יומן גולדן סטייט ופליי-אין מערב / שחר שרון

תפתחו את המטריות כי הגשם הגשם הכי כבד של החורף הגיע דווקא באפריל ודווקא למדבר של לוס אנגלס. אני מדבר כמובן על גשם של שלשות שהמטירו שחקני גולדן אתמול בקריפטו.קום ארנה במשחק שפתח את מירוץ דירוגי הפליי-אין מחדש. לאחר גם ההפסדים של פיניקס, הקינגס, ולוס אנג׳לס נראה שהכל פתוח.

להלן תמונת המצב במערב לקראת משחקי חמישי: (מועתק מהכתבה: כל התרחישים למאבקי הפלייאוף, הפליי-אין והלוטרי / עמיחי קטן)

ניו-אורלינס פליקנס:

מאזן: 47- 32.
טווח מיקום אפשרי: 5-10.
משחקים שנותרו: סקרמנטו חוץ, גולדן סטייט חוץ, לייקרס בית.
מאזנים פנימיים רלוונטיים: פיגור נגד פיניקס, יתרון על סקרמנטו, פיגור נגד דאלאס, 1- 2 נגד לייקרס, 1-1 נגד גולדן סטייט.

פיניקס סאנס:

מאזן: 46- 33.
טווח מיקום אפשרי: 6-10.
משחקים שנותרו: קליפרס חוץ, סקרמנטו חוץ, מינסוטה חוץ.
מאזנים פנימיים רלוונטיים: יתרון על פליקנס, 2-2 נגד סקרמנטו, פיגור נגד דאלאס, פיגור נגד לייקרס, יתרון על גולדן סטייט.

סקרמנטו קינגס:

מאזן: 45- 34.
טווח מיקום אפשרי: 6-10.
משחקים שנותרו: פליקנס בית, פיניקס בית, פורטלנד בית.
מאזנים פנימיים רלוונטיים: פיגור נגד פליקנס, 2-2 נגד פיניקס, יתרון על לייקרס, יתרון על גולדן סטייט.

לוס אנג'לס לייקרס:

מאזן: 45- 35.
טווח מיקום אפשרי: 6-10.
משחקים שנותרו: ממפיס חוץ, פליקנס חוץ.
מאזנים פנימיים רלוונטיים: 2- 1 נגד פליקנס, יתרון על פיניקס, פיגור נגד סקרמנטו, פיגור נגד גולדן סטייט.

גולדן סטייט ווריורס:

מאזן: 44- 35.
טווח מיקום אפשרי: 6-10.
משחקים שנותרו: פורטלנד חוץ, פליקנס בית, יוטה בית.
מאזנים פנימיים רלוונטיים: 1-1 נגד פליקנס, פיגור נגד פיניקס, פיגור נגד סקרמנטו, יתרון על לייקרס.

מביטים למעלה

למרות שגולדן סטייט כרגע במקום העשירי, היא עם משחק פחות מהלייקרס ויתרון במאזן ביניהן במצב של שובר שביון. הלו״ז שלה הוא הקל מבין שאר הקבוצות כאשר היא צפויה וצריכה לנצח שתי קבוצות שכבר הוציאו את מקלות הגולף מהסטורג׳ יוניט ועם הפנים כבר אל הדראפט. כמובן שכל משחק הוא מלכודת וצריך לדעת לנצח ובנוסף גם לשמור כוח למשחקי הפליי-אין. שתי נצחונות אלו יבטיחו כנראה את יתרון הביתיות במשחק 9-10. כשמסתכלים על הלו״ז של שאר הקבוצות אפשר גם לפנטז לגמרי על מקומות 7-8.

ניו אורלינס עם שלושה משחקים שכולם ראש בראש עם קבוצות הפליי-אין כשהם בדיוק נצחו את פיניקס ומחר ישחקו מול סקרמנטו. עם גולדן סטייט לטעמי (ואכתוב עוד בהמשך) יש להם מצ׳אפ יחסית נוח ועוד במשחק בית והלייקרס לדעתי היא כנראה תהיה המשוכה הקשה ביותר עבורם עד סיום העונה. כנראה שנצחון אחד כבר יספיק להם לברוח מהפליי-אין לגמרי ושתים יסגרו עניין סופי

הימור שלי: הפליקנס עם 2/3

פיניקס עם משחקים קשים מול מיניסוטה שתנסה לשמור על המקום הראשון והקליפרז שתנסה לשמור על יתרון הביתיות מול דאלאס בסיבוב הראשון. גם הקינגס הם משוכה קשה ומאזן של 1/3 יכול לדרדר אותם אל מתחת למקום ה8.

הימור שלי: פיניקס עם 2/3

הקינגס נמצאים בתקופה רעה וכבר איבדו יתרון 19 במחצית מול אוקלוהומה במשחק שהיה מאוד משמעותי עבורם. אך עם הפציעות של מאנק והרטר ועם לוז בינוני שכולל מאבק עם הסאנס והפליקנס הם יכולים למצוא את עצמם ממשיכים בהדרדרות למטה. הם צפויים לנצח כמובן את פורטלנד במחזור הסיום אך הפסדים לפליקנס והסאנס יסבכו אותם מאוד.

הימור שלי: קינגס עם 1/3

הלייקרס כמובן יקוו לפחות למעידה של גולדן סטייט בשביל לקבל את יתרון הביתיות וכמובן יצטרכו לנצח את הפליקנס שלמרות הפציעה של אינגרם עדיין נראים מצויין יחסית לשאר קבוצות הפליי-אין. הרבה עבורם תלוי בחזרה של אנתוני דיוויס למגרשים ונראה שהוא היה קרוב לשחק מול גולדן סטייט אז אני מאמין שמול הפליקנס הוא יהיה זמין.

הימור שלי 2/2

האמת שאחרי אתמול קשה לי שלא לפנטז על שלושה נצחונות של גולדן סטייט, אך העונה ראינו הרבה ירידות ועליות, אחרי משחק מעולה מול יאניס ולילארד קיבלנו רצף של משחקי נפילה בבית. וכמובן שגשם שלשות כמו אתמול לא יהיה כל משחק. אך עדיין יש כמה פקטורים חדשים שכדאי לדבר עליהם לקראת הישורת האחרונה של העונה

קלי תומפסון

מאז שאפריל נכנס קלי עם ממוצע של 23.6 נק׳ ב 30.2 דק׳ משחק ב 42% לשלוש ו 53% מהשדה. בתחילת העונה קלי שיחק בצורה מאוד אגואיסטיט אולי בגלל עונת חוזה ואולי בגלל שהוא לא אהב את החוזה שהציעו לו בקיץ. אך העצה שקיבל מדרימונד, תיעזר בצעירים ותשחק דרכם, עבדה מצוין. החיבור שלו עם טרייס נראה כאילו הם שיחקו יחד כל תקופת הדיינסטי כשהוא משחק עם פודס, מודי, או קמינגה הוא מחפש אותם ולוקח זריקות (לרוב) כשהמשחק נותן לו אותם. וברגע שאתה הופך להיות איום לאסיסט אז כמובן שהמשחק נותן לך יותר. אז נכון, הוא החטיא סל ניצחון קריטי מול המאבס, אבל בגדול קלי חזר! אגב הדקות והסלים שלו באים מול ההרכבים הראשונים בעקבות הפציעה של קמינגה כך שהטענה שהוא משחק מול שחקני ג׳י ליג היא לא נכונה.

קלי מדבר על שינוי הגישה שהגיע במהלך העונה

הצעירים

קמינגה חזר מול יוטה ועלה מהספסל מצוין, האומנם הוא היה יחסית חלש מול הלייקרס הוא עדיין אגרסיבי ומושך אליו הגנות. בנוסף הוא כבר לא מהסס לקחת את השלשות הפנויות וזה עוזר מאוד לריווח במשחק חצי המגרש. מוזס מודי קונה את מקומו הרבה דרך הגנה מעולה מלחמה בריבאובד וגם אצלו הכדורים התחילו סוף סוף לצלול. פודג׳מסקי האומנם לא בהרכב אך דווקא זה מאפשר לו לתרום משמעותית יותר כשהוא הפך להיות המנוע של ההרכב השני. במשחק מול הלייקרס הוא היה עם הרבה מהלכים שוברי מומנטום וזה משהו שגולדן יכולה לקבל ממנו באופן ריאלי הרבה יותר מאשר שחקן חמישייה מרכזי. טרייס ג׳קסון הוא אחת הסיבות העיקריות שגולדן השתפרה בתקופה האחרונה, כולנו צעקנו שחסר גובה והנה כסנטר לצד גרין ווויגינס הוא הופך את הקבוצה לגדולה ותחרותית יותר מתחת לטבעת. קמינגה חזר מפציעה ונקווה שהוא יחזור מאיפה שהוא עצר לפני כן. סה״כ האתלטיות של גולדן סטייט באה הרבה מהצעירים וזה מתחיל להתבטא משמעותית במשחקים האחרונים.

סטף קרי

אז נכון, סטף לא בכושר שיא ועדיין מתמודד עם עייפות וגורר קצת פציעה. אך כשהקבוצה לידו מסוגלת לאיים יותר בלעדיו וזה לא משחק hero ball אז סטף ישיג את שלו. ובואו לא נשכח, כשסטף על המגרש הוא מושך אליו הגנות וגם כשהוא לא נוגע בכדור הוא תורם המון לקבוצה. אגב לסטף היו אתמול עם שתי בלוקים וחטיפה כך שהוא גם תורם בשני צידי המגרש. ובכלל 6/6 מחוץ לקשת זה סימן לכך שהוא מוכן להיכנס לזון!

אסיסט של סטף לקלי זיכה אותו במקום 4 במהלכי היום

וויגינס

לדעתי כמו רוב האוהדים והכתבים המקומיים ה x-factor של הקבוצה השנה הוא וויגינס. הוא נראה נהדר בתקופה האחרונה וההגנה שהוא עשה על לברון הייתה חלק משמעותי מהניצחון אתמול. גם כשהוא קולע באחוזים גבוהים שלשות פנויות והוא תורם לריווח על המגרש, וכמובן האתלטיות שלו שגרמה לו להיבחר ראשון בדראפט הם הסיבה לכך שהקבוצה כל כך תלויה בו. היציבות שלו היא סימן שאלה ויש את המשחקים שהוא כנראה יעלם בהם והשנה יש פחות משחקים כאלו שזה ״בסדר״. אך נראה שהעליה שלו היא גם חלק מתובנה של סטיב קר בעקבות המשחק מול אורלנדו לאחר ההרחקה של גרין שהכדור צריך לעבור יותר דרכו בשביל שהוא לא יעלם. יכול להיות שהנוסחה לפתוח את הפוטנציאל של וויגינס מחדש נמצאה ושסה״כ הוא היה אבוד על המגרש כי הכדור היה יותר מדי אצל קרי וגרין.

הימור שלי: ווריורס עם 3/3 ומסיימים במקום 8. אני כמובן אוהד אז קשה להתייחס אלי ברצינות אבל ריאלי יותר יהיה 2/3.

בכל מקרה גולדן יקוו לסיים לפחות במקום 9 ולקבל את הקינגס במשחק הראשון. אני חושב למרות הניצחון אתמול מסלול אל הפלייאוף שלא עובר דרך הלייקרס עדיף מכיוון שהמצ׳אפ מול דיוויס ולברון יהיה קשה במיוחד עבורם. אך מאוד חשוב לנסות וכן להשיג את המקום השמיני וגם לנצח את המשחק הראשון. לאחר המשחק בין דנבר למיניסוטה דנבר חזרו לפסגת המערב, וזה הופך את המשימה לטפס למקום 8 ולנצח את המשחק הראשון כמשימה על עונה שלמה. לפי התקופה האחרונה של הקבוצות אני אופטימי זהיר בנוגע לסדרת פלייאוף מול מיניסוטה או התאנדרס. פחות כמובן מול יוקיץ׳ וחבריו.

איזה לילה של משחקים היה אתמול, ואיזה פוטו פיניש עוד מצפה לנו.
יאבה דאבה dub dub!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה שחר. הדבר הכי הזוי בעיניי, הוא שבין אם תגיד לי שגולדן תעוף בפליי אין הראשון, או תיקח אליפות – אגיד לך שבהחלט מדובר בשני תרחישים אפשריים

    1. זה נכון העונה, הם peaked at the right time. אני מגיב לך אחרי ההפסד לפליקנס שמאוד הוציא את הרוח מהמפרסים. עוד הפסד גם שמגיע בקלאצ׳ למרות שהם בכלל לא היו במשחק רוב הזמן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט