You are currently viewing אשליות הדראפט / הגולש מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

אשליות הדראפט / הגולש מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

הגשם טפטף לאיטו, ונשמעה נקישה בחלון. זה כנראה טיפות גשם חזק, אולי בעצם ברד. שוב נשמעה נקישה חזקה יותר ,זה בטח ברד חזק יותר אמרתי לעצמי. שוב נקישה שהרעידה את החדר, אולי רעידת אדמה חשבתי לתומי.

ניגשתי לבדוק, ובפתח החלון זינקה בחורה, כמו שמלאך מזנק עם רדת ליל. איך הגיעה לכאן עד לקומה שישית, ועוד מבחוץ?

היא ניגשה אליי, "עזוב את הכל, בוא נעשה חיים", אמרה לי. "לא מתוקה", עניתי, "אני באמצע כתבה להופס, זה יותר קדוש מכל דבר"

שלשום שאלתי את סמי, המנהל התפעולי של "סמי שמלות כלה לבתולות", איך היה מגדיר אשליה, ומה קורה לבן אדם במהלך חוויה כזו. "אשליה זו חוויה אלוהית", ענה לי, "אתה מרגיש שאתה מרחף במרומים, כל יכול, העולם פרוש לרגליך והוא נראה קטן, כל אצבעותיך נוגעות בו, הכל בהישג ידך".

"עשה טובה", ביקשתי, "תן לי דוגמה".

ותשובתו, "קח את תהליך הדראפט – לאורך שנים יש בו הרבה הצלחות, אבל גם לא מעט כשלונות".

החלטתי לבדוק את הטענה שלו, והתחלתי לטייל בענני הזמן.

דרגתי את שתי הבחירות הראשונות בציון מ-0 עד 100. לדוגמה לברון ציון 100, אנתוני בנט 0.

ואין נקודה טובה יותר לפתיחה מדראפט 2003 הנחשב לפסגת האשליות של הדראפטים במאה ה-21 – לברון באמת עם 100, יותר מזה אי אפשר. ודרקו מיליצ'יץ', עם אפס עגול, באמת אחת הבחירות האומללות בהיסטוריה, פותח רשימה מדהימה של נבחרים בבחירה השניה שבניגוד למצופה מכילה ברובה שחקנים מאכזבים.

ב-2004 מצטרפים דוויט הווארד, 80 בסולם המהפנט, עם  גוף מלא שרירים, אבל פחות מידי שכל. מהרגע שבו הצטרף ללייקרס מאוד לא הרשים, ואוקפור, עם 20, שהתברר כסתם עוד שחקן מהסוג שאתה מוצא בעשרות מחוץ לבחירות הלוטרי. אמנם יותר טוב ממיליצ'יץ', אבל פה נגמרות המחמאות.

ב-2005 מגיעים אנדרו בוגוט, 70, שזכה באליפות עם גולדן סטייט ,אבל לא ככוכב ראשי, והתברר בסך הכל כשחקן בינוני. אבל חכו תראו מי מספר 2 – מרווין ויליאמס המדהים, עם אפס עגול, שבא המכללת צפון קרולינה כשחקן ספסל, כלומר אפילו לפני קריירת הנ.ב.א לא היה שחקן מפתח. שימו לב עוד שחקן שנבחר שני וסיפק רק אשליות.

השנה היא 2006 עם ברניאני, שיש לו שם של אמן גדול, אבל מתברר שגרסת הכדורסל היתה שונה לגמרי, וזוכה גם היא לאפס עגול. הרבה בגללו הססו מועדונים, לאורך שנים, לבחור זרים בדראפט ובפרט לבנים חיוורים. בבחירה השנייה נמצא את למרקוס אולדריג', עם ציון 90, שסוף סוף שובר את הנאחס של הבחירה השנייה, אבל לא יהיו עוד הרבה כאלה בעתיד.

ושימו לב, בשלב זה עדיין לא ציינו שנה שבה שתי הבחירות הניבו שני שחקנים טובים.

גם 2007 לא תשנה את הסטטיסטיקה הזו, עם גרג אודן, שזוכה לציון 20. אולי אלמלא הפציעות הבלתי נגמרות היינו מקבלים שחקן ראוי לבחירה הראשונה? הפיצוי מגיע בבחירה השניה, עם קווין דוראנט, שזוכה לציון 100 בתור אחד משחקני ההתקפה הגדולים בהיסטוריה.

ב-2008 נציין את דריק רוז, ה-MVP הצעיר ביותר בתולדות המשחק, שמקבל 90 נק', ואלמלא הפציעות שלו היה מקבל 100. בבחירה השניה, ביס מר לי, מייקל ביסלי, חוזר לשטאנץ של בחירות שניות מאכזבות, והאמת שבחירת סוף סיבוב ראשון הייתה יותר מתאימה לו.

ב-2009 בלייק גריפין, 90, שנבחר לאולסטאר כבר בעונת הרוקי, ולולא הפציעות היה זוכה ב-100. בבחירה השניה האשם תאביט שזוכה אצלי לציון הנדיר 100-, כן מינוס מאה… לא מבין איך נבחר שני. הדבר החיובי היחיד אצלו שהשם שלו תביט זה מאכל עירקי מאוד פופולרי, עשיר באורז ובשר, מה שאין לתאביט עצמו.

ב-2010 אנחנו מקבלים את ג'ון וול, 90, רכז מעולה שהפציעות מנעו מאיתנו ליהנות ממנו יותר, וגם את איוון טרנר, 30, שהתברר כרול פלייר לא רע, אבל מי מחפש רול פלייר בבחירה השניה? נזכיר שטרנר הוא אחד הבאסטים הראשונים של הפרוסס הידוע לשמצה בפילדלפיה.

ב-2011 נבחר קיירי אירווינג, שחקן פנומן, קריזיונר מהסרטים, ואסטרונום חובב, שזוכה לציון 100. בבחירה השניה נמצא את דריק וויליאמס, עוד באסט מהדהד עם אפס עגול. ואם זוכרים את מרווין וויליאמס מ-2005 אפשר להפיק את הלקח – לא בוחרים וויליאמס בבחירה השנייה!

ב-2012 נבחר אנתוני דייויס, ציון 100 בשבילכם, שאחראי לאליפות עם הלייקרס, מהבודדים שטובים מאוד גם בהגנה וגם בהתקפה. בבחירה השניה נמצא גילכריסט, שבקושי שווה בחירת סוף לוטרי. רציתי לתת לו אפס רק בגלל השם המסובך שלו, אבל הוא היה שחקן הגנה טוב, אז אני נותן לו 40.

ב-2013 מככב אנתוני בנט, אולי הכשלון מספר 1 בדראפט בכל הזמנים. ציון אפס. אם נפתלי בנט היה משחק במקומו היה כנראה מצליח יותר. 14 מקומות אחר כך נבחר יאניס. בבחירה השניה נמצא את אולדיפו, ציון 40, סבל המון מפציעות, וגם כשהיה בריא לא היה יותר משחקן לא רע.

ב-2014 נמצא את אנדרו וויגינס, 70. לפני שנתיים הייתי נותן לו קרוב ל-100, אבל מאז האליפות הצהובה הוא בירידה תלולה. דיברו עליו כיורש של ג'ורדן, אולי התכוונו שהוא יורש של הבן של מייקל, ונקבו בטעות בשם של האב? במקום השני ג'בארי פארקר, שהכריז שישבור את הנאחס של בחירות שניות, אבל הצליח לשמור על המסורת של הבחירה הזו.

ב-2015 מצטרפים קא"ט, 90, שחקן גדול שהורדתי לו ציון בגלל ההגנה, ודיאנג'לו ראסל, 40, שמאז שזרקו אותו ממיניסוטה הם פורחים, שחקן בינוני שבקושי שווה בחירת לוטרי.

ב-2016 נקבל את בן סימונס, 60? איזה ציון לתת לשחקן מוגבל מאוד בהתקפה? ופצוע? ואת אינגראם, 60, שהלייקרס ויתרה עליו, ועל שחקנים נוספים, ללא היסוס כדי לקבל את דייויס. שני הנבחרים של 2016 שאמורים להיות בשיאם ב-2024 לא באולסטאר. דראפט זה מוכיח שצריך להמתין לפחות כמה שנים, עד שיודעים אם השחקן שנבחר ראוי לבחירה שלו.

ב-2017 שוב הסיקסרס של הפרוסס בוחרים ראשונים, ושוב מוצאים שחקן בינוני, ובמקרה של פולץ אפילו שחקן בינוני מינוס, שאני לא מוצא בו שום תכונה או יתרון מיוחד. 50. במקום השני לונזו בול, 70, שמאבד נקודות על כך שהלייקרס וויתרו עליו, ואז ניו אורלינס וויתרו עליו, וגם על פציעות

ב-2018 נמצא את אייטון, עם 40, שהתברר כסתם שחקן בינוני, והיום היה נבחר במקום שדריק לייבלי נבחר בו, הוא אפילו פחות טוב מלייבלי. פניקס שבחרה בו החליפה אותו תמורת שחקנים בינוניים מינוס. במקום השני מרווין באגלי, עם אפס עגול, שמצא את דרכו לוויזארדז, עוד קבוצה שמנסה לחלוב שור, וכנראה יצא מהליגה בקרוב. ואם זוכרים את מרווין וויליאמס ב-2005 אפשר להפיק את הלקח – לא בוחרים מרווין בבחירה השנייה!

ב-2019 הצטרפו זאיון וויליאמסון, עם 70, נכון לעכשיו, בגלל התערובת הזו של פציעות וחיים לא ספורטיביים בשחקן מאד מיוחד, ואת מוראנט, עם 80, נכון לעכשיו, שעד לפני שנה הייתי נותן לו 100, אבל התברר שאמנם הכשרון נדיר, אבל יש גם פציעות ובעיות של התנהגות מחוץ למגרש. אם נראה היה בהתחלה שמחזור 2019 שובר את הנאחס ומספק לנו שני שחקנים איכותיים, אז במבחן הזמן התברר שזה לא מושלם.

ב-2020 יש לנו את אדוארדס, עם 90, שהוא בחירה טובה מאד, ועדיין אני תוהה איך היה מתפקד ללא קונלי כרכז, ושני שומרי ראש כטאונס וגובר, ואת וייסמן, עם 20, שמזכיר את באגלי – לא יודע אם יפלט מהליגה, אבל הוא מקסימום שחקן רוטציה שהיום היה נבחר מחוץ ללוטרי.

נסיים עם 2021, כי כפי שאמרתי אנו זקוקים למספר שנים כדי לזהות את הכיוון של השחקן. בבחירה הראשונה, קייד קנינגהאם, 60, ש דטרויט חשבו שילכו איתו רחוק, אבל בינתיים שיחקו עונה בלעדיו עם הישגים טובים יותר. בבחירה השניה ג'יילן גרין, 60, עם קליעה לא יעילה בכלל, ובפרט משלוש, שנכון להיום אינו השחקן המוביל של יוסטון. השילוב בין גרין לג'בארי סמית' היה אמור לגרום לקבוצה להמריא, אבל בינתיים היא טסה נמוך עם שנגון וקאם ויטמור.

לסיכום – אם מנתחים את הרשימה שהצגתי לא מוצאים אף שנה מושלמת של בחירות אחת ושתיים מוצלחות. אולי 2019 תהיה כזו אם זאיון ומוראנט יקחו את עצמם בידיים, ואולי גם 2022 עם באנקרו והולמגרן.

כמות הנבחרים הלא ראויים בבחירה 2 ממש מדהימה – במקום לקבל סטייק פורטרהאוס, בלא מעט שנים אתה מקבל סטייק בטעם סוליה, שאפילו צ'רלי צ'פלין לא היה טועם ממנו.

ומה עם הבחורה? כל הכתבה מוקדשת לה, הרי אנו עוסקים באשליות, והיא כמובן אשליה מופרעת, אבל יש מנהלים שזכו לממש את האשליה שלהם – לברון ודוראנט למשל הביאו אליפויות ומימשו ציפיות מעל ומעבר.

המתמטיקאי הדגול ג'ון פורבס, זוכה פרס נובל לכלכלה ומומחה למשוואות דיפרנציאליות, נהג לומר לאשתו שכל יריעה רימינית ניתנת לשיכון איזומטרי במרחב אוקלידי כלשהו. הבנתם? אני לצערי לא!

Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אדואדרס וגה זה ציון 100 כבר היום.
ברנינאני זה שם של קוסם או אמן אופרה אצה צודק

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

אדוארדס קיבל אצלי 90 לא רחוק מ 100.יגיע ל100 אולי כבר בשנה הבאה.

דוקטור רזי הופמן
05/06/2024 7:41:17

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
יופי לי טופי.
תכתוב עוד ותביא כנאפה מכפר יאסיף

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

כפר יאסיף,נחכה בסבלנות.בסופו של דבר האיזור ירגע.שמעתי שהם טובים לא רק בכנאפה.

דוקטור רזי הופמן
05/06/2024 10:01:47

נכון, טובים גם בכאפה
תיזהר מכיפכופים

Om3r
Om3r
05/06/2024 10:48:48

מצחיק שהבחירה השנייה השנה של הויזארדס. מה כבר יכול להשתבש במצב כזה?

Avri
Avri
05/06/2024 13:42:53
Reply to  Om3r

דווקא בדראפט הקרוב הסיכון נמצא בכל בחירות הלוטרי. 

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  Avri

בדראפט הקרוב יהיה קשה להתאכזב,מאחר וממילא צופים לך כשלון.
אשליה היא נגזרת של ציפיות מוקדמות,אם אין ציפיות אין אשליות.
כשאני אוכל סנדויץ של לחם נחמד עם ריבה ,אני לא מתאכזב ,כי מראש לא ציפיתי לגורמה.

אטאפומה
אטאפומה
05/06/2024 11:10:24

יפה מאד.
מאלף .
הלוטרי נוא בלוף ומכאן ניתן להבין ץאת המצב של פילדלפיה מצד אחד.
אך מצד שני יש לנו חידות בדמויות צט
וומביאמה.
כיוןן מעניין לשיבה מקורית .
הבחרה תותחית לדעתי טעית ,
קודם כל נשים,אחר כך תחביב !

Avri
Avri
05/06/2024 13:41:42

טור מצויין שמאיר נקודה חשובה. תודה. 

אם יש למישהו זמן ועניין בעבודת מחקר רצינית – יהיה נחמד לקרוא טור/מאמר (כי תכלס צריך להשקיע) שיבדוק בצורה ביקורתית את הערך טריידים של בחירות דראפט. לדעתי הלא מלומדת, בחירות דראפט מוערכות ביתר. הערך טריידים שלהם שווה יותר מערך שלהם בפועל. יהיה מעניין להשוות – בפרספקטיבה של זמן – את השחקן שעבר בטרייד אל מול השחקנים שיצאו מאותן בחירות דראפט שהועברו בעדו, ולראות האם הבחירות האלו אכן היו שוות את המחיר.  

Berch
05/06/2024 13:54:59

טור מעולה
איך…. איך לא לומדים מהנסיון, בטח בכל מה שקשור במרווין וויליאמס
🤣

מנחם לס
05/06/2024 15:58:45

מ"ה? לא הבנת "כל יריעה רימינית ניתנת לשיכון איזומטרי במרחב אוקלידי"? אז חזור לבי"ס.
אגב, דווייט האורד לא שווה 80

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  מנחם לס

אני בטוח שבין מגיבי האתר יש מי שמבין את התיזה של פורבס.אני בחטאיי הרבים לא יכול גם אם אחזור לבית ספר להבין את הפסוק.בסך הכל זו תיזה מאוד,מאוד,רצינית.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

תודה לכל מגיב.ותודה גדולה למי שצרף את השיר הנהדר של סרוסי.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
05/06/2024 16:07:40

בן סימונס מקבל ציון גבוה יותר מאיטון? לא מעריץ גדול, או בכלל, של האחרון, אבל לפחות הוא עוד משחק כדורסל. זה אמור לתת לו כמה נק' בונוס, לא?
תודה רבה מהפנט, כיף לקרוא

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

סימונס היה נדמה לי פעם אחת אולסטאר.כמובן שזה לא מדע מדוייק.יכול להיות שכבר בשנה הבאה ההערכה לגבי שניהם תשתנה.עם סיכוי גבוה יותר לאיטון.

bobby
bobby
05/06/2024 17:37:25

פוסט מעניין מאוד! באמת שנדיר למצוא מחזור עם 1+2 שמוכיחים את עצמם.. מסכים שבנקרו והולמגרן נראים דווקא מבטיחים, אבל צריך לתת להם עוד 3-4 עונות להתבשל. בדגש על צ׳ט שצריך להראות שהוא לא פציע (העונה סהכ עמד במשימה).
אחחח מרוויח וויליאמס, לא אשכח שהשתתפתי ב-05/06 באיזה לידת פנטאזי, ואיפשהו לקראת סוף ה״דראפט״ של הליגה החלטתי ללכת עליו. אמרתי וואלה, שחקן בחירה 2, צריך לתת מספרים יפים לא? אוי, כמה שטעיתי.. לא היה אפור ממנו. תארו לכם שההוקס אשכרה לא בחרו בכריס פול ודרון וויליאמס.. היו יכולים לקחת את המועדון שנות אור קדימה. מק״ג הוא מאותו קו ייצור, הזוי איך שארלוט הלכו עליו ב-2012 ופספסו את ביל ולילארד.

אשך טמיר המקורי
05/06/2024 18:56:19

אני ממש אוהב את הפתיחות שלך.

לגבי משפט הסיום.
לא הבנתי אבל לדעתי זה משהו מיני סוטה.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

קראתי מתוך סקרנות על גיאומטריה דיפרנציאלית, ואז נתקלתי במשפט שלא הצלחתי ,אבל לא הצלחתי בכלל להבין,וזה לא קורה לי לעתים קרובות.המשפט פשוט נתקע לי במוח.ואמרתי לעצמי ,זה יהיה משפט הסיום.כי בעצם אנו למעשה לא מבינים את תהליך הדראפט.חושבים א יוצא ב.

תומר
תומר
05/06/2024 20:41:41

למה לעצור בבחירה שניה? בוא נראה את הבחירות השלישיות באותן שנים – כרמלו אנטוני (100), בן גורדון (70), דרון ויליאמס (80), אדם מוריסון (מי? 10), אל הורפורד (70), או ג'יי מאיו (נגיד 40, בכל זאת היה בחמישיית הרוקיז), הארדן (100), דריק פייבורס (50), אנס קאנטר (70), ברדלי ביל (90), אוטו פורטר (40), ג'ואל אמביד (100), חליל אוקאפור (30), ג'יילן בראון (100), ג'ייסון טייטום (100), דונצ'יץ (100), אר ג'יי בארט (70), לאמלו בול (60), אבן מובלי (80). לא התעכבתי המון על הציונים ולגבי חלק מהשחקנים פשוט לא זכרתי אבל ברור שפה יש הרבה פחות פלופים

ולסיום, אם כבר באנו לטרחן, משטחים רימניים ולא רימיניים והמתמטיקאי המפורסם הוא לא אחר מג'ון נאש שעליו מספר הסרט 'נפלאות התבונה' (שהתפרסם יותר בתורת המשחקים אבל היה חזק מאוד גם בגיאומטריה דיפרנציאלית)

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
Reply to  תומר

בחירה ראשונה ושניה זה שיא האשליה.לא בחרת ראשון בבחירה 2 אתה יכול לקבל את דוראנט.
שים לב שבגדול הבחירה השלישית יוצאת הרבה יותר מוצלחת מבחירות מס 2.יש רק שני שחקנים שלא עומדים במדד האשליה מכל הרשימה שהצגת.מייקל גורדן הוד מעלתו זה גם בחירה 3.מס 2 היה בואי שאולי היה מקבל 30.בגדול אתה עולה על נקודה מאוד חשובה.
מה קורה בבחירה 1+2 שהם גבוהות יותר? אתה בוחר חלום! לאחר מכן כנראה השכל וההגיון עובדים טוב יותר.

ירון, החלום
ירון, החלום
09/06/2024 10:15:17

בס"ד
הרגת אותי עם תאביט. ועם נפתלי בנט.
מסקנה, בדראפט שיוצג מרווין וויחיאמס השני, תבחרו אותו ראשון?