You are currently viewing כוחה של אליפות – כיצד טבעת תשפיע על תדמית הזוכים? / הגולש להב

כוחה של אליפות – כיצד טבעת תשפיע על תדמית הזוכים? / הגולש להב

להב הוא קורא אדוק של האתר ופריק NBA מושבע. זהו מאמרו הראשון לאתר.

עונת ה-NBA מגיעה לנקודת השיא שלה בדמות סדרת הגמר, ואנו כאן כדי לדבר על איך השגת התואר הנכסף תשפיע על תדמיתם של המועדונים, הכוכבים והמאמנים שנמצאים בשני צידי המתרס.

לגביע לארי אובריין ישנן משמעויות רבות בתרבות הכדורסל האמריקאית. מעבר לכבוד, יוקרה ותהילה, הגביע מהווה נדבך חשוב במורשתו של כל שחקן NBA אשר זוכה בו, וילדים רבים המשחקים כדורסל ברחבי העולם תולים בו את תקוותיהם וחולמים להגיע לרגע שבו יוכלו להתמודד על הזכות להניפו. להגיע לסדרת הגמר ולהתמודד על הגביע הנחשק הוא לא דבר של מה בכך, שכן זכייה בטבעת אליפות יכולה לשנות קריירות ונרטיבים שונים מן הקצה אל הקצה.

בוסטון סלטיקס

המועדון המעוטר ביותר בתולדות הליגה (במשותף עם הלייקרס), זכה באליפות אחת בלבד מאז 1986, ב-2008 עם קבוצת הכוכבים האדירה שנבנתה שם. מאז, הסלטיקס היו קרובים אך לא השכילו לעשות את הצעד הנוסף. אליפות לצד הירוק תעצים את כוחו של הפרנצ'ייז, תעלה אותו לפסגת הזכיות באליפויות, ותוריד את הלחץ העצום בו נמצא אחד המועדונים האהודים והלחוצים בליגה.

ג'ייסון טייטום

טייטום הוא אחד הסופרסטארים הטובים בליגה, בכך אין ספק. עם זאת, הוא ככל הנראה הכוכב שסופג את כמות הביקורות הגדולה ביותר מאוהדי ופרשני הליגה, במידה ומוציאים את לברון ג'יימס מהמשוואה. עידן הפורוורד בסלטיקס אופיין בעיקר בחוסר אופי ויכולת להגיע לפסגה הנחשקת, ואם יוכל לשים את הספקות והלעג שהוא מקבל בצד, יוביל את בוסטון לאליפות, אז יירד ממנו קוף ענק מהגב, וגם טובי הציניקנים לא יכולו להישאר אדישים לכך.

ג'יילן בראון

הכוכב השני של הקבוצה, שכמו חברו סופג המון ביקורות ברחבי הליגה. הוא חתם בקיץ האחרון על החוזה הגדול ביותר בהיסטוריה של הליגה, מהלך שגרר עימו שלל של הרמות גבה ותהיות האם הוא שווה את סכום הכסף שניתן לו. עד כה, לא הוכיח בראון שהוא מאזן בין רמת הכסף אותה הוא מרוויח לבין היכולת שהוא מציג על המגרש. בפלייאוף הנוכחי, במיוחד בסדרה נגד אינדיאנה, הוא החל להיכנס לקצב, ואם יצליח לסחוב את בוסטון לתואר, חוזהו לא יטריד אף אוהד.

ג'ו מאזולה

ככלל, הקבוצה כולה חוטפת המון ביקורות, דבר שאינו פוסח על האיש העומד על הקווים. נטען כי הוא חסר ניסיון, לא שולט במשחק כמו שצריך ובעל שיטת משחק לא סדורה. ככל שהזמן חולף, מאזולה צובר יותר ויותר ניסיון, שולט בשחקניו ומוציא מהם את יותר. טבעת אליפות תוכיח כי ביכולתו לנהל שחקנים ומצבים ברגעים הגדולים והלחוצים ביותר, תקפיץ את מעמדו ברחבי הליגה ותהווה תעודת יושר למינויו בבוסטון.

דאלאס מאבריקס

נדמה היה כי בשנים האחרונות המועדון מטקסס לא מצליח למצוא את הנוסחה ולשלב את השחקנים הנכונים לצידו של לוקה דונציץ'. הכל השתנה בעקבות הטרייד דדליין הנהדר בו הקבוצה הוסיפה לשורותיה מספר שחקנים חשובים. זהו הגמר השלישי של המועדון בהיסטוריה, והראשון מאז 2011, בו כזכור זכה לאחר אחת מריצות הפלייאוף הגדולות בהיסטוריה. אליפות תהווה רגע מכונן עבור הפרנצ'ייז, והוא יהפוך לקבוצה המדורגת חמש הראשונה שזוכה בתואר.

לוקה דונצי'ץ

אחד השחקנים הטובים בליגה, אם לא הטוב שבהם. מופיע בחמישייה הראשונה של העונה 5 עונות ברציפות ומעמיד מספרים היסטוריים. אליפות תכניס לטופ 5 של האירופאיים הגדולים בכל הזמנים, ההשוואות לדירק נוביצקי יתפסו תאוצה והוא יהפוך לאגדה בדאלאס. דברי ההלל והשבחים שהוא יקבל ממומחים ואוהדים יישאו אותו על הגל למשך כל הקריירה שלו. גם אלו שסולדים מכך שהוא מתבכיין לשופטים לא יוכלו להישאר אדישים אם יוביל את הקבוצה לאליפות ראשונה מזה 13 שנים.

קיירי אירווינג

לאחר שיצר לעצמו תדמית בעייתית והיה לא רצוי בכל מקום שהיה בו, הוא הגיע לטקסס במהלך העונה שעברה. הגארד הוכיח שביכולתו להתמתן, לקבל את מקומו ככינור שני ולהיות הסייד קיק המושלם לצד לוקה. אליפות שנייה שלו תמצב את מעמדו כאחד הגארדים הגדולים בתולדות הליגה, ותראה את הרב גוניות הטמונה בו. כזכור, דאלאס התקשתה במהלך השנים האחרונות לייצר עבור לוקה סביבת עבודה ראויה, ונראה כי אירווינג משמש כשחקן שהוא היה זקוק לו בדיוק.

ג'ייסון קיד

בדומה למאזולה, גם קיד היה נתון לביקורות כמאמן. טענו כי הוא לא מסוגל להוביל את הסגל המוכשר של הקבוצה למקומות לו הוא ראוי וכדומה. העונה הזאת הוא מוכיח לכולם את יכולות האימון הגבוהות שלו, שליטתו בסגל והבנת המשחק הנהדרת שלו, שהייתה לו עוד מימיו כשחקן במועדון. אפרופו זה, קיד זכה עם הקבוצה באליפות היחידה שלה בשנת 2011, כך שהוא כבר שרוי במעמד של אגדה בעיר. אם ישכיל להוביל אותה לטבעת נוספת עתה, יעלה מעמדו לדרגת אל ומעמדו כמאמן בליגה ירקיע שחקים.

Subscribe
Notify of
18 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הזדמנות שספק אם תחזור לגל אחת מהקבוצות האלה

דוקטור רזי הופמן
05/06/2024 7:28:07

יקירי, אני לא חושב כמוך. יהיו לסלטיקס בהרכבה הנוכחי וגם לדאלאס עוד מספר הזדמנויות ללכת על כל הקופה ולקחת אותה.

NBA בדם
05/06/2024 11:27:30

בעיקרון אתה צודק, כי לוקה, טייטום ובראון צעירים, אבל חלונות בnba יכולים להיות הרבה יותר קצרים ממה שנדמה.

דוקטור רזי הופמן
05/06/2024 11:40:35
Reply to  NBA בדם

מי עוד?
יש עוד שתי קבוצות באמת טובות עם עתיד מזהיר אוקיסי ודנוור אולי גם מיני.
לדעתי, טייטום ובראון רק מתחילים להתקרב לפריים שלהם!

דוקטור רזי הופמן
05/06/2024 7:30:10

המאץאפ הכי מעניין מבחינתי בסדרה הזו הוא בין קיד למאזו.
זכור לי שלא מעט אנשים פה ירדו על איכות האימון של קיד במהלך השנה אבל נראה שהוא יודע מצוין איך לנהל את המשחקים כשהכסף הגדול על השולחן.

דוקטור רזי הופמן
05/06/2024 7:33:29

עוד תוספת קטנה
הלייקרס כבר עברו את הסלטיקס, אני בטוח שזה מה שהעז לברון חושב שהרי יש לו עוד תואר טורניר חצי עונה עם הלייקרס. זה צריך להיות נדבך במוטיבציה שגרוסבק צריך לנטוע בשחקנים לפני שהסדרה תתחיל.

סוסמעץ
סוסמעץ
05/06/2024 7:37:17

אם אני לא טועה, יוסטון לקחה את האליפות השניה שלה, ב95
מהמקום השישי.
==
אז דלאס לא יעשו היסטוריה מהמקום החמישי

עידו גילרי
05/06/2024 7:43:01
Reply to  סוסמעץ

איך זה סותר את מה שהוא כתב?

NFS
NFS
05/06/2024 8:34:46

חחח

NFS
NFS
05/06/2024 8:38:09

תודה להב.
כמובן שיש עוד כמה סיפורים מעניינים –
קיירי חוזר לבוסטון (שבעצם זרקה אותו. גילרי תקן אותי אם אני טועה).
פורזינגיס מול דאלאס (שבעצם זרקה אותו)
אולי אליפות להולידיי אחרי שמילווקי זרקה אותו.
אולי אליפות להורפורד קשישא.

עידו גילרי
05/06/2024 8:40:01
Reply to  NFS

אתה טועה…

NFS
NFS
05/06/2024 9:24:19

חחח. אז מה היה שם?

עידו גילרי
05/06/2024 9:26:27
Reply to  NFS

הוא זרק אותם…

דוקטור רזי הופמן
05/06/2024 10:05:57

הוא זרוקר?…

בעצם וכו'

NBA בדם
05/06/2024 11:33:07

תודה רבה להב.
טייטום ובראון חייבים את האליפות הזאת כמו אוויר לנשימה.
את לוקה זה יהפוך מעבר לתואר הזמני של השחקן הטוב בעולם, לפנים של הליגה באופן רשמי.
קיירי ישודרג למעמד של אחד מהסגנים הטובים בהיסטוריה.
יש המון על הפרק, אבל לכוכבי בוסטון יש יותר מה להפסיד ולכוכבי דאלאס יש יותר מה להרוויח.

דוקטור רזי הופמן
05/06/2024 11:42:17
Reply to  NBA בדם

+1966

מנחם לס
05/06/2024 16:02:45

נהניתי מאד מכתיבתך להב. אנא המשך לכתוב ולתרום לנו!

Berch
05/06/2024 16:50:30

אחלה טור
יאללה שיתחיל