ראינו במדי פרטיזן (או הכוכב) בליגת האלופות, שגלזר שוט סטופר טוב, אבל איום ונורא בכדורי גובה.
חזן לא הרכיב את גלוך כי הוא רתה להיות הכוכב בעצמו. בנוסף, חזן גם שם רק קשר אצורי אחד על המגרש.
בניון בסוף המחשק אמר: אני אחראי. אדון בניון, לדברים יש השלכות, זה לא שאמרת ומעכשיו הכל סבבה. לא, אם אתה אחראי אז אתה צריך לשים את המפתחות וללכת קיבינימט.
למה לאנשים עדיין יש ציפיות זו השאלה. הסיבה היחידה שיש לנו איזשהו סיכוי לעלות למשהו זה כי כל פעם מרחיבים את כמות הנבחרות בטורנירים, לא כי יש שיפור כלשהו
תודה ינון.
מבחינתי אף שחקן לא אשם, למרות שכנראה היו כאלה שטעו לאורך המשחק, וגם המאמן והניהול המקצועי לא יותר גרוע מאשר בעבר. התקשורת מפתחת ציפיות לא ריאליות כדי לייצר קליקבייטים, ואחרי זה יש להם יותר את מי להאשים
תודה ינון מה שכתבת זה אולי הסבר נקודתי למשחק הזה לטורניר הזה
אני רוצה לתת הסבר כולל פעם אולי אעשה על כך מאמר אני טוען שהיה מישהו שזיהה את הנקודה ….אבל לא נתנו לו להמשיך
רוטשנייר .
יש סיבה משנית וסיבה מרכזית
הסיבה המשנית
תחלופה גדולה ורבה מדי של הסגל
שחקן נבחרת זה מקצוע קצת בדומה לשחקן פליאוף בנ.ב.א שהוא מקצוע אחר משחקן ליגה סדירה
בארץ התחלופה מקאמפיין לקמפיין וגם תוך כדי קמפיין היא גדולה מאד אין באמת בסיס לנבחרת
כשמסתכלים על נבחרות גדולות רואים שזה הצד השווה
גרמניה שזכתה בגביע העולם 14
התבססה על שחקנים ששיחקו בכל הטורנירים מ 2006
אם זה לאם הבלם או שווישטנגר קלוזה ופודלסקי
גם ספרד התבססה שנים
על הטריו קסיאס פויול צ'אבי אנייסטה סילבה פאברגס טורס ווייה שלקחו איתה את כל שלושת הטורנירים
גם צרפת אלופת העולם 2018 עדיין מתבססת לפחות בבתקפה על השליישה גריזמן ג'ירו אמבפה
זה היה נכון גם באיטליה עם קלייני ובונוצי
כשגם נבחרת פורטוגל הולכת עם שלד קבוע כעשור
בנבחרות הללו גם שחקנים במשבר עמוק בקבוצות קיבלו קרדיט בלתי מוגבל בנבחרת
כמו למשל גריזמן בצרפת פודולסקי ואוזיל בגרמניה ועוד
בנבחרת ישראל אני זוכר למשל קמפיין אדיר של בן בסט שכבש 7 שערים בטורניר מוקמדות אחד ואז ….איזו שנה פחות טובה בקבוצה והוא לא זכה לראות יותר חולצה של הנבחרת ….למרות שבטורניר היחידי שלבש את החולצה הוא הוכיח עצמו פעם אחר פעם
אולי עכשיו מקום לאופטימיות שכן לאחרונה הנבחרות הצעירות זכו ב 3 הישגים מרשימים שהתחילו בסגנות אליפות אירופה לנוער ואז למדליית ארד במונדוליאטו ולחצי גמר יורו שהוביל להגעה לטורניר האולימפי
הנבחרות הללו ייצרו לנו שלד של שחקנים
כמו דניאל פרץ רוי רביבו סתיו למקין דור תורגמן חליייאלי וכמובן אוסקר גלוך
ויש מצב שהם יהוו שלד לעשור הקרוב
2 הבעיה העיקרית מהותית יותר ואנסה להסביר אותה בקצרה אולי פעם אכתוב מאמר אבל הפואנטה היא אותו דבר
ישראל אנדרדוג ייחודי
בדרך כלל שאתה אנדרדוג אתה מחפש להתגונן ולהרוג את המשחק "לשים את האוטובוס בחניה".
לשחק בונקר וכו וכו
זה הצליח ליוון ולעוד כמה אבל זה לא בשבילנו
ראו למשל מי יוצא לשחק באירופה
על כל בלם כטל בן חיים הוצאנו 4-5 שחקנים התקפיים
כרביבו ברקוביץ בניון גלוך וברדה
בקיצור הכשרון אצלנו הוא התקפי ולכן אנו יודעים לשחק התקפי ולא הגנתי
נמחיש זאת קצת יותר שחקני ההגנה הבולטים אצלנו לא משחקים ברובם באירופה
ממילא הם משחקים בקבוצת צמרת מקומית נניח מכבי חיפה /תל אביב שכזו
מה שאומר שאותם שחקני הגנה משחקים מול קבוצות נחותות בהם רוב הזמן הם "נחים" על המגרש שכן קבוצתם תוקפת ולא מתגוננת
הם לא מיומנים בלהתגונן 60-70 דק
במשחק אלא 20-30 דק לכל היותר
ופתאום שהם מגיעים מול נבחרת אירופאית עדיפה הם יעשו את הטעות התורנית
על זה נאמר שההגנה הכי טובה היא ההתקפה מהסיבה הפשוטה שכשאתה.תוקף אתה לא מתגונן ….
דוגמה טובה וממחישה הייתה המפגש מול אוסטריה בקמפיין המוקדמות הקודם
הנבחרת פגשה באוסטריה ושיחקה כדורגל מהפנט והוליכה 0-3 ואז המחלה הידועה של ללכת אחורה
האוסטרים לחצו משחק ההגנה היה של ילדי גן האוסטרים הורידו ל 3-2 והמצב היה נראה בלתי הפיך
בא רוטשנייר ועשה חילוף כפול
הוא הוציא 2 שחקני הגנה ושם במקום 2 שחקנים התקפיים
ישראל חזרה לתקוף שמה את הרביעי
אבל יותר חשוב ההתקפות הללו שחררו את הלחץ מההגנה האוסטרים כבר לא איימו כ"כ על השער
המשחק נגמר 2-4 ובא לציון גואל.
תודה ינון. ישנן כמה נקודות חשובות בתגובה של אהרון.
את כל הישגי ישראל הגדולים בשנות ה-50, ה-60, וה-70 השגנו בגלל שוערים מצויינים (חודורוב, ויורשיו) והגנות מצויינות. ניצחנו מעצמות גדולות 0-1 כזה כששיחקנו הגנה ואז מתוך 2-3 פריצות הכנסנו שער. או הגענו לתיקו 0-0 או 1-1 עם מעצמות-על. אני יודע שזה פוגע בכבוד העצמי שלנו לשחק בכוונה על 0-0 עם סכוי לנצחון 0-1, אבל ישראל היא נחותה בכדורגל מהממוצע באירופה, ולכן צריכים לארגן את הכדורגל בהתאם.
מי שבנה על ציפיות לנבחרת ישראל יכול לבוא בטענות רק לעצמו!
אין לנבחרת הגנה שיכולה לעמוד מול הדרג הבינוני מינוס באירופה. זו עובדה.
לנצח פה ושם אפשר אבל כשמגיעים לתכלס אנחנו לא שם ולא נהייה שם, לא בעשרים השנה הבאות.
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
23 מרץ 2024 20:26:53הרבה יותר מידי תקציב הולך בארץ לכדורגל שכל הזמן מתבזה. עדיף להשקיע בענפים אחרים.
birdman
23 מרץ 2024 20:54:18ראינו במדי פרטיזן (או הכוכב) בליגת האלופות, שגלזר שוט סטופר טוב, אבל איום ונורא בכדורי גובה.
חזן לא הרכיב את גלוך כי הוא רתה להיות הכוכב בעצמו. בנוסף, חזן גם שם רק קשר אצורי אחד על המגרש.
בניון בסוף המחשק אמר: אני אחראי. אדון בניון, לדברים יש השלכות, זה לא שאמרת ומעכשיו הכל סבבה. לא, אם אתה אחראי אז אתה צריך לשים את המפתחות וללכת קיבינימט.
birdman
23 מרץ 2024 20:55:43*רצה *אחורי *משחק
birdman
23 מרץ 2024 20:56:51כתבה מצוינת, תודה רבה.
אור
23 מרץ 2024 21:22:27למה לאנשים עדיין יש ציפיות זו השאלה. הסיבה היחידה שיש לנו איזשהו סיכוי לעלות למשהו זה כי כל פעם מרחיבים את כמות הנבחרות בטורנירים, לא כי יש שיפור כלשהו
עמיחי קטן
23 מרץ 2024 22:41:02תודה ינון.
מבחינתי אף שחקן לא אשם, למרות שכנראה היו כאלה שטעו לאורך המשחק, וגם המאמן והניהול המקצועי לא יותר גרוע מאשר בעבר. התקשורת מפתחת ציפיות לא ריאליות כדי לייצר קליקבייטים, ואחרי זה יש להם יותר את מי להאשים
birdman
23 מרץ 2024 22:42:44חזן ולוזון שני מינויים לא ראויים, אין להם רקורד שמצדיק מינוי לתפקיד. הגיעו בשיטת חבר מביא חבר. סידרו להם ג'וב כמו בפוליטיקה. כאן יש לי ציפיות.
אהרון שדה
24 מרץ 2024 02:33:56תודה ינון מה שכתבת זה אולי הסבר נקודתי למשחק הזה לטורניר הזה
אני רוצה לתת הסבר כולל פעם אולי אעשה על כך מאמר אני טוען שהיה מישהו שזיהה את הנקודה ….אבל לא נתנו לו להמשיך
רוטשנייר .
יש סיבה משנית וסיבה מרכזית
הסיבה המשנית
תחלופה גדולה ורבה מדי של הסגל
שחקן נבחרת זה מקצוע קצת בדומה לשחקן פליאוף בנ.ב.א שהוא מקצוע אחר משחקן ליגה סדירה
בארץ התחלופה מקאמפיין לקמפיין וגם תוך כדי קמפיין היא גדולה מאד אין באמת בסיס לנבחרת
כשמסתכלים על נבחרות גדולות רואים שזה הצד השווה
גרמניה שזכתה בגביע העולם 14
התבססה על שחקנים ששיחקו בכל הטורנירים מ 2006
אם זה לאם הבלם או שווישטנגר קלוזה ופודלסקי
גם ספרד התבססה שנים
על הטריו קסיאס פויול צ'אבי אנייסטה סילבה פאברגס טורס ווייה שלקחו איתה את כל שלושת הטורנירים
גם צרפת אלופת העולם 2018 עדיין מתבססת לפחות בבתקפה על השליישה גריזמן ג'ירו אמבפה
זה היה נכון גם באיטליה עם קלייני ובונוצי
כשגם נבחרת פורטוגל הולכת עם שלד קבוע כעשור
בנבחרות הללו גם שחקנים במשבר עמוק בקבוצות קיבלו קרדיט בלתי מוגבל בנבחרת
כמו למשל גריזמן בצרפת פודולסקי ואוזיל בגרמניה ועוד
בנבחרת ישראל אני זוכר למשל קמפיין אדיר של בן בסט שכבש 7 שערים בטורניר מוקמדות אחד ואז ….איזו שנה פחות טובה בקבוצה והוא לא זכה לראות יותר חולצה של הנבחרת ….למרות שבטורניר היחידי שלבש את החולצה הוא הוכיח עצמו פעם אחר פעם
אולי עכשיו מקום לאופטימיות שכן לאחרונה הנבחרות הצעירות זכו ב 3 הישגים מרשימים שהתחילו בסגנות אליפות אירופה לנוער ואז למדליית ארד במונדוליאטו ולחצי גמר יורו שהוביל להגעה לטורניר האולימפי
הנבחרות הללו ייצרו לנו שלד של שחקנים
כמו דניאל פרץ רוי רביבו סתיו למקין דור תורגמן חליייאלי וכמובן אוסקר גלוך
ויש מצב שהם יהוו שלד לעשור הקרוב
2 הבעיה העיקרית מהותית יותר ואנסה להסביר אותה בקצרה אולי פעם אכתוב מאמר אבל הפואנטה היא אותו דבר
ישראל אנדרדוג ייחודי
בדרך כלל שאתה אנדרדוג אתה מחפש להתגונן ולהרוג את המשחק "לשים את האוטובוס בחניה".
לשחק בונקר וכו וכו
זה הצליח ליוון ולעוד כמה אבל זה לא בשבילנו
ראו למשל מי יוצא לשחק באירופה
על כל בלם כטל בן חיים הוצאנו 4-5 שחקנים התקפיים
כרביבו ברקוביץ בניון גלוך וברדה
בקיצור הכשרון אצלנו הוא התקפי ולכן אנו יודעים לשחק התקפי ולא הגנתי
נמחיש זאת קצת יותר שחקני ההגנה הבולטים אצלנו לא משחקים ברובם באירופה
ממילא הם משחקים בקבוצת צמרת מקומית נניח מכבי חיפה /תל אביב שכזו
מה שאומר שאותם שחקני הגנה משחקים מול קבוצות נחותות בהם רוב הזמן הם "נחים" על המגרש שכן קבוצתם תוקפת ולא מתגוננת
הם לא מיומנים בלהתגונן 60-70 דק
במשחק אלא 20-30 דק לכל היותר
ופתאום שהם מגיעים מול נבחרת אירופאית עדיפה הם יעשו את הטעות התורנית
על זה נאמר שההגנה הכי טובה היא ההתקפה מהסיבה הפשוטה שכשאתה.תוקף אתה לא מתגונן ….
דוגמה טובה וממחישה הייתה המפגש מול אוסטריה בקמפיין המוקדמות הקודם
הנבחרת פגשה באוסטריה ושיחקה כדורגל מהפנט והוליכה 0-3 ואז המחלה הידועה של ללכת אחורה
האוסטרים לחצו משחק ההגנה היה של ילדי גן האוסטרים הורידו ל 3-2 והמצב היה נראה בלתי הפיך
בא רוטשנייר ועשה חילוף כפול
הוא הוציא 2 שחקני הגנה ושם במקום 2 שחקנים התקפיים
ישראל חזרה לתקוף שמה את הרביעי
אבל יותר חשוב ההתקפות הללו שחררו את הלחץ מההגנה האוסטרים כבר לא איימו כ"כ על השער
המשחק נגמר 2-4 ובא לציון גואל.
שורה תחתונה ישראל צריכה לתקוף גם כשהיא מוליכה .
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
24 מרץ 2024 07:36:01אתה צודק בהחלט. שחקני ההגנה שלנו הם בעיה כחלק מהסיבה שציינת
מנחם לס
24 מרץ 2024 04:27:34תודה ינון. ישנן כמה נקודות חשובות בתגובה של אהרון.
את כל הישגי ישראל הגדולים בשנות ה-50, ה-60, וה-70 השגנו בגלל שוערים מצויינים (חודורוב, ויורשיו) והגנות מצויינות. ניצחנו מעצמות גדולות 0-1 כזה כששיחקנו הגנה ואז מתוך 2-3 פריצות הכנסנו שער. או הגענו לתיקו 0-0 או 1-1 עם מעצמות-על. אני יודע שזה פוגע בכבוד העצמי שלנו לשחק בכוונה על 0-0 עם סכוי לנצחון 0-1, אבל ישראל היא נחותה בכדורגל מהממוצע באירופה, ולכן צריכים לארגן את הכדורגל בהתאם.
Alex Rabino
24 מרץ 2024 12:49:18אני מסכים עם כל מה שכתבת כמו גם עם מה שכתבו אחרים וטובים מעלה. אבל הסיבה שהפסדנו הרבה יותר פשוטה. בעולם הכדורגל התקדם. אצלנו הוא נשאר במקום.
דוקטור רזי הופמן
24 מרץ 2024 04:35:48מי שבנה על ציפיות לנבחרת ישראל יכול לבוא בטענות רק לעצמו!
אין לנבחרת הגנה שיכולה לעמוד מול הדרג הבינוני מינוס באירופה. זו עובדה.
לנצח פה ושם אפשר אבל כשמגיעים לתכלס אנחנו לא שם ולא נהייה שם, לא בעשרים השנה הבאות.
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
24 מרץ 2024 07:36:25אמת
המשגיח
24 מרץ 2024 06:45:35תודה ינון.
מצער ש-ויטור לא הצליח להעלות ולו במעט את רמת ההגנה החלשה שלנו.
בסופו של דבר, בזבוז ופספוס עצום – כנראה הגדול ביותר של הנבחרת אי פעם.
מבאס מאד, בטח בתקופה הזו.
צריך לפטר את בניון במהירות. אין לו מה לתרום חוץ מ-אגו גדול, כמה גדול כשחקן – ככה קטן כעסקן. פשוט גרוע
דוקטור רזי הופמן
24 מרץ 2024 07:05:56+1966
את בניון היה צריך לדעתי לפתר כשהחלו הבעיות.
אם לא יחליפו אותו עכשיו, הבעייה תמשך.
Yinon Yavor
24 מרץ 2024 12:10:30תודה למגיבים. נראה מה יעשו עם זה בהמשך
MBK
24 מרץ 2024 14:41:49זה שישראל לא מצליחה להעפיל ליורו של 24 נבחרות זה פאיקנג בושה
הנבחרת לא מאומנת, לא הגיוני לתת למאמן כמו חזן שמחלטר בעיריית אשדוד להיות מאמן ראשי