סתם סיפור הופס קייצי / מנחם לס

 

מי שהולך לבקר את האולם של הלייקרס בלוס אנג'לס – מי הולך לשם? דפוקים בראש ובנפש, אבל הולכים – רואה בכניסה את פסלו את קרים עבדול ג'אבר מתצע את הסקייהוק שלו. בשיקגו תראו את פיסלו את אלוהים.

מה תראו ליד האולם של ה-"MAD ANTS" (הנמלים המשוגעות) בפורט וויין, אינדיאנה, קבוצת D-LEAGUE שהפה לדרלינג של העיר?

את פיסלו של רון האווארד שהשבוע ניגלה לקהל הרחב. בואו נראה מי יהיה הראשון שיגלה לנו היכן בישראל הוא שיחק, ומתי.

אמנם זה פסל מברונזה שכנראה לא יחזיק מעמד יותר מכמה שנים בשלגים ורוחות של עיר השדה הזאת, אבל מה זה משנה? פסל זה פסל. גם לסקוטי פיפן עשו פסל? אפילו לקובי לא יקימו פסל לעולם. לברון? אולי האשך יפסל אותו באחד הימים!

אז לרון האווארד, ששיחק פעם בישראל, עשו פסל. נא באוזן צ'ארלס בארקלי!

הקבוצה נקראית "מד מק" כ-NAMESAKE לגנרל מד אנטוני וויין בר 7 שנים מאז ערכו TRYOUTS למלא את הרוסטר של הקבוצה. בין אלה שהגיעו לנסות היה גרגורי מונטגומרי, חוואי בן 70 מהעיירה סרינסונוויל  – 20 מייל מפורט וויין – שנמאס לו לגדל סוייה והוא החליט לנסות מזלו בכדורסל. YOU NEVER KNOW.

שעה אחרי הדדליין לבאים מופיע רון האווארד ואשתו רישה, ושני ילדיהם. למה האיחור? הוא לא ידע שבערך 30 מייל מערבה מפורט וויין הזמן מפגר בשעה, כמו בשיקגו משם הגיע על הטויוטה שלו. בבוקר היה לו ראיון עבודה עם KRAFT FOODS שעבר די בסדר, ולמעשה נאמר לו בלתי רשמית שהג'וב שלו אם הוא רוצה, אך רון החליט לעשות את ה-169 מייל נסיעה כי חלום ההופס עדיין לא עזב אותו.

מיהו בדיוק רון? הוא היה שחקן ספסל באוניברסיטת 'מרקט' רק לפני 5 שנים, שוטינג גארד בגובה 1.95 מ', מחליפו של דוויין ווייד. הוא עשה את הרוסטר, ואחרי שבועיים פרץ דרכו לחמישייה. קונקורדיה ת'יאולוג'יקל סמינרי הסכים לתת לו בית קטן בקמפוס של הסמינר כי רון היה בוגר מרקט עם B.A ב-COMPARATIVE RELIGION עבור הוראת קורס בסמינר הדתי וכן הוראת SUNDAY SCHOOL, ואימון בנות הסמינר בכדורסל.

רון ואשתו פתחו גם קייטנת כדורסל (רון) וקייטנת אמנות (אשתו רישה). הם גם מתנדבים בסלוויישיון ארמי, ומריצים FOOD BANKS עבור עניי העיר.

רון הופך להיות אדם חשוב בעיר השדה הזאת, שהיא 'הוזייר' בנשמתה. הופס בתיכוני העיר מפוצץ בפטרונים, ונורת'ווד היי זכה אפילו באליפות התיכונים של אינדיאנה.

רון מתחיל להפציץ סלים. הוא זוכה פעמיים ברציפות בתואר "SPORTSMAN" של ליגת ה-D, וכבר בעונה הראשונה הופך את המד אנטס מקבוצה של 33-17 לקבוצה של 16-34. בגללו ה-ALLEN COUNTY WAR MEMORIAL מתחיל למלא את האולם ב-4,024 צופים למשחק כשהוא קולע 20.8 נק' ממוצע.

הוא מצא בית אחרי נסיונות הופס באוסטרליה, וונצואלה, סין, וישראל. למעשה, הבאקס קראו לו לעשרה ימים לפני שנתיים, אבל החלום של ה-NBA הסתיים שם אם כי סקוט סקיילס אמר לו לפני שעזב את הקבוצה, "אתה טוב מספיק לשחק ב-NBA!".

רון האווארד העדיף להיות ראש לשועלים מאשר זנב לאריות. ב-29 למרץ השנה רון זרק PULL-UP אחורנית מימין לנקודה  ה-4,254 שלו – שיא ליגת D חדש. הקהל נעאמד על רגליו משך שתי דקות. את המעמד לא תיעדו מצלמות טלוויזיה, אלא כמה וידיאו של אייפונים ואייפדים. המעמד היה אדיר, כמו ההופ רן מס' 247 של 'קראש' דייויס ב-"BULL DURHAM". לקהל המקומי זה היה מעמד שווה ל-100 נק' של צ'מברליין.

לשחק עבור המד אנטס זה לא לשחק בניקס או בספארס. אבל אף שחקן בניקס לא יכול היה להיות ראש עיריית ניו יורק, בעוד שרון האווארד היה יכול להיות ראש עיריית פורט וויין, רק שיעמיד מועמדותו.

רון נוסע לכל משחק בSUV שלו, וכשהם עוברים ליד כנסיית המולד הם נעצרים לומר תפילה. "פעם היינו עוצרים להתפלל שרון יעשה את ה-NBA", אומרת אשתו החמודה רישה, מורה לאומנות בתיכון נורת'ווד. "היום כבר לא. אנחנו פשוט מודים לאלוהים שנתן לרון לעשות את מה שהוא אוהב, וכן לי. אנחנו לא חולמים על ה-NBA כלל וכלל. כאן יש לנו בית אמיתי וכאן יש לנו חיים אמיתיים. חיינו עשירים יותר מהרבה מיליונרים ב-NBA שלא יודעים מה זה בית ולא יודעים מה הם שורשים".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 17 תגובות

    1. ומנחם, הפיסקה השישית "הקבוצה נקראת… " לא ברור. לא הצלחתי להבין אותה בכלל (מי בן 70 ומה הקשר שלו ??)
      בכל מקרה תודה על הסיפור הקטן והמעניין 🙂

    2. ידידי, זה רק מראה שבתוך-תוכך אתה אוהב אותו 🙂
      ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

      שלך בידידות,
      ז'

  1. הסיפור הזה מעלה נקודה שאותי תמיד מעניינת,והיא השאלה מה באמת עדיף להיות שחקן שולי או מקסימום שחקן רוטציה בNBA או להיות שחקן מוביל באירופה .2 הדוגמאות הם למשל כספי שלנו שכבר 6 עונות בליגה והמקסימום שהוא יוכל להגיע היא להיות שחקן רוטציה טוב,לעומת זאת באירופה הוא יכול להיות שחקן מוביל שמכריע משחקים.או למשל ג'ורדן פארמר שאחרי החוויה שלו במכבי חשבתי שהוא באמת מעדיף להיות כוכב באירופה מאשר שחקן משלים,אבל אז הוא חזר לליגה

  2. ה Delague עושה לליגה שירות עצום בכך שמעלה משחקים שלמים ליוטיוב.
    אני לא יודע אם זה בשביל המעריצים של הליגה (יש כאלה?) או אם בשביל סקאוטים שרוצים לראות יותר מסרטון היילייטס של שחקן כלשהו בן 3 דקות ביוטיוב שבו ניתנת הרגשה שהשחקן הוא מינימום דויין ווייד.

    מנחם – מה משכורת ממוצעת של שחקן די ליג?
    ותמיד תהיתי – האם המשחקים הללו מיוחצנים בכלל במקומות שבהם משחקים אותם? כלומר, הקהל באותה עיר יודע בכלל שיש משחק. מישהו חוץ מסקאוטים מגיע למשחקים האלה בכלל?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט