פליי-אין סקרמנטו מארחים את גולדן סטייט – סיקור מהאולם / שגב מטוס

16.4.2024, גולדן 1 סנטר, סקרמנטו

*משום-מה אני לא מצליח להוסיף הערות ליד התמונמות

מרגיש לי שהרבה זמן לא כתבתי…

גם העונה המעט עגומה של הווריורס וגם שחר ואלדד שנכנסו לתוך עולם הסיקורים של קבוצות בקליפורניה ומהדרכה אחת לשניה הנה אני מגיע שוב להיות מסקר בודד עבור HOOPS.CO.IL מהאולם, סך הכל נחמד לכתוב לכם שוב 🙂 

איזו עונה חברים אה… מטורפת, לא זוכר מצב בו יומיים לפני סיום העונה (וגם במחזור האחרון) יש כל כך הרבה מקום לשינויי מיקומים עד כדי שרק דאלאס-קליפרס היה ידוע לנו מראש.

דרבי צפון קליפורניה לפנינו, המשחק החשוב ביותר של העונה לשתי הקבוצות, משחק פליי-אין היישר ממקומות 9 (סקרמנטו) ו-10 (גולדן סטייט) ועל מנת לנסות ולהגיע לפלייאוף המיוחל עליהן לנצח קודם כל את המשחק הבודד הזה ואז את המפסידה במשחק בין ניו-אורלינס ללייקרס.

אני כולי בבלבלות מהמצב,

גולדן סטייט באם תצליח לעלות תהווה עוד כמה רגעי כדורסל מרתקים פה בעיר המפרץ אבל, אני אוהד לייקרס!!

אז מה, אני בעד אל איי והלברון הבלתי נגמר או שאני בעד הקבוצה השניה שהתחברה לליבי באופן די ברור אחרי 3 עונות של סיקורים שגם מתגמלת באירוח וחוויות ספורט מהטופ של הטופ?!

למה המצב מסובך עבורי אישית אפילו יותר ממה שציינתי?, מישהו יכול להגיד לי, "מה הבעיה?, שלייקרס ינצחו את ניו אורלינס ויעלו ממקום 7, ושגולדן סטייט ינצחו את סקרמנטו ואז את הפליקנס וזהו, קיבלת גם את הקבוצה שאתה אוהד וגם את הקבוצה שאתה מסקר, מה רע?!"

אז זהו, שזה רע. 

סיום העונה המגומגם של דנבר (הפסד מביך לספרס ו-וומבי ברגע קריטי) גרם לה למצוא את עצמה שניה במערב אחרי אוקייסי מה שאומר – כן, מפגש ישיר מול מי שעולה מהפלייאין ומסיימת במקום ה7, קרי, לייקרס אם הם מנצחים את נורלינס (ריאלי מאוד).

אם אתם שואלים אותי, הדבר הגרוע ביותר עבור לייקרס הוא לפגוש את דנבר בסיבוב הראשון, מזכיר למי שבמקרה שכח את הסוויפ הלא נעים משנה שעברה בגמר המערב ובגדול את חוסר היכולת של הסגולים-זהובים לנצח את דנבר גם העונה.

בהינתן שזה המצב, יש 2 ברירות, או שלייקרס פוגשים את דנבר, או שזה או גולדן סטייט או לייקרס שעולות מהמקום השמיני ופוגשות את אוקייסי (על אף העונה, מאץ' קל בהרבה מזה נגד יוקיץ' וחבריו).

נ.ב. חשוב לציין שיתכן מאוד גם אופציה ששתי הקבוצות יסיימו מחוץ לפלייאוף.

אבל בואו נתרכז במפגש הקרוב, גולדן סטייט יצאו למשחק ערב שיחל ב7 שעון מקומי בסקרמנטו, עיר הבירה של קליפורניה (עדיין לא ברור למה היא נבחרה להיות עיר הבירה).

אני זוכר את הפעם האחרונה שנסעתי לסקר בסקרמנטו, זה היה משחק 7 בסיבוב הראשון, 50 פאקינג נקודות של סטף קרי וחגיגה שלי ושל מלוין, הכתב הצרפתי שגם הוא יעדר מהמשחק הקרוב, כל הדרך חזרה לסן פרנסיסקו, הייתה אווירת פלייאוף מהרמות הגבוהות ביותר.

עם זאת, הקבוצות קצת השתנו במהלך האוף-סיזן, לא בטירוף אבל עברו שינוי.

אז מה היה לנו העונה?

שני ניצחונות של הווריורס ולאחריהן שני הפסדים.

27.10, המשחק השני של העונה מגיע אחרי הפסד לפיניקס בבית ויוצאים למשחק חוץ בסקרמנטו.

סטף שמאוהב באולם הגולדן 1 סנטר, קולע 41 נקודות ב-70% משלוש, ו-73% מהשדה (פסיכי, כמעט אפשר לשכוח שהוא פתח את העונה בטירוף מוחלט).

קוון לוני, שאז עוד היה ברוטציה נתן את שלו עם 8 נקודות ו-12 כדורים חוזרים ויהיה מעניין לראות אם סטיב קר יחליט לשלב אותו ולתת לו יותר מה-5 דקות בערב שהוא מקבל בחציה השני של העונה, אם בכלל.

אצל סקרמנטו בלטו דארון פוקס עם 39 נקודות, וכמובן סאבוניס שלא הצליח להגיע לטריפל-דאבל, באמת בושה, וסיים רק עם 19-18-7, אם סקרמנטו מצליחה להביא יותר נצחונות, קייס לא רע לעונת MVP של היהודי חלקית.

נגמר 122-114.

עוברים 5 ימים והקינגס מגיעים לסן פרנסיסקו, מפסידים בנקודה אחת (102-101), שוב סטף טוב, הפעם דריימונד וקליי (שאז היה עדיין שחקן חמישייה) תורמים, לוני מסתפק ב-9 ריבאונדים אבל החשיבות שלו נגד סקרמנטו ניכרת.

סאבוניס ממשיך להיות גם אדיר אבל לא מקבל מספיק תרומה מהחברים וזה 2-0 עונתי לטובת הווריורס.

28.11, לא עובר חודש וגולדן סטייט יוצאים שוב לסקרמנטו, הקינגס מתעלים על עצמם ומשיגים ניצחון בייתי 124-123, 29 נקודות מסטף ו-וויגינס (כל אחד) ותוספת של 21 מקליי רק כמעט מספיקים ויש לנו צמצום ל- 2-1 בדרבי הצפון-קליפורני.

דארון פוקס מפציץ, מונק מצויין מהספסל (סיים את העונה ואת סיכויי סקרמנטו להפתיע מישהו בפלייאוף) סאבוניס מאכזב הפעם ומסיים רק עם 9-8-10 (כן, הוא יכול להיות קרוב לטריפל-דאבל ועדיין לאכזב).

מפגש אחרון בעונה הסדירה בין הקבוצות התרחש ב- 25.1.24 בצ'ייס סנטר. שוב צמוד, שוב משחק משוגע.

האריסון בארנס מתחפש לסטף ומסיים עם 39 נקודות ו- 7/12 מחוץ לקשת.

לצידו היה את פוקס שיתרום 29 נקודותת וכמובן סאבוניס כדי לסגור את הסיפור עם, 18-8-13 (עונה משוגעת כבר אמרתי?).

אצל הווריורס קומינגה עם 31 נקודות מהספסל וסטף עם 33 לא הספיקו מול הקינגס והמפגש מסתיים שוב בנקודה אחת הפרש – 134-133, פשוט מטורף.

כמו שניתן לראות המפגשים בין הקבוצות זה משהו ברמה אחרת, מתח ורצון לנצח את השכנה כנראה מוציא ממך בתור ספורטאי את הטוב ביותר ומתוך 4 מפגשים רק משחק אחד הסתיים ביותר מנקודה הפרש(8 הפרש במשחק הראשון) שזה בלתי נתפס,, למה אני אמור לצפות?!

אז כמו שציינתי, הפגיעה המאוד משמעותית של הקינגס בדמות פציעה מסיימת עונה של מאליק מונק, שאולי בעונה אחרת היתה נראית קצת שולית, היא משמעותית ביותר.

על אף הפציעה, לדעתי מגיע למונק לזכות בתואר השחקן השישי של העונה, שחקן מצויין שעולה מהספסל, מקבל את התפקיד הזה על עצמו ונותן הרבה נקודות והייפ מהספסל של סקרמנטו.

אצל גולדן סטייט, קומינגה עוד חוזר מפציעה שמציקה לו קצת וסטף קיבל מנוחה במשחק האחרון של העונה הסדירה כדי להתכונן למשחק ולהגיע קצת יותר רענן.

חוץ ממנו גם קווין הוארטר בחוץ ואצל גולדן סטייט היחיד שלא ישחק הוא גארי פייטון.

בוקר המשחק פה בסן פרנסיסקו, מרחק של שעה וחצי – שעתיים נסיעה מאולם גולדן 1 סנטר בדאון טאון סקרמנטו.

קיבלתי לפני כשעה (8:30 בבוקר) את אישור החניה ממייקל, הבחור שמנהל עבור הקינגס את ענייני התקשורת.

סיפרתי לכם בעבר אך אחזור שוב למי ששכח, אחד היתרונות הגדולים בסקרמנטו (מעניין איפה זה עוד ככה) על פני הצ'ייס האגדי זה שנותנים שם חניה חינם בחניון מסודר שנמצא במרחק של 2 דקות הליכה מהאולם, זה כזה פלוס ענק כשנוסעים לעיר שהיא לא המקום בו אתה מתגורר.

הסטרס של לחפש חניה ואיפה במקום פחות מוכר יורד ל-0 והכל טוב.

אז הסיפור של האישור – צ'ק

חניה – צ'ק

בלייק גריפין פורש מכדורסל – צ'ק….כן, זה לא קשור לכלום אבל עדיין חדשות לבוקר משמעותי.

זה לא שיש בפלייאין במערב שחל היום קבוצה ללא תשומת לב מספיקה אבל בלייק גריפין מחליט להודיע על פרישה דווקא היום כנראה או לוקחת מעט מהעניין או להיפך, הוא מעוניין שיתייחסו לזה בקטנה וימשיכו הלאה למשחקים בערב וישכחו מהעניין קצת…לא ברור.

ביום פרישה שלכם בתור אתלטים בכירים כמו גריפין, לא הייתם פורשים באיזה יום נטול משחקים?

נו שויין. קריירה טובה סך הכל, אולי לא מעוטרת אבל רבים יזכרו אותו לעוד הרבה שנים.

מעניין אם כריס פול יתקשר להגיד מילה ביום שבו הוא אמור להיות מרוכז במשחק של להיות או לחדול.

יאללה חזרה לבלאגן הפלייאין.

אז כאמור משחק מוקדם שמתחיל ב-5:30 בין לייקרס וניו אורלינס כשהמנצחת פוגשת את דנבר.

והמפגש השני ב-7:00 בין הקינגס לווריורס.

רמת ההתרגשות כבר אתמול היתה גבוה ואני מאמין שזה רק ילך ויתעצם ככל שהזמן יתקדם.

כרגיל, מבחינתי, אספר לכם קצת על הדרך למשחק והחוויות שיגיעו.

הפעם אני סולו, לבד באוטו, כל הדרך לסקרמנטו.

נשמע לי כמו זמן מצויין להקשיב לפרוגרסיב-רוק שאני אוהב כל כך ואישתי לא מסוגלת לשמוע 😉

קצת ג'נסיס, קצת קאמל, קצת קינג קרימזון ולקנח באיזה פינק פלויד וזפלין.(פחות פרוג יותר רוק 70).

טרום משחק:
אוקיי, השעה עכשיו 17:42, עוד פחות משעה וחצי למשחק, לייקרס-פליקנס כבר רץ ברקע, מחצית 60-50 ללייקרס, לברון ודילו מובילים לאל איי, זאיון אצל הפלס.

אבל בואו אספר לכם מה עבר עלי עד כה.

מה שבדרך כלל לוקח שעה וחצי נסיעה, מהבית שלי ועד הגולדן 1 סנטר לקח 3 שעות, היה צפוי שיתארך אבל לא עד כדי כך.

יש לי חלק קטן כי רציתי להחזיר איזה משהו ל-וולמארט והייתי חייב להגיע לחנות פיזית וללא אופציה לשלוח אז בהינתן שאין וולמארט בסן פרנסיסקו ואחרי שיחות שירות לקוחות מתסכלות מצידי, החלטתי לקחת איתי את המוצר ולהחזיר בדרך, כמובן שהמחשב של מי שביצע את ההחזרה נתקע והלכנו חצי חנות כדי להגיע למחשב אחר. ניחא. קפה די מגעיל אבל עם קופאין מסטארבקס ואני ממשיך היישר לפקק נוסף אבל כאמור, יש עוד זמן, יצאתי ב-2 בצהריים מהבית, המשחק מתחיל ב-7 שעון מקומי והגעתי הישר לחימום של קמינגה, לוני, מודי וקצת האריסון בארנס ומארי בצד השני.

האוכל היה לא משהו, חבר שלי שפגשתי בסאמר ליג לפני שנתיים ציין שזה כנראה בגלל שהולך להיות עמוס ושבדרך כלל הם מפנקים, אני גם זכרתי שהיה מפנק פעם קודמת והיום יש "רק" סנדוויץ' בשר ותוספות.

הקטע המצחיק הוא שהבחור הזה התחבר איתי בסאמר ליג, היה לנו יום שלם ביחד, אבל, וסליחה שאני אומר משהו שהוא כנראה לא פי.סי. אבל הוא אסייאתי וממש פחדתי מהיום שכאילו נקבע להפגש באיזה משחק ששנינו נלך אליו (הוא צלם מהביי-אריאה אבל כמעט ולא מגיע למשחקים של הווריורס משום-מה) ואני לאזהה אותו..כי..וול….ראיתי אותו יום אחד לפני שנתיים ו…וול…..כבר הבנתם.

קיצר, פתאום מגיע בחור עם מצלמה ענקית ואומר לי "הייייי, לונג טיים" הבנתי ישר שזה יהיה הוא כי אף אחד אחר בדמות הזאת לא אמור לזהות אותי או להגיד לי שלום 🙂 אז היה נחמד, עוד מייק, או דייב. בקיצור אני גרוע.

האנשים בסקרמנטו סופר נחמדים, עוזרים ומסבירים הכל בסבר פנים נעימות וסבלנות אין קץ, אחת השוטרות הזכירה לי איך להגיע לכניסת המדיה והיא פשוט הסבירה כל כך טוב שרציתי לחזור ולתת לה טיפ, אבל חם היום אז נוותר. אני גרוע 2.

התיישבתי בפינה, אזור לא רחוק וקצת בזווית אבל נרגיש את הקהל ומקווה שהם לא יסתירו כי זה אשכרה צמוד לשורה האחרונה בקומה הראשונה.

אני רואה שדומאס ו-וויגי התחילו להתחמם. ארד לצלם קצת.

תענוג, קצת צפוף, המון צלמים אבל יש לי כמה שוטים של סטף, קליי, דומאס ופוקס, אני מרוצה. עכשיו אפשר להרגע, לראות קצת לייקרס ולחכות עוד 50 דקות לתחילת המשחק.

מספרים בקטנה:

הניצחון הגדול ביותר של סקרמנטו עמד על 31 הפרש, 115-84, נערך ב- 11.8.2000 בסקרמנטו.

הניצחון הגדול ביותר של גולדן סטייט עמד על 62 הפרש, 153-91, נערך ב- 11.2.1991 באוקלנד

הקלע המצטיין של סקרמנטו במפגשים בין הקבוצות – 50 נקודות של קווין מרטין, ב- 1.4.2009

הקלע המצטיין של גולדן סטייט במפגשים בין הקבוצות – 65 נקודות של ווילט צ'מברליין, ב- 13.2.1962

חמישיות:

גולדן סטייט: סטף, קליי, וויגינס, דריימונד, טרייס ג'קסון דייויס

סקרמנטו: דארון פוקס, אליס, בארנס, מארי, סאבוניס

מהלך המשחק:

רבע ראשון:

דריימונד פותח עם שלשה!

קיגאן מארי עונה לו עם שלשה משלו וכל הקהל עונה לכרוז שצועק "קיגאן" והקהל עונה – "מארייייי".

מארי שלשה נוספת!

2 דקות לתוך המשחק, כבר צ'אלנג' ראשון של סקרמנטו, בראון ראה שהכדור יצא החוצה מרגל ווריורית למרות שהם קיבלו את הכדור מהצד, זה יהיה צ'אלנג' מוצלח.

8-6 די מהיר, נראה שגולדן סטייט מנסה להעביר את הכדור דרך כמה שיותר שחקנים ולהכניס את כולם לעניינים מוקדם, אצל הקינגס כרגע רק קיגאן מארי קלע, הוא כבר עם 6 ב- 2/2 מרחוק. אמרתי לפני המשחק, זו תהיה שאלה אולי מכרעת, אסור לתת לו להתחמם מידי, גם במחיר שנותנים לפוקסאבוניס לקלוע במקום.

פיייי….סקרמנטו עם 9 נקודות, כן אתם לא טועים, עוד שלשה של קיגאן.

גולדן סטייט קצת מאבדים את הראש ולא מצליחים למצוא את הטבעת, או אחד את השני.

פוקס עם פוט-באק דאנק הוא הראשון חוץ ממארי שקולע.

קיגאן פאקינג מארי! אלוהים! 11 נקודות מתוך ה-13 של סקרמנטו ב-5 דקות משחק.

סטף! ברוך הבא, סל לא הגיוני בעליל שאני גם לא יודע איך להסביר.

קמינגה נכנס במקום קליי ונותן סל יפיפה מחצי מרחק על סאבוניס.

5:12 לסיום הרבע הראשון, טיים אאוט סטיב קר, 19-12 לסקרמנטו.

ווריורס כבר עם 4 איבודי כדור, ממשיכים כמו כל העונה במשחק חסר אחריות בחלקים מהמשחק, לפעמים חלק ניכר מהמשחק.

איבוד חמישי! חטיפה של פוקס מטביע הישר ל-10 הפרש. 25-15 קינגס.

פודזי שלשה! כמה חשוב.

כרגע על הפרקט לווריורס- פודזי, קומינגה, קליי, סיפי ולוני.

לסקרמנטו – קיגאן, פוקס, מיצ'ל, ליילס ואלכס לן.

הנעת כדור יפה מסתיימת באסיסט של קמינגה לדריי מתחת לסל וצמצום ההפרש בחצי, 25-20.

סיום רבע ראשון, 31-22 לקינגס.

קיגאן מארי ממשיך ללהוט בפתיחת המשחק ויורד למנוחה הראשונה של הערב עם 14 נקודות ושני ריבאונדים.

אצל הווריורס הקלע המצטיין עד כה הוא דריימונד גרין עם 7 וזה אומר המון.

לצד כל זה, עדיין הבעיה המרכזית של גולדן סטייט זה האיבודים המיותרים.

רבע שני:

איך לא?! מתחיל עם איבוד של הווריורס, הפעם תור קליי.

עבירה שניה של סיפי ב-4 דקות על הפרקט, 10:50 לסיום המחצית הראשונה. בעיה.

והנה הבחור השני שציינתי כי צריך לחשוש ממנו, שלשה של האריסון בארנס מהפינה, טיים אאוט שני של סטיב קר לערב הזה, 9:48 לסיום המחצית, 36-22 לקינגס, כן הווריורס לא מצליחים לקלוע בינתיים ברבע השני.

עוד איבוד של קליי, לא יאמן!!!

סיפי מעיר טיפ-טיפונת את הווריורס עם שלשה מהפינה, 38-25 קינגס.

דאביון מצי'ל עם שלשה, מודי עונה עם אחת משלו.

מאחורי יש אנשים שעומדים עם האוכל שהם קנו הרגע והריח משגע!!

מודי נותן משב רוח רענן מאז שהצטרף לחברים על הפרקט, מוסיף אסיסט ללוני.

אני מדבר עם אלדד (המסקר שלכם בסקרמנטו) בוואצאפ ואני אומר לו שזה לא נראה טוב מבחינת גולדן סטייט (הוא שמח אני פחות) והוא מזכיר לי שהקינגס הם אלופי העולם בערך בלאבד יתרון של 20 נקודות. צודק. הם יתעייפו, השאלה אם זה לא יהיה טו מאץ' לווריורס כדי לחזור לזה.

מודי הולך לקו לשלוש זריקות, הראשונה בחוץ, השניההה…בפנים….שלישית….גם! רק מינוס 9.

לוני מאוד משמעותי, טרייס שפתח לא הסתדר, לא הצליח להתמקם והנסיונות למצוא אותו הסתיימו באיבוד או החטאה ולוני עם הפיזיות שלו נותן בדיוק מה שהוא נתן שנה שעברה ולפני שנתיים – הרבה גוף ומאבקים בצבע שמאוד מקשים על סקרמנטו הן בהתקפה והן בהגנה.

מודי סוחט עבירה שניה מסאבוניס, מהלך מצויין שלו. סיפי מוצא אותו מתחת לסל והוא מתח את היד לזריקה יותר קשה רק כדי לסחוט את העבירה מדומאס.

קמינגה עם 4 נקודות רצופות על הפרצוף של דומאס, מינוס 10 שוב.

עוד 2 של קומי! הוא הולך להיות מדהים מאוד בקרוב.

טיים אאוט מייק בראון, 3:25 לסיום המחצית הראשונה, 48-40 קינגס.

אגב, מדד האיבודים? קינגס עדיין עם אותם 3 מהרבע הראשון, ווריורס? – 8!

אגב 2, אף אחד מהווריורס עדיין לא עם דאבל פיגרז בנקודות, הקלע המצטיין – קמינגה עם 8.

דארון! איזה טרן-אראונד-ג'אמפר על הראש של סטף.

קמינגה לקו, יכול להיות הראשון להגיע ל-10 נקודות אצל גולדן סטייט, הראשונהה…..בפנים! השניהה…..קומי….בפנים!! יאללה חגיגת שחקן ראשון עם 10 נקודות אצל הווריורס. רק מינוס 6, 50-44.

הנה היא מגיעה, מאבק על כדור חוזר בהתקפה אחרי החטאה, סאבוניס חוטף את העבירה השלישית שלו במחצית הראשונה אחרי עבירה על דריימונד שילך לקו.

ראשונה של דריימונד בפנים, יכול להוריד למינוס 4 בלבד אחרי שכבר היה 16 הפרש לסקרמנטו, הוא עושה את זה. 54-50.

סיום המחצית!

תוצאה: 54-50 לסקרמנטו.

סיכום מחצית ראשונה:

טוב, וואו!

קודם כל אווירה אש, אני חולה על סקרמנטו, על האנשים שלה, על האולם שלה ועל הוייב שהיא מביאה איתה.

כולם פה בראש קליל ומצחיק, מתבדחים ונחמדים וזה לא שבסן פרנסיסקו לא נחמדים אבל זה כזה ההבדל בין לגור בתל אביב שרוב האנשים שם מתעסקים בעצמם (הכותב גר כ-7-8 שנים בתל אביב) לעומת לגור באיזו עיירה קטנה שרוב האנשים מכירים אחד את השני.

אבל לעניינים,

רבע ראשון לוהט של קיגאן מארי שזלג לפתיחת הרבע השני אבל נעצר שם, קיגאן מסיים עם 16 נקודות ב-50% משלוש (4/6) לצד 4 כדורים חוזרים והוא הסיבה שהקינגס מובילים.

סאבוניס ופוקס כל אחד עם 10 נקודות, שניהם לא רעים אבל מעט מאופקים, דומאס הוסיף 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים אך בראון היה צריך להוציא אותו מוקדם יותר בהתחשב בזה שהוא שיחק 20 מתוך 24 הדקות הראשונות, כי הוא ספג את העבירה השלישית ודי ברור שגולדן סטייט ינסו לחפש את הרביעית ברבע השלישי ואם היא תגיע עוד יותר ינסו להדביק לו את החמישית. אלכס לן זה לא באמת פתרון.

אצל הווריורס קמינגה עשה את הקאמבק כשהכל היה נראה קשה, 12 נקודות לילד לצד 5 כדורים חוזרים ב- 5/11 מהשדה.

דריימונד אחריו עם 9 נקודות וסטף וקליי? לא איתנו בינתיים, לפחות לא מבחינת קליעה, כל אחד מהם זכה ל-17 דקות על הפרקט במחצית הראשונה והם ביחד עומדים על 2/10 מהשדה. קליי עם 0/5 ו-0 גדול בעמודת הקליעה שלו. אאוץ', לא מבין למה הוא פתח, שיחזור לספסל משם הוא הרבה יותר טוב.

מעניין אם מחצית שניה הוא יסופסל לטובת קומינגה.

סטף גם, רק 5 נקודות וריבאונד בודד ואסיסט בודד.

ובואו לא נשכח, 9 איבודים במחצית לווריורס!

בקיצור? מארי לוהט, סאבוניס לא רע וגם פוקס, סטף וקליי רחוקים מלהיות טובים וזה רק אומר לי שיש פה עוד המון מקום לשיפור אצל הווריורס ואם זה יקרה אז התוצאה ברבע השלישי תתהפך ואולי אפילו בצורה דו-ספרתית.

אווירה אש כבר אמרתי? 🙂

רבע שלישי:

פוקס עם נקודות ראשונות במחצית השניה. 56-50.

סטף עונה לו, משהו אומר לי שזה הרבע של סטף.

הנה זה בא, מיד אחרי השתיים מקרוב שלשה נוספת של סטף.

פוקס מחזיר, אז זהו, הנה הגיע הקרב ראש בראש שכולנו ציפינו לו?

אגב, שכחתי לציין, קמינגה פותח את המחצית אבל לא במקום קליי אלא במקום טרייס.

קליי ממשיך להיות גרוע, מה קר עושה שהוא ממשיך לעלות איתו בחמישייה?!? מחטיא למה שהופך לשלשה של אליס בצד השני.

והנה גם מארי נותן את השלשה, והקהל מגיב בהתאם. הרבה בלאגן, 64-57 קינגס.

טיים אאוט מהיר של קר, ואני מקווה שאחריו קליי ירד לנוח, עדיף את מודי.

מודי אגב, קלע 7 נקודות ב-5 דקות על הפרקט והלך פעמיים לקו.

קליי וה- 0/7 שלו מהשדה נשאר, איזה שטות.

0/8….אנד קאונטינג. קיבינימט! אין עוד משחק! תתעוררו ותעיפו את הישבן שלו לספסל.

דארון פוקס עם סל ועבירה, הולך לקו ויכול להחזיר לפלוס 10. מחטיא. 69-60 קינגס.

סטף חודר לסל בכל הכוח ומוציא עבירה רביעית מסאבוניס! מ-ש-מ-ע-ו-ת-י! אנחנו 6:57 דקות לסיום הרבעה השלישי.

איבוד רביעי לסטף, 12 לווריורס, סקרמנטו עם 7.

אליס עם שלשה מהפינה, אסיסט של סאבוניס מעלה ל-12 הפרש.

הווריורס לא מצליחים למצוא את הטבעת.

שלשה ועבירה של סטף, סאבוניס היה ליד, השופטים הצמידו את העבירה לאליס. 77-65 וסטף לקו לעוד זריקה, נכנסת. מינוס 11.

לוני שחזר עושה עבירה על מארי שילך לקו, עבירה רביעית של לוני ב-5 דקות על הפרקט, מרשים.

מודי שלשה סופר חשובה!

אבל דיארון פוקס לוהט! 21 נקודות לשועל!

מודי! 12 נקודות ב-7 דקות! לא יאמן שהוא לא משחק יותר.

2:21 לסיום הרבע השלישי, טיים אאוט מייק בראון, 86-73.

מה שהיה נראה כמו התחממות של סטף קרי הפכה לרתיחה של דארון פוקס שעומד כרגע על 24 נקודות, 14 ברבע השלישי לבד אחרי מחצית שלמה עם 10.

קליי חושך ובגדול חוץ מסטף ומודי (קמינגה נעלם קצת מחצית שניה בינתיים) אין התקפה אמיתית לווריורס.

אם הווריורס מפסידים היום האשם של פספוס ההזדמנות+העונה עגומה בה גולדן סטייט עולה רק ממקום 10 זה אחד וקוראים לו סטיב קר, עונה זוועתית שלו מכל כך הרבה בחינות.

אני מקווה שהם איכשהו יתנו פה פייט אבל נראה שזה הולך להיות קשה, הזמן נגמר, סטף לא נראה רענן יותר מידי, הקינגס שמים עליו שמירה כפולה חלק לא מבוטל מהזמן מה שמקשה עליו להכנס לקצב, הם מעדיפים ובצד לתת לשחקנים האחרים של גולדן סטייט לזרוק (להחטיא).

סיום רבע שלישי – 91-76,

5.6 שניות לסיום הרבע עבירה בלתי ספורטיבית של לן על שלשה של וויגינס, הזדמנות לצמק ל-13 הפרש ולקבל כדור מהצד, וויגינס החטיא 2 מהקו, סטף עם מאה ידיים עליו החטיא עם הבאזר ניסיון מקרוב. זה הולך להיות מאוד בעייתי, מתחיל להיות קשה לראות ניצחון חוץ בערב הזה.

רבע רביעי:

קמינגה נקודות ראשונות מקרוב, חדירה טובה לטבעת. לא נשמע טוב…

קינגס עם ריבאונד התקפה, דאנק של סאבוניס, ההפרש הכי גדול של הערב -17 וזה נראה שמתחיל להסתיים.

9:35 לסיום המשחק, טיים אאוט סטיב קר, מינוס 19, 97-78. זה כבר לא יהיה הערב של סטף.

אם קליי חשב שהוא יצליח לקבל איזה 15 מיליון לעונה לכמה עונות אחרי שהשתפר משמעותית בחצי השני של העונה כשעלה מהספסל הערב הוא עושה יד אחת עם סטיב קר ושניהם מחריבים את הסיכויים של גולדן סטייט והחוזה שלו כנראה לא יעבור את ה-10 מיליון לעונה.

סטף ל-ב-ד! עצוב.

קליי עם 0/10 מהשדה, 0 נקודות. מה הוא עושה על הפרקט מה?!

שתי שלשות רצופות של הקינגס, אחת מארי, אחת בארנס ובדיוק מה שכתבתי קורה – 105-86 לסקרמנטו, יש עוד פחות מ-6 דקות למשחק. העונה של הווריורס הסתיימה רשמית.

אפשר להתחיל לסכם חברים.

קצת יותר מ-4 דקות לסיום, 23 הפרש, אאוץ' 109-86.

אז מה היה לנו הערב ומה היה לנו העונה?

נתחיל בערב, סטיב קר מחליט לפתוח עם טרייס שלא מצא את עצמו ואולי לוני בניגוד ליתר העונה היה צריך לפתוח פה בתור מי שמכיר את הקבוצה היריבה והאולם מצויין ולא רוקי שרק לאחרונה התחיל לקבל את הדקות חמישיה ראשונה.

הדבר השני, לפתוח עם קליי מסתבר שהיתה טעות איומה, לא יודע אם קליי יצליח לעלות על לוח התוצאות אבל זו חותמת עצובה לקריירה של שחקן שהיה בטופ, אחד הסקוררים הבולטים בעשור האחרון, חצי מהצמד ה"ספלאש בראדרס" ומה שנשאר זה בעיקר בראדר, אבל לא אחד שקולע טוב, בטח לא כשהוא פותח את המשחק על הפרקט.

שלישי, סטיב קר, זה הוא. מי שיקרא כתבות מוקדמות שלי מהעונה יראה שכבר אז היתה לי המון ביקורת על מי שגם היה אחד המאמנים הטובים בליגהוהפך לצל של עצמו, ממש כמו קליי.

לא קיבל החלטות טובות בזמן אמת, לא קרא לצ'אלנג'ים כשצריך ואז קרא כשכבר כמעט ולא נשאר זמן והפסיד אותם כמעט תמיד.

קר לא הצליח לסדר את הסגל של הווריורס וזה הנקודה המשמעותית ביותר.

הוא לא נתן לצעירים ביטחון, הוא לא עשה סדר עם הותיקים ויש לו יותר מידי כאלו בסגל.

הצעירים איבדו ביטחון (מזכיר לכם שהיו שמועות שקמינגה רוצה לעזוב ומאז קר נתן לו הרבה יותר דקות) סיפי אחרי שפתח עלה מהספסל, כנ"ל קליי, כנ"ל דריימונד לכמה משחקים אחרי שהורחק בעקבות זה שהוא בחור אלים שאיבד את זה מזמן (והוא אחלה בכדורסל פשוט משוגע אז אי אפשר לצפות מה יקרה בערב נתון).

בקיצור קבלת החלטות רעה מאוד בזמן אמת + חוסר יציבות וביטחון בסגל שלך = מאמן אסון שצריך לעזוב.

מזלו שהחתימו אותו לחוזה חדש לעוד שנתיים שיסתיימו עם החוזה של סטף, אני מניח שלסטף יש יד בנושא ואני יותר מאמין שההנהלה תצטער על זה.

אני אזרוק הימור, אבל אם הסגל של גולדן סטייט לא משתפר משמעותית (מגיע עוד סטאר ותיק על חשבון השכר של קליי שירד משמעותית) הם לא יסיימו בפליי-אין שנה הבאה.

ליבי ליבי אל סטף שככה הוא צריך ללכת לקראת סיום קריירה מדהימה (בכל זאת נשארו לו איזה שנתיים-שלוש של כדורסל בטופ). ואגב, גם סטף מאבד המוןןןןן כדורים השנה כך שהביקורת גם אליו אבל הוא האחרון להאשים בעונה הזאת והראשון לציין שכנראה בזכותו הם בכלל התחרו פה היום על הזדמנות להגיע לפלייאוף.

סקרמנטו מצידם עם עונה מוזרה, תקופות שהיו מצויינים ותקופות שהיו ממש גרועים.

האיבוד של מונק והוארטר מסתבר לא עשה מספיק נזק ועם אימון טוב של בראון במשחק הם הצליחו להוציא את המקסימום מהקבוצה.

קיגאן מארי הגיע, איתו גם פוקס וסאבוניס שלרוב נגד גולדן סטייט קצת מאופק מצליח להגיע לדאבל דאבל והוסיף עוד 7 אסיסטים.

סטטיסטיקה:

ווריורס – סטף 22 נקודות, 4 ריבאונדים, 2 אסיסטים (מה לעשות שאף אחד לא קלע).

קמינגה ומודי מהספסל עם 16 כל אחד.

סקרמנטו – קיגאן מארי מבחינתי הוא נקודת הניצחון היום, 32 נקודות, 8/13 מרחוק, זה בדיוק מה שהם היו צריכים.

פוקס עם 24 ו-6 אסיסטים וסאבוניס כאמור עם 16-12-7.

האריסון בארנס הוסיף 17 נקודות עם 3/4 מרחוק.

אליס לא קלע המון אבל נתן עבודת הגנה מצויינת! עם 3 חטיפות ו-3 חסימות.

הוא יהיה מה שחשבו שדאביון מיצ'ל יהיה.

סאבוניס ידליק את ה"בים" פעם ראשונה שאראה את זה במציאות, גם משהו נחמד.

תוצאת סיום: 118-94 לסקרמנטו.

מזל טוב לקבוצה שספגה לא מעט אכזבות.

ויאללה מאחל להם לנצח בניו אורלינס בשישי שתהיה לנו נציגה צפון קליפורנאית.

שיהיה לכולם המשך שבוע טוב וסופ"ש מוצלח!

תשמרו על עצמכם ויאללה פלייאוף טיים!!! גם מהספה יהיה נחמד (:

נתראה בעונה הבאה חברים, תודה להופס על עוד עונה מדהימה מהאולם ותודה לכם הקוראים שבזכותכם אנחנו פה.

וכמובן תודה למנחם על הכל, מיותר לפרט.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה שגב
    מופתע לטובה מסקרמנטו וממה שראיתי בתגובות לפריוויו אני לא היחיד
    לדעתי מגיע לאליס גם ציון לטובה על משחק ההתקפה שלו היום והוא היה האקס פקטור. שימשיך ככה.
    פליקנס זן אחת הקבוצות שהקינגס ממש לא רוצים לראות עם 0-5 העונה ןממוצע הםרש של 19, הם בועטים לנו בתחת ובקלות כל השנה. נקוה שדווקא במאני טיים נפתיע אותם

  2. תודה שגב.
    זה לא סוד שגולדן סטייט הם הפייבוריטים שלי, והאינסטינקט הטבעי הוא להאשים את כל העולם אחרי משחק נפל כזה, אז אני באמת חושב שהשופטים הקלו מאוד עם כל מי ששמר על סטף ואפשרו להם הרבה יותר מדי, אבל במשחק האחד הזה הווריורס לא היו ראויים לשום דבר, וזה בדיוק איך שהמשחק הסתיים.
    אני מקווה שהמנצחת בין הפליקנס לקינגס (יש לי העדפה קלה לפלקינס, אבל לא קריטי במיוחד) תהיה יריבה ראויה לאוקלהומה.

    1. לגבי הנקודות הספציפיות שלך – בדיעבד אני מסכים שלוני יותר מתאים נגד סבוניס, אבל לא רואה קשר בין הכושר הטוב שקליי היה בו מהחמישייה ובין כמה משחקים שהוא פתח מהספסל עם ממוצע לא שונה מהממוצע העונתי. לגבי סטיב קר זה יותר מורכב, אבל בסופו של דבר הצעירים של גולדן סטייט קיבלו העונה יותר הזדמנויות מהציפיות המוקדמות, ואחרי העונה שעברה שבה רק הוותיקים היו טובים, אתה לא אמור תוך שני משחקים להחליף את כל מה שעבד בעונה שעברה

  3. אחלה סיקור שגב
    קר נראה שכבר מזמן איבד את זה. לא ברור מה קליי עשה על הפרקט כל כך הרבה זמן. מיילא אם היו מובילים אבל במצב כזה? במשחק של להיות או לחדול? לא ברור בכלל.
    אם זה ימשיך ככה סטף עובר ללייקרס, להקים את העגלקטיקוס 2
    שיעשעת עם "חדירה טובה לטבעת" כולל פרשנות קלה
    🤣

  4. אני מסכים מאד עם האצבע המאשימה שאתה מפנה לכיוון של קר. הוא הגיע לליגה עם שיטת משחק חדשנית וקיבל את השחקן האולטימטיבי לשיטה וסגל מגובש. זה הביא לשרשרת הצלחות מדהימות. אבל בשנים האחרונות (עם שנה אחת מדהימה שהניבה אליפות) הוא לא מצליח בשני דברים הכרחיים, פיתוח צעירים והתאמות בשיטת המשחק למציאות בליגה. לא הופתעתי שהנבחרת האמריקאית לא הצליחה בקייץ שעבר כי קר נותר תקוע באזור החסרונות שלו. גם בקייץ הקרוב היה פוטנציאל למבוכה ורק ההתגיסות של זקני הכדורסל בראשות לברון תציל אותו מעצמו.
    .
    בכל מקרה תודה לקרי, גרין ,קלי וגם לקר על עשור מדהים, 6 הופעות בגמר ו 4 אליפויות זה הרבה יותר ממה שקיווינו וציפינו בראשית העשור הקודם. נקווה של יעברו עוד 38 שנים עד לאליפות הבאה.

  5. תודה על הסיקור.
    סטיב קר באמת פישל פה, לא רק בניהול המשחק הזה, גם בעונה שעברה וגם כל העונה הם נראו רע, הקטע עם הצעירים שלא קיבלו דקות עד שהם התמרמרו, ניהול הסגל שלו היה בעייתי (כמו ההחלטה להגן על דריימונד כשהוא נהיה אלים)

  6. תומפסון חלש מאוד , מה יהיה בקרב המינים המתוכנן קרי ותומפסון נגד סברינה וקלארק ?

    ביכולת של תומפסון הבנות יכולות לנצח אותם

  7. סיקור נחמד,
    לא מסכים שמפילים את כל האחריות על תומפסון שהיה דומיננטי ואחראי יותר מקורי
    לפחות ב-3 ריצות לאליפות.

    הגולדן היא קבוצה שאיבדה את הסיכוי לבניה מהירה ובדרך לתחתית,
    חוץ מקומינגה כל הערך של השחקנים ירד משמעותית.

  8. אני מחבב את גודלן סטייט כקבוצה , בתקופות היפות שיחקו כדורסל יפה , אין מה לבכות עבורם זכו ב 4 אליפויות ב 6 גמרים, היו קבוצה סופר דומיננטית, שברו את שיא הניצחונות לעונה וזה עוד לפני החלטה עלובה של הקאפקייק שיצרה את הקבוצה הכי טובה אי פעם והשאירה חצץ לשאר הליגה .מעט קבוצות זוכות לשושלת כזו מדהימה . הם בחרו לתת כבוד לוותיקים ולכבד אותם עם חוזים גם כשהם אחרי השיא ויש לזה מחיר.
    לדעתי הטעות הגדולה הייתה בטרייד על ג'רדן פול הם היו חייבים להשיג נכסים יותר טובים עליו מאשר כריס פול, גם הבחירה בוויסמן הייתה טעות ,הם הלכו על שחקן שהם צריכים לסגל ולא השחקן הכי טוב שהם יכלו להביא וזו טעות. אבל זה הרבה בדיעבד ,עונה הבאה כבר לא יבואו עם ציפיות, יש להם הזדמנות להצעיר את הקבוצה ולהתחיל משהו חדש.
    מאיך שמדברים על גולדן סטייט והאכזבה שם אפשר לחשוב שהם לא שושלת מדהימה בסוף דרכה , אני דווקא יותר מאוכזב מניו אורלינס שיכולה להחמיץ את הפלייאוף
    אחרי שרוב העונה היו במקום חמישי ועכשיו הם בספק לפלייאוף , גם שנה שעברה הם היו בצמרת עד הפציעות. משהו שם לא עובד , זה שזיון סוף סוף נתן משחק גדול ברגע חשוב ועדיין זה לא הספיק והוא גם נפצע ,מראה שיש שם בעיה ,בלי לדבר על הסגל מסביב לזיון שהוא גם בעייתי.
    ההשוואה בין הקבוצות רק מראה כמה צריך לדבר בפרופרציות לגבי אכזבות מקבוצות מסוימות.

    1. לך ולכל מי שלועגים לצירוף של דוראנט, בכסף שהביאו אותו יכלו להביא בנקל את אל הרפורד למשל. אתה בטוח שיחד איתו הקבוצה לא היתה משיגה 2 אליפויות בשלוש השנים הבאות?

        1. נשלח לי באמצע,
          רציתי להוסיף שללא דוראנט אני בטוח שהייתה לפחות פיינליסטית אחרת מהמערב באחת מ 3 העונות האלו, לדעתי הם היו שווים לפחות עוד טבעת אחת ללא ההצטרפות שלו.
          הצירוף שלו היה מעבר לאליפויות, לא הייתה תחרות אמיתית וזה היה דבר רע לליגה , לא מאשים אף אחד חוץ מדוראנט שעשה מעשה סופר לוזרי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט