אירועי דיומא – 19.03.2024 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של קטלוניה – קטע 2

הקטע הפותח של המירוץ הביא לנו סיום מפתיע ומשמח עד מאד. הקטע, שהיה גבעי עם סיום בעלייה קצרה יחסית, נפתח עם קבוצת בריחה של חמישה רוכבים, שנתפסה 33 ק"מ לסיום. מכאן ראינו בעיקר את קבוצת האמירויות של טאדיי פוגאצ'אר משליטה סדר בחזית הדבוקה, על מנת להעניק לכוכב שלה את התנאים לזכות בקטע. אלא ששלושה ק"מ לסיום החל המופע של קבוצת IPT: הקבוצה הישראלית החלה להכתיב קצב מהיר מאד בחזית, במה שנראה כמו הכנת הקרקע לקו הסיום עבור סטיבי וויליאמס. אלא שק"מ אחד לסיום קיבלנו התקפה ארוכת טווח דווקא מניק שולץ. האוסטרלי ברח קדימה, תוך שהוא מנצל היסוס מה מקבוצת הפייבוריטים מאחור. האוסטרלי המשיך בדרכו לקו, גם כאשר פוג ניעור והחל לצמצם את הפער במהירות. הכוכב הסלובני כמעט סגר את הפער על הקו, אך לא הצליח בכך, ושולץ חצה ראשון את הקו לעבר נצחונו הראשון בדרג הוורלד טור. כדי להשלים את השמחה, וויליאמס השלים את הפודיום לאחר שישב על גבו של פוג במהלך התקיפה של האחרון. לפיכך שולץ מוביל את המירוץ, כשפוג ו-וויליאמס נמצאים 2 ו-6 שניות מאחוריו בהתאמה.
קטע 2 של המירוץ הוא אחד משני קטעי טיפוס פירנאים קשים ברצף, שסביר שיחרצו את גורל המירוץ כולו בשלב מוקדם. קטע היום יסתיים בטיפוס מוכר מאד לחובבי מירוץ זה וגם לחובבי הוואלטה – ואלטר 2000. זהו טיפוס קשוח מאד מהרמה הגבוהה ביותר, 11 ק"מ על 7.5 אחוזי שיפוע. היום כבר אמור להיות היום שבו פוגאצ'אר יתחיל להשליט את מרותו על המירוץ. חברים כתומאס, סיימון ייטס, לאנדה, קוס, ולאסוב, תומאס, מאס וקינטאנה ינסו גם הם לומר כאן את דברם. שידור ביורוספורט 2 ב-16:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

      1. שאיוסו לא יבלבל ולא יתבלבל …
        אם היה.יושב על הגלגל של ווינוגוראד היה נראה אחרת .
        אלף בית במירוצים לשבת על הגלגל .
        סטיב ווליאמס אף אחד לא דיבר על המהלך שלו :
        התישב על הגלגל של טאדץ ובכך האט אותו ואיפשר לשולץ
        לקחת.
        אופניים זה בסיס.
        בקשר לקטע היום ,הוא ארוך לא מתפוצץ.
        אם יושבים לטאדץ על הגלגל נכון אין לו יתרון אדיר בקטע כזה.
        אם מוותרים אז המירוץ בלאו הכי אבוד מראש…
        לא חושב שיותרו נראה .

        1. זה ממש לא המהלך שסטיבי עשה. מה שסטיבי עשה שהיה חכם זה להגיד לשולץ לטוס קדימה בפניה החדה אחרונה ואז הוא שם ברקס והאט את אטילה ההונ(גר)י וכל הפלוטון מאחוריו. ההשתהות הזו היא מה שאפשר לשולץ לברוח (ממש כמו שיומבו עשו לפני שנה אני כבר לא זוכר באיזה מירוץ).
          פוג חיכה טיפה יותר מדי עד ל-300 מטר האחרונים ושילם את המחיר. סטיבי ניסה לשבת לו על הגלגל ברגע שפרץ אבל ממש לא הצליח (לפחות הגיע שלישי).

            1. זה לא ממש לשים ברקס – זה מסוכן. מספיק שהוא מפדל לאט יותר ונותן לפער להיווצר.

      2. וכמובן. לסגור בריחות .
        איוסו האנדלי ושות הובילו אחרי הנגש .
        נשאר להם רק לסגור בריוחת ולשבת על הגלגלים מאחור
        עד שליונאס יגמר המצבר.
        אך בגישה בה הם בחרו קאראפאז בחיים לא היה מנצח
        גראן טור , לא הוא ולא רבים אחרים .
        שורה תחתונה יאוש זו לא תוכנית עבודה .

  1. המירוץ עומד להתחיל , יש לקוויק סטפ מישהו בבריחה מן הסתם לטובת עזרה למיקלה .
    כל יתר הבורחים הם או אומללים
    שסוחבים טראומות ילדות קשה
    או רוכבי בורגוסBh או גרוע. מז אוסקדי , ויש אחד מאיזו סתם חברת ביטוח אשר מצבו לא מוגדר ….

  2. הופעה מרשימה של מיקל לנדה, במיוחד ביחס למה שזכור לי ממנו בשנים האחרונות. בטוח שימח כמה ספרדים (גם אם לא ספציפית את הספרדים ממוביסטאר…). אולי המעבר לקוויקסטפ והמעבר מלהיות מוביל בקבוצה לסופר-דומסטיק של אוונפול הוריד ממנו לחץ ועשה לו טוב.
    ומה יש לומר על פוג… לא כוחות.

      1. האמת שזה היה די הזוי… הזכיר לי קטעים הרריים שבהם איזה פיון מהבריחה עומד לקחת אבל מה שמעניין באמת זה קרב על הCG שמתקיים אי שם מאחור. הייתי צריכה להזכיר לעצמי שהדמות הנעלמת היא פאקינג פוגצאר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט