סיקור משחקי הלילה הראשון של הפלייאוף / שחר צ'קוטאי ועמיחי קטן

קהילת הופס היקרה – חג פלייאוף שמח! היו אמש ארבעה משחקים. בצוות הסיקור – שחר צ'קוטאי שסיקר את 3 המשחקים הראשונים ועמיחי קטן שסיקר את המשחק האחרון.

קליבלנד קאבלירס (0-1) – אורלנדו מג'יק (1-0): 83-97

הקאבס פותחים פלייאוף שני ברציפות אחרי כמה שנים שחונות, ואחרי האכזבה בעונה שעברה הם הגיעו חדים. הרבע נפתח ברצף של 5-5 משלוש, פלוס כמה הטבעות נאות, בדרך ליתרון 10 כבר אחרי 4 דק'. אורלנדו עוד מצליחה לצמצם אך הקאבס שוב חוזרים ליתרון דו ספרתי שמחזיק הלוך וחזור עד המחצית. 14 למיטשל שפתח טוב.

גם אורלנדו חזרה אחרי תקופה מחוץ לפלייאוף והצעירים שלה הגיעו בשוק מסויים, אז ברבע השלישי הם התעוררו. במשך 6 הדקות הראשונות של הרבע הם לא נתנו לקליבלנד לקלוע, אפילו לא לזרוק, עם 6 חטיפות וריצת 9-0 הפער ירד ל-5 בלבד. הקאבס הלכו לכוכב שלהם הלא הוא ספיידר מיטשל שקלע 7 רצופות בדרך ליתרון דו ספרתי שהלך וגדל עד סיום הרבע. 58-73.
הפער הלך וגדל והגיע עד 20 הפרש אורלנדו מצמצמת בקטנה לפני סיום.
קליבלנד מנצחת ועולה ליתרון בסדרה.

אדון מיטשל סיים עם 30 נק', מובלי (11 רב' ו-3 חסימות) ואלן (18 רב') עם 16 נק' כ"א. גארלנד 14 לצד 8 אס'. סטרוס עם 7 נק' ו-9 רב'.
בצד הכחול באנקרו פותח את קריירת הפלייאוף שלו עם 24 נק' לצד 7רב' ו-5 אס' אך גם עם 9 איבודים. פרנץ' ואגנר עם 18 לצד 7 רב' ו-3 חסימות. סאגס 13, מו ואגנר ויונתן יצחק (3 חט' 3 חס') עם 10 כ"א.

מינסוטה טימברוולבס (0-1) – פיניקס סאנס (1-0): 95-120

רבע ראשון מעניין ומלא בתהפוכות נגמר בשלשה של רויס אוניל בשנייה האחרונה שנותנת יתרון נקודה.

הרבע השני נפתח צמוד אך במחצית הרבע הזאבים יוצאים לחצי ריצה 4-10 ופותחים פער דו ספרתי, אך אלן מדייק מהקו ומוריד ל-8. שני איבודים של פיניקס גוררים לשני סלים רצופים פלוס עבירה והפער עולה ל-14. המחצית נגמרת רק ב-10. 51-61.

ברבע השלישי פיניקס נכנסת לעניינים ומתחילה ללחוץ על הדוושה בדרך לקאמבק. 4 הפרש בלבד אך מכאן ואילו מינסוטה משתלטת על העניינים ועולה ליתרון דו ספרתי נוסף כאשר אנתוני אדוארדס קולע 18 נק'. הפער הולך וגדל, ובתחילת הרבע הרביעי הפער מגיע ל-20 הפרש. מכאן הזאבים מטיילים להנאתם עד סיום המשחק.

איש הנמלה (ANT-MAN) קלע 33 לצד 9 רב'. איש החתול (KAT) עם 19, ניקיל אלכסנדר-ווקר עם 18 מהספסל, גובר עם 14 נק' 16 רב', ונאז ריד 12. מקדניאלס 9 קונלי 4.
איש הנחש (דוראנט) עם 31, בוקר 18, ביל 15, אוניל 14 ונורקיץ 9.

ניו-יורק ניקס (0-1) פילדלפיה סבנטי סיקסרס (1-0): 104-111

פילי הגיעה למשחק עם 9 ניצחונות רצופים וכבר ברבע הראשון הם הראו בדיוק למה. אמביד הגיע חד וקלע את תשע הנקודות הראשונות ו-15 ברבע הראשון בדרך ליתרון 9 בסיום הרבע. לעומת זאת הניקס התקשו מאוד אך דווקא ברבע השני המחליפים הם אלו שעשו את ההבדל. מקברייד ובוגדנוביץ קלעו בצרורות והפכו את התוצאה. אמביד חזר לפרקט ורובינסון הצליח להקשות עליו מאוד אך במהלך אחד הוא סיכם את הקריירה שלו:

מקברייד והניקס המשיכו ללחוץ והשאירו את פילי מאחור בדרך ליתרון 11 בסיום המחצית. ב\רבע השלישי אמביד חזר ויחד איתו הסיקסרס יוצאים לריצת 24-5 לפילי במהלך הרבע שנותן להם את היתרון, הם מצליחים להחזיק בו עד סיום הרבע 82-79 לסיקסרס.

בוגדנוביץ שוב על הפרקט ושוב עושה את החלק שלו במשחק – תופר שלשה ומשווה, רובינסון מוסיף חסימה לחבילה ואז גם חטיפה וטיפ-אין בצד השני. הניקס ביתרון. סל רודף סל, ואז מגיע הלב. ג'וש הארט קיבל הרבה מבטים פנויים במהלך המשחק אך בלי ביטחון הוא לא הצליח לקלוע. אך אם יש משהו שהארט ידוע בו זה הביטחון בקלאץ. זה מתחיל בעונשין, בצד השני אמביד ומקסי ממשיכים לקלוע מנגד ומשאירים את פילי במשחק. 91 ניקס, 90 פילי – הארט מקבל מבט פנוי וקולע. בהתקפה הבאה הוא נלחם על רב' התקפה ודואג לסל נוסף. מקסי תופר שלשה – גם הארט. לאורי תופר שלשה – גם הארט. רב' התקפה בסיום המשחק סוגר את הסיפור והארט מקבל תשואות מהקהל. 0-1 לניקס וללב האדיר.

הנתון ההזוי של הלילה – הניקס עם 23 רב' בהתקפה, פילי עם 24 רב' בהגנה. אאוץ'.
ג'וש הארט קלע 22 לצד 13 רב'. ברונסון 22 לצד 7 אס'. מקברייד 21, בוגדנוביץ עם 13 נק' אננובי 11, מיטשל רובינסון עם 8 נק', 12 רב' (7 בהתקפה) ו-4 חסימות.
מקסי 33, אמביד 29 עם 8 רב' ושישה אס', לאורי 18, אוברה עם 10 נק' ו-5 חטיפות, האריס 7 נק' ו-9 רב'.

דנבר נאגטס (1- 0) – לוס אנג'לס לייקרס (0- 1): 114- 103

לברון פתח את המשחק עם רבע ראשון של 12 נקודות ו-5 אסיסטים, הפעם הראשונה שהוא עושה 10 ו-5 ברבע של משחק פלייאוף מאז ימי גולדן סטייט נגד קליבלנד העליזים. יוקיץ' היה היחיד בדנבר שקלע ביעילות באותן דקות, ואחרי רבע וחצי עלו האורחים ליתרון שיא של 49- 37, אך אז הנצרה השתחררה עם שלשות של פורטר וג'קסון שהחלו ריצת 10- 0 וההפרש ירד ל-2 בלבד, והנאגטס, שהיו עד אז עם 4/16 לשלוש, קלעו 11/26 מחוץ לקשת עד לסיום.

עד המחצית הלייקרס שמרו על יתרון קל ושלשה של לברון קבעה 60- 57 לזכותם במחצית, אבל הרבע השלישי היה זה שבו ההגנה של האלופה באה לידי ביטוי, כשהלייקרס נעצרו על 18 נקודות לעומת 19 אליהן יוקיץ' היה אחראי בקליעה או מסירה, וריצת 13- 0 סידרה להם יתרון 89- 78 בסיום הרבע השלישי. ברבע האחרון ההפרש קצת ירד לפרקים, אבל בכל פעם שדנבר היו צריכים הגיע אחד מבין יוקיץ' או מארי עם סל מומנטום חשוב, והמשחק הזה הזכיר משחקים מהסדרה ביניהן בשנה שעברה, בהם הלייקרס פתחו טוב ודנבר פשוט עשו מה שצריך כדי להכריע את המשחק.

יוקיץ' הוביל את דנבר עם 32, 12 ו-7 ב-15/23 מהשדה, מארי קלע 22 עם 10 אסיסטים ב-9/24 מהשדה, פורטר רשם 19 ו-8 עם 2 חסימות, גורדון רשם 12, 11 ו-7 וקולדוול-פופ קלע 4 שלשות ברבע השלישי, שהן כל 12 הנקודות שלו.

אצל הלייקרס, דיוויס רשם 32, 14 ו-5 עם 4 חסימות, לברון קלע 27 ב-10/16 מהשדה עם 8 אסיסטים ו-7 איבודים (לעומת 4 בלבד של דנבר כקבוצה), ריבס וראסל קלעו 13 כל אחד, כשהאחרון עשה זאת ב-6/20 מהשדה, ואילו פרינס קלע 11.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. היה כיף לראות את שני המשחקים הראשונים אתמול, אבל זה רק פריוויו ללילה הקרוב.
    תודה רבה שחר ועמיחי

  2. בינתיים כל הסדרות בהתאם לתחזית אולי ניקח את גביע הבראקט של הופס חחחח
    נלך מהבטוח ביותר ללא בטוח בכלל:
    הקאבס מול אורלנדו זה ההימור הכי בטוח שלי, אורלנדו הפתעה מאוד נחמדה אבל די בטוח שלא תעמוד מול קליבלנד, ובעיניי הייתה מפסידה לכל קבוצה שעלתה לפלייאוף במזרח ובכלל בכנות.
    נאגטס מול טראקרס גם די בטוח, אמנם הטראקרס מסוגלים לקחת משחק או שניים עם הופעה של הפרשים, אבל דנבר פשוט קבוצה הרבה יותר טובה.
    מיני על פיניקס היה קשה לבחור, אבל בסופו של דבר פיניקס היא לא קבוצת כדורסל, אלא קבוצה ככל הקבוצות שנבנו סביב דוראנט. תמיד לא יעילות, תמיד השלם קטן מסך חלקיו. אם באוקלהומה היה את דוראנט בשיאו ואת ראס בשיאו לידו, וסגל מאוזן וטוב עם איבקה ואדאמס בצבע והארדן מהספסל לכמה שנים, כאן אין הגנה, וההתקפה כוללת שלושה שחקני iso שבגדול מתחברים למערכת התקפית של בידודים בתורות והירו בול. מיני היא קבוצה מאומנת, מאוזנת, ואנט הוא כוכב לא קטן.
    פילי ניקס זה ההימור הקשה ביותר, הלכתי עם הניקס כי אני לא סומך על הבריאות והיציבות של אמביד, וגם כי הניקס היא קבוצה חזקה וטובה, עמוקה מאוד ולוחצת בהגנה, מה שיקשה על הפלופר הקמרוני/צרפתי/אמריקאי(תלוי ביום בשבוע). מצד שני פילי מוכשרת יותר, עם יותר סטאר פוואר וגם מאמן טוב לראשונה בימי עידן הפרוסס. לכן צמוד מאוד מאמין שנלך ל7.

    1. אני איתך חוץ מסאנס מיני לדעתי הסאנס יקחו הם יבצעו התאמות ואם יהיה 2 0 השופטים יגיעו למדבר עם האיקולייזר זריקות הראש יתחילו ואיתם יגיעו השריקות. אמין שמיני גם תלחץ. אני לטובת מיני בסדירה הזאת כל המבוגרים לברון דוראנט קאווי יאללה ביי יהיה הכי טוב.

      1. הסאנס זה קבוצה מנוגדת לכל מה שאתה מייצג חחחח סופט בייבי סופט וקליר פאת' כל הדרך, עם בוקר שעוד זכור לי הבכי שלו שעשו עליו דאבל טים באימון, KD מעבר לשיא למרות שעדיין מדהים וברדלי דה-ביל. אין להם שום התאמות ושום דבר להתאים חחחח אין להם הגנה. אלא אם כן יעשו התאמות לסגל חחחחח יכול להיות שיזרקו קצת ראש ויצעקו איה ואולי יעברו את מיני. אנט זה גם באד מאדרפאקר לא יוותר להם הוא כמו ג'ימי רק יותר מוכשר ולפני שהתחיל עם הלואוד. מי שומר על החתול והנמלה שם? מי מתמודד עם הנוכחות בצבע של גובר(שהפתיע לטובה בגדול היום)? מי יוצר להם תכנית משחק התקפית שהיא לא ISO בתורות ולקוות שיקלעו עלינו 110 אבל אנחנו נקלע 120? הם לא קבוצה מאומנת, והם בקושי קבוצה. שוט איך שמת אותם לאליפות איזה איירבול ללייאפ חחחחחח

          1. דוראנט מפיל את הבראקט שלי מהצוק כל שנה. אני מחוייב לתת לו אליפות והוא עף לי בסיבוב הראשון. זה בראקט של אוהד לא של איש כדורסל – ואחר כך הטמיר עושה לי מזה מטעמים… השנה יהיה כואב במיוחד, אם פיניקס לא יעברו את מיני, הבראקט שלי יסחוב את כל הליגה על הכתפיים והטמיר ויואל ייצאו לחגיגות מוקדמות בכפר.

            1. אני חושב שליד השם של כל מגיב יהיה דיסקליימר עם שם הקבוצה האהודה עליו, ככה שנדע שניתוחים מקצועיים לגביה צריך לקחת בערבון מוגבל.
              אותו כנל גם לגבי הימורים בפלייאוף ובתחילת העונה. אפשר אפילו "לזרוק החוצה" את ההימור שיצא הכי גרוע בדיעבד (כמו שייטים שזורקים החוצה את השיוט הכי רע) – ואז לשפוט לפי מה שנשאר

            2. שמע הסיכוי שפיניקס ייקחו אליפות הוא כמעט אפסי. אבל אי אפשר להמר נגד הקבוצה שלך – אז אכלתי אותה 🙂 הרעיון שלך יפה וההשוואה לשייטים מצויינת

        1. בכל מקרה האיירבול (המוצדק) שלי מתחרה באיירבול של גיא שהתערב איתי על בירה שהלייקרס עוברים את דנבר. מי מאיתנו זוכה ב-איירבול המשמעותי יותר?

            1. חחחחחח כמו שדוקי פופרס אומר הכח חזק אצלך הערב. בתור בראקטיר מצטיין מלפני שנתיים – מותר לך לומר הכל. עדיין אני חושב שהבראקט שלי "מנצח"

            2. כל זה לא משנה את העובדה הפשוטה –
              גם טמיר וגם דה שוט חייבים לי בירה אחרי הפסד בהתערבות.
              .
              זכות ההתרברבות נכנסת לתוקף רק אחרי תשלום חובות…

            3. 🤣🤣🤣🤣

  3. סיקור מצוין לערב מצוין, תודה רבה חברים.
    מספר 15 בכחול חתיכת שחקן.
    מאמין שהניקס נגד פילי תהיה הסדרה הצמודה ביותר.
    פיניקס זה פשוט באסה, אלמלא הייתי אדם סובלני ומנומס וודאי הייתי קובע שאישביה פשוט אידיוט, אך לאור האמור לעיל לא אעשה זאת.

  4. לפרקים בחצי הראשון פילי נראתה כמו הקבוצה מספר 2 במזרח שהיא הייתה אמורה להיות. אבל הניקס השנה זה אופרה אחרת, חבורה של קשוחים כמו שת'יבודו אוהב.
    .
    הברך של אמביד כבר מאותתת שכדאי לשים אליה לב.

    1. הניסוי שלהם הוא כישלון מובטח כי המטרה היא לא לעבור את מיני, סיבוב שני זה לא אול אין. המטרה זה אליפות ולא נראה לי שמישהו באמת מאמין שיש להם סיכוי לזה מול בוסטון,דנבר, עזוב את בוסטון ודנבר בוא נתחיל במיני חחחחח

  5. תודה שחר ועמיחי.
    אז אולי לפעמים צריך לתת לקבוצה שעשתה טרייד רציני זמן להתגבש? המושבעים עדיין בחוץ אבל אמש גובר היה מצוין ואני מקווה שהם יצליחו איתו גם בהמשך הדרך.

    1. הבעיה בטרייד על גובר הייתה ששילמו עליו הרבה יותר ממחיר השוק שלו. גם עם הוא שחקן טוב שמתאים לקבוצה, זה לא משנה שהמחיר ששילמו עליו לא סביר לשחקן בסטטוס שלו.

      זה כמו לקנות מזדה 3 במחיר של מרצדס ואז להגיד שהיה שווה כי אתה ממש מבסוט מהמכונית

  6. תודה רבה לכם.
    שווה ללייקרס לנסות את פרינס במקום ראסל. חמישייה של ריבס,פרינס,לברון,האצימורה ודיוויס יש בה גם גודל וגם קליעה. דילו לא מפסיק לאכזב במשחקים נגד דנבר. ריבס והאצ'ימורה חייבים לקחת יותר על עצמם.
    מיני מוכיחה שאת המפגשים שהיו בינה לבין הסאנס צריך לקחת בעירבון מוגבל. הגנתית הם מדהימים. אנט כוכב עליון ואם ניקיל אלכסנדר ווקר ימשיך להיות נשק התקפי נהדר מהספסל, יש למיני שביעייה מדהימה. (סלומאו נמחק מהרוטציה).
    בפיניקס גרייסון אלן התפייד לו, וכלל לא בטוח שזה יום רע. ההגנה של מיני לא נותנת לו מבטים והוא חושש לקחת זריקות רבע פנויות. בוקר חייב להשתפר אם לא זה יגמר מהר.
    ביום קליעה רע של ברונסון, הניקס ניצחו. אמביד (שהיה טוב), לא בנוי לריצת פלייאוף ככלל ולאינטנסיביות של הניקס כפרט. (הארט ואננובי חיות בווינג ורובינסון מפלצת צבע). אופתע מאוד לראות את פילי עוברת.
    אין לניקס מס' 2, אבל יש לה מלא נשקים התקפיים והגנתיים לא נגמרים שמחפים על כך.

  7. תודה על הסיקור
    הסיקסרז נותנים לניקס לנצח, שיהיו זחוחים בהמשך הדרך. משחק הבא בגארדן שלנו. נו פרובלם.
    יוקיץ' אליל. שירה בתנועה (גם אם מדובר בשירי עם יוגוסלביים במקור).
    ועם כל חוסר חיבתי ללברון קשישא הוא מככב גם בגילו. לשמור על הג'וקר לא להיט אבל כל השאר הוא אס.
    פניקס, כמו פניקס
    ומי שקיבל את הינוקות מאורלנדו הרוויח
    🙏

  8. תודה למסקרים. כאוהד לייקרס יצאתי לא אופטימי ממשחק 1 עוד יותר לא אופטימי ממה שהחלה הסדרה. לדנבר תכלס הספיק רבע וחצי בערך של לחיצה על הגז כדי לנצח.

  9. מיניסוטה – פניקס – לדעתי זה לא כוחות. כל עוד מיני תהיה קשוחה ונחושה כמו שהיתה היום, לפניקס אין כלים למשוך על פני 48 דקות מולם. מניסוטה בנויה נכון, יש כישרון (אמנם מעט מדי בשביל אליפות וזה מה שיעצור אותם, אבל יש לא מעט), קשיחות, איזון בין העמדות, ספסל שבא לעבוד וכמה שחקנים שיכולים להיות X-factor בערב נתון. הם קבוצה שאני נהנה לראות אותה, קצת קבוצה "של פעם". אנט הוא פשוט שחקן מצוין ומנהיג, אם אני מרכיב קבוצה לרוץ איתה, אני בוחר אותו לפני כמה וכמה שחקנים שנחשבים טופ 10 בליגה. ממבט מבחוץ הוא נראה גם אחלה חבר לקבוצה, עם אופי מעולה. הוא לא חביבם של כמה מנותני הטון פה, שאם יש להם אומץ, יודו שטעו. מיני נראים טוב ופניקס נראית קבוצה פריכה.

    ניקס – פילי – הסידרה המעניינת. אני הימרתי על פילי פה, אבל המשחק הזה לא הפתיע אותי. פילי אחרי 9 ניצחונות רצופים, וניצחון דחוק בפלייאין. היה סביר שתהיה נפילת מתח. נפילת המתח באה לידי ביטוי בנרפות שהיתה שווה איזה 15 פוזשנים במשחק (23-9 לניקס באופנסיב ריבאונד). עוד שני דברים לציין – הספסל של הניקס היה סופר חד לעומת זה של פילי, ודבר אחרון – אני לא מבין מה טוביאס האריס עושה על המגרש 31 דקות ובמקום נרס אני משתף אותו 15-17 דקות כדי להיות סקורר של החמישייה השנייה. הוא אנמי, רך, עושה טעויות מטופשות בהגנה ולא סוגר טוב לריבאונד. באטום עדיף עליו בהגנה ובהתקפה.

    דנבר – לייקרס – (ראיתי ברפרוף) נראה שדנבר במוד שיוט, הם עדיין לא מאותגרים. אבל הלייקרס לא פראיירים וכל עוד דיוויס בריא, הם אגוז קשה לפיצוח אפילו לקבוצה הכי טובה במערב.

    קליבלנד – אורלנו – כרגע נראה לא כוחות.

      1. רק אומר שאני זיהיתי את "לברון הצעיר" כבר לפני שנתיים ובשנה שעברה נתתי לאותה מינסוטה בדיוק את גמר המערב וכולם צחקו ממני – חוץ מאברי שעלה על העגלה. הקדמנו את זמננו חחחח ואני בכלל בעד פיניקס
        🙂

      2. אני מודה שגם לא אהבתי אותו. ההייפ היה מאוד מוגזם בשנתיים האחרונות.
        השנה לא ראיתי אותו מספיק, אבל ממה שראיתי אהבתי את זה שהוא לא מכריח דברים וגם נותן תחת בהגנה

  10. בס"ד
    תודה רבה.
    ראיתי את הסוף של פילי ניקס.
    האלימות של אמביד מש חצופה, על גבול הפלילית
    אם זה היה דריי הוא כבר היה מורחק כמה משחקים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט