ניגמר זמן התרוצים! / מנחם לס

לקווין לאב ניגמרו התרוצים

 

על קווין לאב תמיד אמרו שלושה דברים:

1. הוא לא יודע להגן

2. הוא לא שחקן קבוצתי

3. הוא לא 'ווינר'

לכל טענה היו לו תמיד תרוצים:

*במינסוטה אף שחקן לא היה מגן טוב, אז באם אתה טוב או רע, אתה 'רע'. במילים אחרות – הוא סבל מחוסר ההגנה של ריקי רוביו ושאר שחקני הקבוצה.

*במינסוטה לא היתה 'קבוצה' אז כיצד אפשר לשחק 'כדורסל קבוצתי'?

*במינסוטה גם מייקל ג'ורדן לא היה מנצח.

הוכחות? בנבחרת ארה"ב גם באולימפיאדה וגם באליפות העולם הוא הגן מצויין וקטף ריבאונדים בהגנה ובהתקפה; בנבחרת ארה"ב הוא היה שחקן מאד קבוצתי ופופולרי, ובנבחרת ארה"ב הוא ניצח בלי להפסיד אף משחק (כולל משחקי אימון) והוא יושב על רקורד של 0-20.

אז מה בדיוק מקבלת הקאבס, ומה מקבל לברון? איזה מין שחקן יהיה קווין לאב?

כשלברון שיחק פעם אחרונה בקליבלנד, השחקנים הטובים ביותר אחריו היו מו ויליאמס ואנטואן ג'יימיסון, וכל אחד מהם קלע בערך 16 נקודות למשחק, כשאחריהם קם מהספסל שחקן בשם מייק בראון. הפעם הכל אחרת: בפוינט משחק קיירי אירוינג; ב-3 ישחק לברון. קווין לאב ישחק באגף כשהוא מקבל רק תשומת לב שלישית אחרי אירוינג ולברון.

זה יאפשר לו גם זמן להתרכז בריבאונד התקפי והגנתי כשהוא מגיע מהאגף בלי שאנשים שמים אליו לב במיוחד. ובגנה הוא לא יצטרך לדאוג למה שעושים שחקני התקפה אחרים מלבד השחקן 'שלו'.

קווין לאב, לדעתי, הוא שחקן הגנה טוב מאד במצבי פוסט סטטיים. אם יש לו פאור פורוורד לשמור, קווין גבוה מספיק, כבד מספיק, וחזק מספיק, לקחת אותו 'אחד-על-אחד'. חולשתו נראית במיוחד במצבי תנועה בהגנה כשעליו להתחלק עם הסנטר, או להגן על פיק-אנד-רול.

בקאבס הוא יהיה בעיקר מעורב במצבי ISOLATION. הפיק-אנד-רול יערב יותר את ווז'או ואירוינג, או וורז'או ולברון, או לברון ואירוינג. אחריותו תהיה הרבה יותר רק הפאור-פורוורד, ואת זה הוא יודע לעשות כמו הטובים שבהם.

אבל כאן לא תהיינה הנחות: עליו לנתרל את הפאור פורוורד נגדו ישחק בהגנה, ולקלוע הרבה יותר ממנו בהתקפה. גם לפחות 12 ריבאונדים למשחק תהיה הצפייה ממנו. במילים אחרות – – 

 !!! he absolutely has to defend

ואז, יצפו ממנו גם לעזור לאחרים בהגנה קבוצתית, דבר שלא התבקש לעשות במינסוטה.

