ראש בראש: קאווי לנארד VS פול ג'ורג' VS ג'ימי באטלר / יונתן שגב

ראש בראש (3): קוואי לאונרד .vs  פול ג'ורג' .vs  ג'ימי באטלר/ D-Rose

למה שלושה בבת אחת? אולי יש לו בעיה בעברית והוא לא מבין ש"דו קרב" זה רק לשניים? או אולי הבעיה שלו בכלל במתמטיקה? אולי הוא לא יודע שאחד ועוד אחד שווה שתיים? אלו בטח שאלות שאתם שואלים את עצמכם. טוב, אז אסביר לכם. לא הצלחתי לבחור בין שלושתם. האם להשוות את קוואי נגד ג'ורג' ,או אולי את באטלר נגד קוואי, או בכלל את ג'ורג' נגד באטלר? זה היה פשוט קשה מידי. לכל שניים מהשלושה יש מכנים משותפים רבים ופשוט לא הצלחתי להחליט, לכן בחרתי לעשות קרב משולש. על פניו נראה שהקרב הוכרע מראש. הסדר יהיה לפי ההיגיון: 1)פול ג'ורג' 2)קוואי לאונרד 3)ג'ימי באטלר. אבל אני לא בטוח שכך באמת יקרה ולכן אני עושה את ההשוואה הזו.

התכונות של היום לפי הסדר:1)ייצור נקודות 2)אתלטיות 3)מאזן קבוצתי 4)הגנה 5)מנהיגות וקלאץ' 6)שיפור משנה לשנה 7)יצירה לעצמם 8)עצירת הסקוררים הגדולים בליגה

 

תכונות דומות (כולן)

 

1)ייצור נקודות: הממוצעים של באטלר, לאונרד וג'ורג' עומדים על 8.9, 10.9 ו – 15.3 בהתאמה, אבל אם נסתכל על הממוצעים פר 36 דקות שהם: 12.0, 13.9 ו – 17.3 נראה שההפרש מצטמצם קמעה. האחוזים הטובים ביותר שייכים לקוואי בפער ניכר על פני השניים האחרים עם 50% ואילו האחוזים של ג'ורג' הם 42.8% ושל באטלר 42.5%. מהשלוש מדובר על 37% לקוואי, 36% לג'ורג' ו-30% לבאטלר. מהעונשין 82% לג'ורג', 80% לקוואי ו – 78% לבאטלר. מהנתונים הללו אנחנו רואים שאף אחד מהמתחרים לא דוגל בסקורריות דומיננטית ובאטלר אף מתקשה לשים את הכדור בטבעת. עוד אנחנו רואים באיזו מידה השיטות של הקבוצות משפיעות על האחוזים של השלושה: השיטה הפופוביצ'ית נותנת לקוואי יתרון של כמעט שמונה אחוזים על פני האחרים מהשדה ואף יתרון מהשלוש. השיטות של אינדיאנה ושיקאגו, שמתבססות על התקפה מדשדשת והגנת ברזל, מורידות לכל השחקנים את האחוזים וכך גם לג'ורג' ולבאטלר.

ציונים:

קוואי לאונרד-7.5

פול ג'ורג' -8.0

ג'ימי באטלר-6.5

 

 

2)אתלטיות: מדובר בשלושה אתלטים טובים ושניים מהם (ג'ורג' ובאטלר) אף יותר מכך. באטלר וג'ורג' מחזיקים בניתור של 39 אינץ' כל אחד ואילו לקווי יש ניתור של 32 אינץ' "בלבד"; אבל אם נסתכל על ממוצעי הריבאונד שלהם נתחיל לחשוב שהסדר הוא שונה. לג'ורג' יש 6.1 ריבאונדים בממוצע למשחק בקריירה. ללאונרד יש 5.8 ריבאונדים ולבאטלר יש רק 3.7. אם נסתכל על הממוצע פר 36 דקות קוואי אפילו עוקף את ג'ורג' (ואת באטלר כמובן) עם 7.4 לעומת 6.9 של ג'ורג' ו – 5.1  של באטלר.                                                              ג'ורג' מסיים כרבע מהזריקות שלו בתוך הצבע והוא קולע אותן בכ-62%. באטלר לעומתו זורק כשליש מזריקותיו בתוך הצבע וקולע אותן בכמעט 63%. קוואי לעומת שני חבריו לליגה זורק קצת פחות משליש מזריקותיו בצבע ומסיים אותן ב68% בערך.

ציונים:

קוואי לאונרד-8.0

פול ג'ורג'-7.5  

ג'ימי באטלר-7.5

 

3)מאזן קבוצתי: מאזנה של סאן אנטוניו (בעונה הרגילה – גם אצל ג'ורג' ובאטלר) שקוואי שיחק הוא 146 ניצחונות לעומת 42 הפסדים (77% הצלחה). הם הופיעו בפלייאוף בכל שנותיו של קוואי בליגה (וגם הרבה לפני כן) ומאזנם במשחקים של קוואי בפלייאוף עומד על 41-17 (70% הצלחה) והם הודחו פעם אחת בגמר המערב, פעם נוספת בגמר הכללי ובפלייאוף האחרון-השנה, הם לא הודחו כלל ובסופו הם ענדו טבעת לאצבע וקוואי אף לקח את הMVP Of  The Finals Trophy  אליו הביתה.

מאזנם של הפייסרס עומד על  173-113 משמע 60 אחוזי הצלחה במשחקים שג'ורג'  שיחק בהם. גם הפייסרס הופיעו בפלייאוף בכל עונותיו של ג'ורג' בליגה. מאזנם היה 28-26 שמהווים 51 אחוזי הצלחה במשחקיו של פול ג'ורג' בפלייאוף. הם הודחו פעם אחת בסיבוב הראשון פעם נוספת בסיבוב השני והשנה בגמר המזרח.

לבולס יש רקורד של 118-73 שהם 61% ניצחונות במשחקים שבאטלר לקח בהם חלק. הבולס העפילו בכל שנותיו של באטלר בליגה לפלייאוף. מאזנם שם היה די עלוב: 6-14 (70% כישלון) במשחקיו של באטלר והם הודחו פעמיים בסיבוב הראשון ופעם נוספת בסיבוב השני.

ציונים:

קוואי לאונרד-9.5

פול ג'ורג'- 8.5

ג'ימי באטלר-8.0

4)הגנה: שלושתם ידועים קודם כל בזכות יכולות ההגנה שלהם ולדעתי הם שלושה מעשרת מגני הperimeter הטובים בליגה. No doubt. לשלושתם יש מוטת ידיים ארוכה, אתלטיות וניתור, שעוזרים להם לבצע את המטלות ההגנתיות. דווקא הצד האפור של המגרש הוא הלחם והחמאה שלהם. לג'ורג' וללאונרד יש ממוצעים של 1.6 חטיפות ואילו לבאטלר יש 1.1 בלבד, אבל בעונת השיא של כל אחד מהם מבחינת חטיפות באטלר וג'ורג' מובילים עם 1.9 וקוואי משתרך מאחור עם 1.7 "בלבד". בחסימות יש ללאונרד 0.6 לג'ורג' 0.5 ולבאטלר 0.4 וההיררכיה לא משתנה גם בעונת השיא שלהם. אבל הממוצעים שלהם אינם מייצגים נאמנה את יכולת ההגנה שלהם. מדובר בשלושה שחקנים שתמיד ישמרו את השחקן הכי טוב של היריבה ותמיד ייתנו מאה אחוז מעצמם בהגנה. לראייה, שלוש הקבוצות נחשבות לקבוצות הגנה מעולות ושיקאגו ואינדיאנה אף מתחרות באופן קבוע על התואר הבלתי רשמי "קבוצת ההגנה של השנה".

ציונים:

קוואי לאונרד-9.0

פול ג'ורג'-9.5

ג'ימי באטלר-9.0

5)מנהיגות וקלאץ': זו השוואה לא הוגנת. רק אחד באמת מקבל את המושכות להנהיג וזה כמובן פול ג'ורג'. המצב של קוואי לאונרד יותר טוב ממצבו של באטלר כי הוא יכול לפחות להנהיג את ההגנה של קבוצתו. באטלר לא יכול להנהיג את ההתקפה (דריק רוז) או את ההגנה (ג'ואקים נואה). פול ג'ורג' הפגין את מנהיגותו בצורה הטובה ביותר במשחק מספר חמש השנה מול מיאמי כשהוא קובר שלשה אחר שלשה, לייאפ אחרי לייאפ, ובצד השני של המגרש עוצר את ג'יימס (נגיע לזה) על שיא שלילי של 7 נקודות בלבד. קוואי כמובן הנהיג את בית האבות הבינלאומי של סאן אנטוניו בגמר השנה. הוא הצליח לעשות זאת בעיקר בזכות הדברים הקטנים: להשתטח על הרצפה, לתת חסימה או דאנק שנותנים אנרגיה לקבוצה או לתת איזה אקסטרה פאס (אה, סליחה את זה כולם עושים בסאן אנטוניו). לבאטלר, לעומתם לא הייתה דרך לראות את המנהיגות שלו, חוץ מכמות הדקות שהוא שיחק – 38.7 דקות למשחק – מקום ראשון בליגה (ביחד עם מלו) וזה מראה על האמון שיש בו להנהיג את הקבוצה. ללא ספק פול ג'ורג' הוא שחקן הקלאץ' של אינדיאנה והוא מבצע את העבודה בכבוד. בניגוד אליו קוואי אינו שחקן הקלאץ' בספרס כי אלה הם ג'ינובילי ופארקר. לכן הוא לא יכול לקחת על עצמו במאני טיים. בזמן שרוז בילה בחוץ משפשף בכאב את ברכיו, לשיקאגו לא היה שחקן קלאץ' ולכן הם נעזרו בתרגילים בזמני הקלאץ' ובסדרה נגד וושינגטון בעונה החולפת. נראה שהוא היה היחיד שתפקד במאני טיים.

ציונים:

קוואי לאונרד- 8.5

פול ג'ורג'-9.0

ג'ימי באטלר-8.5

 

6)שיפור משנה לשנה

כשלושה שחקנים שלא נבחרו בטופ של הדראפט (ג'ורג' מקום 10 בדראפט 2010, באטלר וקוואי במקומות 30 ו – 15 בהתאמה בדראפט 2011) הם היו צריכים להשתפר משנה לשנה; לפתח את הקליעה, לעבוד על הכדרור, לנצל את האתלטיות והwingspan –   שלהם יותר טוב וכו'. באטלר שיפר באופן מדהים את היכולת שלו משנה לשנה – מהשנה הראשונה לשנייה השיפור העיקרי היה הקליעה מבחוץ, מהשנה השנייה לשנה הנוכחית זו הייתה תוספת של חטיפה קטלנית וריצה מטורפת במתפרצת בנוסף למשחק של פיק אנד רול, שהוא פיתח. שיפור נוסף שהוא הכניס השנה הוא היציאה מהחסימות- כשהוא מקבל את הכדור אחרי חסימה הוא יכול לזרוק לשלוש או לעשות איזה pump fake וללכת לטבעת וזה נהיה לנשק קטלני בשבילו. גם לאונרד שיפר בין השנה הראשונה לשנייה בעיקר את הלונג ריינג' ג'אמפר. בין השנייה לשלישית הוא שיפר את היציאה הכבר קטלנית שלו למתפרצת וגם את המסירות והPull up –  שלו  וכן את הבלוקים שלו. בין השנה הראשונה של פול ג'ורג' לשנייה הוא שיפר בעיקר את השלשות, כמו באטלר וקוואי וגם את הריבאונדים והאסיסטים שלו. בין השנה השנייה לשלישית (שבה הוא זכה בתואר "השחקן המשתפר") שיפר פול ג'ורג' כמעט הכל, אבל במיוחד את האסיסטים, הריבואנדים והשלשות מהפינה. בין השנה השלישית לרביעית (הנוכחית) שלו בליגה שיפר ג'ורג'  את היצירה לעצמו מכדרור כמו כן הריצה במתפרצת ובעיקר את כמות הביקורים שלו על קו העונשין. הקפיצה הגדולה ביותר הייתה של באטלר שפחות או יותר הכפיל בשש את התפוקה שלו מעונת הרוקי. הקפיצה השנייה בגודלה היא של פול ג'ורג', ששילש את מספריו מעונת הרוקי ואילו קוואי עושה קפיצה טובה, אך מתונה למדי. כשהוא העלה את ממוצעיו בכ-5 נקודות מעונת הרוקי שלו.

ציונים:

קוואי לאונרד – 7.5

פול ג'ורג' – 8.5

ג'ימי באטלר – 9.0

7)יצירה לעצמם: אני אמדוד את היכולת שלהם ליצור לעצמם בנתון מאוד פשוט: כמה מהזריקות שלהם באו מאסיסטים. לקוואי 53% אחוז מהקליעות לשתיים באו מאסיסטים, בנוסף ל – 94% מהקליעות לשלוש. לפול ג'ורג' לעומתו רק 40% מהקליעות שלו מהשתיים באו מאסיסטים ומהשלוש  – 81%. לבאטלר 61% מהזריקות, שנכנסו מהשתיים באו מאסיסטים ולא פחות מתשעים ושמונה (!) אחוז מזריקותיו לשלוש. רק כדי להבין, זריקה אחת מתוך חמישים שנכנסה משלוש הייתה ללא אסיסט לבאטלר! שלושתם תלויים ביצירה של אחרים להם ולכן זה שכמות הנקודות של ג'ורג' היא הגבוה ביותר זה מפתיע, מכיוון שהיל הוא הרכז הכי פחות דומיננטי (גם אם מתייחסים להיינריך אוגוסטין ורובינסון כרכזים של הבולס).

ציונים:

קוואי לאונרד – 7.0

פול ג'ורג' – 8.0

ג'ימי באטלר – 6.0

 

8)עצירת הסקוררים הגדולים בליגה: מדובר בשלושה שומרים אישיים גדולים, שמופקדים על השחקנים הכי טובים של הקבוצה בעמדות 1-3, לכן שני השחקנים הכי קשים לעצירה בליגה (סליחה מלו) קווין דוראנט ולברון ג'יימס אמורים להיות מתחת לממוצע שלהם נגד 3 השומרים הללו, לא כן?

הסטטיסטיקה של דוראנט בארבע השנים האחרונות:29.0 נקודות למשחק ב – 49% מהשדה  ו – 38% מהשלוש.

נגד אינדיאנה (במשחקים שגם הוא וגם ג'ורג' שיחקו) הסטטיסטיקה שלו היא 33.3 נקודות למשחק ב54% מהשדה ו – 35% לשלוש.

הסטטיסטיקה של דוראנט בשלוש השנים האחרונות: 29.4 נקודות ב – 50% מהשדה ו – 39% משלוש.

הסטטיסטיקה של דוראנט נגד סאן אנטוניו במשחקים שלאונרד והוא שיחקו: 28.1 נקודות   ב – 55% מהשדה ו – 33% מהשלוש.

כפי שכבר כתבתי למעלה הסטטיסטיקה של דוראנט בשלוש השנים האחרונות היא:29.4 נקודות ב – 50% מהשדה ו – 39% משלוש.

נגד שיקאגו בשלוש השנים (שהוא ובאטלר שיחקו) האחרונות הסטטיסטיקה של דוראנט היא: 27.2  נקודות ב – 54% מהשדה ו – 58%   משלוש.

הסטטיסטיקה של לברון במיאמי (4 שנים אחרונות-כמו פול ג'ורג') עומדת על: 26.9 נקודות ב – 54% מהשדה ו – 36.9% מהשלוש.

נגד אינדיאנה במשחקים שגם הוא וגם פול ג'ורג' היו על הפארקט המספרים הם: 29.4 נקודות ב – 51% מהשדה ו – 36.5% מהשלוש.

הסטטיסטיקה של לברון בשלוש השנים האחרונות היא: 27.0 נקודות ב – 55% מהשדה       ו – 38% מבחוץ.

נגד הספרס וקוואי הסטטיסטיקה שלו היא: 26.0 נקודות ב- 46% מהשדה ו – 45% מחוץ לקשת.

 כפי שכבר כתבתי הסטטיסטיקה של לברון בשלוש השנים האחרונות היא: 27.0 נקודות     ב – 55% מהשדה ו – 38% מבחוץ.

כשהגיע להתארח ביוניטד סנטר או לחילופין שהבולס ובאטלר באו להתארח באמריקן ארלינס ארינה לברון עומד על: 26.3 נקודות ב – 53% מהשדה ו – 39% מחוץ לקו השלוש נקודות.

ציונים:

קוואי לאונרד- 8.0

פול ג'ורג' – 6.5

ג'ימי באטלר- 9.5

מבט אל העבר: בNBA  לא היו להם מפגשי פלייאוף האחד עם השני וגם לא בקולג' כך שאין להם עבר משותף חוץ מהעובדה שהם נבחרו במקומות נמוכים ושקוואי ובאטלר נבחרו באותו הדראפט.

מבט אל העתיד: שחקן שמשתפר משנה לשנה זה הסוג הכי טוב. במיוחד שהשיפור הוא כה דראסטי. אם קבוצה תיקח שניים מהשלושה הללו לקבוצה שלה היא תרוויח את צמד הסווינגמנים ההגנתיים (ויכול להיות שבכלל) הטובים בליגה. אני חושב שבסך הכול בסיום הקריירה שלהם ג'ורג' יהיה שני אחרי קוואי ובסוף באטלר. כולם בהפרשים צמודים. בנוסף אני מאמין שיהיה שלב בקריירה שלהם שלפחות שניים מהם ישחקו יחדיו (באטלר מסיים חוזה שנה הבאה…גם קוואי…) ובטוח שהם גם יפגשו לסדרות פליאוף רבות, אולי אפילו הם יפגשו בגמר.

ציונים סופיים:

קוואי לאונרד-8.13

פול ג'ורג'-8.18

ג'ימי באטלר-8.0

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. אחלה כתבה אבל לדעתי היית צריך לעשות אוצה עונה הבאה ,
    בגלל שלבאטלר לא יצא לשחק עם רוז עונה שלמה שזה משהו שאמור לשפר אותו בכמה מונים בהתקפה.

  2. שמע עבודה מושקעת, אבל בסוף זה טעם אישי שלך שמגדיר את הציונים. ומבחינתי, אחרי עונה שבה קוואי היה הMVP של סדרת הגמר, אז זה היה צריך לבוא לידי ביטוי והוא היה צריך לצאת ראשון. למשל בהגנה, על פי השיקולים שאתה נתת, הוא היה צריך לקבל כמו באטלר (9.5) או לפחות 9.0. נתת לו 8.0. זה לבד היה מקפיץ אותו בסיכום מעל ג'ורג'.

    1. יכול להיות שאתה צודק. באטלר הוריד את הממוצעים של שומריו יותר מקוואי אבל עדיין דווקא יכול להיות שהניקוד לבאטלר מוגזם קצת.

  3. מעניין להשוות את דוויט הווארד למרק גאסול…
    לגבי הטור המצויין זאת בחיר קשה מאוד כי יצא שהם די שווים.
    עדיין לקבוצה שצריכה יצרן נקודות ושחקן מוביל לוקחים את גורג
    לכל סיבה אחרת הייתי לוקח את אחד משני האחרים . פשוט שלישייה מעולה.
    השוואה נוספת –
    דיוויד לי מול מרצין גורטאט

  4. פוסט אדיר!! שאפו על ההשקעה. תמיד חשדתי שבאטלר לא מוערך מספיק והנתונים שלו מול דוראנט ולברון מוכיחים את זה. אם לא נואה הוא היה מועמד חזק לשחקן ההגנה.
    לגבי העניין שהם ישחקו יחד, לא נראה לי שמישהו מהם יעזוב את קבוצתו הנוכחית ב-5,6 שנים הקרובות. אפשר להגיד כמעט בוודאות שקאווי ופול ג'ורג' יסיימו את הקריירה בקבוצה הנוכחית שלהם. לגבי באטלר לא בטוח, אבל אני מעריך שהוא לא יעזוב את שיקגו מיוזמתו.

  5. טור מעניין ומושקע – תודה !
    עם כל הכבוד לבאטלר ולקוואי לא הייתי מהסס רגע ולוקח את ג'ורג' לכל קבוצה שלי לפניהם. הוא השחקן המוביל של הקבוצה שלו והם שחקנים משניים שמתפקדים בתוך מכונה משומנת. צריך להבין כמה עומס נופל עליו ולתת לו את הקרדיט שהוא ראוי לו. זה כמו במקרה של לברון אבל מוקטן.

  6. יפה – אני לא מבין איך באטלר עבר את ה – 6 כי אני ממש לא מחזיק מהנגר הזה. אבל זה רק אני.

    קטגוריות שהיו עוזרות לשפר ממוצעים לג'ורג' שאני לא מבין איך לא נכנסו למאמר:

    – פיצול איברים – גורג' 10. באטלר וקוואמי 0
    – ניאוף ושידול – ג'ורג' 10 באוללר ולנרד 0
    – חבר אמת – ג'ורג' 10
    – יכולת קבוצתית – באטלר ולנרד 10 ג'ורג' 0

  7. טור מצוין!למרות שלדעתי ג'ורג' הרבה יותר מכולם הוא מוביל את אינדיאנה לבד והשנה תראו ובאלטר אני חושב שהרבה פחות
    ולמה לא לברון דוראנט ?

  8. הייתי רוצה לראות השוואה בין מיאמי של 2010 לקליבלנד של עכשיו. גם מעניין כי אנשים קצת שכחו שבוש היה כוכב ווויד היה אז השוטינג גארד הכי טוב בליגה (שנה לפני היה יותר טוב מקובי אפילו!). יש גם את עניין המאמנים הצעירים והלא מוכחים ואת הלחץ לזכות באליפות כאן ועכשיו. כל זה יסתום קצת את הפיות לאנשים שחושבים שיש סיכוי לאיזשהי קבוצה אחרת מקליבלד לקחת אליפות.

  9. לצערי כרגע לתת ציונים לג'ורג' לא כל כך שייך.
    לך תדע כמה זמן יקח לו להשתקם ואיך הוא יחזור.

    באטלר שחקן טוב, אבל לדעתי עדיין רחוק מג'ורג' (מה שהיה) וקאווי.

    המלצה להשוואה הבאה: דמיאן לילארד VS ג'ון וול

    אחלה כתיבה 🙂

  10. אחלה עבודה.

    אגב, נתון מעניין הוא שג'ורג' ולנארד יכלו לשחק היום יחדיו באינדיאנה.

    לנארד נבחר ע"י אינדי בדראפט אך נשלח לס"א תמורת ג'ורג' היל, בטרייד בו שתי הקבוצות הצליחו (ג'ורג' היל עד לשנה האחרונה היה מצוין, ולנארד היה מיובש כמו יתר שחקני הספסל ע"י ווגל)

  11. רק תיקון קטן לבאטלר יש מוטת ידיים קצרה היא רק 6,7.5 והוא מגיע רק ל8,5.5. לצורך ההשוואה מוטת ידיים של פול היא 6,11.25 והוא מגיע ל 8,11. של לאנדר 7,3!! ומגיע ל8,10.

  12. תודה רבה על הנשקעה אבל זה ברור שפול ג׳ורג׳ שחקן יותר טוב משתיהח ובטל מבאטלר.
    פרמטר חשוב זה להסתכל על העונה האחרונה ולהשוות ואז ניתן לראות את הבדל הרמות כיום ולא ממוצע עם עונות חלשות של ג׳ורג׳

  13. לכל מי שמספיד כבר את ג׳ורג׳, תבינו שהפציעה שלו פחות גרועה מהפציעות של רוז( הראשונה ב-2012) ושל קובי. ג׳ורג׳ שבר את הרגל, ולא קרע את הרצועה או את גיד האכילס כמו השניים הנ"ל. הפציעה שלו אמנם נראית קשה אבל הרבה יותר פשוט להשתקם אחריה. ג׳ורג׳ יחזור לעצמו הרבה יותר מהר משאתם חושבים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט