עיסקת קווין לאב: 1) שיקגו. 2) גולדן-סטייט. 3) קליבלנד / מנחם לס

היכן ישחק קווין לאב?

 

דבר אחד ברור: קווין לאב לא נשאר במינסוטה. אם הוא נשאר, מינסוטה  יעשו שגיאה שתעלה להם ביוקר כי בעונה הבאה הוא שחקן חופשי לחלוטין והוא יעזוב ללא תמורה למינסוטה.

 

אז לפליפ סאונדרס שהוא גם המאמן וגם ה-PERSONNEL DIRECTOR   של הקבוצה להחליט איזה דיל משלושה הוא המשתלם ביותר למינסוטה. לי יש את הדיעה שלי:

 

פליפ, אל תעשה דבר עם קווין לאב עכשיו. תן לכולם להזיע. חכה לאמצע העונה ל-'תקופת הטריידים', ואז תקבל עבורו הרבה יותר מאשר עכשיו, אבל הוא הרי לא יקשיב, והטרייד יבוצע לפני תחילת מחנות האימונים.

 

בתחילה זאת היתה רק הקאבס. ואז שיקגו ניכנסה לתמונה, ואז צצה מועדת שלישית – הווריורס מגולדן סטייט.

 

אז בואו נראה מה קורה, וקודם כמה הנחות:

 1.      פליפ סאונדרס רוצה תפרון לטרייד של לאב לפני פתיחת מחנות האימונים.

 2.      מינסוטה רוצה קומבינציה של עזרה מיידית פלוס עזרה בעתיד. זה מוציא מההשוואה את הסלטיקס המוכנה להציע למינסוטה "ערכים עתידיים" בלבד (3 בחירות דראפט סיבוב ראשון – UNRESTRICTED – ז"א אפילו בחירת דראפט ראשונה).

 3.      פליפ סאונדרס רוצה שיחד עם קווין לאב, הקבוצה שתזכה בו תיקח גם את קווין מרטין וג'יי.ג'יי בריאה, כי הוא החליט שעליו להיפטר מהחוזים שלהם ויהי מה.

 4.      פליפ סאונדרס רוצה לקבל עבור לאב תחליף (תחליפים) שאינם מס שפתיים, אלא שי[חקנים של ממש שהם טובים מספיק לקחת את מינסוטה לפלייאוף כבר העונה, כמובן ללא קווין לאב.

 

עם 4 הנחות היסוד הללו, הבה נראה מה יש לשלוש המועמדות היחידות להציע, לפי הסדר בו נראה לי שיש לו הסכוי הגדול ביותר להיות מבוצע:

 

 

א.      שיקגו בולס

 

העיסקה: שיקגו שולחת למינסוטה את טאז' גיבסון, ג'ימי בטלר, מייק דנליבי, ובחירת דראפט סיבוב ראשון. מינסוטה שולחת לשיקגו את קווין לאב וקווין מרטין, שעובר לפילדלפיה לפי עיסקה מוקדמת בין השתיים.

ערך ה-WARP  במקרה הזה הוא  41.1

מה זה WARP?

) WARP, a metric which is invented by Kevin Pelton, stands for Wins Above Replacement Player. The term and concept are borrowed from sabermetrics and, specifically, Baseball Prospectus.

 

Conceptually, the WARP system seeks to evaluate players in the context of a team made up of them and four completely average players. The performance of this team is then compared to that of a team made up of four average players and one replacement level player. The method also draws heavily on the work of Dean Oliver.

Using replacement level shows the value of players who can play heavy minutes and avoid injury while continuing to perform above replacement level. Using wins gives a measure of value that is easy to understand and constant over time. Lastly, by eschewing the traditional linear weights method so common in basketball analysis, WARP does a better job of incorporating defensive value. Learn more about WARP calculation.

רק הבוקר נודע שהבולס מציעה למינסוטה עיסקה שונה – אם הם מעדיפים – הכוללת את ניקולה מירוטיץ', דאג מקדורמט, וגיבסון. ה- WARP  שלה טיפונת יותר גבוה אבל ההצעה הזאת גורמת לכמה סיבוכים שכשקראתי אותם העדפתי להניח להם במנוחה ולא להיכנס אליהם. אם מינסוטה עומדת על כך שייקחו ממנה גם את חוזה מרטין, קבוצה שלישית חייבת להיות מעורבת  בכך. אם הבולס לא יכולה לשלוח את מרטין לשום קבוצה, והיא גם לא מסוגלת להשאירו אצלה בגלל תיקרת השכר, כל העיסקה עלולה לקרוס בגלל מרטין, אם זה תנאי בלתי הפיך של הוולבס.

לבאטלר ישנה אפשרות הארכה של חוזה הרוקי שלו כך שהוולבס יכולה לקשור אותו אליה ל-5 שני, שהוא שווה WARP  של 27.8 לפי עונת 2013-14. הערך של גיבסון הוא גבוה יותר מערך ה- WARP שלו, וזו דיעה ידועה בליגה. שחקן היעיל יותר מהסטטיסטיקה שלו, ויש לו 3 שנים שנותרו בחוזהו – וההערה היא  WARP  של 9.0.

החוזה הניגמר של דנליבי מייצג WARP    של  3.2 לפי בסקטבול רפרנס.

הדיעה של רוב מומחי ה-NBA   היא שלמינסוטה הדיל עם הבולס הוא עדיף לפחות לעתיד הנראה לעין, כשהדיל עם הקאבס יהיה עדיף – אם יהיה – רק בעוד כמה שנים.

.

ב.       גולדן סטייט

 

העיסקה: גולדן סטייט שולחת לוולבס את דייויד לית קליי ת'ומפסון, ובחירת דראפט אתידית סיבוב ראשון עבור לאב וקווין מרטין.

ערך העיסקה המוערך WARP=32.1

 זוהי העיסקה ה- Pretty straightforward.מכולן. בלי רואי חשבון ועורכי דין רבים מדי. זה ישאיר את הווריורס ממש מתחת תיקרת השכר. גולדן סטייט מאבדת שוטר – ת'ומפסון – ומקבלת שוטר – מרטין. מה יכול להיות יותר פשוט מזה? ומה עם לאב? הוא לא יכול 'TO SHOOT'?

אני לא מבין מה הווריורס מתעקשים מעט על לא לתת את ת'ומפסון כשהם מקבלים את לאב ומרטין. אבל מה שיקרה לוולבס במקרה הזה הוא שהם לא יקבלו כל CAP RELIEF  עם הטרייד הזה כי ת'ומפסון הוא זכאי להארכת חוזה ולדוויד לי יש עוד שנתיים בחוזה.

אולי לי ירד מעט במשחקו אבל הוא עדיין שווה WARP  של 6.0 לפי תיפקודיו העונה. ת'ומסון הראה רק 3.5  של  WARP  בעונה האחרונה, ההוה אומר ש'המטריקס' – הסטטיסטיקה – לא אוהבת אותו כמו בני קבוצתו, מאמנו, וקהל חובביו. גם זה קורה בכדורסל. אבל עם ההתקדמות שמצפים ממנו, ו-5 שנים בטוחות בחוזה, מעמידים אותו בערך מצופה של 19.0 WARP.

זאת אומרת, במילים פשוטות, שמינסוטה מוותרת על קווין לאב, אבל מקבלת פורוורד מאד סולידי, ושחקן צעיר עם עתיד מבריק, שיהיה לו פוינט גארד בשם ריקי רוביו. וכן בחירת דראפט ראשונה, ולעולם אין לדעת מה מתפתח מזה.

לי העיסקה נראית מאד טובה לשני הצדדים.

ג.        קליבלנד קאבס

 

העיסקה: מינסוטה שולחת לקאבס את קווין לאב ובריאה, וע"פ סידור קרודם את מרטין לפילדלפיה. קליבלנד שולחת למינסוטה את אנדרו ויגינס ואנטוני בנט, 3 חוזים לא מובטחים, ושתי בחירות דראפט ראשונות של 2015. בנוסף דיון וייטרס הולך לפילדלפיה ות'יוס יאנג למינסוטה.

תכליס? אני לא מבין את החוטים הקשורים בדיל הזה ולמה בנוסף לאנדרו ויגינס ואנטוני בנט עבור קווין לאב ובריאה, כל שאר הבולשיט צריך אךף הוא לקרות. אולי לדדי – "כשיהיה לו זמן" – יוכל להסביר לנו.

עתיד הדיל? 20.2 של WARP!

אני קורא מה סם אמיקו כותב ב-USA TODAY  על ה- WARP הזה, ומוסיף שמאחר ופילדלפיה מאד מעוניינת בוייטרס, הדיל הזה – שבינתיים הוא רק שלישי בדרוג הוולבס – עלול להיות בסופו של דבר הדיל שיבוצע.

לפילדלפיה יש טונות של מקום תחת התקרה, ואם מינסוטה יעמדו על כך שלוקחים מהם גם את מרטין, יכול להיות שדווקא קבוצה שלישית כמו הסיקסרס תהיה בסופו של דבר הגורם הקובע בעיסקה. נכון, הקאבס נותנת לוולבס את שתי בחירות הדראפט הראשונות שלה, אבל אחת מהם היתה בינתיים כשלון, והשנייה – אנדרו ויגינס – היתה טובה בליגת הקיץ, אבל היא לא גרמה לאיש לאבד את ראשו מרוב התפעלות. החולשה של ויגינס התגלתה שוב: אין לו קליעה מבחוף, ולבחירת דראפט מס' 1 בתפקידו זה כמו הבובהל'ה האחרונה של מומי עם רק שד אחד. הם גם נותנים שתי בחירות דראפט ראשונות השנה, אבל עם לברון ג'יימס בקבוצה, בחירות לוטרי הן לא תהיינה.

בקשר לבנט ווויגינס, ה-  WARP שלהם נכון להיןום הוא רק 6.9 עלוב. ת'יאוס יאנג יביא לוולבס WARP  של 5.2, או 15 פחות מאשר של לאב.  אבל ת'יוס הוא שחקן צעיר עם פוטנציאל, אם כי הוא עלול לרצות לעבור מעיר השלג והקרח בתום העונה, כי חוזהו הוא כזה. אם זה יקרה, לוולבס יהיה בסוף העונה הבאה CAP  SPACE  של 14 מיליון, דבר שלא יכול היה להיות להם עם לאב ומרטין בקבוצה, וזה CONVERSTS  – "מתחשבן" – ל-WARP של 7.0.

במילים אחרות, קליבלנד קונה הווה. מינסוטה קונה עתיד, אבל עתיד בלתי מובטח.

.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. די, נמאס לי מכל הטריידים האלה ובמיוחד מלאב.
    שחקן שלא עשה כלום עד עכשיו.
    עוד שחקן של סטטיסטיקה יפה.

    למה למכור את העתיד ולתת שחקנים מוכשרים כמו וויגינס, מקדרמוט, תומפסון?…
    למה לתת שחקנים יעילים וחלק חשוב מהקבוצה כמו גיבסון, באטלר, דאנליבי ולי?

    למה לפרק קבוצות תמורת שמות?

    לא מבין את זה ונמאס לי.

    1. אשך, מישהו מכריח אותך לקרוא?
      קראת את הכותרת, נכון?
      אז אפילו דביל חמוד (כמו K-700) ומוכשר כמוך – – מה בקשר לאיזו כתבה קטנה בעתיד הקרוב? אנחנו בבעיות מאמרים בגלל המצב בעזה ואין חשק לכתוב – – צריך להבין במה מדובר, אז אם נימאס לך, עבור הלאה. לא ניגרם שום אסון, נכון?

  2. אני לא מבין, ואולי מישהו יכול להסביר לי לאן הוולבס יגיעו עם שני הטריידים הראשונים. יהיו קבוצה סולידית, ומה? הטרייד של וויגינס ובנט הוא הימור, אבל אם וויגינס יגשים את הציפיות הוא יהיה שחקן לבנות קבוצה סביבו.

  3. אתה ממש לא בכיוון של מה שמינוסוטה תרצה משיקגו. אבל ממש לא בכיוון. אני קצר בזמן אז לא עברתי על ההצעות של הקאבס וגולדן סטייט שרשמת פה. אני רק אנחש שגם שם אתה לא בכיוון.

  4. דוק אני רוצה להפנות אותך למאמר מהבלוג "הכדור הכתום" של כותב בשם יניב שעוסק בסטטיסטיקה.
    המאמר עוסק בכדאיות ביחס לשכר של טרייד של וויגינס על לאב.
    אחד המשפטים שהוא כתב שם הוא "אנחנו כן יודעים עם זאת שוויגינס מגן מעולה, ושהיסטורית בזמן ששחקני NBA (ובמיוחד שחקני כנף/גארדים!!) השתפרו ביכולת ההתקפית שלהם עם השנים, יש כמעט אפס גידול ביכולת הגנתית – אתה מי שאתה מבחינת יסודות הגנתיים כמו שעוצבת ב10 השנים שלפני כן."
    כך שאין הרבה מה לדאוג לגבי היכולת ההתקפית של וויגינס מה גם שהפוטנציאל להיות סקורר ענק קיים ועם מאמן כמו בלאט שגרם לפריצה של לא מעט שחקנים חלקם שחקני נ.ב.א בעברם {הדוגמה הטובה ביותר היא ג'ורדן פארמר או אנתוני פארקר}.
    למאמר המלא-http://www.dagger.co.il/orangeball/?p=442

    1. קראתי עכשיו את המאמר ועוד אחד שכתב על מורי.
      חתיכת מציאה מצאת עם היניב טרופי הזה!
      כותב לעניין, ברור והגיוני.

  5. מינוסטה יהיה טיפשים לא לקחת את העיסקה של קליבלנד.
    אין מה לעשות. אם הם רוצים להתחרות לאליפות הם יצטרכו סבלנו.
    הטרייד הזה יחסוך להם הרבה זמן ריבלדינג.
    כמהטריידים חכמים והחתמות טובות והופס! שנתיים שלוש הם בפלייאופס

  6. זה פשוט מאוד, הג'יאמים בליגה הזאת כולם אהבלים חוץ מביופורד.
    תרבות הצריכה והעכשיו.

    צריכים להצדיק בכוח את המשכורת שהם מקבלים אז במקום לבנות קבוצות כדורסל הם משחקים בפנטזי.
    מסתובבים סחור סחור אחרי הזנב שלהם ומנסים לדחוף לעצמם אצבעות בתחת.
    מי שהאצבע שלו יוצאת הכי חומה ניצח.

    ביופורד לא משחק, עומד בצד עם פקק שעם בתחת להגנה ובשקט בונה ומשמר ק-ב-ו-צ-ת כ-ד-ו-ר-ס-ל

    1. קשה לי להגדיר את פט ריילי כטמבל, אחרי 2 אליפויות ב-4 שנים ובניית קבוצה סופר תחרותית במיאמי. אני חושב שהיינו צריכים לנסות להחתים את בלדסו, בוש, ו-וויד ביחד, וזאת הטעות המרכזית והיחידה שלנו בקיץ.

      1. ריילי הוא עוד GM אבנורמלי, הוא משחק את המשחק אבל יודע לשחק אותו מלוכלך.
        גם יודע להביא את השמות וגם שחקנים משלימים טובים, שמתאימים לפאזל, בגרושים.
        בכל מקרה הוא יודע מה קבוצה צריכה ואיך היא נבנית.
        גם עזר לו לא מעט להיות במזרח בשנים השחונות הללו.

    2. אז החלטת כן להצטרף לwhite clocaks 😉

      יש עוד קבוצה או שתיים שמנסות לחקות את הספרס, אבל הן לא עושות את זה באותה יעילות.
      שאר הקבוצות אכן פועלות בשיטת "כמה חולצות השחקן ימכור", שיכולה להיות נכונה כלכלית, אבל סיוט לאוהדים.

  7. לשיקגו אסור לתת את באטלר אם הם לא לוקחים את מרטין
    לדעתי שיקגו סתם עושה פה טעות הקו הקידמי שלהם הוא מהטובים בליגה עכשיו עם נואה גיבסון מירוטיץ וגאסול
    יש להם קבוצה מאוזנת שיכולה ללכת לאליפות בשביל מה עכשיו להביא את לאב תמורת שליש קבוצה לא מבין

  8. קליבלנד לא צריכים אותו (אם רוצים לרווח את הצבע ללברון מספיק איזה צ'אנינג פריי, וסקוררים יש להם מספיק) וגם שיקגו לא צריכים אותו, הם כבר די מסודרים בקו הקדמי (ובטח שלא בתמורה לשני שחקני חמישייה).

    מה שמשאיר את גולדן סטייט, שמבינים שחסר להם משהו לעשות את הצעד הבא, אבל לא כל כך רוצים לוותר על תומפסון, אבל לדעתי אם לאב יסכים להישאר לפחות לשנה אחת נוספת, ומינסוטה תסכים, הם ילכו על זה.

    אם קליבלנד או שיקגו כן ילכו על הטריידים שכרגע על הפרק לדעתי הם יעשו שטות גמורה, אבל סיכוי די גדול שזה כן יקרה…

  9. קליבלנד צריכה ללכת פשוט על אנדרסון , לחפש עוד גבוה קשוח , חבל שלא החזירו את בוזר, וסנטר הגנתי כמו דיאנג
    שחקן עם יכולות הגנה מטורפות והאתלטיות כמו שלו לא תיהיה בעיה להתפתח התקפית ככה שלא שווה לוותר עליו(ויגנס) , אולי הייתי שוקל טרייד של בנט וייטרס תמורת נואל

    1. איזה עולם הזוי,אני קורא את הכותרת סטרלינג הפסיד ,בית המשפט אישר את המכירה ב2 מילארד דולר.
      ואני אומר למה לעזאזל אני לא מפסיד ככה????

  10. תכלס המהלך הכי נכון מבחינת קליבלנד כדי להביא את לאב זה לשלוח את קיירי תמורתו , רכזים לא חסר בליגה וגם ככה יש הרבה סימני שאלה לגביי קיירי אם הוא יודע למסור ולהיות קבוצתי הבריאות שלו, ככה גם לא צריך לוותר על ויגנס.
    לאב מגיע קיירי הולך ולמצוא רכז דיי פשוט בליגה של היום , יש את בלדסו פנוי לא יודע אם יש להם מספיק כסף בשבילו אני מאמין שהוא ירד מחוזה המקס שהוא רוצה בשביל לשחק בקבוצה כזו, אפשר להביא את רונדו שהוא רכז על ושהוא בריא הוא הרכז הטוב בליגה , ככה יש חמישייה מאוזנת ולא מוותרים על נכס כמו ויגנס

      1. מינוסטה תחטוף עסקה כזו , קיירי כוכב שחתום ל6 שנים , אם יביאו אותו יעיפו את רוביו שגם ככה חי בסרט שמגיע לו חוזה מקס,ויגנס כשרון שעדיין לא ברור עד כמה , תומסון קלעי נדיר אבל לא כוכב ושיקגו מציעה שחקנים משלימים , אז מה עדיף

  11. האמת שלא ברור לי כל כך המצב,רק לפני כמה שנים היה את אותו הדבר עם הווארד שבזמנו נחשב לסחורה הרבה יותר חמה מלאב וההצעות שאורלנדו קיבלה לא היו מדהימות בעיקר מעצם העובדה שהווארד לא הסכים להתחייב לאף קבוצה,עכשיו ממה שאני מבין גם לאב לא מוכן להתחייב לאף קבוצה(רק שלברון הגיע לקליבלנד אז אמרו שהוא יהיה מוכן להאריך את החוזה בקליבלנד).מה שאני אומר שלא משנה איזה הצעה מיניסוטה תקבל היא הצעה חלומית מבחינתה והיא צריכה לבצע את הטרייד כמה שיותר מהר

  12. הרווח של גולדן סטיט בטרייד על לאב זה ההיפטרות מהחוזה של לי וגם חסכון בחוזה של קלי תומסון שבטוח ירצה חוזה מקס או משהו בסגנון , לא בטוח שיש לגולדן סטיט מקום בתקרת השכר עם בוגט לי איגודלה קארי, מה שהכי מצחיק שקארי יש תחוזה הכי נמוך בין הכוכבים ,

כתיבת תגובה

סגירת תפריט