תרומת התקשורת להוגנות בספורט (7) / מולי

על מהויותיו של הספורט:

תרומתה של התקשורת להוגנות בספורט (חלק שביעי) / מולי

הטכנולוגיה מתבטאת כמובן גם בתקשורת, ולתקשורת הספורט בכללותה ניתן גם לייחס תרומה אדירה להוגנות של הספורט. בימים בהם כל תחרות ספורט ברמה בינונית ומעלה מצולמת ומשודרת, נוצר מצב בו על המתחרה להתחשב בבואו לבצע עברה על החוקים לא רק בתשומת לבו של צוות השיפוט, אלא גם במצלמות הטלוויזיה, ואפילו במצלמות החובבנים שקיימות בימינו בכל פלאפון כמעט.

בשורה התחתונה, ברור בימינו  לכל מי שחושב לבצע עברה, במיוחד עברה חריגה, שיש סיכוי טוב שמה שהוא (או היא) עושים מתועד בווידיאו על ידי מישהו אחד לפחו,  ולכן יש סיכוי שגם אם הוא לא ייענש מידית על העבירה הזו, ייתכן העונש יגיע בעתיד.

כשכתבתי בחיפוש גוגל את המילה "נשיכה", קבלתי באחת מן הצעות החיפוש הראשונות את הערך "נשיכה של סוארס". לואיס סוארס  מאורוגוואי נשך (כבר נשיכה שלישית) במהלך משחק במונדיאל 2014 את הבלם האיטלקי ג'ורג'יו קייליני בכתפו –  דבר שנעלם מעיניו של צוות השיפוט במשחק. יומיים אחרי, בעקבות ההוכחה ממצלמות הטלוויזיה הוא הורחק מתשעה משחקים בינלאומיים, ואף הושעה לארבעה חודשים מכל פעילות הקשורה בכדורגל.

בנערותי שמעתי סיפור על אחד מבלמי בית"ר ירושלים בשנות הששים שנהג לעלות לכר הדשא עם סיכה על חבויה בבגדיו. אחרי שחלוץ היריב היה מתלונן עליו בפני השופט בשל הדקירות, הוא היה בפשטות שומט אותה לדשא. בימינו, סביר שמצלמות הטלוויזיה היו קולטות אפילו את הסיכה, לא כל שכן את פעולת הדקירה.

אבל מצלמות הטלוויזיה יכולות גם לתרום להוגנות בספורט בכך שביכולתן לתקן עיוותים וטעויות של צוותי השיפוט. שחקן כדורגל שמורחק על עברה שלא ביצע, למשל, יגיע לבית הדין עם סרטון מצולם שבו תוכח חפותו, וכך הוא יזוכה ולא יוענש על עבירה שלא הוא ביצע.

באחד הדיונים עלתה הטענה שאם האחריות הסופית תוסר מכתפי השופטים ותועבר למצלמות הטלוויזיה, הרי הם ישרקו על קלה כחמורה מתוך ידיעה שכל טעות שיעשו תתוקן על-ידי הטכנולוגיה. אני דווקא סובר שמעצם היות השופטים תחרותיים, הם יתחרו בינם לבין עצמם מי יתוקן הכי-פחות וימנעו מכך, מה גם שיש לשער שסטטיסטיקה זו תהווה חלק מהותי הקידום שלהם, ומצד שני תוסר מעל כתפיהם האחריות לטעויות שהשלכתן עלולה להיות גדולה.

אני מאמין שביום בו תוכנס הטלוויזיה כחלק מהשיפוט בכל משחקי ליגת העל בכדורגל, יהפוך המשחק לצודק והוגן הרבה יותר ממה שהוא בימינו. אישית, אני אשמח מאוד אם יום זה יגיע בקרוב ועוד יותר אשמח ביום בו במקצועות האישיים נוסח התעמלות יועמד סרט בהילוך אטי של התרגיל לרשות השופטים ויהיה צורך בסימון ברור על גבי הווידיאו מצד השופטים של כל נקודה רעה, ורק כאלו שיסומנו יילקחו בחשבון בתוצאה.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. השאלה האם אתה מדבר פה על התקשורת או על הטכנולוגיה…
    מירב ההשפעה כפי שציינת היא טכנולוגית, בלי קשר לתקשורת.
    חוצמזה יש שני סוגים של תקשורת
    1. חיבור טכני בין שני מכשירים חשמליים או יותר
    2. העיתונות והטמבלויזיה

    נראה לי שאם כבר אז אתה מתכוון לשני.
    תודה על הפוסט בכל מקרה

  2. צודק בכל מילה, אני שמח שאתה חלק מהצוות ככותב ולא רק כמתרגם (ואתה עושה את זה מצויין;לראיה יש לי בבית ספר אחד לפחות שתירגמת). בקשר לעונש של סוארז-ראיתי שבארצה ועורכי הדין שלו רוצים לצמצם את העונש למשחקים בין לאומיים בלבד (צ'מפיונס ליג), אני מקווה מאוד שלא יצליח להם-השעייה משלושה משחקים זה כלום. אם רמי גרשון או כל שחקן ממוצע אחר (עמך הסליחה רמי) היה עושה את זה, הוא היה חוטף עונש כבד יותר

    1. רועי, אם עונשו של סוארס יקוצק, זה כי לברצלונה יש כוח ולא כי לסואקס יש כוח, ואם הוא לא היה עובר לברצלונה העונה, העונש היה לדעתי לפחות כפול…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט