20 תחזיות, מופרעות או פחות, למשחקי הפליי-אין והפלייאוף 2024 / עמיחי קטן

אנחנו נמצאים בדיוק בין סיום העונה הסדירה ובין תחילת השלבים הבאים – הפליי-אין והפלייאוף – וזו הזדמנות טובה לשלוף 20 תחזיות למה שמצפה לנו לחודשיים פלוס הקרובים, חלקן הגיוניות יותר ובחלקן נתתי לדמיוני הפרוע מעט דרור. אם אזכור – אשתדל לחזור לכאן בסוף הפלייאוף ולראות האם ועד כמה התחזיות האלה היו נכונות.

  1. יירשמו לפחות שני ניצחונות חוץ בפליי-אין – המאזן של קבוצות החוץ עד כה הוא 6/18 בשנתיים הקודמות.
  2. ג'ייסון טייטום יישאר שיאן הנקודות למשחק פליי-אין – טייטום קלע 50 בביקור של בוסטון נגד וושינגטון לפני 3 שנים, ואני לא חושב שמישהו יקלע כמות כזאת השנה.
  3. לפחות קבוצת פליי-אין אחת תגיע לסיבוב השני – בעונה שעברה ראינו את הלייקרס ומיאמי מגיעות מהפליי-אין עד לדנבר בגמר המערב ובגמר בהתאמה, ואני מהמר שאחת מקבוצות הפליי-אין תצליח לנצח סדרה בלי ביתיות גם העונה.
  4. ג'ונתן אייזק ישבור שיא קריירה בנקודות למשחק פלייאוף – אייזק הופיע עם אורלנדו בפלייאוף של 2019, בו הוא קלע 6.6 נקודות למשחק עם שיא של 14 נקודות, ואני מהמר שאייזק יבליח למשחק אחד של יותר מ-14 נקודות.
  5. תהיה סדרת פלייאוף בה הקבוצה המפסידה לא תעבור את ה-90 נקודות בממוצע למשחק – הממוצע מאז האולסטאר היה 111.55 נקודות למשחק, אבל ראינו לא מעט משחקים בהם קבוצות התקשו להגיע ל-100. אם ניקח בחשבון גם את הורדת הקצב בפלייאוף, אני מהמר שתהיה לפחות סדרה אחת שבה קבוצה לא תצליח לתקוף כמו שהיא רגילה.
  6. בוסטון יהיו במאזן טוב יותר בחוץ מאשר בבית – בעונה שעברה הם היו במאזן 5- 6 בבית ו-6- 3 בחוץ ובעונה לפניה הם היו במאזן 6-6 בבית ו-8- 4 בחוץ. אני מהמר שהכיוון הזה ימשיך גם העונה, למרות שמדובר בנתון מפתיע אצל קבוצה שהפסידה רק 4 משחקי בית בכל העונה.
  7. לוקה דונצ'יץ' ירשום לפחות טריפל-דאבל אחד בפלייאוף – 3 פעמים עשה דונצ'יץ' טריפל-דאבל בקריירת הפלייאוף שלו, כולם נגד הקליפרס כש-2 היו ב-2020 ואחד במשחק הראשון ב-2021. מאז, הוא לא הגיע לשם באף אחד מ-21 משחקי הפלייאוף האחרונים שלו, אבל אני מאמין שהוא ישבור את הרצף הזה עם טריפל-דאבל אחד לפחות השנה.
  8. טריי יאנג יסיים עם אחוזים פחות טובים בפליי-אין (+ פלייאוף?) מאשר בעונה הסדירה – הוא עומד על 37.3% לשלוש ו-51.6% אפקטיבי העונה, ואחרי שתי העונות הקודמות, בהן היו לו יותר מדי משחקים רעים בפלייאוף, אני מהמר שגם העונה הוא לא יצליח לשפר את היעילות שלו במשחקים החשובים.
  9. ג'ו אינגלס יקבל יותר דקות בפלייאוף מאשר בעונה הסדירה – יהיו רגעים בפלייאוף בהם ההתקפה של אורלנדו תתקשה, ואלוף אירופה לשעבר עם מכבי יכול להיות הפתרון של המג'יק, והפעם הכוונה היא לא ל-GM שלהם, גם בקליעה שחסרה להם מאוד ובעיקר בניסיון של השחקן היחיד שכבר חגג יום הולדת 30 בסגל של המג'יק.
  10. דונובן מיטשל יקלע שוב 30+ למשחק בפלייאוף – את שני הפלייאופים שעברו יקווה מיטשל לשכוח, מכיוון שהוא קלע בהם 25.5 ו-23.2 נקודות באחוזים רעים במיוחד, אבל ב-2 הפלייאופים שקדמו להם מיטשל היה אולי הסקורר הטוב ביותר בנמצא. הפעם הוא מגיע לסדרה שבה הקאבס פייבוריטים על הנייר בזכות הניסיון, אבל יצטרכו ממנו הרבה בהתקפה נגד ההגנה החזקה של אורלנדו.
  11. מישהו בבוסטון, שאינו טייטום או בראון, יקלע 30+ נקודות במשחק מסוים – יש לבוסטון שישייה נהדרת עם הולידיי, וויט, הורפורד ופורזינגיס ליד טייטום ובראון, כשכל אחד מהם מסוגל לקלוע הרבה במשחק נתון, ואני מהמר שמישהו מהם יקבל את ההזדמנות הזאת בפלייאוף, כשהסיכוי הגבוה ביותר לכך הוא כנראה פורזינגיס שיכול להיות שחקן משמעותי מאוד בצבע של בוסטון.
  12. דנבר תפסיד יותר משחקי בית מאשר בפלייאוף שעבר – את הפלייאוף שעבר הנאגטס סגרו עם מאזן 10- 1 בבית, דומה ל-11- 1 של גולדן סטייט לפני שנתיים וזהה למילווקי שנה אחת קודם, אבל הפעם אני מהמר שהם יחוו אתגרים משמעותיים יותר במשחקי הבית, ו-2 הפסדי בית לפחות לאורך הפלייאוף כולו.
  13. לברון יקלע 35 או יותר במשחק אחד לפחות בפליי-אין או בפלייאוף. גם בתור השחקן המבוגר בליגה, ראינו את לברון מתעלה ולוקח על עצמו יותר לא אחת במשחקים מכריעים, והאמת היא שגם יריבות עשויות לנסות להכיל את זה, כמו דנבר בעונה שעברה שספגה 31 במחצית מלברון וניצחה את המשחק.
  14. לפחות שחקן אחד יקח 200 שלשות או יותר לאורך הפלייאוף – סטף וקליי הם היחידים שחצו את רף ה-200 (שניהם ב-2022, סטף גם ב-2015 ו-2019 וקליי גם ב-2016), אבל כמות זורקי הרבה שלשות בעלייה, וסביר שלפחות אחד מהם יגיע רחוק בפלייאוף, אולי דונטה דיווינצ'נזו הוא מועמד טוב לזה.
  15. יוקיץ' לא יהיה הקלעי המוביל של דנבר ברוב משחקי הפלייאוף – בפלייאוף שעבר הוא היה הקלעי המוביל של דנבר בחצי מהמשחקים בדיוק, ואנחנו כבר יודעים שיוקיץ' כנראה ינסה לדעתי לזרוק כמה שפחות כל עוד מסתדרים בלעדיו, ובעיקר לנהל את המשחק לא פחות מאשר להיות סקורר. השיפור של פורטר העונה יכול להיות משמעותי מהבחינה הזאת.
  16. הניקס יספגו פחות מ-85 נקודות באחד ממשחקי הפלייאוף – ההגנה של הניקס סופגת מעט מאוד העונה, בעיקר אחרי הטרייד שהביא את אנונובי ואצ'יווה, כשהראשון סיים עם פלוס-מינוס חיובי את כל 23 משחקיו עם הניקס העונה. אני מהמר שנראה את ההגנה שלהם בשיאה לפחות פעם אחת בפלייאוף הזה.
  17. ווסטברוק יקלע יותר מקיירי לפחות במשחק אחד בסדרה בין המאבס לקליפרס – קיירי סקורר עדיף משמעותית, אבל יש לו את לוקה דונצ'יץ' לידו בזמן שקוואי פצוע אצל הקליפרס ובספק לתחילת הסדרה, כך שווסטברוק יצטרך לקחת על עצמו יותר. משחק בודד שבו דאלאס הולכים פחות לקיירי וראס מפתיע לטובה יכול להוביל לנתון כזה.
  18. זאיון וויליאמסון ייצא בעבירות לפחות פעם אחת בפליי-אין או בפלייאוף – לפחות שני משחקים מכריעים ראשונים בקריירה מצפים לבחירה הראשונה בדראפט 2019, והשילוב בין הרצון של היריבות לשחק על ההגנה שלו עם התלהבות יתרה שעלולה להיות, עשוי להוביל למצב כזה, כמו גם הרבה עבירות בשניות הסיום במידת הצורך.
  19. הגמר לא יהיה בוסטון נגד דנבר – אם תשאלו את סוכנויות ההימורים, אני לגמרי טועה, אבל למרות שאפשר לסמן פייבוריטית אחת מכל אזור, אני מהמר שלפחות באחד מהאזורים נראה הפתעה.
  20. לפחות 4 סדרות ילכו למשחק 7 – מתוך 8 השנים האחרונות, ב-2023, 2022, 2021, 2019 היו 3 משחקי 7, לעומת 4 משחקי 7 ב-2020, 2018, שניים בלבד ב-2017 ו-5 ב-2016. אני בצד שמאמין שיהיה פלייאוף צמוד השנה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. ורי נייס
    אהבתי את הנבואות, רובן סבירות בהחלט ועם הפעלת דמיון קלה נראה שיובילו לאליפות של פילדלפיה בניצחון במשחק 7 מול דנבר
    🙏

    1. אתה חסר תקנה ואני אוהב את זה.
      לומר שפילי תיקח אליפות זה כמו להגיד שאירנים יתקפו את ישראל וחמאס יכבוש לנו את הנגב המערבי. אין מצב שזה יקרה

    1. אם ל.א היו מפסידים לניו אורלינס הייתי הולך עליהם מול אוקלהומה
      לתחושתי למנצחת פילי – מיאמי יש לפחות 50 אחוז מול הניקס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט