You are currently viewing שישי הפוך/ הגולש אביאל ווילאמס

שישי הפוך/ הגולש אביאל ווילאמס

יש סגנון ידוע בקולנוע האמריקאי – קומדיה שבמרכזה שתי דמויות שונות זו מזו, "מתחלפות" בדרך קסם, ונכנסות זו לנעליה של זו. "החלפה" זו נדרשת כדי לפתור משהו לא ברור ביחסית, כדי סיים את העלילה במקום שלם יותר של כל דמות, עם עצמה ועם סביבתה.בין הסרטים המקורים בז'אנר האמור ניתן למצוא את "חיים בהחלפה" עם רייאן ריינולדס וג'ייסון בייטמן, את "שוב בן שבע-עשרה", עם מת'יו פרי וזאק אפרון (שגם מפגין כישורי כדורסל לא רעים בנבחרת בית הספר) ואת "שישי הפוך" עם לינדזי לוהן וג'יימי לי קרטיס.

יש המון מה לכתוב על משחק מס' 5 בסדרה, והרבה מזה תלוי בסיום של ה"סרט" שאנחנו נמצאים בו. אבל לכמה רגעים, זה הרגיש כאילו הניקס והסיקסרס התחלפו. למעשה, הסיום הלא הגיוני של המותחן במדיסון סקוור גארדן היה כמעט העתקה של משחק מס' 2, רק שמותק, התאומות התחלפו. בעוד שבמשחק 2 הניצחון כבר היה בידיים של הסיקסרס לגמרי, אולם רצף פעולות לא הגיוני של הניקס הביא לניו-יורקרים את הניצחון, הרי שאתמול טייריס מקסי בתצוגת קלאץ' של ספק-רג'י-מילר, ספק-מייקל-ג'ורדן, קולע 7 נק' תוך פחות מחצי דקה (כולל שלשה אנד וואן ושלשה נוספת מטורפת, עמוק מתוך הלוגו) כדי לקחת את המשחק להארכה, ובהמשך לניצחון.

מקסי קנה לסיקסרס עוד משחק אחד לפחות, כאשר אוהדי הקבוצה יקוו לעוד 48 דק' של קסם בסיומם ניצחון, ולהמשך המסע. מנגד, קיים גם סיכוי לא מבוטל שכשהשעון יראה חצות (שעות מזרח ארה"ב) עגלת הפלייאוף של הסיקסרס תהפוך לדלעת והאגדה על הנסיך מקסי תיגמר.

חוץ ממקסי בתצוגת עילית של כוכב גדול, פרנצ'ייז פלייר, אין המון דברים טובים להגיד על המשחק, מנקודת מבטה של פילדלפיה. אמביד סיים אמנם עם טריפל דאבל, אבל היה נראה לא טוב, עם אחוזי קליעה נמוכים (רק 7 מ-19 מהשדה, מתוכם 1 מ-4 ל-3), 9 איבודים כדורים ורגעים רבים מדי שנראה שהוא לא סוחב, פיזית ומנטלית. טוביאס האריס היה סולידי לשם שינוי, אוברה אומנם לא פגע מחוץ לקשת אבל מעבר לכך היה סביר בהחלט. לאורי נלחם, אך סיים את חלקו במשחק ללא נקודות. באטום ופיין המשיכו להיות תוספת חיובית מהספסל אבל בגדול הספסל של הסיקסרס לא תרם מספיק. ולמרות הכל, העונה ממשיכה לעוד משחק בפילדלפיה שכדי שהיא תגיע גם למשחק מס' 7, אמביד יהיה חייב להשתפר ולהיות אגרסיבי ומרוכז יותר. קל להגיד, וקשה לבצע.

אני באמת לא יודע אם הוא מסוגל בשלב הזה. מעבר לכך, נקווה שמישהו נוסף ידע להתעלות. כנראה שמקסי לא יוכל לשחזר הופעה שכזו גם במשחק הבא. בפליי-אין זה היה באטום, האם יש עוד שפן בקנה של נרס?המשחק(ים?) הבא יקבע את סיומו של הלהיט ההוליוודי של העונה, מהז'אנר הידוע. אולי כישוף נוסף שיחזיר את שתי היריבות לנקודות ההתחלה והניקס תחזור להיות האחות הווינרית, שתיקח משחק צמוד עם התעלות בקלאץ', אחרי שחוותה כמה רגעים בנעליים הכבדות של הסיקסרס. אולם, יש גם את התרחיש הפחות ריאלי (ופחות מקובל בז'אנר), והוא שהסיקסרס תצליח לברוח עם הרוח הווינרית של הניקס, ולנצח את הסדרה כולה.בינתיים זה נראה רחוק. אבל בכל מקרה, בשלב זה, טרם הגענו לשלב בו העלילה בשלה להסתיים. נראה לי, שלא רק אוהדי הסיקסרס, אלא כל מי שאוהב כדורסל, פשוט לא רוצה שזה ייגמר עדיין, אז לפני הטוויסט המפתיע, או שלא, תנו לנו עוד אחד, אין מקום טוב יותר לסיים קלאסיקה שכזו ממדיסון סקוור גארדן, במשחק שביעי, לפנתיאון.

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Yinon Yavor
Editor
14 days ago

תודה אביאל.
לא בזיאנר הקומדיות אפשר למצוא גם את "עימות חזיתי" (Face Off) של קייג' וטרבולטה.

אשך טמיר המקורי

תודה על הפוסט, אבל כל מי שאוהב כדורסל רצה שהסיקסרס ואמביד במיוחד יעופו לו מהעיניים כמה שיותר מהר.

עמיחי קטן
Admin
13 days ago

תודה אביאל. אני מאמין שאם היה לכם את ניק נרס במקום דוק ריברס או ברט בראון הייתם עושים גמר אזורי אחד לפחות. עכשיו הסגל צריך יותר שינויים

Aviel Williams
12 days ago

תודה עמיחי! מעריך. מי לדעתך צריך להישאר? מי לדעתך השחקנים המדהימים ביותר להצטרף לקבוצה?

מנחם לס
Admin
13 days ago

תודה אביאל. אני אוהב את כתיבתך, ןכמה מהדברים שהאמנת שיקרו – קרו בגדול. בעיקר עם מקסי בירידה במשחק 6 וטמביד בעלייה די גדולה, אבל שלא הספיקה. המשך לכתוב אבל להבא אולי לאט ביום ששי שתמיד עמוס ספוסטים.

Aviel Williams
12 days ago
Reply to  מנחם לס

תודה מנחם. מעריך את ההזדמנות.
אנסה לשלוח בימים אחרים