פרות קדושות על המנגל – שחקן ה NBA הגדול בכל הזמנים!

חפרתי לעצמי בור הפעם כי אני הולך להרוג 2 פרות שמנות במיוחד לכבוד תחילת השבוע.

מיהו שחקן ה NBA הגדול בכל הזמנים?
אני בטוח שהתשובות יתחלקו בין מייקל ג'ורדון הווינר המושלם לבין ביל ראסל השחקן בעל מספר האליפויות הגדול בכל הזמנים.. אני מקווה שאחרי שתגמרו את הטור, תסכימו לאכול את הסטייק הזה.

למה לא ראסל? ביל ראסל היה נשק לא נורמלי בחסימות ובחלוקת כדורים, אבל ביל ראסל לא היה השחקן החשוב ביותר והמוציא לפועל של בוסטון של שנות ה-60 זה היה קוזי. והסנטר הגדול ביותר בזמנו היה וילט הענק. אז איך ניקח את ראסל בתור השחקן הגדול ביותר ב NBA? בטח שהיה מאז גם את ג'ורדון שידע לשים סל און קול.  רק שמייקל לא היה שחקן כדורסל בתחילת הדרך הוא היה סוליסט, וכאשר הוא למד לסמוך על החברים שלו הוא נהיה בלתי ניתן לעצירה. אז מייקל כמעט ללא ויכוח היה שחקן הכדורסל הטוב בכל הזמנים – אבל האומנם שחקן ה NBA הגדול בכל הזמנים יכול באמצע שושלת מפוארת לקחת הפסקה של שנה וחצי לטובת גחמה אישית ועדיין לייצג את ה NBA  כגדול בכל הזמנים?  לא היינו מצפים מהשחקן הגדול בכל הזמנים להיות דומיננטי בקולג'ים, בתחילת הקריירה באמצע הקריירה ובסופה? לקלוע מספר נקודות בלתי ייאמן, להחזיק נשק בלתי עציר ולהיות דומיננטי ב-3 קבוצות לפחות ??

לכן על אף גדולתו של הוד גדולתו יש שחקן שפשוט חייב להיות שחקן ה NBA  הגדול בכל הזמנים.

לפני שאציג אותו הנה רשימת השיאים שהוא מחזיק כיאה לשחקן ה NBA הגדול בכל הזמנים:

–          מספר הדקות הגדול ביותר בליגה ובפלייאוף (עד השנה)

–          מספר הנקודות הגדול ביותר

–          מספר החסימות הרב ביותר

–          מספר הופעות האול סטאר הגדול ביותר

–          6 פעמים MVP

–          6 טבעות אליפות

–          10 סדרות גמר

–          3 אליפיות קולג' רצופות

–          2 אליפויות כעוזר מאמן

–          והנחית מטוס בלי רשיון טיסה !

קבלו את הלייקר הגדול בכל הזמנים, וסליחה מקובי, מג'יק וצ'מברלין יש מקום רק לקרים אבדול ג'אבר אחד.

קארים התחיל כפרננדו לואיס אלסנדור כילד גבוה ורזה מניו יורק. הוא בחר לשחק רחוק מהבית ב UCLA של ג'ון וודן בתקופה שהדאנק היה מחוץ לחוק. בגלל זה הוא פיתח את הסקיי הוק לדרגת אומנות. יד ישרה מעל הראש רק המפרק והאצבעות זזות. סוויש בטוח בכל פעם. זריקה שאי אפשר להגן מפנייה, בטח ובטח שהמוציא לפועל הוא 210 ס"מ.

אלסינדור הוביל את UCLA ל -3 אליפויות רצופות ואז נבחר ע"י הקבוצה החדשה ממילווקי.

צ'מברלין וויליס ריד היו הבריונים של השכונה אבל בשנה השנייה הגיע ביג O – אוסקר רובינסון וביחד הם חלקו את המגרש לשמאל וימין וביחד אם משחק ריצה פשוט מטורף שיגעו את הליגה. אליפות ב 71 וסגנות ב 74.

בשנת 76 קארים מגיע לקבוצה משתקמת בלייקרס וב 79 מגיע מאג'יק ביחד הם מובילים את קבוצת הכדורסל הטובה ביותר עד אז. שוה התקפת ריצה ושהכל נתקע. מגיק מהאמצע מוציא כדור לכתף שמאל לקארים שעולה לסקיי הוק. הנקודות בקופה.

קארים מנצח עם רגל נקועה את משחק חמש בפילי, בשביל שמגיק ייקח את הסדרה במשחק -7 בלתי נשכח כמספר – 5. שנת 82 סגנות לפילי. 84 סגנות לסלטיקס. 85 נפרץ המבול והלייקרס מנצחים לראשונה את סלטיקס בגמר ואז אליפות ב 87 וגם ב – 88 וב 89 סדרת גמר ופרישה לקארים.

אם ככה לא נראית הקריירה של שחקן ה NBA  הגדול בכל הזמנים אז קארים גם הנחית מטוס!

לפוסט הזה יש 97 תגובות

  1. אין ויכוח. קארים אחד הגדולים אבל הוא לא היה השחקן הכי טוב אפילו בקבוצה שלו. אז איך הוא הכי טוב בכל הזמנים ?

  2. מנחם רק לתקן כמה טעויות:
    1) קארים הגיע ללייקרס ב-75, לא ב-76.
    2) ב-82 הלייקרס ניצחו את פילי, ב-83 הם חטפו סוויפ מידי הד"ר ומלון.
    התואר שהייתי נותן לקארים זה השחקן הכי בלתי עציר בהיסטוריה. סקיי הוק זה פשוט אמנות. הגיע לו פסל רק על זה.

    1. ג'ורדן כמובן היה גם הכי בלתי עציר בהיסטוריה, אבל יותר מזה הוא היה "הכי בלתי עציר כשהוא לא רצה שיעצרו אותו ואם עצרת אותו במקרה כשהוא לא רצה אז אוי ואבוי לך וכדאי שתיכנס למקלט או תבקש חילוף או לפחות סליחה".

      ובזה ייחודו.

  3. ת'אמת יש לך נקודה חזקה. יותר גדול ממג'יק. אולי לא היה מספר אחד בכל האליפויות, אבל בלעדיו מג'יק לא היה זוכה בכלום, כמו שבלי פיפן ג'ורדן לא היה לוקח כלום, ובלי ג'יימס/בוש לוויד הייתה אליפות אחת בלבד. יש סיבה לזה שיש לו יותר תארי אמ.וי.פי מכל אחד אחר. מלך.

    1. אל תאמר דברים בלי להבין
      עוד שאני הייתי ילד ב80 מג׳יק בעונת הרוקי ניפק משחק של 42 נקודות ו 15 ריבאונד במשחק 6 כשקארים לא טס בכלל למשחק
      מג׳יק גם קלע את סל הניצחון המפורסם בגארדן עם בייבי הוק שכל הביג 3 של בוסטון לא מצליחים לחסום אותו

      מג׳יק היה לוקח אליפות בכל מצב , ב 2 האליפויות האחרונות של הלייקרס באייטיז קארים היה סביב ה 40 ומג׳יק היה הכוכב הבלתי מעורר של הקבוצה

      1. אולי כי קארים נקע את הקרסול במשחק -5 ועדיין ניצח אותו על מוזס מלון.
        כולם זוכרים את הנס של משחק – 6 אבל הנס האמיתי היה במשחק אחד קודם.

        עוד דבר שלמדתי בתחקיר זה מג'יק הצעיר שרץ בהצלהבות לקארים אחרי איזה נצחון בנובמבר. והתחיל לחבק אותו ולהתלהב. קארים הדף אותו ואמר לו שאם הוא ישרוף את עצמו בהתלהבות כזו על משחקי נובמבר לא ישאר לו כלום במרץ אפריל.

        מגיק היה הרכז אבל קארים היה הקפטן . ואת זה הלייקרים פה צריכים לזכור.

  4. רק חולה קריקט אוסטרלי כעידו מוריה יבחר את עבדול ג'אבר לפני מייקל. אבל מה שכן, בשנים האחרונות אני נוטה יותר ויותר להסכים שלעבדול ג'אבר מגיע מקום בחמישיית כל הזמנים כסנטר, לפני צ'מברליין וביל ראסל.

  5. הכל נכון לגבי קארים – אולי גם הגדול מכולם לטעמי.

    חוץ מדבר אחד –

    הוא לא הלייקר הגדול מכולם.
    אפילו לא השני הכי גדול.

    התואר הזה מתחלק בין קובי למג'יק.

    1. אי אפשר להיות הלייקר הגדול בכל הזמנים כשאתה אופציה 2 בשלוש מתוך חמש אליפויות, mvp אחד ואחוזים בסדר מהשדה. גדולה היא לא תחרות קליעות

        1. אכן תשובה אינטליגנטית כמו הכוכב שלך, כך גם אתה עורב צורח ופורח. ראיתי את ג'ורדן ומג'יק משחקים ואני מבטיח לך שעוד 10 שנים או אפילו פחות תמצא את עצמך מנסה להסביר לאנשים מי זה קובי בראיינט ולמה זה לא בסדר שהוא לא בדיון על הגדולים באמת. חזור לחור דדי ותמשיך לנבור בדיני חוזים וחוקי שכר.

          1. כששמעתי שמשווים את קובי למייקל, חשבתי שרק חסרי הבנה או עיוורים יוכלו לטעון שהראשון יותר טוב, אבל יש לא מעט כאלה. גם לגבי לברון, אם יצליח לשמור על הסטטיסטיקות, בתוספת כמה אליפויות נוספות, תצטרך להתמודד עם אנשים שיטענו שהוא הטוב ביותר. בתקופה בה ג'ורדן שיחק הרוב המכריע של אגדות הכדורסל והמאמנים הגדולים טענו שזה השחקן הטוב ביותר שראו, חלקם מועמדים לתואר בעצמם ועדיין הפוסט הזה קיים, ז"א שהכותב טוען שהוא מבין בכדורסל יותר מהם. יש פה באתר שני אנשים שחושבים שהלוגו של הנבא זורח מתוך המצח שלהם, לא נורא, נסתדר עם עוד אחד.

  6. קארים כבר שנים לא בעל כמות החסימות הגבוהה ביותר.
    אולג'וואן נישל אותו מהפסגה ואחר כך מוטומבו עבר אותו גם

    1. ב-NBA סופרים חסימות רק מעונת 73/74, כך שהחסימות ב-4 העונות הראשונות של קארים במדי הבאקס לא נספרו. כך שאם לוקחים את עונת 73/74 כמידה, אפשר להוסיף לקארים כ-1100 חסימות למאזן הקריירה האמיתי (ב-73/74 לקארים 283 חסימות). בערך 4200 חסימות בקריירה, 400 יותר מאלאג'ואן וכ-1000 יותר ממטומבו. בכל מקרה אוהדים ותיקים יותר של ה-NBA, שזכו לראות את ראסל ואת ווילט בשיאו טוענים ששניהם חסמו הרבה יותר מקארים ומכל מי שבה אחריו, סביר להניח שהם צודקים לאור נתוני הריבאונדים המטורפים שהשניים חולקים.

      1. מה שלא נספר לא נחשב.
        כמו אמרת, אומרים שאם היו סופרים חסימות מההתחלה אז ראסל כנראה היה מחזיק בכמות החסימות הכי גבוהה וקארים כנראה היה עם יותר מ-4000 במקום ה-3189 שיש לו (מזכרון, יכול להיות שטעיתי במספר)
        אבל לא ספרו, אז קארים כרגע רק 3 וראסל בכלל לא ברשימה..

  7. ועוד תיקון קטנצ'יק – קארים ממש לא 2.10, הוא 2'7, היינו 2.18. הסקייהוק בשילוב הגובה הזה הפך אותו לנשק כ"כ קטלני

  8. אולי פשוט תודה שסתם באת לעצבן ותתן את גרסתך לגיטריסט הטוב בהיסטוריה או שחקן דוקים בלתי נשכח שהיה יכול להתמודד כשווה מול הטובים ביותר לולא היה נולד בין הקנגורואים במדבר האוסטרלי

  9. בין השנים 70-80 קארים היה השחקן הטוב בליגה בהפרש. ההבדל בין 6 האליפויות שלו לבין ה-6 של ג'ורדון הוא שבכל ה-6 שג'ורדון זכה הוא היה ללא ספק השחקן הטוב ביותר ב-NBA, בעוד שבתקופת הדומיננטיות של קארים הוא זכה ב-2 אליפויות (71 במדי הבאקס עם אוסקר רובטסון, 80 עם הלייקרס ומופע הקסמים של מאג'יק במשחק 6) – בשאר האליפויות של קארים הוא לא היה השחקן הכי טוב בקבוצה שלו, שלא לדבר על ה-NBA.

    אני זוכר את פלייאוף 85 (אותו יצא לי לראות בעיקוב קל של חודש בגלל לוח השידורים הייחודי של ערוץ המזרח התיכון). הדומיננטיות של קארים, בעונתו ה-16!!!, הייתה מדהימה. לדעתי, קארים לא באותה מדרגה עם ג'ורדון (אף אחד לא קרוב לחלוק עם ג'ורדון את המקום הראשון), אבל הוא כן גדול הסנטרים.

  10. קארים בשיאו מעולם לא שיחק עם שחקן כמו פיפן.

    אפילו באליפות עם אוסקר, אוסקר כבר היה בשלהי הקריירה ולא השחקן המדהים שידוע לכולם.

    ובתקופה הזו קבוצות היו הרבה יותר חזקות כי היו הרבה פחות קבוצות בליגה.
    דומיננטיות של שחקן אחד, או אחד ועוד כוכב ענק ולא מוערך כמו פיפן, לא הספיקה כדי לקחת אליפות בנבא של שנות ה 70 והשמונים.

    1. אתה צודק, לא לחינם קארים זכה ב-6 תארי MVP בשנות ה-70. גם העובדה שקארים זכה ב-finals mvp ב-71 וב-85 היא מדהימה ומצביעה על קריירה מדהימה ויציבה על פני 2 עשורים.

  11. ולענייננו, אין לי ספק ש MJ הוא הגדול מכולם.

    אבל, חייבים לומר שג'ורדן הפך לאייקון בינלאומי הרבה בחסות המכונה של NIKE.
    קארים היה כל-כך טוב שהפך לכזה (סקייהוק, משקפיים, אריק איינשטיין…), למרות שהיה אולי הכוכב הכי לא סימפטי בתולדות הליגה.

    1. בדיוק ההפך. נייק הפכו להיות אייקון בינלאומי הרבה בחסות מייקל ג'ורדן. ברגע שהם שמו עליו את הנעליים האדומות-לבנות עם הסווש השחור הם הפכו למותג.

  12. למישהו בגובה 2:18 שהיה בשיאו לפני הבום התקשורתי שמג'יק ובירד הביאו לליגה, אין שום סיכוי להתחרות ב"אייקוניות" עם ההתעופפויות של ג'ורדן.
    לא עם הפופולריות, ואפילו לא עם ההערכה המקצועית בעיני אוהד הנבא הממוצע.

  13. באייטיז קארים לא היה השחקן הטוב בליגה.
    בסבנטיז? אולי היה הכי טוב בNBA, אבל דוקטור J היה בABA,
    ועוד אחד, אחד שקארים מעולם לא הצליח להתמודד איתו כמו שצריך, מר מוזס מאלון.

    מעבר לכך-
    כל מי שצפה, צופה ויצפה, מבין שתור הזהב של הכדורסל היה בשנות ה80-90. וכאן ברור לחלוטין מי האחד והיחיד מעל כולם, ולא רק הצופים אומרים את זה. רג'י, בארקלי, בירד, וכל אחד מהעידן ההוא, יודו ואף יתגאו שזכו לשחק מול הגדול מכולם.

  14. אחד הדברים שלא מדברים עליו בקשר לקארים
    הוא היה מסוגר מאוד ואנטי גדול נגד המדייה דבר שלא הוסיף לו נקודות בתואר חביב הקהל
    האמריקאים לא ידעו איך לאכול את לו אלסינדור שהפך לקארים עבדול ג׳אבר

    קארים יכל להיות בנקל הגדול ביותר בכל הזמנים מלבד קריירת האן בי איי הוא היה גם אגדת קולג׳ים
    מייקל ג׳ורדן הוא השחקן המושלם ביותר ששיחק כדורסל בעיקר בשל רמת התחרותיות והשיווק האגרסיבי לא הזיק ( אתמול רכשתי 2 זוגות ג׳ורדן 30 שנה לאחר שהגיע לליגה)
    יחד עם מג׳יק ובירד הם הראשמור של הליגה ולא נראה שיש איום מסוים על ההר הזה . לא לברון לא דוראנט ובטח שלא טים דאנקן השפיעו על המשחק כמו ה 4 האלו

    עידו – שחוט את ראסל 11 אליפיות אבל נגר רציני 44% מהשדה בתקופה שהוא שיחק נראה מגוכח בכל קנה מידה 🙂

    1. מידן. אני לא מתווכח איתך ועם השאר בנושא שנות ה80-90, מסיבות ברורות, אבל בעניין ראסל, הרשה לי להתערב.
      ווילט צ'מברליין-54%
      וויליס ריד-48%
      בוב פטיט-44%
      נייט ת'ורומונד-42%
      ג'ורג' מייקן-40%
      דולף שייס-38%
      אלו היו האחוזים אז.

      1. נתתי דלק לעידו והוספתי סמייילי
        לא מלמדים אותכם הבנת הנקרא בבית הספר ?
        גם אם ראסל היה קולע ב 4 אחוז השדה הוא אחד השחקנים הכי גדולים בתולדות המשחק ולו רק בגלל המלחמה הבלתי פוסקת שלו בגזענות
        בתקופה ששיחק היה מעורב פוליטית ( מייקל תמי שמר על טפלון ולא התערב ) לצד לותר קינג , ג׳קי רובינסון ומוחמד עלי
        ראסל השיג 9 אליפיות ו 2 אליפיות כמאמן שחקן . בעל אופי נדיר . שמעתי פעם פרשן ( לא זוכר מי ) שטען שלו ראסל היה משחק כיום היה ברמה של בן וולאס ( הגנה ללא התקפה ) . זה נשמע לי מגוחך לחלוטין . ראסל היה וינר גדול .אם צמברליין לא היה משחק 8 פעמיים בעונה מול ראסל המספרים שלו היו גדולים יותר
        בעונה שבו ווילט קלע 50.4 עם 25.7 ריבאונד ואוסקר קבע ממוצע טריפל דאבל ביל ראסל היה האם וי פי וזה אומר הכל

        1. הבנת הנקרא?
          א. טענת שהאחוזים של ראסל היו מחפירים, תיקנת אותך.
          ב. איפה טענתי שראסל לא היה גדול?! ראסל היה אולי שחקן ההתקפה הכי אנדרייטד בהיסטוריה, ועל ההגנה כולנו יודעים.

          1. כן הבנת הנקרא
            למדתם כבר – לשון סגי נהור ?
            שיש מדור פרות קדושות על האש שבו קארים לפני מייקל , אז ההצעה לשחוט את ראסל + תוספת של אחוזי הקליעה כנקודת מיקוח ( לא רלוונטית בעליל ) + סמיילי ( אליבא דה מנחם עבור רפה ההבנה והשכל )
            ולא תיקנת אותי לראסל ממוצע קרירה של 44% מהשדה .נתת דוגמאות לא רלוונטיות . גם לקובי ממוצע של 45 שרק ילך וירד אז מה ?

          2. מידן, אני לא מבין מה אתה רוצה.
            סבבה, סיפרת בדיחה. לא הצחיקה אותי אז חשבתי שאתה רציני. הלאה.
            (ד"א, קובי הוא שוטינג גארד. יעני, זורק מבחוץ. איך אפשר להשוות אותו לשחקן שלא זורק מחוץ לצבע?)
            (עוד פעם ד"א, אתה לא יכול לצחוק על העברית של מישהו תוך כדי התבלבלות בין ש וכש ורווח בין המילה לסימן הפיסוק).

          3. איל תכלס אתה צודק
            נסחפתי קצת ותפסתי עלייך ישבן יותר גדול משל סרינה ( מקבלת בראש מקרבר שחבל על הזמן )
            (כ) שצריך להתנצל אהיה הראשון להרים את הכפפה ולעשות כך
            מעולם לא צחקתי על העיברית של איש ואם כבר אז האוטו ספלר שאמור לתקן שגיאות מחלל את רוב בתגובות שלי
            טכנולוגיה יודעת להיות מבאסת
            התנצלותי הכנה מקרב לב

  15. הסיבות למה פסלת את ג'ורדן טיפשיות
    פסלת אותו כי לא שיחק ב3 קבוצות? בגלל שפרש וחזר כמו כלום?
    אם מה שהתכוונת הוא השחקן שהכי היינו רוצים שייצג את הnba אז גם קרים לא ברשימה
    זה נראה יותר כאילו ניסית לשחוט פרה רק כדי שיאמרו שאתה לא מפחד, ולא באמת כי אתה מאמין בזה

  16. הגדולה האמיתי של ג'ורדן היתה לזכות באליפויות רצופות כשהקבוצה שלו לא הכי טובה בליגה. זה משהו שאפילו לארי בירד לא עשה, ובטח לא הלייקרים שכל הלייצנים פה מזכירים.

    1. מאיפה הבאת את זה ?
      יוטה הייתה טובה מהבולס ? סיאטל ? פורטלנד ? הלייקרס הזקנה של 91 ? אולי ובערבון מוגבל הסאנס של בארקלי

      הלייקרס ובוסטון היו שוות ברמתן לא היה ספק שהן הטובות בליגה כל אחת באיזור שלה

      1. הבאתי את זה מצפייה בהרבה סדרות בתקופת האליפויות של הבולס. אתה מצמצם את החשיבה לגמר אבל אין צורך, ניו יורק ניקס של יואינג היתה יותר טובה מהבולס, במיוחד אם מסתכלים על המצ'אפים. גם פורטלנד וגם פיניקס, למרות שלא היה לה מצ'אפ טוב נגד הבולס. דווקא הלייקרס בגמר סבלו מהפציעה של מג'יק שחיסלה להם אליפות. היום כולם אומרים ששיקגו היו הכי טובים, אבל אז זה לא היה כל כך ברור. ג'ורדן הצליח להעלות את רמת המשחק האישית והקבוצתית ולהכניס ווינריות בכל הקבוצה. זה לא משהו שמתבטא בסטטיסטיקות, הוא פשוט היה שם כשצריך אותו ופתר כל בעיה, התגבר על כל שומר.

  17. ידידיי היקרים,
    הוויכוח שלכם עקר.
    יש רק שחקן אחד שהוא הגדול שביותר, שהעפיל על קרים, מג'יק, בירד, ראסל, ואנו כולנו עדים:
    המלך לברון הראשון!
    יש לו לא אחת, אלא שתיים!! שתי אליפויות שנשא על גבו הרחב והמסוקס.
    יש לו כוח מתפרץ של פר הרבעה ומראה תואם (אני אוהבת את המראה הקשוח שלו… הבעות פניו ממיסות אותי! כזה טף-גיי! ♥)
    יכולותיו הכדורסלניות עילאיות אל אלה שקדמו לו- הוא מאחד בקירבו את הוירטואוזיות של ג'ורדן, האופי של ראסל, אי-העצירות של קרים!
    כי מלך יש רק אחד !!!
    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
    שלכם בידידות,
    ז

  18. מי שוחט את קובי? כ"כ מגיע לו להישחט.
    מנחם, אין דבר כזה "יכולות כדורסלניות". יש "יכולות כדורסל" או סתם "יכולות".

  19. למרות כל הטיעונים של כל אלו שלפני אני חושב שיש לך קייס.
    מה שעשה את מייקל כל כך אייקוני הוא השיפור העצום באפשרויות הסיקור הטלויזיוני.
    ה NBA נהיה ענק בשלהי מג'יק-בירד והיה צריך להכניס מישהו למשבצת.
    מייקל היה מעולה, אין מה לומר…. אבל אם מייקל היה משחק בשנות ה 70-80 לא בטוח שמישהו היה מכיר אותו היום.

  20. להשוות בין ג'ורדן לקארים זה להשוות בין תפוחים למנדרינות. הם תפקידים אחרים לגמרי… אבל הפרה הקדושה שרוב הקוראים נפלו בהבנתה הוא לא מי שחקן הכדורסל הטוב בכל הזמנים אלא מי שחקן ה NBA הגדול בכל הזמנים ומה לעשות את ה NBA מודדים בשנות משחק, נקודות, אליפויות MVP וגם … מחויבות לליגה.

    קארים כבר 25 שנה לא משחק אבל השיאים שלו עדיין מחזיקים מעמד… היחיד שעומד בויכוח מולו זה דווקא ביל ראסל אבל הצלחתי אכשהוא לפסול אותו כי הוא עשה הכל בשיטה של קבוצה אחת לא 2 כמו מייקל (כולל הקרולג') ולא ב שלוש קבוצות כפי שקארים עשה ועל פני 20 שנה ולא 10 שנים.

    ואגב אחרי התחקיר הארוך שעשיתי לפני שפרסמתי את הטור אני בדיעה שאין מג'יק בלי קארים כי הוא המוציא לפועל שהכל נתקע.

    מסקנה שנייה היא שכולכם חייבים לראות לפחות 2 משחקים של מילוויקי באקס של תחילת שנות ה-70. איזה קבוצה מטורפת!

        1. הממ.. מאד מעניין… לא היית אומר שאתה קצת מקובע?

          יותר שנות משחק יותר אליפויות וגמרים יותר נקודות. ןעדיין קריירת ה NBA של ג'ורדן יותר גדולה?

          הייתי אומר שהפרה הזאת נשחטה.

          1. להגיד אפשר הכל.
            וגם לחשוב.
            אבל אם הייתי במקומך לא הייתי מזמין חברים לאסאדו שמבוסס ספציפית על הפרה הזאת, אלא אם כן אתם חובבים מנות דמיוניות שם למטה ביבשת של הגולים והפושעים.

    1. הקריטריונים שלך מעוותים
      גדולת שחקן נמדדת בכך שאא לעצור אותו, בשיפור תמידי ובכמות ההשפעה על הליגה
      בטח לא בכמה קבוצות שיחק (זה פרס למטייל ע"ש גמאל קרופרד)
      ומה לעשות, גם לא במחוייבות

      1. על תהיה לי פה ביבי ותכניס דוגמאות שלא קשורות לדיון 🙂

        קארים היה כל כך גדול שלקח את UCLA ועשה מהם אלופים גדולים.
        אח"כ הוא הלך לקבוצה שלא הייתה קיימת ועשה מהם אלופים גדולים וזה בעידן של סופר גדוילים.
        ואז הוא הלך לליקרס ובכל שנות ה-80 אנח חושב שהם לא החמיצו פעם אחת סדרת גמר שקארים שחקן חמישייה וקפטן ובורג סופר חשוב בהתקפה והגנת הלייקרס.

        לעומתו ג'ורדן היה צריך את פיל ג'קסון בשביל שהוא יתחיל לפרוח.

        אז ג'ורדן יותר מרגש אותך? קארים יותר יעיל ועושה את זה לאורך שנים. בכל הסביבות שהוא שיחק בהם.

        1. אתה גדול עידו,רק אל תעשה את הטעות ותכתוב שלדעתך הוא יותר גדול מלברון כי על זה חברים באתר לא יסלחו לך ויאכלו אותך חי

    2. הבעייה שלי באמירה שקארים שחקן מס' 1 בכל הזמנים היא שבמס' פעמים, גם כאשר היה בשיא הקריירה, כאשר פגש שחקנים ששיחקו לחולשות שלו, הוא לא מצא דרך לנצח. לדוגמא גמר פלייאוף 83 כאשר הלייקרס הפסידו 4-0 לסיקסרס. הסיבה המרכזית להפסד הייתה חוסר היכולת של הלייקרס ושל קארים לעצור את מוזס מאלון בריבאונד. מאלון סיים את הסדרה עם 25.8 נק' ו-18.0 ריבאונדים למשחק, קארים סיים את הסדרה עם 7.5 רב' למשחק. ג'ורדון, בכל סדרת פלייאוף ששיחק תמיד הרים את הרמה ועשה הכל בשביל לנצח (גם עם זה לא הספיק, היה ברור שג'ורדון נתן את הכל על המגרש).

      1. זאת לא הטענה. הטענה שלי היא שהוא שחקן ה NBA הגדול בכל הזמנים, כי הוא מחזיק את הקריירה הכי מכובדת שיש לשחקן NBA להציע.

        ואתה מראה לי שנה אחת, שבא קארים הגיע לגמר מול ועידת כוכבים שיכולה להזכיר רק את בוסטון 98 או מיאמי 2012. קארים שיחק משנת 69 עד 89.

        מוזס מלון אצלי בחמישיית חמשת הסנטרים הגדולים.

  21. שאלת הקריטריונים ל"קביעת" ה-G.O.A.T היא שאלה מעניינת –
    מה חשוב יותר, היכולת בשיא הקריירה, או אורך שיא הקריירה? מס' אליפויות או מס' תארי MVP? כמות הנקודות בקריירה או ממוצע נק' למשחק בקריירה?
    אחת הסיבות שקיימת הסכמה די נרחבת בקרב פרשני כדורסל שג'ורדון הוא מס' 1 היא שהוא מנצח, או כמעט מנצח בכל הקטגוריות. ובהשוואה לקארים:

    מס' אליפויות: קארים 6, ג'ורדון 6
    finals mvp: קארים 2, ג'ורדון 6
    MVP: קארים 6, ג'ורדון 5
    all nba first team: קארים 10, ג'ורדון 10
    rookie of the year: קארים +, ג'ורדון+
    Defensive Player of the Year: קארים 0, ג'ורדון 1
    NBA All-Defensive First Team: קארים 5, ג'ורדון 9
    NBA scoring champion: קארים 2, ג'ורדון 10
    סה"כ נק' קריירה: קארים 38387 נק' (מס' 1), ג'ורדון 32292
    ממוצע נק' למשחק קריירה: קארים 24.6, ג'ורדון 30.1 (מס' 1)

    במפורש 2 שחקנים גדולים, לדעתי הגדולים ביותר בעמדתם. אבל בהשוואה בין ה-2, לדעתי (ואני חושב שהסטטיסטיקות מסכימות) ג'ורדון עדיין מס' 1.
    אני צופה במשחקי כדורסל מאז תחילת שנות ה-80, כך שיצא לי לראות
    (ותודה לערוץ המזרח התיכון) את קארים באליפויות של 82, 85, 87 ו-88. כמו כן יצא לי לצפות במלוא הקריירה של ג'ורדון. דומיננטיות כמו של ג'ורדון לא ראיתי לפניו או אחריו.

    1. ג'ורדן שחקן הכדורסל הטוב בעולם, אבל מבחינת קריירה קארים לוקח … תראה מה כתבתי לעין השור לפניך..

      קריירת מכללות UCLA 3 אליפויות.
      שליטה בשנות ה-70 (6 MVP משם)
      שנות ה-80 9 או עשר סדרות אליפות.
      אחרי הפרישה עוד 2 אליפויות כעוזר ב 99-00.

        1. צמחונות זה פשע. אישית נקרע לי הלב לראות סינטה טובה מושלכת לפח רק בגלל שאוכלי החסה השתלטו על ראשות הממשלה.
          ואני משוכנע שיסכימו איתי גם הבעלים המקוריים של הנתח.

          למות לחינם סאקס!

        2. שמע משהו: ההודים לא אוכלים פרות כי הם מאמינים שהן קדושות. היהודים לא אוכלים חזיר כי הם מאמינים שהוא טמא. הארגנטינאים אוכלים הרבה בקר כי הנשיא שלהם דחף להם בזול ושדד את המדינה. כל אחד והסיבות שלו….

  22. ידידי, קראתי שוב את הפוסט וגם את דברי הסנגוריה שלך בתגובות. אני חוזר בי במידה מסויימת. על פי הסטנדרטים שהצבת, קארים אכן מתאים יותר מג'ורדן לתואר שאתה מבקש להעניק.
    זה לא אומר שהוא היה יותר טוב, משמעותי או "גדול".
    זה אומר שתפרת את ההגדרה כך שתתאים יותר ליטרים מאשר לג'ורדן.

    1. אני כבר אובד עיצות מי תהיה הפרה הבאה?

      בדקתי את הקשר בין נייק – לבין מקבלי המשכורות הגבוהות והלא מוצדקות בליגה, על סמך החוזים המופרכים של אמארא ובוזר הד, ותנחש מה?
      כולם עובדים בשבילם!

        1. אצלי דברים כאלה מתחברים משום מה ליונתן גפן ולבילויים.
          הוא כותב
          "את הברק רואים אבל את הרעם שומעים"

          והם שרים
          "הנשים כאן יפות והאוכל טעים
          ים המלח מלא בדגים נפלאים "

          שזה בעצם שני צדדים של אותו מטבע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט