You are currently viewing מעורב הופס ליום שלישי: כמה 'אינטיליגנט' צריך להיות כוכב ספורט קבוצתי? / מנחם לס

מעורב הופס ליום שלישי: כמה 'אינטיליגנט' צריך להיות כוכב ספורט קבוצתי? / מנחם לס

1.חמש סיבות שדאלאס יפרקו את בוסטון בגמר (לא דעה שלי; זאת כותרת המאמר מאת וויל מילר מ-FANSIDED)

וויל מילר מ-FANSIDED טוען שדאלאס תפרק את בוסטון בגמר ה-NBA. הוא מתחיל את מאמרו כך:

Luka Doncic and Kyrie Irving finished with 36 points each in Dallas' Game 5 victory, as they've proven that they can make quick work of any opponent when they are fully dialed in offensively, especially when you take into consideration how consistent Dallas' defense has become ever since the trade deadline.

The fashion in which Dallas' roster has synchronized together throughout the second half of the regular season and in these playoffs has been beautiful to watch, and it has given the Mavericks a fighting chance to beat anyone in a seven-game series.

עכשיו הוא נותן 5 סיבות שהמבריקס לא סתם ינצחו, אלא 'WILL DESTROY' – יהרסו – את הסלטיקס.

*סיבה חמישית: לדאלאס יש ספסל עמוק יותר וטוב יותר מאשר לבוסטון

ייתכן והחמישייה של הסלטיקס עם תרו הולידיי, דריק ווייט, ג'יילן בראון, ג'ייסון טאטום, וקריסטפס פרז'ינסקי היא חזקה יותר מזו של המבריקס – (וזאת אומר אני, מנחם לס: 'חמישייה טובה יותר'? גם זה נתון לויכוח כי היו הרבה 'חמישיות' טובות יותר מזו של הבולס, אבל מייקל ניצח עם חמישיות 'נחותות', אבל לחמישייה של הבולס היה אחד, מייקל ג'ורדן, שליריבות לא היה), אבל לדאלאס ישנו ספסל מעולה ועמוק יותר מזה של הסלטיקס!

במשחק הרביעי של הסלטיקס נגד אינדיאנה הם היו בצרה אז פנו לספסל. מי היה להם? פייטון פריצ'רד, קסווייר טילמן, וסם האוזר. הם קיבלו י-ח-ד 32 דקות, ובקושי עזרו.

דאלאס? כשהם היו בלחץ נגד מינסוטה הם מיד פני אל דנטה אקסום, ג'אש גרין, וג'יידן הרדי שקיבלו 'BIG MINUTES' וכענו ב-'BIG GAMES', ולא, לא שכחתי את מקסי קלבר שחזר לליינאפ של דאלאס, ודרק לייבלי הצעיר המצויין מאוניברסיטת דוק.

The Mavericks' bench has become one of the best in the NBA ever since the trade deadline, and their ability to bring two dynamic defensive bigs into the game off the bench to counter the Celtics' bigs floor spacing will be crucial in the NBA Finals.

*סיבה רביעית: לוקה דונקיץ' הוא השחקן הטוב ביותר בסרייה הזאת, והוא יהיה במוטיבציית-אש כשיראה את קריסטפס פרוז'ינגיס מולו על הפארקט.

עובדה:

When the Dallas Mavericks traded for Kristaps Porzingis in February of 2019, they did so because they were surprised at how fast Luka Doncic was blowing past his developmental curve, as the Mavericks were keen on pairing Doncic with a co-star early on in his career. Unfortunately for the Mavericks, the duo never worked out to the level that many hoped it would, and Porzingis was subsequently traded to the Wizards at the trade deadline in 2022.

ועתה יצאו עוד סיפורים על התקופה של פרוז'י בדאלאס ועל הטאקלים הרבים בין שני הוונילים האירופאים האלה כשהם מאשימים אחד את השני בחולשה של המבריקס.

הפיינלס הזה יסגור את החשבון בין השניים, ולוקה נראה הרבה יותר מוכן לקרב.

סיבה שלישית: דאלאס יהיו לראשונה מאז פתיחת הפלייאוף במלוא חוזקם

לוקה סבל משך כל הפלייאוף – עד לפני המשחק האחרון כשהוא טען שהוא '100% בריא'. מקסי קלבר חזר לשחק במשחק ה-5 ונראה בסדר גמור. דרק לייבלי אף הוא נפצע, וחזר במלוא כוחו למשחק האחרון נגד הוולבס, ואחרון חביב הוא טים הרדאוויי ג'וניור שלא שיחק עבור דאלאס עד כמה דקות במשחק האחרון, והוא 'מוכן במלוא כוחי' כפי שאמר במשחק האחרון.

קלבר ולייבלי יהיו קריטיים נגד ה-FLOOR -SPACING של הגבוהים של הסלטיקס – אל הורפורד וקריסטפאס פרוזינגיס.

סיבה שנייה: דאלאס DISMANTLE – פרקה – את מינסוטה, קבוצת ההגנה הטובה בליגה

מינסוטה פרקה לדנבר נאגטס את הצורה. כיצד? בהגנה חונקת, ויכולת לשמור על הסנטר הטוב ביותר בליגה – ניקולה ג'וקיץ'. מינסוטה היו ראשונים בדפנסיב רייטינג של הליגה. ועדיין דאלאס התגברה על ההגנה הטובה ביותר בצורה משכנעת מאד. אם הם גברו על ההגנה של הוולבס, דאלאס בוודאי תגבר על ההגנה הבינונית של הסלטיקס:

Irving and Doncic both proved that their uncanny ability to get their spots despite whatever previous disposition they are in is something that the Mavericks can carry forward with them to the Finals, as even Boston's array of stellar point-of-attack defenders will have their hands full trying to stay with Irving and Doncic for 48 minutes. While Irving and Doncic's offensive production is a known quantity at this juncture in the playoffs, Mavericks role players will have to step up and make plays like they've done in these past three series, even if it isn't one particular role player on any given night.

הדפנסיב מצ'אפ של הסלטיקס נגד דאלאס נופל מהדפנסיב מצ'אפ של הוולבס, שעליו דאלאס התגברה די חלק.

סיבה ראשונה: קיירי אירוינג הוא בוגר קרבות פלייאוף ברמה הגבוהה ביותר יותר מכל שחקן אחר

קיירי השתתף בשלושה גמרים רצופים עם לברון ג'יימס בעונות 2015, 2016, ו-2017. וויל מילר נותן לעובדה זו חשיבות עליונה.

***********

אני מאמין שבוסטון סלטיקס תגבר על דאלאס מסיבה פשוטה אחת: הם קבוצה טובה יותר. אבל אם דאלאס תפתיע ותנצח, זה יהיה בגלל הסיבה החשובה ביותר – שוויל מילר כלל לא מזכיר:

לוקה דונקיץ'!

לגבי דידי השחקנים היחידים עם הלב של מייקל ג'ורדן הם קובי בריאנט ולוקה דונקיץ', ה-MVP פה-אחד של הסידרה. במשחק הגמר הוא קלע 36 נק', 10 ריב', ו-5 אסיסטים, והיום בן גוליבר מהוושינגטון פוסט שהיה בכל משחקי בגמר של דאלאס כותב:

"כשלוקה קולע כל נקודה מה-20 נק' שלו ברבע הראשון הוא תוקע מבט באיזה HECKLER בשורה הרביעית שלא פסק לצעוק ביטויי 'חמלה' לעבר לוקה. "אתה שמן מדי…"…"אתה לבן מדי…"…"אתה EUROPEAN מדי…". אז לוקה, בוודאי במשחקו הטוב ביותר מאז הגיע ל-NBA, חרק את שיניו, שינס את מתניו, צרם כל מבט בפניו, והמשיך לקלוע כאשר אחרי כל סל הוא תוקע מבט ב-HECKLER כאומר – 'זה הכל בגללך. אני קורע עכשיו למינסוטה שלך את הצורה בגלל ה-HECKLING שלך!

אחרי כל סל הוא זורק מבט לעבר ה-HECKLER כשואל, "אתה רוצה עוד סל? אז חכה לכדור הבא!", ואז הכדור הבא הגיע לידיו, והוא קולע עוד סל למרות דאבל-טים עליו, ואחריו עוד חיוך מנצח לעבר ההקלר.

זאת תכונה שלא הכרתי בלוקה. עכשיו ברור לי שהוא לוחם עז מהשטנזה של מייקל וקובי. כן, יש לו חיוך מתוק. אבל יש לו לב של נמר בשדה של כבשים. אני לא מכיר אף אחד כזה בסלטיקס.

2. קלארק לומדת שכדורסל מקצועני זה לא כדורסל מכללות

Clark struggles, Boston exits as Fever routed by Liberty

לקייטלינג קלארק היה המשחק הגרוע ביותר מאז הפכה לשחקנית של אינדיאנה פיבר. אמש היא שיחקה את משחקה הגרוע ביותר מאז הפכה למקצוענית עם 1 מ-10 מהפארקט (סל אחד מה-3 ל-10%). קבוצתה הפסידה 68-104 לעיני 17,401 צופים בברקליס סנטר בברוקלין.

Clark shot 1-for-10 from the field. It was the lowest point total and field goal rate (10%) in a game during both her time in the WNBA (11 games) and college (139 games at Iowa).

זה קרה משחק אחד אחרי שקטליין חטפה הדיפה שהעיפה אותה לריצפה על לא עוול בכפה מ-Chennedy Carter, וזה אחרי שהיא קוראת לקלארק 'בת-זונה'. היא לומדת מהר מאד שכדורסל מקצועני זה לא אוניברסיטת איובה...

3. אצל ג'ייסון טאטום זה לא יותר מ-SECOND CHANCE

הפוסט הזה מסתמך על פוסט של Tim Bontemps, ESPNJun 1, 2024, 02:27 PM ET (https://www.espn.com/nba/story/_/id/40256649/celtics-jayson-tatum-views-return-finals-second-chance)

כתבתי כבר שאני מאמין שהסלטיקס יגברו על המבריקס. ומילותיו הפשוטות של ג'ייסון טאטום רק מחזקות את דעתי שהסלטיקס מנצחים סידרה זאת – –

"This return to the league's championship round is no more no less a second chance at achieving "my ultimate goal as a player

אני יודע (כי כתבתם!) שרבים מכם מאמינים שג'ייסון טאטום לא יוכל להוביל את הסלטיקס לנצחון 'כי הוא טיפש מדי'. אז הנה שאלה: כמה חכם אתם חושבים שמרדונה היה? כמה חכם ניימר? אלך אפילו יותר רחוק: השמעתם פעם את ליונל מסי מדבר? כמה חכם אתם חושבים שמסי הוא? כמה אינטיליגנט היה/הוא שלום אביטן? ראובן עטר? יוסי בניון? 'שייע' גלזר (לפני זמנכם). יוסי מזרחי. אלון מזרחי. אתם יודעים מה? כמה חכם היה לדעתכם אייל ברקוביץ'? אורי מלמיליאן? (הוא היה חכם ביותר בבעיטות עונשין!). כמה חכם הוא לארי בירד, מלבד על מגרש הכדורסל? ג'ימי באטלר? אנטוני דייויס? ג'ואל אמביד? אני מכיר את מיקי ברקוביץ'. הוא אחלה. אבל אין לי מושג אם הוא אינטיליגנטי במיוחד או לא. נראה לי גבר מהשורה.

כמה חכם הוא לוקה? קיירי אירוינג? האם ג'ייסון טאטום הוא טיפש יותר מהם? אולי יכולת-על במשחק זה לא עניין של אינטיליגנציה כלל וכלל, אלא עניין של – –

חוש למשחק?

אתם יודעים מה? מרוב שאלות בא לי לתת שאלון נוסף:

ג'ייסון טאטום אומר

"It's a lot that myself, and we, can learn from that experience being in the Finals, and this time, this go-around is a lot different," Tatum said after Saturday's practice. "Obviously, we've been there before, we came up short. And a great opportunity to make it to the Finals again. You don't always get a second chance, so really just looking at it as a second chance and trying to simplify things as much as we can.

להגיד לכם את האמת? ביני לבין שימון, טאטום נשמע לי די חכם כשהוא מדבר על KP. אולי הוא לא גאון, אבל הוא נשמע לי כצעיר בן 22 שרואה דברים נכון, ומסוגל לשים אותם בדיבורו:

For his part, Tatum praised Porzingis for his willingness to fit into what the Celtics were doing and make himself an essential part of a 64-win team this season, a player who will be a critical part of Boston's hopes of raising an 18th championship banner over the next few weeks with his ability to both protect the rim defensively and offensively stretch the floor — and operate out of the post, where he struggled in Dallas.

"Obviously there were some ups and downs, but I think, for me, being a first-, second-year player, being around a superstar, essentially, every day and seeing how to navigate that space," Tatum said, "and then .obviously on the court, he's one of the most talented guys I've ever seen.

והקטע הכי חכם:

We switch things up a lot, and we have so many talented, gifted players on the offensive and defensive end. Everybody's just got to be open to trying to different things. And I give KP a lot of credit, especially somebody as talented as he is and obviously as tall as he is. A lot of the big guys may be stuck in their ways doing what makes them comfortable. He got outside his comfort zone, and it made us a better team.""

4.הלייקרס כבר הודיעו ליוטה ג'אז שהם מעוניינים בלאורי מרקנן

לאורי מרקנן נמצא עתה בשנה האחרונה בחוזהו, והוא כבר הודיע לקבוצה שהוא לא מעוניין להישאר. דני איינג' יעדיף כנראה להטריד אותו עכשיו מאשר להפסיד אותו בקיץ הבא. מעניין מה דני ידרוש מהלייקרס עבור הפיני המצויין הזה.

5. קיירי אירוינג החליט להתנצל בפני קהל הסלטיקס. האם זה יעזור? אני מסופק מאד!

החליטו אתם:

I will say last time in Boston, I don’t think that was the best — not this regular season, but when we played in the playoffs and everyone saw me flip off the birds and kind of lose my s— a little bit — that wasn’t a great reflection of who I am and how I like to compete on a high level,” Irving said, via Tim MacMahon of ESPN. “It wasn’t a great reflection on my end towards the next generation on what it means to control your emotions in that type of environment, no matter what people are yelling at you.

I’m built for these moments, to be able to handle circumstances like that, and I’ve been able to grow since then. So of course it’s going to be a hectic environment, but I’m looking forward to it and I see it as a healthy relationship that I have with the fans. I almost think about ‘Gladiator,’ just winning the crowd over. It is good to hear the TD Garden silent when you’re playing well. They still respect great basketball.

6. ג'ף ואן-גנדי עומד להפוך לעוזר המאמן של ג'ו מזולה (עד עתה היה 'יועץ' לקבוצה, מאז נפרד מ-ESPN)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
82 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
04/06/2024 4:22:46

לדעתי אין מה להשוות בין שחקנים מתחומי ספורט שונים ושחקני כדורסל נדרשים לרמת אינטליגנציה גבוהה משחקני כדורגל. יותר מזה, גם בספורט עם הבדל מהותי בין תפקידים יש צורך שונה באינטיליגנציה הנחוצה להצלחה. נגיד קוורטרבק בפוטבול ופיצ'ר בבייבסבול (לא בטוח לגבי האחרון אבל נראה לי) צריכים חכמה מסוימת

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מעורב גדוש להפליא, תודה רבה מנחם.
.
בעניין החכמה – שאלה טובה, הצבעתי לאופציה של "צריך להיות חכם מאד בתחום הספציפי", אבל חייב להודות שלהתרשמותי שחקנים גדולים על פי רוב גם חכמים באופן כללי. עכשיו כשאני חושב על זה, אז אפילו אצל אלה מהם שנראים לי קצת "טמבלים", אפשר ליחס את זה לא לחוסר אינטליגנציה אלא לעניינים יותר רגשיים (ווסטברוק, דוראנט, קיירי)
.
בעניין מארקנן – לא ידעתי שהוא הודיע שאינו רוצה להמשיך ביוטה. לא יודע אם מתאים לו להיות צלע שלישית בלייקרס, אבל נגלה. דווקא יכול להיות מעניין בבוסטון, נגיד עבור זינגר שחתום על חוזה ארוך יותר, אבל לא חושב שבוסטון תוכל לשלם על זה, ואיינג' לא יתן להם הנחה.
.
בעניין ואן גנדי – לטעמי תפנית מפתיעה בעלילה, לא חשבתי שבגילו ובמעמדו יחזור ל"רצפת היצור" בתפקיד משני. אולי זה קצת דוק ריברס במילווקי? כלומר מתחיל יועץ והופך למאמן ראשי מאוחר יותר? אם כן, אני לא בטוח שזה כדאי, לשני הצדדים, אבל נראה.

Last edited 22 days ago by מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
אהרון שדה
04/06/2024 9:42:59

בגדול אני חושב כמוך רק שיש לא מעט ענפי ספורט והייתי מחלק בין ספורט אישי לקבוצתי .

בריצת 200 או בשחיית 100 פרפר אני לא צריך להיות חכם כלל (אולי לא טיפש באופן קיצוני )

אולם איפה שמדובר בספורט קבוצתי (ואיני מדבר על ריצת שליחים שהמרכיב האישי הוא הדומיננטי ואולי גם לא בייסבול )
אזי יש את האלמנט של אסטרטגיה .
ושם כבר חייבים אינטלגנציה בסיסית לתחום .

trusttheprocess
trusttheprocess
04/06/2024 4:49:49

קבוצת ההגנה הטובה הליגה שמשתמשת בסטטס כדי לדרג זה אחד הבולשיט הכי גדול שיש.
אין פה שום משתנים כמו האם זה בק טו בק, מי פצוע בקבוצה השנייה, מי פצוע אצלך,האם זה במהלך מסע משחקי חוץ כאשר קבוצה מסוימת משחקת משחק רביעי תוך 6 ימים..
מי בכלל בלוד מנג'מנט ונח על המגרש ובעיקר למי אכפת בכלל מהגנה ביום שלישי באמצע ינואר נגד שארלוט .

הדבר הכי נכון זה להסתכל על שחקני הגנה במבחן העיניים ולראות מה עושים בצרוף הסקאוטינג ותכנית המשחק .
במקביל צריך להבין שהליגה לא רוצה שישחקו הגנה חזקה , הם מעוניינים בסקור גבוה והרבה הימורים

אטאפומה
אטאפומה
04/06/2024 5:15:29

מעורב מעניין ממש.
ובכן להבנתי לוקה הרבה יותר חכם ממה שהוא מצטייר ,פשוט מתקשה עם מחסום השפה הוא לא חושב באנגלית.
מאנן גינובילי ןבחור חכם מאד ,ראינו
את השפעתו על המשחק .
מסי חכם בהרבה ממה שמצטייר .
פלה לא היה טיפש כלל .
כוכבי על הם בדרך כלל אינטיליגנטיים
מלמיליאן לא היה כוכב על בכלל,
בקשר למיקי הוא בסדר לא גאון הדור
אתה.מנחם מכיר אותו היטיב
אך החא לוחם מהרמה הכי גבוהה.
ובכן הזכרת לב :
לארי בירד הביס את גורדן בכל התמודדות ביניהם ,מה זה אומר על לבו ?
מי ינצח בסידרה :
ובכן כדי לנצח לא צריך להיות טוב יותר
למיטב הבנתי ג'ורדן לא היה טוב יותר
הוא פשוט גרם ליריבות לרעוד.
יש יכולת לשחקנים מסוימים
להיכנס לראש של מתחריהם .
לבירד מייקל לוקה וקיירי יש יכולת כזו
לאדוארדס אין !
היכולת הזו נובעת מיכולת הקלאץ'
שלהם את הסלים הכי קשים
עם יד בעיין דוקא מפני שהם קשים
הם קולעים , ומכאן המתחרים
פשוט מתחילים לרעוד ולא לתפקד .
פורזינגיס לוקה לא קונה את הסיפור הזה
פשוט פורזי משחק בחןץ מדי חונק
ללוקה את המרחב ,לוקה צריך ריווח
קיירי לייבלי דניאל גאפורד נותנים לו את הריווח שהוא צריך כדי להשפיע על המשחק .
כשחונקים את לוקה קיירי מתחיל להשתולל
בצד השני ,לרוב הקבוצות אין כלים לעצור את שניהם .
אני לא רואה בבוסטון מאמן גאון שיכול
להתגבר על השפעת הפחד מדאלאס
יש כזה במיאמי ויש כזה בדאלאס דוקא .
טאטום ברגע שהלחץ עליו
מתפרק , בדיוק הפוך ממה שצריך
בסדרה הז.
לדעתי בהחלט. היתרון הוא של דאלאס
אלא אם כן עולה לאמן יודוקא
או מקבילו ממיאמי , אני לא רואה
את מזולה מסוגל להשתלט על התפרקות
בבוסטון.
לוקה וקיירי הם ציידים בנשמה
מבינים היטיב איך לפרק קבוצות .
כמה קבוצות לעומתם בוסטון פירקו
בגמר ?
ובכן אף אחת תמיד הפסידו .
ובאחת הסדרת לספולטורה
שפשוט אמר לשחקנים לארוז לשבוע
כי ממשיכים ישירות לדנבר …
בדוגמא אחרת לאותה הפשטות
והישירות לארי שאל בתמימות
גמורה בתחרות השלוש מי יגיע שני…
וכן הוסיף שאלה תנימה :
האם ברקלי נמוך או שמן מדי…
כך נכנסים ליריב לראש
ומהרגע המדובר המשחק
הופך לאישי .
להפוך משחק קבוצתי לאישי
בדרך כלל הורס אותו …
ובכן כתבתי הרבה יותר מדי
הפעם .
אעצור כאן

thetroll
thetroll
04/06/2024 19:43:54
Reply to  אטאפומה

תגובה מעולה. אני לא בטוח שאני מסכים איתך לגבי המסקנות אבל מי צדק נדע בעוד כשבועיים. יפה מאוד.

gogo
gogo
04/06/2024 5:34:36

תודה על המעורב המעניין
איזו ריקנות אני מרגיש בשבוע שלם ללא משחקי נבא

סוסמעץ
סוסמעץ
04/06/2024 7:06:05

תודה רבה דוק
==
מעורב משובח להפליא על הבוקר

שי אבן צור
04/06/2024 7:14:20

אני הימרתי על דאלאס כי כמות ה swag שיש ללוקה בזרת גדולה יותר ממה שיש לכל הרוסטר של בוסטון

האווי לאסוף
האווי לאסוף
04/06/2024 8:31:15

תודה רבה מנחם

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 8:32:17

תודה מנחמנו היקר

אז ככה, הפעם לא צבעתי בגלל שאני חושב שהיום מחלקים את האינטליגנציה לכל מיני תחומים, נוספו בין היתר א. רגשית, א. ספורטיבית ועוד. חושב שכוכב-על בספורט מקצועני חייב להיות בעל אינטליגנציה ספורטיבית גבוהה מאד ולא חייב להיות גאון הדור במתמטיקה.
את הגיאומטריה כבר יש לו בשביל המסירות. שחקן כמו טייטום עם כ 5 אסיסטים למשחק כשלידו משחקים ג'רו וגם ווייט זה מעיד על אינטליגנציה ספורטיבית גבוהה מאד בגלל החלוקה ביניהם. גם צריך לדעת למסור ולקבל מסירה, כלומר המוח צריך לפעמים לחשב היכן יהיה הקולע בעוד חלקיק שניה.

עם המעבר של אל חזרה לספסל לסלטיקס יש ספסל מצוין. כן האוזר הוא בינתיים אכזבה מבחינתי אבל לא איבדתי תקווה לגביו. מקווה שיצדיק את הקרדיט. פריצארד העלה במשקל ונותן מסה וגם התקדם מאד. מה הורפורד (בדיוק אתמול חגג יומולדת 38) נותן כולנו יודעים!
בהינתן שזה הגמר, הרוטציות מתקצרות, זו עובדה. 8 שחקנים מתחלקים בדקות אם אין בלואווט והמשחק צמוד. הספסל פחות משפיע אם יש לך חמישייה/שישייה כל כך טובה כמו שיש לסלטיקס!

גייסון טייטום אני אמביוולנטי לגביו, נתחיל בפחות טוב, לא חושב שיש לו את הקילינג אינסטינקט (מקווה שיוכיח שאני רפה הבנה) לפחות עד היום לא ממש הראה את זה. הוא לא כל כך חכם אבל אינו טיפש (טומטום) בטח שלא כשגדל אצל אמא שעשתה הכל בשביל לא להיות חלק מהסטטיסטיקה. אימו אגב דורשת שאבמהלך או אחרי הקריירה הספורטיבית יסיים את ה BA באוניברסיטה. מאמין שיעשה את זה. לגבי הלגבי התגובות בתקשורת, כל אדם מצליח מעסיק יועצי תדמית איתם הוא עובד ומתאמן מה להגיד. כמו שלביידן יש עוזרים שכותבים את הנאומים, לכוכבי ספורט עם אם כמו ברנדי קול, סביר ואני מקווה שיש מי שעוזר לו לנסח ולהתאמן על תגובות אינטליגנטיות.
מאידך מדובר בשחקן שהוא עילוי, ילד טוב של אמא/ירושליים (אנשים כאלה עושים לי את זה). האינטליגנציה הספורטיבית שלו גבוהה מאד ואני בכלל לא בטוח שהיא לא יותר גבוהה מזו של לוקה, אם כן אז לא בהרבה.
היכולת של טייטום לתרום בשני צדדי המשחק די מקטינה את הפער בין שני הכוכבים. בין טייטום לבין הסופגנייה (או עגבניה). אני רואה בדפנסיביות שלא יתרון גדול לסלטיקס למרות שיש גם בראון ג'רו ו-ווייט.

לסיכום, אני רוצה שהסלטיקס יקחו אליפות השנה לא בגלל טייטום או בראון אלא בגלל אל הורפורד שנמצא הרבה זמן בליגה ואולי הגיע הזמן שלו לקחת טבעת למזכרת מקריירה יפה.

קיירי יכול להתנצל עד מחר, לא מאמין שזה יעזור, מצד שני זה יכול לתת לו מוטיבציה.

יהיה מצחיק אחרי הסדרה לעבור על חלק מהתגובות פה בהופס לראות כמה צדקו וכמה יתגלו כרפיי הבנה אמיתיים, הרבה יותר משימון שלנו.

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
04/06/2024 9:45:43

"בטח שלא כשגדל אצל אמא שעשתה הכל בשביל לא להיות חלק מהסטטיסטיקה" – איזו סטטיסטיקה? הוא גדל עשיר, בן של אבא שהיה שחקן כדורסל מקצועי.

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 10:03:24

מיכאל, אם כבר ביקורת, אז בבקשה תבדוק קודם.
לאימו לא היה כסף לבייביסיטר ואמא שלה היתה בעבודה/לימודים. האבא לא היה בסביבה כי היא היתה אמא חד הורית, בגלל זה עניין ה "לא להיות חלק מהסטטיסטיקה"
ברנדי היתה לוקחת את גייסון למקומות בהם היא למדה ולעבודה. יותר מאוחר היו יושבים ביחד, הוא על שיעורי הבית שלו והיא על שלה. היתה מפסיקה ללמוד בבית ועוזרת לו במתמטיקה כי יש לה ראש טוב למספרים. אלה הדברים ששניהם מספרים. מבחינתי זה גם מראה שהיה ילד טוב ולא עשה לה בעיות.

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
04/06/2024 11:43:14

בדקתי וזה מה שמצאתי, הוא לא מדבר הרבה על הילדות שלו. בתיכון הוא היה כבר all american. אם אתה בטוח, אני מתנצל על טעותי.

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 12:33:53

למה אתה מתנצל? אין צורך. לא ידעת ולא פגעת בי באופן אישי ואין בי כעס.
אם חד הורית זו סטטיסטיקה. אמריקאיות ממוצא אפריקאי כאלה בדרך כלל לא עושות חייל וברנדי היתה איתו בבטן אחרי שסיימה תיכון והיו לה תכניות שלא כללו ילד וכן כללו אוניברסיטה (רצתה ללמוד הנדסה ביו-רפואית ב MIT ולא יכלה לממן). היא התקבלה ללימודים כנראה במילגת כדורעף ולמדה באוניברסיטה קל"ב.
למדה מקצוע והעניקה לילד עתיד, כנראה מזהיר מאד. ויתרה על הרבה דברים בשבילו והיא העוגן במשפחה הזו.

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
05/06/2024 0:01:54

גם אמא שלי חד הורית ואני גאה בה על מה שהיא עשתה עם זה כל יום מחדש.

דוקטור רזי הופמן
06/06/2024 7:10:45

שמח שאתה יודע להעריך את זה.
אין כמו אמא.

thetroll
thetroll
04/06/2024 19:54:19

תגובה מעולה דוק

Berch
04/06/2024 8:59:45

אחלה מעורב
הספורטאים הכי חכמים זה בשח
😁

thetroll
thetroll
04/06/2024 19:55:15
Reply to  Berch

חחח

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

בולט מאוד שמילר מחליט מראש על הנחה מסויימת שהיא דאלאס עדיפה.הוא רותם לצורך ההוכחה שלו כל דבר אפשרי.
נתחיל עם הספסל ,לא ממש התרשמתי מהספסל של דאלאס,הרדי,גרין,אקסום שחקנים נחמדים ,לא בדיוק שחקנים שוברי שוויון,סתם לדוגמה לא חושב שפריצרד פחות טוב מהרדי.ונקודה חשובה לא הספסלים יקבעו בסדרה הזו,השלד הבסיסי של 6 או 7 שחקנים יקבע את גורל הסדרה.
לוקה יהיה במוטיבצית שיא,קיירי כנ"ל.תגידו לי מי לא יהיה במוטיבצית שיא? הסלטיקס לגמרי לא מזלזלים בדאלאס.לוקה השחקן הטוב ביותר? זה דורש הוכחה!מה אם טאטום יוכיח ההיפך,מי קבע שזה לא אפשרי!
דאלאס יהיו במלוא חוזקם- בדיוק אותו דבר אפשר להגיד על הסלטיקס עם פורזו.הסלטיקס "מתחזקים" עם שחקן 2.21 לקו הקדמי שיודע לקלוע גם מרחוק,וזה לקבוצה שגם ככה היא חזקה.
דאלאס פירקה את מיני? על איזה פירוק הוא מדבר ? 4 מתוך 5 משחקים היה צמוד לגמרי.לנצח בשניות האחרונות זה לפרק קבוצה? לטעמי הטענה הכי מגוחכת בכל הסריה שלו.ואם כל הכבוד למיני ההגנה שלה זו לא ההגנה של הבד בויס של דטרויט מהעבר הרחוק.
טענה ראשונה קיירי עם נסיון בגמר,זה נכון ,אבל הנסיון כולל גם הפסדים.זה חשוב,אבל זה לגמרי לא עושה את ההבדל.
לגבי אינטליגנציה בספורט ,נבחרת ברזיל של 2002 שזכתה במונדיאל לוהקה בשחקנים שבקושי סיימו בית ספר עממי,לא היה בינהם אף שחקן שבכלל התחיל בית ספר תיכון.
אלון מזרחי אמר שהוא מסתדר מצויין בצרפת,כי המספרים בצרפת כתובים בעברית.
מרדונה ראה שוער עוזב ומטייל מחוץ לקו השער,הוא תקע לו גול מאמצע המגרש ליד קו החוץ, איפה הוא למד את זה בהרוורד?
בשביל לאכול עכשיו כנאפה אני צריך אינטליגנציה?

Eladkatz
Eladkatz
04/06/2024 9:27:47

בשביל לאכול כנאפה אתה לא צריך, אבל בשביל לאכול כאפה… בעצם גם לא

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 10:05:28

לך לכפר יאסיף יה אינטליגנט
🙂

Idan Finkelshtein
Idan Finkelshtein
04/06/2024 10:48:42

טעים פסיכי שם, אבל עוד משחר ילדותי העשוקה (עכו), הבכורה בתחום נתנה לנצרת ואף נלקחה בכח ע״י נצרת 😉
היום, רמת החומוס בעכו משובחת הרבה פחות מתמיד ועודה טובה מרוב מה שטעמתי במסעותיי בארץ הקודש, בשלוש שנים האחרונות והכנאפה והמתוקים, כבר די מזמן אינם נחלת נצרת וכפר יסיף-די שולט ברמה 😉

סחטיין כללי לך רזי, גם לך שמעון, שלפעמים אתה ממש מפנק לי ת׳פנים בחיוך מפתיע לטובה 🙂
בעל בית הופס מנחם, שוב תודות 🙌🏼
ומיקי על הכיפאק וגדול ספורטאי ישראל בכל הזמנים וגם אם הוא היה מפגר טוטאלי, בעיניים הפרטיות שלי, מיקי ואיינשטיין (אלברט ואריק!) תיקו !
יאללה שיתחיל כבר כי המתח אוכל אותי ..

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 12:56:39

תודה

מיקי ענק, ולא מעניין לי אם הוא אינטלי או לא לא אינטלי. פשוט שחקן הכדורסל הכי טוב שנולד פה.

אכלת פעם באבו חסן ביפו?
הנה, אם ישך זמן, קבל נ.צ.
https://www.youtube.com/watch?v=JV67X-DI7W8
אגב, הייתי לקוח קבוע של אשכרה (הנבגד בנ"ל) מ 1984 ועד 1997 בערך.
מ 84 עד 88 הייתי מגיע עם החברה כמעט כל שישי בארבע חמש לפנות בוקר (סגור בשבת) להוריד שם קצת את מפלס האלכוהול עם חומוס טוב והרבה צנון ובצל. אחרי כן הייתי מגיע בעיקר לקחת הביתה בימי שישי. חומוס לסופ"ש
לגבי כנפה, אני כבר מעל 30 שנה אוכל את הכנפה בעיקר במסעד'ה ליד מג'דל שאמס. בדרך כלל אחרי הדרכה של הצומח בחרמון או אחרי סקי או סתם טיול עם חברים לאזור. את הכנפה המגולגלות של כפר יסיף מאד אהבתי אבל אני לא עוצר שם דרך קבע.
בנצרת אף פעם לא אכלתי כנאפה למרות שהיה לי מכר שהיתה לו מסעדה גדולה מאד בכניסה לעיר, ידיד ערבי נוצרי ששירת בצהל וגם הילדים והנכדים.
היה מכין לנו דגים בכנסיה בכפר נחום ואולי יכין שוב בחגיגת 12 השליחים בשבוע הבא. תמיד היה מסעיד אותם במחיר עלות אבל הגיש בסוף בקלאוות.
לגבי חומוס עכו. אני זוכר חומוס מצוין משנות השבעים עם ההורים.

ושימון גדול, אוהבים אותו גם בגלל נקודת מבט נוספת וחשיבת יתר מחוף לקופסא.

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 17:14:34
Reply to  מנחם לס

מנחם יקירי, בטח שאכלתי בעכו בחומוסיות, דגים באבו כריסטו, מאכלים מזרחיים במסעדות מזרחיות, שיפודי כבש, שישליק ולבבות עוףףףף.
🙂

עגל
עגל
04/06/2024 13:31:43

הצחקת עם מראדונה ואלון מזרחי.
אם מתחילים עם כדורגלנים יש המון סיפורים כאלה.

thetroll
thetroll
04/06/2024 19:56:45

מעולה

zenmaster
zenmaster
04/06/2024 9:24:27

תודה רבה מנחם!
מסכים עם הנאמר על דאלאס, אבל אפשר לכתוב פוסט זהה(וארוך יותר) על בוסטון. ההימור על דאלאס הוא תחושת בטן, אמוציונלי, מסתמך על הלב והצפייה במשחקים(בהם רואים רגעי קסם של לוקה לעומת משחק משעמם משהו עד כה בפלייאוף). דאלאס כמו שנכתב כאן אתמול הם הקבוצה של הפלייאוף, הכי מדוברת ומעניינת יחד עם מיני. בכלל הפלייאוף המזרחי עבר בלי עניין מיוחד.
הנתונים? הראש? הם אומרים שזה של בוסטון. לכן נמתין בציפייה לגמר הגדול, הכל פתוח. עבורי בוסטון היא פייבוריטית ודאלאס היא הפייבוריטית שלי.

לגבי עניין האינטליגנציה: הצבעתי שחייב להיות חכם לפחות בתחומו. בכדורגל זה חשוב פחות(ניימאר) אבל גם אז זה נחוץ כדי לעלות ללבל הגבוה ביותר(ניימאר). וכאן כבר השאלה מי הוא כוכב על? ראס, כוכב על? ניימאר? כנראה שכן, אבל ברור לכולנו שהם בלבל נמוך יותר. לעומת זאת, ברור לנו ששחקן אינטליגנט יצליח תמיד, ושחקן מוכשר בלבד זה יום ראס יום בן סימונס. לגבי טייטום אני לא תופס אותו כטיפש, לא על המגרש ובטח לא בחייו ככלל. נראה כמו אדם טוב ובחור טוב. והגיע להצלחות רבות בגיל צעיר. הוא לא בר השוואה ללוקה, ולא טופ 5 כמו שחלק מאוהדיו ניסו למכור, אבל הוא ללא ספק כוכב צעיר ומוכשר, שמקבל אחלה צ'אנס בגמר הזה לשנות את הנרטיב. לוקה לעומתו יכול לחתום את הפרק הראשון באגדת הwaaw שלו. לג'ייסון לא יהיה waaw כי הוא לא ברמה לזה לצערי. שיהיה לשניהם בהצלחה! אבל לדאלאס יותר…

NBA בדם
04/06/2024 9:35:04
Reply to  zenmaster

+100

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 10:10:32
Reply to  zenmaster

הפלייאוף המזרחי עבר בלי עניין מיוחד?
אני חושב שהסידרה של הניקס מול אינדי היתה מאד מעניינת.
טייטום טופ 5 היום בליגה ולוקה אולי מספר 1 או 2. מקווה שיוכיח לך ולי את זה ויקבל את ה MVP של סדרת הגמר.

zenmaster
zenmaster
04/06/2024 10:42:03

לא באמת כי היה ברור לכל מי שצפה שהניקס קבוצה חבולה ואינדי לא ברמה, הנקודה היא שהמנצחת בפלייאוף המזרחי הייתה ידועה אחרי שני משחקים בסיבוב הראשון ולכן אותי לפחות זה לא מאוד עניין. אני חושב שאם תשווה את הסיקור במדיה וברשתות תראה שרוב העניין היה בלוקה ובאנט, ככה זה הרגיש לי גם בהופס, השאלה הייתה מי יפגוש את בוסטון. אם ברור מה יקרה בחודש יוני כבר באפריל זה לא מעניין. תוסיף לזה את העובדה שלבוסטון, עם כל הכבוד אין שחקן ששווה לקום בשבילו בלילה(נניח כמו סטף בווריורס של אז) ותבין למה הם מתקבלים באדישות-כעס.
טייטום לא בטופ 5 דוק. הוא בוודאות מתחת ללוקה יוקיץ שיי ויאניס. אחר כך יש דיבייט לגבי סטף, דוראנט, אמביד ואנט. אצלי אישית הוא(כרגע) אחריהם בסביבות ירכתי העשירייה. כמובן שהופעה טובה שלו בגמר תקפיץ אותו לחמישייה עבורי. הופעה טובה וזכייה של לוקה מקפיצה אותו לטופ 25-30 אי פעם.

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 12:59:22
Reply to  zenmaster

טוב, חשבתי שבחירה לאחד מהחמישייה הראשונה בליגה כן מכניס אותו לחמישייה אבל בוא נראה מה יצא מהסלטיקס בגמר ומה תהיה התרומה של טייטום לפני שנחליט.

Om3r
Om3r
04/06/2024 9:31:51

הבעיה ב"ראש" של טייטום היא לא בחוכמת המשחק אלא במנטליות.
אתה לא מגיע להיות שחקן במעמד כמו שלו אם אתה לא מבין כדורסל ברמה גבוהה, אבל באלמנט המנטלי, עד שלא יוכח אחרת, הוא לא שם. למזלו הוא משחק בקבוצה עם שחקנים נוספים שמסוגלים ברגעי צורך להשתלט על המשחק ועתירי ניסיון. לדעתי משם מגיעה הביקורת עליו.

עניין הספסל זו נקודה חשובה. לטעמי התפקיד של ג'ייסון קיד בסדרה הזאת הוא תפקיד מפתח אפילו יותר מהרגיל. אם ימצא דרך להעיב על הצורה בה החמישייה של בוסטון התרגלה לשחק, ולמעשה יגרום לה להסתמך יותר על הספסל ממה שהיא רוצה – הוא מצא נקודת תורפה שיכולה לשנות מומנטום. מאזולה לא מצטיין בעליל בהתאמות. הספסל של דאלאס עמוק יותר ויש לה את השחקן הטוב בסדרה, לעומת חמישייה טובה יותר של בוסטון.

אהרון שדה
04/06/2024 9:37:14

תודה רבה מנחם היו כמה ספורטאים עם איי קיו של נעל לא נציין שמות
אבל היו כמה גאונים
למשל דיוויד רובינסון .
כמה שאתה רואה שהם חכמים מאד
הם למשל לוקה מודריץ בכדורגל
או יוקיץ בכדורסל.
היה אחד שחשבתי שהוא גאון עד שפתח את הפה
אייל ברקוביץ שמו .

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 17:15:34
Reply to  מנחם לס

מחקתי מה שכתבתי על אלון מזרחי, זה היה מבזה ולא לעניין, הוא לא עשה לי שום דבר רע.

Last edited 21 days ago by דוקטור רזי הופמן
NBA בדם
04/06/2024 9:39:42

תודה על המעורב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לספורט כמו כדורסל לא צריך יותר מידי אינטילגנציה או מוח בסוף אם אתה גבוה אתלט עובד קשה ומנסה להיות הכי טוב בתחום שלך זה מספיק.
מתי למסור וזה אולי קצת מתקשר לאינטילגנציה אבל לאו דווקא אם תלמד מתי למסור ולתזמן זה חלק מסקילס שלך בלי קשר לאינטילגנציה.
גם אם מישהו גאון במדעים למשל לא יודע כמה זה יעזור לו להיות טוב בכדורסל😁

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 17:17:54

לא גאון במדעים אבל בטוח זה לא עוזר לי בכדורסל. אולי בגלישה…
🙂

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
04/06/2024 9:47:28

״להגיד לכם את האמת? ביני לבין שימון, טאטום נשמע לי די חכם כשהוא מדבר על KP. אולי הוא לא גאון, אבל הוא נשמע לי כצעיר בן 22 שרואה דברים נכון, ומסוגל לשים אותם בדיבורו״ – מנחם, טאטום בן 26.. אז אם הוא נשמע לך בן 22 כשהוא מדבר – זה אומר דרשני 🙂

mkr
mkr
04/06/2024 10:17:59

בניסיון של קיירי בפלייאוף, נחשב sweep שהוא אכל מהקבוצה שהוא מתמודד מולה?

The Pro
The Pro
04/06/2024 10:43:04

כוכב-על בספורט מקצועני יכול להיות טיפש על וזה מוכח בכל הענפים,
הוא גם יכול להיות עילג במקרים מסוימים.
מעורבב שלם בלי להזכיר את השחקן הכי טוב של בוסטון בפלייאוף ג'יילן בראון,
מה שמראה על הרוחב של בוסטון וגרף רפי ההבנה שחושבים שבוסטון יפסידו בסידרה.

טאטום לא נמצא בפוזיציה שהוא צריך לסחוב קבוצה,
הוא נמצא במקום שיכול להיות גרוע וגם אז מישהו אחר יתעלה כדי שהקבוצה
תנצח.
אל הורפורד, עוד שחקן שלא נרשמה עליו מילה, אחד עם יותר ניסיון מארווינג ולוקה ביחד,
גם הולידיי היה כבר MVP הגנתי באליפות שלו עם מילווקי.

NBA בדם
04/06/2024 11:26:14
Reply to  The Pro

אמת לאמיתה.

thetroll
thetroll
04/06/2024 11:35:57

מנחם מעורב מעולה כרגיל. אני מסכים עם זה שדאלאס לפחות שוות כוחות לבוסטון. נכון להיום אלה בטוח שתי הקבוצות הטובות בליגה. שני הג'י אמים עשו פה עבודה פנטסטית בבניה שלהן ויותר מזה שתי הקבוצות מגיעות בהרכב מלא בלי פצועים שזה ממש נדיר שקורה. בוסטון עם הגב לקיר בסדרה הזאת. לכולם ברור שם שאם לא הפעם אז זה כבר לא יקרה יותר. דאלאס יותר משוחררת אף אחד כמעט לא ציפה ממנה. מי תהיה האלופה? זו הולכת להיות סדרת גמר מעולה שכל תוצאה בה אפשרית. אני עם בוסטון. מאמין שהסדרה הזאת תוציא ממנה את המיטב. הרבה תלוי אם יצליחו לצמצם את תחום המחיה של לוקה. אני מקוה שמזולה מבין את זה.

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 13:08:18
Reply to  thetroll

אחי, למה להיות קיצוני?
נניח שיכשלו, יביאו מאמן חדש וההרכב נשאר כנראה כמו שהוא גם בשנה הבאה.
המפתח לסדרה הזו הוא איך עוצרים את לוקה ואת קיירי.
אני חושב ששמירות כפולות לא יעזרו מול לוקה. כן חושב שתנועה של בראון, ווייט וקצת הולידיי לחטיפות כדורים מהסופגניה והערביסט ומתפרצות מהירות הן המפתח לניצחון.
בראון הראה שהוא מצליח להגביל את האפקטיביות של הסופגניה אם כי לא הצליח לעצור את הקליעה שלו.
מנצל את ההזדמנות להעלות פה את הריפליי למשחק השני של הסלטיקס, הפעם עם פורזי בחמישייה כשהורפורד עולה מהספסל. הסלטיקס ניצחו כמו במשחק הראשון. הפעם עם כל החדשים שהגיעו לדאלאס בטריידים.
https://wolfstream.tv/embed-nt5z20am7eum.html

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 17:18:21
Reply to  מנחם לס

יש מצב

thetroll
thetroll
04/06/2024 19:21:16
Reply to  מנחם לס

הלואי. כלומר קודם כל שיקחו אבל אם לא… שווה נסיון

thetroll
thetroll
04/06/2024 19:20:39

נראה לי שזו ליגה שאין בה יותר מידי סבלנות. יש להם הכל כדי לקחת השנה. אם לא יצליחו – יש מצב שיתחילו לבנות מחדש. זה קרה המון פעמים. דרך אגב לא בהכרח זה טוב. אבל בנציים נהיה אופטימיים על השנה. תן כובע.

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 19:26:02
Reply to  thetroll

איזה כובע אתה צריך?
יש מבחר, אבל משומשים…

thetroll
thetroll
04/06/2024 20:01:01

חחחח… זרוק משהו. אני לא טיפוס של כובע מה שתביא יהיה מבורך.

אשך טמיר המקורי
04/06/2024 12:51:43

טומטום אולי לא אידיוט ביום-יום, אבל המשחק שלו בהחלט לא סובל מעודף חוכמה

NBA בדם
04/06/2024 13:01:23

תיאור מדוייק.

Lambo
Lambo
04/06/2024 13:28:22

Don Rickels – מכיר?
cheech and chong – מכיר?
לא מסובך לשים אותם יחד = דונצ׳יץ
חלק בלתי נפרד מחוסר הכבוד (מי אמר גזענות?) שמופגן ע״י הליגה והמדיה כבר מאז ימי פטרוביץ׳ כלפי אירופים עם גוון עור בהיר הוא לזלזל בהגיית השם שלהם.
כמובן שאיני חושד בך בגזענות, אבל אני סבור שלא תשמח אם אקרא לך מנשה פס, נכון?

דאלאס בשש, לוקה !goat

Last edited 21 days ago by Lambo
TRIP
TRIP
04/06/2024 13:31:59

קיירי השחקן הכי טוב בפלייאוף ייקח פיינלס אמ וי פי

דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 13:40:19
Reply to  TRIP

🙂

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
05/06/2024 11:13:26
Reply to  TRIP

לוקה טוב יותר והנתונים שלו טובים משמעוית מקיירי, גם בקליעה, גם בכ"ח וגם באס' וגם ביחס אס'-אי' וגם בחכמת.משחק וראיית משחק שאצל לוקה זו ברמה של גאונות כמו אצל יוקיץ' והוא יותר מנהיג ולא פחות וינר ועם קילר אינסטיקט.
אז איך הגעת לזה שקיירי טוב יותר? אא"כ שתית יותר מדי אלכוהול…

עגל
עגל
04/06/2024 13:41:34

תודה מנחם.
הדיון על הקשר בין אינטליגנציה וכוכבות חשוב ומקומו בעונת המלפפונים, ואני מציע לחזור אליו שוב.
בקצרה, ישנם כמה "סוגים" של אינטליגנציות – אינ' רגשית או מתמטית לדוגמא, יש מישהו שלא טוב בהן אבל הוא מנהל טוב כי יש לו אינ' אירגונית והבנה של מכלולים גדולים של אנשים, והוא יודע להניע אותם. יש אינט' של פיסיקאים (רובנו סוג של אוטיסטים אבל עם אינטואיציה), יש ראש של עורך דין או רואה חשבון, שזה ההיפך מפיסיקאי, ועוד. כולם מכירים את זה. ואז יש כדורגלנים שזה עם נפרד 🙂
לגבי ספורטאים, הם כולם צריכים לחשוב מאוד מהר, והוכח במחקרים שיש קשר בין מהירות מחשבה למבחני IQ וידע כללי.
בנוסף נכנס האספקט של הניסיון והתפקיד על המגרש, אבל זה משני.

ולבסוף, לא לשכוח שלהיות ספורטאי זה לא להיות מדען או הוגה דעות, הכי חשוב זה להיות אתלט על וכל השאר זה בונוס.

יאפ
יאפ
04/06/2024 14:05:26

אני חושב שצריך לחלק את השאלה על אינטליגנציה לספורט קבוצתי וספורט אישי.
אני יכול להעיד על כדורגל שיש לי רקע בתחום שיש תפקידים שאתה תמצא בהם משמעותית שחקנים עם אינטליגנציה הרבה יותר גבוהה מאשר שחקנים בתפקידים אחרים.
זה הרבה יותר ברור כאשר הם מתקרבים לפרישה.
נגיד שוערים מודרניים, בלמים, קשר 50 וקשר אחורי הם תפקידים שהשחקנים בהם עם אינטליגנציה גבוה באופן משמעותי מתפקידים אחרים בגלל זה גם רוב המאמנים שיחקו בתפקידים האלה.
מגנים וקיצוניים הם בדרך כלל לא יהיו העפרונות הכי מחודדים בקלמר, חלוצים זה משהו אחר לגמרי ואין קשר לאינטליגנציה אבל כן צריך אופי מסוים.
קשרים התקפיים/ פליימקרים אלה אנשים יצרתיים בדרך כלל ויכולים להגיע ברמות שונות של אניטליגנציה.

אם תשימו לב, מגנים בדרך כלל חווים נסיגה ביכולת באופן יותר דרסטי ומהיר מאשר תפקידים אחרים, מגנים עם אינטליגנציה גבוהה יצליחו להמציא את עצמם מחדש או אפילו ישנו תפקיד וכן מצליחים לשחק עד גיל מאוחר (דריו סרנה, מאלדיני, גארי נוויל, חבייר סנאטי, פיליפ להאם (כן פרש מוקדם אבל כבר שינה את המשחק שלו לקראת הסוף) ואפילו סבוריט במכבי)

ספורט אישי זה בכלל סיפור אחר וכל ספורט דורש תכונות אחרות מספורטאי

Last edited 21 days ago by יאפ
דוקטור רזי הופמן
04/06/2024 14:14:39
Reply to  יאפ

מלדיני היה גדול, אחד ויחיד, גם שחקן ענק, גם אינטליגנט וגם חתיך.
זוכר כשהייתי מורה בשנות התשעים היתה מורה שאהבה כדורגל בגלל הבנים המסוקסים. אהבה מאד את מאלדיני החתיך ולא החמיצה משחק שלל האיטלקים במונדיאל.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
05/06/2024 11:15:15

יש מצב שמגיע לו היות בנבחרת כל הזמנים בכדורגל.

thetroll
thetroll
04/06/2024 20:04:13
Reply to  יאפ

תגובה מעניינת. מעולה תודה

martin
martin
04/06/2024 21:32:11

הכל עניין של יום נתון, עם חשיבות מוגברת למשחק הראשון.

לשתי הקבוצות יש שני שחקנים שיכולים להיות בלתי עצירים. מי שיסתדר לו יותר ינצח.

Alex Rabino
04/06/2024 23:31:31

בסדרה בן דאלאס ובוסטון תנצח הקבוצה שכל הכוכבים שלה יופיעו בכושר הכי טוב. פעם אחרונה שבדקתי, בכדורסל משחקים 5 נגד 5. כך שזה לא הסדרה של לוקה וקיירי נגד טאטום ובראון. הכל יהיה תלוי בצוות המסייע.
בנוגע לקייטלין קלארק, אני לא רוצה להישמע גזען אבל השחקניות השחורות ב WNBA אינן בוחלות בטריקים הכי מלוכלכים להוציא אותה משיווי משקלה. אפילו צ'ארלס בארקלי יצא אתמול ב ESPN נגד התופעה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
05/06/2024 11:28:40

ללא קשר לתוצאת הסדרה, ויל מילר הוא אידיוט גמור!!! הגנת הסלטיקס אינה בינונית אלא מעולה והיא ההגנה השנייה או השלישית בטיבה.
גם הסלטיקס יהיו בהרכב מלא והסגל של הסלטיקס הוא סה"כ טוב יותר בגלל השישייה המובילה. והספסל שלה טוב יותר ממה שמילר כותב אך בהחלט פחות טוב משל דאלאס אך אם כולם יעשו מה שמצופה מהם וישחקו ביכולתם הטובה, אז רוב הסיכויים שהסלטיקס יקחו, וגם לוקה לא יעזור כי הוא בכל זאת לא ג'ורדן שהיה אדיר באותה מידה בשני צדי המגרש וגם בהתקפה טוב עוד יותר מלוקה.
כל זה לא משנה שלוקה עם קיירי יכולים להוביל את דאלאס לזכייה באליפות. אך זה תלוי קודם בסלטיקס שאם פורזי יוכל לשחק טוב וכך שאר הכוכבים ויתעלו ברגעים ובמשחקים המכריעים, אז הסלטיקס יזכו.

Last edited 20 days ago by הציפור הנדירה
ירון, החלום
ירון, החלום
06/06/2024 21:45:57

בס"ד
תודה רבה.. מעורב משובח.. מרקאנן לליקרס יכול להיות נחמד
השאלה על מה יוותרו.
בוסטון דאלאס הכל פתוח.