חם מהתנור: מעקב שחקנים חופשיים-יום 23/רועי ויינברג

היום האחרון לפרי אייג'נסי

הפוסט יתעדכן מספר פעמים ביום, עם כל חתימה שנכנסת. השמועות רצות ביום זה, אז האמינו רק לתגובות של אנשי צוות, ומה שמפורסם באתר הליגה.

עדכון אחרון: 21:08

*

דאלאס: דווח כי הקבוצה פנתה לריי אלן, והציעה לו חוזה של 2.7 מיליון דולר בעונה הקרובה, בשימוש במיד-לבל אקספשיון (החוזה לא יחשב מתחת לתקרת השכר), לא ידוע עד כה על שנים נוספות בחוזה. בעונה האחרונה אלן קלע 9.6 נק' למשחק.

ראשרד לואיס לא ישחק בסופו של דבר בקבוצה, לאחר שנכשל בבדיקות הרפואיות. השחקן, שקלע 4.5 נק' למשחק בעונה האחרונה, צריך ניתוח בברכיים, לפני סוכנו, שאמר כי לא ידוע כמה זמן לואיס יעדר ממשחק.

חברו לשעבר של לואיס, ששיחק עמו באורלנדו בין השנים 2007 ל-2010, ג'מיר נלסון, נמצא בשיחות עם הקבוצה, והמאבס מקווים שיחתום אצלם, ויהיה פוינט גארד לצידם של גל מקל וריימונד פלטון. בעונה האחרונה, נלסון קלע 12.1 נק' עם 7 אס' למשחק.

*

סקרמנטו: דווח כי בחירת הדראפט של הקבוצה ב-2009, הפורוורד עמרי כספי, שלאחרונה נחתך מניו אורלינס, מקווה לחתום בקבוצה. השחקן אמר לסקרמנטו בי כי סוכנו מדבר עם מספר קבוצות, והקינגס אחת מהן. כספי אמר כי הוא מקווה לשחק עם דה מרקוס קאזינס, רודי גיי וג'ייסון טרי, וכי עדיין יש לו חברים רבים בקבוצה.

*

פילדלפיה: שמועות שהמועדון מעוניין בגארד קליבלנד, דיון וויטרס, וייתכן כי הוא יכלל בטרייד משולש עם קליבלנד ומינסוטה בקשר לקווין לאב, במסגרתו ת'דאוס יאנג יועבר למינסוטה. בעונה האחרונה, וויטרס קלע 15.9 נק' למשחק, ויאנג קלע 17.9 נק' עם 6 ריב' לערב.

*

שיקגו: הקבוצה ממשיכה לנסות להחתים את קווין לאב, שקלע העונה 26.5 נק' למשחק. דווח כי מינסוטה תדרוש משיקגו את הפורוורד טאג' גיבסון והגארד ג'ימי באטלר, בנוסף לעוד שחקנים בטרייד פוטנציאלי. עדכון, 20:51- הוולבס קיבלה הצעה משיקגו על טאג' גיבסון והרוקיז דאג מקדרמוט וניקולה מירוטיץ', בתמורה ללאב, על פי האתר שרידן הופס. מקור אחר דיווח כי לאב יעדיף לחתום בבולס.

*

קליפרס: מאמן הקבוצה, דוק ריברס, צפוי לעזוב הקבוצה עם בעליה, דונלד סטרלינג, שאמר מספר משפטים גזעניים בקלטת ששוחררה לפני מספר חודשים, על פי מנכ"ל הקליפרס. המשפט על מכירת הקליפרס מתנהל בימים אלו.

*

מינסוטה: הקבוצה ממשיכה בשיחות על קווין לאב, ומדברת על כך עם 3 קבוצות שונות, על פי הדיווחים:

קליבלנד-נשארה הפייבוריטית להשגת לאב, ושמועות טוענות כי הקבוצה תאלץ להעביר את אנדרו וויגינס (שצפוי לחתום בקבוצה רשמית השבוע, מה שיחייב אותו להשאר עמה 3 חודשים), אנטוני בנט ובחירות דראפט עתידיות בתמורה לקווין לאב וקווין מרטין. הוולבס רוצה להעביר את ג'יי ג'יי בריאה, שלו נותרו 4.5 מיליון דולר לשנה אחת בחוזה, ויתכן שגם גיורגי דינג יעבור קבוצה. מקור אחר דיווח כי וויגינס יחתום על חוזה ל-4 שנים, עם אופציית קבוצה לשנתיים האחרונות, ביום רביעי.

דנבר-גם הקבוצה מעוניינת בשחקן, ולפי דיווחים ההצעה של הקבוצה מרשימה מאוד את פליפ סונדרס והנהלת הוולבס. לא ידוע מה ההצעה כוללת.

גולדן סטייט-דיברה עם הוולבס בקשר ללאב, ומינסוטה דרשה להעביר את גארד הווריורס, קליי תומפסון, כחלק מהטרייד. גולדן סטייט מסרבת, ונכון לעכשיו השיחות מוקפאות.

*

בוסטון: הקבוצה החתימה את הבחירה השנייה בדראפט 2011, גארד פילדלפיה ואינדיאנה בעונה האחרונה, אוון טרנר, על 4.2 מיליון דולר לשנתיים.

*

ברוקלין: הקבוצה החתימה את בחירת הדראפט שלה מ-2011, השחקן הקרואטי בוז'אן בוגדנוביץ', על 10.1 מיליון דולר ל-3 שנים. בעונה האחרונה בוגדנוביץ' שיחק בפנרחבצ'ה בליגה הטורקית וביורוליג.

*

פניקס: הקבוצה הציעה לאריק בלדסו, שחקנה בעונה האחרונה שקלע 17.7 נק' עם 5.5 אס' ו-4.7 ריב' למשחק, חוזה של 48 מיליון דולר ל-4 שנים, בדומה לחוזהו של קייל לאורי מטורונטו ראפטורס. יש פערים גדולים בין הצדדים, ונכון לעכשיו בלדסו רוצה לקבל חוזה מקסימום מהסאנס, 80 מיליון דולר ל-5 שנים.

*

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 96 תגובות

    1. לברון אמר את זה כבר שחתם
      לא הזכיר את וויגנס כחלק מהצעירים שישלב עימם כוחות
      אם הקאבלירס במקום הראשון בסוכנויות האתרים בואגס זה לא בגלל אירווינג
      בלונג ראן זו טעות אדירה לדעתי גם לאב וגם לקליבלנד

    2. שרון דוידוביץ' זה כתב מאוד מהימן, וכן, על פי הדיווחים, הקאבלירס נשארת המובילה בסיכויים להשגת לאב. למרות זאת, עדיין לא מתגבש טרייד, והיו מספר דיווחים של כתבים משובחים שוויגינס לא חתם עדיין (אם היה חותם בקבוצה, הם לא היו יכולים להעביר אותו עד ה-23 לאוקטובר), למרות שכתוב שוויגינס כבר חתם בקבוצה. במקרה זה, הסיפור עדיין לא נכון לגמרי, אבל קליבלנד אכן הפיבוריטית.

      1. אני קורא את הטורים שלו שאני סובל מנדודי שינה
        בדרך כלל נרדם בפסקה השניה
        Ynet הוא אתר הספורט עם סיקור האן בי איי הגרוע בליגה ביי פאר

      2. שרון דוידוביץ ניזון בדיוק מאותם מקורות מידע שפתוחים בפני כל מסקר nba בישראל.
        כמות ועומק המידע קשורים בחריצות הכתב בחיפוש.
        לנו כמובן יש מה שלו אין, וזה ערימה מכובדת של מומחים שמנתחים את הידיעות

  1. אם קווין לאב יגמור בנאגטס זה יהיה מצחיק
    מחור קפוא לחור קפוא לעשירים
    אם הוא רוצה במה גולדן סטייט הוא המקום עבורו , בעיקר בגלל שהוא מקליפורניה וסבל מספיק בטימברוולבס

  2. זה לא הפוסט הנכון אבל הרגשתי חובה לציין
    ניצן שירזי הלך לעולמו בגיל 43 ממחלה קשה בלבד יהי זכרו ברוך
    בימים טרופים אלו 30,000 הגיעו לחלוק כבוד אחרון לשון כרמלי ז״ל חייל בודד שנקטף בדמי ימיו בעזה שחבריו דאגו שלא תהיה לו לוויה מצומצמת . אוהדי מכבי חיפה הגיעו בהמוניהם יחד עם עם ישראל והוכיחו שוב את עוצמותו של העם . זה מסוג הדברים שיותר חשוב מספורט והוכיח שוב שאחוות אוהדים אמיתית יכולה להגיע למקומות חיוביים

  3. יהי זכרם ברוך.עצוב מאוד
    אחוות אוהדים היתה מאוד מרשימה,מהרגעים היפים[והנוראיים] בספורט שלנו.
    ארבע מהנופלים היו אוהדי הפועל תל אביב,כך ניכתב בפייסבוק של המועדון:

    "כשהפועל שיחקה בליגה א', דניאל היה מגיע למשרדי העמותה בהתנדבות ומסייע בגיוס חברים חדשים. לפני המשחקים היה עומד בחנות המוצרים של המועדון ומוכר חולצות וצעיפים של הקבוצה.
    איתן אהב מאוד לנגן על גיטרה, הוא וחבריו נהגו לשבת בשער 4 בבלומפילד ולעודד את הפועל במשחקים. כשכולם היו מבואסים היה מוציא את הגיטרה ומשפר לחברים את מצב הרוח.
    גלעד גדל בסביבה של אוהדי מכבי אבל זה לא מנע ממנו להישאר אדום. הוא היה מגיע גם לכדורגל וגם לכדורסל ואהב במיוחד את סלים טועמה. כשהתגייס לקרבי דאג לעשות מנוי "לוחם" כדי שיוכל להמשיך להגיע למשחקים.
    טל ישב בשער 2 והיה מגיע גם לכדורסל. הוא אהב מאוד לשחק כדורגל והעריץ את גילי ורמוט. השיר האהוב עליו היה "לנצח אצלי בלב – אותך אני אוהב…". הבוקר, כאשר הובא למנוחת עולם, עטף דגל הפועל גדול את קברו וקרוביו ספדו לו "הפועל שכל כך אהבת גם באה היום כדי להיפרד ממך".

    התקופה האחרונה קשה לכולנו, ההרג נמצא בכל מקום ואנו כואבים את כולם. בתוך כל השכול והכאב אנחנו זוכרים במיוחד את אלו שהיו חלק בלתי נפרד מאיתנו.
    איתן, גלעד, טל ודניאל – משפחת הפועל תל אביב זוכרת ולא תשכח. יהי זכרכם ברוך"

    ועוד מילה לגבי ניצן שירזי-איש ענק ,צנוע ,איש כדורגל משכמו ומעלה,עצוב מאוד.

  4. עצוב כל כך. המלחמה הראשונה מאז שנת 2000 שאני לא נמצא בפנים עם החיילים, לא יכול לחשוב על כדורסל כרגע ורק מאחל שיחזרו הביתה בשלום.
    מה שהיה עם שון כרמלי היה אחד הדברים הכי מרגשים שראיתי השנה בארץ והלוואי שהאחדות הזו תוכל להישאר גם אחרי המלחמה…

    1. כתבתי על כך פשוט עם חזק . עם על הכאב והלב הדואב .
      יהי זכרם ברוך .
      גם ניצן שירזי נפטר בדמי ימיו.
      הוא היה בן אדם טוב ואיש מקצוע מעולה .
      קורע לב לראות אדם נחמד שכזה בדמי ימיו ועוד אחד שעסק בספורט נפטר ככה מהמחלה הארורה הזו . הוא וטיטו מוכיחים שהמחלה הארורה הזו המקראית סרטן כולל עלולים לחלות גם מי ששומר על אורח חיים בריא.
      איני אומר חלילה לא לשמור על הבריאות אך לדאבוננו לא תמיד זה מספיק .

  5. דאלאס מדברים עם ג'אמיר נלסון.
    כצפוי.
    לא היה שום סיכוי שהם יבנו על מקל כמחליף ראשון אחרי כל המהלכים שהם עשו לשדרוג הקבוצה העונה.

    1. זה היה חצי בצחוק,קשה לי להאמין שנלסון היום יכול להיות פוינט מוביל בקבוצה שרוצה או לפחות שואפת ללכת עד הסוף.מן הסתם זה עדיף על מה שיש היום אבל בהחלט לא מספיק

  6. הנקודה היא שזה עדיף בהרבה על מקל ושדאלאס לא יבנו עליו כמחליף ראשון.

    האם נלסון יפתח בחמישייה או יחליף את פלטון ?
    זה כבר לא הנקודה שהתייחסתי אליה.

    עוש דבר לא קשור לגבי דאלאס – רשארד לואיס נכשל בבדיקות הרפואיות ולא יצטרף לקבוצה.

  7. בכל מקרה האריס היה משחק כמוביל כדור . בין כך ובין כך מקל לא היה מחליף ראשון . אגב יש לדאלאס כסף להחזיר את בראה ? השתלב נהדר בדאלאס (וממשיכים לשחזר את 2011 … ) , גם חוזה נגמר וגם רכז, שזו העמדה הכי פגיעה כעת במאבריקס.

      1. סליחה, לא הבנתי עקב טעויות בכתוב: "מאמן הקבוצה, דוק ריברס, צפוי לעזוב הקבוצה עם בעליה, דונלד סטרלינג, שאמר מספר משפטים גזעניים בקלטת ששוחררה לפני מספר חודשים, על פי מנכ"ל הקליפרס. המשפט על מכירת הקליפרס מתנהל בימים אלו."

        טעות ראשונה – "אם" במקום "עם" קריטי ממש להבנת הכתוב.
        טעות שנייה – לא מוזכרת העזיבה האפשרית של סטרלינג, אלא רק משפטו.

        חביבי, תודה על העבודה הנפלאה בריכוז הידיעות, אבל לפעמים קריאה שנייה ואיטית לפני הפרסום יכולה לעשות פלאים!

  8. כל מה שאני זוכר עליו הוא שהוא סמול פורוורד, בערך 2 מטרים, שהיו לו שנתיים אחרונות מצויינות בלונג ביץ' סטייט, וניבחר לאול אמריקו. יש לו ניתור לשמיים.

    1. ראיתי אותו בליגת הקיץ, הוא באמת השתפר.
      הבעיה שלו בליגה האחרונה היתה הקליעה, היו לו בערך 40 אחוז אם אני זוכר נכון. השנה הוא קלע 51 מהשדה ו-48 מהשלוש, כשהיה לו משחק של 10-12 מהשדה 7-8 מהשלוש.

      הוא ריבאונדר סביר ומוסר לא רע (למרות שיש לו מעט אסיסטים), והניתור שלו סוף הדרך כמו שאמרת.

      התכוונתי לפרטים על החוזה… אגב, הם מתכוונים להחתים גם את ג'סטין המילטון?

  9. אלא אם כן השם "אנדרו וויגינס" נכלל בהצעה של הקאבלירס, הוולבס צריכה לקבל את ההצעה. גיבסון זה מחליף סביר ללאב, מקרדמוט יפרח ליד רוביו ומירוטיץ' יהיה שחקן שישי גדול לידם.

  10. אלא אם כן אין להם שום מוצא אחר, הוולבס יעשו טעות אם יתנו את לאב בטרייד של כמות מול איכות. לא זוכר קבוצה אחת בליגה שהגיעה לאליפות אחרי טרייד כזה. מבחינת כדורסל ועתיד, עדיף להם להמר על וויגינס, אפילו לבדו, מלהסתפק בטרייד של בינוניות עם שיקגו.

  11. 99 ניתוח מרתק שקיבלתי מחבר…. שווה לקרוא ודווקא כן להעביר הלאה…

    ניתוח מצב: מדינת ישראל עמדה בפני סכנה קיומית לראשונה מאז מלחמת השחרור.

    שלושת הנערים הצילו במותם את מדינת ישראל.

    עשרות מנהרות התקפיות שמסתיימות בתוך ערי הדרום אינן מנהרות טרור, הן תשתית כיבוש קרקעי.

    אם לא היינו מפתיעים את החמאס בתגובה החריפה לחטיפת הנערים, החמאס בתזמון המתאים לו היה מזרים אלפי חיילים דרך המנהרות לטבח בערים ובבסיסים צבאיים.

    תארו לעצמכם אלפים רבים של מחבלי חמאס, חמושים עד השיניים, שמחופשים לחיילי צה״ל, צצים באמצע יישובים, הורגים, רוצחים וחוטפים אזרחים תמימים וילדים, אשר אין לצה״ל זמן להתארגן.

    במקביל יורים מעזה מטחים של מאות ואלפי טילים לכל עיר ולמרכז ומשתקים את יכולת ההתארגנות נגד הפלישה.

    למה חיכו? אולי ליום גשום, אולי להתאוששות החיזבאללה כדי לתאם מתקפה משולבת גם מצפון של טילים …ואולי גם בעזרת מנהרות שיחפרו לערי הצפון …

    בישראל במצב כזה ייתכנו עשרות אלפי הרוגים, שיתוק מערכות ובניית הגנות וקרבות רחוב ברמת השכונה והרחוב מול חיילים מחופשים וירי מבולבל של כוחותינו על כוחותינו.

    בהנחה, לא מופרכת, שלפחות חלק מערביי איו״ש וחלק מערביי ישראל מצטרפים למערכה…

    כמובן שהתקפות נגד של חיל אוויר לא יעזרו כשכולם מחופרים מתחת לאדמה ושוחטים יהודים כל הדרך לירושלים.

    כל הנשק הגרעיני לא היה עוזר פה, כל חלום המדינה היהודית היה עלול להתפורר לעוד אלפיים שנים.

    ניצלנו בזכות שני דברים שהחמאס לא האמין שיקרו כי גם אנחנו לא האמנו …

    לא האמנו שחטיפת הנערים תאחד את העם באופן שיוביל לפעילות התקפית ולכניסה קרקעית לקן הצרעות שבנו הרוצחים האיסלמיים המטורפים.
    ולא האמינו שכיפת הברזל עובדת כל כך טוב.

    במילים אחרות, כולנו -מימין ומשמאל זלזלנו ברטוריקה האיסלמו-פסיכופתית שקוראת לכבוש את ישראל , התעלמנו מהנחישות של הפסיכופתים שדומים בכל לפסיכופטים בעירק ובסוריה, ולא רצינו להבין שהם בנו מערכת צבאית חכמה, חזקה ולמעשה כמעט מושלמת וכמעט חסרת טעויות לריסוק מדינת ישראל מבפנים.

    ראינו כולנו כיצד יוצאים עשרה לוחמים ממנהרה בדקות ספורות ..מה היה מונע ממאות מחבלים מאומנים היטב, לצאת ביום פקודה ממנהרה אחת, ולאלפים רבים מכל המנהרות יחד, כולל מאות חיילי קומנדו ימי שנוחתים במקביל בחופים וטילים שנוחתים במרכז?

    האמת שאם לא היו עכשיו עשרות אלפי חיילים בדרום, דבר לא יכול היה למנוע את הצעד הבא במימוש החלום האמסלמי להשמדת הישות הציונית וצעידה לירושלים .

    אייל, נפתלי וגלעד – במותכם הצלתם לנו את המדינה, את החירות ואת החיים.

    דני גולד מפתח כיפת ברזל – שתזכה לחיים ארוכים
    ולכל החיילים – אוהבים ומחבקים אותכם עד בלי די. אזרו עוז וגבורה! כל העם היהודי, העולם כולו, ויותר מכולם: רוב מדינות ערב והמוסלמים השפויים- מתפלל לריסוק המטורפים. כן, גם אבו מאזן.

    בזכות הנערים תפסנו אותם עם המכנסיים למטה, בזמן ובתנאים שלא מתאימים להם. המדינה ניצלה ועכשיו הזמן לבוא חשבון עם הרוצחים, עד האחרון שבהם.

    ומילה אחת לאזרחים בעורף – כשאתם שומעים אזעקה, תכנסו לממ״ד ותחייכו.

    שומעים ״בומים״? – תצחקו . הרעשים האלו הם צעקות התסכול של הפסיכופתים בעזה שמתוסכלים על תוכנית שטנית גאונית לריסוק ישראל שנחשפה בטרם עת.

    כל נזק שקורה לנו כעת הוא כאין וכאפס לעומת מה שתוכנן.

      1. מה לא נשמע לך דימיוני?
        שהתכנית של חמאס היתה מה שהוא מתאר (ייתכן)
        או שהחמאס באמת יכולים להשמיד את מדינת ישראל עם כמה אלפי מחבלים?

    1. אתה רק שוכח דבר אחד,מי שהתחיל את המערכה מול עזה זה החמאס ולא אנחנו,אנחנו אמנם אחרי החטיפה נכנסנו לגדה אבל בעזה לא עשינו כלום ורק אחרי שבעזה התחילו לירות עלינו טילים התחלנו להגיב וגם אז להזכירך לפחות פעמיים הסכמנו להפסקת אש שעל פי התיאוריה שלך הם היו אמורים לקבל בשביל לא לחשוף את המנהרות ,אז ידידי קח הכל בערבון מוגבל

    2. זה אחד הניתוחים המטומטמים שקראתי מימיי. מדינת ישראל הסיכון בגלל אירגוני טרור שביחד יש להם 40,000 חיילים, אחד מהם עסוק בחזית נוספת והשני אין לו אפילו טנק אחד או מטוס אחד לרפואה. נו באמת, זה ניתוח שמבזה את כל מי שנמצא בצבא בתור חייל רגיל או מילואים.

  12. אני מקווה שניו אורלינס יחתכו את כספי והוא ימצא קבוצה שמתאימה לו, שיקאגו אבל בינתיים הוא לא נחתך מהפליקנס

  13. שאלה למי שיודע: הבולס החתימו את מקדרמונט+מירוטיץ׳ אז איך אפשר לעשות עליהם טרייד?(כמו שאי אפשר יהיה לעשות על וויגינס אם הוא יחתום)

  14. מינסוטה לא טיפשים והם מחכים להצעה הנכונה מקליבלנד , עניין של זמן עד שיקבלו מה שרצו,מה יצא למינסוטה מעסקה עם שיקגו חבורת שחקני צוות מסייע מצויינים ,

  15. עגל.. לא משנה מה דעותיך.. אותי ואותך רוצים בים או מתבוססים בדם. ידע בכדורסל אולי יש לך אבל .. אני מאמין שהבנה ורקע בנושאים ביטחוניים יש לי גם יש. במקום לחשוב על המשמעות אתה עונה בקלות דעת אז רק שתדע..

  16. מזעזע תעבירו ותפרסמו: השב"כ חקר כמה בכירים מהחמאס ומה מסתבר שכל ה45 מנהרות שהם חפרו מגיעים לישובים גם הראו בחדשות שהמנהרות עוברות תחת בתים של אנשים
    הערבים תכננו בערב ראש השנה הזה לצאת מכל המנהרות ישר לחדרי אוכל של כל הישובים בדרום
    מכל מנהרה 200 מחבלים ולהרוג את כל היהודים
    לעשות פיגוע ראווה ולהשתלט על ישוביי הדרום שבעוטף עזה
    [09:41, 7/23/2014] : למי שלא ראה עדיין את העיר התחתית בעזה

    http://cryptome.org/2014-info/gaza-ugi/gaza-ugi.htm

  17. כנראה שהבנתך באסטרטגיות וטקטיקות לא עמוקה. כשחבריי הטובים וכן בני.. שמים את נפשם בכפם ובכל רגע בסכנות איומות.. אתה עונה ככה ? החבר'ה האלה שומרים לנו על התחת. תצדיע בדום מתוח !!! אתה שטחי וסופר אגואיסט.

  18. תנחום, אני לא חושב שזה המקום לדיונים פוליטיים, אבל אם כבר התחלת, נזרום איתך.
    אתה אומר שיש לך ידע ביטחוני, גם לי יש.
    אל תחשוב לרגע שאני נגד המבצע (ברגע שהקפיצו אותי למילואים ארגנתי תיק ונסעתי דרומה), או לא לוקח ברצינות את החמאס, אבל התיאור שהבאת מופרך ומוגזם לחלוטין.
    אני רק אתן לך לקרוא משהו שנכתב כתגובה למאמר שהבאת.

    תגובה ל"מאמר החשוב" של גיא אלוני שמסתובב ברשתות החברתיות כבר יומיים
    **** (משתמש בכוכביות כי זה עובד לבנט וגורם למה שאני כותב להיראות רציני)
    חברים יקרים שלי בפייסבוק, אני אנסה בטקסט הארוך מאוד הבא להסביר למה אפילו רסיס ממה שגיא אלוני כתב לא קרוב למציאות (חוץ מהקטע שצריך לשמור על עצמכם ולהישמע להוראות פיקוד העורף- בבקשה תעשו את זה, פה יש משהו במה שהבחור אומר).
    ****
    "ניתוח מצב: מדינת ישראל עמדה בפני סכנה קיומית לראשונה מאז מלחמת השחרור."

    פה חשדתי!
    פעם ראשונה? ידוע שבימים הראשונים של מלחמת יום כיפור דיברו בכירים בממשלה ובצבא על שימוש בפצצת אטום על מנת למנוע את כיבושה של מדינת ישראל. אני יודע שזה לא קשור למצב הנוכחי אבל כשטקסט מתחיל בטעות כל כך גדולה, חשוב להסתכל על ההמשך שלו (בטח כשהוא מלא בספוקלוציות) בעין חשדנית.
    ****
    "עשרות מנהרות התקפיות שמסתיימות בתוך ערי הדרום אינן מנהרות טרור, הן תשתית כיבוש קרקעי".

    אין ספק שהמנהרות הן בעיה חמורה. אם לשים בצד את המחדל שהביא לקיום של אותם מנהרות (הבעיה ידועה כבר שנים ומאות מיליוני שקלים נזרקו לחברה זרה וניתן אפס פתרון- חפשו את המילים יוסי לנגוצקי והמילה מנהרות בגוגל), אין ספק שאם מאות חיילי חמאס היו עוברים לתוך ארץ ישראל זה היה נגמר באירוע בטחוני חמור ומתמשך עם מאות ואולי אפילו מעל לאלף הרוגים. אבל מפה לסכנה קיומית המרחק גדול.
    החיילים שלנו (צבא טכנולוגי ומתקדם), נלחמים כבר מעל לשבוע בתוך רצועת עזה, הם מלווים במטוסים ומסוקים, מזל"טים, טנקים ונגמ"'שים וגם היום אחרי כל פרק הזמן הזה, ברור לכולם שלכבוש את עזה זאת מטרה קשה. בואו נבין רגע, שבוע לתוך לחימה, צה"ל, אחד הצבאות החזקים בעולם, יודע שהוא יתקשה לכבוש יעד אבל חבורה של לוחמי גרילה עם ליווי של טילים "יצחקו כל הדרך לירושלים" (לפי המאמר). כל זה בלי נגמ"שים, בלי טנקים ובלי מטוסים. הם יטיילו עם חיוך ותרמיל (אני מדמיין גם דילוגים על הדרך- כי למה לא?) את כל הדרך לירושלים. אגב הם גם עושים את זה מתחת לאדמה. את כל הדרך, לירושלים. נו באמת…
    ****
    "במקרה הטוב היו נכנסים כוחות בינלאומיים לפרז את המדינה , הנשק הגרעיני וכל חלום המדינה היהודית היה מתפורר לעוד אלף שנים"

    בואו נדבר רגע על המושג במקרה הטוב. במקרה הטוב, המדינה החזקה בעולם נמצאת בצד שלנו- ארה"ב. מעבר ללובי היהודי החזק שם מדינת ישראל היא אינטרס מדיני ובטחוני מובהק של ארה"ב במזרח התיכון. אתם באמת חושבים שבעלת הברית שלנו (שמטילה וטו על החלטות נגדנו בישיבות מועצת הביטחון כבר שנים) הייתה נותנת לנו להיעלם מהמפה?
    אני רק אזכיר לכם דבר אחד, הדוד סם משלם לנו על כיפת ברזל (חמישים מיליון דולר לחתיכה) ומעביר לנו בנוסף עוד כספים שמיועדים למערכת הביטחון. תהיו בטוחים שזה לא בגלל העיניים היפות שלנו.
    ****
    "הם היו כובשים וחוטפים כאשר אין לצה״ל זמן להתארגן. במקביל יורים מטחים של מאות ואלפי טילים למרכז ומשתקים את יכולת ההתארגנות נגד הפלישה"

    חברים, קצת פרופורציות, חמאס מורכב מצבא שסדר הכוחות שלו מוערך על בין 20-25 אלף איש, זה כולל חיילי הקומנדו (שיצוצו לפי "המאמר החשוב" מהים בלי מאמץ), הח"יר והפקידה הפלוגתית. צה"ל מורכב מ-176,500 חיילים בסדיר ועוד 445,000 חיילים בכוח המילואים.
    מערך גיוס המילואים של צה"ל נמצא בכלל במרכז (רחוק מאיום המנהרות), מטוסים ומסוקים יכולים להיות מוזנקים תוך דקות לכל חלק במדינה והבנתם את הכיוון הכללי.
    במלחמת יום כיפור, הותקפה המדינה בשתי חזיתות על ידי שני צבאות גדולים ביום שבו רוב מכשיר הרדיו והטלפון במדינה לא עובדים. ועדיין, ניצלנו.
    היום בשונה מאז כל הטלוויזיות פתוחות, אתרי החדשות שולחים הודעות פוש כל ארבע שניות (באמת חלאס עם זה) ויודע כל חייל שעושה מילואים שאת הטלפונים לגיוס עושה מחשב.
    לשתק מדינה היום זה חתיכת סיפור. לא עסק פשוט כמו שרשום בטקסט של מר אלוני.
    ****
    "ניצלנו (בין היתר) כי הם לא האמינו שכיפת הברזל עובדת"

    בעמוד ענן עמדו אחוזי ההצלחה של כיפת ברזל על 84. היא הצליחה לצמצם את אחוז פגיעת הרקטות בשטחים בנויים ל-4% אחוז בלבד מכמות הרקטות שנורתה במבצע ההוא.
    אם הם לא האמינו, הם לא ממש טובים במודיעין- דבר שצריך בשביל מבצע בסדר גודל שגיא אלוני מתאר או שהם ידעו. אני מנחש שהם ידעו. ואם כבר מודיעין, כוחות הביטחון מסכלים עשרות פיגועים בשנה, לפספס פעולה בסדר גודל שמתואר במאמר זאת טעות שהייתה גורמת ליום כיפור להיראות כמו הישג. בואו נאמין קצת יותר מזה בצבא שלנו.
    ****

    אני אפסיק להתייחס ל"מאמר החשוב" עכשיו למרות שיש עוד נקודות שניתן להפריך בקלות.
    הסיבה שאני כותב את הטקסט החופר הזה ומקווה שהוא יגיע לפחות לחלק מהאנשים שקראו את מה שכתב גיא אלוני זה בגלל שחשוב שנבין, יהודי ישראל 2014 הם לא יהודי גרמניה 1939, הפכנו ממיעוט נרדף לעם חזק שיש לו צבא חזק, בעלות ברית חזקות וראש ממשלה שאוהב להגיד את המילה חזק.
    טקסטים אפוקליפטיים בסגנון של מר אלוני לא עוזרים וסתם זורעים פחד והיסטריה.
    בתוך התקופה הקשה הזאת שאנחנו חווים, אסור לנו לרגע לשכוח לרגע שאנחנו עובדה מוגמרת ולא קוריוז בר חלוף.
    במאמר כתוב שדבר "לא יכול היה למנוע את השמדת הישות הציונית". תרשו לי להציע לכם תיאוריה מרגיעה יותר- שום דבר לא יכול להשמיד את הישות הציונית, לא האניה, לא רוחאני, לא ארדואן ולא המן.
    אנחנו פה בשביל להישאר. כאן. בארץ הזאת.
    יהיה בסדר.

    1. מצחיק שצריך בכלל להגיב לשטויות האלה כשכל בר דעת מבין שאילו במקרה הטוב הגזמות קשות ובמקרה הרע דמיון חולני.

      1. האמת היא עם מנהרות כאלה משוכללות כמו שהם בנו, אני בספק גדול אם השמועה הזאת לא נכונה. הם לא בנו אותם למטרות שלום בזה אני בטוח. הם היו מוציאים משם פיגוע רצחני באיזשהו שלב.

          1. סכנה קיומית לא תיהיה גם עם תחבר את כל הערבים בעולם לגוף אחד נגד ישראל. אין גם טעם להשמיד מדינה שמחזיקה מעל ל 600 ראשי נפץ גרעניים. זה יגמר רע לכל הצדדים.

            אבל אני כן מאמין שבכניסה הזאת של צה"ל מנענו מגה פיגוע.

  19. התיאור הזה של גיא אלוני הבהחלט יכול לתאר את האסטרטגיה שלהם, אבל מה שדי מגוחך זה התיאור שלו כאילו שזה באמת יכול עד כדי כך להצליח להם. זה הופך את עולם הדימיון המטורף והחולני שהם חיים בו, כאילו למשהו רציני ואמיתי.
    כן – הם מנסים וינסו כל דרך מטורפת לפגוע בנו בהמונים. לצערנו, כן, לעיתים משהו מהנסיונות הללו מצליח ויש נפגעים אצלנו.
    אבל אין שום סרט שהחבורת הזבלים הללו תצליח למוטט את מדינת ישראל.

  20. אין בארץ כבר חומר שגורם לסטלה כזואת חזקה שתיתן השראה לשטויות האלה.ניתקלתי בפוסט המפגר הזה בפייסבוק של אברי גלעד,ערמת שטויות.מדינת ישראל לא בסכנת קיומית ולא היתה כבר המון שנים.

  21. העסקה המוצעת של שיקגו תמורת לאב זה קטסטרופה.
    הג'יאמים בליגה הזאת מטורפים לשמות.
    אין להם מושג איך קבוצת כדורסל צריכה להיבנות (חוץ מבס"א כמובן).

      1. במידה מסוימת האשך צודק בביקורת שלו, שהרי חמש הקבוצות שהרכיב במו ידיו הגיעו לפלייאוף, ואחת מהן אפילו לקחה אליפות.
        מה שנקרא בר סמכא.

  22. יפת היקר.
    אני מכבד את דעתך ויחד עם זאת, במסגרת אנליזות לתרחישים שונים שיש לי יותר מיסוד להניח , שמתבצעים במטה הכללי, במסגרת דיונים, בהם נכללים, בין השאר, התערבותן של מדינות נוספות למעגל הלחימה, כאירן (בשימוש במוצבה הקדמי בלבנון או בכינון ישיר וכמובן, מדינות אחרות שהדינמיקה הזו תהיה מבחינתן הזדמנות בלתי חוזרת תוך ניצול (אגב, ישנן שמועות לא מבוססות על שתי מנהרות קצרות אך רחבות מאוד בקוטר שיכול לנייד כלים וגייסות בהיקפים רחבים) אי סדר – יכולת לוגיסטית לקויה – כאוס בל יתואר, כפי שניסה לתאר זאת הכותב ( זלזול באויב – זו התחלה של בעיה חמורה) אולי לא סכנה קיומית, אך מציאות קשה ואי וודאות קשה. אינני חושב שיש לנו את כל התשתיות הנחוצות למצבי חירום תוך מציאות, כמתואר).
    אתה צודק שאין להיכנס להיסטריה ויחד עם זאת אתה מוזמן (אם יתנו לנו להיכנס) למכללת פיקוד ומטה של צה"ל כדי להבין על מה נשענת הדוקטורינה הצבאית ומהם תרחישי הקיצון שמועלים לדיון.
    קרא על מלחמת יום הכיפורים והשאננות לאחר ששת הימים.
    יום ולילה שקטים לכולכם ובמיוחד לחיילי צה"ל הגיבורים.
    ומילה לאוהד – כנראה שאינך חייל, לפחות לא קרבי. בימים כאלה ובכלל אנו מצווים לשאת את חיילי צה"ל על כפיים. מעט סבלנות.
    אני מפסיק להעיק עליכם.

    1. חייל מילואים מסור דווקא. באתר אני מגיב פה ושם, ובעיקר קורא ונהנה.
      בימים טרופים אלו כשלושה ערוצי טלוויזיה משדרים עצמם לדעת עם חדשות לא חדשות , ואני מעדיף את אתר הכדורסל החביב שלי כאתר כדורסל.
      לכולם יש דעות ("Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks." )
      אבל אני אשמח לקרוא כאן דעות על כדורסל….
      זה בסדר אם היושבים בניכר (הדוק ואחרים) נותנים איזה GO ISRAEL , ככה בשביל המוראל , אבל קונספירציות ותיאוריות ויכוחים פוליטיים – תכתבו בדף הפייסבוק שלכם או בYNET.
      תודה וסליחה…

    2. תגובה אחרונה, כי נראה לי שאנשים פה לא אוהבים את זה…

      אני מסכים שהמלחמה (כמו שאמר מחט גולני, מבצעים יש רק בסופר) הזאת מנעה פיגוע גדול, אני מסכים, כמו שכתבתי, שאין לזלזל בשום אויב, כי הנחישות של האוייבים שלנו לא נופלת משלנו, כל הנקודה הייתה שלחשוב שמדינת ישראל הייתה בסכנה קיומית לא קרוב למציאות, ונראה לי שכאן אנחנו מסכימים.

      שנדע רק שקט, ושנוכל לחזור להתעסק רק בכדורסל. 🙂

      לילה טוב.

  23. לדעתי קליבלנד יכולה להיות קבוצה משמעותית העונה ובטח בעוד כמה שנים היא צריכה להציע על קווין לאב ועל קווין מרטין את וויגינס בנט בחירות ודראפט ולהעביר את וויטרס תמורת בארה ובחירת דראפט (כי הוא סתם עושה נזק).
    את ריי אלן להחתים לעונה אחרונה.
    ולבסוף להביא את דיוויד בלו לעונת פרישה כי מגיע לו
    רכזים: קיירי אירוינג וגיי בארה
    שוטינג גארדים: קווין מרטין וריי אלן
    סמול פוורדים: לברון גיימס מייק מילר וגיימס גונס
    פאוור פוורדים: קווין לאב דיוויד בלו ותומפסון
    סנטרים: זלר וורגאו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט