יומן האליפות של הפייסרס: שלושה ספורים / מנחם לס

ספור ראשון: סטאקי מתחיל מחדש

Stuckey Starting Over

זאת הכותרת שנתנו ב-PACERS.COM לסיפור על הבריאה מחדש של רודני סטאקי.

הפעם הוא ילבש גופייה מספר 2. בתיכון הוא היה 32, ובאיסטרן וושינגטון הוא שיחק עם מספר "3".

למה הוא ביקש את מספר 2? כי הוא אמר ללארי בירד שהוא מרגיש כאילו נולד מחדש, וזוהי ההזדמנות השנייה (והאחרונה!) להראות מה הוא שווה באמת.

הנה הכנסתי גם גלריה של תמונות העבר שלו לזכרון, אבל זה הכל רק להיזכר:

Photos: Rodney Stuckey's Career Photo Gallery

הוא בעצמו אומר על גלריית התמונות הזאת: "THIS IS ALL 'USED TO BE'. היום התחלתי יום חדש של בריאתי מחדש כשחקן כדורסל!". הוא אמר זאת למדיה ביום שני בבוקר ב-BANKERS LIFE FIELDHOUSE כמה דקות אחרי שחתם על חוזהו החדש עם הפייסרס.

הוא מגיע לאינדיאנה אחרי תחנת רוח של שבע שנים בהן שיחק תחת ששה מאמנים ו-64 שחקנים שונים. מה הוא מחפש יותר מכל?

STABILITY!

קביעות, יציבות, והתמדה – התנאים להצלחה. "חוסר הסטביליות בדטרויט היה הדבר שהפריע לי ביותר. לא הצלחתי להיכנס לכל ריטמיות שהיא. כמעט כל משחק חפשתי מעט רגילות ושכיחות, ומצאתי כאוס אחרי כאוס. אני לא מאשים אף אחד. אני פשוט קובע עובדה. בדטרויט לטא היתה כל פרמננטיות והתמדה, ולי כשחקן זה כנראה הפריע יותר מאשר לאחרים".

לאוהדי הפייסרס עונה כמו שהיתה להם – 56 נצחונות וטיול שני רצוף לגמר המזרח שהסתיים שוב בהפסד מחלט – עלולה להיראות כקהות וזוועה, אך דבר שאפילו קרוב לזה לסטאקי יהיה נווה מדבר. אואזיס. הוא לא מכיר דברים כאלה, אבל נאמר לו ברורות שהוא לא הובא כדי לחזור ל-"נווה מדבר כזה". הוא הובא כדי לצאת מנווה המדבר אל גן עדן ששמו אליפות. רק לשם זה הוא הובא וכל השאר לא חשוב.

לארי בירד אמר לו ברורות ש-"56 נצחונות והגעה לגמר המזרח ואז להפסיד" פרושה כשלון. הוא שאל את סטאקי – שמעולם לא היה רגיל לרקורד כזה עם קבוצה – אם הדבר מובן לו. סטאקי הינהן בראשו.

מה ה-ROLE החדש שלו בפייסרס אני לא יודע. ברור שהוא והפרי אג'נט השני שחתם – C.J. MILES – יתחרו ביניהם על המקום שהתפנה בחמישייה ע"י העזיבה של לאנס סטפנסון, אבל השניים יעשו זאת בדרכים שונות: מיילס – שהוא פרימטר שוטר מהמעולים בליגה – ינסה לעשות זאת עם דאונטאונים בקצב בידוע שלו – 40%! סטאקי? היו לו רק שתי עונות בהן הגיע ל-30% מה-3. זו לא כוס התה שלו. הוא ינסה לעשות זאת עם האתלטיות שלו, עם יכולת ה-COMBO GUARD שלו, ועם יכולתו לפרוץ עם צרורות של נקודות בפריצות, בג'ארבג', ובג'אמפים של פחות מ-6 מטרים – כפי שעשה פעמיים עם דטרויט נגד שיקגו כשעבר 40 נקודות בכל משחק.

הוא לא השחקן הקל ביותר להסתדר עמו, כפי שהראה בעונה שעברה כשסירב להיכנס למשחק אחרי שברור היה לו שמאמנו פגע בו, אבל לי נראה שבטיפול הוגן באינדיאנה, ובקבוצה מנצחת, רודני סטאקי עוד עלול להראות שהלידה החדשה תייצר שחקן טוב אפילו מהמודל הראשון.

למעשה אין לו הרבה ברירה: הוא הובא במשכורת מינימלית לווטרן. הוא למעשה כמו שחקן רוקי שעליו להוכיח את עצמו.

"זה הדבר שאני הכי אוהב הפעם. הצורך להוכיח מה אני יכול לעשות, בפני אנשים המבינים מה ניתן לעשות עם היכולות שישנן לי. אני לא יכול לחכות לתחילת מחנות האימון. אני אפתיע הרבה אנשים!"

אתם יודעים מה? אני מאמין לו.

 

 

ספור שני: לרוי היברט ישנו הקיץ מורה פרטי ושמו ג'אבר 

Roy, Kareem Working Together, Post to Instagram

ללארי בירד נישבר מלהיות בוטס שישנו לו פוטנציאל אדיר כרוי היברט – 2.17 מ' והכל – שלא מסוגל לעשות הרבה.
הוא החליט לרשום צ'ק עם 6 ספרות, ולהביא לאינדינאפוליס מורה פרטי לכל הקיץ ושמו קרים עבדול ג'אבר.
האימונים סגורים למדיה. לארי לא רצה כל הופלה. כלח מה שהוא ביקש מעבדול הוא ש-"תלמד את רוי היברט איך סנטר צריך לשחק". זאת היתה ההוראה היחידה כשהוא משאיר את כל השאר לעבדול.
שש שעות ליום, ששה ימים בשבוע.
-"אם צריך יותר, תן יותר ותפוצה על כך" נאמר לג'אבר.
-"לא. שש שעות ביום כפול 24 יום יספיקו לי", באה התשובה.
מה, מי, מו – איש לא יודע. היברט רק רמז ש-"העונה תראו הרבה יותר אגרסיביות והרבה יותר סקייהוקים". ואז הוא מוסיף: "מאז שמיסטר ג'אבר החל לעבוד איתי גיליתי דברים על משחק הסנטר שבכל ימי לא ידעתעי עליהם. הוא גילה לי עולם חדש!".
ה'עולם החדש' כולל גם שיחות ודיבורים. ג'אבר מספר לו ומדגים לו את ווילט צ'מברליין. את ביל ראסל. אבל בעיקר את עצמו, שהיה בגובה שווה לגובהו של היברט.
כשבוב מייטאור הכתב של האינדינאפוליס פרס שאל את רוי היברט השבוע "בכמה אחוזים לדעתך השתפרת?", רוי היברט לא ענה.
הוא רק חייך.

ספור שלישי: הספור של בובי ('סליק') ליאונרד

 

WFYI Public Media, in Collaboration with the Indiana Pacers & CNO Financial Group, To Host Public Screening of Bobby ‘Slick’ Leonard: Heart of a Hoosier on July 29

Bobby “Slick” Leonard is Indiana basketball. No one better embodies its toughness; no one better personifies its passion. And no one takes more pride in being a Hoosier. Now, Leonard’s extraordinary life story is the subject of a new WFYI Public Television documentary by award-winning producer Ted Green, whose film credits include Undefeated: The Roger Brown Story,John Wooden: The Indiana Story and Naptown to Super City.

Bobby ‘Slick’ Leonard: Heart of a Hoosier will mark its world premiere on Tuesday, July 29, at 7 p.m. at Bankers Life Fieldhouse. This special public screening is being presented by WFYI Public Media, in partnership with the Indiana Pacers and CNO Financial Group. Tickets are $5.29 (in honor of Leonard’s 529 career wins!), and are now on sale through Ticketmaster online, charge by phone at 1-800-745-3000, or by visiting Bankers Life Fieldhouse Box Office. (Note: the ticket price is $5.29 plus applicable Ticketmaster service charges.) Free event parking will be available at the Virginia Street Garage.

In addition to seeing the 90-minute documentary in its entirety, attendees will have the opportunity to hear from the legend himself, Bobby “Slick” Leonard, and others who have contributed to the film. As part of the evening’s festivities, the Fieldhouse’s food court concession stands will be open, the Pacers’ hardwood court will be on display, and the Pacemates, along with the team’s beloved mascot, Boomer, will make special appearances.

Bobby ‘Slick’ Leonard: Heart of a Hoosier features an all-star cast that includes Larry Bird, Jerry West, Reggie Miller, Senator Richard Lugar, Tommy John and Elgin Baylor. Through captivating interviews and a rich collection of archival footage, the film captures in vivid detail the epic events and historic milestones that helped shape Leonard’s extraordinary career in basketball. The program will take viewers:

  • On the court for Leonard’s national-title-winning shot for IU;
  • On the blizzard-enshrouded plane as Leonard and Minneapolis Lakers crash-landed in an Iowa cornfield;
  • Into the booth for Leonard’s “Boom Baby” calls that have defined Pacers fervor for more than three decades;
  • On the road and in the locker room with the best and wildest team in the ABA, the Indiana Pacers.

The highly-anticipated film will mark its broadcast premiere on WFYI 1 Public Television on Thursday, August 7 at 9 pm – a date that coincides with the 81-year-old Leonard’s formal induction into the Naismith Memorial Basketball Hall of Fame. A brief preview of the program can be viewed online at wfyi.org/slick.

Bobby ‘Slick’ Leonard: Heart of a Hoosier is produced by Ted Green Films, in collaboration with WFYI Public Television. The film is presented by the Indiana Pacers, CNO Financial Group and The Samerian Foundation and The Herbert Simon Family Foundation. Contributing sponsors include: Donald Moffitt, Peter Obremskey, the Indianapolis Motor Speedway, James Dye and Jeff Smulyan.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. מוזר לי שבאינדיאנה לא הלכו על רכז ברמה סבירה ונסיון להעביר את היל ל-2, ממש נראה לי שהוא יהיה הרבה יותר מוצלח כ-2.
    זה לא שחסרים רכזים מנוסים וטובים בליגה
    אני חושב שדווקא ההליכה של סטפנסון תעיר שם כמה אנשים ויבינו שהחלון הולך ונסגר, זה הזמן לתת את כל מה שנשאר במיכל כי מפה תבוא רק ירידה

  2. יומן האליפות של אינדיאנה…. זה נשמע כל כך מופרך ומצחיק…אני אוטומטית מקבל פלאשבקים ליומן של רבין האידיוט שרצה להתערב שהניקס מגיעים לגמר אחרי שהם מדיחים את מיאמי ואחרי שירדתי עליו כמה פעמים הוא התקפל.

    1. בירד סוחר להיברט את קארים… מזכיר לי איזה אחד ששילם 14 אלף דולר A DAY לאיזה קייטנה עם שוקו אצל האקים רק לפני שנה עם הבטחה שהוא למד כמה מובים שיפילו את הראש של כל הסנטרים בליגה.

      את התוצאות המכאיבות ראינו בשטח.

      שחקנים כמו האוורד והיברט הם חבילה מוגמרת בהתקפה וחבילה דלה מאוד. שום קארים או איזה תרגיל יחצני כזה(בשווי 6 ספרות) לא ישפר אותם באמת.

      שלא יעבדו עליכם.

  3. להיברט אין בכל הגוף מה שהיה לקארים בזרת….

    אם הוא השתפר במשהו אז כל הכבוד אבל אני סקפטי.

    סטאקי הוא החתמה מצויינת התקפית חיזוק מנטאלי גם. חסרון בהגנה שיצטרכו למצוא לו פתרון

  4. אני לפי זיכרוני הליכה על סטאקי זה מה שהפיל את דטרוייט הגדולה
    שחשבו שיש להם ביד משהו ששוה את בילאפס והמילטון
    בוא נראה איך הוא יפרק את אינדיאנה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט