ONLY IN AMERICA / מנחם לס

כמעט 110,000 במשחק כדורגל 'ידידותי' באן ארבור, מישיגן

אני יודע. אני יודע. קשה קצת להתלהב מכדורגל ידידותי (למרות שזו מין 'ליגה' בין 4 קבוצות אירופאיות; האחרות ליברפול ומילאן כשהמנצחת תשחק נגד 'הליגה האחרת' שבינתיים רומא מובילה בה לפני מנצ'סטר סיטי)) שלושה שבועות אחרי גמר הגביע העולמי, במיוחד במשחק כדורגל שנערך באיצטדיון אוניברסיטאי עם שם מוזר – "הבית הגדול" – בעיר אוניברסיטאית בשם אן ארבור, במדינת מישיגן.

אבל מה תגידו אם אגלה לכם שהיום נישבר כאן שיא ציפייה בכדורגל  במשחק ידידותי, והרביעי אי-פעם במספר הצופים בארה"ב(109,877ף השיא הקודם 108,665 במשחק גמר הנשים באולימפיאדת 1996 בין ארה"ב וסין), במשחק מצויין, חריף, שלא נראה ידידותי כלל וכלל?

כשאתה משחק בפני 110 אלפי צופים – ידידותי או לא – אתה נותן את כל מה שיש לך, וזה מה שכל שחקן עשה. למעשה, כשמנצ'סטר יונייטד המצויינת הובילה 1-2, מאמנה הכניס את כריסטיאנו רונלדו – שלא היה אמור לשחק כי עדיין לא החלים לחלוטין מפציעתו – בנסיון להשוות, ואולי לנצח את המשחק.

האיצטדיון – "THE BIG HOUSE" – הוא איצטדיון הפוטבול של אוניברסיטת מישיגן, ואני מוכן להתערב שמשך כל השנה, בכל העולם – כולל המונדיאל בבראזיל –  לא היה משחק עם מספר צופים גדול כזה.

אונלי אין אמריקה, מדינת הספורט מס' 1 בעולם. תן למנצ'סטר יונייטד לשחק נגד ריאל מדריד במשחק ידידותי בארץ, ואיצטדיון רמת גן יהיה חצי ריק. האמריקאים הם סאקרים לספורט, והכדורגל הוא ספורט שתופס כאן תאוצה במהירות עצומה. בשבוע הבא – ביירן מינכן נגד האול-סטאר של ה-MLS מכור לחלוטין כבר שלושה שבועות מראש.

זה מה שכתב המנצ'סטר גרדיאן כמה דקות אחרי שמנצ'סטר

Good evening!

Keeping well? Great. I know, I know it’s hard to get excited about a friendly in a dubiously named tournament three weeks after the World Cup final. But we live off whatever scraps come our way and, as these pre-season kickabouts go, this is a hugely interesting one.

הבריטים משתוללים:

Premier League clubs have proven a huge  hit in USA! USA!! USA!!!.

הרכבים:

Real Madrid: Casillas, Arbeloa, Nacho, Pepe, Ramos, Carvajal, Illarramendi, Alonso, Modric, Bale, Isco

Manchester United: De Gea, M Keane, Jones, Evans, Valencia, Herrera, Fletcher, Young, Mata, Rooney, Welbeck

כריסטיאן רונלדו לא עולה. המאמן מסביר שהוא לא כשיר 'לחלוטין'. כריסטיאנו מאוכזב. הוא אמר לספורטסנטר שהוא רוצה 'להראות את רגליו השזופות ל-110 אלפי הצופים'. עוד הפתעה: את סרט הקפטן של מנצ'סטר יונייטד עונד דארן פלצ'ר ולא וויין רוני. מה קרה? חשבתי שרוני הוא הקפטיין.

במנהרה לפני המשחק אני רואה את איקר קסטילאס ודייויד דה גיאה – שני השוערים –  משוחחים כחברים הכי טובים. אולי הם באמת.

ריאל בלבן. יונייטד באדום. באיצטדיון הייתי אומר ש-90 אלף לובשים אדום; 20 אלף לבן. בארה"ב יונייטד היא הקבוצה הפופולרית ביותר; בין הלטינים זו עדיין ברצלונה, אבל במישיגן, במערב התיכון, הקהל הוא בוודאי 90% אמריקאי ששיחק YOUTH SOCCER.

גול!!! חונייטד משחקת MAGNIFICENT SOCCER אחרי שבעשר הדקות הראשונות ריאל שולטת. אני סופר 20 מסירות של יונייטד. ולנסיה מוצא את פלצ'ר בצד ימין המשחק 'אחד-שניים' מהיר עם רוני. רוני בעקב מסירה מעולם אחר לוולבק הרואה את אשלי יאנג בלתי מכוסה בצד שמאל, והקיצוני השמאלי שם את הכדור ב-BACK OF THE NET בבעיטה שלושת-רבעי חזקה נמוך לצד הקרוב שלו. 0-1, יונייטד.

שש דקות אח"כ מייקל קין שולח לדשא בפאול ברור בתוך הרחבה את גארת' בייל שעד עתה כמעט ולא נראה. פנדל ברור. בייל מטעה את דה גיאה לכיוון השני. 1-1.

העבירה שגרמה לפנדל!

פפ ורמוס מיונייטד מככבים והאמריקאים מלקקים שפתיהם.

דקה 37. עכשיו יואנג FIZZES מסירה נפלאה משמאל לימין. רוני בא בריצה ונוגח לשער. שער מצויין.

רגע…היתה נגיחה או לא? ה-PA נתן את השער לרוני, אבל בארה"ב הל REPLAY. זאת לא אירופה המפגרת. שידור חוזר על המסכים הענקים הראה שרוני ניסה לנגוח אבל לא נגע. השער הוא מהבעיטה של יאנג. 1-2 יונייטד. הקבל הטרוף, ומתחיל את 'הגל המכסיקני'.

טוויטר אנגלי שואל:

Did Rooney get a hair-plug on that one or not?

דקה  42. דני וולבק – מצויין-פלוס עד עתה – צולע. הוא מוחלף בוילפריד זאהא.

דקה 45, ממש לפני ההפסקה, רוני בועט "CLIP" חכם מעל החומה. השוער עוצר.

The Big House full: an impressive sight.

דקה 73. האיצטדיון פורץ בשאגות. כריסטיאנו רונלדו עומד להיכנס. המשחק הופךלהיות קרב על יקרה וכבוד וריאל עושה הל להשוות. הוא ניכנס ומביא עצו התלהבות, פלוס פריצה אחת טובה מימין.

אבל הדקה ה-80 סוגרת עניין. קגאווה רואה את הסטרייקר המכסיקני הרננדז בצד שמאל ומרים אליו כדור שכתוב עליו "10". הרננדז נוגח לפינה הימנית. 1-3 במשחק טוב מאד, בו יונייטד היתה בפרוש טובה יותר.

יונייטד עולה על מטוס למיאמי.ביום שני בערב המשחק האחרון. היא תנצח את הבית שלה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. מנחם רק בארה"ב יש מקום לככ הרבה אוהדים באיצטדיון אחד. אם ריאל ויוניטד היו מגיעות לישראל והיה לנו כזה איצטדיון הוא היה מתמלא מיד…

    חוצמזה זה רק מעיד על העובדה שהכדורגל עומד לעבור את הכדורסל והבייסבול- זה רק עניין של זמן. לפוטבול קצת יותר קשה להגיע.

  2. לא מאמין שבישראל היו ממלאים את האיצטדיון בר"ג במשחק שהוא למעשה ידידותי בין מנצ'סטר יונייטר לריאל מדריד. אנשים לא היו משלמים אלא אם כן זה משחק 'קובע'.

    1. אני רק רוצה לציין שב2007 ריאל מדריד באה לפה לשחק מול "נבחרת השלום", קבוצה של שחקני כדורגלים יהודים וערבים, ואיצטדיון ר"ג היו עד אפס מקום. בשנה שעברה ברצלונה באה לפה לאימון ראווה בבלומפילד ובלומפילד היה מלא.

  3. אנשים היו ממשכנים את הילדים שלהם בשביל לראות ברמת-גן את מנצ'סטר נגד ריאל. אפילו אם הם היו באים רק לנפנף בידים במשחק בין צפרירים חולון לקטמון.

    אנשים בארץ משוגעים לכדורגל. לכו תראו מה קורה במשחקי ילדים… כמה אמוציות… כמה זעם יוצא…. כמה תקווה שהילד אולי יהיה כדורגלן…
    הילדים רק רוצים לשחק בסבבה אבל כמויות ההורים הלחוצים והצועקים לא ממש מאפשרת.

    חוצמזה גארט בייל דומה בתמונה לכריסטיאן בייל 🙂

  4. מנחם רק כדי לסבר את האוזן החולצות הכי נמכרות בישראל הן של מסי ורונלדו. ילדים נוסעים לטיולי בר מצווה לקמפ נואו איצטדיונה של ברצלונה רק כדי לראות משחק. ..
    היו מגיעים בטוח ישרות אלפי ישראלים ילדים וילדות
    הייתי נוכח בבלומפילד כמעט מלא כשברצלונה הגיעה רק לעשות אימון מסירות של כמה דקות….
    הטרוף

    1. הבארסה מאניה בארץ מטורפת. אחת הקבוצות היחידות שאני מייחל לכשלונם. יכול להיות שחלק מהטילים שהקטארים מימנו הגיעו מהרווחים על החולצות בארסה שכל ילד ביסודי לובש.

  5. """תן למנצ'סטר יונייטד לשחק נגד ריאל מדריד במשחק ידידותי בארץ, ואיצטדיון רמת גן יהיה חצי ריק"""

    העובדות הן שגם אם תתן לאחת הקבוצות האלה רק להתאמן באיצטדיון ר"ג לא לשחק, רק לערוך אימון. הוא יהיה מלא מפה לפה. ישראל זאת מדינת כדורגל דבר ראשון. אח"כ כל השאר.

  6. מנחם,אתה מסתכל על הכל בדיוק הפוך,אין מה להתלהב בכלל שארה"ב ממלא אצטדיון של משחק ידידותי של 2 קבוצות אירופאיות,זה רק מראה על מצב הכדורגל האמיתי בארה"ב והוא לא משהו.זה בדיוק כמו המסעות של הקבוצות הללו במזרח הרחוק,באים להראות את הכדורגל לפרימיטיבים(בכדורגל).לגבי הארץ אז לצערי אנחנו גם בסקאלה הזאת והלוואי ולא היו מתרגשים בארץ ממשחק ידידות בין ריאל ליונייטד.דרך אגב שנה שעברה ברצלונה הגיעה לארץ רק בשביל להתאמן והייתה פה בארץ היסטריה מטורפת

      1. אתה רציני אברי שיש להם את זה על בסיס די קבוע ובמשחקים רשמיים(ליגת האלופות)אז לא מסכים איתך לחלוטין בטח לא בספרד ולא באנגליה ולדעתי כמעט בכל מערב אירופה זה לא יהיה סולד אאוט,במקומות שבהם אין את זה על בסיס יומי והרמה מאוד נמוכה אז זאת אטרקציה,כמו במזרח,כמו בארה"ב כמו בישראל או אפילו כמו במדינות ערב

  7. "כל המתלהמים מהספארס לא מבינים שהפלח הטמבל נותן לחקלאים שלו לשחק כקוסמים בסיבוב השני, רק כדי להשתין ולפשל בגמר המערב (שלא לדבר על מיאמי במזרח)". מנחם לס מאי 2014

  8. ארה"ב מדינת ספורט אדירה, אין מה לדבר.
    המון קאוץ' פוטטו, הרבה ספורטאים חובבנים, וקצת מקצוענים. אבל מה בזכות הכמות באה גם איכות. ומה שלא יהיה תמיד יש להם תרבות ספורט, גם אם האיכות נמוכה.
    אצלנו צריך לקחת את ספורט הכדורגל, למחוק (את האוהדים, העסקנים והשחקנים) ולהתחיל מאפס.

    1. "תמיד יש להם תרבות ספורט, גם אם האיכות נמוכה"?????
      tאיכות נמוכה??? בכדורסל תיכונים? כדורסל מכללות? מקצוענים? רמה נמוכה בפוטבול, במשחק בין נוטר דאם לאוניברסיטת מישיגן (כל משחק ביתי במישיגן? 115,000 צופים, וזוהי מ-כ-ל-ל-ה!!! רמה נמוכה ב-NFL" בבייסבול? בשחייה, בא"ק? במה הרמה נמוכה? רק קצת בכדורגל, אם כי ארה"ב היום היא ברמה השנייה באירופה אחרי גרמניה, ספרד, איטליה, ונאנגליה. הם כמעט ברמה של בלגיה והולנד, ובאותה רמה עם רוסיה, פולין, טורקיה, יוון, והשאר.

      1. אני מסכים עם הנק' שלך מנחם, אבל קצת צורם לי שאתה שם את נבחרת ארה"ב, שהישג השיא שלה הוא רבע גמר מונדיאל (אאל"ט) לצד נבחרות כמו יוון (אלופת אירופה לשנת 2004), טורקיה (חצי גמר מונדיאל ב2002) או רוסיה (חצי גמר יורו ב2008). ארה"ב לא נמצאת שם כרגע. אגב, ארה"ב רחוקה שנות אור מבלגיה (יצואנית כשרונות מס' 1 באירופה כיום לצד ספרד וגרמניה) או הולנד שעליה בכלל אין טעם להרחיב.

        1. ארה"ב בכדורגל יותר טובה מיוון ומטורקיה.
          לא צריך לחפור 50 שנה אחורה כדי להבין את זה.
          אבל כן נבחרת ארה"ב לא כזאת טובה כמו שמנחם עושה ממנה.

  9. לא בטוח שלהתחיל הכל מההתחלה זה פיתרון טוב,מה גם ש"למחוק" אוהדים לדוגמא זה בילתי אפשרי.
    יש בכדורגל הישראלי בסיס רחב של קהל שמימנו אפשר ליבנות,זה לא הבעיה.

  10. הפנטסיה שלי היא שפיפ"א תעביר את מונדיאל 2022 לארה"ב והביג האוס ישמש באצטדיון למשחק הגמר (אחרי הרחבה ל- 150,000 מקומות).

  11. במונדיאל לא היה משחק עם כמות צופים כזאת כי רוב המגרשים היו עם תכולה של 45-60 אלף מקומות והמארקנה עם כ-70 אלף.

    חוץ מזה בטורניר הזה היו 2 בתים.

    ליברפול עם אולימפיאקוס, סיטי ומילאן. יונייטד עם ריאל מדריד, אינטר, רומא.

    יונייטד וליברפול סיימו ראשונות ויפגשו בשלישי לפנות בוקר במיאמי למשחק על התואר.

    אני לא כל כך אוהב את זה כי זה בערך שבוע וחצי לפני פתיחת העונה באנגליה ומשחק מול ליברפול מבטיח המון אגרסיות וכנראה גם פצועים.

    1. אגב, שנה שעברה בוודאות אני זוכר שבאן ארבור של מישיגן היה משחק מכללות(המשחק השני באותה עונה) מול נוטרדאם שהיו בו קרוב ל115 אלף צופים.

      לדעתי כל משחק בשנים האחרונות בין מישיגן לנוטרדאם מביא באיזה ה-113 אלף צופים לאצטדיון המדהים הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט