הנאגטס גברו על הניקס והוויזארדס הפתיעו את הקינגס במשחקי חמישי / תומר שנאן

אורלנדו מג'יק (28-42) 121 – ניו אורלינס פליקנס (27-42) 106

רבע שני שנגמר בתוצאה 20:34 ורבע שלישי שנגמר בתוצאה 27:38 לטובת המג'יק הכריעו את המשחק.

אחרי רבע ראשון במהלכו האורחת כבר עלתה ליתרון 12 אורלנדו השתלטה לחלוטין על המשחק. בנקרו וגנר וסאגס חגגו על הגנת הפליקנס כאשר במהלך הרבע הרביעי ההפרש הגיע ל-21 לטובת המג'יק. ניו אורלינס עוד הצליחה להקטין את הפער, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

סאגס עם 22 נק' ובנקרו עם 20 נק', 10 ריב' ו-11 אס' עבור אורלנדו.

טריי מרפי ה-3 עם 21 נק' ו-3 ריב' וזאיון עם 20 נק' ו-7 ריב' אבל גם עם 8 איב' אצל הפליקנס.

וושינגטון וויזארדס (58-12) 109 – סקרמנטו קינגס (29-40) 102

אבדיה וקוזמה התלבשו, הקינגס נחנקו והוויזארדס מספקים לנו הפתעה וסופרים את נצחונם ה-12 העונה.

הקינגס כבר הצליחו לחזור מפיגור 19 לשוויון במהלך הרבע השני ומפיגור 16 ליתרון 2 בתחילת הרבע הרביעי לפני שנגמר להם האוויר. אבל וושינגטון לא אמרה נואש, פתחה פעם נוספת את הפער והפעם לאורחת כבר לא נותר דבר בקנה.

קוזמה עם 31 נק', 6 ריב' ו-5 אס' ואבדיה עם 17 נק', 9 ריב' ו-5 אס' עבור הוויזארדס.

פוקס עם 25 נק', 5 ריב', 5 אס' ו-6 חט' ומונק עם 20 נק' ו-4 אס' מהספסל עבור הקינגס.

יוסטון רוקטס (35-34) 127 – שיקגו בולס (36-34) 117

ג'יילן גרין ממשיך לספק את הסחורה, ברוקס רב עם דרוזן וכתוצאה מכך שניהם הורחקו והרוקטס גוברים על הבולס בביתם.

לקראת סיום הרבע הראשון הגיעה הבריחה הראשונה של המארחת שבתחילת הרבע השני כבר עמדה על יתרון 19. הבולס לא אמרו נואש וצימקו את הפער לפוזשן בלבד לפני שריצה נוספת של יוסטון במהלך הרבע הרביעי העלתה את הקבוצה ליתרון 17. הבולס יצאו לריצת 10:0 שצימקה את הפער, אבל לנדייל עם סל ועבירה על קובי וייט העלה את הפער לדו ספרתי מחדש, ולמעשה הכריע את המשחק.

גרין סיים עם 26 נק', 4 ריב' ו-3 אס' ודילון ברוקס הוסיף 23 נק' עבור הרוקטס.

דוסומו הוביל את קלעי הבולס עם 35 נק' ו-3 חט'.

מילווקי באקס (25-45) 115 – ברוקלין נטס (44-26) 108

הבאקס נמנעים ממבוכה עצומה מול הנטס.

אחרי שכבר היו ביתרון 20 לקראת סיום הרבע השני מילווקי נעלמה לחלוטין בחלקים גדולים מהרבע השלישי ובתחילת הרבע הרביעי בדרך למהפך עצום של האורחת. למזלם של הבאקס לילארד התעלה פעם נוספת במאני טיים, ועם שלשה, שלוש קליעות עונשין, סטפ באק ל-2 ושלשה נוספת השתלט על המשחק והעניק למארחת את הניצחון.

הכוכב הוביל את קלעי מילווקי עם 30 נק', 3 ריב', 12 אס' ו-2 חט' כאשר יאניס הוסיף 21 נק', 9 ריב', 5 אס' ו-2 חס' משלו.

מיקאל ברידג'ס עם 24 נק' ו-6 ריב', קלקסטון עם 22 נק', 9 ריב' ו-2 חט' וקאם ת'ומאס עם 21 נק', 6 ריב' ו-4 אס' עבור הנטס.

דאלאס מאבריקס (29-41) 113 – יוטה ג'אז (41-29) 97

לג'אז לא היו הכלים להתמודד מול דונצ'יץ' שהוביל את המאבס לניצחון נוסף.

אחרי רבע ראשון בו האורחת הצליחה לשמור על יתרון מזערי שחקני דאלאס העלו הילוך והשתלטו על המשחק בדרך ליתרון 19 במהלך הרבע השלישי. הג'אז עוד ניסו לבצע קאמבק לקראת סיום הרבע ובמהלך הרבע הרביעי, אבל דונצ'יץ' ושות' דאגו ללחוץ על הדוושה בכל פעם שניסיון כזה קרה והצליחו לשמור על התוצאה ללא דרמות מיותרות מבחינתם.

לוקה עם 34 נק', 9 ריב', 8 אס' ו-4 חט' וגאפורד עם 24 נק', 7 ריב' ו-5 אס' עבור המאבס.

מארקנן עם 21 נק' ו-3 ריב' וסקסטון עם 20 נק', 4 ריב' ו-5 אס' מהספסל עבור הג'אז.

דנבר נאגטס (21-49) 113 – ניו יורק ניקס (28-41) 100

יוקיץ' ו-MPJ הובילו את הנאגטס לניצחון מרשים על הניקס, ועוצרים את רצף הניצחונות של הקבוצה מהתפוח הגדול.

אחרי מחצית ראשונה הפכפכה בה ריצה של הנאגטס נענתה בריצה של הניקס וההפך הקבוצות עלו למחצית שנייה בה המארחת החליטה שהיא משתלטת על המשחק. הנאגטס לקחו את המושכות, עלו ליתרון דו ספרתי ולא נבהלו מניסיון קאמבק של הניקס במהלך הרבע הרביעי בדרך להחזרת ההפרש וניצחון קליל בסיום.

מייקל פורטר ג'וניור עם 31 נק' ו-8 ריב', הג'וקר עם 30 נק', 14 ריב' ו-11 אס' ומארי עם 23 נק', 6 ריב', 4 אס' ו-2 חט' עבור הנאגטס.

ברונסון עם 26 נק' ו-9 אס' והארטנשטיין עם 20 נק', 8 ריב', 3 אס' ו-2 חס' עבור הניקס.

פיניקס סאנס (29-41) 128 – אטלנטה הוקס (39-30) 115

הסאנס במשחק של 53.7% קבוצתי מהשלוש (בערב רע של דוראנט מחוץ לקשת) פשוט לא הותירו סיכוי להוקס.

האורחת התפוצצצה ברבע הראשון בדרך ליתרון 14 תוך שהיא מותירה את פיניקס בהלם מוחלט. לסאנס לקח מעט זמן להתעשת אבל בוקר ושות' התעוררו, העלו הילוך וביצעו קאמבק בדרך ליתרון 9 במהלך הרבע השני. ההוקס ביצעו קאמבק נוסף משלהם לפני שהמארחת לחצה על הגז ברבע האחרון, עלתה ליתרון 14 משלה, והעלתה הילוך פעם נוספת לקראת הסיום כדי לסכל ניסיון חזרה של אטלנטה ברגע האחרון.

בוקר עם 20 נק' ו-4 ריב' ואריק גורדון עם 21 נק' ו-5 אס' מהספסל עבור הסאנס.

מארי עם 29 נק', 9 ריב', 10 אס' ו-4 חט' והאנטר עם 22 נק' ו-4 ריב' עבור ההוקס.

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. תודה תומר. סיקור מצויין.
    לדעתי העונה מסתיימת בצורה נהדרת – הרבה מאוד משחקים על מיקום, אף קבוצה לא מוותרת על משחקים מראש. וושינגטון בהרכב מלא היא קבוצה לא רעה בכלל. אם פול יציג יכולת סבירה, ודני משחק, הם לא ״ניצחון בטוח״. יש שם חבר׳ה צעירים ורעבים.
    במערב כל העשר הראשונות בקרבות מרים, אפילו 11 עם יוסטון. אף אחת שם לא יכולה לזרוק אף משחק. מאבקים בין ה-3 הראשונות, מאבק שנפתח על מקום 4 ומאבק אדיר על מקומות 6-5, אפילו על 7 (אירוח בפלייאין).
    אני חושב שזה סיום נהדר לעונה.
    בהקשר הזה – להסתכל על הלוח של פיניקס – ולבכות. 12 משחקים, השניים הראשונים אצל וומבי (לא טיול) ואז סרט מלחמה. כל הגדולות של המערב, בזו אחר זו, וכולן נלחמות על חייהן. טרגדיה יוונית…
    🙂

    1. שוט המצב של השמשות בכי רע הסתכלתי על הלו"ז. המאבק על מקום 6 זה בין המלכים(שצריכים משלוח מפופרס, אשכרה זרקו משחק מול ווש), דאלאס והפליקנס שנכנסו לקלחת(מרחק משחק וחצי מדאלאס), אפילו הקליפרס בתמונה. אכן כפי שאמרת טופ 11 במערב זה מרחץ דמים, אי אפשר לדעת גם מה יקרה. לדעתי לדאלאס היתרון וביום בהיר מאוד אני רואה אותם בטופ 4, מתחילים להתחבר ועם לו"ז יחסית נוח עד סוף העונה, שני משחקים מול סאק זה האתגר העיקרי בל"וז שלהם, חוץ מזה לוחמים,היט,רוקטס ולפינוק יוטה שארלוט ודטרויט אטלנטה ובסוף משחק מול אוק. בקיצור מכאן ועד סוף העונה ברוב המשחקים הם פייבוריטים. ריצה טובה שלהם כאן והם לגמרי יכולים לסגור עונת 50 ניצחונות שתספיק למקומות 4-5 ולMVP, ומשם לריצה כסוס השחור בפלייאוף.

        1. ימות המשיח לוקה עושה האסל חחחחח מריחים את הפלייאוף מתקרב
          גם זרק לוב היום לאבו קיירי ובכלל נראה שנוצררת כימיה ביניהם אחרי המתנה של שנה

    2. אין ספק שפורמט הפליי-אין מוסיף פלפל לעונה הסדירה. היו עונות שבשלב מוקדם מאוד רק 9 קבוצות בקונפרנס היו בתמונת הפלייאוף, ואז לקראת סיום העונה היה אולי מיני-מאבק על מקום 8, ועוד קצת מאבקי מיקום בין הקבוצות. עכשיו יש גם מאבק של קבוצות במיקום 11 ולפעמים אפילו 12 להשתחל ל-10, גם מאבק בין קבוצות 8-10 להתמקם טוב יותר בפליי-אין, וגם מאבק על מקום 6. בנוסף כמובן לקרבות מיקום 1-5 לטובת ביתיות בפלייאוף.

  2. בטורניר המכללות, נראה שה 12-5 החדש זה 11-6.
    פעם, תמיד היית יכול לסמוך שיהיו כמה הפתעות של מדורגת 12 שמדיחה מדורגת 5 בסיבוב הראשון.
    השנה כבר 3 מתוך 3 מדורגות 6 הודחו בידי מדורגת 11

  3. לוקה ויוקיץ' בעוד תצוגות לקמפיין הMVP, משחקים מעולים של שניהם היום. המאבס מתחילים להתחבר והם הסוס השחור של הפלייאוף הזה, עם צמד שלא נופל כמעט מאף אחד בליגה וגאפורד שהנוכחות שלו בצבע זה שדרוג רציני.

    השמשות זה סופט בייבי סופט ובדרך להיכנס לבלנדר של לו"ז רצחני עד סוף העונה, ממנו יצאו כנראה לפלייאין למשחק חוץ מול המלכים. כדאי להם לנצח כי מהפסד יגיעו למשחק מול המלך והפרשים, השף והלוחמים, ולא נשכח את הרוקטס שבתקופה מעולה חזרו לסיפור הפלייאין. יוסטון קבוצה לפני פריצה, וזה עוד עם הטרייד הידוע לשמצה של פול/ווסטברוק והבחירות. השביתה האיטלקית של אבו זקן הצילה אותם מעוד שנים במדבר הבינוניות, גרין,שנגון,סמית', תומפסון, וויטמור זה חתיכת יאנג קור, ואן וליט וברוקס זה תוספת בינונית ועדיין תוספת. עוד בחירה מוצלחת בלוטרי הקרוב וקצת זמן לצעירים לפרוץ ויש כאן כוח חזק לשנים קדימה.

    ולסיכום למרות דיבורי הדומיננטיות על בוסטון ודנבר, הליגה שוויונית מאי פעם. בוסטון צפויה לעבור מסע מפרך, של מיאמי/פילי, ניקס, מילווקי עד הגמר, ונגיסי העוף ייאלצו לעבור את אחת מהקבוצות במקומות 6 עד 10 במערב(כל אחת שם מאתגרת), קליפרס/מאבס/אוק/טראקרס/לוחמים כל קבוצה כאן ביום בהיר תאתגר את דנבר, כנראה תפסיד אבל לא בסוויפים קלילים, אין בליגה קבוצה דומיננטית כמו גולדן של העשור הקודם, או דומיננטית לקונפרנס כמו קבוצות המלך. אין אף שושלת כרגע לראשונה מזה הרבה זמן, ולנו נותר להנות מהלא נודע.

    1. מסכים מאוד עם מה שכתבת. זאת בהחלט מעין תקופת מעבר כזו בה עדיין לא התבססה אימפריה חדשה. אולי דנבר נהפכת לכזו, אם יצליחו ללכת עד הסוף גם העונה. אבל למראית עין לפחות היא בהחלט משדרת יותר ״פגיעות״ בהשוואה לווריורס בשיאם.

      1. מי יודע, אולי גם לא תתבסס. בעיניי המועמדות הטבעיות הן דנבר, בוסטון(אם יוכיחו את עצמם העונה), ואוק.

        בקטגוריית ה"יש פוטנציאל עם בסיס רחב" – יוסטון.

        בקטגוריית "יש להם שחקן בין דורי עם פוטנציאל גואט" – דאלאס, ספרס ומי שתקבל את קופר פלאג.

  4. המאבס עם לו״ז נוח עד לסיום העונה, והם מאוד דומיננטיים מול קבוצות חלשות (מול קבוצות עם מתחת ל50% נצחונות הם 23-5 כשבמערב רק דנבר והקליפרס [23-4] מעליהם. זאת בניגוד למשחקי נגד קבוצות עם מעל 50% ששם המאבס במקום ה9 במערב)

    וסאנס ולקינגס יש לו״ז לא פשוט. לקינגס יש בקרוב שני משחקים ברציפות מול המאבס, רואה אותם לוקחים את שניהם.
    אני אהמר על הפליקנס 4, קליפרס 5, קינגס 6, מאבס 7 והסאנס 8

      1. מאבס עם לו"ז נוח, קליפרס עם פער של 3 משחקים עליהם שיהיה קשה לסגור, הפליקנס זה טריקי אבל אהמר לטובת דאלאס. הסאנס עם לו"ז של מרחץ דמים. מהמר על ספליט בצמד המשחקים בין דאלאס למלכים.

    1. בנושא החביב עליך – אחרי שגם במשחק הקודם הוא קלע 31, בלי להסתכל – כמה פעמים לדעתך העונה SGA קלע בדיוק 31?

  5. תודה רבה
    יוקיץ גם היה ב+30 במשחק.
    מאז האולסטאר פורטר קולע 20 נקודות למשחק באחוזים של מעל ל 50/40/90,נראה יותר משוחרר,מוסר יותר והולך יותר לכיוון הצבע והריבאונד תוך כדי שהוא פחות כופה את עצמו על המשחק.
    ההצלחה של הקבוצה בתקופה הזאת נזקפת הרבה לזכותו

  6. אגב גאפורד – אחרי כל הדיון שהיה כאן על (חוסר) חשיבות השיא של ווילט של הקליעות הרצופות הוא נפח את נשמתו כבר בזריקה הראשונה בשבוע שעבר נגד אוקייסי. עדיין – גאפורד אחלה שדרוג למאבס תמורת כלום ורבע.

  7. אגב הנתון מטורף של הלילה בעיניי – לוקה עם פלוס מינוס של מינוס 3. קיירי עם פלוס 37!

    מה זה אומר? מה להסיק מזה? אין לי מושג. בטח שעל פי שאר הסטט לוקה עם הופעת MVP וקיירי במשחק חלש. ועדיין, אם נצא תחת ההנחה שהם שיחקו בערך 22 מתוך 34 הדקות שלהם ביחד, ההפרש הזה ביניהם זו אנומליה רצינית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט