ליל ה-20 – תוצאות החידון החצי שנתי ה-20

יש שיגידו שהשנה החידון היה קשה יותר מהרגיל. אני לא חושב ככה. אשמח לשמוע הערות ורעיונות להמשך. האם להתרכז רק ב-NBA, או אולי לשלב יותר כדורסל אירופאי ומקומי?

קיץ נעים לכולם. אז הגענו שוב ליוני-יולי, אחרי שהכתרנו שוב אלופת NBA חדשה, ששברה את השיוויון עם הלייקרס ועלתה לראשות הטבלה ההיסטורית עם 18 תארים.

כמיטב המסורת, נידרש גם הפעם ל-12 קושיות כדורסלניות, שיגיעו מכל העולם. כיאה לחידון שקשור ל-NBA, יהיו לנו כאן שאלות אמריקאיות, כך שתמיד אפשר לנחש ולקוות לטוב. אשמח אם יתפתחו דיונים על מושאי השאלות וגם על נושאים אחרים, הגיגים ותובנות, ומי שירצה יוכל לרשום על כמה תשובות ענה נכון בתגובות. אז קדימה – בהצלחה!

  1. מאז שנת 2000 עד העונה הנוכחית, 2024 (כלומר 25 שנה) – כמה עונות רגילות הסתיימו עם יותר ניצחונות לקונפרנס המזרחי מאשר המערבי?

תשובה: 3. בשנים 2009, 2022, 2023. בשאר המערב ניצח. למעשה, אם מחשיבים גם את תוצאות משחקי הגמר בין הקונפרנסים, הרי ש-2022 הסתיימה בתיקו, בעקבות נצחונה של גולדן סטייט על בוסטון 2:4.  

2. וכמה אליפויות גרף המזרח בתקופה זו?

תשובה: 9. בוסטון השנה צמצמה את הפער בקצת.   

3. ובכמה מהשנים האלו, השחקן שזה ב-MVP הגיע מהמזרח?

תשובה: 9 פעמים, מתוכן 5 ברצף עם צמד של לברון, דרק רוז ועוד צמד של לברון.   

4. מי הקבוצה עם אחוז הנצחונות הטוב בהיסטוריה (עונה סדירה+פלייאין+פלייאוף)?

תשובה: בוסטון לוקחים כאן בפוטו פיניש עם 59.21% הצלחה, כאשר לפני הפלייאוף הנוכחי הם היו רק במקום השלישי (!!) עם 59.14%, כאשר הספרס עם 59.15% והלייקרס עם 59.19%.

5. למרות עונה לא כל כך מוצלחת, מיאמי היט נחשבים לפרנצ'ייז מצליח מאוד בליגה, על אף הצטרפותם המאוחרת. באיזה מקום הם מדורגים בסך ניצחונות פלייאוף בכל הזמנים?

תשובה: מקום 11 עם 163 ניצחונות פלייאוף. עם זאת, כאשר בודקים מספר ניצחונות פלייאוף פר עונה (משנת ההקמה של כל קבוצה), ההיט קופצים למקום ה-3 בכל הזמנים, אחרי שני הדינוזאורים משני קצוות היבשת (והאמת שגם הם ממוקמים בקצה של היבשת…).  

6. כמה שחקנים זכו ב-MVP הגמר ביותר מקבוצה אחת?

תשובה: 3 שחקנים. לברון זכה עם 3 קבוצות, ומלבדו היו אלה קארים וקוואי לאונרד שזכו עם 2 קבוצות.

7. וכמה זכו ב-MVP העונה הסדירה ביותר מקבוצה אחת?

תשובה: 4 שחקנים. לברון היחיד שאינו סנטר, ומצטרף לווילט, קארים ומוזס מלון.  

8. מי מהבאים הגיע רחוק יותר בטורניר המכללות?

תשובה: נדב הנפלד (בעונתו היחידה) ודורון שפר (בעונתו השנייה מתוך 3), שניהם בשנות ה-90, הגיעו לאליט 8 ובכך קבעו שיא למכללה הצנועה דאז, שמאוחר יותר הפכה למעצמה זוללת תארים והישגים. שארפ הגיע לסוויט 16, ומקל לא שיחק בטורניר.  

9. מלבד לברון ג'יימס, לאיזה שחקן פעיל יש הכי הרבה ניצחונות פלייאוף?

תשובה: קליי עם 108 ניצחונות מוביל בקצת על דריימונד (עם 107), ושני זוכי ה-MVP מקיפים ב-1 את ה-100 העגול – מלמעלה (KD) ומלמטה (סטף). רק לסבר את האוזן, ללברון יש 183…

10. עד כה נרשמו בהיסטוריית הפלייאוף 281 טריפל דאבלים. כמה מהם שייכים לשחקנים פעילים?

תשובה: 110, שמהווים כמעט 40% מהסך הכל.

11. ארצות הברית מובילה את טבלת המדליות באליפות העולם בכדורסל, עם 5 מדליות זהב. מי סגניתה?

תשובה: יוגוסלביה – והרבה יותר קרובה לבכורה ממה שנהוג לחשוב. ליוגוסלבים 5 זכיות ו-3 מדליות כסף – בדיוק כמו לאמריקאים. ההבדל הוא במדליית הארד, שם יש לארה"ב 4 כאלו לעומת 2 של יוגוסלביה. רוסיה עם 3 זכיות, ואחריה ברזיל וספרד עם 2 כל אחת. הצרפתים מעולם לא זכו בטורניר (2 מדליות ארד).  

12. כמה מתוך 58 נבחרי הדראפט האחרון הם שחקנים בינלאומיים?

תשובה: 21, שזה כ-36%. 5 מתוך ה-21 הם צרפתים, ו-10 מתוך ה-21 נבחרו בסיבוב הראשון. עם זאת, רק כמחציתם (10) שיחקו בקבוצות מחוץ לארה"ב בשנה החולפת, כשהשאר הם שחקני מכללות (או איגנייט) בעלי לאום לא אמריקאי

Subscribe
Notify of
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] ליל ה-20 – תוצאות החידון החצי שנתי ה-20 Subscribe Login Notify of new follow-up comments new replies to my comments […]