גולדן סטייט ווריורס מארחים את אידיאנה פייסרס / שחר שרון

גולדן סטייט ווריורס מארחים את אידיאנה פייסרס / שחר שרון

למרות הניצחון האחרון מול ממפיס (שלמען האמת לא אמור להיות כל כך קשה לנצח אותם) הציפיות השנה של האוהדים מאוד נמוכות. האמת שהכי טוב אמר זאת סטף לאחר ההפסד לניקס לפני שבוע:

כרגע לא משנה לי באיזה מקום אנחנו נמצאים, אלא העקביות שלנו כקבוצה

אם אתה הולך לשחק כמונו הלילה? שש, שבע, שמונה, תשע, 10 – מה שזה לא משנה, זה לא משנה. אתה לא הולך להגיע רחוק מאוד

כשמקשיבים לשדרים המקומיים אני חושב ששאלת העקביות נופלת בעיקר על שחקן אחד, אנדרו וויגינס. מול ניו יורק הוא היה אנמי וסיים עם 7 נקודות בלבד, ורואים כמה זה השפיע על הקבוצה. אך מול ממפיס הוא בהחלט הראה ניצוצות מעונת 22 וגם סיים את המשחק עם 22 נקודות ודאבל דאבל.

האמת שלדעתי זה לא רק וויגינס, אלא כשמסתכלים על הסגל השנה אפשר להגיד שהירידה הגדולה היא אצל כל הותיקים: קרי לאחר הפציעה עדיין לא 100% וכנראה שלא יהיה השנה, קלי שירד לספסל למרות שמאז הוא מספק מספרים יפים מול החמישיות השניות, גרין שהושעה לתקופה ארוכה וחזר ממנה גם לא בכושר גופני מספק, קוון לוני שיצא לגמרי מהרוטציה, גם ה vet min היחידי בסגל דריו סריץ׳ וכמובן וויגינס שממש לא משחק כמו שחקן של 30 מיל. אך הקהל המקומי מצא שעיר לעזאזל ולדעתי ממש בטיפשות.

הרבה מדברים על כך שפודג׳מסקי הוא הבעיה, אך דווקא פודז השנה הוא מספק את הסחורה הרבה יותר ממה שהיה ניתן לצפות ממנו. קמינגה פורח וגם טרייס ג׳קסון-דיוויס שתפס את מקומו של לוני בהרכב מתחיל להשפיע על הקבוצה לחיוב עם מספר נקודות דו ספרתי בששת המשחקים האחרונים. ואיך אפשר בלי הפוסטר המטורף שלו על וומבניאמה:

כבר הקהל מתחיל להיות קרוע בין הרעיון של בניה מחדש והעברת הלפיד, ל last dance. ההחלטה באיזה כיוון ללכת כנראה תגיע בעקבות ה30 הימים הבאים ולאיפה הקבוצה תגיע בעונה הסדירה ואיך יראה עבורם הפלייאוף. ולפי איך שהפליי-אין נראה, יהיה מאוד קשה לנצח את פיניקס או דאלאס וגם את הלייקרס בחוץ. ווריורס ינסו לסיים יפה את העונה ולקוות למקום 9 ולפחות לאחר משחק בית אחד אך בינתיים יוסטון פתחה מבערים וגם המקום העשירי נמצא בספק.

בכל מקרה כרגע גולדן סטייט עם 3 מתוך 5 ו 5 מתוך 10 המשחקים האחרונים, אותו הנתון בדיוק אגב לאידיאנה.

הפייסרס שהיו מאוד מרשימים עד פגרת האולסטארס נראים הרבה פחות טוב בתקופה האחרונה. גם הם מגיעים לאחר ניצחון על קבוצה חלשה, הפיסטונס, ומתחילים היום מסע בין שלושה משחקים בקליפורניה. היא תקווה לנצח לפחות שתי משחקים במסע הזה בשביל לא לשמור לעצמה על המקום השישי ולנסות ולהימנע מפליי-אין, שהדחה שם תהיה סיום מאוד מאכזב לעונה שהתחילה נהדר עבורם.

מתאמן עם אנשי גולדן סטייט, האם עונה הבאה נראה אותו לובש את המדים הנכונים?

מעניין ששתי המאמנים החליטו להתחייס דווקא לטרייס ג׳קסון-דיוויס בראיונות לפני המשחק, כשהוא מצביע על כך שבחמישה המשחקים האחרונים הוא מספר אחת בליגה מעל הטבעת ושניהם מחמיאים למשחק הפיק-אנד-רול שלו שיחסית לרוקי מאוד נראה מלוטש. וגם כמובן להגנה שלו על הטבעת שהיא מאוד משמעותית עבור גולדן שבלעדיו מאוד נמוכה על המגרש.

היתרון לגור בצפון קליפורניה הוא בכך שאם הקבוצה שלך מאכזבת לפחות אפשר למצוא מפלט בטבע, ובבוקר יצאתי להייק ממש מדהים ב mt. Tam והיה בהחלט חוויה. רק ביפן ובצפון קליפורניה גדלים עצי ה Redwood שהם הזקנים בעולם ופשוט להיות לידם זה מרשים, לטייל בתוך יער כזה עם זרימת נהרות לאחר עונת הגשמים ופריחה מדימה זה בהחלט מזל, כמעט כמו מזל להיות אוהד גולדן סטייט בשנים: 2016-2022

מטפס על סולם בהייק ונהנה מזה כמו לטפס על מגלשה בגן

מחר גם מתחיל סופ״ש פורים ותמונות משם יעלו בסיקור הבא, בינתיים חג שמח לכולם ❤️❤️❤️

הרכבים

גולדן סטייט

וויגינס, פודגז׳מסקי, קרי, דריימונד, קמינגה

פצועים: אין

פייסרס

נסמית׳, סיאקם, מיילס טרנר, נמברד, הליברטון

פצועים: ג׳יימס ג׳ונס מסיבות אישיות

פצועים בקרב כתבי הופס: שגב עדיין חולה ולכן אני לבד הערב, רפואה שלמה

מהלך המשחק

רבע ראשון

הרבה אנרגיות במשחק שפותח תקופת משחקים קריטיים לקראת סיום העונה, עבור שתי הקבוצות אך בהחלט עבורנו שיוסטון החלה לסגור עלינו מאחור והלייקרס בתקופה נהדרת. הקהל בהחלט מעודד והערב נראה שהרעש מגיע בעיקר בהתקפה. לעומת המשחק מול הניקס שהקהל היה רועש הרבה יותר בעצירות בהגנה. בכל מקרה אנרגיות מצוינות, גם עבור הקהל וגם עבור הקבוצה שפתחו נהדר במיוחד בתקופה שבה אנחנו רגילים לראות אותם עם פתיחות מאוד מהוססות. למרות 11-4 מהיר הפייסרס התעוררו והחלו לשים דגש על הגנה כשבהתקפה הם בעיקר מסתמכים על יתרון הגובה של מיילס טרנר ופסקל סיאקם על דריימונד גרין וקמינגה. מהלך אחד של קמינגה לאחר שקיבל בלוק בדאנק ובריבאונד העביר בין הרגליים לנסתמית׳ ומסר לסטף קרי לשלשה פנויה.

06:29 לסיום הרבע והווריורס עם טיימאוט ראשון ביתרון 16-14. הלילה הוא ערב הוקרה לתרבות הלטינית ולסטר קניונס בינתיים אם לא על המגרש, מככב על המסך הגדול עם ריקודי בצ׳אטה.

עד סוף הרבע המשחק צמוד עם דקות נהדרות של סטף קרי עד שירד לספסל, בנוסף היום אנדרו וויגינס אגרסיבי ופודג׳מסקי במשחק מצוין גם הוא מנסה להשתיק את הביקורות עליו, אך גם הפייסרס נראים מעולה כששתי הקבוצות עם 50% לשלוש וסה״כ 15 סלי שדה.

סיום 38-38 כשסטף עם 13 נקודות ב8 דקות משחק פודז׳ הליברטון וסיאקם עם 8 כ״א

רבע שני

האנרגיה מפתיחת המשחק ממשיכה כשהקהל מפרגן לפודז׳ שקולע את השלשה השלישית שלו, וב 09:51 כשקליי קולע את השלשה השניה שלו ועולה ל12 נקודות ב9 דק׳ משחק הפייסרס חייבים לקחת טיימאוט, 48-41 ואווירה חשמל כשהאולם מלא כמו משחק גמר.

ב06:02 קמינגה מגיע לקו וקולע את 2 הנקודות הראשונות שלו במשחק, לאחר תקופה שבה הוא הכינור השני לסטף דווקא היום הוא בערב יחסית שקט והמצ׳אפ מול סיאקם בינתיים גדול עליו. בכל מקרה כרגע הקבוצה שלו מסתדרת ועולה כבר ליתרון השיא במשחק – 12. המצא׳פ שלו מול השחקן שאולי הכי היה מדובר שיחליף אותו במהלך win now, פסקל סיאקם בינתיים הולך לטובתו של סיאקם. התקפה לאחר מכן בלוק נקי של טרייס ג׳קסון-דיוויס נשרק לעברה וכשקר סוף סוף סומך עליו והולך לצ׳אלנג׳ הקהל שאג כאילו זה סל ניצחון, כשהצ׳לנג׳ הוכרז כמוצלח אז התחושה גם באמת כמו סל ניצחון כי קרר פשוט לא פוגע בצ׳אלנג׳ים שלו.

סיאקם הוא הראשון אצל אינדיאנה לעלות לדו ספרתי עם 13 נק׳ ולאחר מימסצ׳ שלו על כריס פול הווריורס גם נצרכים לטיימאוט ב 03:07 ויתרון 64-58. מהפסק זמן שתי הקבוצות חזרו עם ההרכבים הפותחים לסיים את המשחק.

עד סיום הרבע הפייסרס חזרו לעניינים, ולאחר לייאפ מוזר של סטף פייסרס במתפרצת סגרו את המחצית עם שלשה ו67-66 לגולדן סטייט בלבד.

נתון מעניין, כל ההרכב הפותח אצל הפייסרס עם +\- חיובי וכל הספסל עם +\- שלילי

רבע שלישי

ברבע השלישי זה כבר ברור שלפחות הערב פסקל נמצא בליגה אחרת מקמינגה וכשהוא עולה ל17 נקודות ב09:22 ב 72-70 לאינאיאנה קרר לוקח טיימאוט. הקהל שרק עכשיו מתחיל לחזור מהפסקת החצי והתורים האמריקאים הארוכים מוצא את הקבוצה שלו בפיגור שרק ממשיך לגדול. בכלל אני לא אוהב את זה שהדקות הראשונות ברבע השלישי מרגישים תמיד כמו משחק רדיוס. בנוסף וויגינס בינתיים מסתובב על המגרש כמו ילד שהלך לאיבוד בסחנה ומחפש את אמא ולוקח לו שלושה ריבאונד התקפה בשביל לקלוע לייאפ.

ל07:10 קמינגה חוטף כדור בהגנה וכשהוא ב full steam לא ניתן לעצור אותו והוא מסיים בדאנק ושולח את המשחק לפסק זמן של אינאידנה, עדיין צמוד וזה 77-76 לפייסרס.

לאחריו אפשר להגיד שהפייסרס השלימו את המהפך, קרי עם איבודי כדור וקמינגה מחטיא דאנק מול סל ריק ומהצד השני פסקל סיאקם ממשיך אודישן נהדר לגולדן סטייט כשהוא כבר עם 22 נקודות נק׳ 13 ריבאונדים ו2 חטיפות. והפייסרס ב 89-79 והמשחק בורח לקרר שלוקח טיימאוט.

עד סיום הרבע טייריס הליברטון השתלט על המשחק כשההתקפה של הדאב ניישן הלכה לישון כשהוא בעצמו כבר עם 22 נקודות. תוצאת הרבע: 102-88 ונראה שאנחנו בדרך לעוד הפסד ביתי. והגיע הזמן להתחיל באמת לפחד מיוסטון שכבר מחכה בסיבוב.

רבע רביעי

קרי כנראה מבין שהמשחק הזה חשוב כמעט כמו משחק פלייאוף וחוזר עם תחילת הרבע בשביל להשאיר סיכוי לחזור הערב. הותיקים של גולדן סטייט בניצוחו של גרין לוקחים את המשחק עליהם, והגיע הזמן באמת. ב09:47 לאחר איבוד כדור סתמי של אינאידנה הם גם יקחו טיימאוט ביתרון 11 לנסות למנוע חזרה. למרות שהקבוצה פחות טובה הערב, הקהל לפחות עם תצוגת עידוד מצויינת.

ב4 דקות האחרונות ווריורס כבר ירדו לפיגור חד ספרתי ודקות טובות של קמינגה נותנות השראה לחזרה אפשרית כשהקבוצה נלחמת על כל כדור וב 03:07 לסיום זה 116-109 אחרי עצירה וסל של וויגינס, הקהל מתפוצץ וקיבלתי דז׳ה וו לאולם הפחים בחולון.

01:05 לסיום בפיגור 8 האולם כבר חצי ריק כשגולדן לוקחים טיימאוט, ממנו הם חזרו עם איבוד כדור בהוצאת חוץ ומשם המשחק נגמר בהפסד ביתי נוסף

האירוע הביזרי של המשחק הוא שב6 שניות לסיום כריס פול מקבל טכנית שניה כשאף אחד לא שיחק כדורסל בכל מקרה

סיום המשחק: 123-111

בלטו

אינדיאנהֿ

הליברטון עם 26 נק׳ ב4-8 לשלוש ו9-18 מהשדה והוסיף דאבל דאבל עם 11 אסיסטים

סיאקם עם 25 נק׳ ב11-17 מהשדה ודאבל דאבל של 16 ריבאונדים

מיילס טרנר עם 14 נק׳ ודאבל דאבל של 10 ריבאונדים

גולדן סטייט

קרי עם 25 נק׳ ב6-18 מחוץ לקשת ו9-24 מהשדה ודאבל דאבל של 10 ריבאונדים

קלי תופמסון עם 17 נקודות ב3-10 מחוץ לקשת ו6-15 מהשדה

פודג׳מסקי עם 13 נקודות ודאבל דאבל של 10 ריבאונדים

מילות סיכום

כששתי הקבוצות עם הגב על הקיר אינדיאנה משיגה ניצחון חוץ חשוב ושומרת על גובה אל מול מיאמי כאשר העונה של גולדן סטייט עלולה להסתיים עוד לפני טורניר הפליי-אין. ובכל מקרה כנראה שאין הרבה מה למכור מעבר לפליי-אין השנה. דווקא משחק שהחל טוב הסתיים כשהאולם חצי ריק בעוד blow out. כבר התחלתי להתגעגע להפסדים בקלאצ׳, לפחות היה מתח בדקות הסיום

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה שחר, יופי של סיקור, והנימה הפסימית לגבי גולדן בהחלט במקום. יש לציין שבצד של הפייסרס בן מתורין סיים את העונה, וזה בהחלט תורם לקושי ההתקפי. הרבה פעמים ההרכב שלו עם נמבהארד ו/או מקונול היה רץ מול הספסל של היריבות, וכרגע, כמו שציינת, הספסל לעיתים קרובות מתקשה.

    1. שמח שלפחות יש אוהד אחד בהופס שנהנה מהמשחק אתמול, בהחלט הפייסרס היו עדיפים במחצית השניה והאין הגנה של הווריורס עזרה להם לנצח

  2. תודה
    אם ג"ס יעופו בפלייאין הייתי ממליץ להם להתחיל למכור וללכת לבנייה, לא לחכות עם זה. כמה עוד שנים נותרו לסטף?
    הוא יכול להשיג עוד טייטל במקום אחר. אם תהיה קבוצה שתהיה מוכנה לקחת את תומפסון, יופי ואת גרין חייבים להתריד באיזושהי דרך.
    אחרי ששילמו שנים המון מס הגיע הזמן לפרק ולרדת קצת מהאולימפוס.

    1. מה שאתה מציע, לעשות עסקה על קרי, לא יקרה. ראשית כי הוא לא רוצה ושנית כי זה הימור שלרוב לא מצליח, בוסטון אהובתך הולכת בדרך הזו כבר 10 שנים ועדין לא ראתה את הישועה.
      הדרך שהם יבחרו היא לנסות ולהביא סופר סטאר שישחק לצד קרי וגרין. החוזה של יאניס בעיתי אבל אמביד הוא מטרה קלה יותר. יתכן שהם ינסו ללכת על לוקה אבל לא סביר שדאלאס יסכימו. אני רואה סיכוי מסויים, נמוך, שמובלי יהיה זמין תלוי במצב היחסים בקליבלנד ובהצלחה / כשלון בפליאוף.

      1. לפחות בשנים הרלוונטיות הסלטיקס בחרו מאמן רוקי שאין לו הרבה נסיון בפלייאוף, זו הסיבה לדעתי בגללה לא ראינו עדיין טייטל.
        אם לא תתחילו לבנות מחדש תשארו ריקים כשסטף ילך. לא רואה את אמביד מגיע אליכם ולא את לוקה או מובלי.

      2. מה הכוונה בדרך הזו? בוסטון הטרידו את פירס וגארנט כשהבינו שנגמר החלון של הקבוצה הזו, ובזכות זה הם בנו קבוצה שמועמדת לתואר כבר 4-5 לפחות.
        אני מסכים איתך שקרי עדיין סופרסטאר ואם יצוותו איתו עוד שחקן טופ 5, מן הסתם הם יהיו מועמדים (כמו כל קבוצה שיש לה שחקן טופ 5). אבל זה אומר פירוק הקבוצה הנוכחית וטרייד על קליי גרין ופול, ואני לא רואה קבוצות שניתנו יותר מדי עליהם.

        1. איך אומר שימון?
          יש מספיק מנג'רים מטומטמים בליגה.
          אני דווקא מסכים שיש כאלה שיסכימו לקחת את גרין ותומפסון.
          פול שווה הרבה כמנטור ובתור חוזה נגמר. למרות שאני לא סובל אותו אני כן מעריך אותו כאחד שיכול ללמד שחקנים צעירים שמוכנים ללמוד. הוא שווה הרבה לקבוצה כמו דטרוייט או וושינגטון. תחשוב איך הוא יכול לקדם את דני למשל.
          לא יתנו עליו הרבה, זה ברור.

    2. אני אכתוב על זה יותר לעומק ביומן קבוצה בקרוב, אך בגדול יש כמה אפשרויות וזה תלוי כמובן בשוק. אל תשכח ששנה הבאה משתחרר לקבוצה הרבה כסף. קלי ופול זה 70 מיליון. יש אפשרות להרכיב קבוצה לריצה אחרונה

  3. גם בויקטוריה אוסטרליה יש סאקויות שהביאו מתיישבים מהחוף המערבי בבהלת הזהב פה לפני מאתיים שנה. רד ווד וטבק. עונת הפטריות עוד מעט!

  4. תודה שחר!
    אני מקנא באפשרויות הטיול שיש לך. כאן בארץ אין מקום, אפילו לא רק ליהוים, שלא לדבר על מקום משותף עם הערבים. פשוט צפוף. לפני שבוע יצאתי עם הילדים לפיקניק קטן בשטח שצפונה לקיבוץ דביר, שדות נהדרים וירוקים. מולנו יוצאים רכבים אחד אחרי השני, בקצב גבוה יחסית, כבר מרחוק ראיתי שאלה לא בדואים. אחרי המכונית החמישית או השישית יצא אמבולנס, ואחריו רכב מג"ב משטרתי. שאלתי את יושבי המכונית הבאה מה קורה כאן. הם ענו "מסיבת טבע. המשטרה פוצצה את הארוע. לא מגיע לנו קצת חופש ושקט אחרי חודשיים בעזה, יש פה הלומי קרב?! אפילו הבאנו אמבולנס". אמרתי לו "אחי אתה צודק".
    .
    ג"ס – אינדי היה אחלה של משחק. שתי הקבוצות ניסו והתאמצו. בחצי הראשון ג"ס קלעו מצוין מהשלוש ואחרי כן התקררו. ושתיהן עשו המון טעויות. משחק מפוזר של סטף וגם של כל השאר, בעיקר ברבעים השלישי והאחרון.
    יש לג"ס בעיה עם משחק פנים, זה היה ידוע כל העונה. בחצי הראשון הם הלכו חזק לכ"ח בהתקפה ואחרי כן התעייפו.
    מדברים (בעיקר שמעון) על השוואה למשחק בארופה – שחקן כמו פודז'ימנסקי, אם היה משחק בארופה, היה יכול לקחת MVP.
    הזריקה של קליי – כשהכדור נכנס היא יפה מאוד אבל יש לו הרבה לבנים שפוגעות חזק מדי. נראה לי שמשהו בסיבוב של הכדור בשחרור השתבש, הטאץ' פחות רך מפעם.

  5. מסכים איתך שגולדן סטייט גמרו את הסוס. מעניין מה יקרה עם סטף, אם יותר חשוב לו הלגאסי של לגמור את הקריירה בדאבס ולדשדש עוד כמה שנים בפלייאין לעבר השקיעה, או לעבור לקבוצה תחרותית. בתיאוריה יש גם את אופציית החולמים (ראה תגובות של הנרגן) שאיזה כוכב יחבור אליו, אבל די ברור שזה לא יקרה.

  6. Go Shahar Go Shahar Go!
    Go! Go! Go! Go! חחחחח….
    תודה על עוד שיתוף. תנסה לצלם שהם סטטיים. יצא יותר ברור ודווקא ממש אהבתי את האחורי הקלעים שצילמת פעם קודמת…
    מקווה שתוסיף עוד כאלה מתוך האולם. החדרים והמסדרונות השונים ולא לשכוח את האוכל! 🙂 שבוע טוב!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט