המשך לאסי: גשר הזהב שבונה אריק ספואלסטרה / מנחם לס

המשך לאסי: העונה בה יראה ספואלסטרה לכולם מאיזה צד משתין הדג

 

ישנן קבוצות ספורט עילגות בהן אבידה קשה אחת – נמאס כבר להזכיר את שמו של  קובי –  גורמת לצרעת לכל הקבוצה לשנים על גבי שנים. אבל ישנן קבוצות נעלות, עיליתיסטיות, נאורות כמו מיאמי היט בהם אבידה גדולה אחת רק גורמת למשיחה של הבא בתור (מומי, למשוח זה כמו להמליך; אתה יודשע, לשים כתר על ראש מלך חדש!).

העונה הזאת אתם תראו את ה-anointing – משיחה – של הצעיר היפהפה בתמונה. כן, קומראדים. העונה הזאת תמליך את אריק ספואלסטרה כטופ שבטופ של כל המאמנים, והפלח ישמח להיות סגנו, בהכנעה ובכבוד.

בזמן שהפלח רועה את הצאן ושותל סוייה לאביב, ושאר המאמנים משחקים גולף, הפיליפיני יושב במשרדו ובחדר הוידיאו, ומוחו עובד כאילו היה בנו של איינשטיין. מתכנן, משרטט, מהנדס, יוצר יש מאין, בינוני מקטן, וגדול מבינוני.

 

Why Next Season Will Prove Erik Spoelstra Is a Top-5 NBA Coach

אם אתם לא מאמינים שמיאמי הוא מועדון נאצל – כמעט קדוש הייתי אומר – תסתלו מי עוד זכה בשלוש אליפויות בעשור האחרון. רק סן אנטוניו ספארס, מועדון שאני מסכים להשוות למיאמי היט. אז ישנם שני מועדונים עליונים ב-NBA, אחד במזרח ואחד במערב.

האבידה של לברון לקליבלנד  העלתה את רף המאמץ והכשרון שמיאמי תיזדקק לו כדי לקחת אליפות בעונה הבאה.

האם הדבר לא ייתכן?

אותו דבר אמרו ב-2006, 2012, ו-2013.

אז הקשיבו לדברי הקשיש, ראש הכדורסל מס' אחת בשפה העברית (אגב, לאן נעלם שעייה?): עם כל האהבה והנאמנות של דוויין וויין וכריס בוש, וכל הכשרון החדש של לואל דנג, דני גריינג'ר, וג'אש מקרוברטס, זה לא יהיו הם שימלאו את מקומו של הכוכב שברח כמו כלב עם זנבו בין רגליו – – לברון ריימונד ג'יימס.

זה יהיה אריק ג'ון ספואלסטרה בן ה-43 מאבנסטון, אילינוי, שישכיח את לברון ריימונד ג'יימס מאקרון, אוהיו.

לכל פושרי ההבנה באתר המאמינים שהיה זה רק לברון שהעלה את אריק לטופ אשלון של מאמני ה-NBA והעולם מחכה אמת מרה ועצובה: הוא יוכיח להם העונה שכל דעתם הממוזגת והתיכונית עליו היא מוכפשת, ומתאימה רק לרדודי ידע והבנה.

הוא יוכיח להם שכל טענותיהם ששתי האליפויות האחרונות היו רק בגלל לברון הן שקריות. הם לא מבינים איזו התקפה חכמה והגנה קבוצתית בלתי מתפשרת בנה להם הפיליפיני. נכון, אין לו את ה-WIT – שנינות וממזריות – של הפלח, ואין לו שחקנים טובים כמו לפלח ואחרים בליגה. אבל ישנה לו אינטיליגנציה, עין, חוכמה צעירה וטרייה, חוצפה, וחוסר פחד מחלט.

אני לא יודע מה יגידו לי גולשי אתר שטוחים באתר אחרי שאריק יפתיע את כולם ויתן למיאמי עונה נפלאה? "זה הכל בגלל לואל דאנג, גריינג'ר, ורוברטס. אריק הוא בר מזל שפט ריילי הוא חכם להביא לו קנונים כאלה!".

 

עכשיו מותר לגלות  כיצד ביקור של אריק ספואלסטרה לקבוצת הפוטבול של אורגון בקיץ של 2011 הכניס לו לראש את שיטת ה-"PACE AND SPACE" שהוא למד ממאמני הפוטבול של אורגון.
השיטה מבוססת על שחקנים המסוגלים למלא תפקידים שונים, מ-1 עד 3, ולעתים 4, ללא בעייה. הוא ביקש מפט ריילי רשות להביא שחקנים  שבאנגלית render positional lines obsolete. ז"א "מיושן", "לא בשימוש". לכן ראיתם את לברון כפוינט גארד, שוטינג גארד, סמול פורוורד, ואפילו פאור פורוורד. גם לשיין בטייה לא היה תפקיד מוגדר, כמו לדוויין ווייד ובוש. בוש שיחק פאור? הוא שיחק יותר דקות כמספר 2 ממספר 4, ואם יש לכם ויכוח, תתווכחו עם ארבעה גמרים ושתי אליפויות, מבצע שאף קבוצה אחרת עם כל המסורתיות, וכל המאמנים המדופלמים, לא יכלו לגבור עליו. הוא גם הראשון שהעז לשחק ללא סנטר.

אז האובדן של לברון אינו כזה קריטי כפי שנידמה. אתם זוכרים את 1993-4? זאת היתה השנה שלמייקל נימאס לשחק. כולם קברו את הבולס, והאובדן של מייקל ג'ורדן הוא לא האובדן של לברון ג'יימס. עם מייקל מדברים על אובדן אמיתי. לברון הוא אובדן, אבל לא קריטי. פיל ג'קסון לקח את השאריות – – סקוטי פיפין, ביג'יי ארמסטרונג, הוראס גראנט, בילל קרטרייט, ועוד שחקנים בינוניים עד טובים כמוהם, וניצח 54 משחקים עם מסע עמוק לפלייאוף.

אריק ייקח את השאריות והתוספות, יערבב את הסלט, ויוציא מטעמים למסעדת חמישה כוכבים. ראשית, אתם תראו דוויין ובוש טובים יותר משהיו בשלוש השנים האחרונות. יש על כתפיהם קוף כבד ועליהם להוכיח שהם הגיעו לאן שהגיעו לא רק בגלל לברון, אלא שגם להם היה חלק מכובד בהישגים. דוויין ווייד עובד רק על דבר אחד – ריהביליטציה. גם כריס בוש נעלם לאימונים פרטיים עם חאכים אולג'ואן, והשבוע קרל מלון.

לואל דנג (2.06) , דני גריינג'ר (2.06) וג'אש מקרוברטס (2.08) הם שלושה פורוורדים המסוגלים לשחק 3 ו-4 באותה יעילות, ולקבור שלשות כמו שוטינג גארדס. גריינג'ר ומקרוברטס כבר נמצאים במיאמי ומתאמנים עם מאמני הכושר של הקבוצה, ועם מאמן פרטי ששמו – לא תאמינו! פט ריילי. הוא החליט להפשיל שרווליו ולרדת לפארקט לעזור לשניים להפוך ל-"מיאמי היט פליירס" כלבבו.

אריק ספואלסטרה WILL REINVENT – יוליד וייצור מחדש – מיאמי חדשה. הוא גמיש יותר, מוחו פתוח יותר, והוא מודרני יותר מכל מאמן אחר בליגה, והוא יפתח את כל מה שיש לו לקבוצה חדשה לחלוטין הבנוייה לפי תוכניתו וראות עיניו.

אנשים לא יאמינו איזו מיאמי היט עומדת להופיע. כל שונאי ההיט יהפכו לעמודי מלח המומים, ואני אנסה בכל כוחי לעצור את עצמי שלא אתפרץ בצחוק שיהרוס לי את כל האתר.

איך אמר עליו שיין בטייה השבוע? (אני מקווה וממליץ מאד שתקראו את האנגלית מילה במילה, ותשתמשו במילון אם יש צורך)

 

There's a respect for coaches who tinker well, like Spoelstra has done, because the roadmap for putting together successful stretches changes depending on who's hot and who's struggling. The mark of a good coach in today's NBA is getting players to buy into experiments — and having those experiments pay off.

What is obvious is that, in his time as head coach, Spoelstra has engendered respect that's harder to come by for a guy who wasn't a pro himself.

Staying simpatico with your subordinates might be the safest way of assuring one’s job security. Eventually, however, those around you will demand you demonstrate something resembling a tangible plan.

On this front, Spoelstra’s star couldn’t be more pulsing.

והוא מסיים: "שיחקתי תחת הרבה מאמנים. יובי בראון, ג'ף ואן גנדי, מייק ששבסקי. טובי המאמנים אימנו אותי. אני לא מכיר מאמן החושב כדורסל יותר מאריק. ישנם לו יתרונות מסויימים על כל המאמנים האחרים. אני מאמין שרק העונה ללא לברון, ההשפעה של ספואלסטרה תורגש ביתר שאת!"

תסתכלו על זה כיצד שתרצו, אבל הוא – ספואלסטרה – הוא בונה הגשר החשוב ביותר בין מיאמי האלופה ומיאמי החדשה, ותזכרו את מילותי:

הוא עומד לבנות גשר של זהב!

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. ספולסטרה ייבחן מקרוב השנה. לטעמי הרף הריאלי בשבילו – חצי גמר מזרח. פחות = כישלון, יותר = הצלחה. אליפות? ממש לא מאמין. אבל הדרך עוד כל כך ארוכה…

  2. אריק מאמן אדיר אבל כולנו יודעים שהשחקנים משפיעים יותר מהמאמן למיאמי היתה שושלת מכובדת גם בלי אריק. אם זאת אני מסכים שאריק הוא בין החמישה הטובים בעולם (לא בליגה, בעולם) עם מייק ששבסקי, תום ת׳יבודו, דוק ריברס וגרג פופוביץ׳. מאמן אדיר ואני מקווה שהוא ייקח את מיאמי רחוק.

  3. אם כמובן צריכים לבנות מקלדות לפי סדר האלף בית מכיוון שיש גלישות מעצבנות כשאתה מקליד זריזות כמוני למשל ה-א' מעל ה-ע' או ג' ו-ק'. בכל מקרה תודה על המענה.

  4. פוסט מעולה. ספולסטרה מאמן מצויין, אבל תשכח שיש לו גם עוזרים מצויינים והם קנונים אחד אחד
    – רון רונשטין
    – בוב מקאדו
    רון פיזצ'ראלד.

    יופי של עוזרים ויופי של צוות אימון.
    כבר לא יכול לחכות לראות מיאמי החדשה שלי:)

  5. האמת שאני מסכים. מלכודת הדאבל על פיקנרול שלו היא מהלך גאוני שכולו מאת המאמן. סופלסטרה יודע את העבודה,ואם וויד יהיה בריא אין סיבה שלא יהיה חצי גמר מזרח לפחות, אם לא יותר.

  6. לספולסטרה המסכן לא היו שחקנים טובים כמו למאמנים אחרים?
    באמת מסכן, ממש צער בעלי חיים. ברור, ריי אלן בוש וייד באטייה מילר לברון אנדרסון האסלם לא עשו דבר בליגה בלי ספולסטרה, רק כשהוא התחיל לאמן אותם הם הבינו איך משחקים. מיאמי יעופו בסיבוב הראשון כי לוייד אין ברכיים ואתה תטען שדבריך הוצאו מהקשרם כרגיל. נקסט.

    1. זה בדיוק מה שספואלטרה עושה: מלחד אחד לשחק 4 ואת השני לשחק 3. אתה בדיוק כמו דדי: ראש מלא קש שלא מבין את תמצית המאמר: הגדולה של ספואלטרה היא שהוא משחק ללא תפקידים כי הוא עושה מכל שחקן 'כל-בו'. אבל דובי-את-דדי לא מספיק חכמים לקלוט מה שאני מנסה להסביר. אפילו מומי מבין.

      1. אם ספולסטרה יצליח ללמד את גריינג'ר לשחק 4 אני מבטיח להעלות בסוף העונה קליפ של התרנגולת שלי רוקדת טנגו עם הגרביל.
        מישהו בעניין להתערבות?

  7. מאמן מעפן. מאמן של כוכבים ומייבש סידרתי.
    פלקט מהלך שיסיים בהחלפת חיתולים בבית לווינשטיין.
    הפלח? אולי הוא יוכל להחליף לו חיתול לעת זיקנה. זה הכי הרבה שהוא יתקרב לרמתו אי-פעם.
    אבל הוא מספיק כדי לא להפריע למיאמי הנוכחית להגיע לחצי גמר המזרח לפחות.

    1. האשך – כמו שאר הדבילים והשונאים באתר – יגידו אחרי האליפות העונה של מיאמי: "הם עשו זאת למרות ספואלטרה".
      אתם יכולים כולכם לקפוץ לי, רדודי הבנה מאובנים.

  8. מיאמי זו בועה שהולכת להתנפץ העונה הזאת ועדיין זה לא לחרוץ את דינו או לשפוט את טיבו של ספולסטרה.
    שהוא אכן מאמן טוב, חדשני שכן עשה המון דברים טובים ותוך כדי תנועה במיאמי.

    אני מאוד מקווה בשבילו שעם הקבוצה של העונה הוא לא ירצה לשחק באותו סגנון מהיר ונמוך ששיחק עם מיאמי של לברון.

    כשוויד הכוכב הבכיר שלך ובמצבו אתה אמור להבין את זה וכמה שיותר מהר.

    prediction שלי לעונה של ההיט:
    מקום 6-7 במזרח בלחץ.
    סיבוב ראשון והביתה.

  9. בסדרה של מיאמי נגד אינדיאנה ראו יתרון אחד לאחד באופן ברור של אינדי!!
    מיאמי ניטרלו לגמרי את הפיק אנד רול של אינדי והשאירו להם זירקה פתוחה מחצי מרחק לאחר הפיק אנד פופ של מספרי ארבע (ווסט,סקולה)
    שזו הזריקה הכי פחות יעילה בכדורסל.
    רוי הירברט לא עשה מאומה בצבע (ריבאונדים,חסימות) בגלל ששמר על כריס בוש שהכריח אותו לצאת אליו לקליעה. לכן לברון ווויד יכלו לחדור בקלות.
    מיאמי עשו נקודות מאיבודים של אינדי משום שלא ניתן להתקיף כראוי ללא חסימות בהתקפה.
    הפיליפיני הכי שובה אותי בכך שהוא תמיד רגוע וכך גם שחקניו במאני טיים.
    מאמן גדול ללא ספק!!

    1. וואו, ניטרלו את הפיקאנדרול של אינדיאנה. אתגר אמיתי.
      עכשיו ללא ציניות, האופן בו ספולסטרה סחט כל טיפת אורך ואתלטיות מהשחקנים שלו על מנת לחטוף כדורים ולהלחיץ את היריב (מה שיוצר עוד איבודים, מן הסתם), היה נהדר.
      בהתקפה, הוא מיקסם את היכולות של לברון, אבל לדעתי הקטין את שני הכוכבים הנוספים. וויד התקשה מאוד לשחק ללא הכדור ביד, ועל בוש עוד לא התחלנו לדבר, כאשר ההתפחות לקלעי שלוש טוב+ היא כמובן נהדרת, אבל לא אם זה אומר לוותר על שחקן של 20 ו-9.
      היחידים (מלבד לברון) שפרחו בשיטת ההתקפה של אריק היו הקלעים – צ'אלמרס, קול, אלן, מילר, ג'ונס, באטייר ולואיס – אבל האם זה שווה וויתור על וויד ובוש? אני לא בטוח.

  10. *לא איכפת לי לאבד את כספי.
    *לא איכפת לי לאבד את בריאותי.
    *לא איכםת לי לאבד את שפיותי.
    אבל כשהאינטיליגנציה שלי מבוזבזת באתר ע"י כמה דבילים-אווילים-כסילים-טפשים ונואלים זה ממש פוגע בי.
    אני מבזבז שעה שלמה לנסות להסביר לאנשים שמה שספואלסטרה עושה ממש עכשיו זה להעתיק את שיטת אורגון בפוטבול כשטאקל בתרגיל אחד הופך לגארד בתרגיל שני ולליינבקר בשלישי, ומה מגיבים לקויים בשכלם כדדי, אשך, ודובי עונים לי? "גריינג'ר הבחיים לא שיחק 4!".
    יא רפיוני שכל! זה בדיוק העניין. שספואלסטרה עושה מגריינג'ר 4 וממקרוברטס 3, או יותר מנכון מוריד מכולם את המספרים ומערבב את הסלט.
    עייפתי מלהסביר. התייאשתי מביזבוב האינטיליגנציה והידע שלי על חסרי הבנה מינימלית.
    CASE CLOSED!

    1. אבל מנחם! תיקנתי את עצמי… אתה לא רוצה לראות את התרנגולת לחם רוקדת עם הגרביל האפור?
      אני אפילו מוכן להביא אותם למפגש הופס בפסח.

      1. דובי,לא תיקנת את עצמך מספיק.
        כמה עצוב שחבר צוות נאמן, שפעם החשבתי למבין, נפל ברישתם של הרדודים דדי ואשך, והוא מושפע מהשטויות שלהם.
        אני מקדיש שעות לתיזה שלמה, ואתה – דובי – במשיכת קולמוס אחת (מומי! הסבר לו מה זה) מחסל את כל הבניין שבניתי!

        1. The pen is mightier then the sword!
          למרות שזאת ממש הגזמה. בוא נניח לזמן לשפוט. בסופו של דבר, אני רק מנבא שיוכח שטעית ואומר למה.
          מותר, נכון? או ששבועת הנאמנות ששאר חברי הצוות חתמו עליה פסחה עלי?

  11. מנחם אתה ממש אוהד שרוף. כל הכבוד האומץ וההכרזה לפני תחילת העונה. אני סקפטי אבל נותן לידע שלך קרדיט 🙂

    בכל מקרה לדעתי הלא נחשבת אין מחליף לוויד שישלים לו את הדקות. יש מחסור בריבאונד הגנה מול הקבוצות החזקות. לואל דנג משחק כבר כמה שנים את הכי הרבה דק בליגה ומתישהו זה יגבה מחיר.

    פציעה בינונית אחת שולחת את מיאמי לתחתית.

    בהצלחה 🙂

  12. דובי אני מוכן להתערב שגריינג'ר יהיה סנטר כדי לראות את הריקוד המדובר.
    ככל הנראה ספולסטרה יכול לעשות גם ממני סנטר, על אף שאני 1.80 בלחץ. סליחה, שכחתי שזה סמול בול. אין סנטר. מנחם, באמת אין טעם לבזבז את שכלך הנדיר בקרב הזה. תגיד, דובי, הגרביל שלך עומד מול המראה ואומר שוב ושוב לדמות המשתקפת מולו: "אני לא גרביל, אני סופרמן"?

  13. מומי כל כך שונא את לברון שיכול להיות שהוא יתחיל לחבב לא את המעודדות של מיאמי השנה
    לברון חוזר הביתה ???? הצחיק למומי את החציל אם קליבלנד זה בית אז מיאמי זה וילה ארבע מפלס עם בריכה לעומת דירת שיכון עמידר בבאר שבע

  14. מנחם מהמר, ולא תהיה לו בעיה להסביר אחר כך למה זה לא הצליח לו. אבל רעיון נחמד. אריק מאמן טוב מאוד אפילו, אבל להמר שעם כל חכמתו והכדורסל שלו הוא יצליח לקחת אליפות השנה, זה הימור מטורף ולא הגיוני. עם השלישיה הגדולה, שלטעמי בזכות וייד ולברון זה אחד החיבורים הכי חזקים שהיו בכדורסל אי פעם,הוא הפסיד 2 גמרים מתוך 4 למאמנים טובים יותר שיצרו תלכיד מאוזן יותר והצליחו בזכות זה להתעלות מעל העצמה של של השלישיה + האימון הלא רע של אריק.

  15. אם מיאמי יגיעו לחצי גמר זה יהיה הישג מכובד. הם לא התחזקו בעמדות החלשות שלהם: פוינט גארד וסנטר – אלא אם הגבוה הסופמור שלהם ישתפר משמעותית. מה כבר אפשר לצפות מוויד שהפסיד הרבה משחקים בשנה שעברה? דרוש פה נס, שעד עכשיו לא הגיע, ובכלל מנחם, איזה שחקן צעיר פרח תחת ספולסטרה בשנות האימון שלו, כמו לדוגמא לאונרד או ספליטר?

      1. הייתי אוהד מושבע, עד שגיליתי שבנבא אפשר להחליף את ההנהלה, המאמן, הבעלים והעיר בשנה אחת והתרתי את השבועה. אני בוחר את הקבוצה העדיפה עלי לאליפות לפי השחקנים. מה איבדת במיאמי שאתה כזה נאמן? או שאולי אתה נאמן לעיקרון הנאמנות? פה זה לא המזרח התיכון, זה יו אס איי, הכל ביזנס. חוץ מזה שאוהד אמיתי כידוע לך הוא לא מי שמחבב קבוצה, אלא מי ששונא קבוצה, ואת מי אני מתעב כולם יודעים. וחוץ מזה, עם כל החיבה למיאמי, צריך להיות ריאליים.

  16. ג'וש מקרוברטס 3? הוא איטי מדי והוא קלע שלשות בשרלוט בגלל אל ג'פרסון עם ממוצעי קריירה של 33 אחוז (נראלי פחות)
    דנג רזה מדי לפאוור פורוורד (100 קילו)ועם אחוזי שלשות של 32 אחוז בקריירה ואולי ספואלסטרה מאמן טוב (גם לדעתי) אבל ללא ספק כמעט כל ההצלחה שלו באה מלברון !
    כך יוצא שבמיאמי תהיה חמישייה ללא קלעי שלשות שכולם סביב ה30 אחוז
    חוץ מצ'למרס

  17. אני אשמור את הקישור הזה ואדחוף לך אותו לגרון כששיקאגו תדרוך על הפנים של מיאמי בגמר המזרח (אם מיאמי בכלל תגיע לשם) בדרך לקבל בראש מהפלח בגמר.

    אתה כותב כמו אחרון האוהדים וזה סבבה, אבל אל תנפנף במאמרים האלה בידע הכדורסל שלך כי הידע הזה מתנדף לאוויר ברגע שאתה חובש את כובע האוהד.
    אני יכול להראות לך תחזיות שלך מהעונה האחרונה שהיית שמח מאוד אם היו טובעות אי שם בשרתי גוגל.

  18. מנחם אתה פאתטי שאוהד קבוצה עלובה .
    אפילו לפלייאוף העלוב של המזרח כנראה לא תגיעו, לא אתה ולא החבר הפיליפיני ה״גאון״ שלך. אז תעשה לנ טובה וחלאס כבר עם העניין הזה

  19. אם הוא באמת היה טוב כמו שאתה חושב, הוא לא היה חוטף השפלה כזאת מהספרס בגמר (כשברור לכולם שהרוסטר שלו כישרוני בהרבה).

    אבל הוא בהחלט מאמן סביר, הייתי לוקח אותו לפני הרבה אחרים שמסתובבים בליגה.

    1. יפת – יש שיא על שמו. קוראים לו: הפרש השיא בין 2 קבוצות בסדרת הגמר. חוץ מזה הוא מאמן טוב מאד שצריך שחקנים מאד אינטלגנטים לעבוד איתם. אני חושב שלברון ווייד לא כל כך ספרו אותו בסוף.

      אני גם חושב שמיאמי תגיע מאד שבעה ויש לה מטרה על הגב, אז כולם יתאמצו נגדה. אני לא חושב שהנבחרת שלהם תהיה מסוגלת להתמודד מול 4 התקפות בשבוע. ההימור שלי 35-40 נצחונות

    2. מה שגמר אותנו בגמר זה המעבר של פופ לחמישייה עם דיאו כסנטר. לצערי ספו לא מצא לזה פיתרון, וככה הפסדנו שלושה משחקים רצוף. אולי חמישייה עם לברון כ-4 ובאטייה כשלוש הייתה פותרת את זה.

      ההימור שלי- 40+ ניצחונות, ופלייאוף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט