אנטוני דייויס MVP כבר העונה? לא דמיוני כפי שזה נראה / מנחם לס

אנטוני דייויס ה-MVP של 2014-15?

ישנו ב-NBA רק שחקן אחד שהוא גם ההווה וגם העתיד, ולשחקן הזה קוראים אנטוני דייויס. לא לחינם שמתי אותו בין ששת המועמדים ל-MVP העונה, ואילו שמתי עתה את כספי, הייתי שם אותו כמועמד שלישי אחרי דוראנט ולברון.

הדבר הנפלא ביותר איתו הוא גילו, הטריות שבמשחקו, והידע שהוא למעשה רק מתחיל להראות את מה שיהיה לו בעתיד. ללברון ולדוראנט ישנה מטרה אחת: לשמור על כושר משחקם. לנסות לשמר את הקיים. לאנטוני דייויס כל עונה משש-שבע העונות הבאות היא "עונה משופרת על הקודמת". העקומה היא פעמון הלמידה, והוא בערך ברבע הראשון השמאלי כשיש לו עוד שלושת-רבעי צמיחה ושיפור עד שיגיע לשיאו בשנת 2022-2023. בואו נראה: הוא היום בן 21. ב-2023 הוא יהיה בן 30. אז לך תדע – לסנטרים ה-PEAK יכול להיות בשנות ה-30 עד 34, אז יכול מאד להיות שיש לו אפילו יותר שנות שיפור בכיס.

כבר בעונה שעברה, לפני שמלאו לו 20 שנה, הוא ניכנס לקלוב ה-"20 נק' ו-10 ריב'". בגיל 20 הוא היה בין עשרת השחקנים הטובים בליגה. זה ממש מינד בוגלינג. בבליצ'ר רפורט הרכיבו מין נוסחה למדידת הצלחה, ובעונה שעברה הוא היה לא סתם 'בין 10 הטובים'. הוא היה חמישי אחרי סטפן קרי (1), כריס פול (2), לברון (3), ודוראנט (4). אנטוני דייויס היה חמישי, וידו רק החלה להיות נטוייה.

השחקן הצעיר הזה, רק שנתיים מאז שהיה סטודנט תחת ג'ון קליפרי, התפתח במהירות שיא כמעט להיות אחד משחקני האול-אראונד הטובים בליגה. חסרונו היחיד? במקום שתי גבות יש לו גבה אחת. מה לעשות? מלבד K-700 אין הרבה מושלמים בעולם.

האם יש לו הכל? האם אין לו חורים למלא?

אר יו קידינג מי? חסר לו המון, אבל הוא התלמיד הראשון בין התלמידים. לא מדבר הרבה, רק תוקע ראש, פוקח זוג עיניים גדולות ומקשיב. מייק ששבסקי – מאמנו בנבחרת ארה"ב – אמר עליו שהוא "אחד מהתלמידים הכי BRIGHT שהכרתי. אתה אומר לו משהו, מלמד אותו קונספט, וזה ניקבר במוחו כאילו בבור סיד. לא הייתי צריך לומר לו אף דבר פעמיים, וזה משהו שאני לא יכול לומר אפילו על גראנט היל, שהיה אחד משחקני הכדורסל הפקחים ביותר שהיה לי הכבוד לאמן!".

דריק רוז היה בן 22 כשזכה ב-MVP. אם אנטוני יזכה ב-MVP הוא יהיה בן 21. הוא לא יהיה בן 22 עד ה-11 לאוגוסט 2015.

בעונה שעברה הוא קלע 20.8 ב-51.9% עם 10.0 ריב', 1.3 גניבות, ו-2.8 חסימות, וסיים עם PER EFF של 26.5, אחד הגבוהים בליגה. רק קווין לאב, דמרכוס קאזינס, אל ג'פרסון, ולמרכוס אלדרידג' היו בקלוב ה-"20 ו-10" בעונה שעברה. בקומבינציה של "גניבות וחסימות" הוא מוביל את הליגה לפני יואקים נואה, אנדרה דרמונד, קאזינס, ומרק גאסול. "הגבה" הוא גם הסנטר/פאור פורקוורד עם אחוז האיבודים הקטן בליגה, וכל הסנטרים בליגה – ללא יוצא מין הכלל – בוחרים אותו כ-"השחקן שהם הכי שונאים לשחק נגדו".

הגבה הוא שומר אישי מצויין. מוטות זרועותיו שלא ניגמרות לא גורמות לו להזיע כשסנטר עובר אותו בכדרור צד עם מרפק. למה? הוא יגיע אליו קצת יותר מאוחר, אבל יגיע.

לא היה שחקן בגילו – מייקל היה קצת LATE BLOOMER – שכבר הושווה לגדולים אי-פעם. בסקטבול רפרנס פירסם שב-"הגנה" (ריבאונד+גניבות+ חסימות – איבודים) רק קרים עבדול ג'אבר, בוב לנייר, האקים אולג'ואן, ודייויד רובינסון עברו אותו לפחות בעונה אחת. להיות חמישי בהסטוריה בגיל 21? גיב מי א ברייק. אולג'ואן עשה את המספר הזה כשהיה בן 24 והאדמירל וקרים היו בני 26. בוב לנייר היה בן 28.

הבעייה היחידה שישנה 'לגבה' היא הקבוצה בה הוא משחק. אתה לא יכול להיבחר ל-MVP אם קבוצתך היא קבוצת לוטרי כבר חודשיים לפני סיום העונה.

 

כרגיל, הטענה היא 'אם הוא כזה טוב, איך זה שקבוצתו כל כך מחורבנת?'

הבעייה היאט שאיתו המצב אחר. הוא אחד מס"ה 15 שחקנים ש'הרוויחו' 10 נצחונות (WS, או WINNING SHARE). ה-WS שלו היה 10.4 כשכל ה-13 לפניו הם כולם אול-סטארים, ושחקנים הרבה יותר אינדיבידואלים ממנו, ובנוסף, ל-NOP לא היו עשרות נצחונות שהוא יכול היה להיות חלק מהם. כשאתה מפסיד – אין WS! זה המצב AS SIMPLE AS THAT.

הנה הטבלה:

 

More In-Depth Win Share Stats
Win Shares Team Wins Win Share Percentage
Kevin Durant 19.2 59 32.54
LeBron James 15.9 54 29.44
Kevin Love 14.3 40 35.75
Stephen Curry 13.4 51 26.27
James Harden 12.8 54 23.70
Blake Griffin 12.2 57 21.40
Chris Paul 12.2 57 21.40
Kyle Lowry 11.7 48 24.38
Joakim Noah 11.2 48 23.33
DeAndre Jordan 11.1 57 19.47
Dirk Nowitzki 10.9 49 22.24
Paul George 10.8 56 19.29
Carmelo Anthony 10.7 37 28.92
Anthony Davis 10.4 34 30.59
Goran Dragic 10.3 48 21.46

Basketball-Reference.com

אז ה-10.4 שלו די נמוך, אבל ה-WS PERCENTAGE שלו הוא שלישי רק לדוראנט וקווין לאב.

אני מאמין שעם התוספת של אומר אסיק, וכן אריק גורדון בריא, דרו הולידיי, טייריק אוואנס שינוסה כסמול פורוורד, ואז הגבה ואומר אסיק, לפליקנס ישנה חמישייה מצויינת. וכמובן ריאן אנדרסון כשחקן שיכול להחליף כל אחד, מלבד אולי "1", ולהיות לא פחות טוב מזה שהוא החליף.

ומה אומרת 'הגבה' על העונה הבאה?

עבדתי כל הקיץ עם משקולות. הדבר החשוב ביותר שהיה עלי לשפר היה 'כוח'. אני שוקל היום 238 פאונדס (חלקי 2.2 בק"מ) והכל MUSCLES. הנה, גע בי. כל מה שאתה מרגיש זה פלדה. הפכתי ל-IRON MAN.

הנה מה שאמר אתמול בראיון עם  בוב קלי מספורטסנטר:

"I want to get stronger, so that when I post up, it's a lot easier for me. I think it's going to translate to the season, just my mentality, knowing that I'm a lot stronger and a lot better," explained the big man, who is taking this whole getting stronger thing quite seriously. "It's going to make me more aggressive."

"" he told Kelley about the potential that he could become a true 7-footer, a quote that came after revealing he was still growing. "I don't want to be seven feet. It just (sounds) weird, to be a 7-footer. I'd like to be 6'10", but if I grow, you can't really do anything about it. You can't help it."

אז רגע. עכשיו אנחנו מדברים לא על סתם גבוה שהחליט להתחזק והוא היום IRON MAN, אלא על איזה 2.10 מ' בדרך להיות 2.14 כי הוא עדיין צומח?

 That's just not fair. 

אבל רגע. דייויס לא סיים:

"I'm definitely working on the corner three-pointer. (Also) more post moves, a consistent mid-range jump shot, ball-handling. Those are the things I'm working on right now to get better. But at the same time, touching up on the things I'm pretty good at," w.

אז עכשיו גם הרקולס שרירי, גם SEVEN FOOTER, וגם קלעי מה-3???

החזיקו בי. עיצרו אותי. איי קנט טייק איט אני מור. צומח לנו איזה סופרמן לנגד עינינו הרואות, ויש לו עוד 7-9 שנות צמיחה, פריחה, ושיפור!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. הצפי שלי היה שחקן ההגנה של העונה הקרובה, והאמ וי פי של העונה הבאה.

    לא רואה סיבה לשנות את זה נכון לעכשיו.

  2. הmvp שחקן ההגנה והשחקן המשתפר של העונה …
    סטטיסטיקה של שנה הבאה 26 נק 13 ריב 3 חס 1.8 חט 3 אס
    השחקן הכי כשרוני בליגה ברמה של לברון…

  3. כמו שכבר אמרתי אם העונה כולם יהיו בריאים אנחנו מסיימים מקום 5-6 במערב… הקבוצה דיי מאוזנת , איבדנו את מורו אבל הביאו את גיימר במקום הוסיפו את כוח ואתלטיות בצבע בדמות פטריק יאנג החייתי , לי נראה שחסר סטופר הגנתי בשוטינג/ סמול פורווד סטיל ספלושה , אני עדיין אומר שדאמפ הרס בנייה נכונה ויעילה של הקבוצה בטרייד של הולדי שהפסדנו את נואל( רוקי העונה שיהיה) ובחירת דרפט של השנה , יכלנו להיות כמו אוק , אבל דאמפ מיהר ורצה כבר עונה שעברה להגיע לפליאוף , מקווה ששנה הבאה נצליח להפטר מגורדון ולהביא קלעי יעיל שזה הדבר שהכי חסר לנו , שחקנים עם יד מחוץ לקשת

  4. אם תוכל להחליף תמונה או לפחות להקטין אותה קצת, העיניים שלי יהיו אסירות תודה.

    מקווה שהוא יממש את הפוטנציאל, אבל על MVP בקבוצה כמו שלו לא הייתי בונה.

      1. לדראמונד יש מבנה גוף הרבה יותר גדול. ו הוא גם הרבה יותר אתלטי ממנו.
        כיום משחק הפנים של אנדרה יותר בוגרי כך שיש לו יותר לאן להשתפר.
        היתרון של דיויס אולי זה הקליעה מרחוק

        1. דראמונד לא הרבה יותר אתלטי מדיוויס. הוא פשוט יותר עוצמתי וגדול כפי שציינת.

          דיוויס מגן אישי וקבוצתי טוב יותר, חוטף טוב יותר, וחוסם טוב יותר.
          בנוסף, אני לא רואה את דראמונד מפתח קליעה מחצי מרחק כמו של דיוויס, ועדיף שלא נזכיר את אחוזי העונשין שלו.

          אני שמח ששניהם מצליחים ב NBA. זה טוב לליגה.

  5. אין ספק שהוא מדהים ועדיין קשה לי לראות את הפליקנס עושים פלייאוף שנה
    וגם שנה הבאה המערב אמור להישאר חזק מאוד..
    .

  6. אנטוני דייויס הוא ללא ספק העתיד של הליגה. לא בטוח שהוא יוכל להעפיל על לברון ודוראנט בשנתיים הקרובות מבחינת אם וי פי.
    אני מסכים עם דדי שהוא יכול להיות שחקן ההגנה. השיא של מאטומבו של 4 זכיות בשחקן ההגנה הולך להיות בסכנה. חכו ותראו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט