מעורב הופס לשבת / מנחם לס

1. מצב מטורף במזרח ובמערב

זה המצב נכון ליום ששי בערב, הזמן שאני מכין את המעורב לשבת. לכן הוא לא כולל את משחקי ליל ששי – שהוא ערב מטורף שרק דור שלנו מסוגל לכסות.

אנחנו פחות משבועיים מסוף עונת 2023-24. עבורי זה לא יאומן ממש: אני מרגיש כאילו העונה זה עתה החלה. אולי כאן המקום להזכיר לכם למה ככל שאתה מזדקן הזמן עובר לך יותר מהר. הנה ההסבר: נניח שהעונה זה עניין של חצי שנה. אני, בן ה-86, עבורי חצי עונה היא חלק 1/172 מחיי. עבורך, אם אתה בן 25, חצי שנה זה 1/50 מחייך. עבורך העונה זחלה. עבורי העונה עפה.

זה מה יש.

אז ככה:

במערב אוקלהומה סיטי ת'אנדר, דנבר נאגטס, ומינסוטה טימברוולבס – כולן תקעו יתד בפלייאוף, בעוד שדאלאס 'לוקה דונקיץ" מבריקס מזנקת לעבר השלושה.

במזרח, החזרה של ג'ואל אמביד אחרי חודשיים של היעדרות עקב ניתוח המיניסקוס – סליחה, עקב 'הפרוצדורה במיניסקוס' מסוגלת לבלבל את כל הקונפרנס המזרחי המטורלל כשפחות משני משחקים מפרידים בין מס' 3 ו-8. בוסטון סלטיקס היא היחידה כעת חיה להבטיח מקומה בפלייאוף. השבועיים הבאים יהוו מלחמת קיום ממש במזרח.

2. הנצחון הדרמטי של הסיקסרס – עם ג'ואל אמביד וטייריס מקסי ב'מקסימום'- על מיאמי היה אחד ממשחקי העונה 'הגבריים' והטובים ביותר

קרדיט: PHILA INQUIRER

פילי הגיעה ל-HOSTILE ENVIRONMENT במיאמי, ולא רק שניצלה, אלא ניצחה בגדול 109-105 באחד המשחקים הפיזיים, הגבריים – אבל גם 'פיירים' – של העונה.

הלוואי על כל ה-NBA להיראות כפי שנראה משחק זה. זה היה סותם הרבה פיות על 'קליר פאת' או MMA – או קרקס – שה-NBA הפך להיות.

המשחק הזה הראה מה שה-NBA צריך להיראות תמיד. תאווה לעיניים, וסיפוק למוח.

אמנם עליהם TO REGAIN את הריטמיות העליונה במשחקם, אבל גם כך ג'ואל אמביד וטיירי מקסי הוכיחו למי שעוד היה זקוק להוכחה שהם הצמד מספר אחד בליגה (ויסלחו לי לברון ג'יימס ו-AD או גידי ושג"א. גם ג'ייסון טאטום וג'יילן בראון רק עומדים בתור). הם קלעו אמש 66 נקודות יחדיו.

אמרתי שהסיקסרס מושלמים? אפילו לא קרוב לזה. דבר ראשון על מאמנם ניק נרס ללמדם כיצד משחקים נגד הגנה אזורית.

הסיקסרס הראו לי לב של לוחמים – FIGHTERS נשמע חזק יותר – במשחק פיזי לתפארת. קלי אוברה נחתך בפניו. גם מיאמי לחמה בגבורה וללא ויתור. ג'ימי באטלר הועף מהפארקט וחזר לשחק, ושני הסנטרים ג'ואל אמביד ובאם אדבאיו לחמו כמו שני מתאגרפים במשקל כבד בקרב של 15 סיבובים.

היה זה אחד המשחקים הגבריים ביותר העונה, IF YOU FOLLOW WHAT I"M TRYING TO SAY.

פילי ניצחה כי היא לחמה אל תוך הפיזיקליטי של המשחק וניצחה בגין CLUTCH PLAYS בשניות הקריטיות.

המאמן נרס אמר:

“It was a team that’s super athletic and physical that we had them up against the ropes and kept on swinging,” coach Nick Nurse said. “And somehow got out of there. I think it looked, at times, it could have gotten away from us … But we stood in there and again, we did it with a lot of intensity and pressure.”

מי שחזה במשחק – כמוני – חזה באחד המשחקים הפיזיים – אך פיירים לחלוטין – של העונה. היה זה כדורסל חזק, לעתים פראי אך הוגן, בין שתי קבוצות גאות המאמינות בעצמן שיש להם את מה שנחוץ לנצח את הכל. אני יודע דבר אחד: לא חשוב אם אתה דנבר נאגטס, בוסטון סלטיקס, או לוס אנג'לס לייקרס:

אף אחת לא רוצה לפגוש את הסיקסרס או ההיט עד הגמר!

הסיקסרס לקחו את ההובלה FOR GOOD עם ריצת 13-0 שעשתה 107-102 ואז יכולת לסגור את המסך.

השחקן הטוב ביותר על הפארקט היה מקסי – שחזר מפציעה – שקבר 37 עם 11 חלוקות ו-9 קטיפות. היה חסר לו ריבאונד אחד לסיים עם אחד הטריפל דאבל'ים המבריקים ביותר של העונה.

ג'ואל אמביד קלע 21 ב-8 מ-13 בחצי הראשון וסיים 11 מ-18, כולל FINGER ROLL אחד ו-FLOATER אחד. הוא חוזר להיות האמביד של ה-MVP. הוא גרם גם לבאם אבדאיו להיות שחקן של 14 נק' ב-15 זריקות, עם 29- בנט, הגרוע מכל השחקנים.

3. הסלטיקס תסיים את העונה עם הרקורד הטוב ביותר אחרי ה-RUNAWAY מ-OKC החסרה

לכתיבת הפוסט נעזרתי ב-Celtics clinch NBA's best record with runaway win against OKC – ESPN

מאמן הת'אנדר הצעיר והחמוד כינה את תצוגת הסלטיקס נגד קבוצתו כנסיעת פרארי (נגד KIA זו תוספת שלי). נצחונה של הסלטיקס העניק לה שוב את יתרון הבית בכל משחקי הפלייאוף שלה.

ל-Kristaps Porzingis היו 27 נקודות, 12 ריבאונדים ו-5 חסימות בשלקינג – מילה נכבדת ל-'קריעה' – של הת'אנדר 100-134. היה זה נצחונה הרצוף ה-11 בבית, ששיפר את הרקורד שלה ל-16-60, לנמחונה ה-14 בעונות של 60 נצחונות לפחות.

גיבור המשחק הליטאי (הוא ליטאי?) אמר כשנגמר:

"We deserve it. I think it's possibly going to matter if we follow through with the vision we have for ourselves," Porzingis said.

ג'יילן בראון שקלע 23 נק' (טייטום 24) הזכיר לכולם שמקום ראשון לא אומר דבר כשאמר:

"We're not skipping any steps," Brown said. "Sixty wins. I think we're on track. When the playoffs start, it's back to square one."

המאמן ג'ו מזולה הוסיף:

"It's very hard to do. We may never be in this position again," Mazzulla said. "We talked about it as a team. We talked about it before the game, to try to treat this game as the clincher. To kind of put that on ourselves to be able to do that. I think it was important for us to simulate that. … We should enjoy it tonight, and when wake up tomorrow — nobody cares."

אגיד לכם מה: עם כל מה שהם אומרים עדיף להיות 16-60 מלהיות 60-16!

4. סטף קרי: Warriors’ Stephen Curry takes jab at refs with ‘obvious’ foul call celebration

Warriors’ Stephen Curry takes jab at refs with ‘obvious’ foul call celebration

Warriors’ Stephen Curry takes jab at refs with ‘obvious’ foul call celebration© Provided by ClutchPoints

(לכתיבת הפוסט הזה נעזרתי ב-Warriors’ Stephen Curry takes jab at refs with ‘obvious’ foul call celebration (msn.com))

אחרי דרמה לא קטנה במרוץ למקום עשירי במערב, הגולדן סטייט ווריורס 'TOOK CARE OF BUSINESS ביום חמישי בלילה נגד היוסטון רוקטס בנצחון מ110-133, להגדיל את יתרונם בעמוד ה-W/L לארבעה משחקים, עמדה המבטיחה להם מעשית – אם לא תיאורטית – מקום בטורניר ה-PLAY-IN.

קליי תומפסון, השחקן הוותיק המצויין (אך גם המושמץ לא מעט) גנב שוב את ההצגה עם 29 נקודות כשהוא – אני מעתיק – staredown of Dillon Brooks, and callout of Tari Eason in his postgame presser!

לסססטטטףףף קרי היו את הרגעים שלו. אחד מהם היה בדקה השביעית של הרבע השלישי. ואז…(אני מכניס את המקור כי כל תרגום רק יקלקל)

Curry drove towards the rim, only for Fred VanVleet to nudge him out of position. The Warriors star drew a blatant shooting foul, which isn’t a particularly rare occurrence, but Curry celebrated it as if he won another championship, raising his fists and screaming in joy towards his own bench:

אחרי המשחק סטף הרגיש צורך להסביר את החגיגה שלו על שריקת הפאול. הייתה זו עונה קשה ללוחמים והם היו שוב ושוב בצד הלא נכון של שריקות הזיברות. סטפן הרגיש שהגיע הזמן לקבל שריקה אוהדת אחת אחרי כל שריקות הזבל שקיבל כל העונה. הוא אמר:

I was just happy to get a call that was pretty obvious. There was one last game where there’s a still shot of Gafford all across my arms,” Curry said, via Anthony Slater of The Athletic. “I’m not a foul-baiter. I’m not a guy who tries to complain. It happens from time to time. But you can also celebrate when it goes your way too even if it’s a little out of place or demonstrative. Just have fun with it.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תענוג של מעורב לשבת בבוקר ברמת הגולן הירוקה והיפה.
    גם אין פיצוצים ומטוסים, רק משפר את החוויה.
    פילדלפיה נראו טוב מאוד מול מיאמי… רק שימשיך ככה
    🙏

  2. תודה
    מילווקי ברצף של שלושה הפסדים, שיזהרו מאוד נכון לעכשיו הם עלולים לפגוש את פילי כבר בסיבוב הראשון. בעצם אולי הם משפרים את הסיכוי לרדת למקום השלילי , ואז יפגשו את אינדי.אם זו הכוונה הרי שהם עושים בשכל.
    ניו אורלינס וסקרמנטו חייבים להתעורר אחרת הלייקרס יכנסו לפלייאוף מהדלת הראשית.
    הנושא הפוליטי מיצה את עצמו במאמר קודם.אני מעדיף היום להגיב בנושאי ספורט.אחרת גם לא ישאר לי זמן לשתות את הסחלב האהוב עלי.

  3. תודה רבה על מעורב מעולה מנחם
    יש מגמה חיובית בליגה שבה הפליאוף תחרותי בכל שלב
    במעבר (לפחות במזרח) המדורגות 1-2 היו נותנות סוויפים קלילים בדרך לשלב הבא
    העונה אפשר לקבל בוסטון-פילדלפיה ומיאמי-מילווקי בסיבוב הראשון
    זה חתיכת סדרות שיכולות להיות גם גמר קונפרנס כבר בסיבוב הראשון
    המערב הולך להיות מטורף
    OKC ומינסוטה מהצמרת הולכת לפגוש את הסאנס/לייקרס/גולדן סטייט/דאלאס כבר בסיבוב הראשון
    זה עלול להיות הרסני עבורן
    אפשר לקבל סיבוב ראשון של דנבר -לייקרס
    אפשר לקבל את לייקרס עפה לכל הרוחות
    הליגה מעולם לא הייתה צמודה כל כך ב 2 הקונפרנסים
    צפוי שבוע וחצי מרתק מאוד
    מילווקי עשו שגיאה מטורפת עם המאמן ועם לילארד
    מעניין מה יאניס יספר במסיבת העיתונאים לאחר ההדחה

  4. I’m not a foul-baiter
    סטף צודק. הליגה התמלאה בשנים האחרונות בכאלהץ אפילו יוקיץ פך לפאול בייטר.
    .
    סלטיקס יודעים על מה הם מדברים, מהניסיון ולכן הם צריכים להגיע בשיא הפוקוס לפלייאוף הזה.
    רק הם יכולים להביא את תואר 18 ויש להם כמעט מכל הכלים לעשות את זה.
    .
    לייקרס וג"ס יהיו בפלייאוף, אל דאגה.
    סילבר יודע ששני השווקים הגדולים זה יותר כסף? לא? כן? אולי? איכשהו החמאה מרוחה להם טוב על החלה לשבת.
    אני מעריך שייתכן שאפילו אחת מהן תגיע לגמר המזרח (לייקרס?)
    כשיש שני ה foul-baiters המצטיינים למעט טמביד ואנטה קמפופו בקבוצה אחת זה כמעט מתבקש.

    1. לייקרס לגמר המזרח? זה כמו הסיכוי שבר רפאלי תנהל רומן עם אינסטלטור.
      שיהיה ברור סתם טיפ טיפה התפקשש לך ורצית כמובן לכתוב מערב.
      אבל קצת בידור לא מזיק.

  5. תשובה לשאלה: אם מילווקי שוב יפסידו למיאמי, יאניס יגדיר זאת במסע התפתחותי
    פילי יכולה לגרור את בוסטון לסדרה ארוכה (לא תעבור), אבל היא גם עלולה להפסיד בפליאין

      1. זה יהיה מאוד פשוט. בעלי הקבוצה המיליארדר מיקי אריסון הוא גם הבעלים של חברת הפלגות הנופש הגדולה בעולם קרניבל קרוזס.

  6. בניגוד לרזי אני לא חושב שג"ס יגיעו לפליאוף. לג"ס אין רקורד מוצלח בפליי-אין אבל בעיקר לא בקלאץ טיים. תמיד היה כך והשנה יותר מתמיד. הם לא מקבלים שריקות בהתקפה במצבים שקבוצות אחרות מקבלות (שלא לדבר על הלייקרס).
    .
    אבל ג"ס יכולה להשפיע לא מעט על המיקומים. ממילא הסיכוי שלה למקום טוב מהעשירי נמוך ועדיף לתת לקשישים מנוחה. קרי שיחק עד עכשו יותר משחקים מאז עונת 2016. יש טענות שעדיף לה את סקרמנטו במקום התשיעי מאשר את הלייקרס.
    .
    הסיפור המתגלגל של הפציעה של קמינגה מדאיג.

    1. כל עוד סטף בריא, הכל יכול לקרות.
      אבל אני חושב שבגמר המזרח (ביצה בדאנק) מי שתגיע תהיה הלייקרס בשביל לעוף מולדנוור בסווייפ (אם מארי כשיר)

  7. מנחם תודה רבה על המעורב
    אתה כל כך צודק בחלק שאף קבוצה לא רוצה לפגוש את פילי או מיאמי, זו נקודה טריקית כי בתכלס מיאמי לדוגמא לא קבוצה של מלא כוכבים וגם פילי לא כזאת אבל לשתיהן כמו שהזכרת כמה פעמים יש רוח לחימה שלא מלמדים בשום מקום ואם לפילי זה אוברה וריד ומקסי שיתאבדו על המגרש בשביל הניצחון אז במיאמי זה באם הייסמית ומרטין
    ובפלייאוף השחקנים האלה הם שמתעלים ומנצחים משחקים כי מי שזוכר אולי את הניצחון של מיאמי על מילווקי בסיבוב הראשון בגלל הסל המשוגע של באטלר כנראה שכח שהתקפה קודם אלמוני בזמנו בשם גייב ווינסנט הרים שלשה עם הכי הרבה רגש שיש כדי להוריד לנקודה את ההפרש.
    אז בקיצר רגש ולחימה מנצחים סדרות לא כוכבים ולא שיטות משחק אך ורק לחימה ורגש

  8. תודה על אחלה מעורב!
    הצמד הטוב בליגה זה ללא ספק יוקיץ' וג'מאל מורי.
    פורזינגיס הוא לטבי. בניגוד לליטא, לטביה לא מדינת כדורסל מי יודע מה, אבל באליפות העולם האחרונה הם היו מצוינים באופן מפתיע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט