דרוג 8 הראשונות בסיום העונה / מנחם לס

דרוג 8 הקבוצות הראשונות בסיום עונת 2014-15

(היום 4, מחר 4 הבאות)

1. שיקגו בולס (22-60)

יואקים נואה. פאו גאסול. ניקולה מירוטיץ'. איזה קו!

רגע, מירוטיץ'? מי הוא?

למה שלא נעתיק קטע מהשיקגו טריביון שציטט את…דוויד בלאט?

Blatt has coached against and designed game plans for Nikola Mirotic, including in the Euroleague final. And while attending Team USA minicamp to monitor Cavaliers guards Kyrie Irving and Dion Waiters, Blatt gave the Bulls' new addition a glowing assessment.

"W"Whenever they talk about guys coming over, I always say, 'Can he step in a game right away and play?' And I would say in his case, definitely yes," Blatt said. "He's not  a atypical rookie, no question. He has been in big games. He has a lot of experience."

זה קו קדמי לבן שיידע לשחק בוועידה. כל השלושה מוסרים מצויינים, ריבאונדרים טובים, וחוסמים מצויינים. ומי מחליף כל אחד מהשלושה מבלי לאבד איפה? טאג' גיבסןון. שים מאחוריהם את דריק רוז  – שמייק ששבסקי הגדיר כ-"כוכב השבוע הראשון של מחנה האימונים" ובאטלר,  כשדאג מקדרמוט מוכן להיכנס ולהפציץ, ויש לך את הקבוצה הטובה ביותר ב-NBA.

 

2.  קליבלנד קבליירס  (24-58)

 

2. Cleveland Cavaliers: 54-28

 

עבורי קווין לאב הוא כבר שחקן הקאבס. איתו יש לנו חמישייה של קיירי אירוינג, טריסטן ת'ומפסון, לברון ג'יימס, קווין לאב, ואנדרסון וורג'או.

בשבוע האחרון באימוני הנבחרת קיירי הוכיח למי שהיה זקוק הוכחה שכשהוא משחק עם שחקנים ברמתו – וטובים ממנו – הוא הופך לפוינט גארד מצויין המוסר, מרכז, חודר בעצמו כשצריך, ונמנע מלזרןק שלשות בלתי אחראיות.

אני לא יודע אם לברון וקווין לאב נשארים אחרי העונה הזאת, אבל העונה הם ייתנו כל מה שיש להם.

ההגנה תהיה בעייה, וכאן אני סומך על התרומה של דייויד בלאט. אם הוא רוצה להצליח בקאבס, עליו להשתיל בהם הגנה. הם לא ייקחו אליפות – ואפילו לא אליפות מזרח, ללא הגנה.

3. סן אנטוניו ספארס (25-57)

לשלושה מהארבעה בתמונה שנה נוספת בתעודות הלידה זו ירידה שבין 10% ל-20% ביכולת  לכל אחד!

 

לכל אוהדי הקבוצה המצפים לשיחזור העונה שעברה מחכה אכזבה. לא אכזבה קולוסאלית כי הם עדיין בין 4 הטובות בליגה, אבל עליהם לשכוח מהדומיננטיות של העונה שעברה ולהתרגל שוב ל-5-6 שנות רזון. הפלח כבר לא יהיה שם. הוא נשאר רק העונה בתקווה קלושה ל-REPEAT, וכשזה לא יקרה הוא יהפוך לנשיא הקבוצה ויתן את מושכות האימון לאחד מעוזריו.

כל מה שהם עשו היה להחתים את בוריס דגיאו ופאטי מילס לחוזים חדשים, וכל השאר נשאר בדיוק אותו דבר. רק רפי הבנה מאמינים שזה יספיק לאליפות. הקבוצה אינה שבורה אז הפלח החליט שאין מה לתקן. זה יספיק לו להיות רלטיווי ומתחרה העונה – אבל אם ינצח את אליפות המערב, הוא יבוייש בגמר נגד שיקגו או קליבלנד בדיוק כמו שבייש את מיאמי בגמר האחרון.

ותכניסו לראשד דבר אחד: קאווי איננו כוכב גדולץ הוא שחקן טוב שהיתה לו עונה מצויינת. הוא לבדו לא יוכל לעזור הרבה כשאיתו משחקים שחקנים מנבחרת גיל העמידה.

 

2. Oklahoma City Thunder: 54-28

 
הת'אנדר – כמו הספארס – נשארו כמעט בדיוק אותה קבוצה, מלבד אנטוני מורו שהגיע ות'אבו ספולושה שעזב. מה שהם עשו היה לוותר מעט על הגנה ולהרוויח מעט בהתקפה. אני לא יוןדע אם זה טוב לת'אנדר שאיננה קבוצת הגנה מי-יודע-מה.
אבל מצד שני השארת שחקנים כרקווין דוראנט, ראסל ווסטברוק, ושאר הצעירים שנה נוספת הוא יתרון – בדיוק הפוך מהחסרון שהדבר גורם בסן אנטוניו.
אני מאמין שלסרג'י איבקה תהיה עונה טובה מאד, וסטיבן אדאמס ייקח את משבצת הסנטר אחת ולתמיד מקנדריק פרקינס. מיץ' מקגארי עלול להפתיע מאד, ולהוות עזרה משמעותית.
********************

 הדרוג הוא 8 נק' לראשונה, 7 לשנייה, וכו'. בינתיים המזרח מוביל 12-14

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 53 תגובות

    1. מה רע במקום שלישי בליגה החזקה בעולם? הם עוד צריכים להגיד לי תודה כי חשבתי שאובייקטיבית, הם יותר מקום 5 מ-3, אבל נתתי להם את ה-BENEFIT OF THE DOUBT!

  1. כאשר נראה קבוצה של ת'יבודו מסיימת עונה סדירה ללא שחקן או 2 פצועים, אפשר יהיה לקחת אותם ברצינות. באטלר ב-2 העונות האחרונות בשילוב עם הפלייאוף שיחק כמות דקות של 4 עונות. ת'יבודו צריך ללמוד לנהל את הרוטציה כמו פופוביץ', ואז הבולס יהיו באמת מסוכנים.

    1. אף שחקן בולס בחמישייה לא שיחק יותר (בממוצע לכל החמישייה) מאף שחקן באוקלהומה סיטי, קליפרס, או מיאמי. רק הפלח מחלק דקות יותר כי זקניו לא מסוגלים ליותר דקות.

    1. פשוט לא נכון!
      פלייאוף 2014, השחקנים עם הכי הרבה דקות (בקבוצות שהזכרת):

      שיקגו בולס: באטלר 43.6 דקות, נואה 42 דקות.
      מיאמי היט: לברון ג'יימס 38.2 דקות, ווייד 34.7 דקות.
      לוס אנג'לס קליפרס: בלייק גריפין 36.8 דקות, כריס פול 36.3 דקות.
      אוקלהומה: קווין דוראנט 42.9 דקות, ראסל ווסטברוק 38.7 דקות.

      הקבוצה היחידה ששחקה את הכוכב שלה ברמה המתקרבת לבולס היא אוקלהומה, וראו את דוראנט נופל מהרגליים בדקות האחרונות של משחק 5 מול סאן אנטוניו.
      הכמות הגבוהה של פציעות לשחקני מפתח בשיקגו זה לא נתון ראנדומאלי, האינטנסיביות שדורשת השיטה של ת'בודו + כמות דקות חריגה מגבירה משמעותית את הסיכוי לפציעה.

      1. זה אתה אומר מהגיגי לבך, אבל אין כל הוכחה בשטח שזה נכון. ישמם שחקנים שנפצעים וישנם שלא. עוד דקה או שתיים של משחק מגדילים את הסיכוי לפציעה רק ב-1 חלקי ארבעים מהסיכוי להיפצע במשחק , שהוא אחד ל-297 (זה מבסקטבול רפרנס). ז"א שעוד דקת משחק או שתיים מגדילות את הסיכוי להיפצע בגודל כזה מינורי שבקושי ניתן להיממד.

        1. נתוני הדקות שרשמתי בתגובתי הם מהגיגי NBA.COM,

          הגיגי ליבו של מארק ספירס מ- YAHOO SPORTS פרסמו כתבה:
          chicago-bulls-improperly-managed-player-injuries-season, שבדקה את שיעור הפציעות החוזרות בקרב שחקני הבולס בעקבות משחק ה-60 דקות של באטלר נגד הוויזרדס, לאחר שחזר מפציעה.

          הנרי אבוט מ-ESPN עשה בדיקה האם יש קורלציה בין ריבוי דקות משחק של השחקנים המובילים קבוצות לבין הסיכוי לזכות באליפות, והנתונים מלמדים שבעשור האחרון כאשר השחקנים המובילים משחקים יותר מ-3000 דקות בעונה קבוצתם נכשלת בנסיון לזכות באליפות.
          http://espn.go.com/blog/truehoop/post/_/id/35752/heavy-minutes-hurt-title-chances

          אני מעדיף לכתוב מהגיגי מרשתתי (בעברית אינטרנט-מרשתת).

    1. אוגוסטין בדטרויט
      ואתה באמת חושב שתומפסון ישחק עם לאב וורזאו ? כל הקטע של לא זה שהוא פותח את ההגנה
      והוא מאוד איטי לעמדה 3 ולא יכולה לשמור וגם אין סיכוי שוויטרס על הספסל

  2. הי מנחם לדעתי מירוטיץ יהיה אכזבה הוא שחקן רך מאוד מאוד ובשיטה של הבולס יהיה לו מאןד קשה לעמוד בסטנדרטים של ההגנה לפחות. אולי עוד אתבדה אבל מי שישחק אגרסיבי מולו יבטל אותו לחלוטין

  3. אם לברון רוצה מורשת רצינית הוא צריך לשחק שנה בכל קבוצה ולקחת אתה אליפות.
    בוא נראה מישהו שובר את זה !!!!

    לא 6 לא 7 …..

  4. אני משתגע מאוקלהומה זה ממש נראה כאילו פרסטי (כן עידו פרסטי) עושה הכל בשביל שלפחות או ווסטברוק או דוראנט או שניהם ביחד יעזבו את הקבוצה.איך הוא לא מבצע מהלכים בשביל אליפות,פשוט לא ברור לי העניין הזה.
    שיקגו לדעתי ההתלהבות מוגזמת ואני בהחלט מסכים עם גיא שעד שתחבודו לא ידע לנהל רוטציות ולשמור על השחקנים שלו אין להם הרבה סיכוי,סן אנטוניו זה הנעלם הגדול,זה שנוספה עוד שנה זה לא אומר כלום פופ פשוט יוריד עוד יותר את הדקות שלהם,העניין שהם אף פעם לא הצליחו לזכות בק טו בק,מעניין אן בגילם המופלג הם יצליחו לעשות זאת.

    1. אחרי שחקרתי את ווסטברוק ודוראנט לעומק אני יכול להגיד לך מה לדעתי יקרה: ווסטברוק יעבור לליקרס בגלל שהוא צריך להשתחרר מהדבר הזה שהוא מספר שתיים.בנוסף עיר כמו לוס אנג׳לס שהיא ביג מארקט זה אפילו יותר מתאים לווסטברוק. לדוראנט לעומתו יהיו שלוש אופציות שאני לא יודע לזהות מי ביניהם הוא ייקח: אוקלהומה יוסטון או וושינגטון.

      1. כנראה שזה מה שיקרה אבל עדיין פרסטיצריך לעשות הכל ולמנוע את זה קורה וזה הוא פשוט לא עושה,ומאיפה הבאת את דוראנט ליוסטון??? אין מצב בעולם שזה יקרה אם כבר אז וושינגטון,ניקס או הלייקרס

        1. כל עוד אין להם מגבלה של תקרת שכר ( לא מבין בזה כל כך) נראה לי שהוא מאוד ישמח להצטרף להארדן ונראה שהם פיתחו חברות מאוד טובה בימים שלהם בokc.זה מתאים גם למורי שאוהב כוכבים.

    2. תודה כפרה! אנחנו צריכים פה קבוצה כמו OKC כמו אוויר לנשימה.
      הם האתנחתא הקומית תראה את הרגעים המצחיקים של השנה בכלם יש OKC:

      שאקין א פול שחקן השנה – קנדיס
      מאמן השנה במהלכים גרועים – סקוטי
      נאום השנה שנאמר ברצינות שיא וקרע אותנו מצחוק – KD
      והתחביב שלי בסיקורים זה לראות את OKC ולספור לראס מהלכי גאון ומוקיון בדרך כלל הוא יוצא שווה בסוף המשחק.
      והזחקן עם החברה הכוסית – סרג'

      איך אפשר לרצות לשנות משהו בכזאת תמונה מושלמת?

  5. פרסטי משאר אידיוט , אם הוא לא פיטר את ברוקס אחרי עוד עונה מאכזבת , ולא מצא פתרון לבעיית ווסטברוק, אוק צריכה את רונדו ..
    אם אין מאמן על הקווים לפחות שיהיה אחד במגרש , ההבאה של מורו מצויינת ומגראיי נראה כמו גניבה

  6. אני לא ממש מבין את החמישה שלך של קליבלנד…
    קיירי רכז , לברון קווין לאב טריסטן תומפסון וורזאו???
    כל השלושה האחרונים הם משחקים בעמדה 4/5 כשגם לברון חכול לתפוס מספר דקות בעמדה 4 אבל בוא נצא מנק הנחה שהוא רק ב3.. מי השוטינג גארד שלך.. לברון ואז קווין לאב או תומפסון ב3????
    לדעתי מי שיהיה ב 2 זה וויטרס שאולי יעלה בחמישיה או אולי אפילו מייק מילר .מה שבטוח שהחמישייה שתיארת לא.תהיה בוודאות…

  7. בנוסף לדעתי שכחת פה אץ הקליפרס שאם מדברים על חמישיה מאוזנת אז להם בהחלט יש אחת כזאת..כבר בשנה שעברה נאבקו על מקום 2 במערב עם אוקלוהומה והפסידו בפוטפיניש..השנה עם ההחלשות הצפויה של סן אנטוניו(אן ששוב הם יפתיעו את כולם ויוציאו עוד דלק מהמיכל)והשיפור שלא הגיע לאוקלומה , אנתוני מורו???, לדעתי הם יאבקו על מקום ראשון במערב ומועמדים רצימים לאליפות.
    כריס פול , רדיק, מאט ברנס , גריפין(שיעשה עוד קפיצת מדרגה)יחד עם דיאנדרה גורדן שגם ישתפר .. וספסל שלדעתי עוד יתחזק במהלך העונה לדעתי מקומם פה לפני אוקלוהמה/ סן אנטוניו

  8. אני חושב שהקפיצה על עגלת המעריצים של שיקגו מוקדמת. כן הם יצליחו כי המזרח נחלש עם הפציעה של ג'ורג', אבל מלבד פאו גאסול אין להם שחקנים שממש הוכיחו את עצמם בפלייאוף, כולל רוז. לדעתי הם יתגעגעו ליכולת ההתקפית של בוזר.
    לא יודע איך בדיוק מודדים את ההשפעה של הזדקנות הכוכבים בספרס, מזכירים את זה כבר מ 2009, כנראה שהשיטה עובדת, וברור שאם נגיד כל שנה שהם מזדקנים זה יהיה נכון מתישהו, נכון להיום אם מסתכלים על הליגה ועל השינויים הם במקום הראשון, אלא אם הקליפרס ישתפרו משמעותית.
    מלבד זאת, אני לא מבין איך לא מתייחסים ברצינות לכוכב הגדול בליגה, קובי בראיינט שהבטיח התמודדות על האליפות, ללא ספק שווה אזכור, כבר לא יכול לחכות לפיק אנד רול עם קרלוס בוזר.

  9. הקיץ של אוקלהומה די אכזב אותי. אמנם אני מבסוט על מורו, ולא כל כך מבואס שספולושה עזב אבל היו צריכים לעשות יותר.
    דוראנט יעזוב רק אם הוא לא יזכה באליפות בשנתיים הקרובות. יש 3 קבוצות שהוא ישקול אם הוא ירצה לעזוב:
    1)וושינגטון- חזרה הביתה+ סגל מוכשר(ביל, וול ועוד).
    2)הניקס- אולי פיל יצליח להוציא מים מהסלע. בנוסף דרק פישר יעזור בגיוס.
    3)ברוקלין- רק אם הם יעשו שינויים בסגל. ובגלל שגיי זי יוכל לשכנע אותו להגיע.

  10. שיקגו טובים, אבל לא עד כדי כך.

    על הנייר קליבלנד נראים מצויין, אבל צריך לראות אם השלישייה שלהם יסתדרו ביחד (סטייל בוסטון) או ידרכו אחד לשני על האצבעות (סטייל לייקרס).

    הספרס אומנם הזדקנו בשנה, אבל המשחק שלהם לא בנוי על אתלטיות, ככה שלהגיד שזה יפגע ב20% ביכולת שלהם זה קצת הגזמה.
    מה שכן יכול לפגוע בהם זאת תחושת השובע של הביג 3, כשמנו ודאנקן כנראה גם בעונת פרישה.

    OKC מאכזבים, הם כבר כמה שנים מרחק יריקה מאליפות, והם מסרבים לעשות את הצעד הנוסף שחסר להם.
    אני חושב שרכז מנהל משחק אחראי יעשה להם טוב (עם ווסטברוק כSG וג'קסון כשחקן שישי).

    הקונטנדריות לדעתי הן קליבלנד קליפרס ספרס והת'אנדר, לאו דוקא בסדר הזה.
    כשאחריהן יש את גולדן סטייט דאלאס פורטלנד ויוסטון.

  11. 6 קבוצות מהקונפרנס המערבי יסיימו בין 8 הראשונות בליגה
    קליבלנד תסיים סביב ה 60 + ניצחונות כמו גם OKC , הספרס והקליפרס ( 57 עד 61)
    הבולס יהיו סביב ה 55 כמו פורטלנד ,ממפיס ויוסטון
    הויזארדס יגרדו את ה 50

    הסיפור הרותח במערב הוא מי תכנס לפלייאוף ?? ומה יהיה סף הכניסה ? ( 48-50 לדעתי)
    דאלאס , הסאנס , ניו אורלינס לדנבר , לייקרס וסקרמנטו יהיו שאיפות אך לא יכולת ( סקרמנטו יכולה להיות הפתעה ) יוטה ומינסוטה שלאחר הטרייד הן הנמושות היחדות במערב

  12. אתם מתעלמים מהניקס למען השם! לא שמעתם שאמארה בדרך לפילי?? 23 מיליון מתפנים לנו לקניות ואני סומך על פיל שיידע מה לעשות איתם. אישית אין לי כוח אפילו להתחיל לחשוב על כל החלקים שצריך.
    אולי שיקנה D9 ונתחיל מסקראץ'.

    תתעלמו מהניקס. אולי נצטרף בהמשך העונה.

  13. מירוטיץ' ישחק לפני גיבסון ?

    בדיחה טובה.

    מירוטיץ' ינסה לגרד את הדקות שנואה, גאסול וגיבסון ישאירו לו.
    זה הכל.

  14. אני מתעורר בבוקר (הבוקר באטלנטה, כשארבע נכדות מעירות את הזקנה ואותי שנבוא כבר לבריכה בחצר ביתה שלח אפרת, בתי. אמריקה כאן), קורא תגובות, ומתפקע מצחוק.
    דדי, התגובה שלך היתה האחרונה, והיא דווקא לא גרמה לי למחוק אלא לבכות על חוסר המושג שלך. אתה לא יודע שגיבסון הוא הביג מן הכי טוב של הבולס? הוא לא בחמישייה כי הוא 'שחקן ששי'. ברור לך, או אתה צריך הסבר של 4,000 מילה?

  15. רגע רגע, מנחם חושב שמירוטיץ' משחק סמול פורוורד ?

    חחחחחחחחחחחחח גדול.

    זה אפילו הרבה יותר מצחיק ממה שחשבתי שהוא כתב.

  16. לכל נביאי המערב: דאלאס תהייה בפלייאוף כי דירק זה מספיק. בפלייאוף היא משחקת על אליפות. כל שנה. שוב, כי דירק זה מספיק.

  17. מסכים עם מנחם שהדבר הכי חשוב במחינת בלאט זה קודם כל להשתיל בקאבס הגנה.

    הקאבס לא יגיעו לכלום בלי הגנה מפחידה.

    התקפה יפה זה טוב להייליט ולאחוז ניצחונות גבוה בעונה הסדירה אבל לא יקח אותם עמוק בתוך הפליאף לגמר.

  18. מנחם, על דבר אחד אני ממש חולק עליך – אוקלהומה ידעים לתת הגנה עצומה! היו להם הצגות הגנה במשחקים גם מול קליפרס וגם מול ס"א שלא יאומנו.
    אז אולי אולי, הדלתא הזאת של חיזוק ההתקפה על ידי הויתור על ספאלושה, יכול לעשות את הסוויץ הדרוש.

  19. "ותכניסו לראשד דבר אחד: קאווי איננו כוכב גדול"
    מנחם, אני חייב לחלוק עליך, קוואי הוא חידה, אי אפשר לדעת למה יתפתח.
    יש לו לדעתי את הניצוץ ונראה שהוא אינטילגנטי מאד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט