק ברמות הגבוהות.

דווין האריס, המחליף של חוזה קלדרון, הפסיד 41 משחקים בתחילת השנה שעברה, אבל מאוד הרשים בסיום העונה ברגעים הכי חשובים כשקלע  11.4 נקודת ו-3.9 אסיסטים בסדרה מול הספארס. ממוצעי הקריירה שלו הם 7.9 נקודות ו-4.5 אסיסטים למשחק, ויתרון משמעותי שלו הוא הכרת המערכת והשיטה של קרלייל.

בנוסף לגל מקל, בשנתו השניה (שכנראה לא יזכה לשחק הרבה השנה…), לריק קרלייל יש את הפריבילגיה לבחור בין שלושה רכזים ותיקים בעונה הקרובה. קרלייל אומר שלא משנה מי פותח. הוא אומר שמלהיב שיש לקבוצה עומק של שחקנים מנוסים וחזקים, בשלב מתקדם בקריירה, כך שמה שמעניין אותם זה נצחונות וסיכוי לאליפות ופחות סטטיסטיקה אישית. כך גם כשהחמישייה השנייה משחקת לא מורגשת ירידה ברמת המשחק.

אני חושב שנלסון יהיה הרכז הפותח בגלל שלדעתי יכולות ניהול המשחק שלו הכי טובות ביחס לאחרים והוא ישתלב באופן הכי טוב עם נוביצקי, אליס ופרסונס. האריס ופלטון יתרמו כח אש מהספסל. לצערי, למקל אין הרבה סיכוי לקבל דקות משחק משמעותיות, אלא אם אחד המרכזים הותיקים יפצע.

     

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. מקווה מאוד שנלסון, פלטון מרגיש בירידה. עם נלסון בריא אפשר לדעת מה תקבל ומה לא תקבל, עם פלטון- אי אפשר לדעת, חוסר יציבות אדיר. האריס כבר כמה שנים לא נראה כמו רכז פותח בליגה.

  2. מקל מוביל בסקר עקב קמפיין אינטרנטי קטן שרץ בפייסבוק.

    כתבת יפה מאוד. המשותף לנלסון האריס ופלטון הוא ששלושתם רכזים פותחים לשעבר עם המון ניסיון. גם אני מאמין שנלסון יהיה הרכז הפותח.
    האריס כנראה ישחק בשתי עמדות הגארד, ופלטון לא יסיים שם את העונה.

    אגב, למי שזוכר את נלסון מימי השיא שלו באורלנדו, הוא נהג להקפיץ את הווארד המון באוויר בדרך להאלי אופים קלים. אני צופה שזה יקרה עם טייסון צ'אנדלר שמזמן לא קיבל יותר מ 5 מסירות במשחק.

  3. כל הכבוד על הפוסט.
    זורם, רהוט ואינפורמטיבי במידה.

    אם כל הרכזים ותיקים אולי דווקא קרלייל יתן צ'אנס למקל במטרה לקדם אותו במבט לעתיד… ? הלואי

    והארת הגהה אחת: על נלסון כתבת שיאם ישאר לו טנק במיכל.
    טנק = מיכל. הביטוי הנכון הוא האם ישאר לו דלק במיכל. או בטנק 🙂

  4. לדעתי,זה עקב אכילס של דאלאס וכל אחד מהרכזים מעבר לשיאו ובמקרה הטוב ביותר כולם ביחד יתנו תפוקה של רכז סביר מינוס.דאלאס עשו החתמות יפות הקיץ ואם הם היו מתחזקים ברכז טוב אז אפשר היה לדבר על צמרת גבוהה,כרגע אין מצב לדעתי

  5. אחלה כתבה, הם מרחק רכז על מקונטנדרית, ורונדו פרי אייג'נט בסוף העונה הבאה. רונדו-אליס-פרסונס-נוביצקי-צ'נדלר זאת חמישייה קטלנית

  6. אני מסכים שנלסון יהיה הרכז הפותח, אבל לדעתי מקל יקבל דקות. דאלאס לא טיפשים, והם יעדיפו לתת דקות למקל ולעזור לו להתפתח מאשר לתת לפלטון העגלה לחרב הכל. אני מאמין שמקל יקבל את ה-12 דקות למשחק, השאלה איך הוא יתפקד.
    לגבי התקרה של דאלאס, אם צ'נדלר יחזור להיות מה שהוא היה לפני שנתיים שלו דאלאס יוכלו לעבור סיבוב ואולי אפילו יותר.

  7. סליחה שלא הגבתי מוקדם יותר, פשוט כאן זה שבע בבוקר עכשיו.
    תודה על הפרגון,
    הלוואי שמקל ישחק אבל לא נראה לי שזה לא יקרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט