אירועי דיומא – 17.04.2024 – אופניים ושחמט

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ לה פלש ואלון

שבוע הקלאסיקות של הארדנים נמשך עם המירוץ השני מבין השלושה, שגם ייערך על כבישי חבל הארדנים בבלגיה – לה פלש ואלון. זהו מירוץ המוכר היטב לחובבי הענף בעיקר בזכות הסיום שלו – הקיר של הוי. הקיר הנ"ל הוא טיפוס קצר ותלול של 1300 מטרים בשיפוע ממוצע של 10%, אך כזה שחלקים ממנו מגיעים אף לכדי 20%. את העונג הזה הרוכבים יזכו לפגוש עוד שלוש פעמים במהלך המירוץ מלבד הסיום. בניגוד אולי לרוב המירוצים, כאן אנו לא צפויים לטקטיקות מגוונות, קבוצות בריחה או פיצולים של הדבוקה, אלא בעיקר לסיום שבו מיטב המטפסים מזיעים את נשמתם בהילוך איטי בדרך לקו הסיום. יום זה הוא יום חגם של הפאנצ'רים, הלא הם אותם מטפסים הנהנים מטיפוסים קצרים ותלולים ככל האפשר. בניגוד אולי לשנים קודמות, היום נקבל מירוץ פתוח לחלוטין בכל הקשור לפייבוריטים, זאת בהיעדרם של טאדיי פוגאצ'אר, שבחר לא להשתתף, פרימוז' רוגליץ', המחלים מהפציעה בטור הבאסקים, וז'וליאן אלאפיליפ, מלך הפאנצ'רים עד לפני שנתיים, שמאז הקריירה שלו ירדה לחלוטין מהפסים. בהיעדרם של כל אלה, נקבל רשימה חדשה של פייבוריטים: קבוצת האמירויות, גם ללא פוגאצ'אר, תציב הרכב חזק מאד הכולל את מארק הירשי, הזוכה לפני ארבע שנים, ואיתו החברים חואן איוסו, ז'ואאו אלמיידה וברנדון מקנולטי. הדני מתיאס סקלמוס הוא גם רוכב בעל פאנץ' חזק מאד, שבשנה שעברה היה שני רק לפוג. בנואה קוסנפרואה ואלכסנדר ולאסוב הם עוד שני פודיומיסטים בעבר של המירוץ הזה המצויים בכושר טוב. ריצ'רד קאראפאז, מקסים ואן חילס, דויד גודו וטיש בנוט יכולים גם הם לדבר פה חזק. קבוצת IPT תגיע לכאן עם כמה רוכבים מוכחים במירוץ זה, בפרט המוביל דילן טיונס, שזכה בו לפני שנתיים, ואיתו החברים יאקוב פוגלסאנג וסיימון קלארק, שעמדו אף הם על הפודיום של המירוץ, וגם סטיבי וויליאמס. שידור ביורוספורט מ-13:45.

שחמט – תחרות המועמדים סיבוב 11 / אהרן ברלין

21:30 שעון ישראל

מתחילים להריח את הסוף. שני שחקנים כבר איבדו סיכוי מעשי לזכות בתחרות (פירוז'ה ואבאסוב) וששת השחקנים האחרים נמצאים במרוץ צמוד אחר הזכות לשחק מול דינג לירן בעוד כשנה. בשלב הזה העייפות מתחילה לתת את אותותיה והיכולות הפיזיות והמנטליות עומדות למבחן כשהלחץ של הסיבובים האחרונים עולה דרמטית. שחקנים יכולים למצוא את עצמם באבחת טעות אחת קטנה מחוץ למרוץ או לחילופין למצוא את עצמם בראש הטבלה. אם נשאל מהמושגים של השכנים האהובים מתחום האופניים הגענו לשלב בו הדבוקה עשתה יחד את רוב הדרך והגיע הזמן לראות בריחה של אחד השחקנים. שאלת התזמון המדויק בו שחקנים יתחילו לשחק מופרע כדי לקבל סיכוי להשיג נקודות היא שאלה קריטית בטורניר הזה ואולי נתחיל לראות תשובות כבר בסיבוב הקרוב.

בסיבוב הקודם לפני יום המנוחה ראינו הפסדים צפויים של שני האחרונים בטבלה לשני שחקנים שהיו חייבים את הניצחון כמו חמצן. במשחק הכי פחות מעניין נפגשו שני המובילים בתחרות (נפו וגוקש) כאשר למעט כמה עמדות בעלות פוטנציאל קלוש לא היה יותר מדי אקשן והשחקנים החליפו את כל הכלים למעט צריח אחד לכל אחד וסיימו בתיקו עם מבנה רגלים סימטרי. גם המשחק בין פראג לווידית התנהל יחסית על מי מנוחות כשהשניים מקדישים את עשרת המהלכים האחרונים שלהם לתמרונים כמעט חסרי משמעות שהובילו לחזרה על העמדה ותיקו במהלך ה 40. היקארו הגיע למשחק מול אבאסוב עם הכלים הלבנים בידיעה שהוא חייב לנצח לאחר ההפסד לווידית בסיבוב הקודם. האמריקאי הצליח להשיג ייתרון נאה אבל פספס כמה הזדמנויות קריטיות ואפשר לאבאסוב להתקיף ולהסיג את הכלים שלו אחורה. אבאסוב לא החזיק בייתרון זמן רב כשהוא מאפשר להיקארו ללכוד את הצריח שלו והכריח אותו להקריב טיב. מכאן זה כבר היה יותר מדי עבור האזארי שלא הצליח להגן כראוי ונכנע לאחר 58 מהלכים ונשאר במקום האחרון. במשחק האחרון קרואנה ופירוז'ה שיחקו את הסיציליאנית הפתוחה וכבר מהשלבים הראשונים של המשחק קרואנה לחץ על העמדה של פירוז'ה שהצליח להגן בקושי. שני השחקנים החליפו טעויות ובמהלך ה 41 פירוז'ה ביצע את השגיאה הגורלית שהובילה לעמדה זוכה ללבן עם רץ לבן לכל צד ורגלי עודף לקרואנה. פירוז'ה, שצוטט על ידי אביו כמי שלא רוצה יותר לשחק בתחרות והתלונן כמה פעמים על ההתנהלות של פיד"ה, נכנע כמה מהלכים אחר כך וינסה לסיים את התחרות כמה שיותר מהר.

הטבלה לאחר 10 סיבובים

משחקי סיבוב 11

זה הזמן להתחיל לשים לב מה קורה בלוחות האחרים ובמשחקים שנותרו. במידה ונפו או גוקש ינצחו הלילה זה יקשה מאוד על ווידית להתקרב אליהם כשנותרו רק שלושה סיבובים כאשר גם אלה שבמקום השני צריכים לחשוב איפה לקחת את הסיכונים. אני מעריך שמלבד ווידית לא נראה ניסיון של מי מהשחקנים ללכת על כל הקופה ונראה שחמט יחסית סולידי לפני ששחקנים יתחילו לאבד את הראש בשלושת המשחקים האחרונים.

פראגנננדה (5.5) – היקארו נקמורה (5.5)

לשני השחקנים צפויים עוד שני משחקים קשים ואחד קל כאשר שניהם עוד לא שיחקו מול נפו בחלק השני של התחרות. היות והם יכולים להשפיע את הטבלה במשחקים הבאים אני לא חושב שנראה משחק מופרע מדי אלא אם כן אחד מהם יצליח להפתיע בפתיחה. תיקו.

ווידית גודג'רת'י (5) – יאן נפומנישצ'י (6)

המשחק היחיד לעניות דעתי שיכול להדליק ניצוצות. לאור העובדה שלווידית נשאר לשחק מול שני השחקנים שבתחתית הטבלה בשני המחזורים האחרונים אני לא בטוח שהוא ינסה ממש בכח מול נפו היום אבל מצב של נקודה מאחורי המקומות הראשונים 3 סיבובים לסיום היא לא אידיאלית לכן אני מעריך שהוא ישתמש בהכנה הכי חדה שלו למשחק הקרוב. פרט טריוויה מעניין – ווידית משחק כמעט כל הקריירה 1. ד4 ובתחרות הזאת הוא מתעקש על 1. ה4. האם זה ישתנה במשחק הקרוב? מסופקני. האם הוא יצליח להכניע את סגן אלוף העולם? אני חושב שלא ולכן אהמר על ניצחון לנפו (שנשארו לו שלושה משחקים לא פשוטים בכלל במחזורים האחרונים) ופתיחת פער בפסגה.

גוקש (6) – פביאנו קרואנה (5.5)

גוקש נמצא בעמדה כמעט אידיאלית – לאחר המשחק היום הוא יפגוש את אבאסוב ופירוז'ה בסיבובים 12-13 ויוכל להגיע בעמדה טובה לסיבוב האחרון מול היקארו כשהוא רגוע ויודע מה הוא צריך להשיג. זאת הסיבה שאני לא חושב שנראה יותר מדי ניסיון מצידו להשיג ניצחון הערב אלא שיש לו יריב קשוח שהולך לפגוש בסיבוב האחרון את נפו. קרואנה לא יוכל להרשות לעצמו להגיע לסיבובים האחרונים כששני שחקנים מובילים עליו בחצי נקודה כך שיש סיכוי שהוא מכין הפתעה לא נעימה לשחקן הצעיר בתחרות. גוקש משחק סולידי בלבן והשיג את רוב הניצחונות שלו דווקא בשחור כך שאני מעריך שקרואנה לא יצליח להשיג את מבוקשו והמשחק ייגמר בתיקו.

עאלי-רזא פירוז'ה (3.5) – ניג'אט אבאסוב (3)

המשחק היחיד שאין לו חשיבות בשלב הזה בין שני שחקנים שכבר כנראה רוצים ללכת הביתה. יכול להיות שפירוז'ה ירצה לשחק על הכבוד שלו אבל אני מאמין ששני השחקנים כבר עייפים ויעדיפו לא להפליג יותר מדי. תיקו מהיר.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 89 תגובות

    1. חחח שאלתי את עצמי עם מרוב שההחתמה גדולה תתן לה שורה בתוך הטור עצמו או שתתאפק עד התגובות.
      כל הכבוד לסילבן אדמאס

      1. קלארקי הישיש? לא רואה אותו מביא תוצאות במירוץ שאין בו אופציה לקבוצת בריחה. הגיל עושה את שלו. הלוואי שאתבדה

          1. לא זוכר מתי בפעם האחרונה היה זוכה מקבוצת בריחה במירוץ הזה. היום אולי זה יכול לקרות יותר מאשר בעבר בגלל המחסור בפייבוריטים גדולים.

            1. בדיוק בגלל זה. מאד תלוי באיכות הבורחים וזהות הקבוצות שלהם.

            2. מקווה מאוד שipt לא יפספסו את הבריחה . הם לא מצטיינים בזה השנה. למרות שאני עדיין חושב שהמנצח יגיע מהדבוקה

  1. גם וודסי שהמור דה הוי תפור עליו נאלץ לנטוש את הספינה עקב הכושר הירוד לאחר החזרה מהמחלה.
    בכלל כמו שציינת – מירוץ פתוח לגמרי השנה שיכול להוביל גם לבריחה חזקה שעוד תגיע לסוף.
    אני אשים את עיני על לזקאנו, לבחור יש פוטנציאל למירוצים מסוג זה.

    1. באמת שאלתי את עצמי איפה הוא, ושיערתי שזה קשור לכושר שהראה במירוצים האחרונים. הוא הגיע 4 שנה שעברה ו5 אחת לפני זה

  2. מתיו.לא מתחרה היום :
    ממקורות לא מוסמכים. בשל ההכנות לחג הפסח….לא נראה לי הגיוני ,אך עם עובדות קשה להתוכח…

  3. טיש בנוט הלך לרכב הקבוצה
    לא הצליח לעטות כפפה :
    אני מכיר לפחות רוכב אחד בשם ולוורדה שפורש בתנאים הללו…
    עיינו ערך אליפות העולם הרוגייט
    19

      1. ורק לשים את זה בקונטקסט – רוב קבוצות הוורלד טור המובילות ראו רוכב אחד או שניים שלהם מסיימים את המירוץ. כל השבעה שלהם סיימו.

        1. למעשה 4 קבוצות וורלד טור לא ראו רוכב אחד שמסיים – כולל אינאוס ו-UAE.
          וכמובן שסטיבי היה המסיים היחיד של IPT.

  4. ישששש!!!
    ריספקט גדול לקבוצה על העונה הזאת, אולי היו צריכים לרדת דרג כדי להתבגר (מנטלית, לא גילאית…) ולהתחיל את הטיפוס למעלה בצורה אורגנית ובריאה יותר.
    היה כיף לראות אותם מקדימה בכניסה לפלאם רוז', וכמובן הסיומת.
    ובאופן כללי, אין על ספרינט המוני בעלייה, כיף טהור (לצופים בכל אופן)!

    1. אני לא חושב שיש כאן "התבגרות" ממילא זה היה מירוץ של רוכב אחד ופחות של קבוצה. ממילא ההחמצה של הוורלד טור דווקא לא היתה בגלל בניה לא נכונה – להיפך. במקום להתמקד בקישוש נקודות הם ניסו להביא להישגים (והצליחו) – היה לזה מחיר.
      יחסית לכל שנה אחרת זה היה ספרינט מצומצם על הקיר. אבל כן…
      כל כך קל לנסות מוקדם מדי ולקראת הסוף הייתה הרגשה שזה יכול לקרות גם לוויליאמס אבל למזלנו זה נגמר בטוב.

      1. לא התכוונתי ספציפית למירוץ היום, שאולי היה הצלחה אינדיבידואלית יותר מקבוצתית, אלא באופן כללי על ההצלחה העונה. כמובן שאפשר לחכות לעונת הגרנד טורים ואז יהיה יותר קנה מידה להעריך. אבל אי אפשר להתווכח שמשהו טוב עובר על הקבוצה, ובעיניי זה סוג של התבגרות. הכי בולט לעין זה שבמקום לבזבז חוזי עתק על חתיארים ששיאם (גם אם המרשים) הרבה מאחוריהם, הם התחילו להחתים צעירים וכשרונות שהשיא עוד לפניהם. ויש גם עניין טקטי – אני חושבת – של עבודה קבוצתית והצלחה כקבוצה. למשל בניצחונות בספרינטים או במרוצי קטעים. עם כל הכבוד (ויש הרבה כבוד) לנצחונות עד היום בגרנד טורים, הם נשענו בעיקר על טקטיקה שבגדול אומרת – ננסה להכניס רוכב כלשהו לבריחה, שבתקווה תבשיל ואכן תברח, ומשם נקווה לטוב. וזו טקטיקה לגיטימית לגמרי אבל פחות מרשימה לקבוצות בדרג הבכיר. ועכשיו יש הרגשה שבקבוצה מכוונים גבוה יותר, וסומכים יותר על רוכבים שיביאו תוצאות, והרוכבים עצמם סומכים יותר על החברים שלהם… בקיצור תהליך מאוד חיובי, אחרי שנראה שהיו תקועים כמה שנים במקום, ולא סתם ירדו לבל.

        1. אכן. למרות שעוד לא נגמלו מבית האבות (בנט, אקרמן). בכל אופן יש אכן שינוי גישה אבל הניצחונות היו יותר אופרטוניסטים. דווקא הגישה הלוחמנית של שנה שעברה הייתה מאד אפקטיבית. נצטרך לראות מה יהי בגרנד טורס באמת.

    2. לא היתה טעות.אחת.שויתרו עליה בתחילת הדרך .
      ברור שהסטירה בפרצוף היתה מחויבת המציאות ,אך סילבן הוכיח
      שהוא יודע לתקן ולהתאושש,
      השורה התחתונה החא שלו .

      1. פידקוק תופעה ללא ספק ,
        ווליאמס הזה קשוח , אסור לזלזל בו באף מירוץ , כמעט כמו קאראפאז בזמנו ,לפני שהחל להיפצע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט