ראש בראש (1): דריק רוז VS. ראסל ווסטברוק/ יונתן שגב

 בNBA ישנם שחקנים רבים שיש בניהם דמיון רב. כמובן שהדבר הוא מאוד סובייקטיבי ולכן יש רבים שיחלקו עלי אבל אני רואה בשחקנים מסויימים קשרים מאוד חזקים לשחקנים אחרים.דמיון זה מתבטא ביכולת, בסגנון המשחק, בנתנויים הפיזים (גובה,משקל, מוטת ידיים וניתור) ואפילו אופי והתנהגות מחוץ למגרש.לכן אני רוצה להשוות בניהם ולהראות לכם את מה שאני רואה בהם שונה ודומה.אני אשתמש הרבה בסטטיסטיקות אבל כמובן שרוב ההכרעות יילכו לפי התחושה האישית שלי.

השיטה:

אני אציין את התכונות הדומות והשונות בין הצדדים באופן מילולי ורק אחר כך אגש לציון. אני אחלק את זה לתכונות דומות (זהות) ושונות (הפוכות)

ההשוואה תלך לפי העמדות ולכל עמדה יהיו שמונה קטגוריות שונות שחמש מהן  יהיו בכל העמדות ושלושת האחרות ישתנו לפי הצורך הספציפי של העמדה (רכז- אסיסטים וראיית משחק,סנטר- חסימות וריבאונדים וכדומה) אלה החמישה הקבועים-

ייצור נקודות,אתלטיות,מנהיגות (קלאץ'),הגנה ומאזן קבוצתי.

על כל קטגוריה יהיה ציון מ 1-10 ובסוף יהיה ציון נוסף שהוא הממוצע של שאר הציונים שהתקבלו והוא בעצם קובע על זהות המנצח. אם הגעתם עד לפה אז בוא נתחיל.

ראש בראש 1- דריק רוז נגד ראסל ווסטברוק

התכונות של היום לפי הסדר: 1)ייצור נקודות 2)אתלטיות 3)מאזן קבוצתי 4)אסיסטים 5)זריקות מחוץ לצבע 6)איבודים 7)הגנה 8)קלאץ' ומנהיגות

תכונות דומות:

ייצור נקודות- ממוצעי הקריירה של רוז וווסטברוק הם 20.8 ו20.1 בהתאמה. רוז עושה זאת ב46 אחוז מהשדה 31 אחוז מהשלוש ו81 אחוז מהעונשין. ווסטברוק עושה זאת ב43 אחוז מהשדה  30 אחוז מהשלוש ו81 אחוז מקו העונשין. למרות זאת יש לזכור שווסטברוק משחק עם מכונת הסלים של הליגה-קווין דוראנט שהוא מלך הסלים של הליגה מה שמקשה על ווסטברוק לעשות נקודות רבות יותר.

ציונים– ראסל ווסטברוק 8.0

          דריק רוז- 8.5

אתלטיות– גם לדריק רוז וגם לראסל ווסטברוק יש ניתור מדהים של יותר מ35 אינץ' ולמרות שלרוז יש ניתור גבוה יותר נראה שווסטברוק מנצל את הניתור יותר טוב לפעולות כמו לקחת ריבאונדים, להטביע חזק יותר ובאופן כללי לנצל את מתנת האלוהים של הניתור טוב יותר. חלק מכך הוא שהסטנדיג ריץ' של ווסטברוק הוא 8.4 לאומת 8.2 בלבד של רוז. מה שעוזר לרוז בקטגוריה הזו הוא הBody Control  שלו והיכולת לשנות זריקה באוויר וכן- ניתור של שלושה וחצי אינץ' טוב משל ווסטברוק.

ציונים-ראסל ווסטברוק 9.0

         דריק רוז 9.5

מאזן קבוצתי- במשחקיו של דריק רוז בעונה הרגילה הבולס  היו במאזן של 180-109 משמע- 62% הצלחה.בפלייאוף היה מאזנם של שיקאגו עם רוז 14-15, ששווה ל48% הצלחה.בסך הכל הפסידו הבולס 3 פעמים בסיבוב הראשון ופעם אחת בגמר המזרח שרוז שיחק  משחק 1 לפחות.

במשחקיו של ראסל ווסטברוק בעונה הרגילה הת'אנדר היו במאזן של 269-171 משמע 61% הצלחה. בפלייאוף היה מאזנם של אוקלהומה עם ווסטברוק 36-28, ששווה ל56% הצלחה.בסך הכל הת'אנדר הפסידו פעם אחת בגמר פעמיים בגמר המערב ופעם נוספת בסיבוב השני שווסטברוק שיחק משחק אחד לפחות.

ציונים- ראסל ווסטברוק 9.0

          דריק רוז 8.0

אסיסטים-ממוצע הקריירה של ווסטברוק באסיסטים הוא 6.9 ואילו של רוז הוא 6.8,אך הטענה המרכזית נגד ווסטברוק בדיון זה הוא שדוראנט משחק לידו ולכן הוא צריך לתת הרבה יותר אסיסטים ממה שהוא נותן והרבה יותר מרוז בנושא זה. עם החלק הראשון של הטענה אני מסכים ואם החלק השני אני לא,מכיוון שלרוז יש הרבה יותר גיוון במסירות של האסיסטים שהוא היה יכול לתת: שלשה לדנג או באטלר חצי מרחק לבוזר או מתחת לסל לנואה לאומת זאת לווסטברוק היה את K.D  ואיבקה לתת להם אסיסטים אבל למי עוד? להארדן שלא נמצא איתו בזמנים חופפים על המגרש? לפרקינס שהוא שם סל זה כמו שער בכדורגל? לספולושה שזורק אירבולים מהשלוש? ולמספרים:

ציונים- ראסל ווסטברוק-8.0

         דריק רוז-8.0

זריקה מחוץ לצבע- רוז שיפר פעמיים את הזריקה שלו מבחוץ-בפעם הראשונה בקיץ שלפני עונת הMVP ובפעם השנייה כשהיה מושבת מפעילות בגלל הקרע ברצועה הצולבת. באותו הקיץ הוא וווסטברוק הלכו לאותו המאמן-רוב מקלאגנן שמיתמחה בשיפור יכולות אישיות וטכניקה.שניהם שיפרו את האחוזים שלהם בזריקות מבחוץ: רוז מ60 זריקות ב26% מחוץ לקשת ל385 זריקות ב33%.ווסטברוק מ104 זריקות ב22% ל103 זריקות מה שלא מהווה שיפור אבל ב33% מה שמראה שיפור גדול.הקפיצה האמיתית של ווסטברוק באה בעונה אחר כך שבה הוא הכפיל את כמות הזריקות שלו מבחוץ ואף הרחיק את הרחיק את הממוצע של המרחק שממנו הוא לוקח זריקות מ9.6 רגל ל11.8 בלי לפגוע באחוזים ואף להעלות אותם. רוז הרחיק את הממוצע מ11.0 ל13.0 אף הוא בלי לפגוע בממוצע. היתרון היחיד של ווסטברוק על רוז היא זריקת מיד ריינג' קצת יותר טובה והוא אף פיתח לו פייד אווי בפוסט אפ שבו הוא לפעמים משתמש.

ציונים- ראסל ווסטברוק-8.5

         דריק רוז-8.0

תכונות שונות:

 

איבודים – D-ROSE "מתהדר" ב2.9 איבודים למשחק. נתונים של רכז מוביל ממוצע בימנו פחות או יותר. לאומתו לווסטברוק יש 3.6 איבודים בממוצע למשחק- לא נתון טוב בכלל,אך עדיין לא רחוק כל כך מרוז.ראסל "CAT" ווסטברוק נודע במשחק קצת חסר רסן ומכך שהוא דוהר קדימה ומנסה (לפעמים יותר מידי) ומכך נובעים רבים מהאיבודים שלו והרבה פעמים הוא "מאבד" כדורים בזריקות לא טובות.

ציונים- ראסל ווסטברוק 6.5

    דריק רוז- 8.0

הגנה-כאן אנחנו נכנסים לשינוי מהותי. בוא נסתכל קודם כל על ווסטברוק-ממוצעי קריירה של 1.6 חטיפות ו0.3 לא נשמעים מרשימים במיוחד,אבל ווסטברוק משחק אם הרבה אנרגיה והוא מתעל אותה להגנה מעולה ולדעתי הוא אחד מחמשת מגני הPerimeter  הטובים בליגה. רוז לעומת זאת מגן טוב- לא מעולה וממוצעי קריירה של 0.9 חטיפות 0.4 חסימות די מספרים את הסיפור ולמרות זאת הוא מגן קבוצתי טוב וחוסם די טוב יחסית לגארד.

ציונים- ראסל ווסטברוק 9.5

         דריק רוז 8.0

קלאץ' ומנהיגות-ההשוואה הזאת קצת לא הוגנת בגלל שרוז הוא שחקן הקלאץ' של שיקאגו ובאוקלהומה זהו דוראנט ולא ווסטברוק ובכל זאת בגלל שווסטברוק כופה עליו את הקלאץ' פעמים רבות אני מרשה לעצמי לערוך את ההשוואה הזאת. דבר נוסף שהופך את ההשוואה להוגנת שהשומר הכי טוב נמצא על רוז בשיקאגו ועל דוראנט בOKC. הייתי אומר שזה די שווה ושווסטברוק מאוד התפתח בקטגוריה הזאת ואם הוא היה משחק ככה בקלאץ' במשך השנים הוא היה מנצח כאן בקלות. בקטגוריה השנייה שרשומה למעלה אין ספק שרוז מנצח. הוא המנהיג השקט והוא עוזר לחבריו להיות טובים יותר. לווסטברוק יש פוטנציאל להפוך למנהיג אפילו טוב יותר אבל כרגע דוראנט הוא המנהיג בOKC ווסטברוק יכול להיות מסוג המנהיגים שנותנים דוגמא אישית ולהכניס את האנרגיה המטורפת שלו בכל הקבוצה אבל כרגע הוא מתעסק יותר מידי בעצמו.

ציונים: ראסל ווסטבורק 7.5

        דריק רוז 8.5

           מבט אל העבר: לא היו להם מפגשים רבים בNBA ומפגשים מיוחדים (פלייאוף) בNBA בכלל. היה להם מפגש אחר בפינל פור של הקולג' שווסטברוק,לאב וUCLA שיחקו נגד רוז,חבורת נגרים וממפיס זה נגמר במשחק מצוין של רוז וניצחון לממפיס. ווסטברוק סבל ממשחק שהוא ירצה לשכוח.

מבט אל העתיד: אפשר לומר שמשחק אחד שינה את כל הכיווין של ההשוואה הזאת וזה כמובן המשחק של הבולס נגד הסיקסרס בתחילת פלייאוף 2012 שם רוז קרע את הACL ומאז קרע גם את המיניסקוס ואחר כך גם ווסטברוק נדבק ממנו וניפצע כמה פעמים. ההבדל היה שווסטברוק חזר טוב ורוז חזר לא טוב. כל העתיד של ההשוואה הזאת בעוד עשר שנים תלוי בעונה הנוכחית של רוז. הימור שלי: אם אעשה את ההשוואה הזאת בעוד 10 שנים אנחנו עדיין נראה שווין כמעט מוחלט.

ציונים סופיים:

דריק רוז-8.3

ראסל ווסטברוק-8.25

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. אמש, במשחק האימון, רוז רצה להראות לעולם הכדורסל שהוא חזר, בגדול. הוא התחיל את המשחק עם 3 כניסות שאני לא רואה שחקן NBA אחר עושה כמובן. זה היה POETRY IN MOTION ממש!

  2. יופי של פוסט
    לקחת מספר קטגוריות ולהשוות בין שחקנים רעיון נפלא
    בעקרון לשני השחקנים אין יד טיבעית מרשימה ווסטברוק הוא חיה רעה ברמה אתלטית ולא נופל מרוז וודאי שלא לאחר הפציעה
    אני הולך עם ווסטברוק למרות שקבלת ההחלטות שלו קצת בעייתית

    1. חשבתי על זה האמת אבל היו לי שתי בעיות עיקריות בקשר לזה. דבר ראשון יש כל כך הרבה משתנים ופעם למשל לא היו רכזים כאלה אתלטים. דבר שני שקשור יותר אלי הוא שלא זכיתי לראות את השחקנים הללו חוץ מיוטיוב וכדומה.

      1. אפשר להשוות לקווין ג'ונסון שבשלב הזה של הקריירה שלהם ניתן להגיד שהיה טוב משניהם, ואתלטי לא פחות. גם הוא סבל מפציעות רבות וגם לו היה סגנון משחק אגרסיבי במיוחד

  3. יופי של רעיון ויופי של פרמטרים להשוואות.
    יש לי בעייה מבחינת הציונים של ייצור הנקודות למה רוז מוביל על פני ווסטברוק למרות שכפי שאמרת- ווסטברוק בהגדרה לא אמור להיות ספק הנקודות העיקרי של הקבוצה ועדיין הנתונים שלהם זהים.
    עוד בעייה שיש לי עם רוז זה שתכלס כרגע הוא כמו one hit wonder. כמו הלהקות שנותנות תקליט אחד מושלם ואז במשך כל הקריירה רואים ניצוצות של מה שהיה יכול להיות אבל שום דבר לא מתרומם.
    חובת ההוכחה היא על רוז, וכמה חדירות במשחק אימון לא מעיפים אותי עדיין

    1. מסכים פחות או יותר אני חושב שהוא נגע באולימפוס מוקדם מידי ולכן יכול להיות שהוא קצת שבע. אבל אני עדיין חושב שיש סיכוי לעוד עונות ב70% יכולת מעונת הMVP.

    2. ובקשר להתחלה רוז מוביל על ווסטברוק בעיקר בגלל האחוזים. תחשוב רכע אם דוראנט מושך את רוב ההגנה אז לווסטברוק אמור להיות יותר קל ליצור לעצמו את המצבים ולקלוע באחוזים גבוהים יותר וזה עוד בלי לומר שאחוז הנקודות של ווסטברוק במתפרצת גבוה בהרבה מזה של רוז.

  4. הבעיה אם ההשוואה הזאת זה כמו שאפלטון כבר ציין שהלכת על רוז שנתן עד עכשיו עונה אחת בלבד והשאלה איך הוא יחזור, אני לא מתרשם ממה שהוא עשה את עכשיו צריך לראות מה הוא יעשה שהליגה תתחיל

    1. אני מסכים, אבל לדעתי הוא נתן 3 עונות די ראויות מ 2009-2010 דרך עונת הmvp עד העונה שאחריה ובכל זאת זה לא מספיק. מבחינתי זה הצ׳אנס האחרון שנראה אותו דריק רוז: אם הוא ייפצע שוב או ייציג יכולת לא טובה אפשר להשלים עם העובדה שרוז לא יחזור להיות מה שהיה.

  5. לא יודע מה אתכם , אני נהניתי יותר מצפייה ב פיפן מרכז 15 דקות ואז עובר לעמדה 4 או למשל את איזייה או סטוקטון שהיו יעילים עשרות מונים מרוז וראסל במציאת השחקן הפנוי . בסהכ כדורסל הוא משחק פשוט…גלדיאטורים זה ל mma , בשבילי הציפור תמיד תחרבן על המלך

  6. רעיון נהדר וכתבה מצויינת, מחכה כבר לדו קרבים בהמשך.
    לגבי ההשואה הנוכחית אני חושב שהיתרון הגדול של ווסברוק על רוז הוא בריבאונד בעוד קבלת ההחלטות של רוז טובה משמעותית.
    לדעתי רוז יתאים יותר ליד דוראנט

  7. הבדל גדול בין השניים הוא באופי. ראסל ווסטברוק יודע – ומקבל את העובדה – שהוא כינור שני. אצל דריק רוז אין דבר כזה. הוא מאמין שהוא לא רק הכינור הראשון בבולס, אלא כבר היום בנבחרת ארה"ב ובעולם. הוא בטוח ומשוכנע שהוא "THE BEST", וככה הוא משחק. הוא באופי הרבה יותר מייקל ג'ורדן, וווסטברוק הוא הרבה יותר סקוט פיפין באופיו.

    1. לא מסכים איתך דווקא אני חושב שדווקא אחד מהדברים שהם זהים בהם: אם ווסטברוק היה מקבל את היותו כינור שני אני מאמין שהוא ודוראנט היו היום עם טבעת על האצבע; בדיוק מאותה הסיבה אני מאמין שהוא יעזוב את okc.

  8. רעיון יפה, כתיבה טובה.

    כמו שאמרו, רוז כרגע סימן שאלה, צריך לראות איך הוא חוזר לעומס של עונה מלאה, ואז יהיה אפשר להחליט מה הוא שווה.

    ווסטברוק לדעתי מבוזבז בOKC, הוא סקורר שצריך להיות אופצייה ראשונה בהתקפה, וההתנהגות שלו בהתאם.

  9. ווסטברוק הרבה יותר טוב מרוז.
    אם הוא יהיה פרנצייז פלייר יום אחד אתם תראו את זה.
    כמה שזה עצוב נראה שהוא ודוראנט דורכים אחד על השני
    🙁

  10. ווסטברוק שחקן מוכח. רוז צריך לשחק עןד שנתיים שלוש ברציפות בכדי שלהוכיח שהוא באותה רמה.

    קווין ג'ונסון היה טוב משניהם אם כי ממש לא באותה רמת כח ובטח לא היה שומר ברמה של ווסטברוק.

    ג'ון סטוקטון לוקח את כולם בהליכה כולל בהגנה !!!

  11. D rose אחלה טור !
    ההשוואה מעניינת ולא שמתי לב עד כה כמה שני השחקנים האלה דומים.
    לגבי הציונים שנתת לא היית לגמרי אובייקטיבי, למשל בייצור נקודות ואתלטיות הם זהים לגמרי אבל נתת לרוז יתרון. מילא. לדעתי בקלאץ', מנהיגות והגנה אין על ווסטברוק ורוז נשאר מאחור.
    מה שכן הוא פחות צפוי ולכן יותר קשה לאימון.
    לסיכום שניהם שחקנים מלהיבים מאוד אבל שסומכים יותר מדי על אתלטיות (ע"ע ווייד הצעיר), שמסוגלים לאמלל את האוהדים שלהם, ולצערי אני לא צופה להם התבגרות טובה.

  12. לדעתי ווסטברוק יותר טוב וגם מנהיג ולא נשכח שהוא עם דוראנט בקבוצה אבל הוא לוקה מאוד בקבלות החלטות
    ובאסיסטים לא נשכח שבאוקלוהומה יש את רג'י ג'קסון ודוראנט שמחלקים אסיסטים ובשיקגו רק רוז (פעם נואה לא היה מוסר כמו עכשיו )

כתיבת תגובה

סגירת תפריט