חם מהתנור – ג'ונטיי פורטר הושעה מה-NBA לצמיתות

ג'ונטיי פורטר, שחקנה לשעבר של טורונטו ואחיו של מייקל פורטר ג'וניור המשחק בדנבר, הושעה היום לצמיתות מה-NBA בשל האשמות על כך שהטה משחקים בניסיון להרוויח מהימורים.

בשני משחקים חשודים, נגד הקליפרס ב-26.1 ונגד סקרמנטו ב-20.3, היו הימורים חריגים על כך שפורטר ישיג כמות נקודות וריבאונדים נמוכה מאוד, ובשניהם הוא עזב את המגרש בשלב מאוד מוקדם בשל טענות על פציעות. הליגה התחילה לחקור את זה, ובהמשך פורסם כי עוד לפני ששיחק, פורטר העביר מיליונים דרך אפליקציות הימורים עם יותר מ-1,000 הימורים במשך שנתיים. הוא לא הימר על משחקי NBA בתקופה הזאת, אך כן על ענפי ספורט אחרים, מה שעלול להעיד על התמכרות להימורים.

החקירה של הליגה מצאה שפורטר הדליף מידע למהמר שהימר 80 אלף דולר על מצבו של פורטר, שלא דייק בפרטים אותם הוא דיווח לליגה, והרוויח 1.1 מיליון, אך ההימור הוקפא בסופו של דבר. פורטר שיחק 11 משחקים במילווקי של 2020/21, ושיחק השנה ב-26 משחקים בטורונטו. כעת הוא הושעה לכל החיים מהליגה, השחקן הראשון שמושעה ממנה לכל החיים מאז או ג'יי מאיו והשני במאה ה-21.

פורטר עצמו הימר על 13 משחקים בין ינואר למרץ השנה, בסכומים שנעו בין 15 ל-22 אלף דולר. הוא יצא ברווח בסופו של דבר, אבל לא הימר על משחקים בהם הוא עצמו שיחק לפי תוצאות החקירה של הליגה.

אדם סילבר אמר בהודעה הרשמית שהוציאה הליגה כי "אין שום דבר חשוב יותר מהיושרה של משחקי NBA. לכן הוא נענש בצורה החריפה ביותר. הימורי ספורט חוקיים יוצרים שקיפות, אבל זה מעלה שאלות על הטיפול בנושא. נמשיך לעבוד כדי להשאיר את המשחק נקי".

עדכון לגבי זאיון ווילייאמסון:

לא ישחק במשחק הפלייאין המכריע נגד סקרמנטו עקב פציעתו בהמסטרינג בסוף המשחק נגד הלייקרס.

זאיון שקלע 40 נקודות וקטף 11 ריבאונדים במשחק האחרון, והיה לאחד מכוכבי הקבוצה בעונה החולפת ייעדר והפלקינס יתקשו מאוד בלעדיו במשחק העלייה לפלייאוף.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. עד שפעם ראשונה בקריירה שלו ציון סופסוף בריא לכל העונה – והנה הוא הולך להחמיץ את המשחק הכי חשוב בה. חבל, ושוב מעלה תהיות אם הפליקנס יכולים לסמוך עליו כפרנצ'ייז פלייר לעתיד

    1. אווץ' על זאיון. אובדן לכדורסל. באסה הפציעות האלה בסוף העונה כל שנה…
      אנחנו האוהדים לרוב לא מקבלים את כל השחקנים המובילים בריאים בכדי שיתחרו אחד בשני.
      יאללה קוואי פחחח!!

  2. המקרה של פורטר מראה עד כמה הנישואין של הליגה עם אתרי ההימורים החוקיים נולדו בחטא. אתה לא יכול לבוא ולדרוש מהשחקנים, מאמנים ושופטים שלך לא להמר כשאתה משתמש בליגה עצמה כפלטפורמה שמעודדת הימורים.
    זה מתכון להסתבכות וזה שני ארגונים עם אינטרסים מנוגדים שצריכים להיפרד וכל אחד ילך לדרכו. זה אמנם לא יפתור את הבעיה אבל לפחות יעלים את ניגוד העניינים הבולט.
    אני יודע שאפשר להגיד שגם הליגה שלנו (ווינר) ממומנת על ידי הימורים חוקיים אבל זה בעייתי באותה מידה פשוט לאף אחד לא אכפת…

    1. אני לא חושב שיש בעיה עם סתם הימורים על מי מנצח את המשחק – קשה להאמין שקבוצה שלמה תזרוק משחק. ברגע שהכניסו ספרד אז כבר נתת בוסט רציני לשופטים להעלים עין/להמציא עבירות בדקה האחרונה. לי אישית תמיד נראה חריג סטטיסטית שהמון משחקים מסתובבים סביב הספרד – יש יותר מדי שונות בכדורסל (לדעתי) כדי שזה יקרה. עכשיו כשיש אנדר/אובר בערך לכל שחקן בכל התחומים אז זה בכלל דלת פרוצה. מה הבעיה למשל של רכז מחליף לייבש שחקן מחליף אחר כדי שהוא יהיה אנדר?

      1. מה זה 'ברגע שהכניסו ספרד'?
        זה לא כאילו המציאו את הגלגל.
        הפרופ בטס הם ללא ספק בעייתיים עוד יותר כמו שפורטר הוכיח ונראה שכנראה בליגה יפעלו כנגד זה. לטעמי זה עדיין יהיה עלה תאנה.

    2. ווינר, מפעל הפייס, טוטו, לוטו, חיש גד (וחצילים)… מונופול ציני של המדינה על ההימורים, עם פירסומות יקרות בפריים טיים והרבה מוסר כפול, מס עקיף מהסוג האכזרי ביותר

        1. לגמרי מס – המדינה עושקת את השכבות החלשות (לא רק אותן אבל להן זה הכי משמעותי). וכן – בגלל שזה סם (מנחם צודק וגם אתה) אז זה מאוד קל לה. בכל פעם שאני צופה בפרסומות המושקעות של ווינר ("אם ידעת למה לא שלחת?") אני משתגע מחדש מרמת הציניות. חשבת על זה פעם? למה המדינה מעודדת הימורים? מי הנפגעים העיקריים מזה?

  3. דונובן מיטצ'ל אמר שהמטרה שלו "להפוך לפנים של הליגה."
    מי שחושב שמיטצ'ל ישאר בקליבלנד אחרי שיבעטו מהפלייאוף,שיקום.
    הוא מפנטז על הניקס או הוליווד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט