צפייה משפחתית אבל בנפרד – הנאגטס בקליפרס / אבי טרכטמן

אחים שלי באו לביקור, האחד תאום, השני קטן במעט ולחם בעזה בגבורה לאחרונה. הנה הם:

אני הגמד עם הזקן הלבן. אבל לפחות אני לא שילמתי על הכרטיס…

הם יושבים כמובן ב״נוז בליד״ של הקהל, ואני יושב ב״נוז בליד״ של המדיה. כלומר, בגדול, שנינו רואים את המשחק אותו דבר, אבל מזוויות שונות. ולי יש גם שולחן. היות וזה משחק של הקליפרס, לא היה תור בכניסה עבורם, והם נכנסו ממש באותו זמן כמוני, למרות שאני נכנס מכניסת הפריבילגים. מזל שלא לקחתי אותם למשחק של הלייקרס, שגם היה עולה פי ארבעה וגם – אנחנו ישראלים, ישראלים לא מחכים בתור.

אז לפני המשחק הסתודדתי בעיקר עם אחיי והסברתי להם מי נגד מי ולמה, צילמתי טיפה את ארון גורדון, הארדן, פול ג׳ורג׳ ואפילו את ג׳מאל מארי שכנראה לא ישחק היום אבל צריך להתכונן לפלייאוף.

לא היום, מקווה שכן בפלייאוף.

אציין גם שממש לא זכרתי אם ראיתי אותם השנה, אבל מסתבר שראיתי את המשחק הזה ממש בדצמבר, בפעם הקודמת שהשתיים נפגשו בקריפטו, ואז הקליפרס ניצחו. הפעם בלי קוואי, נראה מה יהיה אבל אני מצפה למשחק מנומנם למדי.

ועכשיו למשחק:

א. רגע , רגע, זה פי.ג׳יי טאקר שם שפותח או שנדמה לי? אשכרה זה כן, יפה לי שאני מזהה אותו דרך התחת, גם ממרחק של מאתיים מטר.

ב. הרבע הראשון בינתיים לא ממש הוגן. יוקיץ׳ אמנם לא קולע המון (אבל מתבריין על זובאץ׳ כשצריך) אבל מנהל משחק בחסד, קייסיפי ופורטר עושים את הנקודות עבורו, והנאגטס מובילים בבטחה. בלי קוואי, ובמשחק ניהולי חלש בינתיים של הארדן, קשה לקליפרס למכור יותר מדי מול האלופה.

ג. ממש עצוב לי שלעולם לא נראה את שאקיל בשיאו מול יוקיץ׳ בשיאו. שאקיל היה גדול יותר, אין ספק, אבל יוקיץ׳ הוא אולי הבריון הגדול של הליגה בעשור האחרון (יותר מאמביד בעיניי) והיה יכול להיות נחמד לראות את השניים. אולי אנסה להמציא מכונת זמן בזמן הפנוי שיש לי.

ד. אבל בנקסט בסט ת׳ינג, בשנה הבאה, נראה מה יעשה יוקיץ׳ מול זאק אידי.

ה. הקהל אוהב את ווסטברוק, ואני אוהב שהקהל אוהב את ווסטברוק, ונדמה לי שהקהל אוהב את ווסטברוק, יותר מאשר הקהל אוהב כל שחקן אחר בקבוצה המקומית. אולי בגלל שהוא מלוס אנג׳לס במקור, אולי בגלל הלב הגדול, ואולי בגלל שהוא מזכיר לאוהדי הקליפרס את התקופות החשוכות בהן הם ניצחו 14 משחקים בעונה. אין לדעת.

ו. נורמן פאוול מחזיר לבד את הקליפרס למשחק, ואולי בכל זאת המשחק יהיה קצת פחות מנומנם משציפיתי.

ז. אני חייב להגיד שבלי יוקיץ׳, משחק המסירות של הנאגטס מאד מאד סלופי, על גבול המחורבן. כך שכל מסירה נראית כמו הימור בבלאק ג׳ק. מושכל, אבל לא מדויק. הקבוצה הזאת ממש צריכה את ג׳מאל מורי, כי אחרת בדקות שיוקיץ׳ לא משחק, הם נראים כמו כלום ושום דבר.

ח. ועכשיו יוקיץ׳ כן נכנס, ודנבר חוזרת להיראות כמו קבוצה טובה. מצד שני, הארדן גם נזכר שהוא פעם היה mvp בליגה הזאת והקליפרס נוטלים את ההובלה, לא לפני שיוקיץ׳ עושה דברים יוקיצ׳יים.

ט. ובהפסקת המעודדות, שאלה לי – למה זובאץ׳ שהוא גולם מושלם פותח בחמישייה, ולא פלאמלי, שהוא גם לא בדיוק איינשטיין, אבל לפחות מניע כדור טוב בהרבה מאשר האירופאי. ותוך כדי שאני תוהה, הקהל מתעורר כי מחלקים חולצות. אין, צריך להמציא סטארטאפ – למלא את הקריפטו בימים בהם הלייקרס והקליפרס לא משחקים, במטרה היחידה לירות חולצות מתוך תותח. אני מבטיח תפוסה מלאה, ו ROI (return on investment) גבוה מאד. גם ככה כדורסל לא באמת מעניין את הקהל הזה. בינינו.

י. רגע, אני טעיתי. יש בחור בודד משמאלי שצועק defence, defence. אז יש פה מישהו שכן מתעניין במשחק. כבוד.

י״א. ואפרופו defence, תכל׳ס, שתי הקבוצות משחקות הגנה לא רעה היום במשחק לא מבריק, אבל כן תחרותי. אם כי כשאני אומר הגנה לא רעה, אני מתכוון על כולם משתי הקבוצות חוץ מאשר על יוקיץ׳ שעושה מה שבא לו. וגם קצת על הארדן ברבע השני ,שגם עשה פחות או יותר מה שבא לו והקליפרס יורדים במפתיע עם ההובלה. האם באמת אראה את דנבר מפסידה פעמיים העונה?

י״ב. מחצית, אז עברתי לשבת קצת עם האחים. בחיי, שהם נמצאים כמעט בלמעלה של האולם (יש בערך חמישה ספסלים מעליהם) ועדיין רואים יותר טוב מאשר ממקום מושבי הכתבים.

י״ג. אני חייב להגיד שהרעיון לשים את פי.ג׳יי טאקר על יוקיץ׳ הוא לא רע מדי. בכל זאת מדובר באחד מבריוני הליגה, אבל הבעיה היא שהוא גמד, אז יוקיץ׳ מוסר מעליו. המזל של הקליפרס הוא שהמסירות של יוקיץ׳ היום, בדרך כלל, לא נגמרות בסלים. מצד שני, זריקות של פי.ג׳י.13 היום כן נגמרות בסלים, וכשגם הוא טוב וגם הארדן טוב, (וגם ה״ככוב״ השלישי ווסטברוק בסך הכל סביר מאד היום) די ברור למה הקליפרס מובילים כבר בתשע נקודות. ג׳ורג׳ קשישא (בחיי, האיש הגיע לליגה מזמן מזמן, ואני זקן זקן) ממשיך לתת הצגה ברבע השלישי, והעיר דנבר נבוכה. כלומר, שניים וחצי אוהדיה אשר באולם, וגם הם כנראה יותר מתעסקים בבירה מאשר במשהו אחר. אבל נבוכים, חופשי נבוכים.

י״ד. והנה ,אנחנו כבר שלוש דקות משחק ללא נקודות לאף אחד משתי הקבוצות. רע לכדורסל, רע לאבי, ממש רע לאחים של אבי. טוב לקליפרס על ששת ורבע אוהדיה (שאר 15 אלף האנשים בקהל, באו בשביל החולצות כמובן)

ט״ו. אבל צריך לומר את האמת. והאמת היא שפרט ליוקיץ׳ אף אחד בדנבר לא הגיע למשחק היום, לפחות בינתיים. קייסיפי ופורטר עשו את מירב הנזק שלהם בתחילת המשחק, ומאז רק יוקיץ׳ (או כמו שאחי אמר – הכל נראה לו ממש קל) ותו לא. אולי חוץ מהשטויות התורניות של רג׳י ג׳קסון, גם הוא לא בדיוק איינשטיין.

ט״ז. צריך לומר את זה, ארון גורדון הוא מסיים לא טוב. הוא חזק, הוא בריון, הוא אתלט שקופץ לשמיים, הוא אפילו למד לקלוע מהשלוש מתישהו בחיים, אבל יש שם משהו בסיומת שלא מסתדר לו יותר מדי פעמים, ממש כאילו שיש לו חורים בידיים וחוסר החלטיות משווע, למרות כל האתלטיות, ואולי זאת הסיבה העיקרית שבגלל הוא ארון גורדון ולא נגיד בלייק גריפין כשעוד היו לו ברכיים. היום הוא איבד כדור כשהוא עולה לזריקה לפחות 4 פעמים, ואני ממשיך לספור.

י״ז. אבל היי, היה יכול להיות גרוע יותר. הוא היה יכול להיות רג׳י ג׳קסון.

י״ח. והנה הפאשלה בסיומת החמישית של גורדון.

י״ט. והנה מעיפים את מייקל מאלון בשתי טכניות רצופות. ממקום מושבי, אין לי מושג מה קרה, אבל זה כן בא אחרי אסיסט נפלא של ווסטברוק לזובאץ׳ שהאחרון החטיא בשלומיאליות כי הוא לא פלאמלי (וכן קצת גורדון). אז למקרה שתהיתם למה ווסטברוק כבר לא עושה טריפל דאבלים – זובאץ׳ הוא הסיבה (כלומר , הסיבה המאה, אבל עדיין, סיבה).

כ. אפרופו טריפל דאבלים, ליוקיץ׳ חסרים כרגע (שמונה דקות לסיום) שני אסיסטים. במשחק הראשון, אני נשבע לכם שהוא הכריח את האסיסט העשירי בשביל הט״ד. נראה אם ההיסטוריה תחזור על עצמה.

כ״א. לא שיהיה לה קשה לחזור על עצמה, אחרי שרשמו ליוקיץ׳ את האסיסט התשיעי על מהלך שבו כריסטיאן בראון קיבל ממנו את הכדור, עשה פייק לזריקה, ואז חדר לצעד וחצי. כי אם זה אסיסט, גם אני יכול לעשות טריפל דאבלים בליגה הזאת (אם אלמד לקלוע ולקחת ריבאונד, כמובן).

כ״ב. הקהל מריע בוז ליוקיץ כשהוא על העונשין, לא בגלל שהם רוצים שהקליפרס ינצחו, אלא בגלל שהם רוצים סנדביץ׳. עובדה, אחרי שהוא קלע את הראשונה, פתאום לאף אחד לא מדגדג לצעוק בוז ואת השניה הוא קלע בשקט מופתי (סנדביץ׳ היה מתקבל רק עם שתי החטאות עונשין רצופות). אחחח… איזה אוהדים!!!! סוכריות אחד אחד. כלומר, סנדביצ׳ים.

כ״ג. יופי, יש טריפל דאבל, עכשיו יוקיץ׳ במשחק באמת גדול יכול להתרכז בלנסות לנצח את המשחק. מצד שני, פול ג׳ורג׳ גם אם משחק די מופתי היום, במיוחד במחצית השניה. ההגנה של הנאגטס לגמרי לא מסתדרת איתו, וזה עוד כשקוואי פצוע. יש מצב שהמצ׳ אפ של דנבר מול הקליפרס (מה שבהחלט יכול להיות סדרה בסיבוב השני של הפלייאוף) פשוט לא משהו.

כ״ד. והנה גורדון מחטיא אחת…. ואז… קולע את השניה. אין סנדביצ׳ים. שוב.

כ״ה. ייאמר לזכות המשחק הזה, הוא צמוד. נכון שהקליפרס מובילים לאורך רוב המשחק, ושהתוצאה נמוכה יחסית (אבל באמת שההגנות טובות, פרט לזו שעל פי.ג׳י13 וזאת שעל יוקיץ׳) אבל בגדול, מדובר במשחק צמוד וטוב. אחלה משחק להביא את האחים לראות את משחק הנ.ב.א הראשון שלהם. הקליפרס מובילים בנקודה אחת בלבד עם דקה וחצי לסיום, בהחלט פתוח.

כ״ו. בחיי, שיש לי תחושה שהקהל מעדיף את דנבר. שלשה של יוקיץ׳ ורק שתי נקודות לטובת הקליפרס עם חצי דקה לסיום, הקהל מריע. הכדור עובר ללוס אנג׳לס. מתח באוויר, לפחות אם מחשיבים את שמונה ושלושת רבעי האוהדים האמיתיים באולם (שניים וחצי לדנבר, שישה ורבע לקליפרס, כזכור).

כ״ז. 4.2 שניות, כדור דנבר מהצד במינוס שניים. יוקיץ׳ עם הכדור, עולה לשלשה, מחטיא. תם ונשלם.

במנצחת המקומית היה זה פול ג׳ורג׳ שהוביל במשחק מצוין עם 28 נק. הארדן קלע 20 עם 6 ריב׳ ו 8 אס׳. זובאץ׳ עם 14 ו-15 ריב׳. ווסטברוק נתן דאבל פיגר חביב, כמו גם פאוול שנעלם לגמרי במחצית השניה.

יוקיץ׳ מנגד נתן משחק יוקיצ׳י של 36 נק׳, 17 ריב׳, 10 אס׳. גורדון עם 18, 6 ריב׳, 7 אס׳. קייסיפי קלע 16, פורטר 14 ו-9 ריב׳. וזהו פחות או יותר.

שמן, שמן, אבל עם תג.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה אבי,
    איזה כיף כשבאים לביקור ואתה יכול "לארח" במשחק!
    וברור שלייקרס עדיף (אוהד מושבע) אבל קליפס-נאגטס אחלה מאץ' הם תפסו 😀

  2. מניסיון אישי, מה שהקליפרס נותנים לכתבים מעפנים כמוך זה מושב הכי גרוע באולם לצד נציגים מטימבקטו וקזאחסטן. בקושי רואים ולא שומעים כלום/ ובתקופה שלי גם לא היו מסכי טלוויזיה ששידרו את המשחק. כיף גדול לארח את האחים ומקווה שתמשיך להראות להם את נפלאות socal

כתיבת תגובה

סגירת תפריט