חם מהתנור: נבחרו הנכנסים להיכל התהילה/רועי ויינברג

הריטואל השנתי ממשיך, ונכנסו גם השנה שמות נוספים להיכל התהילה, בהם שחקני עבר אגדיים, ואנשים רבים שהיוו חלק חשוב בהיסטוריית הכדורסל.

הבולט בכיתת הנכנסים השנה הנו קומונשינר, מנהל, הליגה ב-30 השנה האחרונות, דיוויד סטרן, שעזב תפקידו בפברואר 2014. סטרן, שניהל הליגה מאז 1984, ונחשב לאחד המנהלים המוצלחים בתולדותיה, לאחר שנערה מבעיות הסמים השררו בה באותה תקופה, והוביל אותה, בשילוב דור שחקנים מוכשר בהנהגת מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט ושאקיל אוניל, לשיאי רייטינג והכנסות.

מלבד סטרן נכנס להיכל התהילה סנטר מיאמי לשעבר, אלונזו מורנינג, שקלע 17.1 נק' עם 8.5 ריב' למשחק ב-16 עונות אנ.בי.איי, ונבחר שבעה פעמים לאול-סטאר. מורנינג, שזכה באליפות ב-2006, נבחר פעמיים לשחקן ההגנה של העונה.

מלבדם, נבחר מיץ' ריצ'מונד, שחקן הווריורס והקינגס בעבר, להיכל. ריצ'מונד קלע 21 נקודות למשחק בקריירה, ונבחר לרוקי העונה ב-1989. שחקן אחר, שרונאס מרצ'יליוניס, מצטרף להיכל התהילה גם הוא. מרצ'יליוניס היה השחקן הראשון מהאיחוד הסובייטי שהגיע לאנ.בי.איי, באותה שנה בה ריצ'מונד נבחר לתואר רוקי העונה, וקלע 13 נקודות לערב. הוא זכה בתואר מר אירופה לשנת 1988, ובמדליית זהב אולימפית באותה שנה.

שני שחקנים ותיקים נבחרו להיכל גם הם-נט קליפטון, אחד מחלוצי המשחק האפריקאים-אמריקנים, והאפרו אמריקאי השני ששיחק בקבוצת אנ.בי.איי, ב-1950. הוא נבחר למשחק האול-סטאר ב-1957, וגאי רודג'רס, ששיחק עם וילט צ'מברליין בפילדלפיה 76', וידוע כשחקן שמסר לו 20 אסיסטים במשחק מאה הנקודות שלו. הוא נבחר 4 פעמים לאול-סטאר.

מכללת אימהקולוטה הצטרפה להיכל, בדמות נבחרת הנשים שלה, שזכתה ב-3 אליפויות רצופות מ-1972 עד 1974, עם שני הפסדים בלבד. הם קבוצת הנשים הראשונה ששיחקה משחק בשידור טלוויזיוני, והקבוצה התשיעית שהופכת לחברת ההיכל.

המאמנים נולאן ריצ'רדסון (אליפות מכללות עם ארקנזס, 1994;מאמן השנה במכללות באותה שנה), בוב לאונרד (המאמן המנצח בתולדות האי.בי.איי, זכה ב-3 אליפויות עם אינדיאנה שם) וגארי וויליאמס (זכה באליפות המכללות של 2002 עם מרילנד), הפכו לחברי ההיכל.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

      1. וזה בגלל רשימת ההישגים הארוכה של run tmc שכוללת. אמממממ, אהההההה, אוחחחחחח, שנייה, נו, אאאאאאא, בבבבבב, גגגגגגג…

        כלום אחד גדול !

  1. כתה לא מרשימה במיוחד. אני אבל שמח מאוד בשביל גארי וויליאמס. מאמן נהדר שאוהב הרבה פעמים לקחת את השחקנים הכי לא נוצצים,הבעייתיים וכאלה שאף אחד לא רצה, והוא הופך אותם למקצוענים בהצלחה רבה מאוד.

  2. מה ההבדל למשל בין מיץ ריצמונד שנכנס להיכל התהילה לבין ג'רי סטקהאוס שהעמיד מספרים ונתונים דומים ושלא בחרו?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט