מה קורה עם הטרייד של קווין לאב נכון ל-6 בבוקר בר"ג / מנחם לס

מה המצב עם הטרייד של קווין לאב:

**********************************************

הוידיאו שמסביר הכל בצורה הטובה ביותר:

http://espn.go.com/nba/story/_/id/11247946/chicago-bulls-join-cleveland-cavaliers-kevin-love-trade-push

************************************************

זה מה שידוע בשעה 1:00 בלילה, יום רביעי:

קליבלנד ושיקגו בולס עושות מאמצים אחרונים להחתים את קווין לאב.
 ההצעה של קליבלנד כוללת טרייד של אנדרו וויגינס ואנטוני בנט, וכן חתימה עתידית של בחירת דראפט סיבוב ראשון. יכול להיות ששחקן אחד נוסף חייב יהיה להיות חלק מהעיסקה "TO SATISFY NBA RULES" (לי אין מושג את משמעות המשפט; אולי דדי יודע).

***********

תוספת קווין לאב לבולס תתן לה שלשלה גבוהים שהם מוסרים מצויינים – קווין לאב, פאו גאסול, ויואקים נואה. הם שלושת שחקני הפרונט-ליין  בשישייה הראשונה בליגה של POINT CREATED, שהיא נוסחה הקובעת את יעילות הביג-מן ביצירת נקודות ע"י שחקנים אחרים (באתר הישן דברתי באריכות על הנוסחה), כדלקמן:

Players Pts by APG
— NBA.com player tracking data
Joakim Noah 12.4
Kevin Love 10.3
Josh McRoberts 9.6
Blake Griffin 9.1
Marc Gasol 8.3
Pau Gasol 8.1

קליבלנד מגיעה השמועה שהיא עומדת להחתים את וויגינס לפני יום ששי. אם זה קורה, כל טרייד עליו לא יול להיעשות לפחות 30 ימים מרגע חתימתו. ז"א שהקאבס תצטרך לחכות חודש שלם עד שהדיל עם קווין לאב ייעשה או לו, אפילו אם יש הסכם בין שני הצדדים, אבל כל 'הסכם' שאינו חתום ומאושר ע"י ה-NBA לא תופס, וקרו מקרים בהסטוריה של העולם שאנשים שינו את דעתם ב-30 יום. היי, אלוהים ברא עולם שלם בששה ימים, פור גאד סייק!

עד שהקאבס לא מחתימים את וויגינס, הם יכולים לדבר על טרייד עם לאב כמה שהם רוצים, אבל מאומה לא יכול להיעשות. רק אם הוא חתום, הדיבורים יכולים להפוך ולהיות מעשים. כידוע הקאבס מציעים לוולבס את ה-SALARY CAP של 5.5 מיליון של וויגינס, שיול להיות FACTORED IN רק אם הוא חתום ויושב אצל הקאבס בקופסה קשורה עם חבל

**************

מה תצטרך שיקגו לתת עבור לאב? שיקגו תצטרך לתת עבור לאב את טאז' גיבסון, ג'ימי באטלר, ובחירת דראפט סיבוב ראשון.

דעתי? זה יותר מדי לתת עבורו, אבל מה אני יודע?

מה שאנשים שוכחים הוא שאם בעל מינסוטה גלן טיילור רוצה להשאיר את קווין לאב, גם הקאבס וגם הבולס יכולים לעשות סיבובי 'הורה' באוויר, ולהציע לו את אגם 'אירי' (קליבלנד) או אד=גם מישיגן (שיקגו), והוא לא יסכים. הוא ממשיך לטעון שהוא לא משחרר את לאב, אבל לאב אמר לו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שהוא לא נישאר שם אחרי סיום חוזהו בעונה הבאה, וגלן טיילור לא נעשה ביליונר ע"י שהיה אידיוט.

***********

הווריורס מוכנים לתת רק את דייויד לי  והריסון בארנס עבור קווין לאב. ברגע שמינסוטה מבקשת את קליי ת'ומפסום, הווריורס שמה פקקים באוזניה. היא לא רוצה אפילו לשמוע על "ת'ומפסון ודייויד לי" או "ת'ומפסון ובארנס".

**********

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. ברור שהטרייד שמינסוטה הכי רוצה הוא עם קליבלנד.

    אגב, תיאורטית אין שום בעיה שטרייד כזה יקרה גם בלי שקליבלנד יחתימו את וויגינס קודם, אבל זה רק תיאורטי.

    זה גם אומר שהטרייד יוכל לקרות רק בעוד חודש כי אחרי שקליבלנד יחתימו את וויגינס אסור להם להעביר אותו למשך 30 יום.

    ויש גורם שקצת מפריע לטרייד הכי פשוט והגיוני (שבו קליבלנד משאירה אצלה את בנט ונותנת את תומפסון במקומו), וזו העובדה שלתומפסון וללברון יש את אותו סוכן.

    ברמת העיקרון, זה היה אמור להיות מספיק בשביל ללחוץ את קליבלנד לתת הארכת חוזה יפה ומוגזמת לתומפסון, אבל בהנחה שקווין לאב מגיע, זה כבר לא יקרה, מה גם שלתומפסון לא יהיו דקות.

    אז לדעתי ה"פשרה" תהיה שהוא לא יועבר לחור שנקרא מינסוטה למרות שזה מתבקש, ובמקום זה יועבר לקבוצה/מקום שיהיו יותר מקובלים עליו, אבל הארכת חוזה עם קליבלנד לא תהיה אם קווין לאב מגיע.

    מצד שני, טרייד שבו מינסוטה מקבלת גם את וויגינס וגם את בנט הוא כל כך יותר טוב לוולבס מכל אפשרות אחרת, שקליבלנד חייבים לזהות את זה וללחוץ לקבל בחזרה את דיינג – שחקן שהם מאד צריכים, וגם נכס זול וצעיר לטווח ארוך שיפצה במשהו על האובדן של וויגינס ובנט והסיכון שלברון או אפילו לאב יקומו ויעזבו בקרוב.

    דיינג הוא השחקן האחרון שמינסוטה היתה רוצה לוותר עליו, אבל כאמור אם קליבלנד ידעו ללחוץ כמו שצריך, לוולבס לא תהיה ברירה כשהאלטרנטיבות הן באטלר/גיבסון או לי/תומפסון…

    בקיצור, הטרייד ההגיוני ביותר כרגע הוא –

    לאב, מרטין, דיינג
    עבור
    וויגינס, בנט, ווייטרס, בחירת סיבוב ראשון עתידית, והייווד**

    למה כוכבית ליד הייווד ?

    כי החוזה שלו הוא ההברקה האמיתית של יום הדראפט והעסקה שקליבלנד עשו כדי לקבל אותו.
    מדובר בנכס סופר סופר משמעותי שעבר מתחת לאף של כל הפרשנים (שאני קראתי לפחות), ולדעתי אפילו דייויד בלאט לא מודע למשמעות שלו כי זה כבר נכנס לענייני עומק של תקרת שכר.

    אולי בהזדמנות אני אפרט, אבל בוא נאמר פשוט שמדובר בנכס מאד שווה לקליבלנד, והם יהיו מאד מעוניינים לא לשלוח אותו בעסקה למינסוטה שעבורה הוא הרבה פחות משמעותי.

    הבעיה היא שהאלטרנטיבה היחידה שלהם לשימוש בחוזה של הייווד, היא להשתמש בטריסטיאן תומפסון – וכאמור כאן נכנס כל עניין הסוכן המשותף שלו ושל לברון.

    אז בתסריט האידיאלי לקליבלנד – הם שומרים את הייווד אצלם, ושולחים את תומפסון לקבוצה אחרת תמורת שחקן שמרוויח הרבה פחות כסף או אפילו תמורת "כלום", אבל סביר להניח שמהלך כזה יעלה לקליבלנד במשהו כמו 2 בחירות סיבוב שני.
    יש כמה קבוצות כמו פניקס, פילדלפיה, אורלנדו, יוסטון, ועוד – שעדיין יכולות לספוג את תומפסון מבלי לתת עבורו אף שחקן, השאלה היא האם קליבלנד ימצאו קבוצה שגם תרצה אותו, וגם תהיה מקובלת עליו ועל הסוכן שלו – שאיתו הקבוצה מאדדדדדד מעוניינת לשמור על יחסים טובים.

    פוליטיקת נבא 101…

    אבל חוץ מדילמת הייווד/תומפסון – לדעתי זה חייב להיות הטרייד בסופו של דבר, אם קליבלנד ידעו לזהות נכון את היתרון שלהם במשא ומתן, ויתעקשו על דיינג.

  2. ** עדכון מעניין – קליבלנד עשו כמה מהלכים קטנים/החתמות/טריידים שנותנים להם עכשיו עקרונית מספיק חוזים כדי לעשות את הטרייד שדיברתי עליו בלי החוזה של הייווד, ובלי תומפסון.

    ה"בעיה" היא שלפי חוקי הליגה, החוזים האלה יוכלו להיות כלולים בעסקה רק החל מ ה 22 לספטמבר, אבל קשה לי להאמין שזה מקרי שהקאבס עשו את המהלכים האלה עכשיו.

    אז כנראה שאם העסקה תצא לפועל, יכללו בה 2 מתוך –
    ג'ון לוקאס (חוזה לא מובטח של 1.6 מיליון)
    מלקולם תומאס (חוזה לא מובטח של 950,000 דולר)
    אריק מרפי (חוזה לא מובטח של 820,000 דולר)

    ואז אין לחץ למצוא לתומפסון קבוצה כבר עכשיו, ואין צורך לשלוח למינסוטה את החוזה של הייווד שקליבלנד מאד רוצה לשמור אצלה.

    רק צריך לחכות ל 22 לספטמבר כדי לעשות את הטרייד רשמי.
    אם זה עדיין לפני פתיחת מחנות האימונים, אז לא צריכה להיות בעיה עם זה.

      1. זה בעצם נותן להם עוד חוזים "לשלוח החוצה" ולספוג תמורתם עוד חוזים ממינסוטה.

        ומצד שני, החוזים האלה לא מובטחים, אז מייד אחרי הטרייד מינסוטה חותכת את השחקנים ללא תמורה, וככה בעצם חוסכת הרבה יותר כסף ומקום מיותר בסגל.

  3. דדי אמרתי לך שקליבלנד לא למדו כלום מפעם שעברה וכל מה שלברון רוצה הוא יקבל לא משנה מה המחיר שהם צריכים לשלם.
    הם פשוט שבויים שלו.לגבי תומפסון אז כנראה זה באמת העניין עם הסוכן למרות ששוב עם לאב מגיע הוא כמעט לא יקבל דקות אז כנראה שאתה צודק ויחפשו לו מקום נעים וטוב לשחק בו (מיאמי???)

  4. אם הם יתעקשו ויצליחו לקבל חזרה גם את דיינג – זה מקטין מאד את אלמנט הסיכון, כי מדובר בשחקן צעיר ומוכשר על חוזה רוקי שמובטחת להם האפשרות לשמור עליו להרבה שנים.

  5. יש גם שמועות שמינסוטה רוצה לכלול את בריאה משום מה, והמהלכים ה"קטנים" שקליבלנד עשתה עכשיו והזכרתי קודם, יכולים לעזור להם לספוג אולי גם אותו מבחינת חוקי השכר.

  6. מה שבטוח זה שלברון יצא שקרן ופחדן. הוא הצהיר שיש לו סבלנות ובלה בלה בלה רק כדי להוריד מעצמו לחץ כי הרי ברור שקבוצה עם לברון אירווינג ולאב אמורה לרוץ לתואר רק שהפחדן לא אוהב לחץ…

  7. ברגע שהוא חתם לעונה אחת זה היה ברור שזה כוונתו.האמת שקראתי תגובה של מישהו שטוען שהמטרה האמיתית של לברון היא בכלל ניו יורק.והתוכנית שלו זה להביא אליפות לקליבלנד ,שיש לו שנתיים לכך ואז הוא יוכל לעזוב לניו יורק כאשר הוא כביכול פרע את החוב שלו לקליבלנד,ובקשר לזגזוגים אז אחרי אליפות בקליבלנד ואם הוא יצליח להביא אליפות גם לניו יורק אף אחד לא יזכור את הזגזוגים.
    כמה שזה נשמע הזוי המהלכים של לברון מראים שזה בהחלט יכול להיות הכיוון

    1. שמעתי שהוא חופר מנהרה לניו יורק, אבל זו רק שמועה, למרות שזה בהחלט יכול להיות וכבר ראינו שעשו את זה בעבר

      1. האמת שבאמת מעניין אותי לשמוע מה חושבים מעריציו על הקטע שהוא עשה לקליבלנד.
        כאילו אם אתם אומרים שזה רק עניין של הכסף שבגלל זכויות השידור הוא פשוט רוצה להרוויח יותר ואז זה מעלה 2 שאלות נוספות.
        1.החוזה החדש יהיה רק עוד שנתיים אז למה אופציית יציאה כבר תוך שנה?
        2.מעניין שבשביל מיאמי הוא היה מוכן לוותר על לא מעט כסף למה לא בקליבלנד?
        ואם לא עניין של הכסף אז איך אתם מסבירים את זה?

        1. הבעיה היחידה שיש לי עם לברון היא רמת המשחק ההתקפי שהציג בפלייאוף. הוא לא מצליח להשתפר ולהוביל כמו הטובים אי פעם. מלבד זאת, אף פעם לא הבנתי מה חשוב למישהו שלא גר בארה"ב באיזו קבוצה מישהו משחק. אין לי שום זיקה לאף קבוצה מעבר לדעתי עליה כארגון, ובעיני רובן דומות.

        2. זו אופציית בריחה.
          למקרה שיהיה קטסטרופה עם הסגל, עם הGM ובעיקר עם גילברט הוא פשוט יכול לברוח אחרי עונה.

          פחדן נשאר פחדן.

        3. מה יש להסביר ? השחקן הטוב ביותר בליגה by far צריך לקבל כל מה שהוא רוצה. בנוסף יש את העניין עם תקרת השכר החדשה ולא משתלם חוזה ארוך טווח, וגם יוכל לעזוב אם לא יספקו את הסחורה.
          המועדון בכיס שלו, נכון מאוד וטוב שכך.
          *** קליבלנד כבר ניצלו את השנים הטובות ביותר של השחקן הטוב בדור האחרון ***

  8. אנשים שוכחים שתומפסון יכול לשחק גם סנטר עם יכולת החסימה שלו לצד קווין לאב הבעיה המרכזית היא כזו אם קליבלנד מוותרת על וויטרס הוא לא ירצה להישאר במינסוטה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט