You are currently viewing סיכום העונה של הפועל ירושלים ופריוויו להפועל ת"א – אתא / רועי ויינברג ומתנאל אלאשבילי

סיכום העונה של הפועל ירושלים ופריוויו להפועל ת"א – אתא / רועי ויינברג ומתנאל אלאשבילי

סיכום העונה של הפועל ירושלים / רועי:

צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל בכדורסל.

הקבוצה של מתן אדלסון הודחה היום מהפלייאוף אחרי 82:73 מול מכבי תל אביב. הקבוצה פיגרה ב-15 נקודות, הצליחה להוריד לחמש והפסידה בסופו של דבר, אך הפסידה. קאדין קרינגטון וספידי סמית' היו במשחק טוב, יובל זוסמן קלע 15 נקודות גם כן, אבל הקבוצה הלכה הביתה במגרשה הביתי.

ההבדל הגדול בין הפועל ירושלים למכבי ת"א היה, אולי, מי שלא היו שם. מכבי הצליחה לשמור על סגל מלא העונה בלי עזיבות (והתמודדה עם הפציעות של וויד בולדווין וג'וש ניבו), בזמן שבירושלים אלכסנדר דז'יקיץ', זאק הנקינס ועוד עזבו את הארץ. היה כאן הרבה שכר לימוד של המערכת – כולל אפיזודת איליאס קנצוריס – אבל הם יכולים להיות מעודדים.

י-ם 22/23 הייתה חבורה לוחמת עם מאמן על שקרסה מנטלית. ים 23/24 לא הייתה טובה מספיק, אבל את העונה היא סיימה עם מאמן ושלד ישראלי. חלקו (נמרוד לוי) הגיע באמצע העונה, חלקו (יובל זוסמן) התחבר אחרי תקופה וחלקו (נועם דוברת) חזר מפציעה ארוכה, אבל הם הולכים לעונה הבאה טובים יותר. כפי שעמרי מנהיים פרסם בערוץ הספורט, קרינגטון אמור להיות ישראלי בשנה הבאה.

למרות זאת, אפשר יותר. עוד שחקן פנים דומיננטי לצד ג'אקורי וויליאמס ואולי עוד אחד במקומו, מוביל כדור שיכול להרים זריקה (במקום ברנדון בראון אשתקד, ברינטון למאר וטרבור לייסי השנה) ויותר עומק. אחרי העונה המורכבת וכל המאמנים שעזבו, סגל טיפה יותר עמוק ומאמן עדיף על קנצוריס והם יכולים לזכות גם באלופות. לפי מה שראינו מאדלסון עד עכשיו, לא יהיו פה 12 שחקני יורוליג. תהיה הקבוצה הנכונה עם עוד קצת כסף.

שכר הלימוד ששילמו בכל המערכת, מאדלסון דרך גל מקל ועד יונצ'וק, הוא ההסתגלות. ההימורים על קאנצוריס ועל לייסי נכשלו, ג'אקורי היה הצלחה בינונית, ויכול להיות שהסתגלות טובה יותר תהיה חלק מהפתרון. יכול להיות שגם נראה אותם לוקחים שחקנים לליגה – בייטמון במקום רנדולף, ג'סטין סמית', קנדל מקולום – וככה משלבים בין זרים איכותיים לכאלה שלא מפחדים מהמלחמה.

מכבי, לעומתם, עמדה בלחץ. הם עלו לגמר בסדרה רעה של לורנזו בראון, התמודדו עם עונה בה עבר הכל ויסיימו אותה עם שני ניצחונות בסדרה מול אליפות אירופה וכנראה עם אליפות. יהיה עוד זמן לנתח את העונה שלהם. בינתיים הם בגמר, והם יקוו לפגוש את קריית אתא.

פריוויו לקריית אתא – הפועל ת"א / מתנאל

קריית אתא חוזרת הביתה לאחר הסנסציה בדרייב אין ורוצה לעלות לגמר על חשבונה של הפועל תל אביב. הפועל תל אביב מנגד לא תרצה לסיים את העונה בהפסד בחצי הגמר בהתחשב בציפיות האליפות שמלוות אותה לאורך העונה.
אין ספק שהמשחק הראשון היה משחק של אופי מהצד של קריית אתא, שכבר הובילה בהפרש של 6 עד 8 נקודות כמה פעמים, איבדה אותו וחזרה למשחק. אבל יש עוד דברים חוץ מאופי. קריית אתא אפשרה להפועל תל אביב לזרוק 29 פעמים משלוש לעומת 17 בלבד שלה, קלטה שלא הולך לה מעבר לקשת ושיחקה על זה. היתרון של קריית אתא העונה, בעיקר בזכות השיטה של שרון אברהמי, הוא שהם מזהים מגמות תוך כדי משחק, במה היריבה מתקשה ומה היא עושה טוב יותר ומובילה את המשחק לשם. נראה שקריית אתא מסתדרת נגד הצבע של הפועל תל אביב, ובטח בבית, תוכל להמשיך ליצור נקודות משם (בדגש על אחד ממצטייני העונה והפלייאוף – אמין סטיבנס).
הפועל תל אביב מנגד צריכה לקחת לקח משמעותי מהמשחק הקודם והוא – לא להיות חד ממדיים. ההתעקשות על שלשות במחצית השנייה לא נתנה לה לנצל את משחק הצבע שיש לה עם שחקנים כמו גינת, אלכסנדר והורד. מה שהפועל תל אביב צריכה לעשות במשחק הזה הוא מה שקריית אתא תעשה, רק יותר טוב, בזכות חומר השחקנים – ללכת פנימה. יש לקבוצה של דדאס גם שחקנים שמתגלגלים לטבעת וגם חודרים טובים מאוד לסל בעמדות הכנף, לאברהמי יש קצת פחות שחקנים כאלו, ואם הסלים בצבע יתורגמו להגנה בצבע, הפועל תל אביב גם תוכל לברוח.
אני לא צופה משחק התקפי מדהים אבל כן כדורסל טוב וקשוח וניצחון של הפועל תל אביב ב-6 נקודות ששולח את הסדרה חזרה לדרייב אין למשחק שלישי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
9 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Air Canada
Air Canada
07/06/2024 19:56:22

תודה רועי.
סגל הפועל לעונה הבאה:
1: סמית' (או רכז אחר) +דוברת
2: קארינגטון (אם אכן יקבל אזרחות)+ זוסמן+ גארד יוצר (אם קארינגטון הולך אז עוד גארד במקומו)
3: רנדולף (או סקורר אחר)+ קורנליוס
4: ג'ונסון+ לוי
5: וויליאמס (או סנטר אחר)+ צ'אצ'א+ (ביג מן זר נוסף)
אם קארינגטון מקבל אזרחות זה ייתן לנו עומק אחר וישפר אותנו משמעותית. הגמישות שתתאפשר לנו תהיה מכרעת. לדעתי אנחנו לא צריכים להחליף את וויליאמס וסמית' אלא להביא בנוסף אליהם שחקנים יותר טכניים וכישרוניים.

asaf
07/06/2024 21:09:18

תודה רועי ומתנאל. י-ם בשורה התחתונה לקחו גביע העונה ולכן זו עונה מוצלחת לטעמי מבחינתם. מניח שאחרי עונת הלמידה בעונה הבאה נראה את אדילסון מתחיל להשתמש בכיס העמוק שלו, כולל כדי להצליח ביורוקאפ ולנסות להגיע ליורוליג בהמשך. הפועל ת"א צריכה להיות בעיקר מפוקסת 40 דק' במשחק הקרוב כדי לא לסיים את העונה כבר מחר.

Air Canada
Air Canada
07/06/2024 21:44:48
Reply to  asaf

בתור ירושלמי אדום אני מאוד מרוצה מהעונה הזאת לפני חודשיים לסיים את העונה עם תואר היה נראה משהו בלתי אפשרי

Alex Rabino
08/06/2024 9:05:12

ירושלים הוציאו את המקסימום עם צוות השחקנים והמאמן שעמדו לרשותה. הם צריכים עוד רכז טוב ליד ספידי סמית. הייתי מחתים את ג'אקורי וויליאמס לעונה נוספת אבל בתנאי שיעבוד בקיץ על זריקות העונשין שלו כי מה שיש כרגע זה ניסיון להיפטר מהכדור ולא לקלוע אותו.
לגבי קריית אתא אתא כל הכבוד. עם כל הכבוד לבייטמון וסטיבנס, מי שהביא אותם לגמר הם הישראלים שלה.

מנחם לס
08/06/2024 15:54:06
Reply to  Alex Rabino

תודה אלכס

מנחם לס
08/06/2024 15:53:18

תודה רועי ומתנאל

עמיחי קטן
08/06/2024 21:48:03

תודה לשניכם.
יהיה קיץ מאוד מסקרן אצל הפועל ירושלים

אטאפומה
אטאפומה
09/06/2024 12:28:24

תטדה
קראתי את הקדימון למשיק עכשיו
אחרי המשחק .
יפה מאד פגיעה בול אכן תומר גינת
גרם להבדל.
צושבכי קרית אתא גם נבהלו מעט
מהמעמד ולא ציפו ללחץ עליהם ברמה הזו .
כבוד להפועל תל אביב שידעו לשחק
נכון בהתאם למעמד וניצחו .
מה שמביא אותנו לרעה החולה של הכדורסל
בארץ :
המנצחות הן בדרך כלל הקבוצות היותר עשירות.
הכסף תקציבים ציבורייים מנוצל להבאת זרים שתופסים מקמות הרכב שיכלו לקדם את הספורטאים המקומיים , חונקים את הסםורט המקומי.
די מפליא כי עדיין יש שחקנים ישראלים בכדורסל בכלל.

Air Canada
Air Canada
09/06/2024 15:22:01
Reply to  אטאפומה

ככל שיהיו פחות זרים אין מה לעשות הרמה תרד ואז גם הישראליות יהיו פחות תחרותיות באירופה וזה גם יפגע בכדורסל הישראלי. לדעתי האיזון הוא נכון בגלל עוד סיבה. ברגע שהשחקן הישראלי יידע שהדקות שלו מובטחות בגלל חוקים כאלה ואחרים הוא יצטרך לעבוד הרבה פחות קשה בשביל הדקות שלו וככה הרמה של השחקנים תרד וזה יפגע בנבחרת. לכן, לדעתי צריך להשאיר את המצב כמו שהוא (לפחות ישראלי אחד על המגרש ומקסימום 5 זרים נרשמים בטופס) שיש הזדמנות מסוימת אבל זה לא באופן מוגזם