חם מהתנור: צ'רלס לי מאמן ההורנטס, יוקיץ נבחר ל-MVP בפעם השלישית

שרלוט הורנטס הודיעו רשמית על מינויו של צ'רלס לי למאמן הבא של הקבוצה. לי אקס גליל עליון היה בשנה האחרונה עוזר המאמן של הסלטיקס ומחשב למועמד מוביל למשרת אימון עוד בקיץ הקודם. לפני שהיה עוזרו הראשי של מאזולה לי היה עוזר המאמן של בודנהולצר במשך עשור גם באטלנטה וגם במילווקי.

*

ניקולה יוקיץ נבחר ל-MVP של הליגה בפעם השלישית בקריירה. הסנטר של האלופה מדנבר רשם העונה שורה סטטיסטית של 26.4 נקודות למשחק יחד עם 12.4 ריבאונדים ו-9 אסיסטים כשהוא עושה זאת ביעילות מרשימה של אחוז קליעה אפקטיבי העומד על 61.2%. יוקיץ זכה ל-74 הצבעות למקום הראשון מתוך 99 קולות העיתונאים המשתתפים במשאל כשבסך הכללי צבר 926 נקודות. יוקיץ' הקדים את שיי גילגוס אלכסנדר שהגיע למקום השני בפער ניכר כשאר הכוכב של האוקלהומה סיטי ת'נדר בעונה נהדרת צבר רק 640 נקודות עם 15 הצבעות מקום ראשון. למקום השלישי הגיע לוקה דונצ'יץ עם 566 נקודות.

עם הזכיה בפעם השלישית יוקיץ' מצטרף לחבורה מכובדת של שמונה אגדות אחרות שזכו בתואר 3 פעמים או יותר, אך עם הפיגור 2-0 בסדרה מול מינסוטה ה-MVP נמצא בעמדה לא נוחה שעלולה להפוך אותו לזוכה התשיעי ברציפות שלא מצליח להביא את קבוצתו לאליפות בעונת הזכיה (האחרון היה סטף קרי בעונת 2104/15). כמו כן זו העונה השישית ברציפות ששחקן שאינו יליד ארה"ב זוכה בתואר.

*

משטרת אינדיאנפוליס חוקרת את התקרית ממשחק 6 בין הבאקס לפייסרס בה פטריק בברלי זרק כדור לעבר אוהד שקילל אותו. לא פעם אחת אלא פעמיים. בברלי פגע על הדרך בצופה תמימה שלא הייתה מעורבת.

*

תנאסיס אנדטקומבו שחקנה של המילווקי באקס ואחיו של כוכבה יאניס קרע את גיד האכילס ויעבור ניתוח, מה שעלול לסיים את קריירת ה-NBA של השחקן שיהיה חופשי הקיץ.

*

המגעים על זכויות השידור של הליגה לשנים הבאות נמצאים בשלבים מתקדמים ועל פי הערכות תהיה קפיצה חד מההכנסות השנתיות בהסכם הקודם שעמדו על 2.7 מיליארד דולר לעונה. NBC (2.5 מיליארד) שמנסה להשתלט על משבצת השידור שהיתה שייכת ל-TNT לצד ABC/ESPN (2.6 מיליארד) שמתכוונים לשמור על זכויות השידור שלהם ואמזון פריים (1.8 מיליארד) שיקבלו גם משבצת משלהם עומדים לשלם יחד לליגה סכום של כמעט 7 מיליארד דולר לעונה למשך כעשר או אחת עשרה השנים הקרובות.

Subscribe
Notify of
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Avri
Avri
09/05/2024 10:26:55

מעניין הסיפור עם אמאזון פריים. יהיה פתוח למנויים שלהן מכל העולם?

בוורלי חתיכת דפקט. מה ההבדל בין זה לבין מה שארטסט עשה בדטרויט, חייב לעוף לפיות לעונה (אני הייתי מעיף אותו לתמיד על דבר כזה).

אה כן, מזל טוב ליוקיץ. בלי לעשות יותר מידי רעש הוא השחקן הכי טוב בעולם כבר איזה 3-4 שנים. לא שזה מעניין אותו יותר מידי.

NBA בדם
Editor
09/05/2024 10:33:59

בחירה לא הוגנת. אפילו חרפה. שיי הוביל קבוצה צעירה שלא הייתה בפלייאוף לראשות המערב הקשוח. רק זה היה צריך לתת לו את התואר אוטומטית.
העיקר שיוקיץ' הוביל קבוצה למקום 6 כולם מחאו לו כפיים. שלא לדבר על זה שהוא סקורר על ומגן עילית שלא כמו השמן שרואים שקבוצה קשוחה מתבייתת עליו מה הוא שווה – זקוק לבלון חמצן מהרבע השני. הקליר פאת' בפלייאוף הקודם עשה אותו הרבה יותר ממה שהוא שווה באמת.
לתנאסיס לא יפריע הקרע. זה לא שהוא הגיע לnba בגלל יכולות. נטו איחוד אחים – כמו בבית ספר.

אור
אור
09/05/2024 13:56:01
Reply to  NBA בדם

מארי היה פצוע רבע עונה והם עדיין הגיעו לאותו מאזן אז הטיעון הזה או "חרפה" לא מחזיקים מים

NBA בדם
Editor
09/05/2024 14:21:36
Reply to  אור

רבע עונה זה לא ביג דיל, בטח שגורדון (73 משחקים) פורטר (81 משחקים) וקייסיפי (76 משחקים) היו מאוד זמינים. הלוואי על כל קבוצה זמינות כזאת מהחמישייה שלה. הוא ממש לא סחב אותם בעצמו.
שיי הוביל חבורה מאוד צעירה מעונה שלא עשו פלייאוף לראשות המערב. אין כמעט תקדים לזה, בטח לקבוצה בממוצע גילאים נמוך כזה.

גיא הירוק
Admin
09/05/2024 14:39:34
Reply to  NBA בדם

נכתב מקודם, מתאים גם כאן:
.
ת'אנדר עם שג"א מנצחים ב-10.9 נק', בלעדיו מנצחים ב-0.5 נק'.
דנבר עם יוקיץ' מנצחת 11.6 ובלעדיו מפסידה ב-8.4
ת'אנדר הרבה יותר עמוקים מדנבר,
מה שמעט מקהה את העוקץ מטיעון הסגל המשלים.

גיא הירוק
Admin
09/05/2024 14:40:57
Reply to  NBA בדם

לא שחלילה אני שולל את טענתך שמגיע לשג"א. ליגיטימית לגמרי.
ההגדרה "בחירה לא הוגנת. אפילו חרפה", לטעמי, לא מגובה בנתונים.

NBA בדם
Editor
09/05/2024 14:56:43

ההבדל בין יוקיץ' משחק לבין זה שלא היא שאין להם סנטר מחליף ראוי (דיאנדרה ג'ורדן שחקן עבר).
זה כמו בלייקרס שההבדל בלי דיוויס יהיה גדול יותר מההבדל בלי לברון, כי ללברון יש איכשהו מחליפים סבירים (האצימורה, פרינס), לעומת דיוויס שאין לו כלל (הייז ווד לא בענף).
מעבר לכך, שחקן שכבר זכה ב2 תארים צריך להיות הרבה מעל כל היתר שלא זכו על מנת לזכות פעם שלישית ושהם ישארו עם 0. (וזה ממש לא המצב)
לברון היה השחקן הטוב בעולם למשך לפחות עשור, האם הגיע לו לקבל 10 פעמים? ברור שלא, הוא יצטרך להבדיל את עצמו משחקנים אחרים באופן משמעותי על מנת שיקבל תארים נוספים על פניהם, שהם כלל לא זכו.

אור
אור
09/05/2024 15:25:07
Reply to  NBA בדם

אז אתה טוען שלפי התקדים של לברון "לא הגיע" ליוקיץ' למרות שהוא הטוב ביותר העונה ושזו חרפה שהלוגיקה העקומה הזו לא התקיימה הפעם?
נשמע לי ההפך, שללברון כן הגיע יותר מכמה שזכה ושזה מצוין שיוקיץ' זוכה אם הגיע לו אפילו בקצת יותר מהבא אחריו גם בלי להבדיל את עצמו האופן מוגזם
.
חוץ מזה לא הבנתי איך זה שיש לשג"א מחליף עדיף על יוקיץ' מחזק את הטענה שלך ולא מחליש אותה, זה מראה שהוא הוביל פחות את הקבוצה שלו להישגים לעומת יוקיץ'

אור
אור
09/05/2024 15:27:38
Reply to  NBA בדם

במילים אחרות, אם המחליף של שג"א שמר את הקבוצה במשחק הרבה יותר טוב מזה של יוקיץ' אז הוא היה צריך לעשות פחות בעצמו לעומת יוקיץ' בשביל להגיע לאותה כמות נצחונות

גיא הירוק
Admin
09/05/2024 15:36:10
Reply to  NBA בדם

לא ברור לי הטיעון שלך.
ליוקיץ' יש מחליף גרוע, ובגלל זה הצוות המסייע שלו..
…חזק יותר?
.
כל הסטטיסטיקות מצביעות חד משמעית שיוקיץ' הוא ה-MVP.
עכשיו, בשביל להדיח אותו צריך סיפור טוב.
מאזן, הישג קבוצתי יוצא דופן. משהו.
לשג"א אכן הייתה עונה יוצאת דופן, וזה הספיק לדלג על יאניס ולוקה. לא על יוקיץ'.
אז ברמת הדיון, כן, יש המון טיעונים טובים בעד שג"א.
אף אחד מהם לא מצדיק את המשפט "בחירה לא הוגנת. אפילו חרפה" הדטרמיניסטי.

NBA בדם
Editor
09/05/2024 15:59:35
Reply to  NBA בדם

שחקן שהוביל את קבוצתו הצעירה מעונה ללא פלייאוף לראשות המערב צריך לזכות חד משמעית (כמובן שהוא יהיה חייב לתבל זאת במספרים). את תואר הmvp לא נותנים רק לשחקן הטוב בליגה, אלא להישגים יוצאי דופן, וזה ממש המקרה כאן.
יכול להיות שלברון היה צריך לקבל יותר, אבל במקרה הזה יוקיץ' לא היה צריך לקבל 3 ושיי 0. הוא לא נתן עונה טובה ממנו בפן הקבוצתי וגם לא בטוח שבאישי (שיי מגן עילית ולא רואים זאת בסטט', ויוקיץ' ריכוזי שכל ההתקפה סביבו ומחפים עליו הגנתית).
אני לא חושב שלראות מצב שבו שחקן שהטוב עולם למשך עשור יקבל 10 מתוך 10 הפעמים. אם יש שחקנים שנותנים עונות מעולות ומובילים את קבוצותיהם להישגים נאים יש לתת להם את הכבוד. מייקל היה יכול לקבל בכל שנת שיא ששיחק, אבל בכל זאת נתנו למלון ובארקלי את התואר.
קשה לדנבר ללא יוקיץ' כי הוא מרכז ההתקפה שלה והכל סובב דרכו, אבל שהוא על הפארקט הצוות שלידו סופר איכותי להתאים את עצמו אליו ולחפות עליו הגנתית. כך שאיתו הם ממש טובים גם כי הוא שחקן משובח, וגם כי הצוות שנבנה ממש לצלמו ברמה גבוהה.

NBA בדם
Editor
09/05/2024 16:09:15
Reply to  NBA בדם

תגובה לגיא:
הסגל סביבו חזק יותר ואיכותי, אבל בעמדה שלו יש בור. בשאר העמדות הם מעולים. (לפחות לעונה הסדירה). הסיבה הזו היא ההבדל בין זה שהוא על הפארקט לזה שהוא מחוצה לו+זה שהסגל מותאם אליו במיוחד, והתקפת הנאגטס בנוייה שהוא מניע את כל העסק ופחות בלעדיו.
אופן בחירת הmvp לא יכול לעסוק רק בסטט מתקדמות או רגילות.
אתה אומר שצריך סיפור טוב? אתה צודק. קבוצה שלא הגיע לפלייאוף שנה קודם ועכשיו היא בראשות המערב בגיל הצעיר ביותר זה סיפור מצויין.
אתה רוצה לשנות את אופן הניסוח מחרפה לטעות גדולה/מרה. אוקיי. מבחינתי באמת שדדו אותו, כך אני חושב.

גיא הירוק
Admin
09/05/2024 16:10:17
Reply to  NBA בדם

ברור לי למה אתה חושב ששג"א צריך לזכות.
ברור לי גם מדוע אתה חושב שיוקיץ' לא צריך לזכות (פחות מסכים אתך בנקודה, אבל בסדר).
מה שלא ברור לי זה הדטרמיניזים.
כל הנתונים האובייקטיביים (כמה שכאלו יכולים להיות, היות וממד, זה משהו שבוחרים להציג) מלמדים שיוקיץ' השחקן הטוב בליגה, והפער מהמקום השני גדול למדי.
מאזן?
לקבוצות מאזן זהה.
צוות מסייע?
הנתונים מלמדים שלצד שג"א אחלה צוות מסייע שמצליח לתת תפוקה מנצחת גם בלעדיו
(אין באמרו להוריד במאומה משג"א)
בעוד שכאשר יוקיץ' על הספסל הקבוצה נחלשת פלאים.
.
אז הטיעון שנותר הוא "יוקיץ' כבר זכה".
האם "מגיע לו" (בהקשר לשג"א) זה טיעון מספק?
האם "גם ג'ורדן לא זכה ב-10 MVP רצופים" הוא טיעון מספק?
לטעמי לא.
אבל "טעמי" בהחלט נתון לדיון מחדש.
.
מה שנראה לי עדיין מוזר, זה המשפט "שדדו אותו"
מוזר כאשר כל הנתונים,
מבחן העין,
מבחן התוצאה (ע"ע הפלייאוף האחרון),
כולם מלמדים שיוקיץ' הוא השחקן מס' 1 בליגה.
.
שוב, אין באמור להוריד במאומה ממה ששג"א עשה העונה.
גם ברשימה שלי הוא לפני לוקה ויאניס.
יוקיץ'?
סיפור אחר.
כמו רוב מכריע של המצביעים מקרב עיתונות הספורט בארה"ב גם אני חושב שיוקיץ' הוא הבחירה.
לא מרגיש לי ש-"שדדו אותו…"

NBA בדם
Editor
09/05/2024 16:19:02
Reply to  NBA בדם

שאלה: במידה ובעונות הבאות המצב יהיה דומה. שניהם יהיו באותו מאזן ולפי הסטט' המתקדמות ושוב יוקיץ' יוביל, האם צריך לתת לו עוד 4 פעמים רצוף את התואר? לטעמי לא.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/05/2024 16:28:22
Reply to  NBA בדם

למה לא ? לשחקן הטוב ביותר נותנים את הMVP. למה העובדה שזכה בעבר צריכה למנוע מיוקיץ לזכות שוב?
.
יוקיץ השחקן הטוב בעולם מבחן עין מבחן סטטיסטיקה , הוא נתן את העונה הטובה ביותר.
.
בכללי היכולות של יוקיץ להשפיע על המשחק היא יכולת שרק מעטים ב בהיסטוריה היה להם. להגיד שלדנבר אין סנטר מחליף ליוקיץ זה לא להבין את השיטה ההתקפית שלהם

NBA בדם
Editor
09/05/2024 16:37:57
Reply to  NBA בדם

לא נותנים לשחקן הטוב ביותר, נותנים לשחקן בעל הערך הגבוה ביותר.
אולי במבחן הססט' הוא נראה טוב יותר, במבחן העין לטעמי שיי היה בעל ערך לא פחות ממנו אם לא יותר.
חוץ מזה, בוא ניתן לשחקן הטוב ביותר כל שנה את הפרס. נסתכל על סטטיסטיקה מתקדמת ונסגור את הסיפור. לטעמי זה לא עושה שכל.

TheMike
TheMike
09/05/2024 23:00:37
Reply to  אור

גיא הירוק ניסח את זה טוב. מבחן העין, מבחן הסטט, מבחן 'מה הקבוצה עושה בלעדיך'. אין שחקן בעל ערך רב יותר. שג'א עשה עונה מדהימה, אבל עדיין חסר לו גרוש ללירה. אולי אם יביא תואר השנה, יקפיץ מניותיו לשנה הבאה. שחקן תותח

Yinon Yavor
Editor
09/05/2024 10:36:39

מזל טוב ליוקיץ'. ציפיתי להצבעה קצת יותר צמודה בין ה-3.
בכל מקרה – הזכייה הזו משחזרת אירוע יחסית נדיר שקרה בעבר רק פעם אחת: זכייה רביעית ברציפות של שחקנים מדראפט יחיד.
כאן, זו הזכייה הרביעית ברציפות של דראפט 2014, שכרגע יש מעליו רק את 84', 69' (קארים) ו-56' (ראסל).
בתחילת שנות ה-90 היו 4 זכיות רצופות של דראפט 84', עם ג'ורדן שזכה פעמיים ואז בארקלי ואולג'ואן.
יש עוד מקרים של 3 ברצף, או 4 זכיות ב-5 שנים, אבל 4 רצופות זו רק הפעם השניה.

gogo
gogo
09/05/2024 12:09:09

אני לגמרי עם יוקיץ
השחקן הטוב בנבא

גיא הירוק
Admin
09/05/2024 12:36:28

שג"א היה אדיר השנה,
לצערו –
יוקיץ'.
השחקן הכי טוב בליגה, ולטעמי, זכייה מוצדקת.
.
למה זכייה מוצדקת (למעט הכרזה חסרת ביסוס "השחקן הכי טוב בליגה)?
אז ככה, הנתונים היבשים לא עושים אתו חסד.
המדדים המצטברים, להבדיל?
הם מספרים סיפור אחר.
מקום ראשון ב-PER
מקום ראשון ב-WS
מקום ראשון ב-BPM
מקום ראשון ב-VORP
הפער מהמקום השני ברוב המקרים גדול. מאוד.
.
מאזן. זהה לזה של הת'אנדר, רק לבוסטון מאזן טוב משמעותית. ואם כל הכבוד לטייטום…
.
טענת הסגל המשלים.
לטעמי, הפער לא מספיק בשביל להטות את הכף לכיוונו של שא"ג.
מספיק בשביל לתת את היתרון לשא"ג על פני יאניס ולוקה (לצמד סטטיסטיקה אישית טובה יותר), אבל כאמור, לצערו של שא"ג,
לא מספיק בשביל לקפץ מעל הענק הסרבי.

The Oak
The Oak
09/05/2024 13:00:50

אודה לך אם תכתוב את המושגים המלאים ולא בראשי תיבות.

גיא הירוק
Admin
09/05/2024 14:13:52
Reply to  The Oak

player efficiency rating
win shares
win shares per 48 minutes (שכחתי שגם בזה הוא ראשון. נתון שבודק השפעה על ניצחונות אבל מנרמל דקות משחק)
box score plus minus
value over replacement player
.
שאלת ההגנה מעניית בבחינת סטטיסטיקות, וזה היות וקשה מאוד למצוא מדד ממש מוצלח בתחום.
בקטע זה מדד ה-WS נותן תמונה מעט טובה יותר לתרומה כוללת (לכן יאניס וגובר מדורגים גבווה במדד זה, לוקה יחסית פחות)
.
נתון אחרון.
ת'אנדר עם שג"א מנצחים ב-10.9 נק', בלעדיו מנצחים ב-0.5 נק'.
דנבר עם יוקיץ' מנצחת 11.6 ובלעדיו מפסידה ב-8.4
ת'אנדר הרבה יותר עמוקים מדנבר,
מה שמעט מקהה את העוקץ מטיעון הסגל המשלים.

The Oak
The Oak
09/05/2024 13:00:02

כשמסתכלים על two way player ולא רק על התקפה, אז שג"א לדעתי יותר השפיע ומגיע לו יותר.

yonis
yonis
09/05/2024 13:23:08

לגבי הזכייה של יוקיץ בMVP, יש כאלה שיסכימו עם זה ויש שלא
אבל הפער בקולות בינו לבין שי פשוט הזוי, אני חשבתי שמגיע לשי לזכות אבל הוא היה יותר קרוב לדונציץ מאשר ליוקיץ.

שלשום איש הערפל כתב את תגובת השנה מבחינתי:
"מיני-דנבר מסמן בעיניי בדיוק את הבעיה של ה"עיתונות" בעשור פלוס האחרון, כל שחקן שנותן ריצת פלייאוף אחת טובה עם אליפות, ישר – השחקן הכי טוב בהיסטוריה או כל סופלטיב אחר, אז הנה יוקיץ"

יוקיץ שחקן מצויין פלוס פלוס אבל עשו ממנו סנטר טופ 5 והביאו לו אליפות שנייה ברצף אחרי האליפות בשנה שעברה.
אני לא חושב שהפלייאוף הזה יגיד משהו עליו אבל אני חושב שעפים עליו יותר מדי וההשוואות לסנטרים של פעם קצת מצחיקה.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
09/05/2024 13:53:21
Reply to  yonis

מסכים שאי אפשר עדיין לעשות השוואה בין יוקיץ לגדולים מהעבר.

golan
golan
09/05/2024 13:31:59

הייתי שמח אם שיי היה מקבל, כי הוא באמת הוביל קבוצה צעירה להצלחה מפתיעה, ושיחק גם בהגנה.
אבל מבין למה נתנו ליוקיץ' שהוא כמובן בחירה לגיטימיתף יש לו את המספרים האישיים והמאזן של הקבוצות זהה.

אור
אור
09/05/2024 13:57:41

מילווקי ל(יאניס) תנאסיס – מה דעתך על הארכת חוזה חדשה של 50 מיליון ל-4 שנים?

captain beefheart
captain beefheart
09/05/2024 15:08:01

יוקיץ' לגמרי MVP וראוי להזכיר בצער את השוד המזויין שעבר אשתקד, שמנע ממנו 4 רצופים היסטורי.
כרגע הוא בעיצומה של טרגדיה.
יהפוך את הקערה מול מיני וימשיך עד הסוף לטבעת? – פנטזיה רטובה שהוצאתי מרפרטואר החלימה. יש יותר סיכוי שבארקלי יחזור מהפרישה ויפתח בחמישיה של הניקס.
העתיד של הנאגטס עדיין נראה מבטיח. אם הסטירה תתורגם בקיץ להתחזקות והתארגנות מחדש, קונטנדרית כבר מהעונה הבאה.

Dor
Dor
09/05/2024 20:11:13

שום שוד מזוין. אמביד היה לא פחות דומיננטי, קלע הרבה יותר ונתן משחקים מפלצתיים. תכלס שניהם היו נהדרים אבל רק פה הגרופיז של יוקיץ בטנטרום כמו נאום של טלי גוטליב

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
Reply to  Dor

:-))))
לגופו של עניין אני לא מסכים איתך, אבל הניסוח קורע

captain beefheart
captain beefheart
09/05/2024 22:45:55
Reply to  Dor

גאה להיות גרופי של יוקיץ' כבר שנה 6 ברציפות
והאמת – להיות מושווה לטנטרום ועוד של טלי גוטליב, בכלל כבוד ענק שמפתיע אף אותי 😉

Shenanigans
Shenanigans
09/05/2024 16:10:31

+אינסוף ענק לכל מה שגיא הירוק כתב.

Shenanigans
Shenanigans
09/05/2024 16:17:13

״מסכנים״ שחקני nba
יכולים לשבור את הליגה למשך 4 עונות ברציפות בתקופה עמוסת כוכבים, ובפלייאוף אחד שהוא יחסית מאכזב (בינתיים) פתאום השחקן יכול להפוך מכוכב ל״שחקן מצוין פלוס פלוס״. וזה עוד שהצוות המסייע שלו מאכזב פי כמה בפלייאוף הזה.

Dor
Dor
09/05/2024 17:37:06

אצלי זה שג״א. חוקית בשליש העונה הראשון היה בינוני ואפילו לא נספר לדעתי במידות ה MVP. עקביות לאורך כל העונה משום מה אנדרייטד. מעבר לכך שגא באמת גם מגן מעולה (גם ה two-way אנדרייטד) והכי חשוב לדעתי – הצליח להביא קבוצה עם סגל בינוני יחסית למקום ראשון במערב. שאפו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Dor

אמת

trusttheprocess
trusttheprocess
09/05/2024 19:11:03

צריך גם לאמר את האמת ,אם אמביד לא נפצע , פילי לוקחת מקום 2 במזרח ואמביד לוקח בפער עצום , ראו את זה בסקר הבוחרים הראשון שנערך.
יוקיץ' הוא לא כזה טוב שהוא צריך לקבל 3 מ 4 MVP , הראשון שלו היה בזיון ממקום 6 וזה היה עוד פעם בגלל שאמביד נפצע.
הייתי נותן ל SGA אם זה היה תלוי בי

NBA בדם
Editor
09/05/2024 19:21:31

מסכים

גיא הירוק
Admin
09/05/2024 19:51:44

חלק משמעותי ממשחק הכדורסל זה להיות על הפרקט ולשחק.
לאמביד בקריירה (מאז שנבחר בדראפט) 433 משחקי ליגה מ-820 אפשריים (עונה רגילה).
ליוקיץ' 675 מ-738.
.
זה כולל גם את היכולת להגיע למאני טיים בריא –
דנבר של יוקיץ' שלא אחת סבלה מהעדרויות משמעותית של שחקני מפתח העפילה ל-6 הפלייאוף האחרונים,
הודחה בסיבוב הראשון רק פעם אחת.
פילדלפיה של אמביד העפילה לפלייאוף ב-7 השנים האחרונות,
פעמיים הודחו בסיבוב הראשון,
לא הצליחה לחצות את רף בסיבוב השני.
.
דרך אגב,
בזמן אמת גם אני כתבתי שהיכולת שאמביד הציג עד הפציעה שווה MVP
רק מה, זה הפך לדיון לא רלוונטי.
.
דרך אגב 2.0
יוקיץ' פתח את העונה ביכולת נמוכה ממה שהוא יודע להציג.
במצטבר,
נתן עונה לפנתיאון.
מגוון הדרכים שהוא יודע להשיג נקודות זה יוצא דופן.
תמהיל כזה של טווח, יד רכה, משחק פוסט משובח, וניהול משחק –
זה חסר תקדים. לא רק לתקופה, בכלל.

Dor
Dor
09/05/2024 20:18:13

גיא, הכנסת לסטט את העונה הראשונה שאמביד לא שיחק בכלל ואת השניה שהיה בלואוד מוכתב מלמעלה? יוקיץ של תחילת הקריירה היה סנטר מחליף של נורק ולא שיחק הרבה דק, ככה שהסטט לא מראה תמונה מלאה ומדויקת למרות שברור שיוקיץ יותר עמיד.
אני מת על יוקיץ, לדעתי הוא מדהים אבל מגן חלש מאוד (נגד מיני זה בולט) ומשחק חלקים מהעונה בהילוך שני (מתוך בחירה). בקיצור מרגיש לי שזה צריך היה להיות יותר צמוד השנה

גיא הירוק
Admin
09/05/2024 20:26:54
Reply to  Dor

אין לי כוח לחפש,
אבל בזמן אמת במהלך העונה כתבתי על אמביד שלדעתי הוא מוביל במירוץ ל-MVP
.
מה לעשות,
אמביד הגיע לליגה פצוע. זה מה שזה.
מה לעשות,
ב-3 העונות ששיחק, הוא היה מגיע פעם אחר פעם לרבע האחרון עם הלשון בחוץ.
.
יוקיץ'?
הוא שם. משחק אחרי משחק, שנה אחרי שנה.
האם זה מה שהופך אותו למה שהוא, או אפילו החלק הכי חשוב?
ברור שלא.
אבל זה חלק חשוב הקריירה של כל שחקן מקצועני,
וזה חלק חשוב בהשוואה לאמביד.
.
לגבי עונה זו –
אם הייתה לי זכות ההצבעה,
יוקיץ' ראשון,
שג"א שני,
ובהפרש גדול כל השאר.
בגלל שיטת ההצבעה, יש את הפער בין יוקיץ' לשג"א.
יצא שמרבית עיתונאי הספורט חשבו דומה,
אם אתה רוצה ניתוח לעומק ברמה הסטטיסטית,
יש את הפודקאסט של זאק לואו (לו דווקא לא הייתה השנה הצבעה, אבל עדיין פרסם את דעתו).
אני מסכים עם מרבית מה שנאמר באותו פודקאסט.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

נחמה פורתא ליוקיץ', שקשה לי לראות איך הוא יוצא מהבוץ של מיניסוטה, אבל נראה

עמיחי קטן
Admin
09/05/2024 21:24:50

כמה שארלוט הורנטס נואשת?? היא מינתה למאמן שחקן ששיחק בגלבוע/עפולה

Avri
Avri
09/05/2024 22:17:56

דייויד בלאט שיחק בחדרה, מה הקשר?

ירון, החלום
ירון, החלום
10/05/2024 8:55:43

בס"ד
תודה רבה.
בחירה לגיטימית, אםתכיי אישית הייתי בוחר בשג'א, בגלל ההגנה.