"KING OF ROAM" ב-9 עמודים על דייויד בלאט ב-SI / מנחם לס

KING OF ROAM

 

זה שם  המאמר ע"י כוכב הסופרים/עתונאים של מגזין הספורט מס' 1 בעולם ספורטס אילוסטרייטד – ג'ק מקאלום. עוד דבר שהוא ראשון לנו הישראלים: תשעה עמודים – סיפרו אותם – על דייויד בלאט, "THE WONDERING JEW" מישראל כפי שמקאלום מכנה אותו, שהוא האמריקאי היחיד בעולם המסוגל לדקלם שמות חמישיות ורוטציות של 30 קבוצות אירופאיות, גר באבן יהודה – "פרבר של ת"א" עם אשתו כנרת, התאומות בנות ה-22 שני ועדי, טמיר בן ה-17, הפוינט גארד של נבחרת הנוער של ישראל, ואלה בת ה-16.

אבל כשהוא רואה את בחירת הסיבוב השני של הקאבס ג'ו האריס קובר שלשות בלאס ווגאס, הוא קופץ מכסאו – – "תראו אותו! אותה קליעה של ביל בראדלי!". הוא לא יכול לחשוב על אף אירופאי שזרק ככה. כי עם מכל האירופה שלו, הוא עדיין אמריקאי בנשמה.

שני עוזריו הצעירים מהקאבס טרנד רדן וקובי אלטמן מסתכלים עליו במין מבט של "מי לעזאזל הוא ביל בראדלי?", ואז אתה יודע בבטחון שאתה יכול לקחת את בלאט מאמריקה, אבל אתה לא יכול לקחת את האמריקאי מדייויד בלאט.

עם כל מאות מאות המשחקים בישראל, יוון, רוסיה, טורקיה ולך תדע היכן עוד, ב-2007 כשג'יי אר הולדן, האמריקאי מאוניברסיטת 'בקנל ' בפנסילבניה ששיחק כפוינט גארד של הנבחרת הרוסית גונב כדור מפאו גאסול לסל הנצחון, בלאט צועק: "זה בדיוק הכדור שמייקל ג'ורדן גנב מקרל מלון  במשחק ה-6 בפיינלס של 1998". רגע, זה לא הכל: בלאט מספר:

"הכדור בידיו של ג'יי אר (הולדן). אנחנו מפגרים באחד.  אני רוצה סל עם שנייה לשעון כדי שהכדור לא יחזור לספרד. הזמן מתקתק…עכשיו הוא לוקח זריקה מטורפת שפוגעת בצד הקדמי של הטבעת. הכדור מקפץ ואני בטוח שהוא יוצא החוצה. אך פתאום הכדור לוקח מין 'אינגליש', פוגע בזכוכית, וניכנס…הכדור ניכנס… כאילו שאלוהים דחף אותו פנימה…אני צועק, 'זה בדיוק, בדיוק, בדיוק הכדור שסם ג'ונס לקח במשחק הרביעי של 1964 שניצח את הלייקרס…הכדור פוגע קדימה…אז אחורה…אז ניכנס'. אני צועק וכולם מסתכלים עלי כאילו השתגעתי כי אף אחד לא יודע מי זה סם ג'ונס ועל מי אני מדבר…אני הייתי שם, עם אבי ד"ר וויליאס בלאט (ביוכימאי ידוע, מ.ל)".

כפי שאמרתי, אתה יכול לקחת את בלאט האמריקאי לרוסיה, או לאבן יהודה, אבל  אתה לא תוכל אף פעם לקחת את האמריקאי מדייויד בלאט (אגב, הידעתם שדייויד בלאט מדבר רוסית עוברת, והוא דיבר אל שחקניו הרוסים באנגלית וכן רוסית מעט שבורה? "את כל התרגילים צעקתי ברוסית. NO PROBLEM!"). או את אהדתו היוקדת לבוסטון סלטיקס, "דבר שהתחיל כשהייתי בן 7".

 

 

בקרוב מאד כשהוא יאמן את הקאבס, הוא ינצח את הסלטיקס ללא כל רגשות אשמה.

בלאט אהב את שהייתו בסנט פיטסבורג. "המקצוע הראשי שלי בפרינסטון היה 'ספרות קלאסית', ואהבתי לקרוא ולבקר בבתיהם של טולסטוי, דוסטוייבסקי, ופושקין בסיינט פיטסבורג. הכתבים שלהם היו תמיד בין האהובים עלי!".

תשאלו 90% ממאמני ה-NBA מי הם טולסטוי ודוסטוייבסקי, ומלבד הפלח שיידע בדיוק מי הם, השאר יענו "כנראה שחקני הוקי קרח ב-NHL"…

חבריו הטובים ביותר? עדיין שני חבריו מהתיכון פרמינגהאם במסצ'וסטס, והוא בקשר שבועי קבוע עם מאמנו מהתיכון פיליפ "סמוקי" מורסי.

מקלום מתאר את 31 שנותיו של בלאט בן ה-55 בישראל. סיפור נפלא. עליכם להשיג את המאמר ולקרוא:  "KING OF ROAM",  תאריך אוגוסט 11, 2014, עמודים 44-53, המגזין SPORTS ILLUSTRATED. תלקקו את האצבעות.

-מי היה השחקן הטוב ביותר שאימנת?

"יכול להיות שאנדרה ברגנני בטרביסו (שהיה בחירת הדראפט מס' 1 ב-2006, והקבוצה שמייק ד'אנטוני אימן פעמיים)!"

השואל מסתכל עליו בפליאה.

-"אני יודע שזה לא אותו דבר כמו לאמן את לברון ג'יימס…"

בלאט מתואר כמאמן המסוגל לדבר אל שחקניו הישראלים במכבי ת"א בעברית מושלמת, כפרופסור לספרות, אבל כשכמה לא מקשיבים, הוא פורץ – הפעם באנגלית – "SHUT THE FUCK UP!!!"  באולימפיאדה של 2012 – כמאמן הנבחרת הרוסית – הוא זרק שני שחקנים, אלכסיי שבד וסרג'י מוניה, לחדר ההלבשה עד סיום משחק אחד על אותה הפרעה. דייויד בלאט לא עושה חשבון לאף אחד – רק לעצמו.

אגב, הידעתם ש-12 מעוזרי מאמניו של בלאט הפכו למאמנים ראשיים, וכולם ללא יוצא מין הכלל מחמיאים לבלאט כאחת הסיבות הראשיות לעלייה המטאורית שלהם כמאמנים???

בניגוד למה שאני קורא מגולשים, הרפיוטציה של בלאט היא דווקא כ-"מאמן התקפה", ולא כ-"מאמן הגנה", כפי שהגולשים טוענים השכם והערב שזה מה שהוא. אבל המאמר כן מחמיא לבלאט על האישית הלוחצת והמצ'אפ זון שהוא השתיל במכבי ת"א.

גריפין, המנכ"ל של הקאבס, טוען שהיכולת של בלאט להתאים ולשנות את סגנון המשחק בהתאם לשחקנים שיש לו היתה אחת הסיבות שהקאבס רצתה בבלאט. "ראיתי אותו משחק לאט עם קבוצות יווניות, וראיתי אותו משחק מהר באולימפיאדה. הוא קנה אותי ביכולת ההסתגלות שלו למצבים שונים".

בלאט הוא מאמן המאמין במשחק קבוצתי. "זה גם מחברת התרגילים מפרינסטון של מאמני הדגול פיט קרול, ומהנסיון שלי באירופה. המשחק שלי? לא אגלה אבל הוא יהיה יותר סן אנטוניו ספארס מניו יורק ניקס. אני לא נגד ISOLATION, אבל ISOLATION אף פעם לא היתה הטקטיקה הראשית שלי. אתם שואלים בקשר ללברון? הוא הראשון שישמח על כך. הוא השחקן הקבוצתי ביותר מכל השחקנים שאני מכיר!"

לפני שהוא הציע את הג'וב לבלאט, גריפין שוחח עם מעל 100 שחקנים שבלאט אימן, ו"כולם ללא יוצא מין הכלל אמרו עליו רק דברים טובים". אבל זו לא היתה הסיבה היחידה: "כשהיה לנו מספיק ידע להאמין שלברון ירצה לחזור אלינו, ידעתי שעלי לבחור מאמן שיודע מה זה פרשר. דייויד בלאט היה האיש. לאמן את מכבי ת"א זה 'פנומנון תרבותי'. זה תנור רותח תחת לחץ אדיר. לאמריקאים שלא מכירים את ה-CULTURAL PHENOMENON הזה  של אימון קבוצה כמכבי ת"א קשה להבין ולהאמין תחת איזה פרשר נמצא מאמן קבוצה שהיא כה אלמונית בארה"ב כמו מכבי ת"א. האמינו לי שזה כור היתוך שם בת"א!"

 

 

-דייויד, מה ה-ADJUSTMENT הגדול ביותר שתצטרך לעשות?

-"לדעת ולהבין את הגדולה של השחקנים שמשחקים עבורי ומה הם מסוגלים לעשות. פיט קרול לימד אותנו שאין את האות "I" במילה 'TEAM' וככה אימנתי תמיד. אבל אני גם יודע שזה NBA, ושכשאמרו זאת פעם למייקל ג'ורדן שאין 'I' ב-TEAM, הוא ענה, 'אבל יש את האות -"I" במילה WIN!"

איך בלאט הרגיש אחרי הראיון עם הקאבס?

-"מיד הרמתי את הטלפון לבני טמיר ואמרתי לו, "טמיר, אני חושב שהג'וב שלי. אני חושב ש-'I BLEW THEM AWAY'

בעברית או באנגלית?

-"אני לא יודע איך אומרים 'I BLEW THEM AWAY' בעברית…"

לפני שבועיים דייויד בלאט ניפגש עם לברון בניו יורק, שם לברון מסריט את "TRAINWRECK, וכנרת ביקרה עם הבנות שהיו במסע קניות במנהטן.

-כיצד עברה הפגישה?

-"לא יכול היה להיות יותר טוב. התפתחה כימיה מיידית. כמעט לא דברנו כדורסל, וכנרת והבנות התאהבו בסבאנה (אשתו של לברון, מ.ל) שהדריכה אותן בקניות בעיר. לא היה כל מתח. הרגשנו כמשפחה!"

מה שלא ידעתי היא העובדה שדייויד בלאט הוא בן למשפחה הרוסה. אביו ויליאם – אחד ממומחי העולם הגדולים בהפרדות דם – עזב את האם ליליאן והבן דייויד ועבר לגור בהולנד כשדייויד היה בן 12. שתי  אחיותיו של דייויד בחרו לגור עם האב. משך השנים האב נישא שוב ומתגורר באריזונה. בינו ובין דייויד אין כמעט כל קשר. "אבי אף פעם לא הסכים לצאת מהעולם הביוכימי שלו, וכך נוצר הנתק שאף פעם לא התאחה". 

ומה עם האמא?

-האמא  (ליליאן) – כמו כל אמא יהודיה – לא אהבה את הקשר שלי לספורט. כמו כל אמא יהודיה היא רצתה ש-'אהיה משהו רציני' כמו רופא או עו"ד. היא אף פעם לא התעניינה בענייני הספורט שלי. היא לא יכולה היתה TO PROTECT ME כי היא היתה עסוקה מספיק ב-PROTECTING HERSELF. למזלי היו לי חברים נהדרים והורים של חברים שטיפלו ועזרו לי!.

למרות שדייויד אינו קרוב לאביו ולאימו, הוא עדיין נותן לה את הקרדיט לאהבת הקריאה שלו. היא מורה לאנגלית. "היא היתה פותחת את חדר השינה שלי וזורקת ממש ספרים לעברי עם הצוו 'קרא!'. כבר בגיל צעיר קראתי את ILIAD ('איליאדה) של הומר, שהפך לספר האהוב עלי. אבל היא גם נתנה אור ירוק לקריאת 'GO UP FOR GLORY' של ביל ראסל, ו-INSTANT REPLAY של ג'רי קרמר, שחקן הפוטבול של הגרין ביי פקרס."

דייויד החל לעבוד כבר בתיכון ותמיד היה לו כסף משלו. הוא קיבל הצעות מילגה  כדורסלנית מכמה אוניברסיטאות (בוסטון קולג', נורת'איסטרן, ועוד) אך בחר בפרינסטון היקרתית שאין לה מילגות ספורט, אבל נתנה לו מילגה אקדמאית בגין היותו אחד התלמידים הטובים ביותר בתיכון, ונשיא כיתת הסניור. גם היותו 'אול מסצ'וסטס'  לא הפריע. דווקא המחלקה לאנגלית של פרינסטון – שהיא אוניברסיטה יקרתית למדעים – קסמה לדייויד, ושם בחר ללמוד ולשחק ארבע שנים. סיבה נוספת היה פיט קרול שהיה המאמן שהבחין יותר מאחרים גם ביכולת הגופנית, וגם במה שיש לדייויד בלאט בראש.

הוא שיחק בק-קורט עם סטיב מילס, היום המנכ"ל של הניקס. אבל כשדייויד היה הסניור – אחרי 3 עונות כפוינט גארד הפותח בחמישייה – קרול הביא את בילי ריאן, והעלה אותו בחמישייה במקום בלאט.

 

 

"עד היום זאת היתה ההחלטה הקשה ביותר שלי" אומר קרול בן ה-84 שעדיין מתגורר בפרינסטון. "דייויד עשה כל כך הרבה עבור פרינסטון ועבורי".

בלאט סבל בשקט ולא התלונן. רק המשיך לשחק. אבל הוא חייב היה להראות לקרול כמה הוא PISSED-OFF. לפני כל משחק דייויד סידר לעצמו שעתיים של משחק 2X2 או 3X3 עם חברים במגרש האימונים ליד האולם, והיה מגיע לחדר ההלבשה מזיע, עייף, וסחוט. "רק חיכיתי שקוץ' יפנה אלי ויגיד משהו". אבל קרול ידע שזו הדרך של בלאט TO PROTEST ולא אמר מילה.

כשקרול נשאל מדוע הוא לא CONFRONTED  (התעמת?) עם דייויד בלאט, המאמן הגיב: "האמת? קצת פחדתי מתגובתו. דוויד – רק שתבינו – הוא ספארטני בנשמתו. מוטב לא להתעסק עימו!"

גם מילס, וגם חסר קבוצה נוסף טים קיין – היום סגן נשיא NBA שהוא DIRECTOR OF PRODUCTIONS AND ENTERTAINMENT, לא מסכימים עם קרול: "אולי הוא היה ספארטני ולוחמני, אבל הוא היה חבר הקבוצה הנאמן ביותר שכל מה שרצה היה לעזור לשחקנים האחרים. הוא COMPASSIONATE. בעל מצפון ובעל לב. אלוהים נתן לו מתנה והיא להביא אנשים יחד, לאחד בין כולם. בפרינסטון היינו שתי קבוצות – לבנים ושחורים. דייויד היה האחד שחיבר בינינו. הוא היה החוט המחבר!".

אגב, דייויד בלאט היה על הכוונת של הניקס בהמלצת מילס, אבל פיל ג'קסון החליט מלכתחילה שהוא הולך עם דרק פישר.

בלאט מדבר בהערצה על כאשתו נרת. הידעתם שהיא היתה שחקנית שהוא אימן במכבי נתניה, והיום מחזיקה בתואר PH.D בכלכלה, ובעלת חברת כספים והשקעות מצליחה מאד בת"א?

משך כל שנותיו בישראל ובאירופה, דייויד שמר על קשרים עם ארה"ב והכדורסל שלה. בזמן שוא בנה פרופיל בינלאומי, הוא פזל לעבר ה-NBA. לא שהוא חלם על "ג'וב ב-NBA או ש…" אבל הוא עקב אחרי כל מה שהולך. הנצחון באליפות אירופה השנה העלה אותו לא רק על המפה האירופאית, אלא העולמית, ושמו חזר לרקד בין שפתי המנכ"לים בליגה. אחרי הכל, מייק ד'אנטוני שיחק ב-NBA וב-ABA, והיה עוזר מאמן. בלאט הוא 'האירופאי' הראשון שלא דרך על בלטת NBA אחת לפני שהוצע לו הגוב של מאמן ראשי. ההחלטה לתת לו משרת מאמן ראשי ב-NBA מבלי שבילה שנייה רשמית אחת כאיש NBA לא היתה קלה, או פשוטה.

 

ובלאט? "הרגשתי שהשגתי הכל מה שמאמן יכול להשיג באירופה גם בקבוצה וגם בנבחרת. משפחתי רגילה שאני בחוץ. ילדי כבר מבוגרים. הבסיס תמיד יישאר ישראל, אבל הרגשתי שהגיע הזמן לעשות צעד קדימה, והחלטתי להקשיב להצעות מאמריקה!

ב-1 ליוני אביו ניפטר. זה קרה בשעת המשחק ה-4 בפלייאוף בארץ. הוא קפץ על מטוס לטוסון, ללווייה של אביו בן ה-87. הבן הגיע, אמר 'שלום' לאב שאף פעם לא היה קרוב אליו, וחזר ארצה לקחת את אליפות אירופה.

ואז באה ההצעה מהקאבס.

"חשבתי על היחסים שלא היו בין אבי לביני לפני שקבלתי את ההצעה", אומר בלאט. "אבל זה לא אותו דבר. ילדי כבר עברו את הגיל הקריטי, והם מבינים מה המקצוע של האבא. גם כנרת אשתי היא סלע הגיברלטר של המשפחה והיא מחזיקה את כולנו קרוב. אנחנו בקשר יום-יומי. אני חלק מהמשפחה אפילו שהם בישראל ואני בארה"ב, אפילו שזה נראה מוזר לאנשים מהצד!"

לבלאט המעבר לארה"ב הוא כה טבעי. "אני מת על בייסבול, וכבר הייתי במשחקי האינדיאנס (קליבלנד אינדיאנס, מ.ל). זה לא 'פנוויי פארק' (של בוסטון, מ.ל) , אבל זה בייסבול, ואיני יכול לחכות לפתיחת עונת הפוטבול. אני כבר אוהד של הקליבלנד בראונס – בכל המשחקים שלהם שהם לא נגד הניו אינגלנד פטריוטס…!". הוא לא כמו איזה מאמן קרואטי שלא יודע את ההבדל בין הום-ראן וטאצ'דאון.  דייויד בלאט – נייטיב אמריקן. גדל על כדורסל, בייסבול, פוטבול, והוקי קרח. הוא מדבר את השפה ומכיר את האינואנסים.

בקליבלנד לא יהיו לו בתים של טולסטוי ופושקין, או את הבלט של סיינט פיטסבורג, אבל תהיה לו את אחת הקהילות היהודיות העשירות ביותר בארה"ב בשייקר הייטס; את אחד מבתי החולים הטובים עולם ('קליבלנד קליניק'), ואת המוזיאון והיכל התהילה של הרוק-אנד-רול.  יהיו לו גם שחקנים שמסוגלים ל-ISOLATION (לברון) או PENETRATION (קיירי).

"כל חיי אהבתי ללמוד דברים חדשים ולהיכנס למצבים הדורשים העזה, ושהם פתוחים לראווה לכל, לטוב או לרע. כל חיי הייתי מוכן להיכנס לאתגרים חדשים. אין כל סיבה להפסיק עכשיו!"

************

GOOD LUCK, COACH! – זה כבר לא במאמר. זה ממני!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 57 תגובות

    1. מישהו מכריח אותך לקרוא? למה שלא תקרא את מוסף 'הארץ' , במקום לקרוא על על החיים והמחשבות של דייויד בלאט?,

      1. למשל, הידעת שהוא גדל בבית הרוס? זה לא מעניין לשמן כמוך לקרוא ואולי להבין יותר את המאמן הזר הראשון ב-NBA, שהוא גם ישראלי?

      1. כשמנחם אומר דביל הוא לא מתכוון לפרובוקטור קטן כמו בלעם אלא לכל מי שלא מסכים איתו.
        רבים מהמגיבים הקבועים כבר קיבלו לביתם טי שירט
        "I'm a debil and I'm proud of it! "

  1. כל כך מקווה שיצליח. וגם מאמין שיכול.

    מנחם רק דבר קטן – אבא מדען ששקוע בעבודה ולא מתייחס למשפחה זה לא בדיוק "משפחה הרוסה". אני בטוח שבלאט לא רואה את עצמו כמי שגדל ב"בית הרוס".

    1. אז כיצד תכנה אבא שעוזב אותך בגיל 8 (עוזב את הבית) , מנתק קשר עם הבן, וארבע שנים אחרי נמצא בהולנד עם אישה אחרת? אבא שלא בא למשחק אחד של בלאט כשהיה כוכב גדול בתיכון, ואח"כ בפרינסטון? הוא הרס את הבית, ובלאט אומר זאת בעצמו אך כותב ש-"למזלי היו לי חברים ומשפחות שעזרו לי".

  2. בהצלחה לבלאט ולמנחם בעונה החדשה. שתהיה עונה מעניינת מותחת ומלאת כדורסל בלי הרבה כעסים ותסכולים ובעיקר בלי מגיבים דבילים וכותבים מתחכמים….

  3. תודה על התרגום. אהבתי

    לדעתי תהיה אפס סבלנות לבלאט, פחות מאליפות והוא נחתך. וכנ"ל נכון גם למהלך העונה אם לברון ירגיש שהם לא בדרך לאליפות.

  4. נראה לי שההנלה תשמח גם על סיבוב שני, ובטח שתשמח על גמר המזרח, גמר ואליפות. הם הולכים להגיע מינימום עד גמר המזרח, במיוחד במזרח החלש.

  5. תודה על התרגום מנחם.

    קראתי את המקור ובסך הכל כתבה מעניינת, אבל פחות דברים רלבנטים לעונה הקרבה משקיוויתי למצוא בה.

  6. הוא לא יחתוך אותו מפני שאין לא סיבה לחתוך אותו וחוץ מזה אם מישהו יחליט לחתוך את לברון תהיו בטוחים שזה לא בלאט…..

  7. מנחם, רועי, וכל האחרים:
    האם זכור לכם מקרים בהם הג'נרל מאנאג'ר חתך בשלושת העשורים האחרונים שחקן כי הוא לא הסתדר עם המאמן?
    אני זוכר מקרה ששחן הרביץ למאמן, ולא זוכר מה עלה בגורלו.

  8. סליחה הבן לחץ על שלח תגובה הקיצר אין דבר כזה תמיד יועדף שחקן רק במקרה שציינת שלטרל ספרילוול חנק את קרליסמו אז לא הייתה בריירה והרחיקו את ספרילוול

  9. כתבה מעניינת על בנאדם מעניין. בלאט חייב תודה מסויימת על הקריירה המשגשגת גם לפיני גרשון שהוציא אותו לאירופה. מכאן גם התדמית שלו כמאמן הגנה, היתה דעה שכעוזר מאמן של פיני הוא היה אחראי על ההגנה, אין ספק שהוא למד היטב גם את הצד ההתקפי.

  10. צר לי להשבית שמחות.
    לו הקאבס היו יודעים שלברון ולאב ינחתו בקבוצה. הם היו מחתימים מאמן אחר.
    לשחקנים באלו צריך אוטוריטה מקצועית. בלאט לא כזה. לברון יקבע מי ישחק , איך ישחקו, ובשלב מאוחר יותר גם מי יאמן.
    לו ברורה לי ההחלטה מלכתחילה.גורג קארל בנסיבות הללו מתאים הרבה יותר, המאמן לשעבר של יוטה היה עושה נפלאות.פט יואינג עדיין פנוי לאימון.
    זה דומה לאדם שקונה וילה, ובכניסה הראשית פורש שטיח שנקנה מהשוק.
    מה שיעמוד לזכותו של בלאט שהוא מזליסט גדול. ומילימטר של מזל עדיף על קילומטר של שכל(בכדורסל).

    1. לא בטוח שזה נכון.
      בלאט הוא בהחלט אוטוריטה מקצועית, אולי לא בניסיון נבא, אבל אם הוא יידע להסתדר עם השחקנים כפי שעשה עד עכשיו זה יכול לעבוד.
      אלוף אירופה עם קבוצות ונבחרות, בוגר פרינסטון זה לא שטיח מהשוק, גם לא בנבא.
      אין ספק שלברון הוא בעל השפעה, אבל לא זכור לי מאמן שאמר עליו שהיה בעייתי או קשה לאימון.

  11. את דיוויד בלאט פגשתי לראשונה
    במשחק ידידות בין מכבי תא ליוקנעם מגידו
    באולם במשמר העמק, הזכרון החזק ממנו הוא שלא הפסיק לצעוק הוראות לשחקנו כול המשחק, ויש לו קול חזק במיוחד.. דיוויד רצה לשלוט על כול פיפס ופיפס שקרה במשחק.
    מעבר לכך בלאט מאמן מצויין שמוציא יותר משחקנו ויודע לחבר קבוצה. הפרפקטיוניזם שלו גורם לו להעיף לספסל על כול שגיאה ששחקנו מבצעים במהלך המשחק. בתור שחקן שמועף לספסל בכול זריקה לא מדוייקת או חוסר תשומת לב בהגנה, גורמת לך להוכיח לו ההפך.
    בנבא ברוב הקבוצות השחקנים הם אלו שמנהלים את ההצגה ולכן יהיה מאוד מעניין לראות איך יצליח בלאט שם ביחוד שהכיוון הולך לכדור סל יותר אירופאי לאור ההצלחה של הספרס
    גו סאנס..

  12. לחם מטוגן, איפה אתה גר?

    לאקדוחן : להגיד שבלאט לא מתאים וסתם מזליסט , זה נאיביות.
    יצא לי לשחק באליפות צהל כשהייתי בן 20 מול הקבוצה שבלאט אימן. יש לבלאט הרבה מאוד השכלת כדורסל. נכון שאין לו נסיון כמאמן nba , אבל יהיה לו.
    גם אם הקאבס לא יקחו אליפות השנה, לא יעיפו את בלאט.
    יש משהו שלא קראתי אף אחד שאמר את זה על דיוויד – יש לו הרבה מאוד אינטליגנציה ריגשית.
    דיוויד יודע מעולה לקרוא אנשים וכך לדעת איך להשתמש בשחקניו בתבונה. האופי לא פחות חשוב מהכישרון.
    לדעתי תחת הדרכת בלאט – תראו לברון וקארי שונים ממה שחשבתם עליהם לרעה.
    Mark my words

  13. תודה מנחם, איזה תרגום מקסים. מי היה שומע על הכתבה המרתקת (וגם קצת מרגשת) הזו בארץ אם לא האתר שלך? אין כמוך

  14. תודה על התרגום, מנחם.
    הערה קטנונית אבל בכל זאת: סנט, או סיינט, ווטאבר, אבל לא פיטסבורג. זה לא פנסילווניה… פטרסבורג

  15. תודה על התרגום מנחם. אתה פשוט בלתי נלאה.
    מאחל לבלאט אליפות, וגם קצת לקליבלנד, עיר הספורט הכי מסכנה בארה"ב…

  16. מישהו פה אמר את זה ואני מסכים, שלבלאט יש אינטליגנציה ריגשית מעולה. הוא תמך בסמית ששיחק לא משהו כל העונה ופרגן לו יחסית, ולרייס שהתייחס "חרא" כביכול הוא הוציא ממנו את המיטב וגרם לו להשתפר

  17. חברים יש שמועות באתרי רומרס בארהב שהאנביאיי שמו ידם על חוזה עתידי של קווין לאב והם שוקלים לצאת במהלך לביטול העברתו לקאבס. מישהו יודע מה קורה עם זה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט