ההוקס והפליקנס מספקים הפתעה במשחקי חמישי / תומר שנאן

אטלנטה הוקס (39-34) 123 – בוסטון סלטיקס (16-57) 122

הברק ללא ספק הכה פעם שנייה הלילה באטלנטה.משחק מלא תהפוכות, בו שתי הקבוצות נשפו אחת בעורפה של השנייה וההפך לאורך כל הערב אשר מגיעה לשיאה הראשון עם שלשה של בוגדנוביץ' פחות מחצי דקה לסיום הזמן החוקי וקובעת הארכה.

ההארכה כבר כולה הייתה רשומה על מארי. הגארד המוכשר של ההוקס סיפק משחק מדהים והשתלט על 5 הדקות האחרונות עם 11 נק' אישיות מתוך 11 נק' של ההוקס בהארכה. כאשר בסיום הוא עושה את הדבר הבא ומבטיח להוקס ניצחון:

מארי עם 44 נק', 7 ריב', 7 אס' ו-2 חט', בוגדנוביץ' עם 24 נק', 7 ריב' ו-5 אס' והאנטר עם 21 נק' ו-13 ריב' עבור ההוקס.

טייטום עם 31 נק', 13 ריב' ו-6 אס', וייט עם 22 נק', 7 ריב' ו-5 אס' ופורזינגיס עם 20 נק' ו-7 ריב' משלו עבור הסלטיקס.

ניו אורלינס פליקנס (28-45) 107 – מילווקי באקס (27-46) 100

הפליקנס מראים שהם יכולים להסתדר היטב ללא ברנדון אינגרם.

יאניס ומידלטון היו כשירים אצל הבאקס והצטרפו אל לילארד ולופז. התוצאה? יתרון 16 במחצית (ויתרון שיא של 18) לטובת הפליקנס ברבע בו הם משאירים את הבאקס על 20 נקודות בלבד.

מאותו הרגע מילווקי ניסתה לנגוס בהפרש ולחזור להתמודדות אך ייאמר לזכות המארחת שהיא פשוט העלתה הילוך בכל פעם שניסיון כזה קרה. הבאקס חייבים להעלות הילוך לקראת הפלייאוף, הפליקנס מוכיחים בפעם המי יודע כמה העונה שאסור לזלזל בהם.

זאיון עם 28 נק' ו-5 ריב' ומקולום עם 25 נק', 7 ריב' ו-7 אס' עבור הפליקנס.

יאניס עם 35 נק', 14 ריב' ו-4 אס', לילארד עם 20 נק', 5 ריב' ו-7 אס' וביזלי עם 20 נק' משלו עבור הפליקנס.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. השופטים גם ביטלו באיזה תירוץ מקושקש שלשה מטורפת של דריק ווייט בסיום ההארכה שהייתה נותנת לסלטיקס ניצחון.

  2. דז'ונטה ניגר כל המשחק ואז בהארכה דפק מידריינג' אחרי מידריינג' מהטופ אוף דה קי.
    בסיום לקח 44 זריקות !!
    אם נעלים את עידן ווילט והווייט מן אוף דה פורסט ונסתכל רק מהאיחוד בין הליגות אז רק שבע פעמים שחקנים לקחו יותר זריקות. 4 פעמים קובי ועוד פעם אחת למייקל, אייסמן וכריס וובר.

    1. נתון מרתק. באמת. אז מה המסקנה לדעתך? זה טוב לקבוצה כששחקן זורק כל כך הרבה? בכל זאת ניצחו את הקבוצה החזקה בליגה שהפעם באה לשחק. אני מודה שאין לי תשובה חד משמעית לזה

        1. אבל מן הסתם זה תלוי נסיבות.
          רק בשביל החידוד של הדילמה. ב- 39 משחקים ששחקנים זרקו מעל 40 מאז האיחוד הקבוצה ניצחה ב-20 והפסידנ ב-19.
          צריך לזכור שרבים מהם הגיעו להארכה.

          1. 50% הצלחה משאיר אותנו ללא תשובה. הערה חשובה על ההארכות. אני נוטה לחשוב שריבוי זריקות מצד כוכב אחד או שניים זה לא דבר רצוי או כדאי – אבל מסתבר שלא בהכרח. אכן דילמה.
            קח לדוגמה את דוראנט – הרבה פעמים הוא מוותר על זריקות. כאשר הוא ״משתולל” לדעתי זה טוב לקבוצה כי זה מוציא אותו מהמלנכוליה הטבעית שלו ומשפיע לחיוב על האחרים, אבל קשה באמת לבדוק את זה. בגלל היעילות של הזריקות שלו הוא זורק מעט. ווסברוק הפוך! אבל הגיע בדרך שלו לכמה פסגות, גם קבוצתיות. גם קובי. נושא מעניין ואכן דילמה.

            1. בוא נלך טיפה אחורה בכל זאת – לווילט יש 104 משחקים של 40+ זריקות. עשר יותר מכל שאר השחקנים בהיסטוריה של הליגה ביחד. לאן זה הביא את הקבוצה שלו?
              לשום מקום בגדול. רק שהתחיל לקחת הרבה פחות זריקות לקח גם אליפויות (דווקא שם אני חושב שזה היה מוקצן והיה צריך לזרוק יותר בסיקסרס).

            2. מודה ומתוודה את ווילט לא ראיתי – אני מעיד על עצמי שאני זקן – פיסית בשנות ה-50 מנטלית כנראה 70 80 חחח – אבל לא היה לי כוח לצפות בו רטרואקטיבית. אז קשה לי להתייחס אליו. משום מה נראה לי לפי הסטאט שלו שזה לא היה כדורסל, אבל זה הכל אצלי בראש, אני יודע שזה לא נכון.
              בכל מקרה, אם הייתי מאמן של דוראנט הייתי מכריח אותו לזרוק 25 זריקות במשחק. יש לי תחושה שזה טוב לקבוצה שלו. כנ"ל לגבי קאוואי לנארד.

            3. טוב לא התאפקתי ועשיתי בדיקונת זריזה – דוראנט עם 18.7 זריקות לקריירה, סטף טיפה פחות, 17.8 בערך, טייטום דומה, אפילו בוקר וראסל ווסטברוק (!) לוקה לעומתם עם 20.7 זה המון.
              ההפתעה מגיעה מגזרת לברון עם 19.7 ממוצע קריירה שזה גבוה מאוד לקריירה הארוכה שלו. עונת שיא (כמעט) לפני שנה עם 22!! מה זה מראה? הבן אדם בא לעבוד! כל משחק.
              נחשו כמה יש למייקל…

  3. " לילה של הפתעות "
    קשה לומר.
    בוסטון כבר גמרו את העונה, והבאקס אוי אוי אוי המצב שלהם חצב חוץ מהשם לא נשאר שם הרבה
    רצף טעויות נוראיות גמר להם את העונה ועכשיו רק צריך לשנות להם את השם מהבאקס לטרייל בליזרס
    קודם ההתקפה תקועה עם האיש של המאני טיים שחושב כל המשחק שהוא בחמש שניות האחרונות ומנסה בידודים ללא לאות כשהוא בטוח שכל השומרים מולו זה פול ג'ורג' וכל מה שנותר לו זה לקחת סטאפ בק לאזור הלוגו 🤣
    זה פוגע בשטף הקבוצתי ובעיקר בברוק לופז מידלטון ושחקני הספסל שרגילים להניע תכדור ולקבל זריקות נוחות
    יאניס זה יאניס אבל גם הוא במאני טיים מאבד את זה כי ההתקפה לא עוברת דרכו בקיצור טרייל בליזרס כבר אמרנו. בהגנה המצב הרבה יותר גרוע כשעל הפרימטר מטייל לו אדון מאני טיים בשאננות ולידו ביזלי מתנשף כולו קופץ מכל הטעיה ואם כל המאמץ שהוא משקיע הוא בחור רך והוא בעיקר אחראי על האווירה (מישהו היה צריך להבין שם בהנהלה שאצל פלינקה אין מתנות חינם) יאניס ולופז לא יכולים לחפות על הפרימטר ובליגה שכל מטאטה יורה
    ההגנה שלהם לא באמת ראויה למעמד
    ולסיכום קבוצה שהפסידה לליקרס נטולת לברון פעמיים העונה מולה כבר באמת אין שום הפתעה

  4. ושכחתי לומר תודה רבה, אז תודה לך תומר אתה כותב נפלא!
    כמה כיף לראות לאט לאט שהבעלי בית של הליגה מתחלפים ליוקיץ ולוקה
    יוקיץ זה ברור ולוקה אני מאד מקווה שההגנה שם תתפקד בפליאוף והוא ידע להתחלק עם קיירי גם בפלייאוף כדי שיהיה לו כוח לעשות קצת הגנה

  5. לבוסטון ומילווקי כל הרבה כישרון ועומק, אבל משחק קבוצתי לא טוב ולא נכון. איפה חסימות, פיק אנד רולים? כלום!
    את זה רואים במיאמי וניו יורק ששם יש פחות כשרון ועומק.

  6. מאזולה אומר שעשה נסיונות בהגנה לקראת הפלייאוף, לכן פורזינגיס שמר על מארי בזריקה האחרונה.
    לפחות בתירוצים הוא חזק.
    רק מה התירוץ של טייטום לשביקה בזריקה אחרונה?
    עדיף שייתנו לווייט או בראון לזרוק זריקה אחרונה.

    1. לטייטום יש סעיף בחוזה שמורה לכל מאמן לתת לו את הזריקה האחרונה. מדהים שסטיבנס שהיה אשף בתכנון מהלכים אחרי פסק זמן יושב ורואה כל פעם מחדש איך טייטום מכדרר עצמו לדעת עד סוף השעון ואז משחרר זריקה סתמית.

  7. תודה רבה תומר!!!
    בוסטון קבוצה נפלאה, רק לא ברור מי יבצע את הפעולה הנדרשת במאני טיים שהקבוצה נתקעת. טייטום עד כה ממש לא האיש לזה ואני בספק גדול אם יהיה בעתיד. בסופו של דבר, זה מה שיכול להכריע אם הססלטיקס יילכו עד הסוף או לא. טומטום חייב להתבגר בקטע הזה השנה, אם לא הוא כבר לא יישתנה לעולם.
    הפלקינס סוס שחור על מלא. נכון שאין להם כוכבי על, אבל הם שומרים, אינטנסיביים, עמוקים ויש להם 3 אולסטארים (אינגרהם כרגע פצוע, אבל אמור לחזור בפלייאוף), שלא כופים את עצמם על הקבוצה ומשתלבים בה נהדר. שאפו לזאיון (המושמץ בצדק בשנים האחרונות), השנה הוא בריא, נראה נהדר והסיבה העיקרית לכך שהפלקינס כמעט וסגורים בפלייאוף.

  8. מילווקי נראים קטסטרופה. על הרבה פחות גריפין עזב. לא יאומן ריברס הזה, איזה יחסי ציבור יש לו. מדהים.
    בכל מקרה, הפלייאוף הזה ייקבע מה שווה הקבוצה הזו. למידלטון וללופז נשאר עוד דלק לריצת פלייאוף אינטנסיבית? דיים בנוי להיות כוכב שני בקבוצה גדולה? ביזלי יותר שוטר או יותר קונוס? כל השאלות הללו יקבלו תשובה בפלייאוף הבא עלינו לטובה, ועתיד יאניס יושפע מכך באופן אבסולוטי.

  9. ברגע שיש שלוש פעמים צ'אלנג' על החלטת שופטים ואנחנו רק באמצע הרבע השני עולה ריח רע של צוות שיפוט לא מקצועי או שיכור או מכור. אתמול באטלנטה היה משחק נחמד עם 40 שינויי הובלה ותוצאה שלא משנה כלום לאף אחד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט