מעורב הופס ליום רביעי: לוקה בדרך להפוך לשחקן היקר בהסטוריה / מנחם לס

1.לוקה דונצ'יק עומד להפוך לאתלט היקר בהסטוריה

(נלקח מ'שבוע ישראל' בלוס אנג'לס, מאת גל שור)

השיא לחוזה היקר בהיסטוריה של ה-NBA בדרך להישבר, שוב. ב-ESPN דווח כי לוקה דונצ'יץ', כוכבה של דאלאס מאבריקס, יוכל לחתום בקיץ 2025 על הארכת חוזה בסך 346 מיליון דולר לחמש שנים.

לוקה הפך לזכאי להארכת החוזה העצומה רק לאחר משחקו האחרון, שהיה ה-65 שלו העונה. עד כה הסלובני היה יכול לחתום על חוזה מקסימום בהתאם להישגיו האישיים בעונות האחרונות, אך לאחר שהגיע למספר המשחקים הדרוש לפי חוקי ה-NBA, הוא רשאי כעת לחתום על חוזה "סופרמקס".

אם לא די בכך, בשורה נוספת היא שדונצ'יץ' יוכל באופן סופי להתמודד על תואר ה-MVP של העונה הרגילה הנוכחית ושל שאר הפרסים האישיים. ב-NBA החליטו החל מהשנה כי שחקן ששיחק פחות מ-65 מתוך 82 המשחקים לא יוכל להתמודד על הפרסים, כולל חמישיות העונה, ועל כן מסיבה זו ירדו כבר מהפרק כוכבים כמו ג'ואל אמביד, דונובן מיטשל וחברו של לוקה במאבריקס – קיירי אירווינג.

דונצ'יץ' נחשב לאחד משלושת המועמדים המובילים לתואר ה-MVP יחד עם ניקולה יוקיץ' מדנבר ושיי גילג'ס אלכסנדר מאוקלהומה סיטי. המאבריקס שמדורגים במקום החמישי במערב נמצאים בכושר נהדר עם רצף הניצחונות הארוך ביותר בליגה שעומד כעת על שבעה. אם ימשיך כך בשבועיים שנותרו לעונה הסדירה, ייתכן כי בעונתו השישית בליגה הוא ישים את ידו לראשונה על התואר האישי.

2. ראז'ון רונדו פורש – "I AM DONE PLAYING IN THE NBA" – אחרי 16 שנות ליגה

רונדו בן ה-38, בהופעה אצל מאט בארנס בפודקסט "ALL THE SMOKE" עונה לבארנס: "זהו זה. שיחקתי את המשחק האחרון בליגה. אני מעדיף עכשיו לבלות את הזמן עם ילדי".

אלוף ה-NBA 4 פעמים, רונדו שיחק את משחקיו האחרונים עם הלייקרס והקאבס בעונת 2021-22.

"What a time, it was definitely something that I never took for granted when I was in the game," Rondo said. "I loved every minute of it, and I appreciate the brotherhood that I was able to share and bond and grow with over the years. I've learned so much in this game and it's made me the man who I am today. … I tell people all the time, this wasn't a dream of mine, it was a goal. I was able to lock in, stay disciplined, I didn't party a lot in college. But it was worth the sacrifice of me getting to where I wanted to be in life."

רונדו הוביל את הליגה בגניבות בעונת 2009-10, ובאסיסטים בעונות 2012-13 ו-2015-16. היה בחמישיית ההגנה ארבע פעמים, וזכה באליפות עם הסלטיקס ב-2007-08 ועם הלייקרס ב-2019-20.

He averaged 9.8 points, 7.9 assists, 4.5 rebounds and 1.6 steals in 957 career games (733 starts) with the Celtics (2006-15), Dallas Mavericks (2015), Sacramento Kings (2015-16), Chicago Bulls (2016-17), New Orleans Pelicans (2017-18), Lakers (2018-20, 2021-22), Atlanta Hawks (2020-21), Los Angeles Clippers (2020-21) and Cavaliers (2021-22).

הוא אמור להופיע למשפט ב-25 לאפריל בהאשמת נשיאת אקדח וכמות 'מוגזמת' של מריחואנה.

3. היה עימות מכוער בין בוגדן בוגדנוביץ' ומאמנו סניידר

למרות הנצחון המצויין של אטלנטה בשיקגו אמש, בוגדן בוגדנוביץ' וקווין סניידר המאמן התעמתו בגלל סיבה שבינתיים לא פורסמה. לקראת סוף הרבע הרביעי וההאוקס משייטים בבטחון לנצחון, בוגדנוביץ' זרק בקבוק מים, וקם במהירות להתעמת עם מאמנו.

בוגדנוביץ' 'GOT INTO THE FACE' של סניידר לפני שהשניים הופרדו ע"י כמה שחקנים.

4. הערב הנפלא של דווין בוקר

(נעזרתי בפוסט Devin Booker tops 50 for third game in row against Pelicans – ESPN לכתיבת קטע זה)

With more than 40 friends and family on hand from Booker's hometown of Moss Point, Mississippi, less than a two-hour drive from New Orleans, Booker stood near the baseline of the Smoothie King Center taking pictures

הוא תרם 52 נקודות בנצחון חוץ של 124-111, והצטרף לווילט צ'מברליין להיות השחקן השני אי-פעם לקלוע לפחות 50 נגד אותה קבוצה שלוש פעמים.

בוקר אמר: "כל פעם כשאתה מוזכר עם ווילט צ'מברליין, אתה יודע שהשגת משהו מיוחד במינו".

לחולי סטטיסטיקה:

That gives Booker 162 points in his past three games against the Pelicans, the most for any player in a three-game span against any opponent in the past 50 seasons. He surpassed the 158 points James Harden had against the Memphis Grizzlies in 2019, according to the Elias Sports Bureau.

5. שחקני הספארס דווין ווסל וג'רמי סוהאן סיימו את העונה הרגילה

קרדיט: איור מקלאצ'פוינט: ווסל וסוהאן. השמאלי הוא וומבי

MRI הראה 'STRESS' בראש המטטרזל של כף הרגל הימנית של ווסל. סוהאן נפצע במשחק נגד הניקס בליל ששי שעבר בעקב השמאלי, ואמור לעבור ניתוח ארת'רוסקופי.

הספארס לא יעשו את טורניר ה- PLAY IN ולכן הפציעות לא מטרידות במיוחד.

6. ג'מאל קרופורד לא אוהב את סיכויי אנטוני אדווארדס וקבוצתו מינסוטה טימברוולבס בפלייאוף

אנטוני אדוורדס מוביל את מינסוטה לרקורד 23-51 ב-BREAKOIT SEASON אבל לפחות אנליסט טלוויזיה אחד לא אוהב את סיכוייהם בפלייאוף.

Speaking on NBA TV, Crawford weighed in on the Timberwolves:

כן. זה מה שהוא אמר:

Said Crawford, “Don't be fooled by the Minnesota Timberwolves. I love the Timberwolves. Anthony Edwards is my favorite player to watch right now. Let's make that clear. But, I'm just not sure that their regular season success will translate in the playoffs. The game's gonna slow down. There's going to be even more pressure on him to score and make plays. Who knows if Karl-Anthony Towns is going to be back healthy. I'm just not sure they're built right now for the playoffs.”

הוא לא אוהב את סכויי הוולבס בסיבוב הראשון, במיוחד אם הם ייפגשו בלייקרס.

7. אין קבוצה אחת בליגה התלוייה בשחקן אחד כפי שמינסוטה תלוייה באדוורדס (ובפלייאוף – יותר מאשר בעונה הרגילה – אתה חייב תרומה מכל החמישייה!)

Minnesota Timberwolves guard Anthony Edwards (5) reacts in the second half against the Denver Nuggets at Ball Arena.
Ron Chenoy-USA TODAY Sports: CREDIT

8. השוטינג גארדים עם מספר האליפויות הגדול ביותר

רק 29 שוטינג גארדס בכל הסטוריית ה-NBA זכו בשתי אליפויות לפחות


10 Championships

Sam Jones

סם "MISTER CLUTCH" ג'ונס זכה כשוטינג גארד ב-10 אליפויות כשהוא משחק עם ביל ראסל, בוב קוזי, ג'ון הבליצ'ק, קייסי ג'ונס. הוא סיים קריירה עם ממוצע של 17.7 נק' למשחק. בכל משחקי הפלייאוף בעשרת האליפויות בהן זכה הוא קלע 18.9 נקודות בממוצע!


7 Championships

Frank Ramsey

פרנק רמזי הוא בוודאי שחקן הסלטיקס הפחות ידוע לכם. הוא כיכב בשנות ה-50 וה-60 ואני זכיתי לראותו פעמיים. הוא עלה מהספסל בשנות ה-60 כשאני ראיתי אותו. Often coming off the bench, his ability to inject energy, score crucial baskets, and provide relentless defense made him a game-changer in his own right. הוא היה השחקן הראשון לבצע JUMP SHOT כשהוא משחרר את הכדור כשהוא עדיין בעלייה, אומנות ששוכללה ע"י לארי בירד שנים אח"כ.


6 Championships

Michael Jordan

Michael Jordan’s six championships with the Chicago Bulls during the 1990s are an underlying reflection of his dominance and impact on the game. He boasts career averages of 30.1 points, 6.2 rebounds, and 5.3 assists per game, making him one of the most prolific scorers and versatile players in NBA history. His playoff averages were even more impressive, posting 33.4 points, 6.4 rebounds, and 5.7 assists per game.


5 Championships

Kobe Bryant, Michael Cooper


4 Championships

Klay Thompson, Bill Sharman, Manu Ginobili, Pep Saul


3 Championships

Dwyane Wade, Byron Scott, Danny Green, Mario Elite, Whitey Skoog, Bob Harrison, Patrick McCaw


2 Championships

Joe Dumars, Vinnie Johnson, Vernon Maxwell, Danny Ainge, Dick Barnett, Brent Barry, Devin Brown, Craig Hodges, Dennis Hopson, Charles Johnson, Don Chaney, Shannon Brown, Sasha Vujacic

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. תודה על המעורב
    ברשימת השוטינג גארדס שזכו באליפויות חסר לי סטיב קר עם 5 אליפויות. הגדירו אותו כפוינט גארד?

    1. אני מניח שהגדירו אותו כרכז, כי מייק היה השוטינג גארד. אם כי תרומתו למשחק ההתקפה הייתה בעיקר ירי שלשות.

  2. תודה מנחם אפרופו מינסוטה
    לכל מתכנני הבארקטים למינם
    יש קבוצות שהם בעיקר קבוצות עונה סדירה
    ויש קבוצות אחרות ובעיקר שחקנים מבוימים ששומרים משהו לפליאוף כפי שעשה זאת באטלר אשתקד
    שאני מסתכל על כל המעומדות לפלי אוף
    אז במזרח אני לא רואה איזה שהוא שדרוג שיכול לבוא מאינדיאנה אורלנדו או קליבלנד
    (וגם לא משהו מיוחד משיקגו או אטלנטה גם אם הם יכולות להתעלות בפלי אין )

    זה נכון גם במערב.בקבוצות מינסוטה אוקלהומה ניו אורלינס וסקרמנטו (אם כי קונלי ומקלום יכולים קצת להפתיע אבל קצת )

    קבוצה שהיא חזקה מטבעה אבל לא מביאה זאת לידי ביטוי בפליאוף היא בוסטון שתעמוד השנה למבחן מנטלי גדול
    כאשר לפילי אני לא נותן יותר מדי סיכוי
    אמנם היום חזר אמביד
    והוא כמובן שידרוג יפה אבל מנטלית הם לא שם וקשה לי להאמין שיוכלו להגיע לגמר המזרח

    לכן נותרנו עם מעטות כאלו שיכולות לעשות שידרוג נוסף בפליאוף
    במזרח יש כמובן את מיאמי ובאטלר שעשו זאת
    ואת הניקס שאם תהיה בריאה אז הכוכב שלה ברונסון עןשה רושם שעשוי מהחומר הזה
    מי שאני בונה עליו הכי הרבה במזרח הוא לילארד ששיחק בהילוך שני כל העונה אבל לדעתי יבוא במוד אחר לגמרי לפליאוף.

    במערב דנבר בטח עם חזרת מארי תהיה במקום אחר לגמרי והיא אמורה לצאת משם
    אבל דווקא במערב יש כמה קבוצות עם פוטנציאל שידרוג פליאוף
    כמובן שרק אחת מהלייקרס ג,ס תהיה שם וגם מי שתגיע תצטרך ככל הנראה לפגוש את דנבר בסיבוב ראשון
    אבל יש ב 2 הקבוצות הרבה ניסיון ויכולת לייצר הפתעות

    אך עיקר הסיכוי מגיעה
    1 מפינקס שם בוקר יכול לקפוץ בכמה רמות
    2 מקליפרס ובעיקא קוואי שהוכיח עצמו לא פעם בפליאוף.

  3. החוזה של לוקה רק ב 2025 ,עד אז הוא יצטרך לחיות בצמצום אבל יש תקווה 69 מליון לעונה, אז יוכל להרשות לעצמו לאכול פלאפל וחומוס כמה שירצה בכל יום.
    בוגדן רב עם סניידר,סוף סוף משהו מעניין קורה באטלנטה איזור מוכה שעמום.גם הריב חלבי מידי,קצת מכות דחיפות , חניקה כלום. שישלחו את יאנג תמורת דריימונד , לפחות נצא מהשעמום.
    יש לבוקר עוד דרך להיות מוזכר עם וילט ,אם יתחיל לשכב עם עשר נשים ביום.אבל פרצוף היורם הזה? אין סיכוי.
    ווסל וסוהן לא היו ביג דיל עד עכשיו, למה שזה יפריע ב 6 המשחקים שנותרו? הייתי לא מחזיר אותם בכלל ומחפש במקומם שחקן הרבה יותר טוב, הגיע הזמן וומבי שהוא יהלום ,אתה לא עוטף אותו בנירוסטה.
    מה הועיל רבנו גמאל דה לה קרופורד בהגיגיו,נו באמת מי לא יודע שמיני בלי טאונס , או טאונס לא בריא זה סיבוב אחד בפלייאוף?רגע ואם טאונס יבריא בזמן?אולי נחכה קצת לפני שאנו קופצים עם נבואות לעתיד?
    תרשו לי אבל אני עדיין לא מתלהב מאדוורדס,הוא משחק בתפקיד של גורדן וקובי ,בינתיים הוא לא באטמוספירה שלהם. גם מופעי היחיד של לוקה לא גורמים לי לאבד את שיווי המשקל שלי.
    אני כן מתלהב מסברינה עסיסית עם טונה של קצפת,שמתי לב שהיא קורצת לי.

      1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
        שמע אחי, הגזמת. כל הסיפור על צמברלין זה מיתוס.
        אף אחד לא יכול, גם קינג קונג לא יכול, גם לשחק כדורסל וגם לקלוע עוד 10 פעמים. זה פשוט לא אפשרי.

    1. קבוצות כמו מיני אוקלהומה סקרמנטו ואורלנדו הן בעיקר בשלב של לשלם שכר לימוד פלייאופי. יכנסו, יתנו סדרה או שתיים, בשאיפה יעשו דברים יפים, ויעופו. זה עוד לא הדבר האמיתי, אבל זה שלב שצריך לעבור. גם יוקיץ עשה כמה פלייאופים סרק לפני שלקח אליפות.

      1. יותר מידי קלוריות, מסתפק בסברינה.אגב קטונתי ליד וילט הסברינה שלי זה עוגת קצפת.

  4. תודה על המעורב.
    אהבתי את המשחק של רונדו, רכז שמשפר את כולם, נלחם בהגנה, למרות שמחוץ למגרש הוא כנראה לא הכי נחמד. שתהיה לו אחלה פנסיה.
    לוקה יקבל את המקס שמגיע לו לפי החוקים, אבל זה יוצר פערים ענקיים בין השחקנים, וזה עלול ליצור להם בעיה בהשלמת הסגל.
    ההגדרות של גארד או שוטינג גארד לא ברורות, חלק יגדירו את סטף רכז אבל כבר ראינו שחלק סיווגו אותו כשוטינג, או סטיב קר למרות שהוא לא ריכז כלום, הוא עמד על ה3 וחיכה לכדור…

    1. רכז שמשפר את כולם? אולי כמה עונות בהתחלה. התנהג כמו דיווה בבוסטון (עאלק לא לקח את המשחק כמובן מאליו) עד שלאיינג' נמאס והעיף אותו על טיל. מאז אף קבוצה לא רצתה אותו לטווח ארוך. גם האיץ את פירוק הקבוצה הגדולה ההיא כי ריי אלן (המענטש) לא הסתדר איתו.

      1. איינג' לא העיף אותו על טיל – החוזה שלו הלך להיגמר והם היו בבניה מחדש בלי רצון להתחייבויות.
        החלטה עסקית רגילה ב-nba.
        הקטע על היחסים שלו עם אלן נכון.

    2. אהבתי את רונדו ועדיין מצר על כך שעזב את בוסטון.
      שחקן שנתן הכל לקבוצה ונשאר בה עד שבעטו בו כמו שבעטו ב IT מלך הרבע האחרון ובמרכוס סמארט. אף אחד מהם לא ביקש או דרש לעזוב כמו שאנחנו רואים היום בהרבה קבוצות. כולם נבעטו.
      לגבי רונדו, הוא היה ענק באותה שנת פירוק ובנייה ואחרי כן נזרק כמו נעליים ישנות, אחרי שנתן הכל. אין לי הוכחה אבל לדעתי הוא לא הסתדר עם סטיבנס.
      גולן, כל מילה שלך נכונה, רונדו רכז שמשפר את כולם, נלחם בהגנה.
      לגבי חוץ למגרש, הטענה שהוא מהמיוחדים על הקשת אם אתה יורד לסוף דעתי.

  5. תודה רבה מנחם.
    ללוקה מגיע הכסף ועוד איך, אבל קשה לי לקבל את זה שקוראים לו אתלט.
    העימות בין בוגדנוביץ' לסניידר ממחיש את יחסי הכוחות בליגה: השחקן יורק על מאמנו , והוא מאמין שזה גשם.
    סם ג'ונס בעיני הסקנד גארד השלישי / הרביעי בגדלותו ההיסטורית אחרי מייקל וקובי ובצוותא עם וויד. ווינר ברמ"ח איבריו והצלע השנייה בשושלת הסלטיקס בשנות ה60.

    1. דווקא חשבתי על האבליצ'ק בתור השנייה, אולי השלישית?
      אבל מייק וקובי בהחלט שני הגארדים הכי טובים בהיסטורייה.

      1. האבליצ'ק שיחק sf יותר מאשר sg.
        סם ג'ונס היה הכינור השני לראסל עד שנת 65. משנת 66, האבליצ'ק הפך בהדרגה לשחקן הכי טוב בסלטיקס עם ירידה ביכולת של ראסל וסם ג'ונס המתבגרים לקראת סוף העשור.

  6. ריספקט לרונדו על קריירה גדולה. כבר בגיל 21 נכנס לתפקיד רכז בכיר בחמישייה של בוסטון הגדולה עם הטריו פירס-אלן-גארנט שהפכו איתו מיד לרביעייה סופר איכותית. מח כדורסל מבריק שדי התבזבז אחרי שעזב את בוסטון (מלבד הבלחה עם הפלקינס לעונה אחת), אבל גם אחרי שיאו תרם מחכמתו ללייקרס והיווה חתיכה חשובה באליפות שלהם. הפייק מסירה אחורית שלו, זה אחד המהלכים הכי חכמים ויפים שיש.
    למרות גובהו (1.85) היה ריבאונדר נהדר לעמדה ושחקן הגנה משובח (4 בחירות לחמישיות ההגנה).
    שחקן שהוא מאמן על המגרש עם אופי של ווינר. (גם אם שחקן לא קל בכלל לאימון).
    בעידן הרכזים הסקוררים של ימינו, פוינט גאד כמו רונדו נדיר לראות.

    1. כל מילה אמת.
      שחקן נדיר מאד. אני עדיין קיוויתי שיבוא מתישהו לעונת פרישה וינהיג את החמישייה השלישית.
      הניסיון שלו, לא משהו שכדאי לוותר עליו.

    2. בול בפוני.הוא לא כל כך מקבל קרדיט על אותה אליפות בבוסטון אבל לטעמי אם בוסטון לא פוגעים איתו באותה שנה אני לא בטוח בכלל שהקבוצת אינסטנט שנבנתה אז הייתה מצליחה לקחת את התואר

  7. אולי לוקה יזכה ב-MVP ואולי לא. לדעתי בכל אופן, בכל שלוש העונות האחרונות יוקיץ' היה צריך להיות MVP. כולל העונה. זה שנתנו לאמביד, ואולי ייתנו השנה למישהו אחר, זה סתם כי לא נעים להם. כל רגע שהוא דורך על מגרש הוא MVP.
    מילווקי עם "ההגנה המשופרת" הצליחו להפסיד גם לוושינגטון.
    כשגריפין אימן הם היו במאזן 30-13.
    כשריברס מאמן הם במאזן 14-13.
    לא יודע מי קיבל את ההחלטה להחליף מאמן. כדאי לזרוק אותו מהמועדון לפני שיעשה נזקים נוספים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט