הלייקרס ומיאמי. כיצד התהפכו היוצרות / כתבת אורח – איתי עזרא

הערה של מנחם לס: בימים טרופים אלה אבד החשק לעשות מאומה. תיכננתי בתקופה הזאת להכניס "מאמרים מהתיבה", אך ללא יוצא מין הכלל הם ארוכים, וכשקורה מה שקורה בעזה פשוט אין חשק להתחיל. אז אני כותב 2 מאמרים ליום – אחד בבוקר ואחד בערב – ואנשי צוות אחרים תורמים מדי פעם, כדי להחזיק את האתר בחיים בימים הקשים הללו. זהו הזמן לכתבים אורחים להשתתף. אני אכניס כמעט כל דבר עובר, ואפילו בלי עריכה. רק עם K-700 אני צריך להיזהר, שמאמרו לא יכניס את בעל האתר לכלא.

  מיאמי והלייקרס איך היוצרות התהפכו? מאת איתי עזרא.

כולנו מכירים את הלייקרס ככקבוצה גדולה בין אם זאת הלייקרס של מג'יק, צ'מברליין, עבדול ג'באר או של קובי ושאקיל אפילו בעשור הזה הם זכו בארבע אליפויות . כולם מכירים את מיאמי כנמושה המזרחית שבאותו הזמן הייתה קבוצת לוטרי.

 

 אז מה קרה? לצערנו האדם לא חיי לנצח קובי ונאש מזדקנים ושאקיל פרש. במקום נכנס הדור הצעיר של לברון, וויד ובוש. שלושת שחקנים האלו נבחרו בדראפט 2003 הדראפט השני הטוב ביותר בהיסטוריה אחרי דראפט 1984. הירידה של הלייקרס והעלייה של ההיט מסמנות חילופי דורות. לעומת הלייקרס שבנתה את הקבוצה בטריידים ההיט בונה את עצמה משוק השחקנים החופשים.

 

אבל מה שבטח עולה בראשכם כרגע הוא: אבל כל קבוצה יכולה לבנות את עצמה דרך שוק השחקנים החופשים אז למה בזה ההיט הצליחה? מפני שמיאמי הוא מקום טוב לגור בו חופי ים הרבה בתים יפים ומזג אוויר נעים עובדה שלברון ג'יימס התלבט בין ניו יורק לבין מיאמי שתי ערים נוחות ומהנות למחיה לברון גם קיבל הרבה כסף מההיט כסף שלא היה מקבל מהלייקרס. עוד סיבה היא שבוש, וויד ולברון היו סופרסטארים שרצו אליפות כדי להכנס לספרי ההיסטוריה וכמו שאמרתי קודם כמובן שעדיף להכנס לספרי ההיסטוריה במיאמי מאשר במינסוטה. אם זה לא מספיק במיאמי היתה הנהלה טובה, מאמן טוב וכסף טוב.

 

 חכו רגע אז זה אומר שלבנות קבוצה דרך שוק השחקנים החופשים זה הדבר היעיל ביותר לעשות? כן ולא אם יש שחקנים טובים בשוק והרבה כסף מתחת לתקרת השכר אז כן, כן אם אתה רוצה קבוצת צמרת לשנתיים שלוש אבל אם אתה רוצה קבוצת צמרת קבועה כמו אוקלהומה או סן אנטוניו שנבנו דרך הדראפט ואפילו חברת הפלייאוף הקבועה דאלאס שנבתה דרך טריידים. מיאמי שנבנתה דרך שוק השחקנים החופשיים זכתה בשתי אליפויות ושתי גמרים זוהי שושלת מכובדת ביותר אבל לא מגיעה לקרסולים של שושלות כמו הסלטיקס והלייקרס של שנות השמונים וגם לא לאלו של שיקגו בשנות התשעים ואפילו לא לקרסוליים של הספרס של שנות האלפיים ולכלום ברור שההיט השנה לא יגיעו לגמר.

 

טוב אז בואו נחזור ללייקרס ככל שהזמן עובר הדור הצעיר משתפר והדור הזקן הופך לגרוע יותר בכל יום. הבעלים של הלייקרס (משפחת באס) במילים יפות לא חכמים במיוחד והם משאירים את הזקנים (קובי ונאש) עם חוזים שסותמים את תקרת השכר של הלייקרס ולא מאפשרים הבאת שחקנים טובים יותר דרך טריידים או שוק השחקנים החופשיים. בניגוד לכך הבעלים החכמים של מיאמי (ריילי) צירף שני שחקנים צעירים לשחקן צעיר אחר וקיבל קבוצה חזקה לטווח הארוך. טוב כל זה ידוע לנו במהלך שוק השחקנים החופשיים קרו כמה תרחישים, אני נותן לכם הקוראים להחליט איזה מבין התרחישים הבאים קרו.

 

מיאמי תרחיש ראשון: ריילי הבין שקבוצה טובה לא בונים דרך סופרסטארים והביא את דנג וג' ג'ריינג'ר שיחזקו את הקבוצה.
מיאמי תרחיש שני: ריילי לא למד את הלקח והחליט לבנות קבוצה דרך שוק השחקנים החופשיים.
מיאמי תרחיש שלישי: בלת ברירה רייילי המאוכזב מעזיבותו של לברון ג'יימס החליט לשפר את הקבוצה לקראת שוק השחקנים החופשיים של השנה הבאה.

 

לייקרס תרחיש ראשון: משפחת באס החליטה לא לשפר את הקבוצה בצורה משמעותית כדי לבנות את עצמה דרך הדראפט. ( וזה אומר טנקינג).
לייקרס תרחיש שני: משפחת באס ניסתה להשאיר את גאסול ולהחתים את את סופרסטאר כמו לברון או כרמלו אבל ללא הצלחה היא נתקעה עם בוזר.
לייקרס תרחיש שלישי: משפחת באס מחכה לחלון העברות.
את התרחיש שלדעתכם קרה כיתבו בתגובות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. הלייקרס היו בשיא שג׳רי ווסט היה בעניינים
    לא רבים יודעים אך מג׳יק וורתי הגיעו דרך טריידים על בחירות דראפט שהיו לבסוף בחירות ראשונות
    ריילי שועל ועושה עבודה טובה . קצת קשה לומר על יאמן שהביאה את לפלופ והבושית על בקומה שנבנת דרך הדראפט

    תרחיש הגיוני סופר סטאר נוצץ מגיע לאל איי צריך להתאזר בסבלנות לקיץ 2016 . לוס אנגלס ומיאמי הם מקומות אטרקטיביים מלא מעט סיבות

  2. איתי כמה דברים לא הבנתי בכתבה קודם כל מתי בדיוק לברון התלבט בין הלייקרס למיאמי ולמה אתה חושב שב מיאמי הוא יכל לקבל יותר? דבר שני ריילי הוא לא הבעלים של מיאמי בשביל זה יש אתה אריסון ולא הבנתי הקטע של צירוף 2 סופרסטארים צעירים לעוד אחד אתה מתכוון ללברון בוש ווייד? לגבי הלייקרס אז עד כמה שידוע לי אין לה בחירת דראפט שנה הבאה אז טנקינג לא קשור בכלל. דבר שני את בוזר היא קיבלה ממש במבצע את רוב השכר משלמת שיקגו. ודבר אחרון למה אתה חושש התהפכו היוצרות בדיוק? מיאמי רכבו 4 שנים על הגב של לברון נהנו וזהו נגמר כמו ששי כתב בתגובה בפוסט אחר הם חוזרים להיות קבוצה רגילה ביותר בליגה

  3. פוסט טוב.

    בקשר לתרחישים שהצעת במיאמי:

    1. אם ריילי יכל להחתים את לברון או כוכב אחר מחדש הוא היה עושה זאת.
    2..אין לו שום לקח ללמוד, שכן במבחן התוצאה מיאמי הגיעה ב 4 השנים האחרונות לגמר וזכתה באליפות פעמיים.
    3. עם בערך 50 מיליון לעונה (נראה לי שקצת יותר) ל 4 שחקנים בלבד (בוש,וויד,דנג,מקרובטס) גם בעונה הבאה, מיאמי לא מכוונת לשוק השחקנים החופשיים בשנה הבאה.

  4. בנוגע לצעירים כן בוש וויד ולברון. ארבע שנים של רצופות של גמר לעומת ארבע השנים הקודמות שבהן הלייקרס הייתה בעיניינים אלה יוצרות שהתהפכו. לגבי הטנקינג אתה צודק. ולגבי בוזר עם היא קבךה אותו במין מבצע זה אומר שהיא נתקעה איתו נראה לך שבוזר מחילף ראוי לםאו גאסול?

  5. אז פשוט התבלבלת כתבת בטעות לייקרס והתכוונת לניקס שדרך אגב באותה תקופה היה לניקס את הכסף לשלם לו זה לא היה עניין של כסף. לגבי בוזר אז כן ברמת שכר שהלייקרס משלמים לו לעומת השכר שהיו צריכים לשלם לפאו אז כן הוא תחליף ראוי בייחוד שאנחנו גם לא מכוונים מן הסתם לאליפות.

  6. כתבתי:"עובדה שלברון ג'יימס התלבט בין ניו יורק לבין מיאמי"
    יניב לפי מה שאמרת אני יכול לומר דנג כן מחליף ראוי למיאמי כי ללברון היו משלמים יותר

  7. לברון גם קיבל הרבה כסף מההיבט מה שלא היה מקבל מה לייקרס זה המשפט שבלבל אותי. ואיתי אתה אמנם צעיר אבל אני לא באמת מאמין שהשוואה בין בוזר לגאסול זה כמו לברון ודנג בחיאת איתי. זה לא שעם גאסול שנה שעברה הגענו לגמר או אפילו לפליאוף

  8. לא דיברתי על ההשוואה הספציפית הזו רק אמרתי שלחשוב שלאבד שחקן חשוב ולהכניס שחקן פחות טוב במקומו בסדר כי לשחקן הפחות טוב משלמים פחות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט