מעורב הופס ליום שני: "יש"!!! (בדאלאס) / שינויים בשיפוט התחילו להחזיר את תוצאות המשחקים ל'נורמליות' / מנחם לס

1.יש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

התוצאה 102-102 בין דאלאס מבריקס ודנבר נאגטס. דנבר זה עתה חזרה מפיגור 13 נקודות כשהאשם הראשי הוא, שוב, ג'מאל מוריי. גם ניקולה ג'וקיץ' עזר. ועוד שחקן. הייאוש נראה בפני כל יושב באולם על 19,200 יושביו.

ועתה החץ הסופי ללב הנאגטס – חשבתי – כשמוריי, בקור רוח לא נורמלי, קובר שלשה כאילו היה זה אימון אחה"צ. 105-102.

לוקה. שוב לוקה. נשארו שניות כשהוא לוקח כדור איזה שני מטרים מחוץ לקשת וקובר אותו בקור רוח כאילו הוא עושה זאת כל יום (בינינו? הוא עושה זאת כל יום, אבל לא במתח וטרוף כזה)

מהומה ממש ביציעים.

טרוף מחלט.

אבל רגע…נותרו כמה שניות וג'מל מורי הזה מסוגל להכל. הוא יודע שאין צורך לשלשה. שתי נקודות תספקנה. עם 3 שניות לסיום הוא זורק מ-3.5 מטרים והפעם הכדור לא ניכנס.

טיים אאוט.

נשארו 2.8 טיקים.

הכדור מצד ימין של סל הנאגטס. כולם יודעים שהכדור הולך ללוקה. אולי הכדור היה אמור ללכת אליו ואולי לא. אני לא יודע. אבל לוקה היה סגור וקיירי אירוינג מקבל את הכדור עם חצי גוף לעבר סל הנאגטס. הוא מכדרר בשמאל כשהוא נע מימין לשמאל,…2.8 שניות…

האם הוא מכדרר יותר מדי זמן? ברגע שאני חושב זאת הוא זורק לסל בשמאל ממרחק של איזה 4 מטרים. כשהכדור בערך חצי מטר מהטבעת נשמע הבאזר ואורות הסיום מבזיקים.

הכדור צולל. דאלאס מבריקס מנצחת 105-107.

טרוף על הפארקט!

2. שופטי ה-NBA נתבקשו 'לשים לב' לשחקני התקפה ש-" hunting out fouls", והתוצאה? ירידה ב-'LEAGUE SCORING'

קרדיט ל-CARTOONSTOCK

אדריאן ווג'נרוסקי כותב על כך במאמר ראשי ב-ESPN (NBA memo – Officiating focus among factors in scoring decline – ESPN)). הייתה זו החלטה 'שקטה' של החלונות הגבוהים בליגה 'להפנות את תשומת לב השופטים לשחקני התקפה שבמשחקם ישנה 'מטרה לצוד פאולים במשחק ההתקפה'.

זה נכון בחדירות לסל, בהטעיות לזריקה, ובניתורים לריבאונד, אבל בעיקר בכניסות לסל כשהתוקף נכנס במגן. יותר מדי פאולים נשרקים נגד המגן בעוד שהאמת היא שבהרבה מקרים – אם לא ברובם – 'הכניסה' היא אופנסיב פאול.

הכל נכתב ב-MEMO לשופטים ול-GM של הקבוצות, ובכוונה או לא, העתק של ה-MEMO הגיע ל-ESPN.

כבר בוויקאנד הזה הייתה "ירידה משמעותית" ב-SCORING, וזה לא בגלל שפתאום כל השחקנים למדו לשחק הגנה, אלא בגלל שהשופטים הם הרבה יותר AWARE ('מודעים') לעניין הכניסות לסל והטעיות לזריקה. גם השחקנים כמובן מודעים ל-MEMO כי הדבר הראשון שה-GM'S עשו היה ליידע את השחקנים בקשר אליו, וכנראה שהם פחות מרימים ידיים לבקשות פאולי תוקף, ופאולים בהטעיות לזריקה.

האפקט מורגש INSTANTLY – מיידית: ממוצע הקליעות כבר ירד משך הוויקאנד הזה ב-4 נקודות למשחק, ו-1.9 פחות שריקות לפאולים למשחק.

"אין זו רצונה של הליגה להקטין תוצאות", הבהיר ה-MEMO, "אלא רק להדגיש את הצורך בהשמת תשומת לב גדולה יותר לשריקות פאולים למגן או לתוקף".

ה-MEMO מסתיים במשפט הזה:

The league also told teams in the memo: "Future evaluation at future committee meetings will determine whether rule and/or interpretation changes should be considered next season."

3. הפוסטר של השבוע? Trayce Jackson-Davis מדנקק מעל ויקטור וימבניימה

קרדיט מסרטון

4. הפוסטר השני של השבוע הוא אנדרה ג'קסון, שחקן הספסל של מילווקי, מתרומם ראש שלם מעל הטבעת.

זה קרה בדקות האחרונות של נצחון סקרמנטו קינגס על מילווקי באקס 94-129. הדאנק היוצא דופן קרה אחרי החטאה של אייסי גרין מהבאקס שהרימה את ג'קסון לשחקים שהקים אפילו את שחקני סקרמנטו על רגליהם.

Kevin [Huerter]'s reaction was "crazy". Kings guard De'Aaron Fox said in a postgame news conference. "The first thing people are going to see is how we react."

תמונה מסרטון

5. הפוסטר השלישי של השבוע הוא ויקטור וימבניימה מול ניקולה ג'וקיץ' ב-FIRST POSSESION של המשחק!

תמונה מסרטון

6. והנה החסימה הפרועה, הגסה, והבלתי לגלית של השבוע שדריי גרין עושה אמש על לברון לאפשר לסטפן קרי להגיע לסל כאילו באימון ללייאפס

7. מלכי הריבאונדים לעונה אחת בכל הזמנים: <2,000 הוא רק וילט צ'מברליין! (גם 1,900 הוא כמעט רק שלו)

8. ראו את ג'יילן ברונסון POSTERIZING את כל הגנת סקרמנטו בדרך ל-40 נקודות

9. העין של אנטוני דייויס נסגרה לחלוטין בפציעה בדקה ה-12 של המשחק

קרדיט ל-ESPN

10. דן הארלי – האח של בוב, הפוינט גארד הגדול ב-NBA לפני שנים – מכריז שקבוצתו, UCONN שזכתה בביג איסט כ"טובה ביותר במכללות"

קרדיט ל-CLUTCHPOINT

יוקון ומאמנם דן הארלי AVENGING – נוקמים – הפסד למרקט 70-68 בחצי הגמר לפני שנה, והם אלופי הביג איסט לראשונה מאז 2011.

במשחקם הגדול של השנה, דונובן קלינגן הוביל את יוקון עם 22 נק' ו-16 ריב' בדאבל-דאבל מבריק שעזר לנצחון מוחץ של 57-73 על מרקט, האוייב הנצחי של יוקון.

Just to be a part of the history and tradition of some of the coaches and players that have won championships in this league is an awesome feeling,” Coach Hurley said after the game. 

היה זה נצחונה הראשון של יוקון מאז חזרה מה-ACC ל-BIG-EAST לפני ארבע שנים. דן הוסיף:

It was a privilege, obviously as a player, a coach, just to be a part of this storied league. And to MSG, Big East Tournament, there's nothing like it. Conference tournament-wise, there's just no comparison anywhere to what this place is like.”

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
99 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Smiley
18/03/2024 1:42:10

בובי הארלי יכול להיות רק ה-PG האגדי במכללות (היה עצום עבור דיוק), כי ב-NBA לא ממש הלך לו בכמה עונות ששיחק.

Smiley
18/03/2024 4:09:58
Reply to  מנחם לס
Smiley
18/03/2024 4:21:21
Reply to  מנחם לס

רק בעונת רוקי שלו הוא פתח – 19 מ-19 (עם 26 דקות למשחק).
ובעונות לאחר מכן רק הלך והתדרדר. שלא לדבר על ממוצע דקות של 15 למשחק.
.
הוא היה עילוי במכללות אבל ב-NBA הגארדים שרפו אותו במהירות ואתלטיות.
הוא גם סבל מפציעות אם אני זוכר נכון (היה מעורב בתאונת דרכים).
.
ריקי רוביו שחקן בכמה רמות מעליו, מבחינת יכולת התקפית והגנתית, שלא לדבר על קריירה ב-nba ובטח קריירה בינלאומית.

Smiley
18/03/2024 4:36:20
Reply to  Smiley

בוודאי. היה חלק מדיוק הגדולה עם לייטנר והיל שזכו פעמיים ב-ncaa

עגל
עגל
18/03/2024 12:49:22
Reply to  Smiley

מסכים, ריקי רוביו כמה דרגות מעליו

Kareem Abdul-Jabbar (סיקמה לשעבר)
Kareem Abdul-Jabbar (סיקמה לשעבר)
18/03/2024 17:32:42
Reply to  Smiley

בואו….הבנאדם עבר תאונת דרכים קשה מאוד וזה גמר לו את הקריירה…הוא לא התאושש מזה . כבר לא היה אותו שחקן …

trusttheprocess
trusttheprocess
18/03/2024 4:08:45

מספר 25 עשה עבירה ברורה בחסימה ששיחררה את קירי לזריקה , חבל שלא שורקים את זה

אשך טמיר המקורי
18/03/2024 6:17:02

מעורב נפלא ממש.
היה משחק פגז בדאלאס, בלי סוף היי לייטס. ואפילו לא ראיתי עד הסוף.
הליגה שולטת בשופטים עם ה"ממוס" שלה. כך גם מכוונים תוצאות כשצריך.
"שימו לב לזה ולזה…" לפני משחק מכריע ופתאום שורקים או לא שורקים משהו.
השופטים הם בובות חסרות מוח.
החסימה הנעה של דריימונד – לברון עשה קריירה מכאלה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

סל אדיר של קיירי. סחטיין.
.
חדשות מצוינות, בנוגע לשיפוט.
.
אם העונה הקודמת הייתה העונה שבה מנסים לזכות בוומבי, העונה הזו היא עונת ההיילייטס של וומבי. מקווה שהעונה הבאה כבר תהיה יותר אולדסקול – נצחונות, קבוצה, כדורסל וכו'.
.
תודה רבה מנחם אחלה מעורב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

טראסט צודק אכן הייתה חסימה נעה במהלך של קיירי אבל יש פרידום אוף מובמנט מתי שרוצים השופטים או להדביק את זה לאיזה זרג.
סל אדיר של קיירי בדרגת קושי אדירה יד שמאל משם לא קל. פרשתי במחצית ופספסתי waaw אשלים בהמשך.
לגבי השיפוט מנחם זה סתם לכמה משחקים פה ושם ויחזרו לנורמה. יוקיץ השקץ אתמול ניסה להתנגש בשחקנים יותר מלוקה וצרח על השופטים שלא נתנו לו אוויר. שלא שורקים אוויר המגינים גם פחות מורתעים ומעיזים לשמור הכוכבים שונאים את זה הם רוצים את הwwe התנגשת הלכת לקו.
האנטינג דאון פאולס זה שטויות כי אם מבטלים את זה אז יש לבטל קרייט א קונטקט שזה בעצם זה וזה הכי אהוב על סילבר ומטכל הליגה ולכן זה ימשך.
שרקו אתמול במשחקים 2 עבירות שהמתקיף נועל למגן את הזרוע רץ לתוכו צועק איי והולך לקו מול עיני השופט תועבה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ההגנה על ברונסון בסרטון שהבאת 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

זה בגלל שהרמה ככ גבוהה הריווח והשלשות 🤣🤣🤣

המגן חיפש דוגמנית אינסטה נראה לי ביציע

MacLeod 1
MacLeod 1
18/03/2024 7:02:50

הקטע של הסל הזה זה ההטעיה שעשה לו עם העיניים… תכף אביא לך סרטון

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  MacLeod 1

המגן אפילו עם העיניים לא שמר

MacLeod 1
MacLeod 1
18/03/2024 7:06:42
Reply to  MacLeod 1

זו הפואנטה של הסל של ברונסון:

https://x.com/BleacherReport/status/1769224942934007972?s=20

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  MacLeod 1

יפה מאד אבל המגן לא אמור ללכת לישון זה כמו להגיד לו וואו תראה איזה דוגמנית שם חחח

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

החסימה של דריי זה הסקרין הרגיל שהשקץ d9 עושה כמעט כל התקפה ואין שריקה לחסימה נעה.
אבל אם איזה אלכס לן סתם עומד על השלשה ושחקן נתקע בו שורקים נגדו חסימה נעה

MacLeod 1
MacLeod 1
18/03/2024 7:03:47

תודה דוק, אחלה מעורב

קבלו את הזווית הזו של קיירי

https://x.com/BleacherReport/status/1769489922334105912?s=20

האווי לאסוף
האווי לאסוף
18/03/2024 7:41:05

תודה רבה מנחם

גיא הירוק
18/03/2024 7:44:55

15 משחקים לסיומה של העונה,
צריך לציין את מה שהסלטיקס עושים השנה,
את הכדורסל שהם מציגים.
הם כרגע בקצב של 65 ניצחונות,
עם הפרש סלים ממוצע של 11.4+
עם srs (מדד המחשב הפרש סלים וחוזק לו"ז) 11.22+
.
עד כמה זה מיוחד?
רק 4 קבוצות בתולדות הליגה סיימו עונה עם srs גבוה מ-11
באקס 71
לייקרס 72
בולס 96
גולדן 17
המשותף לכולם?
אלופות שלקחו את האליפות בקלילות (לאף אחת מהקבוצות לא היו יותר מ-3 הפסדים בכל הפלייאוף של אותה עונת אליפות).
.
עכשיו, נותרו 15 משחקים. האם הסלטיקס יכולים לשמור על הקצב?
אם מתבוננים על מה שעשו ב-15 משחקי הקבוצה האחרונים,
אז התשובה היא "כן" עם מספר רב של סימני קריאה
(!!!!)
ב-15 משחקי הסלטיקס האחרונים הם הפסידו פעמיים בלבד,
יש להם נט רייטינג של 19.3+ (10 נק' יותר ממקום שני בתקופה המקבילה).
מדובר על ההתקפה הטובה בליגה (בהפרש),
ועל ההגנה מס' 2 בליגה העונה.
.
ההבדל בין הסלטיקס של השנה ל-4 קבוצות הענק שצוינו קודם בפוסט?
אלו היו בנויות סביב 2 HOF (לפחות) כל אחת.
הסלטיקס, להבדיל, בנויים על עומק ואיזון יוצאי דופן.
עם 3 שחקנים שקולעים 20+ נק' למשחק (טייטום, בראון, פורזינגיס) ו-2 גארדים מנוסים וחכמים שקולעים גם הם בדאבל פיגרס (וויט והולידיי)
קשה מאוד לעצור את הקבוצה הזו.
כאשר מוסיפים לחשבון את עומק הקליעה של הקבוצה
(8 שחקנים שקולעים יותר משלושה למשחק, כולם עם 35%+ למשחק מהטווח, בעצם למעט בראון, כולם עם יותר מ-37 אחוז מהטווח),
מקבלים סיבה טובה להמר על הקבוצה הזו כפייבוריטית ברורה לזכייה באליפות.
.
בוקר טוב.

דוקטור רזי הופמן
18/03/2024 8:10:52

גיא, בוקר טוב
זה לא יעזור לי מול דנוור שנצחו את הסלטיקס פעמיים ואם יהיה גמר בין הקבוצות הכח בצד של יוקיץ ושות ובעיקר אארון גורדון שיודע איך לחתך את הסלטיקס כמו מרגרינה גופרתית ולשים הטבעות מהמסירות של יוקיץ או מארי.

MacLeod 1
MacLeod 1
18/03/2024 8:30:42

קבוצה יוצאת מכלל, חזקה מאוד בשני הצדדים ועם הרבה כלים. מעניין מאוד המדד שהבאת, במיוחד שהסלטיקס עם מאמן פחות מנוסה.
מעניין מאוד לראות אותם בפלייאוף

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

עוד 15 משחקים,העונה רק מתחילה למעשה.שנה שעברה מילווקי עפה מהמקום הראשון בסיבוב הראשון.
פייבורטית ללא ספק,לא הברורה.
יש את דנוור יריבה קשה מאוד, אידית אני חושב שבוסטון כן יכולה לנצח אותם.אבל לא הייתי משתמש במונח "ברור".
גם במזרח לא יהיה קל פילי תקבל חזרה את אמביד, למילווקי כח אש רציני.אם דנוור לא תיקח את המערב לא הייתי יוצא למחול.קליפרס ופניקס בריאים לגמרי מאוד מסוכנים.

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 9:14:13

בוסטון מעולה, והפייבוריטץ הברורה לזכייה לפי הסטט והעונה הרגילה.
מצד שני, זה המצב כבר 3 שנים…

דוקטור רזי הופמן
18/03/2024 10:59:36
Reply to  zenmaster

+1966
נזכיר גם את פיניקס של ציפי 3

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 12:24:58

מה שכן צריך לומר, בוסטון העונה טובה מבוסטון של השנים הקודמות ובטח מציפי. הם קפצו כיתה מקבוצת העונה הרגילה הטובה ביותר לאחת מהטובות אי פעם. ועדיין, על אף הסטט, הם רחוקים מאוד מהבולס של 96 או מגולדן

דוקטור רזי הופמן
18/03/2024 13:35:23
Reply to  zenmaster

הסלטיקס לעניות דעתי יכולה לנצח את כולן, הבעייה שלה זו דנוור ומאלון.
כמובן שאי אפשר להשוות אותם לשיקאגו של ג'ורדן, אני קונה שישית ממה ששיקגו הזו השיגה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אם זו דרכך לרמוז שדרק וייט הוא הולאופיימר עתידי, אין לי אלא להסכים
😉

גיא הירוק
18/03/2024 7:46:25

הסל של קיירי, דרך אגב, מטורף.
כמה כישרון יש לשחקן הזה!
אם רק הכל היה מחובר היטב בעליית הגג…

Berch
18/03/2024 8:09:10

תענוג של מעורב
היה כיף לראות את דאלאס דנבר בפאב עם מביני עניין. האמת… התגעגעתי
משחק מותח בטירוף
כשמורי תקע את השלשה צעקתי Dagger
כשלוקה החזיר סער החזיר לי ב Dagger
כשקיירי סגר סיפור בסקיי הוק כבר לא היה מה לומר מלבד לקום ולמחוא כפיים
😍

מתן יעקובי
18/03/2024 8:21:24

מנחם תודה רבה על המעורב
הסל של קיירי היה כל כך מטורף ששנייה לפני הטלוויזיה שלי פשוט כבתה וחזרה אחרי הסל אז פספסתי את זה בלייב בכמה שניות אבל איזה משחק מטורף של לוקה וקיירי שסוף סוף מסתדרים

מנחם גם רציתי לשאול אותך מה אתה חושב שהתקרה של הקליפרס ופיניקס השנה

ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
18/03/2024 8:49:07

תודה מנחם. אכן חדשות טובות. אבל מה יעשה יאניס אם יתחילו לשרוק לו את העבירות תוקף שהוא עושה בכל התקפה?

חוזר בדיוק מקריפטו.קום מהמשחק שאטלנטה בלי יאנג פירקה את הקליפרס – חשבתי עלייך מנחם כשאטלנטה נראו מצוין בחלקים רבים של המשחק.

Yinon Yavor
18/03/2024 9:05:43

קליעה אדירה של קיירי.
אל תשכחו שהוא בכלל בצום בחודש הזה…

דוקטור רזי הופמן
18/03/2024 11:06:19
Reply to  Yinon Yavor

הוא צם כמו שאני משגיח כשרות.

NBA בדם
18/03/2024 12:10:41

😁

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 9:26:29

המשחק של דאלאס-דנבר היה מעולה. מצטרף למשחק של דנבר ובוסטון ברשימת משחקי העונה. דנבר זו קבוצה של ווינרים, למרות משחק חושך של הגאון ומארי עד הרבע האחרון וחגיגה של דאלאס באופנסיב הייתה תחושה שהזכירה לי את גולדן של לפני כמה שנים – עוד רגע הם יתאפסו וזה שלהם.
זה גם היה בדרך לשם, ואז לוקה עם שלשת קלאץ' אדירה, וחברו לקבוצה קיירי מתעלה עליו עם זריקה מטורפת לגמרי לניצחון.
קיירי היה ביום בינוני מינוס, בואכה רע, דאלאס ככלל ניגרה כל המשחק, והובילה בעיקר בזכות ריברונד ההתקפה ומשחק טוב של לייבלי(וממוצע של לוקה, 37 9 3 זה יום מתחת לממוצע בשבילו). עוד נקודה טובה זה שלוקה זז בהגנה כמו שלא ראיתי אותו תקופה, אולי התחרות החברית מול יוקיץ' הניעה אותו, וזה טוב לפלייאוף.
דאלאס קיבלה לו"ז יחסית נוח לסוף העונה, ויכולה לשאוף למקום 6 וסדרה מול מיני. לוקה ראוי לתואר האישי יותר מניקולה, וגם שרגא.
בנוסף, השיפוט היה מעולה אתמול. הגאון ממש יצטרך להתאמץ כדי לקלוע, אתמול היו הרבה מקרים בהם נתן באמפ והעיף זריקה, המשרוקית לא הושיעה והאחוזים בהתאם.
יוקיץ' וגורדון זה שילוב קטלני בצבע, והתקפית זה מדהים. אתמול הפסידו את המשחק על האסל, בזמן שהגאון מדדה לייבלי וגאפורד מזנקים באטרף על כל כדור, ודאלאס לקחה בערך 20 ריבאונדס יותר.
משחק מעולה, מקווה לראות סדרה כזו בפלייאוף

דוקטור רזי הופמן
18/03/2024 11:02:24
Reply to  zenmaster

+1966
צודק לגמרי שאסור לשופטים לקנות את הבאמפים האלה, פשוט לא לשרוק.
זה רק יעשה טוב למשחק.

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 12:29:40

הגאון אתמול שיחק מכוניות מתנגשות במקום כדורסל חחחחח מה שכן זה יוריד את הנתונים בליגה. אני חושב שרובנו מפספסים את העובדה שאנחנו סוג של קהל שבוי. בידורסל, כדורסל, wwe או waaw, זה לא מאוד משנה, כי רוב מוחלט של עכברי הכדורסל יצפה בכל מקרה, יעקוב בכל מקרה, ויתעניין בכל מקרה, כי זה עדיין הכדורסל הטוב בעולם, עם השחקנים הטובים בעולם.
לקהל הרחב, שכולל את מה שמכנים מעבר לים הcasuals, צריך למכור נרטיבים. על המלך, על סטף הקלע הטוב אי פעם, על לוקה האירופי הטוב אי פעם, על וומבי החייזר, על אמביד ויאניס המטורפים, על הגאון מסרביה. האם הנרטיבים לא נכונים? ברובם הם מבוססי מציאות. אבל מה עם לוקה היה נותן עונה של 28, 9, 9, ולא של 35 9 ו10?
לכן הליגה היום התקפית יותר, החוקים מאפשרים יותר מרווח ויותר חופש למתקיף, וגם השיפור של השחקנים מאפשר את זה במידה מסוימת.

דוקטור רזי הופמן
18/03/2024 13:38:26
Reply to  zenmaster

שיוריד את הנתונים, לפחות לא נרגיש כמעט כמו ב WWA.
אני לא מחפש כדורסל התקפי, אני אוהב הגנה ומשחק קבוצתי.

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 13:43:14

אתה מעכברי הכדורסל דוק
ממה שאני רואה, כלומר מרוב האנשים שאני מכיר שמתעניינים בליגה, אחוז גדול יעדיף WWE. כאלה שמכירים עשרה שחקנים בליגה וכו', דהיינו הקהל הרחב. זה קהל שמביא מרץ', כרטיסים, לייקים וכו', והעכברים גם ככה on board

עידו גילרי
18/03/2024 14:12:34
Reply to  zenmaster

אז אתה חושב שהעליה התלולה בסקור של המשחקים בשנים האחרונות זה בגלל העדפה של הליגה?

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 14:20:08
Reply to  zenmaster

לא, אני חושב שיש הטייה מסוימת לכוכבים בשיפוט ושחוקי הליגה ככלל מאפשרים יותר סקורינג, ויחד עם העלייה בכישרון בליגה ומהפכת השלשות והריווח רואים עלייה תלולה.

עידו גילרי
18/03/2024 14:21:15
Reply to  zenmaster

אז למה העלייה רק עכשיו?

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 14:29:23
Reply to  zenmaster

מה הכוונה עכשיו? אפשר לראות עלייה הדרגתית בסקורינג בליגה עם השנים, עם סטיות תקן בין עונה לעונה אבל מגמת עלייה ברורה. אולי תלולה הייתה בחירת מילים בעייתית חחחח

עידו גילרי
18/03/2024 14:32:35
Reply to  zenmaster

החוקים שמתעדפים התקפה היו ב-2003. אתה טוען שמאז הייתה עלייה הדרגתית?

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 14:39:38
Reply to  zenmaster

קודם כל, גרמת לי לבדוק את הנתונים ואני מעריך את זה 🙂 חשוב לתמוך בתחושות עם עובדות. ב2003 ממוצע הנקודות היה 93.4 לקבוצה במשחק. מאז אפשר לראות עלייה הדרגתית לסביבות ה100 למשחק, תקופה שנמשכה משנות ה2000 המאוחרות ועד ל2014-15. ולמה 14-15? כי זו השנה בה מהפכת הלשות של גולדן החלה, והפייס אנד ספייס תרם את חלקו לקלחת. מאז ועד היום ניתן לראות עלייה נוספת עד לסביבות 115 למשחק, שם אנו נמצאים היום. ככה שהנתונים מגבים את זה שחוקי הליגה שתמכו בהתקפה העלו את הסקורינג, ולכך תרמו מהפכת השלשות והעלייה בכישרון. בנוסף, ב14-15 הארדן התחיל להנחיל את ניצול החוקים הללו באופן אופטימלי, אי אפשר להתעלם מזה. והרכיב העיקרי – 13 שלשות למשחק פר קבוצה לעומת חמש.

עידו גילרי
18/03/2024 14:54:28
Reply to  zenmaster

אז זה שתשע שנים באמצע לא קרה כלום זה הדרגתי?
מה קרה לחוקים המתירנים אז?
ואני חושב שענית לעצמך יפה – הסיבה למה שאנחנו רואים עכשיו היא שלשות, קצב וריווח.

עידו גילרי
18/03/2024 15:00:16
Reply to  zenmaster

ועוד שאלה – אם הארדן הנחיל את השימוש בחוקים לכולם למה לא ראית יותר הגעה קו? יותר עבירות?

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 15:11:11
Reply to  zenmaster

החוקים אותם חוקים, הטענה שלי היא שמדובר בשילוב של הדברים. סתם דוגמה – חוק 3 שניות בצבע נניח, לא מסייע? אכן בנתוני הליכה לקו אין עלייה. מצד שני, יש כאן כמה פרמטרים. זורקים יותר שלשות, נכנסים פחות לצבע וכו'.הטענה ששחקנים למדו לנצל את החוקים בשלל דרכים היא מאוד קשה לערעור

עידו גילרי
18/03/2024 15:16:12
Reply to  zenmaster

והטענה שלי שהמשקל שאתה מייחס לזה הוא מוגזם. הנכנסים פחות לצבע? לא מדויק. למדו לנצל את החוקים? איך? אתה מתחמק…

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 15:27:30
Reply to  zenmaster

לא מתחמק, ההסבר הוא מורכב

https://www.youtube.com/watch?v=0NW-Dg7dwkE
הסרטון הזה נוגע בנקודה יפה בעיניי. נכנסים פחות לצבע זה די מדויק מעצם העובדה שזורקים הרבה יותר מבחוץ, לשאול איך למדו לנצל את החוקים זו היתממות או התעלמות מהארדן/אמביד ודומיהם בשנים האחרונות

עידו גילרי
18/03/2024 15:38:46
Reply to  zenmaster

אמביד והארדן זה מקרי קצה – אתה מדבר באופן כללי.
מה אתה מגדיר להיכנס לצבע? הנה לך טיעון נגדי – יש יותר ריווח אז יותר קל להיכנס לסל.אז כשאתה אומר 'נכנסים פחות לצבע זה מדויק' על מה זה מתבסס ולמה זה מתייחס?

yaniv
yaniv
18/03/2024 16:09:12
Reply to  zenmaster

אני לא יודע מתי 3 שניות למגן נכנס ואם זה קשור אבל לוקה בפודקאסט של רדיק הסביר בדיוק את הנקודה הזאת למה הרבה יותר קל לו לקלוע בNBA מאשר מאירופה.והוא הסביר שהוא תמיד מסתכל על השחקן בצבע ואיך שהשחקן חייב לזוז כדי שלא יהיה שלוש שניות אז בדיוק הו תוקף אותו

עידו גילרי
18/03/2024 16:14:24
Reply to  zenmaster

לגבי השלוש שניות זה לגמרי נכון ואני ממש מקווה שזה החוק הבא שיבטלו.
אבל מה שצריך לזכור יניב שהחוק הזה הוא למעשה הקלה על ההגנה לעומת מה שהיה קודם (כל ההגדרות למניעת הגנה אזורית). אז ברגע שיורידו את השריד הזה יהיה שינוי הגנתי.

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 17:07:42
Reply to  zenmaster

דיברתי על כוכבים לא על כל הליגה. יש מגמה בקרב הכוכבים או לא?
הארדן, אמביד, לוקה, שג"א, יוקיץ', בוקר, יאניס, דיים הם כוכבים בולטים בדורנו או לא?

לכן יש מגמה בקרב הכוכבים. ברור שגריידי דיק לא מקבל שריקות אוויר

עידו גילרי
18/03/2024 17:17:09
Reply to  zenmaster

אז לגבי יוקיץ' ובוקר למשל אתה ממש מגזים ויאניס מקבל הרבה שריקות כי הוא חזק ומהיר = פאולים כמעט בכל תקופה שתסתכל. אז לא זו לא מגמה "כלל כוכבית"

עידו גילרי
18/03/2024 17:29:54
Reply to  zenmaster

מה לגבי החלק השני – למה אתה מתכוון בנכנסים פחות לצבע?

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 17:58:30
Reply to  zenmaster

יאניס פחות דוגמה נכון. אני מתכוון לזה שהמשחק מרווח יותר, השלשות הן חלק עיקרי יותר במשחק.

עידו גילרי
18/03/2024 17:59:52
Reply to  zenmaster

אבל נכנסים פחות לסל?

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 18:30:58
Reply to  zenmaster

על אף שלא מצאתי מיפוי זריקות פר פיט מרחק מהסל, ואפשר להניח שמספר זריקות המידריינג' קטן משמעותי, אלו הנתונים:

2024 – 90 ניסיונות קליעה פר 100 פוזשנים – 35 מתוכם הם שלשות כלומר 55 נסיונות קליעה לשתי נקודות

2003 – 88 נסיונות – 16 שלשות כלומר 72 נסיונות קליעה לשתי נקודות

130%

עידו גילרי
18/03/2024 19:25:45
Reply to  zenmaster

אתה מוכן לענות לשאלה…
לדעתך נכנסים פחות לסל?
נהיה אפילו יותר ברור – חודרים יותר או פחות (כי שמה רוב הסיכוי לפאולים).

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 19:46:57

תלוי על מה מדובר. לגבי סלאשרים לא יודע, לגבי שחקנים דומיננטיים בצבע לדעתי ברור שפחות

עידו גילרי
18/03/2024 20:44:25

באופן כללי – אתה הרי מדבר באופן כללי על הליגה , על הנקודות ועל השריקות.
מה הכוונה דומיננטים בצבע? שחקני פוסט? כי זה לא חדירות.

עידו גילרי
18/03/2024 19:27:49
Reply to  zenmaster

כבר דוסקס מלא פעמים איך רצחו את המידריינג'…
אתה מנסה להראות שזורקים יותר לשלוש? כי אני לא חושב שיש מישהו שחולק על זה..
.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/03/2024 12:21:24
Reply to  zenmaster

עשרים ושלושה כ"ח יותר, 37-60.

עידו גילרי
18/03/2024 10:35:37

הליגה לא נתנה שום דגשים חדשים – אלה בדיוק אותם דגשים שניתנו לפני פתיחת העונה וחודדו שוב בדצמבר ושוב בתחילת פברואר. זה נוהל די סטנדרטי כל שנה שהליגה נוקטת בו.
למעשה הליגה התייחסה כאן לרעש כאילו היא הורידה הנחיות חדשות לשופטים כדי להוריד את הסקורינג בגלל שכל פעם שיש איזה תנודה סטטיסטית בנתונים ישר מתחילות תיאוריות שמנפחות את עצמן במדיה.
כמו כן אלה לא הדברים היחידים שהיו בממו אבל כנראה שלאף אחד לא אכפת.

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 13:22:18

זה דגשים שניתנו גם לפני שתי עונות. ועדיין במשחקים רואים שחקנים שצדים את המגע ומתנגשים במגן, וגם שריקות אוויר. שיפוט מוטה לכוכבים תמיד היה וגם תמיד יהיה, זו תישאר עובדה כנראה. בעולם מושלם אין שיפוט מוטה לכוכבים, והתנגשויות במגן, הוק לזרוע, והבעיטה שעושים בכל זריקת שלשה ופלופים ככלל היו מזוהים ומטופלים כראוי. יש לאן להשתפר

עידו גילרי
18/03/2024 13:26:54
Reply to  zenmaster

לפני שנה אבל נכון.
לוקח זמן לדברים לחלחל.
פעם לצוד את המגע נחשב מעלה – היום כולם בוכים…
לגרום ליריב לעשות עליך פאול זה גם סקיל כמו כל הטעיה.

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 13:41:25

יש הבדל בין לצוד כסקיל – אחרי פייק, או ניצול של מגן לא מנוסה עם התלהבות יתר, לבין לצוד כעיקר העניין וכאסטרטגיה, וו לזרוע והתנגשות ללא שום תכנון אחר.

עידו גילרי
18/03/2024 13:51:00
Reply to  zenmaster

תבדיל בין מה שחוקי ומה שלא. הליגה בשנתיים האחרונות שורקת את זה הרבה יותר. ההוקים ילכו ויעלמו.
מספיק להסתכל על הבכי על אמביד כאן באתר כשרוב הפאולים שהוא סוחט זה בזכות הטעיות כדי להבין שלאנשים לא באמת אכפת – רק רוצים לבכות (וכן הוא פלופר – לא אומר שלא עושים עליו פאולים).

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 14:12:12

א. ההוקים לא הולכים ונעלמים
ב. גם מה שחוקי יכול להביא לתלונות ובצדק. סחיטת פאולים היא חלק מהמשחק. מה קורה כשהיא נהפכת לכל המשחק, או לחלק עיקרי בו, כמו אצל אמביד? מה קורה כשבכל מהלך שחקנים מסוימים מחפשים את העבירה, ואם לא מקבלים אותה מחפשים את השופט להתלונן? המשחק יכול להיהרס, וזה כבר לא כדורסל. יש גבול לסחיטת פאולים, ואם זה אומר שצריך לשנות את החוקה והשיפוט כדי שנראה כוכבים משחקים כדורסל, ומדי פעם סוחטים פאול, ולא מחפשים פאולים ומדי פעם נזכרים שהם במשחק כדורסל, אז זה צריך לקרות ומהר

עידו גילרי
18/03/2024 14:15:33

זה מעניין כי לפי מה שאתה אומר כנראה שורקים לכוכבים היום הרבה יותר פאולים מאי פעם בהיסטוריה.
ותשים לב שגם אתה כמו אחרים (כן אני יכול להזכיר לך…) מתלונן מצד אחד על הבכי של השחקנים (שזה מוצדק באמת מתהנגים כמו תינוקות מגודלים) ומצד שני על השופטים ששורקים טכניות כדי לנסות ליצור איזשהו קונטרה.
בקיצור גם אתה אוהב לבכות.

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 14:21:39

חחחח אפשר לומר
לא הייתי מגדיר את זה אוהב לבכות, טכנית על מחיאות כפיים ומבטים זה מגוחך, ואם זו הקונטרה אז אבדנו. יש קונטרה רצויה, טכניות מגוחכות על חיוכים ומסירה לשופט זו הזיה

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 14:22:43

וזה לא גורע מאהבתי למשחק וגם להערכה של השחקנים הללו על הכישרון המדהים שלהם(לוקה, אמביד, שג"א הגאון ואפילו המלך רחמנא ליצלן)

עידו גילרי
18/03/2024 14:23:00

ברור אבל תמיד יהיו הגזמות כשמנסים לשרטט גבולות.

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 14:31:15

זה לא שרטוט גבולות, זו הרעת המצב. במקום לתקן רעה חולה הוסיפו עוד אחת. שרטוט גבולות זה נניח יחס הוגן לדריימונד וההיאבקות שהוא מנהל על המגרשים, או התעלמות שיטתית מנסיונות פלופ בוטים, אתמול השופטים במשחק של דנבר עשו עבודה טובה, התעלמו מהתנגשויות של בגאון והיה משחק זורם ושוטף. מדי פעם הייתה גם סחיטת עבירות, אבל בטעם טוב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  zenmaster

זן מאסטר גילרי לקח אותך לריקוד בנבכי הסטט לנסות לגרום לך לחשוב שעיניך לא רואות טוב ואין שום שינוי בחוקים משנת 1920. תבטח בעין אל תתן למספרים המעורבבים שהוא זורק לעינך להטעות אותך הן מנסות להסתיר את האמת שכולנו רואים.

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 15:28:55

חחחחחח נבכי הסטט מעניינים אין בעיה, גם הם חשובים. הסטט בחלקו תומך בטענה, והתמונה בכל מקרה מרוכבת יותר. בנוסף, יש גם דברים שרואים

thejanitor
thejanitor
18/03/2024 10:57:14
Reply to  thejanitor

שיחליף חולצות פעם הבאה בבוסטון עם דרק ווייט

דוקטור רזי הופמן
18/03/2024 11:04:23
Reply to  thejanitor

אנטוני גרידי ובעיקר בלאק דיק נשמעים כמו שילובים לא רעים.

zenmaster
zenmaster
18/03/2024 13:23:11

מה עם נסיר ליטל חחחחח לא כולם בnba

עידו גילרי
18/03/2024 13:27:22
Reply to  zenmaster

🙂

דוקטור רזי הופמן
18/03/2024 13:39:18
Reply to  zenmaster

צ"ל נסיר ליטל דיק.

דוקטור רזי הופמן
18/03/2024 13:39:54

נסיר לליטל את הגרידי דיק.

אשך טמיר המקורי
18/03/2024 15:13:01
Reply to  thejanitor

זה טוב. כבר שלחו לי משהו דומה. רואים שהם נהנים מהקטע

NBA בדם
18/03/2024 12:12:02

מעורב נהדר.
נכנס לדיוויס סבון לעין😂😂😂

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/03/2024 12:33:16

איך ייתכן של ביל ראסל אין עונות עם לפחות אלםייםמכ"ח ורק אחת עם לפחות 1,900, הרי הממוצע שלו למשחק בעונה הסדירה קרוב בכמה עשיריות לווילט (22.5 לעומת 22.9 וביחס לאותו מספר דקות יש לו יותר, ובפלייאוף הממוצע שלו גדול יותר עם 24.9 לעומת 24.5)???

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/03/2024 12:34:05

*לפחות אלפיים כ"ח

ירון, החלום
ירון, החלום
18/03/2024 16:52:27

בס"ד
תודה מנחם.
מעורב משובח יותר.

Kareem Abdul-Jabbar (סיקמה לשעבר)
Kareem Abdul-Jabbar (סיקמה לשעבר)
18/03/2024 20:34:22

עם כל הכבוד לריווח ,לקצב ,לשלשות ולכשרון בליגה ,הסקור מעיד שלא שומרים ,שורקים על כל דבר ,השופטים לא מאפשרים לשמור.
משחקים של 150 נקודות ורצף משחקים ששחקן שם 60 נקודות…..ועדיין גילרי מתעקש שאין גידול בסקור וגם בשנות השמונים היו קולעים הרבה…
200 נקודות פלוס באולסטאר זה כבר היה ביזיון לליגה….

בואו נראה אם בפלייאוף תהיה ירידה כשלהי בסקור ואולי זה ייתן רמז אם פתאום התחילו לשמור….

עידו גילרי
18/03/2024 20:43:03

נכון…זה בדיוק מה שאמרתי שאין גידול בסקור…
למה אני מתאמץ בכלל…

Eldad Ben-Moshe
18/03/2024 22:54:02

אחלה מעורב מנחם, תודה!