הבה נזרוק מבט בסטטיסטיקה שלו:

Kevin Love career stats
Season G MPG FG% 3P% FT% RPG APG PPG
2008-09 81 25.3 .459 .105 .789 9.1 1.0 11.1
2009-10 60 28.6 .450 .330 .815 11.0 2.3 14.0
2010-11 73 35.8 .470 .417 .85 15.2 2.5 20.2
2011-12 55 39.0 .448 .372 .824 13.3 2.0 26.0
2012-13 18 34.3 .352 .217 .704 14.0 2.3 18.3
2013-14 77 36.3 .457 .376 .821 12.5 4.4 26.1
Career 364 32.8 .451 .362 .815 12.2 2.5 19.2

בקאבס הוא יתבקשלעזור בהגנת ה-RIM כי וורז'או איננו סנטר גדול במסה. הוא לא חוסם טוב, והוא די רזה ביחס לסנטרים האחרים בליגה. במיוחד נגד הפרונט ליין של שיקגו לאב חייב יהיה לתרום את גופו ומשקלו או שקו שיקגו ימוטט את הפרונט ליין של הקאבס.וורז'או הוא דומה מאד בהגנה לניקולה פקוביץ' במינסוטה שלא יכול היה לעצור קווי פרונט ליין יריבים. אם לאב לא יעזור לוורז'או, הקאבס ייתקלו במצבים לא נעימים רבים.

גם כריס בוש במיאמי לא היה פאור פוינט גדול טיפוסי. אבל משחק ה-SWARMING (שוטף) ו-SCRAMBLING (לוחם ומפריע)

במינסוטה – קבוצה שלא הלכה לשום מקום – חוסר התרומה של לאב לא שינתה הרבה. לכן לאיש לא היה איכפת שבמקום להגן הוא בונה לעצמו סטטיסטיקה. בקליבלנד הכל יהיה שונה: הקבוצה לא תהיה מעוניינת בסטטיסטיקה שלו אלא רק באליפות. שום תרומה אישית שלו לעצמו לא תעשה רושם על אף אחד, ובמיוחד לא על לברון. לאף אחד בקאבס לא איכפת אם ללאב יהיו 14 נאו 12 ריבאונדים למשחק, או 24 או 28 נקודות למשחק.

השאלה היחידה שתישאל תהיה:

כמה קווין לאב עוזר לנו לנצח?

הוא עלול מאד יהיה להקריב את הסטטיסטיקה האישית כדי להפוך להרבה יותר שחקן קבוצתי. אני לא אומר ששני הדברים נוגדים אחד לשני, אבל אם אחד ייפגע בשני, ייאמר לו ברורות להפסיק לדאוג למספריו האישיים ולדאוג רק לדבר אחד: נצחונות.

רק בזה יימדד טיבו. רק בזה תימדד הצלחתו. ניגמרו לו התרוצים. הוא חייב עתה להיות שחקן חמישייה חשוב כפי שהיה כריס בוש במיאמי, ולעזור לקבוצה, ללברון, לקחת אליפות. ביכולתו לעשותל זאת תימדד הצלחתו, ולא בשום 30 נק' למשחק עם 14 ריבאונדים.

היכולת האישית של לאב והסטטיסטיקות שלו גרמו לכל קבוצות הליגה ללקק את שפתיהם ברצון לדוג אותו. אבל שימו לב לעובדה מעניינת מאד:

במינסוטה עצמה לא היתה כל הפגנה, ושום עצומה להשאירו בקבוצה. ההעברה שלו לקליבלנד היתה השקטה והנורמלית ביותר לשחקן בסדר גודל שלו.  לא הייתי אומר שאוהדי הוולבס  ר-צ-ו  שיעזוב, אבל הם גם לא הוזילו דמעה. אולי בסתר הם אפילו שמחו להיפטר ממנו ולקבל מה שקיבלו. לא הייתי אומר שהדבר דמה לעזיבה של דווייט האווארד את הלייקרס, אבל גם שונה בהרבה זה לא היה.

 

התפקיד של קווין לאב הוא להוכיח לאוהדי מינסוטה כמה הם טעו.

עליו להוכיח שהוא מוכן להקריב הכל עבור הנצחון ולא עבור הסטטיסטיקה האישית שלו. עליו להוכיח שהוא ווינר, או שהקאבס עשו את טעות חייהם!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. אוהדי הוולבס לא מחו דמעה כי לאב כבר הודיעה לפני יותר מחצי שנה שהוא לא הולך גם ככה להאריך אצלהם חוזה.
    המשמעות היא שהיה להם הרבה מאוד זמן להפנים שהם מאבדים אותו.

    להגיד שהם שמחו? זה קשקוש.
    למקום כמו מינוסטה (שהאיזכור הכי מדובר אחרי לאב בAREA הזה בימים אלה זה אולי איזה חור מסכן בשם דולות' וגם זה רק בגלל תפקיד ענק ממש של בילי בוב טורנטון כלורן מאלבו בסדרה הכי טובה של הקיץ- FARGO),
    לאבד פרנצ'ייז כמו לאב זה יכול להיות אסון.
    כי בליגה הזאת להשיג כוכב זה אחת מהמשימות הקשות ביותר בטח לפרנצ'ייז שממוקם בטיזי נאבי של אמריקה.

    ככה שתהיה בטוח שיתגעגעו אליו מאוד.
    זה שבטיפשות יתרה בנו קבוצה מאוד לא חכמה סביבו זה כבר עניין אחר לגמרי.

    הדבר החשוב שהוא יביא לקליבלנד זה קודם כל הריווח של המשחק שבזה הוא טופ 3 בליגה.
    הוא גבוה אחד מהביג מן המוסרים הטובים בליגה וכמובן האופציות הלא נגמרות לזריקות מכל טווח כמעט- תכניס את זה לתוך משוואה של 36 דק' וקיבלת התקפה פרודוקטיבית מאוד ליד לברון.

    אני מאמין שגם את ההגנה הוא ישפר- כי:
    א. הגנה זה משהו שבלאט מאוד אוהב לשים עליו את הדגש.
    ב. הוא כבר בקבוצה הרבה יותר טובה ותחת זכוכית מגדלת של ממש והציפיות בהתאם.
    הוא לא יהפוך לרודמן אבל סביר להניח שזה יראה יותר טוב.

    אני עדיין הייתי עושה משהו עם החוזה הנגמר של ורז'או וטומפסון/ווייטרס או שניהם.

  2. היו צריכים לכלול בעסקה את דיאנג והם היו מסודרים לפחות ל 4 שנים
    מה שחסר זה סנטר הגנתי ועדיף בזול, עדיין יש את ויטרס תומסון ווראזו שאפשר להפוך לסנטר בטרייד, אולי צריך לבדוק מה קורה עם אמקה אוקפור, או עוד אופציות ביומבו קופוס ..

  3. סנטר הגנתי זה לא משהו שאי אפשר למצוא.

    סתם בשליפה לא בטוח שהלייקרס לא תסכים לקבל את ורז'או תמורת החוזה של היל(שכאמור כולל אופציה לקבוצה בשנה השנייה).
    הגנתית כיום הוא עדיף על ורז'או בטח לקבוצה שמתכננת לשחק בקצב מהיר.

  4. אם אפשר להתעלם מהסטטיסטיקות של לאב במינסוטה ולעשות לו הנחה כי הוא שיחק בפרנצ'ייז כושל, אז חובה עלינו להתעלם גם מהסטטיסטיקות הלא-רלוונטיות שלו בנבחרת ארה"ב. מדובר, ככל הנראה, בעשרים המשחקים הכי לא מייצגים יכולת, של לאב או של כל אחד אחד.

    אני יודע שמנחם חייב להכניס משהו על נבחרת ארצות הברית, אבל אני אניח הנחה מופרכת שרמת וסגנון הכדורסל במונדובאסקט ובאולימפיאדה לא מייצגות את מה שלאב יאלץ להתמודד איתו בפלייאוף, בטח לא כשאתה משחק עם הסגל הטוב בעולם.

  5. אף אחד לא אמר על לאב שהוא לא קבוצתי, והוא מוסר טוב מאד.

    הוא שחקן הגנה לא טוב. נקודה.
    אולי הוא ישתפר אם תהיה לו יותר מוטיבציה, ואולי לא.
    והוא בהחלט יהיה מעורב בהגנה על הפיק אנד רול של היריבות, כי זאת תהיה הטקטיקה שלהן נגד קליבלנד.
    לא מבין מאיפה הרעיון שזה לא יקרה.

    ורג'או לא הולך לשום מקום כי הוא חבר של לברון.
    כנל לגבי ווייטרס ותומפסון שגם חולק איתו סוכן.

    מה שהקאבס צריכים לעשות בעמדת הסנטר זה שני דברים –

    1. להחתים את ג'רמיין אוניל
    2. להעביר בטרייד את החוזים הקטנים והלא מובטחים שיש להם לאינדאנה תמורת יאן מהינמי.

    אם הם מאמינים שלברנדון הייווד עוד יש משהו במיכלים, אז אולי אפשר לוותר על אוניל.

      1. תראו עם איזה הרכב הקנדים מופיעים:
        CANADA 70 (12+17+18+23): Joseph (19), Heslip (11), English (0), Olynyk (6) and Sacre (2) –starting five–; Ejim (0), Nicholson (13), F. Scrubb (9), Powell (8), Baker (2), Cadougan (0), Shepherd (-) and Bachynski (-).

        איפה וויגינס? איפה סטאוסקאס? חצי מהשחקנים לא בנבחרת.

      2. תתראו עם איזה הרכב הקנדים מופיעים:
        CANADA 70 (12+17+18+23): Joseph (19), Heslip (11), English (0), Olynyk (6) and Sacre (2) –starting five–; Ejim (0), Nicholson (13), F. Scrubb (9), Powell (8), Baker (2), Cadougan (0), Shepherd (-) and Bachynski (-).

        איפה וויגינס? איפה סטאוסקאס? חצי מהשחקנים לא בנבחרת.

  6. במאמר על הפרישה של דוראנט מהנבחרת כתבתי על 8 הקנדים שלא משחקים, לידיעת ת'אנדר, ושאר שפופי הידע והדבילים באתר שחוגגים בלי שיהיה להם מושג על מה שהם חוגגים.
    אלא ש-ל-א משחקים עבור קנדה היו קוברים את הספרדים על 12!

  7. העניין אם לאב זה האם הוא יפנים שהוא הופך להיות בושית ולזכותה של בושית אני חייב להגיד שהיא קיבלה את זה בהבנה לא בטוח שזה ילך חלק כל כך עם לאב , מה עוד שב מיאמי הכוכב השני היה וייד שחקן שעשה משהו בליגה וידע גם הוא לוותר שצריך . פה הכוכב השני זה סוס צעיר לא מאולף שנראה לי שברגע שלברון לא ישחק לא יהיה טעם לשחקנים האחרים בכלל לעלות להתקפה. שורה תחתונה האנטי זון כרס לבלאט את העונה

  8. קליבלנד הפכה לקבוצה המעניינת בליגה וכל העונה נדבר עליה.
    דיוויד בלאט המאמן הראשון בהיסטוריה שמגיע מאירופה לנבא, והוא ישר הפך למועמד בכיר לאליפות.
    בלברון הוא השחקן הטוב בליגה והמנהל הטוב בליגה. כשיפרוש אפשר להפוך אותו לקומישנר ישר. מדהים ששחקן הרכיב קבוצה ועכשיו הוא מחוייב להצלחה שלה.
    אם מישהו שאל את עצמו, אז כנראה שרוב הכוכבים בליגה אוהבים את לברון ומוכנים לשחק איתו ולחתום על חוזים ארוכים בקבוצות שלו, ואפילו לא כועסים כשהוא עוזב. זה בניגוד לכל הדעות השליליות של רוה המגיבים כאן באתר.

    1. כי האמת היא שאולי לאבוש היה הנקבה אלא דווקא האנטי זון שיגדל כבר ביצים ויוביל קבוצה שלא מורכבת מאולסטארים, כאילו עד כמה אתה לא בטוח ביכולות שלך שאתה חייב תמיד להקיף אותך בעוד 2 סופרסטארים לפחות. יכל להיות לו מבחן שבקליבלנד הייתה קבוצה טובה וצעירה אז בוא נראה אותו מוביל אותה לאליפות אבל לא בוא נביא עוד סופרסטאר שיתחלק בעומס

      1. אני מניח שהתכוונת ללברון, ואני גם מניח שהמונח נקבה מתייחס לזה שאמנם הוא השחקן הטוב בליגה, אבל לא מתנהג כמו סופרסטאר הול אוף פיימר בסדר גודל של חמשת או עשרת הגדולים בכל הזמנים.
        אבל – לאיזה כוכב עם דיינסטי לא היו 3 סופרסטארים בקבוצה מלבד מייקל?
        כן, לברון לא הגיע לרמה של הטובים ביותר, וסיכוי נמוך שיגיע, למה לא להיות אקסקיוטיב טוב? ההצלחה של קליבלנד היא ההצלחה של לברון, בדיוק כמו במיאמי.

  9. לדעתי המבחן הגדול בקליבלנד יהיה דווקא לקיירי אירווינג ולא ללאב. הוא זה שצריך להבין שהוא כבר לא משחק לעצמו אלא בשביל נצחונות. לדייויד אולי יהיה קצת יותר קל לרסן אותו דווקא בגלל שלברון שם וכל העולם צופה אז אני מקווה שקיירי לא ישתולל.
    במינסוטה לא הזילו דמעה כי כמו ש K אמר כבר מזמן הפנימו את העזיבה. בואו נאמר שאם היתה לבעלים של מיניסוטה הצעה על הטרייד הזה כשלאב באמצע החוזה ולא יכול לעזוב, הוא היה אומר בנימוס "לא תודה".

    1. כולם בקליבלנד לצטרכו ללמוד לשחק שונה. העבודה של בלאט תהיה להמציא שיטה שתבליט הכישרון שלהם אבל לא על חשבון השחקנים האחרים.

    2. עגל – קיירי אירווינג בשבילנו זה כמו קנדיס פרקר בשביל שאק אוניל אנחנו מריחים שמישהו פוני, ונייק עושים עליינו קמבינה מקילומטר. צוות הכותבים כבר מחכה לו בפינה. כדאי שתרשם לטוויטר שלו כדאי לאסוף חומרים.

      הנה משהו שרשמתי על הדוד דרו לפני חצי שנה
      http://www.hoops.co.il/?p=26144

      1. יפה כתבת אז. נדמה לי שזה משקף א מה שהרוב חושב. אבל עם לברון זה חייב להשתנות, הליגה השתנתה, קליבלנד משתנה וגם קיירי יתאים את עצמו.
        לאב+המשגיח רון=לאברון – חן חן !

        אז יש עוד משהו: K + אברי=קיירי

        1. מה הקשר??

          כוונתי הייתה שקנדה לא מתמודדת על כלום בקיץ הזה ולכן מראש מגיעים לשם כל הרוברט סאקרה שביום רגיל יעשו רונדלים עם התיקים של השחקנים מהאוטובוס, ללובי ולARENA.

  10. בלאט עשה מהלך מבריק שלא כל כך מדובר-החתים את ברני בייקרסטאף וג'ים בוילן בצוות שלו. מלבד היותם מוחות התקפיים והגנתיים, בהתאמה, מהעלית של הליגה, הוא מוסיף ניסיון הכרחי למערכת-הן בלאט, לו, ודיוויד גריפין, בשנותיהם הראשונות בתפקיד (מאמן, עוזר מאמן בכיר/מאמן שותף, מנג'ר). בוילן אימן את הבאקס ב-2012/13, ובייקרסטאף מחזיק בניסיון של 937 משחקים כמאמן ראשי והגעה לגמר המערב ב-1987 עם סיאטל. בינתיים הוא פועל נכון מאוד. ראיתי שעכשיו קליבלנד שוקלת להחתים את לארי דרו-אני לא בטוח כמה הקאבלירס צריכה עוד עוזר מאמן בכיר יחד עם בוילן, בייקרסטאף ולו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט