You are currently viewing מהנעשה בעירנו (בוסטון) / יוסי ברקלי

מהנעשה בעירנו (בוסטון) / יוסי ברקלי

עוד יומיים לתחילת סדרת הגמר הגדולה, וזו ההזדמנות לשתף אתכם בתחושות של אזור בוסטון לקראת הגמר, שם הטור (למי שלא מכיר) הוא מחווה לאחד מהכותבים הגדולים בשפה העברית עלי מוהר. 

בוסטון מגיעה לסדרה הזו בעמדה מעניינת. סוכנויות ההימורים מציבות אותה אמנם כפייבוריטית לנצחון, אבל במקביל יש סנטימנט (מוצדק או שלא) שהסיפור הזה צמוד יותר ממה שנראה. הסנטימנט, בתוספת של לוקאל פטריוטיזם – הסבר בהמשך –  מייצר פה תחושה חזקה של "כל העולם נגדנו". כאוהד הפועל, קל להזדהות. בוסטון קצת מזכירה את מה שהיה אומר לוי אשכול – "שמשון דער נעבעכדיקער" – שמשון המסכן…

לפני כמה שבועות, סטיבן A אמר (תוך שהוא מצטט טקסט עלום שנשלח אליו), שלג'ילן בראון יש attitude שגורם לחוסר אהבה כלפיו בליגה והופך אותו לבלתי שוויק (מלשון שיווק). בראון מצידו תבע את עלבונו, ובעיקר דרש לראות את הטקסט שהביא לכל השיח הזה. הסיפור הזה התחיל מחול שדים, במסגרתו נראה שהתקשורת הארצית מחבקת את דלאס ומנסה לחפש בכוח את בוסטון. המשפט הזה נכתב בחוסר אובייקטיביות מוחלט מצידי, הנרטיב של כולם נגדנו כבר יושב לי טוב.

פסקה על תקשורת הספורט פה – לכל אזור יש את תחנות הספורט המקומיות שלו, כשחייתי בקליפורניה התחנה האהובה עלי הייתה 95.7 the game, ועכשיו בבוסטון אני מכור קלות ל-98.5. השיטה דומה – התחנות המקומיות הן תחנות בנות של הרשתות הארציות, יש רצועות שידור שהן ארציות – אבל הרוב מקומי. וכמעט בכל התוכניות,  מלבד מגישים דעתניים (לא עשיתי סקר, אבל לרוב הם שני גברים בגילאי 50 פלוס) מרכז התוכנית הוא הטלפונים של האוהדים, ודעתם על המצב. המבנה הזה נותן תחושה יחסית טובה להלך הרוח ברחוב הספורטיבי, ומכיוון שגם המגישים, הם בתכלס אוהדים – יש נטייה קלה של התוכניות האלו להיות בצד הביקורתי. ניקח את יחסי בראון וטייטום כדוגמא, יצא לי לשמוע לא אחת ברדיו המקומי השערות על טיב היחסים בניהם, אבל, כשהתקשורת הארצית מתחילה לחטט – מתרחשת התיישרות מרשימה לצד הקבוצה המקומית. 

אבן נוספת בתחושת כל העולם נגדנו התווספה כשבראון לא נבחר לאחת מחמישיות העונה. הקבוצה סיימה את אחת מהעונות הסדירות הכי מרשימות בהיסטוריה של הליגה, אבל בניגוד ללייקרס או לפיניקס ששלחו שני נציגים לחמישיות – בבוסטון זה היה רק טייטום. בראון, שאחרי החוזה הענק שחתם כולם חיכו לנפילתו – דווקא לא איכזב. הוא אומנם ירד בנתונים הסטטיסטים, אבל השתלב טוב מבעבר בשטף המשחק, ונתן הגנה טובה. כשזכה בתואר המצטיין של גמר המזרח, לא רק שהוא הופתע, אלא גם אמר שהוא אף פעם לא זוכה בשום דבר. אימוץ הנרטיב הכללי, באופן אישי. אותו מעמד גם היה הזדמנות של אחת התוכניות ב-ESPN לבדוק את רוחב החיוך של טייטום ולהכריז על חוסר אהבה בין השניים. זה כבר הוביל להתפוצצות ברדיו המקומי – תוכניות שלמות שהוקדשו לעובדה שאנשי ESPN לא עיתונאיים, שהם בדרנים שמחפשים תשומת לב, ועוד. ועוד. 

הפרק האחרון במאבק הארצי מקומי נרשם כשג'יי ג'יי רדיק התראיין לתוכנית מקומית, ובתכלס לא אמר שום דבר, התחמק משאלות (כשנשאל לגבי המאמנים לדוגמא, אמר שכל הארבעה מצויניים) והיה דיפלומט ולא פרשן. השיחה הזו הייתה לא נעימה לשני הצדדים, ולמרות שמסגרתה רדיק דווקא פירגן לסלטיקס, יום אחר כך הוא כבר תהה האם בבוסטון בכלל ישמחו אם יזכו באליפות. כן, החמיצות בשיחה הגיעה למקום שבו המנחה המקומי מנסה לשכנע את רדיק שלא תמיד הקבוצה הטובה יותר מנצחת. הם כנראה לא היו מסכימים על שום דבר.

אז זה המצב פה בבוסטון, שיחות המאצ'אפים מפנות את מקומן למריבות וקטנוניות. אבל היי, אנחנו אוהבים ספורט לא רק בגלל הגובה שלייבלי קופץ אליו בעוד האלי-הום, אלא בעיקר בגלל שמדובר בבני אדם, על החוזקות והחולשות, הגבהים והתחתיות. לכן הסיפור של קיירי כל כך דומיננטי – זו לא רק החזרה הפיקנטית לבוסטון, מדובר בשחקן שזו הייתה ההזדמנות האחרונה שלו, שהיה בשפל אחרי שיא מרשים וצעיר. סיפור גאולה. לכן אנחנו עוקבים לראות אם טייטום סוף, סוף, ייפתח אופי מנצח.

ולכמה נקודות לסיום – 

הסלטיקס עשו גמר מזרח בשש משמונה השנים האחרונות, זהו גמר שני בשלוש שנים – קבוצה חזקה, בנויה טוב שהבסיס שלה רץ יחד.

לצד ההתלהבות (המובנת) מדלאס, הדרך המאוד קלה של בוסטון לגמר גרמה להרבה ספקנות לגביה, וכנראה להרבה שיעמום לגבי מה שכבר אפשר לכתוב עליהם.

לא זכורה לי סדרת גמר שבה שום תוצאה לא תפתיע (מלבד אם הסדרה תיגמר בארבעה או חמישה משחקים) – הכל יכול לקרות, ובכל מגרש!

פורזינגיס כשיחזור, לא רק יתרום לקבוצה נקודות (20 בממוצע), ריבואנדים ואת שחרור הצבע מהגבוהים של דלאס – הוא בעיקר יתרום גם עם החיוך שלו, ועם האנרגייה החיובית שכל כך חסרה לבוסטון.

ממשיך עם ההימור – בוסטון. בשש או שבע. איזה כיף שכבר מתחיל! 

Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מקור עלום דיווח לי שבתום העונה, בדומה לבית של פול רביר, גם ביתו של דרק וייט עומד להפוך למוזיאון פתוח לקהל הרחב. המבקרים הרבים יוכלו לסקור את אוסף נעלי הכדורסל, כמו גם לבחון בעיון את המשקע שהותיר שייק הבריאות בבלנדר.
.
תודה רבה יוסי, (תשנה מיוסי ברקלי ליוסי MIT? ;-), אחלה פוסט.

asaf
04/06/2024 6:50:38

איך? איך פופ ויתר עליו? דרק וויט כוכב עליון

אשך טמיר המקורי
04/06/2024 12:38:46
Reply to  asaf

פופ נתן ופופ לקח.

ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
04/06/2024 7:11:13

יש גם ברקלי בבוסטון;) בעברית זה אפילו מאוית אותו דבר

גיא הירוק
04/06/2024 5:09:50

אחלה פוסט, ממש!
New Journalism של ספורט, לקצה.

מעניין יהיה לראות האם תחושת ה-אנחנו נגד כולם תורגש במשחקה של הסלטיקס. מול שחקן כמו לוקה צריך את האנרגיות הנוספות הללו…

gogo
gogo
04/06/2024 5:32:29

תודה על שידור האווירה הבוסטונית
בוסטון טיים..
גם לתחושתי דאלאס קבוצה יותר מרגשת אבל בוסטון לוקחת ב 7

asaf
04/06/2024 6:49:49

פוסט נפלא יוסי. ומחווה נפלאה לעלי מוהר שהיה כותב ענק (כאוהד הפועל כמובן שאין על המוטו שתבע לתחזית השבועית- נפרק אותם. 1-0)

ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
04/06/2024 7:08:59

יאללה בוסטון! אני עשיתי את הדרך ההפוכה ממך, מבוסטון לקליפורניה, ומתגעגע לאווירת הספורט המדהימה של ניו אינגלנד (פחות למזג האוויר;)). אנשים לא מבינים כמה בניו אינגלנד הכל זה סביב הספורט. זו לא שאלה אם אתה הולך עם הודי וכובע של קבוצת ספורט, זה רק אם אתה עם הסמל של הרד סוקס, הפטס, הברונס, או הסלטיקס עלייך באותו יום. כבר הודעתי לאשתי שאם יש פארייד השנה (555) אני והבכור טסים. אחרי שני פאריידים של הרד סוקס ושניים של הפטס בתשע שנים שגרנו בבוסטון רבתי, אין מצב שאני לא שם בשביל הסיז.

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 7:59:17

אם היית עולה לגמר של הסלטיקס, הכרטיסים הכי זולים למשחק הראשון הם בסביבות ה 850$ וזה מגיע לכמה אלפים טובים למקומות היותר טובים.

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 7:56:22

מצוין יוסי
טוב לשמוע קצת על האווירה ורעשי הרקע בבוסטון בקשר למשחק.
הסלטיקס צריכים להשתמש בכל הקטעים הפחות טובים של התקשורת בתור דירבון לשחקנים. מקווה שטייטום סוף סוף יסתום לכולם את הפה כי הוא טוב מאד וגם בראון טוב מאד. TD צריך להיות מבצר בסדרה הזו ולא משנה מה לוקה יעשה.
הסלטיקס נצחו פעמיים העונה את דאלאס פעם עם אל כפותח ופעם עם הג'ירף הלטבי וזה צריך להיות המוטו, ניצחנו ושוב ננצח.
אני חושב שדאלאס יתנו הכל במשחק הראשון על מנת לבטל את הביתיות של הסלטיקס. מאזו צריך לבוא מוכן לכך שזו המטרה של דאלאס. זה לגמרי ברור.

שי אבן צור
04/06/2024 8:15:33

עלי מוהר היה נפלא! יופי של מחווה!
ככה זה בעיתונות, מקורות נשארים עלומים אם הם חפצים בכך. ברגע שעיתונאי חושף מקור הוא כבר לא עיתונאי

Zivo
04/06/2024 9:15:05

כתוב נהדר. בסוף זה מתמצה בשאלה שאף אחד לא יודע לענות עליה האם טייטום מסוגל לתת תפוקה גדולה ויציבה בגמר. ברור שללוקה יש את זה, אף אחד לא יודע לגבי טייטום. כנראה שהתשובה היא לא ואז יש המון משתנים שצריכים לקרות כדי שבוסטון יצליחו לקחת אליפות. ג'רו הולידיי זה בהחלט שינוי לטובה המעונות הקודמות. לעומת סמארט למשל.

Eladkatz
Eladkatz
04/06/2024 9:19:02

תודה יוסי, נהדר.
אני חושב (ומקווה…) שהסנטימנט לטובת דאלאס, וזה טוב לבוסטון. הם לא יהיו שאננים. אם הם יהיו במוד "פאק יו" מההתחלה ולא יפלו לבנאליות שמאפיינת אותם לפעמים, דאלאס לא תוכל לעצור אותם.
בוסטון ב-6

Berch
04/06/2024 9:38:18

איזה כיף לך להיות בעיר ספורט במעמד הזה.
אפשר להבין לגמרי
מרגישים את הגמר באוויר….
מזכיר לי את הימים לפני 16 שנה ושבוע, הימים לפני שחולוניה לקחה אליפות ראשונה
😍

Air Canada
Air Canada
04/06/2024 9:47:36

תודה רבה. אני חושב שלבוסטון יש את תחושת הכל העולם נגדנו כי הם הפייבוריטיים הגדולים במזרח וכולם רוצים לראות אותם נופלים.
לדעתי בוסטון ב6

מנחם לס
04/06/2024 16:44:59

פוסט מעולה ביותר. גם התוכן וגם הכתיבה.
מזמן לא התרגשתי לפני פלייאוף כפי שאני מתרגש הפעם: הסלטיקס נראית ונשמעת (במדיה) כמו הדוב הגדול והמכוער נגד דאלאס הקטנה, המסכנה. אין לי בעייה עם זה: הדוב המכוער ידרוס ואז יאכל את האיילה הנחמדה. אין שאלה שהרוב מקווים שהאיילה תמצא דרך לנצח את הדוב, אבל הסיכויים הם קטנים.

וניל טרופי
וניל טרופי
04/06/2024 17:04:46

תודה יוסי ואני מקווה שתצליח להכנס למשחקים ולשדר לנו מהשטח בבלוג החי. אומרים על טייטום הרבה דברים כבר כמה שנים כי הוא התחיל הכי חזק שלו בליגה וכמו במבצע סבתא ציפו שיגביר כל הזמן. אז השנה הוא העלה את כמות הריבאונדים והאסיסטים בפלייאוף וירד טיפה בנקודות. יש לו את היכולת לחלק לחברה מסביב השנה ולא לאלץ זריקות קשות. יש לו את היכולת להיות השומר של לוקה עם הגודל הכוח והזריזות שלו ואפילו החוכמה מתי ללחוץ אותו ומתי לתת ללוקה לשחרר זריקות הייל מרי. טייטום בקלות יכול להגיע לטריפה דאבל בכל משחק בגמר וזה לדעתי וואחד מפתח לניצחון. אסור לבוסטון ללכת אליו לזריקה אחרונה אלא לראות שוב את השלשה של האחרונה נגד אינדיאנה, בראון חודר, טייטום על הקשת פנוי ההגנה מפקירה את דירק וויט סוויש. הכל פתוח בגמר.

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 18:08:31
Reply to  Yosi Berkeley

תיכנס רק בפסקי הזמן ובמחצית ורק אם אתה לא בשוונג כתיבה לסיכום.

ibartura
ibartura
04/06/2024 17:05:49

אוי אוי אוי – אני אוהד בוסטון וחושש מאוד – תמיד יש ציפיות גבוהות והייתה עונה מדהימה אבל(!) – יש תחושה שב״זמן אמת״ בוסטון לא יצליחו לתפקד (ראו הפסד בסדרה שנה שעברה למיאמי – שעל הנייר היא קבוצה הרבה הרבה פחות טובה – גם מדאלאס). אז נראה – עד עכשיו בוסטון לא עמדה מול יריבה רצינית… בנוגע לכתבה – ממש מדהים מאד נהניתי לקרוא על האווירה בבוסטון – באמת עיר מדהימה של ספורט…
Go Celtics

האווי לאסוף
האווי לאסוף
04/06/2024 17:23:23

אין מה לעשות, כל קבוצה מחפשת את הנרטיב שלה, שירים אותה עוד קצת. לדאלאס, האנדרדוג, יש את זה באופן טבעי, ואם חסר לה לוקה נראה כמו טיפוס שתמיד מוצא מוטיבציה (קצת כמו הוד אווירותו, שידע להפוך כל מילה קטנה לדלק מטוסים). בוסטון, עם הדרך היחסית קלה שלה לגמר והדומיננטיות בעונה הרגילה, מחפשת גם לה מקורות דלק חליפיים. חוסר הפירגון לבראון, חוסר האמונה בטייטום, נקווה שמשהו מזה ידליק אותם.
תודה רבה יוסי, מקווה שתהיה לך ולכולנו סדרת גמר מופלאה וירוקה

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 19:24:19
Reply to  Yosi Berkeley

פה אני חולק עליך, צריכים למצוא את הדרך לכבות אותו ואת קיירי או לפחות אחד מהם. ובבקשה שדברי לא יוצאו מהקשרם על ידי הנשמות הטהורות…

thetroll
thetroll
04/06/2024 19:32:24

כתוב מעולה תודה רבה.
בוסטון קבוצה הרבה יותר מדאלאס בעייני שבה שיתקת את לוקה – ניצחת.
אבל אני די בטוח שלמרות שבוסטון קבוצה יהיה קשה לקחת בלי התעלות של טייטום.
אני עוקב אחריו מאז כניסתו לליגה.
אני מקוה שיצליח. זה לא הולך להיות קל. הכל עליו.

Last edited 21 days ago by thetroll
אטאפומה
אטאפומה
04/06/2024 22:50:07

יוסי תרשה לי להוסיף לפוסט את השיר המתאים ?:
https://youtu.be/ykkSqpoJPKI?si=ekcv83swJx_v9Q5j

אטאפומה
אטאפומה
04/06/2024 22:57:38
Reply to  אטאפומה
ירון, החלום
ירון, החלום
06/06/2024 21:52:00

בס"ד
תודה רבה ממש נהדר.
בוסטון הם לא קבוצת אנדרדוג קלאסית, דווקא קיירי ולוקה יותר כאלו.
לא אתפלא אפילו אם הסדר. תיגמר ב 5 משחקים,
לא יודע לטובת מי.