ספורטלנד – אלמנטרי ? ווטסון ידידי / א. מנור

ספורטלנד – אלמנטרי ? ווטסון ידידי / א. מנור

האלופה דנבר נאגטס הגיעה נטולת זרים ( יוקיץ' ומארי בפציעות לואד מנג'מנט) לפורטלנד ונתקלה בהרכב בינלאומי מלא ( חמישה רוקיז מחמש מדינות שונות של הבלייזרס ) זה נגמר "רק" 111-114 לנאגטס: ראיון בלעדי עם הכוכב העולה פייטון ווטסון ותגובה של המאמן מייקל מאלון . המילואימניקים רג'י ג'קסון (23 ימי שירות) ודיאנדרה ג'ורדן (8,11 – בטח כזה זקן שהתנדב ולא באמת קיבל צו ) ביחד עם משרתי הקבע ארון גורדון (22 ו-12 ), פורטר ג'וניור (12,9) והסדירים כריסטיאן בראון (6,8,17) ו-KCP דאגו להשאיר את הניצחון בידי האלופה ולהשאר ראשונים במערב. ההרכב ( שלא עושה פלייאין ביורוליג ) שהבלייזרס העלו נלחם עד הסוף, הציג שישה שחקנים בדאבל פיגרס אבל לא באמת איים על הנצחון המוחלט.

את מייקל מאלון והנאגטס פגשתי הרבה פעמים בשנים האחרונות. תמיד זאת קבוצה ומאמן שהיו מתגוננים מקצועית ( "אנחנו סומכים על מארי- לא נעביר אותו בטרייד", "יש לנו דרך ותרבות ארגונית מספיקה","הסגל מספיק דבוק וחזק וכו'…) . הקלות היחסית שבה לקחו את האליפות שנה שעברה יכלה להכניס את המערכת לסחרור של היבריס ושיעלה להם יותר מדי אבל מאלון הוא כמו אבא לשחקנים : תמיד מחבק ותומך אבל גם יודע לשים במקום כשצריך , ובגדול מנהל מערכת ממושמעת ומקצועית שמתעסקת כל הזמן אך ורק בכדורסל ולא המסביב. מאלון ויוקיץ' זה ביצה ותרנגולת של גלגול ההצלחה של הנאגטס. שאלתי אותו במסיבת העיתונאים אחרי המשחק על מצבה של הקבוצה וההכנות לפלייאוף :

"I DON'T HOW MANY TEAMS ACROSS THE N.B.A ARE PLAYING BETTER BASKETBALL THAN THE DENVER NUGGETS RIGHT NOW"

אין ספק שהקבוצה היא :THE TEAM TO BEAT" השנה בליגה. הם התחילו את העונה ברגוע אבל בגבוה ואחרי האולסטאר פשוט העלו הילוך ( לדעתי יש להם עוד ושומרים לפלייאוף) , עלו לראשות המערב,דורסים את הליגה וכל מי שירצה למנוע מהם אליפות נוספת יצטרך בעיקר להבין איך ניתן לנצח אותם ארבעה משחקים בסדרה. למרות שהקבוצה נאלצה להפרד משחקנים שפדו את האליפות בחוזה טוב במקומות אחרים ( ברוס בראון, , ג'ף גרין, ונכבד פה גם את תומאס בראיינט ואיש סמית'), היא שמרה על הגרעין האמיתי של הסגל והצליחה להצעיד קדימה צעירים כמו כריסטיאן בראון ( שחקן מעולה ) ופייטון ווטסון. ווטסון (שנה שנייה ) עשה קפיצה גדולה השנה: עלה ל-18 דקות ממוצע למשחק בהם הוא מנפק 6.5 נקודות, 2.9 ריבאונד והמון האסל בשני צידי המגרש שלא תמיד מופיע בטופס. הוא ילד שמנת ( גדל בבוורלי הילס להורים מבוססים, שירת קל"ב ב-UCLA ) וסומן מגיל צעיר כפוטנציאל לליגה. לפני הדלקת המצלמה אמרתי לו שאצלנו באתר מעריכים מאוד מי שמשחק בשני צידי המגרש, לא מוותרים על אף מהלך ונותנים תמיד מאה אחוז ובגלל זה הוא מקבל תשומת לב. הנה הראיון איתו:

בשיחה עם הכתב של הנאגטס במסדרון הוא סיפר שפייטון ניגש ביוזמתו ליוקיץ' בתחילת העונה וביקש ממנו ללמד אותו ולעזור לו. יוקיץ' ( שחסר את ה-BFF שלו ולטקו צ'אנצ'ר הסלובני שפצוע בברך ולא משחק העונה ) מצא חבר חדש וצעיר לקחת תחת חסותו והיחסים , ניכר שעושים טוב לשניהם. הם גם מככבים במספר פרסומות מצחיקות לאתר מלונות : https://www.youtube.com/watch?v=r6eY9EEU0aE

הוא מאוד התרגש מהשיחה וגם גורדון ופורטר ג'וניור ישבו מאחור ודרבנו אותו. בנאגטס, כולם מרוויחים מלשחק ליד יוקיץ' וכל סיטואציה בכל קבוצה אחרת תהיה פחות טובה (לדעתי ) . לשחקן כזה צעיר זה דווקא לא רע ועוזר לו להתבלט בקטנות (האסל,בלוקים,חטיפות,דאנקים) בלי לקחת אחריות על הגדולות ( יציבות ,תפקיד, תפוקה ) , בטח שהקבוצה אלופה ופייבוריטית לקחת עוד תארים כל עוד יוקיץ' משחק ברמה כזאת. ווטסון יכול להמשיך להיות ה-HOMEBOY בכיף.

נשאר מפוקס רק על הכדור- אהרון גורדון

KCP- שחקן חשוב,בוגר ותורם

הבלייזרס, כאמור , איבדו כל רצון וכבוד לשחק כדורסל תחרותי בליגה ( "הפציעו" את ג'רמי גראנט, דיאנדה אייטון,מלקולם ברוגדון , אנפרני סיימונס וכל מי שיש לו מעל שנה נסיון) ועלו בהרכב חוצה גלובוס :

טומאני קאמארה ( R-בלגיה) , דאלאנו בנטון (R- קנדה ), דואופ רית' (R- אוסטרליה/סודן), ראייאן רופרט (R-צרפת), וסק00ט הנדרסון(R-ארה"ב) . מצד אחד, כבר שנתיים שאני מציק להנהלה בדבר שחקנים בינלואמיים בקבוצה ( בשאלות (וגם תחינות להחתים את אדי טבארס) אז סבבה שהביאו שחקנים מעל העולם אבל מצד שני, זה הרכב שבאמת לא יצליח גם ביורוליג והראיון של "להריץ" שחקנים צעירים ב"סוף" עונה הוא ,בעיני, יריקה בפרצוף של אוהדי הקבוצה והליגה ומצביע על הכשלון המערכתי שמעמיד קבוצות לא תחרותיות כבר שלוש עונות. אוסיף על כך בסוף העונה.

מיקרופון של רשת הטלוויזיה המקומית בדנבר
MALONE AT THE TOP

נמשיך לעקוב עד הנצחון המוחלט של האליפות . תודה לראובן בראל.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה אורן – דווקא לא נראה היה שווטסון התרגש , גם נתן את התשובות ה'רגילות'.
    ואם כבר חמישיית רוקיז – אז טריוויה- מתי הייתה הפעם הקודמת שקבוצה העלתה חמישיית רוקיז ואיפה הם היום …

  2. כתבה מצוינת. נהניתי. תודה.
    לדעתי דנבר יקחו אליפות שנייה.
    לא רואה קבוצה שמנצחת אותם בסדרה.
    מישהו חושב אחרת?

  3. יופי אורן
    הרביעייה הזו יוקיץ מארי פורטר וגורדון חזקים מאד ומכירים זה את זה לפני ולפנים.
    דנוור בהחלט יבואו לשמור על האליפות וגם יצליחו לדעתי. זה שילוב של 3.5 גדולים עם המאמן הטוב באין BA. ווין ווין סיטואישיאון

  4. תודה רבה אורן.
    לקח לי זמן להשתכנע שהם אכן הteam to beat השנה, בעיקר בגלל הפתיחה המהוססת. אבל קבוצה שיוקיץ' מוביל אותה כנראה שלא יכולה להתייחס אחרת לעונה הרגילה. לא יודע אם יהיו להם חיים קלים בפלייאוף, אבל עכשיו הם מפחידים כמו שאלופה מכהנת אמורה להיות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט