ישר מהמגרש: בוסטון מארחת את מיאמי / יוסי ברקלי

מה עוד יש לכתוב, מה ניתן עוד להקדים – משחק ראשון במרדף אחרי התואר הנכסף – הנה זה הגיע!

מיאמי בהרכב ללא ג'ימי, הסלטיקס, כמו קפיץ דרוך שממתין לשחרור. 

HERE WE GO

משחק של אחת בצהריים, בהחלט יש צורך לשנות פאזה מהשעות הרגילות, וגם הבירה, מוכרחים להודות, עובדת אחרת בשעות האלו. הקהל כולו בירוק, עם רעש מחריש אוזניים ואופטימיות זהירה בלב.

רבע ראשון:

הסלטיקס בהרכב מלא ועם התחלה אגרסיבית, ותוך שתי דקות, התוצאה 9 – 0 לבוסטון, עם הגנה חונקת והתקפה מגוונת. אחרי שלוש וחצי דקות מיאמי עולה על הלוח אבל בשלב הזה הסלטיקס כבר ביתרון חמש עשרה. טייטום מנסה להיכנס למשחק בצורה שקצת כופה אותו על המשחק, ובמקביל ההפרש יורד לתשע כאשר חמש דקות לתוך הרבע הארפורס ופריצ'רד נכנסים. הסלטיקס שומרים על מרווח ביטחון של עשר פלוס, וההגנה שלהם, בעיקר, חונקת את ההיט. אני מאוד אוהב את החמישייה של טייטום, הולידיי, פריצ'רד, האוזר והארפוד, אומנם בסוף הרבע הראשון היא מאפשרת למיאמי לצמצם (קווין לאב, וואוו), אבל יש בה הרבה אינטנסיביות ולאורך זמן, מוכיחה את עצמה. סיום הרבע הראשון 26 – 21 לבוסטון.

רבע שני:

 תחילת הרבע השני, בוסטון עם 8 מ-20 לשלוש, מיאמי עם 1 מתוך ארבע. וואו. איזה הבדל. האוזר עם שלשה שלישית מעלה את ההפרש בחזרה לעשר ומוריד את הקבוצות לפסק זמן שמיאמי לקחה. שלשות של פריצ'רד והאוזר מלמדות שמזולה אכן שידרג את הספסל בשבועות האחרונים, וביחד עם הורפורד הם מובילים ריצה שמעלה את ההפרש לשש עשרה נקודות. כמעטה רבע וחצי ומיאמי עם 30 נקודות בלבד. טייטום ופורזינגיס מייצגים את החמישייה בכבוד, וההפרש כבר נע דקות ארוכות סביב ה-15 נקודות. הסלטיקס לקחו 29(!) שלשות בחצי. סיום הרבע השני 60 – 45 לבוסטון.

רבע שלישי:

פורזינגיס וטייטום מעלים ליתרון עשרים, בעוד ההגנה ממשיכה לחנוק את מיאמי. שלוש דקות לסיום הרבע השלישי – הסלטיקס כבר עם 42 זריקות לשלוש – בערך ההמוצע שלהם למשחק שלם. בראון גם התעורר קצת ברבע, ובאופן כללי משחק מאוד מאוזן עם רוטציית פלייאוף קצרה של שמונה שחקנים. עמוק לתוך הרבע, הסלאיקס מעלים את היתרון לעשרים וחמש, וזה לא נראה כוחות. מיאמי עם 5-27 לשלוש מזעזעים, ובכלל, לא נראים קשורים למעמד – מלבד הרבה מאוד אופי ולחימה. כדורסל מהצד שלהם, פחות בשלב הזה. סוף הרבע השלישי 91 – 59 לבוסטון. מיאמי עם ממוצע של פחות מעשרים נקודות לרבע. 

רבע רביעי:

הסלטיקס מתחלים את הרביעי עם טייטום, וויט, האוזר, פריצ'רד והורפורד ולא מורידים את הרגל מהגז לרגע. הורפורד קשישא מעלה ליתרון שלושים וארבע בשלשה שנייה שלו. הסלטיקס לא מוותרים בהגנה, למרות הפער המשמעותי. שלוש שלשות של רייט ממיאמי מורידות את ההפרש לעשרים ושמונה. אבל בשלשות, אין היום מתחרים לסלטיקס, וויט דואג להעלות מעל לשלושים הפרש.מזולה מעלה כמעט את כל החמישייה שש דקות לסוף המשחק, והמשחק ממשיך בלי תחושבת דחיפות מאף אחת מהקבוצות. הירו מוריד לעשרים ואחת בשלשה והסלטיקס תקועים על מאה וקצת כבר כמה דקות. שלשה נוספת מורידה עוד את ההפרש ארבע דקות לסוף, ופתאום רק חמש עשרה הפרש ומזולה נזכר לקחת פסק זמן.

דקה וחצי לסיום, 14 הפרש ואפשר להתחיל לסכם. זה לא כוחות. אם ג'ימי, אולי היה אפשר לייצר משחק צמוד יותר, למרות שגם בזה אני לא בטוח. מיאמי יכולים להתנחם בזה שהם חתכו את ההפרש בחצי אחרי פיגור בלמעלה משלושים נקודות, הסלטיקס, למרות שהכניסו את החמשייה – לא הצליחו להחזיר את הפער. דקה לסוף, דחיפות, ריבים ואולי קצת רוח שהסלטיקס היו צריכים בשביל להעלות לעשרים הפרש. תוצאת הסיום 114 – 94 לבוסטון.

בוסטון שיחקו כל המשחק, גם כשהפער עבר את ה-30 עם רוטציה של שמונה שחקנים בלבד, קלעו 45% מהשלוש, הולידיי ופריצרד השניים היחידים שלא הגיעו לספרות כפולות. אומנם ניצחון מוחץ, אבל מרגיש שמשהו חסר, אולי במנהיגות, או שאולי פשוט לא היה משחק תחרותי.

לבוסטון, טייטום עם 23 (וגם 10, ו-10), וויט עם 20 בהתעוררות מאוחרת, למיאמי – באם עם 24, וורייט עם 17. חיימה עם משחק ראשון בפלליאוף של 16, 4, 4.

קדימה למשחק שתיים.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. גם לי הייתה אתמול תחושה שהיה חסר משהו בסלטיקס, למרות ההתחלה החזקה. אולי זה המכביסט שבי שמדבר, אבל במשחק ראשון בסדרה, אם זה אפשרי, אני מצפה מקבוצה לדרוס ככל האפשר, ולו רק בשביל להעביר מסר.
    תודה רבה יוסי

    1. יש בעיה, למעשה שלוש:
      1. הם מסתמכים יותר מדי על האחוזים משלוש
      2. טומטום ובראון מרגיזים בראש בקיר שלהם – טומטום באייסו וזריקות מרחוק, ובראון בכניסות פרועות
      3. מזולה
      .
      אמור להספיק לפחות עד הגמר
      עלול להכריע אותם בשלב האחרון

  2. תודה יוסי, אך לא מספיק טוב לדעתי.
    אתה כתב הופס במשחק פלייאוף.
    תביט במאמרים של שחר שרון ותראה מה ההרשאות שאתה מקבל מאפשרות לך…
    אנחנו רוצים יותר תמונות. יותר ווידאו. לך למסיבת עיתונאים. לך לראיונות.
    הופס זה דבר נפלא, אך נדמה שאתה לוקח את זה קצת יותר מדי בנוחות ולא ער להזדמנות וגודל המעמד…

    טעון שיפור למשחק הבא! כניסה יחסית דלוחה ומשעממת, מלבד התמונה עם האש.
    לבכל זאת, שוב תודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט